najczęściej sie zatyka slauchik olejem, ale niewykluczona awaria samego czujnika.
Jeżeli dobrze pamiętam to jak jest przepustnica z przodu i rura dolotowa plastikowa idze w dół to ta rura dolotowa na wysokości kompresora klimatyzacji będzie czujnik z kostka 4 pin https://obrazki.elektroda.pl/7552933300_... Dodano po 1 Lepiej od dołu to zróbic ale miejsce nie powala...
http://obrazki.elektroda.pl/7157574400_1... Czujnik temperatury G42 jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia doładowania.
Niech Ci sprawdzą pod komputerem jakie masz ciśnienie doładowania. Wydaje mi się, że turbo nie pompuje.
Czyli musisz usunąć przyczynę zbyt dużego doładowania. Możliwe że źle złożyłeś turbinę. Ewentualnie mógł się uszkodzić czujnik.
Czujnik temperatury jest razem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Albo będzie w kolektorze dolotowym albo na rurze do niego prowadzącej.
(at)hehu777 Zgadza się, to o czym piszesz jest możliwe, też miałem kilka takich przypadków, wtedy od ciśnienia referencyjnego, pomniejszonego o ciśnienie które było w sterowniku opiewa ciśnienie doładowania, czyli wg niego ma być jakieś 0,4 bara, co jest nie do zbicia przez ecu na wysokich obrotach, tutaj sprawa wygląda tak, że turbo przeładowuje i...
Gdzie znajduje się czujnik ciśnienia doładowania AUDI 2,5 TDI?
Witam jak masz kostkę albo oznaczenia na czujniku to podaję 1-brązowy/ niebieski 2-szary/zielony 3-fioletowy/czerwony 4-żółty/czarny
W załączniku schemat sterowania silnikiem - co prawda od Golfa ale powinien pasować. Tam jest silnik CAYC a nie CYAC. Trzeba sprawdzić przewody przepływomierza G70 oraz czujnika ciśnienia doładowania G31. Przydało by się zrobić logi by było widać odczytu z tych czujników. Z błędów widać że czujnik ciśnienia doładowania łapie błąd po włączeniu zapłonu....
Witam. Audi A4 B8 2.0 TDI silnik CJCD. Wyskakują błędy od EGR, przepływomierza, czujnika ciśnienia doładowania, ale moc w samochodzie jest. Ostatnio auto wpada w tryb awaryjny i wtedy już brakuje emocji. Od czego zacząć?
To jest pompa płynu dla chłodnicy spalin. Czujnik masz kawałek nad tą pompą, na plastikowym przewodzie który doprowadza powietrze do aluminiowej przepustnicy którą widać na zdjęciu na środku z przodu silnika. Ewentualnie szukaj pod sprężarką klimy, na rurze plastikowej. (at)grala1 wysłał zdjęcie od 2 litrówki ale 8 zaworowej na pompowtryskach, u Ciebie...
Pomijając milczeniem fakt, że logi mi się nie otwierają, wygląda na uwalony Map sensor/czujnik ciśnienia doładowania. Oczywiście do sprawdzenia np. woltomierzem.
To jest przepływomierz, czujnik jest za turbiną, czyli tam gdzie ciśnienie. Szukaj.
Korekta koła pasowego pompy pomogła i wymiana czujnika ciśnienia doładowania . Silnik pracuje prawidłowo.
temp. powietrza i czujnik ciśnienia doładowania (fizycznie jeden czujnik) Temp komp pokazuje -40 a doładowanie 2600mbar A czujnik podmieniłeś na drugi ?
To jest bodajże czujnik G72 - temperatury powietrza doładowanego.
No niezły syfilizm
P0236 : Sygnał poza zakresem/wydajność czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Przyczyny błędów Kontrola podciśnienia Pomiar ciśnienia doładowania, kontrola turbosprężarki Czujnik i okablowanie
07.97 miały pomiar ciśnienia doładowania w komputerze silnika często wężyk się zapychał starym olejem lub gnił i pękał trzeba to sprawdzić. rozbierz kompa wymień wężyki i wymyj. niewłaściwy pomiar ciśnienia doładowania w/w czujnikiem powodował takie zachowanie silnika i błędy które opisałeś.
Przepływomierz zostaw w spokoju bo nie miałbyś przyspieszenia na autostradzie. Wspomniałeś, że silnik trochę zaolejony to wyjmij czujnik cisnienia doładowania i przemyj go benzynką. Jeżeli problem nie zniknie wymińgo na nowy.
