Jak masz 3 grube i 6 cienkich w silniku to jesteś farciarz. Podłączysz Brainpowera z wyświetlaczem LCD za niecałe 200 zł za komplet. Te 6 pinów to: masa, zasilanie czujników hALLa, wyjścia czujników dla każdej fazy x3 i ostatni to Hall od prędkości.
JP1 - zworka która ma odłączać kondensator od pinu reset na wypadek jak bym chciał podłączyć układ do programatora. Czytałem gdzieś na forum że kondensator może utrudnić programowanie i lepiej jest na czas programowania go odłączyć. A teraz popatrz dokładnie na swój schemat i sprawdź, czy C1 przez JP1 jest podłączony do pinu RESET. Nie jest, bo dałeś...
Zobaczyć czy po włączeniu zapłonu jest zasilanie na pinie 17 sterownika. Jeśli jest sprawdzić zasilanie przekaźnika pompy paliwa. Plus zapięty po kluczyku masa z 28 ecu, czujnik na wale pin 3 i 21, normalny przemiennik elektromagnetyczny, nie żaden Hall. Musi gadać jak wszystko jest. Jeśli nie ma zasilania na 17 to siadł główny przekaźnik. Pod maską.
Witam. W w.w. sprzęcie problem z podpięciem czujnika hall-a na silniku. Nowy czujnik przyszedł z wtyczką super seal 3 pinowa, a na pojeździe jest złącze 3 pinowe samochodowe (takie białe, najzwyklejsze). W czujniku są kolory przewodów: czerwony, czarny, niebieski. Który jest czym ? Jakie powinno być zasilanie tego czujnika 5V czy 12V ? Pozdrawiam.
Jeżeli regulator 6 pinowy to sprawdź czy podczas pracy krokowego są impulsy prostokątne o amplitudzie ok.12v na pinie nr 2.To impulsy czujnika położenia regulatora(hall).Na pinie 3 powinno być 12V po włączeniu zapłonu. Powodzenia
Jaki masz czujnik wału? Hall czy rezystancyjny? Ile pinów, jakie napiecie na przewodach?
Wyglada to na uszkodzony sterownik silnika lub uszkodzony przewód pomiędzy hallem a sterownikiem silnika. Pin 3 halla idzie do 45 pinu sterownika silnika. Można pokusić się o przegięcie przewodu pinu 3 na hallu i podaniu na przewód idący do halla plusa z akumulatora. Wtedy powinny zacząć docierać impulsy z halla do ECU i powinna pokazać się iskra.
Tak, możesz go zniszczyć, kiedy zasilisz rewersyjnie. Aby znaleźć piny zasilania, najlepiej przyłożyć napięcie 5V przez opornik 1kΩ i mierzyć napięcie układu. Masz 6 kombinacji, a właściwa jest ta para pinów, przy której w jednym kierunku mierzysz na niej ca. 0,6V (rewersyjnie przyłączony IC), a w drugim ponad 1V, ale poniżej 5V - to jest poprawny...
Witam wszystkich, pozwole podłaczyć sie pod temat. Od pewnego czasu w moim VR6 2.9 ABV walcze z wyskakującym błedem : - 00515 Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 30-00- Open Short to Plus Ogólnie auto odpala ale ewidentnie brakuje mu mocy przy pełnym bucie (zamula), bład pojawia sie tylko na odpalonym silniku. Wymienilem czujnik wałka rozrządu (Hall)...
Czy mógłby mi Pan wyjaśnić, czym jest układ scalony?
Witam, jako ze zbliza sie sezon zamontowalem u siebie zaplon elektroniczny w jawie 350 z modulem od vw golfa II, cewka cinquecento i hall z passata. Podlaczylem wszystko zgodnie z ponizszym schematem ale brak iskry. Z pinu 5 nie dostaje sie napiecie na czujnik hall. Czy ten modul ktory jest nowy jest wadliwy czy moze on nie podaje pradu tylko musze...
Wtyczka 6 pin ma 5 kabli. Ewentualnie sterownik wspiera szósty przewód na którym podłącza się czujnik temperatury silnika.
To tak, podczas pomiaru zauważyłem, że na płytce jest widoczne oznaczenie nóżki na czujniku jako 1, co jednoznacznie określa (według mnie) nóżkę zasilającą, tak więc nastąpiła zmiana co do kolejności pinów. Niezależnie od tego jak czujnik ma wyprowadzenia, nóżki zasilania i (oddzielnie) masy powinny być połączone razem, po tym je zidentyfikujesz. Powinna...
