Jak jest zbudowany i jak działa czujnik indukcyjno-fazowy ? (at)ElektrodaBot
ale co masz na myśli pisząc skąd brałby się zapłon? nie bardzo rozumiem. Za to ja ośmielę się zakwestionować poziom wiedzy kolegi. http://obrazki.elektroda.net/5_128082787... Ten inkryminowany "engine speed sensor" to element nr. 39 - czujnik fazowo indukcyjny na załączonym obrazku, liczący zęby na kole fonicznym. Popatrz sobie i powiedz, w...
Jak masz sterownik bosch, to normalny czujnik indukcyjny, ok 1kΩ między końcami uzwojenia, 3 pin to ekran kabla. Jak sterownik siemens, to czujnik fazowo-indukcyjny, mający 2 uzwojenia, pomiędzy wszystkimi pinami złącza przejście (środek- zewnętrzny 600 Ω, pomiędzy zewnętrznymi 1200Ω
Wydaje mi się, że masz mieć fazowo indukcyjny a wsadzasz halla.
Witam. Masz czujnik fazowo-indukcyjny (prawdopodobnie), kontrola sprawności tylko oscyloskopem. Pozostaje również kontrola od strony mechanicznej. Następna sprawa jaki masz błąd w pamięci sterownika ja mam błąd czujnika CMP nieprawidłowe działanie. Od strony elektrycznej wszystko sprawdzone została jeszcze strona mechaniczna. Ale brak mi werwy jak to...
To by wyglądało na złe ustawienie rozrządu albo koła. Błąd będzie wywalać. Panowie, ile Ohm powinien mieć czujnik położenia wałka rozrządu i w jakim zakresie powinien działać? Mój ma cały czas 760Ohm i nie zmienia się pod wpływem pola magnetycznego Bo to chyba czujnik fazowo-indukcyjny jest.
Przerabiałem te tematy kilka razy,jest fazowo-indukcyjny.Hall nie ma przejscia ,nie zmierzysz miernikiem i wystepuje w simtecu 56.5
Jeżeli czujniki zostały z x20xev to na simtecu 56.5 to nie będzie banglać z uwagi na inny typ czujnika wału. w 56.1 jest fazowo-indukcyjny, a w 56.5 jest hall. Dodano po 26 no i faktycznie wieniec na wale może być z lekka inny.
Nie,nie rośnie. Czujnik wałka rozrządu w silnikach Ecotec nie jest hallotronowy. Jest to czujnik fazowo-indukcyjny.
Proszę przestudiować czujnik fazowo-indukcyjny bo o takim tu mowa.
A dobry kupiliście? Bo ten model w zalezności od rocznika miał dwa typy: -fazowo-indukcyjny -hallotronowy
była jedna cewka a w drugim 2 cewki , Nieprawda, starsza miała czujnik fazowo-indukcyjny z modulacją częstotliwości, nowsza halla. Po mojemu przeskoczył pasek i nie ma synchro.
Witam Mam pytanie odnośnie czujnika zaniku i kontroli faz F&F Pabianice model CKF-337 (bez przewodu neutralnego), taki jak w linku: http://www.fif.com.pl/produkt/30/405. Moje pytanie jest następujące, czy gdy do czujnika w ogóle nie dochodzi żadne zasilanie to styk jest w takim samym położeniu jakby zasilanie było w porządku (tzn. wszystkie 3 fazy,...
Chodzi mi o czujnik taki jak zaznaczyłem na zdjęciu. Wykrywa kontakt z dowolnym rodzajem materiału. Potrzebuję takich samych, lub podobnych czujników. Niestety nie znam ani typu ani modelu. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam http://www.abcgracza.boo.pl/czujniki.jpg
Panie moderatorze...właśnie podpowiadam, że to nie czujniki Halla, więc jakie zasilanie...panie moderatorze.... Moderator ma rację, czujnik fazowo-indukcyjny, jak w każdym Simtecu jest zasilany.Jest zasilany od strony ECU i żeby było ciekawiej napięciem sinusoidalnym.
Panowie, były różnice w tarczkach impulsowych, czujnik fazowo-indukcyjny miał inna długość niż czujnik halla. Sam się na to nabrałem jak do Calibry wsadzili silnik z Vectry B
Zgadza się, jest ok. To czujnik fazowo-indukcyjny, jak i oplu na simtecu. W simosie zrobili tak samo, ciężko się go sprawdza bez oscyloskopu. Tylko nie pytaj czemu tak zrobili, stało się i dupa.
To był tylko cytat Nie mam na podmiankę.Poza tym nie są to czujniki indukcyjne tylko fazowo indukcyjne siemens to nie bosh
skoro to już ustaliłeś to znaczy że problemem jest czujnik wału. Teraz masz kilka opcji, do sprawdzenia w takiej kolejności: Czujnik (oryginał!) Wiązka - przedzwonić Na koniec sterownik. PS. sprawdź jaki sterownik, bo SIMTEC 56 ma czujnik fazowo -indukcyjny, a 56.5 ma Halla.