Witam czy udało Ci się ogarnąć ten problem też mam błąd 5168 błąd P1592 sygnał czujnika wysokosci /ciśnienie doładowania sporadyczne?
Niewłaściwa korelacja cisnień i sterownik wywala błąd. Ciśnienie doładowania nie może być nizsze od atmosferycznego. Miałem taki przypadek uszkodzony był czujnik cisnienia doładowania.
Skoro turbo i jego regulacja gra, to przychodzi mi jeszcze do głowy sprawdzić egr czy nie uchylony, albo sam czujnik doładowania.
Jedyne co mi przychodi do głowy w tym momencie to odczyt ze sterownika, mam na myśli ciśnienie doładowania, na wolnych powinno być równe atmosferycznemu. No i może wężyki masz pozamieniane.
W gruszce duzego turbo masz czujnik , którego sygnał nie pokrywa sie z rzeczywistym cisnieniem doładowania. Wskazane logi .
Problemy z czujnikiem ciśnienia doładowania To jest ten n75?
Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania.
Czujnik ciśnienia doładowania.
Audi A4 B8 2.0 TDI Błąd P040100 - zbyt niski przepływ spalin w EGR. Wymieniony czujnik ciśnienia doładowania, bo też świecił. DPF nie jest zapchany. Czy wchodzi w grę wymiana całego EGR z chłodniczką?
Czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz powietrza?
Zaraz dostaniesz ostrzeżenie. Masz jak byk błąd korelacji czujnik ciśnienia atmosferycznego/ czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym. Nie wiesz jak to sprawdzić? Musisz wiedzieć!
Polo 1.4 TDI nie reaguje na gaz. Został wymieniony silnik, pedał gazu sprawdzony, EGR i DPF wykasowane, sprawny czujnik doładowania, sprawna gruszka podciśnienia. Żadnego błędu nie wyświetla, wtryski sprawne. Gdzie jeszcze szukać?
Wpiąć wtyczkę do czujnika ciśnienia doładowania.
a sam czujnik doładowania sprawdzałeś?
Temat stary jak elektroda ,szukaj Notlauf,błąd 0575,tryb awaryjny.
Czujnik doładowania można sprawdzić VCDS-em.
Witam, Altea 1.9 tdi 2005r Problem jest taki że jak odczytuje błędy to wyskakuje mi błąd P0113 - czujnik temperatury powietrza wlotowego, wysoki sygnał wejściowy. Samochód nie ma mocy i szarpie I pytanie, czy ten czujnik znajduje się w czujniku ciśnienia doładowania, przepływomierzu czy też może jest to jakiś inny czujnik?
Serwo to wspomaganie hamulca zasilane podciśnieniem. Na tym przewodzie-wężu jest zaworek zwrotny, którego niesprawność może mięć duży wpływ na cały układ podciśnień. Skoro turbo sterowane jest podciśnieniem to jak najbardziej. Czy możesz mniej wiecej okreslic gdzie on jest ?
Jak w temacie po przekroczeniu 3tys.obrotów na 3 biegu auto traci moc nie zawsze Sprawdziłem komputerem błąd jest od czujnika ciśnienia doładowania(zwarcie do plusa) .Skąd jest brany pomiar ciśnienia doładowania ewentualnie gdzie znajduje się ten czujnik.Pomiar wartości rzeczywistych w czasie jazdy ciśnienia doładowania wygląda na dobry,lecz gdy wyskoczy...
Nie przekraczając prędkości 150km/h błąd się nie pojawia. Prawdopodobnie włożony silnik jest ciut mocniejszy od poprzednika i ciśnienie doładowania chodź jest prawidłowe dla nowej jednostki to komputer mówi inaczej. Podmieniałem nawet czujnik ciśnienia doładowania... Nie znajduje innego wytłumaczenia.
Uszkodzony był czujnik doładowania turbiny ☺
jeśli ciśnienie nawet nie drgnie to raczej jest problem z samym czujnikiem lub wężykiem który do niego idzie, albo całkowicie przerwany dolot i turbina bije w powietrze.
Kolego jeśli masz zaworki od kogo pożyczać to można się bawić cały czas i przekładać ale najtaniej Cię wyjdzie jeśli chcesz się bawić to proponuję na początek wymienić wszystkie przewody podciśnień bo jak kolega wyżej napisał może być któryś przetarty i będziesz zmieniał zaworki a to nic nie da. Po zmianie wężyków możesz jeszcze zmienić drugi zaworek...