Niestety obie opcje nie pasują. Tutaj nawet nie jestem pewien gdzie jest pin 1, brakuje kropki albo innego oznaczenia. Może to jakaś bardzo chińska produkcja?
Te piny są domyślne, żeby tamte działały trzeba ustawić ich w kodzie.
Po co są te 3 pomocnicze piny w takim kole pozostaje zagadką. Silnik 3pin - > Silnik bez czujników halla, bez czujnika temperatury, bez czujnika prędkości Silnik 3pin + 5 pin - > Silnik z czujnikami halla Silnik 3pin + 6pin - > Silnik z czujnikami halla ( GND, +5V, H1, H2, H3) i analogowym czujnikiem temperatury korzystającym z masy czujników halla...
Sygnał na dwóch wejściach enkodera jest w zależności od kierunku obrotu przesunięty w fazie. A ten kod to wykrywanie sekwencji. Na początku wpisujesz stany pinów do zmiennej i na jej podstawie (o obecnego stanu) zmieniasz stan na kolejny. Drgania styków eliminowane są poprzez przejścia wewnątrz danej sekwencji. Wystarczy wrzucić go w przerwanie co ileś...
Problem rozwiązany samodzielnie. Kostka o 5 pinach są to czujniki hallotronowe trzy przewody plus dwa przewody to zasilanie. Ten sterownik potrzebuje informacji z czujników aby działać.
Płytkę z czujnikami hala łatwo sprawdzić , podpiąć zasilanie 5V a do wyjść H1 H2 H3 podpinać diodę LED z opornikiem powiedzmy 220 om dołączoną do minusa . Polecamy wirnikiem diodą powinna migać . Widać też czujnik temperatury podpięty pod pin T , trzeba by go pomierzyć.
Samochód to Lancia Thesis, kość od silniczka jest na cztery piny (dwa dodatkowe są podobno od tego czujnika). Czytałem, że to rozwiązanie z czujnikiem halla było także, w którymś Audi A8 i Bentleyu.
Trochę się nie zrozumieliśmy. w aparacie zapłonowym ( kopułce) jest czujnik hall ma trzy piny zewnętrzne to + i - .Środkowy to sygnał dla cewki i to on daję sygnał cewce kiedy ma przeskoczyć iskra. moje pytanie to czy środkowy pin z cewki na zdjęciu to pin sterujący ?
daj przez probowke na srodkowy pin z hall MASE ( - ) i zobacz czy przeskocz iskra
Witam Oczywiście ze rozumiałem, ale przecież do tego silnika który posiadam potrzebny jest jeszcze sterownik z mikroprocesorem który sczytuje sygnały z czujników Hall-a, czy się mylę? Wtyczka która jest na zdjęciu posiada posiada 10 pinów, także nie wystarczy podać tylko napięcia na silnik, tylko potrzebny jest jeszcze dodatkowy sterownik.
Sprawdziłeś czy dostałeś sprawną manetkę? Pinout na 100% taki sam? Jaka jest konfiguracja manetki? Sygnał narastający czy opadający względem naciskania na manetkę? Jaki jest zakres napięciowy pracy fabrycznej manetki? Z tego wszystkiego chociaż czujnik halla dobrze Ci dobrali ale jeszcze pozostaje poprawne osadzenie go w manetce, oraz brak zużycia mechanicznego...
(at)ElektrodaBot Co to za układ 43E w obudowie SOT223 Jest to magnetyczny czujnik położenia dźwigni skrzyni biegów w audi A8 Bezpośrednia odpowiedź Układ oznaczony na obudowie SOT-223 kodem „43E” jest 3-wyprowadzeniowym, liniowym czujnikiem efektu Halla (ang. linear Hall-effect sensor). W instalacji Audi A8 pracuje on jako bezkontaktowy przetwornik...
Jeżeli jest możliwość wpisania obwodu koła , to może jest możliwość wyboru pomiędzy impulsami że sterownika silnika a impulsami z koła. No właśnie sprawdzałem wszystkie możliwe parametry i nic z listy w menu tego nie zmienia. Albo trzeba też zmienić logikę wyjścia impulsów z koła. niestety ten zabieg z inwersją stanów logicznych nic nie pomógł w przypadku...