Mała uwaga-tam były dwa typy czujników, albo fazowo-indukcyjny albo hallotronowy, zależy który system był, czy 56.0 czy 56.1 lub 56.5
Kup normalny dwukanałowy polski oscyloskop Nie nada się. Kukiz, poszukaj tego co ja mam, czyli Grundig Auto scope AS 200, występuje też pod nazwą Escort 328. Albo poszukaj Bosch PMS 101, który de facto jest jakimś Fluke ze zmienionym softem, na serwisach Opla występował pod nazwą Tech31; i to bym polecał. Swietnie obrazuje przebiegi z czujników fazowo-indukcyjnych...
Trzeba sprawdzić czy jest zasilany od strony ecu. ma byc na nim sinus o częstotliwości 666hz w chwili gdy nie widzi znaczników Po uruchomieniu silnika będzie przebieg jak na zdjęciu. Przypominam że to czujnik fazowo-indukcyjny,z modulacją częstotliwości. No i trzeba zakładac oryginał siemensa
W kostce na włączonym zapłonie wyszło mi 1-2= OV 2-3= 2.44V 1-3= OV r Mistrzu, to jest czujnik fazowo-indukcyjny z modulacją częstotliwości, inaczej się go sprawdza.
Pytanie krótkie-czy to prawda, że nowe czujniki, aktualnie dostarczane ( fazowo-indukcyjny) mają odwrócone piny w stosunku do starych, i przy zmianie trzeba przekrosować?
Lepiej dodać luźne koło zębate, a zamiast czasówki licznik impulsów i prosty, tani czujnik indukcyjny - za każdym razem skręcisz o ten sam kąt. Na czasówce o wiele większy błąd.
Ale co mam sprawdzić? znów pod komputer podpinać? Wiesz ile było pisane na temat sprawdzania fazowo-indukcyjnych czujników wałka rozrządu? Nie chce ci się czytać, czy jak? Fajniusio też by było abyś napisał co za vectra. W tym modelu, w zależności od roku modelowego czujnik wału może być hallotronowy jak i fazowo-indukcyjny.
Co chcesz zrobić? Czujnik indukcyjny załatwi sprawę.
Nie napisał który rocznik, w 1995 nastąpiła zmiana, dolne czujniki były fazowo-indukcyjne z modulacją częstotliwości lub hallotronowe.
w omedze były dwa rodzaje czujników położenia wału-hall i fazowo-indukcyjny
Brawo Kol. Alana - faktycznie zrobiłem błąd...-( Gwoli poprawienia się - troszkę zmodyfikowany schemat. http://obrazki.elektroda.pl/6752912200_1... Dla celów bezpieczeństwa maszyny warto by sterowanie zrobić na 24 Vdc, przekaźniki 2P (jeden styk do samopotrzymania, drugi do sterowania 230 Vac dla styczników), zastosować czujniki indukcyjne...
Łatwiej na mechanicznych, szeregowo z przełącznikiem. Pewny jesteś ? Mechaniczne ,,krańcówki" już wychodzą z użycia. O czujnikach indukcyjnych np NC dwuprzewodowych Kolega nie słyszał ? Trwałość praktycznie nieograniczona.
Jak odpala po 10 sekundowym kręceniu to odpala tylko i wyłącznie z czujnka wałka. Co się tyczy czujnika wału to w simtecach były dwa typy: -fazowo-indukcyjny z modulacją częstotliwości -hallotronowy Łatwo się pomylić, gdyż są podobne do siebie. no tak to wyglada ,ale czujnik wału tez jest wymieniony ( po numerze GM wiec chyba nie moze byc pomyłki ?)...
Jak trzeba będzie to podepnę, ale na razie nie widzę wyraźnej potrzeby, jeżeli by było jakieś zakłócenie sygnału to od razu sobie to sterownik powinien wyłapać i zgłaszać w formie kodu błędu-przypominam-oba czujniki są fazowo-indukcyjne z modulacją częstotliwości. Siemensy są przewrażliwione pod tym wzgledem. Jak dla mnie to wygląda jak jakaś nałożona...
Ej, a nie czasem fazowo-indukcyjny?
Górne czujniki niczym się nie rózniły, zawsze tam był fazowo- indukcyjny z modulacją częstotliwości. Nie prawda. Czujniki są inne, 56.1 ma zwykły indukcyjny.
Jeśli vectra B czy 8v czy 16v indukcyjny. W vectra A nie było na wale czujnika I bzdury. W V-b -1,6 indukcyjny -1,8 i 2,0 16V fazowo-indukcyjny lub hall, zależnie czy system 56.0, 56.1, 56.5 , MS70 -V6 indukcyjny V-A miała czujnik na wale, jedyna jaka nie miała to C16NZ.
