Jak masz 3 grube i 6 cienkich w silniku to jesteś farciarz. Podłączysz Brainpowera z wyświetlaczem LCD za niecałe 200 zł za komplet. Te 6 pinów to: masa, zasilanie czujników hALLa, wyjścia czujników dla każdej fazy x3 i ostatni to Hall od prędkości.
JP1 - zworka która ma odłączać kondensator od pinu reset na wypadek jak bym chciał podłączyć układ do programatora. Czytałem gdzieś na forum że kondensator może utrudnić programowanie i lepiej jest na czas programowania go odłączyć. A teraz popatrz dokładnie na swój schemat i sprawdź, czy C1 przez JP1 jest podłączony do pinu RESET. Nie jest, bo dałeś...
Witam. W w.w. sprzęcie problem z podpięciem czujnika hall-a na silniku. Nowy czujnik przyszedł z wtyczką super seal 3 pinowa, a na pojeździe jest złącze 3 pinowe samochodowe (takie białe, najzwyklejsze). W czujniku są kolory przewodów: czerwony, czarny, niebieski. Który jest czym ? Jakie powinno być zasilanie tego czujnika 5V czy 12V ? Pozdrawiam.
Zobaczyć czy po włączeniu zapłonu jest zasilanie na pinie 17 sterownika. Jeśli jest sprawdzić zasilanie przekaźnika pompy paliwa. Plus zapięty po kluczyku masa z 28 ecu, czujnik na wale pin 3 i 21, normalny przemiennik elektromagnetyczny, nie żaden Hall. Musi gadać jak wszystko jest. Jeśli nie ma zasilania na 17 to siadł główny przekaźnik. Pod maską.
Jeżeli regulator 6 pinowy to sprawdź czy podczas pracy krokowego są impulsy prostokątne o amplitudzie ok.12v na pinie nr 2.To impulsy czujnika położenia regulatora(hall).Na pinie 3 powinno być 12V po włączeniu zapłonu. Powodzenia
Jaki masz czujnik wału? Hall czy rezystancyjny? Ile pinów, jakie napiecie na przewodach?
Wyglada to na uszkodzony sterownik silnika lub uszkodzony przewód pomiędzy hallem a sterownikiem silnika. Pin 3 halla idzie do 45 pinu sterownika silnika. Można pokusić się o przegięcie przewodu pinu 3 na hallu i podaniu na przewód idący do halla plusa z akumulatora. Wtedy powinny zacząć docierać impulsy z halla do ECU i powinna pokazać się iskra.
Witam wszystkich, pozwole podłaczyć sie pod temat. Od pewnego czasu w moim VR6 2.9 ABV walcze z wyskakującym błedem : - 00515 Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 30-00- Open Short to Plus Ogólnie auto odpala ale ewidentnie brakuje mu mocy przy pełnym bucie (zamula), bład pojawia sie tylko na odpalonym silniku. Wymienilem czujnik wałka rozrządu (Hall)...
To tak, podczas pomiaru zauważyłem, że na płytce jest widoczne oznaczenie nóżki na czujniku jako 1, co jednoznacznie określa (według mnie) nóżkę zasilającą, tak więc nastąpiła zmiana co do kolejności pinów. Niezależnie od tego jak czujnik ma wyprowadzenia, nóżki zasilania i (oddzielnie) masy powinny być połączone razem, po tym je zidentyfikujesz. Powinna...
Witam, jako ze zbliza sie sezon zamontowalem u siebie zaplon elektroniczny w jawie 350 z modulem od vw golfa II, cewka cinquecento i hall z passata. Podlaczylem wszystko zgodnie z ponizszym schematem ale brak iskry. Z pinu 5 nie dostaje sie napiecie na czujnik hall. Czy ten modul ktory jest nowy jest wadliwy czy moze on nie podaje pradu tylko musze...
Niestety obie opcje nie pasują. Tutaj nawet nie jestem pewien gdzie jest pin 1, brakuje kropki albo innego oznaczenia. Może to jakaś bardzo chińska produkcja?
Te piny są domyślne, żeby tamte działały trzeba ustawić ich w kodzie.
Po co są te 3 pomocnicze piny w takim kole pozostaje zagadką. Silnik 3pin - > Silnik bez czujników halla, bez czujnika temperatury, bez czujnika prędkości Silnik 3pin + 5 pin - > Silnik z czujnikami halla Silnik 3pin + 6pin - > Silnik z czujnikami halla ( GND, +5V, H1, H2, H3) i analogowym czujnikiem temperatury korzystającym z masy czujników halla...
Tak, możesz go zniszczyć, kiedy zasilisz rewersyjnie. Aby znaleźć piny zasilania, najlepiej przyłożyć napięcie 5V przez opornik 1kΩ i mierzyć napięcie układu. Masz 6 kombinacji, a właściwa jest ta para pinów, przy której w jednym kierunku mierzysz na niej ca. 0,6V (rewersyjnie przyłączony IC), a w drugim ponad 1V, ale poniżej 5V - to jest poprawny...
Sygnał na dwóch wejściach enkodera jest w zależności od kierunku obrotu przesunięty w fazie. A ten kod to wykrywanie sekwencji. Na początku wpisujesz stany pinów do zmiennej i na jej podstawie (o obecnego stanu) zmieniasz stan na kolejny. Drgania styków eliminowane są poprzez przejścia wewnątrz danej sekwencji. Wystarczy wrzucić go w przerwanie co ileś...
Płytkę z czujnikami hala łatwo sprawdzić , podpiąć zasilanie 5V a do wyjść H1 H2 H3 podpinać diodę LED z opornikiem powiedzmy 220 om dołączoną do minusa . Polecamy wirnikiem diodą powinna migać . Widać też czujnik temperatury podpięty pod pin T , trzeba by go pomierzyć.