Sprawdz czy masz stały plus 12V , bez kluczyka , na pinie B20 sterownika. Po kluczyku na pinie D8.
wyglądłało by to wtedy na to żeby wyrzucić ze schematu wzmacniacz A oraz C i powinno działać :) generalnie kupno nowego 4 pinowego liniowego bipolarnego czujnika halla graniczy z cudem... I czujniki 3 pinowe się nadają - walczę z uciągiem ;) mam zbudowany lewitron na archaicznym ua741 :) i MOSFETcie typu p :P
Witam. Jakim napięciem powinien być zasilany czujnik Halla w Audi 80 B4 silnik NG o pojemności 2,3 l rocznik 1991. W książce "Audi 80/90 reguluje i naprawiam " podano że powinno być 9V, spotkałem się z też z informacją że 12V. U mnie zasilanie czujnika to 10,6 V przy napięciu akumulatora 11,7 V. Samochód nie ma iskry, zwieranie do masy środkowego pina...
Dzięki chłopaki za odpowiedzi, ta strona 12 coś mi nie pasowała właśnie ;) Do dwóch producentów napisałem dwa dni temu ale nie otrzymałem odpowiedzi ani o StartUp time, ani o to, jakiej wartości będzie prąd wyjściowy przy wyłączonym zasilaniu czujnika. już rozkładam w projekcie szeregowo połączone 74HC166, co przy moich wymaganiach pozwoli obsłużyć...
hmm... dlaczegosz? nie wystarczy,m że podłącze zasilanie, cewke zapłonową i czujnik halla?? w tym moim module nie ma tych trzech bocznych pinów, i kolory niektorych kabli sa inne. SPOUT miałem polaczone z HALL OUT. chce to zastosować jako wzmacniacz między czujnikiem halla i cewką zapłonową....
Testowałem TDA5140A układ na silniku HDD Seagate, też zastanawiała mnie zasada działania, po lekturze datasheet doszedłem do wniosku że układ komparatora wykrywa napięcie z nie zasilanej cewki w której indukuje się prąd z obracające go się wirnika magnesu. Na rysunku narysowałem mniej więcej jak to sobie wyobrażam :) . http://pawem1.webpark.pl/TDA5140-zasada-...
najpewniej uwalony sam czujnik bo nie ma wogóle opornośći na żadnym z pinów, wie ktoś jaka powinna być miezie powiedmzy 1 i 3piniem ? Możesz go tylko popsuć omomierzem... To Hall...
Oprnosc MΩ czyli albo zwarte czujniki albo hall. W takim przypadku nie wolno mierzyc opornosci. Na wpietej wtyczce wykasuj bład. Popdepnij sie oscyloskopem pod jeden z pinów i zobacz co masz? Masz mieć 12 V w stosunku do masy. Na drugim jak zakręcisz kolem masz miec sygnal.
Sprawdzić jeszcze czy w tym silniku nie ma dodatkowego czujnika wału, w golfie 2.0 GTI jest, . To nie jest Golf 2.0, więc co to za porównanie? Iskra jest, czy jej nie ma? Skoro Hall działa, a iskry nie ma, to jest ubity moduł zapłonowy. Błąd braku sygnału będzie się świecił przy unieruchomionym silniku. Kluczować masą środkowy pin modułu - jeśli iskry...
http://en.wikipedia.org/wiki/TO92 Proszę, drugie zdjęcie. Dodano po 2 A, jakby się czepiać to nie pomylisz wejścia z wyjściem, bo hallotron nie ma wejścia :) co najwyżej wyjście z zasilaniem. pozdrawiam
azę dał bym rezystory np 12ohm toto-lotek, który skończy się zgonem obwodów pina... ;] No i błąd w nazewnictwie, mosfety nie mają bazy... Na pierwszy strzał możnaby się zastanowić po co autor raczył zastosować potężne mosfety na 100V i 14A do sterowania wiatraczkami na 12V pobierające w szczytach nieco ponad 1A prądu... Do tego z powodzeniem (i DUŻYM...
Czy posiadacie jakieś informacje na temat modułu, który nie jest blokowany i jest dostosowany do obsługi impulsatora indukcyjnego (2 kable do modułu). Z tego co ja widzę to ten do Boatin, keewat, sachs, cpi etc ma jako jedyny 2 wejścia impulsatora a sam impulsator jak oglądam na google ma dokładnie takie kolory kabli jak mój w moto (xt125 2005r). Próbowałem...