Czujnik kąta obrotu wału.
za małe ciśnienie doładowania no no no i od razu grubo przepływomierz albo turbina a filtr powietrza czysty droga doładowanego powietrza szczelna wydech drożny czujnik ciśnienia turbiny sprawdzony...
wymieniłem dziś pompę vacum to hamulce są żylety jak kiedyś ale dalej to samo się dzieje że łapie mula w czasie jazdy a może też być to wona czujnika ciśnienia doładowania
Czujnik ciśnienia doładowania jest u Ciebie sprawny gdyż w sterowniku silnika AFN każde przeładowanie turbo w granicach 2570 mbar powoduje, że nie ogarnia tego czujnik G71 i dodatkowo poza błędem związanym z ciśnieniem doładowania pokazuje również błąd zwarcia tego czujnika - to taki standard. Nie wierzę natomiast, że sztanga u Ciebie chodzi prawidłowo...
'Zakres moda jest różny. Komisy i "janusze" już znają tą metodę by nie drażnić klienta kontrolkami. Te sterowniki są już rozpisane na wszystkie możliwe sposoby. Po co wymieniać turbo czy inne kosztowne elementy jak można dłubnąć wsad i kontrolka gaśnie plus już się nigdy nie zapali a nieświadomy klient który nie wie jak ma to chodzić kupi i będzie się...
Przetarciu uległ wężyk ciśnieniowy idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania G71 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika i zakłamany odczyt rzeczywistego ciśnienia w związku z tym powodował tryby awaryjne, usunięcie nieszczelności rozwiązało problem, czujnik o którym wspominasz to czujnik G72 mierzący wartość temperatury powietrza...
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
Dobrze czytałeś. Loguje się od 1500 obrotów. Tak jak podejrzewałem, uszkodzony jest czujnik ciśnienia doładowania G71 ale dla pewności sprawdź sobie jeszcze raz wartość w grupie 010 statycznej po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika (jeśli po ponownym uruchomieniu silnika w polu "intake air press. znowu pokaże 2539.8 mbar to wymieniaj czujnik)....
Czujnik podmieniany.... i dalej nic...
Chce to do 1.8T. Mam taki sam czujnik jak i w tdi wiec wnioskuje ze mierzą i podciśnienie i cisnienie.
wklejam Ci rysunek z ETKI - czujnik ciśnienia doładowania G71 zaznaczony na rysunku ma numer 13A : http://img261.imageshack.us/img261/7351/... jego oznaczenie to 038 906 051
Zrób diagnostykę z parametrami rzeczywistymi w czasie kiedy brakuje mocy, coś napewno wyjdzie.
Ktoś ci źle przetłumaczył .Chdzi o czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.Który mierzy ciśniemie jakię występuje w danej chwili. Taki czujnik znajduje się w sterowiku lub na przewodach dolotowych. Napewno czujnik jest dobry chdzi tu o coś zupełnie innego. poprostu jest niewłaściwe doładowanie układu i trzeba w wartościach sprawdzić czy i jaki ciśnienie...
Przepraszam, nie doczytałem że 90km. Sprawdź w sterowniku czy przewód od czujnika ciśnienia doładowania nie jest uszkodzony.
Okazalo sie w octavi kabel ukruszyl sie w wiazce idacej po podluznicy
Błąd który Ci sie pojawia nie musi być związany z czujnikiem cisnienia.Kod błędu wskazuje na niesprawność układu doładowania.Czyli na uszkodzenie turbiny,albo usterkę zaworu sterowania turbiną.Najprostsza metoda to laptop z programem do diagnozy.Jedz na 3 biegu,przy obrotach ok.3000 tys. cisnienie doładowania powinno wynisić ok.1850 mbar.W grupie wartości...
Komputer pokazał błąd czujnika reduktora ciśnienia doładowania. Błąd usunięty. Mechanik mówił że mógł się przywiesić przytkac itp. Jeździć i obserwować czy się pojawi.
No oprócz ecu jeszcze wiązka silnika ,pedał gazu ,czujnik wału, przepływomierz ,doładowania itp. Jaki dokładnie kod silnika masz?
ESP na tym silniku i pompie nie odpalisz, przerabiałem to. Co do czujnika ciśnienia to może wywalać ten błąd też przy zbyt dużym doładowaniu. Wskazanie paliwa -> przy pływaku masz 4 przewody, 2 grube wywal a 2 cienkie weź i po kolei dotykaj pojedynczo do masy. Ten, na którym wskazówka się wychyli podłącz do pływaka a drugi do masy POJAZDU (nie przewodu).