Sterownik Simtec 56.1 ma zawsze górny jak i dolny czujniki indukcyjno - fazowe , nie ma hallowskich. Maja oba po 3(trzy) wyprowadzenia. Tam za wiele nie pomierzysz bez oscyloskopu.
Samym czujnikiem stycznika nie wysterujesz, jeżeli masz z niego wyjście tranzystorowe. Podaj dokładnie parametry styczników i czujników, silnika, inne i napisz co dokładnie chcesz zrobić to prześlę ci schemat. Ważne jak bardzo skomplikowana ma być ta maszyna. Przydał by się jakiś wyłącznik awaryjny w torze sterowania. Tylko napisz to składnie tak żeby...
Oraz jest jakos mozliwosc sprawdzenia czujnika? Nic prostszego. To zwykły czujnik halla (nie jakieś fazowo-indukcyjne wymysły jak w starszych Simtec-ach), potrzeba mu tylko zasilanie 5V i sygnał sprawdzisz diodą led.
dokładnie fazowo-indukcyjny z modulacją częstotliwości. Kontrola tylko oscyloskopem.
Dwa rodzaje na wale korbowym, bo albo hallotronowy albo fazowo-indukcyjny. A temat zaraz zamkne, no o czujnikach wałka napisano na tym forum już wiele.
Witam zlecę wykonanie i zaprogramowanie sterownika AVR (rekomendowana kobyła 512) Wejścia temperatury; czujnik indukcyjny; wyjścia regulacja fazowa, on/off) oczywiście wyświetlacz i klawisze. Cena do uzgodnienia. Czekam na pw.
Echhhh fachowcy.Ale nie w Simtecu.Jeżeli zdechnie czujnik położenia wału to samochód dalej będzie palił,bo ten system jest taki mądry że zaczyna podstawiać sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu.Fakt jest faktem-zapala z trudem,nie przekracza ponad 4000 obr\min i chodzi coś a'la traktor.Ale z drogi do domu dojedziesz,czy na warsztat. Diagnoza tego...
Kolego może ci to coś podsunie nowego w firmie w której pracuję są stosowane małe silniki indukcyjne 3 fazowe osiągają obroty rzędu 18000 pomiar prędkości odbywa się poprzez czujnik indukcyjny w kręcony w korpus silnika. Wał silnika ma wyżłobione dwa rowki które powodują że podczas jednego obrotu czujnik wysyła dwa impulsy więc może policz ile impulsów...
No to już jest coś :) Zaproponowany przez Ciebie regulator nie nadaje się do takiego zastosowania. Jeśli chcesz wykorzystać silnik indukcyjny to jedynym sensownym rozwiązaniem jest falownik. Można też wykorzystać regulator fazowy i silnik szeregowy "uniwersalny" (identyczny układ jak np. w wiertarce). Ale wydaje mi się, że w Twoim zastosowaniu ważna...
Ad 5 5 Charakterystyka mechaniczna dwufazowego silnika pradu przemiennego Rozumiem, że chodzi o silnik indukcyjny (asynchroniczny) Charakterystyka takiego silnika będzie miała taki sam kształt jak dla silnika 3-fazowego tego typu. To zależność wartości momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej lub poślizgu s (s=0 dla prędkości idealnego biegu...
Powiem Ci tak, były 2 systemy wtrysku w tych silnikach, różniły się rodzajem zastosowanych czujników wału i wałka (czujniki wizualnie takie same, natomiast w jednym modelu są zamontowane fazowo indukcyjne) różne też było koło foniczne przykręcone do lewego wałka rozrządu
retrofood , silnik 0,5 kW, z motoreduktorem ( na pewno nie S 3), pracuje ponad rok, jedyne co się nie sprawdziło to wyłączniki krańcowe, zastąpiono czujnikami indukcyjnymi. Styczniki zastąpiono przekaźnikami SSR.
sprawdź czujnik halla Sralla, tam są albo manetoindukcyjne albo fazowo-indukcyjne, zależy jaki silnik. Poza tym czytasz że jakiś impuls wyzwalający jest?
Przecież widzisz: -jeden na flashu (AM29F010) -drugi na EPROM 28c258 A różnice? A proszę-jeden to 56.5 i dolny czujnik wału to hall, w 56.0 i 56.1 jest fazowo-indukcyjny.
Oba czujniki się różnią. 56.1 ma oba indukcyjne. 56.5 na wale ma halla a na wałku fazowo indukcyjny. pokazuje mi na wolnych 25-28 kg powietrza Podaj napięcia na każdym pinie przepływomierza względem masy na silniku.
Zgodnie z tą notą co podałeś na "br"- przewód fazowy L, "ż-t" - neutralny N, a "n" na wejście sterownika.
fazowo indukcyjny regulacja fazowo transformator fazowo
programator attiny2313 drzwi pleksi konfiguracja novus
bateria parkside styki problemy skrzynia automat volvo
Zmieniarka płyt CD w Audi A6 - typowe problemy i rozwiązania Pilot Nice Smilo a kompatybilność z Nice Robus