Sprawa wygląda następująco, mam "tuningowy" komputerek silnika. Zależy mi na wskazaniu prędkości auta w tym że komputerku. Tak więc muszę podłączyć pod niego czujnik halla. Pomińmy szczegóły montażu. Producent zaleca: czujnik hall z zakresu 0-5V. Znalazłem pare czujników, np. czujnik położenia wału peugeot 406 1.6/1.8 na 3 piny, zerknołem w "sam naprawiam...."...
Jaka jest różnica według Ciebie poza hallotronem/tachometrem i trzecim pinem? EDIT: Nie doczekałem się odpowiedzi, więc sam odpowiem. Nie ma żadnej różnicy między wentylatorem 2-pin i 3-pin poza tachometrem/hallotronem i jego wyjściem na "żółty" pin. Zarówno 2- i 3-pin wentylatorem steruje (tak, 2-pin też jest sterowany) płyta główna zmniejszając lub...
Sam walczę z ustaleniem jakie mam hallotrony w hulajce... Okazuje się, że to nie jest ani proste, ani oczywiste co tam siedzi i najprawdopodobniej są dwa rodzaje. Zewnętrzne dwa to bipolarne, a środkowy, tego nie wiem, ale albo unipolarny albo liniowy. Niech kolega sprawdzi jakie oznaczenia mają pozostałe hallotrony. Zgodnie ze zdjęciem środkowy jest...
Masz schematy, szyba kierowcy to jest „Power windows motor LF”, czyli Left Front. https://obrazki.elektroda.pl/7582925400_... https://obrazki.elektroda.pl/2665010500_... https://obrazki.elektroda.pl/8356447500_... https://obrazki.elektroda.pl/3643984600_... Dodano po 12 Tam są 2 czujniki...
2 impulsy na obrót. (magnes neodymowy i czujnik halla) Nie zależy mi na super dokładności. Coś takiego skleiłem Dodano po 7 Dodam że mój program w innych linijkach kodu dokonuje pomiarów z innych czujników więc nie może być zapętlony i stawać w tej pętli . W pętli głównej while 1 jest parę delayów bo niektóre czujniki potrzebują czasu na pomiar
Podłącz zasilanie i na początek sprawdź czy to czujnik analogowy czy tylko cyfrowy przełącznik.
Sterownik motronicM3.8.2/4/5? Ktory czujnik halla? Czujnik wału to czarny masa komputera, żółty pin 56 ecu , biały 63 pin, sprawdzamy oscyloskopem. Czujnik wałka rozrządu braz z niebieskim masa, fiolet z czerwonym pin 62 5volt ,fiolet z żółtym pin 76 sygnal prostokatny. Sprawdz przy samym komputerze czy jest 5 volt.Jak nie to jakiś stabilizator ubity...
Nie ma czujnika wału.Chyba że 16v.Napisz jaki silnik.Masz w aparacie wtyk na 3 piny + sygnał - . Sprawdź czy hall podaje.Jak podasz na środkowy pin mase i będzie iskra to hall padł lub jego napęd.
Kurczę nie pamiętam którą strona magnes zamontowany głównie chodzi zeby podczas zbliżania się magnesy zalaczyl (+) na pin out Dodano po 1 Także kolego jak by reagował na oba będzie ok dziękuję za zainteresowania
Jezeli wtyczka aparatu zaplonowego ma 3 piny - zdejmij przewod WN z aparatu ( przychodzacy z cewki WN ) zbliz go do masy Przekrec stacyjke .wyjmij wtyczke z aparatu i srodkowy pin zwieraj do masy Jak pojawia sie iskra to tylko lezy Hall a jak jej nie ma -to lezy modul
3 pinowy to czujnik hallotronowy (efekt Halla) 2 pinowy to czujnik elektromagnetyczny o odpowiedniej rezystancji (która się zmienia po wpływem obrotu np. koła zamachowego)
Sprawdź to co napisałem lub można też dać diodę LED z rezystorem 1K w szeregu i podpiąć ją pomiędzy 2 a 3 pin Halla. Trzeba mieć pewność czy jest sygnał z czujnika bo bez niego nie ma iskry ani sterowania wtryskami. Fabryczne immo by zgasiło silnik po chwili. Jak już to raczej jakieś dokładane.
Coś żle pomierzyłeś , jeżeli silnik pali to musi być kluczowanie na 1 i 3. Zrób to diodą led z opornikiem 470 omów. Jeden przewód do plusa drugi na pin , raz na 1 raz na 3.Powinna mrugać, równomiernie. Hall ma zasianie ; plus na 1 minus na 3 , sygnał na 2.