No to laptop na kolana i w drogę i trzeba obejrzeć parametry Turbina, czujnik doładowania, szczelność dolotu itp itd
Witam . Mam problem w vw passacie b7 2.0 Tdi 140 z błędem czujnika ciśnienia doładowania błąd P0237. Czasem po odpaleniu miga kontrolka świecy po wyłączeniu i uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie i jest przez jakiś czas ok czasem zapala się w czasie jazdy i ogranicza moc . Może ktoś miał taki problem i coś podpowie czujnik cisnienia jest nowy .
moze być uszkodzony czujnik cisnienia powietrza doładowanego, jedz najlepiej na konkretny serwis, niech kompa wepna i zdiagnozują.
Posprawdzaj podciśnienia jak ok to zawór regulacji doładowania do wymiany.
Dzisiaj problem rozwiązałem, uszkodzona była instalacja elektryczna czujnika temperatury powietrza doładowanego G72. Dziwne że nie generowało to błędów i odczyty parametrów były prawidłowe.
Witam muszę zakupić do golfa nowe ECU po zmianie silnika na AFN 110 KM w starym silniku i 1z (1994 rok )miałem czujnik ciśnienia atmosferycznego poza sterownikiem , w nowej wiązce AFN (1996/7 rok) brak już wtyku na czujnik baro . i tu pytanie jaki sterownik zastosować . aby posiadał w sobie czujnik barometryczny i doładowania . Chyba że każdy 16bitowy...
okazało się że pozwijałem asfalt na wiosce, bo doładowanie działa cały czas. To tak nie działa.
Podejrzewam, że zamiast 3 barowego czujnika G71 z końcówką 051C został wsadzony czujnik 2 barowy i dlatego zawyża wskazania ciśnienia doładowania.
Nie doładowanie może wynikać też z innych rzeczy. Czujnik ciśnienia w kolektorze, zawór N75, pompa vacum.
Przepływka i czujnik cisnienia doładowania jak się maja ich parametry ? egr takze moze być minimalnie uchylony .
Sprawdź wartości rzeczywiste ciśnienie doładowania może regulacja turbo pada.
17964- zbyt niskie ciś. doładowania turbina lub N75 lub przewody. 17664 czujnik temp. G62
Witam mam problem z moim Passatem 2.0 Tdi BMP, na zimnym silniku wyskakuję mi tryb awaryjny i błąd p0299 niedoladownie chyba że trzymam go koło 3k obrotów to wszystko jest okej, jeśli silnik złapie już temperaturę to wszystko jest okej nic się nie dzieje czujnik ciśnienia doładowania zmieniony, zawór n75 zmieniony gdzie jeszcze szukać problemu.
Kolego czy sprawdzileś czujnik ciśnienia doładowania? Czy elektrozawór gruszki turbiny był sprawdzany?
G 13 to jest czujnik ciśnienia doładowania.
Mam z volvo, ale posiadam drugie t4 multivana z silnikiem 2.4D AAB który zakończył żywot i ta jednostka miała przejść reaktywację, lecz trafiło się takie coś. Powiem tak. Do silnika podłączyłem wszystkie wpiny czujników,alternator,rozrusznik itd. Dwie wiązki do wpięcia pod ECU zostają. Jeżeli jest opisany przewód np. turbo, to mam się wpiąć pod czujnik...
Sprawdż wężyk w sterowniku. Miałem dokładnie ten sam problem w tym samym silniku, i po rozebraniu sterownika okazało się, że jest uszkodzony wężyk idący do czujnika ciśnienia doładowania. Po wymianie problem się nie powtórzył. pozdrawiam horse
Możesz jeszcze sprawdzić przepływkę zwykłym multimetrem ew. wyjąć i przepłukać środkiem do mycia tarcz hamulcowych, psikasz i czekasz aż odparuję, a przepływka to cztery piny masa, +12V, sygnał i zasilanie ze sterownika 5V, na odpalonym silniku chyba że masz 5 pinów, to wtedy dochodzi jeszcze temperatura. Co do czujnika to możesz nie mieć go w kolektorze,...
sprawdzić czy prowadnica turbiny nie jest zatarta, sprawdzić czujnik doładowania i ew. przepływomierz powietrza. Reszta bedzie raczej ok.