Witam, zamierzam zmienić hamulec mechaniczny na hydrauliczny w mojej hulajnodze. I tutaj natrafiłem na problem. Oryginalny hamulec posiada złącze 3 pinowe, czyli pełny czujnik halla, gdzie jedna żyła to 5V, druga to sygnał i trzecia to GND. Natomiast nowy hamulec posiada tylko 2 żyły, które po wciśnięciu hamulca się zwierają. Czyli zakładam zwykły przekażnik...
Witam, trochę późno ale znalazłem taki rozkład pinów. http://obrazki.elektroda.net/34_12883407... Napisz potem czy jest to faktycznie ten sam standard czy też każda firma robi swój własny. Pozdrawiam!
Stoi u mnie golf 3 1.8 z identycznymi objawani jak u Ciebie. Szybka diagnoza. Zanik iskry,podanie masy na środkowy pin aparatu i iskra jest. Hall do wymiany. Także kolego sprawdz to bo to na 99% problem tkwi w tym czujniku
Spoko i tak dziękuje za pomoc Ja mam rovera 75 i tam jest czaly system świateł z bmw e39 pomieszany z e46. Z tego co pamiętam inpa nie łączyła sie z czujnikami albo LiveData nie odpalała w tym aucie. W kazdym badz razie już twórca oprogramowania TOAF do rovera75 ma się ta sprawa zając. Puki co na piechotę miernikiem sprawdzę te czujniki Dzięki za pomoc...
Witam Poszukuję karty katalogowej tego czujnika halla, lub zamiennika. Oznaczenie 41F 942 Bipolar Hall Effect Sensor Magnetic Detector SS41F 4.5 V to 24V operating voltage, used for electric vehicle or industrial motor. Model number is 41F, TO-92S, 0H41, SH41, SS41F, S41. Operating temperature is -40°C to +150°C, 3 pins terminals length about 15mm/0.59inch....
dostaje sygnał światła stop Dostaje cyfrowo siecią CAN. Pod pedałem hamulca nie ma typowego włącznika, jest czujnik hall położenia pedału hamulca
Witam. Jeśli już to do GND . Pin6 procesora masz podciągnięty do " plusa ". Tylko weź pod uwagę że microswitch może ( na skutek drgań styków ) podawać " fałszywe impulsy. Pozdrawiam. Dodając - I jak - ruszyło? Z czego cewka zapłonowa? Przewijałem takie malutkie cewki - koniecznie musisz zalać dokładnie żywicą / lakierem. Chodzi między innymi o drgania...
Podpiąłem się multimetrem do przewodu ecu od cewki i brak prądu. To samo jak przetestowałem później żarówką. Źle. Tam leci sygnał o napięciu około 5v i minimalnym natężeniu i tylko podczas kręcenia jak działa hall.Żarówka tam nie zaświeci. Potrzebna jest dioda led. To samo na czujniku halla. Wychodzi na to że u ciebie to pin 7 w sterowniku.
Ad1 nie jestem elektronikiem więc datasheet mi nic nie powie. Nie musisz być elektronikiem aby przeczytać I zrozumieć pierwszą stronę datasheet, która mówi że urządzenie to zostało wycofane i nie powinno być stosowane w nowych projektach!!! Zwróć uwagę na datę zmiany tego statusu: - dwadzieścia lat temu Podano również czym je podmienić! https://obrazki.elektroda.pl/8377631600_...
Witam. Mam problem z odpaleniem mojej Audi:/ Przez 2 dni stała na mrozie i stwierdziłem, że wsadzę ją do garażu aby nie stała na mrozie.Auto odpaliło dopiero za 3 razem i strasznie się dławiło jak by paliło na 3 gary.Po 2 minutach wszystko się uspokoiło i wjechałem do garażu.Tam pochodziło jeszcze z 5 min i ją zgasiłem.Nastepnego dnia z rana chciałem...
Ja używam A3144. Oglądałem Twój film z zachowania czujnika PAS. No i mam pytanko, czy próbowałeś porównać przebieg obu stron koła z magnesami (w obie strony)? I drugi temat, czy próbowałeś zamienić pin Vcc z pin'em Out czujnika PAS miejscami? Gdzieś mi się o oczy obiło, że to czasem pomaga. No i czytam, że sinusy mają problem z tymi PAS'ami. A3144...
Cisnienie jutro sprawdze. A to kolo aparatu rozdzielajacego pokrywa mi sie jeszcze ta kropka i naciecie na kole pasowym. Wydaje mi sie ze dobrze. Dodano po 11 Tylko dlaczego komputer nie daje tego minusa na srodkowy pin cewkomodulu? Hall tez dobry.
Pod aluminiową blaszką nie ma żadnych tranzystorów MOSFET. Jest to sterownik najprawdopodobniej z czujnikami Halla. Na początek można odlutować trzy przewody silnika, sprawdzić oporność uzwojeń. A same tranzystory MOSFET, po rozszyfrowaniu wyprowadzeń G, D, S pomierzyć miernikiem na teście diody. A wyniki poszczególnych par porównać. Te złącze 6 pin,...
Pewnie że nie będzie żadnego CAN. Typowo to jest zasilanie 5V, masa i 2 wyjścia "potencjometryczne", często odwrócone wzglądem siebie, z tym że potencjometrów się już nie stosuje a czujniki halla.
Proponowałbym zapodac fotke tej wtyki , i najlepiej jeszcze podać jakie to doblo , czy 1.2 czy 1.6 czy moze 1.9 D a moze 1.9 JTD przeciez to ma znaczenie
Jest to przetwornik hallotronowy 2159 4-PIN standardowy do tachografu, niemiecki oryginał to VDO 2159-50 mam dostępne i oryginały i zamienniki jak coś to pisz na PW. Plomba jest zakładana podczas legalizacji tachografu :)
Jak to ma liczyć obroty to żadnych delayów, wszystko w przerwaniach, bo się może z obrotami nie wyrobić. Zaciemnienie to ty tworzysz opisując tak enigmatycznie co chcesz osiągnąć. Co i w czym ma to ogólnie robić? Jaki mikrokontroler, jakie obroty, jaki typ koła (bo myślę po "samochodowemu")? Pisałem ci że wesoło będzie to obrobić :P Prościej zastosować...
Auto posiada czujnikpołożenia wału, umieszczony z prawej strony silnikaw pobliżu kół pasowych. W moim aucie uszkodzony był sterownik silnika a konkretnie dioda SR4416 oraz przez to poleciały jeszcze dwie inne diody prostownicze. Impulsy na aparat zapłonowy podawane są z komputera zólto/czarnym przewodem z sterownika silnika pin 1G. Wstawiłem diodę SR4415...
Sygnał na cewce nóżka 2 - BRAK ( sprawdzone dioda przy kręceniu rozrusznikiem ) Ale chyba odwróciłeś jej bieguny w stosunku do poprzedniego pomiaru? Bo tam kluczuje plusa, a na hallu masę. 1. Co się tym kablom stało? Jak to co? Gaziarz rzeźnik się dorwał. Odłącz instalację gazową od sygnałowego do cewki i już tam więcej nie podłączaj, tylko do wyjścia...
Iskra jest na świecach, czy sprawdzałeś tylko na kablu królewskim ? Ściągnij wtyczkę z czujnika halla i zwieraj środkowy pin do masy, zobacz czy klika wtryskiwacz i czy wtryskuje paliwo
Przebieg jest widoczny na pinach komputera A co widzi sterownik? jakaś diagnoza?,błędy?,parametry?
Diodą to sobie możesz... (wpisać dowolną czynność sprawiającą przyjemność) Masz to sprawdzić próbówką żaróweczką 12V 5W. Koniec. Kropka. Brawo!!!! albo kolega kompletnie nie wie co pisze albo sie dobrze zna na elektronice i celowo chce wam popalić moduły!!!! tylko i wyłącznie dioda przez ok. 300 ohmów do masy sygnał to prostokąt ok.10V przy rozruchu...
Witam. Będzie trochę teorii, proszę mnie poprawić, na wypadek błędu. Wyróżnia się takie najbardziej znane, dwa podstawowe rodzaje hallotronów: bipolarne i unipolarne. W bipolarnym przełączenie następuje po wykryciu zmian biegunów magnetycznych, w unipolarnym zaś, przełączenie następuje na skutek pojawienia się i zaniku pola magnetycznego. Kolejne moje...
Aby go podłączyć musiałbyś kupić sobie nową wtyczkę z pinami. Zazwyczaj na zewnętrznych pinach masz + i - natomiast środkowy- sygnał. Powinieneś mieć opisane bądź na czujniku bądź na starej wtyczce od czujnika.