Sapekk ,w ASV to chba siedzi VTG więc : zajrzeć w parametry pomiar podciśnienia w układzie sprawdzić okablowanie i sprawność czujnika ciśnienia doładowania(przy zgaszonym silniku ma pokazywać około tego co pokazuje czujnik atmosferycznego)zasilanie i sygnał sprawdzić N75 sprawdzić kierownice sprężarki
Problem rozwiązany urwany króciec na interkulerze,do czujnika ciśnienia
gdzieś w układnie doładowania turbo jest czujnik ciśnienia powietrza, zdarzało się ze on też robił problemy
vw golf IV 1.9 TDI pompo wtryskiwacze typ silnika AJM traci moc ok 120 km/h po wyłączeniu i włączeniu zapłonu znów jest dobrze aż osiągnie daną prędkość. Okazuje się że jest za wysokie ciśnienie doładowania. Była wymieniona już turbosprężarka, zawór regulacji ciśnienia doładowania i czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Ratunku.
Witam, mam dziwny problem z 1.9 TDI AFN. Z dnia na dzień turbo zaczęło dziwnie działać, szczególnie na biegach 1 i 2. Dokładniej to na jedynce nie czuć doładowania wcale, na dwójce rozkręca się dopiero od 2500 rpm, a pełny boost czuć dopiero przy 3500 rpm. Im wyższy bieg i większe obciążenie, tym wcześniej wstaje, ale jak np. na 4. biegu przy dwóch...
Sprawdź co dzieje się z ciśnieniem doładowania gdy przestaje ciągnąć. Nad pedałem sprzęgła również jest czujnik, sprawdź go.
błąd zwarcia do plusa czujnika doładowania pokazuje dla tego,że skończył mu się zakres pomiarowy (powyżej 2,5bar) i się rozłączył. Kierownice w turbinie!!!
Zadane = wartość, którą woła ECU, sterując turbo. Ciśnienie = aktualna wartość doładowania, którą wykrzesał. Odchylenie na poziomie 0,2 bar raczej nie jest powodem do niepokoju, ale odchył może byś spowodowany zaworem "wastegate", bądź błędem czujnika.
Ponoć w AFN -ie nie da się ot tak bezkonfliktowo zaślepić EGR-a. To jedno, a drugie - czujnik ciśnienia doładowania nie opił się oleju?
Koledzy jak w temacie t5 2010 rok silnik 2.0 tdi 75kw CAAB po podpięciu pod komputer błędy p0238 ciśnienie w kolektorze /czujnik ciśnienia doładowania g31 -sygnał za wysoki oraz błąd p0113 czujnik temp zasysanego powietrza g42 sygnał za wysoki . Dodam że odpalam autko i temp widzi ok tylko ruszę i wywala że temp -40 stopni i wali błędami . Do tej pory...
Czujnik ciśnienia doładowania znajduje się w sterowniku silnika. Tak więc prawdopodobnie to on.
Wpadasz w awaryjny Główny problem: Czujnik ciśnienia doładowania - G71 poczytaj http://forum.vw-passat.pl/archive/index....
Witam. Mam problem z scharanem 1.9 tdi 115KM. Samochód niema mocy od samego doły. W silniku brak błędów. W samochodzie wymieniono turbine, zaworek n75, czujnik ciśnienia, pompę vacum, wycięto katalizator. Ciągle ciśnienie doładowania o około 300 za małe. Logi grupy 003,008,011
Witam wszystkich. Mam prośbę o zidentyfikowanie możliwej przyczyny błędu migającej kontrolki świecy żarowej. Samochód był już podpinany do komputera, a ten pokazał "błąd czujnika ciśnienia doładowania" (poza komputerem jeszcze nic nie było sprawdzane). Błąd powstał gdy podczas jazdy nacisnąłem awaryjnie hamulec, a ponieważ na drodze był lód, włączył...
Odświeże ponownie temat, czy to może być też wina czujnika ciśnienia doładowania? Da sie go jakoś sprawdzić? Blok 010 w vag com?
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Każde odłączenie czujnika, czy zaworu elektrycznego natychmiast wyrzuci błąd, brak doładowania samej turbiny z braku podciśnienia dopiero po czasie.
Mam taki problem w A2 2.0 TDI BKD 140 KM. Auto zapala zimne i jest ok jak się rozgrzeje nawet podczas jady potrafi zgasnąć. Sprawdzone/wymienione: filtr paliwa, instalacja do czujnika doładowania, instalacja paliwowa. Błąd: czujnik ciśnienia doładowania błędny - prawdopodobnie jest założony zły bo 0 281 002 399 a to jest nie do tego silnika i na jałowym...
czujnik doładować czujnik ciśnienie doładować czujnik doładować mercedes
iskry nagrzeje kabel rozciągnąć ciśnienie r407c
zderzak naprawa zderzak naprawa
Ładowarka szumi - przyczyny i rozwiązania Samsung UE43MU6102 - specyfikacja, funkcje, problemy