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
możesz też zwierać środkowy pin kostki aparatu do masy i wtedy powinna skakać iskra (sprawdzaj na przewodie z cewki zapłonowej)
Możesz jeszcze sprawdzić, czy nie jest niedolutowana ta noga z KCB. Jeśli jest ok, to KCB do wymiany. Bądź jeśli nie zależy Ci na regulacji podświetlenia to zewrzyj na stałe te piny jakimś opornikiem.
A ja powiem krótko; jest taki przekaźnik "19" ... :) No rzeczywiście powiedziałeś ale co mają wycieraczki do cewki zapłonowej. Wracam do tematu. Wyciągnij wtyczkę z aparatu zapłonowego. W środkowy pin (w kablu)włóż kawałek przewodu. Wyciągnij przewód wysokiego napięcia (ten w środku kopułki) włóż do niego świecę i umieść ją w otworze do wyciągania...
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
Dodam jeszcze jest na nim znak ,wydaje mi się że firmowy, duża litera A z daszkiem. Dane z tej aplikacji co do parametrów mi wystarczą tylko nie mogę wyznać się z rysunków ,od której strony jest czujnik (czy napisy ,czy strona z małym punkcikiem) ponieważ nieznam się na hallotronach Proszę jeszcze raz o potwierdzenie czy dobrze myśle jeśli chodzi o...
jaka rezystancja jak to jest hall? oscyloskop w łape i sprawdz co masz? pin 1 masa pin 3 plus, bezpiecznik 15A f46 pin 2 sygnał kwadratowy do ecu podłacz sie drugim kanałem i sprawdz synchronizacje z czujnikiem połozenia pompy
Zapal to auto,i jak pracuje to energicznie i dość silnie poruszaj wtyczką przy module. Jak zacznie gasnąć albo zmieniac rytm pracy-masz winnego. No i jeszcze-jak masz aparat f-my Lucas (czarna kopółka ) to sprawdź czy piny we wtyczce nie są zzieleniałe. Częste. Trza też sprawdzić kable masowe które są dokręcone do głowicy w okolicy jak jest chwycony...
Dzięki za radę... jutro ruszam do pracy przy tym... A czujnik już znalazłem... dostęp tragiczny ;)... nurtuje mnie jeszcze pytanie: czy to złącze jest w tej skrzynce kolo kielicha amortyzatora od strony kierowcy... czy tez chodzi o złącze bezposrednio na sterowniku od strony pasazera...obok wlewu płyny spryskiwacza ??? zresztą teraz przypatruję się...
Pralka ta rozpoczyna jakiś program prawidłowo po czym jak ma się włączyć obrót bębna to zaczyna kręcić w jednym kierunku i przerywa, i tak próbuje ze trzy, czy cztery razy i potem zaświeca się czwarta zielona dioda oraz miga czerwona środkowa ze suszarki (dwie krople, nad diodą). Jest to błąd silnika. Sprawdziłem płytę sterującą, triaka, przekaźniki,...
blinker - kierunkowskaz (na pewno masz tylko jeden kabelek bez rozróżnienia strony) kl 58 - +12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel. temp - Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej tank - Wskaznik poziomu paliwa w baku masse - Masa ze styku 31 przelacznika swiatel ( w każdym razie minus obojętnie skąd bedzie)...
Witam odwiedających temat Nie jestem pewien swojej diagnozy.Auto fiat barchetta 1.8 16v 96r.nie ma iskry.Auto jeżdziło przed amianą silnika teraz nie jeżdzi robił to drugi mechanik przedemną następny wydał diagnozę .Sterownik łączy się immo gaśnie potem kontrolaka wtrysku, sterownik rozpoznaje błędy ale wudaje mi się że nie wszystkie.Problem polega...
Czyli wtyczka czujnika do przeglądu czy jest zasilanie ,najlepiej z podpiętym czujnikiem badać. Druga sprawa to działanie samego czujnika. Test jest prosty. Trzeba znaleźć który z 3 pinów to sygnał. Podłączamy czujnik wymontowany. Miernikiem badamy sygnał względem masy. Po przyłożeniu do czoła czujnika stalowego śrubokręta sygnał ma się zmieniać wraz...
Ja bym jeszcze jednoznacznie krzyżyka na sterowniku nie postawił. Spróbuj podstawić sprawdzony dobry czujnik. Ten czujnik to hallotron. Jeżeli będziesz zmieniał jednak sterownik to masz następujące opcje do wyboru: - wymian kompletu, sterownik, immo, transpondery (lub dopisanie tych transponderó co masz, ale będziesz potrzebował PINa z tego immo - dawcy)...
Numeracja plików mam rozumieć że jest zgodna z numeracją zaznaczonych punktów pomiarowych? Jeśli tak to definitywnie ten F12438-03 jest uszkodzony. Pin 13 8051 to wejście czujnika prędkości wału a 12 to położenie wałka rozrządu (wywoływanie przerwań). Bramka 74LS02 odwraca sygnał z F'a dla 8051, kolejna bramka 74LS02 sterowana z 8051 zmienia zapewne...
Czujnik jest na skrzyni,dostęp od strony komory silnikowej,jest mnie więcej nad lewą półosią.3 pinowa wtyczka,pin środkowy sygnał.Bierzesz lampkę probierczą,łączysz z masą i cyklicznie zwierasz nią pin środkowy.Drugi w tym czasie patrzy czy zaczyna się ruszać wskazówka.Jak tak to uwalony czujnik.Wykręcasz,rozmontowujesz delikatnie wyciągasz płytkę i...
Cewkomoduł to ten obok płynu hamulcowego, na podszybiu? Panowie a więc tak nic nie iskrzy :-/ Ale gdy wtyczka wpiętą do halla to podczas kręcenia rozrusznikiem napięcie na 0 pinie zmienia się, między + a 0 jest ok 11,5 -8,5 a między 0 a - jest od 1,5 do jakiś 5 v DC. Po podaniu - na 0 słychać coś jakby pompke i wtrysk. Więc hall sprawny? Gdzie dalej...
Dzis kolejny dzien walki, okazalo sie ze przy hallu zgubila sie masa, juz jest podlaczona ale czaly zamiast 12V pokazuje 2V. ECU sprawne, czujnik halla tez bo nie mialem z nim wczesniej problemow. Okablowanie sprawdzone, pin 25 daje sygnal na cewke, ECU mam zasilanie...Jakieś pomysły co dalej ?
a mozliwe ja sie na tym nie znam. Ale to chyba nie jest powodem tego ze pow 3 tys auto dobrze chodzi a nizej na 1 garczek. No sam niewiem pomozcie plizzz
Hallo, czarny to masa, a czerwony to 5 V. Kolor kabla sygnałowego jest dowolny. To, co wygląda na tranzystor to czujnik Halla.
618 , to dalington , on jest też sterowany na bazie poziomem napięcia. Musisz sprawdzić / to żmudne/ skąd dostaje sygnał na bazę. Jeszcze jedno; iskra jest , wtryskiwacze są kluczowane - w czasie kręcenia rozrusznikiem. Sprawdź , czy na pinie 18 ECU , wygodniej na środkowego wyprowadzenia czujnika halla , czy jest sygnał zero-jedynkowy. Kolego iskra...
Zgodnie z obietnicą masz live odczyt z wiązki z passata: 1 modułu (liczymy zgodnie z numeracją, czyli od prawej): 1: cewka wn 2:masa (kluczowa dla działania modułu) 3 masa halla, pewnie połączona z pin 2 4 +12V po stacyjce 5 zasilanie czujnika halla 6 impulsy z czujnika halla
Dziękuję za pomoc 😃
Witam, w wolnej chwili wpadłem na pomysł stworzenia sobie zapłonu bezstykowego, żeby wyeliminować przerywacz z układu. Moim zadaniem jest tylko stworzenie bezstykowego przerywacza bowiem układ "iskrzący" już mam. Silnik pracuje identycznie jak silnik od malucha, dwa cylindry, moment otwarcia przerywacza i zamknięcia bez żadnego sterowania podziałem...
Pin 36-0,28V, Pin 37-0V Co do Hall`a to testuje raczej bez taśmy więc płyta domyślnie powinna włączyć podświetlanie. Próbowałem z taśmą ale też nic. Co do ESD to pisałem, że nie robi różnicy w sensie że jak go nie będzie bo w istocie robił zwarcie na nodze 6 od włącznika, obecnie wlutowałem go z powrotem ale podniosłem zwartą nogę, bez niego też nie...
czujnik parkować czujnik czujnik iveco czujnik czujnik ruchu czujnik zmierzchu
buderus logamax płyta główny zmierzyć częstotliwość prądu arduino temperatura
wycieraczka tylna peugeot wycieraczka tylna peugeot
Przeróbka świateł pozycyjnych na biało w Chrysler Town & Country Schemat elektryczny agregatu Daewoo GDA 2600i