Tam są 2 czujniki z Hall effect. Jeden z czujników widzi, że coś blokuje szybę i włącza system bezpieczeństwa, i nie daje podnieść szybę. Czyli, jak dobrze rozumiem, odbiera impulsy i zestawia je z obrotami silnika? Myślałem, że te zabezpieczenia to pomiar prądu, który rośnie w razie zwiększenia obciążenia silnika.
Witam Oczywiście ze rozumiałem, ale przecież do tego silnika który posiadam potrzebny jest jeszcze sterownik z mikroprocesorem który sczytuje sygnały z czujników Hall-a, czy się mylę? Wtyczka która jest na zdjęciu posiada posiada 10 pinów, także nie wystarczy podać tylko napięcia na silnik, tylko potrzebny jest jeszcze dodatkowy sterownik.
Trochę się nie zrozumieliśmy. w aparacie zapłonowym ( kopułce) jest czujnik hall ma trzy piny zewnętrzne to + i - .Środkowy to sygnał dla cewki i to on daję sygnał cewce kiedy ma przeskoczyć iskra. moje pytanie to czy środkowy pin z cewki na zdjęciu to pin sterujący ?
Sprawdziłeś czy dostałeś sprawną manetkę? Pinout na 100% taki sam? Jaka jest konfiguracja manetki? Sygnał narastający czy opadający względem naciskania na manetkę? Jaki jest zakres napięciowy pracy fabrycznej manetki? Z tego wszystkiego chociaż czujnik halla dobrze Ci dobrali ale jeszcze pozostaje poprawne osadzenie go w manetce, oraz brak zużycia mechanicznego...
daj przez probowke na srodkowy pin z hall MASE ( - ) i zobacz czy przeskocz iskra
(at)ElektrodaBot Co to za układ 43E w obudowie SOT223 Jest to magnetyczny czujnik położenia dźwigni skrzyni biegów w audi A8 Bezpośrednia odpowiedź Układ oznaczony na obudowie SOT-223 kodem „43E” jest 3-wyprowadzeniowym, liniowym czujnikiem efektu Halla (ang. linear Hall-effect sensor). W instalacji Audi A8 pracuje on jako bezkontaktowy przetwornik...
Jeżeli jest możliwość wpisania obwodu koła , to może jest możliwość wyboru pomiędzy impulsami że sterownika silnika a impulsami z koła. No właśnie sprawdzałem wszystkie możliwe parametry i nic z listy w menu tego nie zmienia. Albo trzeba też zmienić logikę wyjścia impulsów z koła. niestety ten zabieg z inwersją stanów logicznych nic nie pomógł w przypadku...
Problem rozwiązany samodzielnie. Kostka o 5 pinach są to czujniki hallotronowe trzy przewody plus dwa przewody to zasilanie. Ten sterownik potrzebuje informacji z czujników aby działać.
Dzięki chłopaki za odpowiedzi, ta strona 12 coś mi nie pasowała właśnie ;) Do dwóch producentów napisałem dwa dni temu ale nie otrzymałem odpowiedzi ani o StartUp time, ani o to, jakiej wartości będzie prąd wyjściowy przy wyłączonym zasilaniu czujnika. już rozkładam w projekcie szeregowo połączone 74HC166, co przy moich wymaganiach pozwoli obsłużyć...
Witam. Jakim napięciem powinien być zasilany czujnik Halla w Audi 80 B4 silnik NG o pojemności 2,3 l rocznik 1991. W książce "Audi 80/90 reguluje i naprawiam " podano że powinno być 9V, spotkałem się z też z informacją że 12V. U mnie zasilanie czujnika to 10,6 V przy napięciu akumulatora 11,7 V. Samochód nie ma iskry, zwieranie do masy środkowego pina...
Sprawdzić jeszcze czy w tym silniku nie ma dodatkowego czujnika wału, w golfie 2.0 GTI jest, . To nie jest Golf 2.0, więc co to za porównanie? Iskra jest, czy jej nie ma? Skoro Hall działa, a iskry nie ma, to jest ubity moduł zapłonowy. Błąd braku sygnału będzie się świecił przy unieruchomionym silniku. Kluczować masą środkowy pin modułu - jeśli iskry...
najpewniej uwalony sam czujnik bo nie ma wogóle opornośći na żadnym z pinów, wie ktoś jaka powinna być miezie powiedmzy 1 i 3piniem ? Możesz go tylko popsuć omomierzem... To Hall...
Wtyczka 6 pin ma 5 kabli. Ewentualnie sterownik wspiera szósty przewód na którym podłącza się czujnik temperatury silnika.
Testowałem TDA5140A układ na silniku HDD Seagate, też zastanawiała mnie zasada działania, po lekturze datasheet doszedłem do wniosku że układ komparatora wykrywa napięcie z nie zasilanej cewki w której indukuje się prąd z obracające go się wirnika magnesu. Na rysunku narysowałem mniej więcej jak to sobie wyobrażam :) . http://pawem1.webpark.pl/TDA5140-zasada-...
Oprnosc MΩ czyli albo zwarte czujniki albo hall. W takim przypadku nie wolno mierzyc opornosci. Na wpietej wtyczce wykasuj bład. Popdepnij sie oscyloskopem pod jeden z pinów i zobacz co masz? Masz mieć 12 V w stosunku do masy. Na drugim jak zakręcisz kolem masz miec sygnal.
Czujniki 3-pinowe nie nadają się do "lewitacji", gdyż mają wbudowane wzmacniacze i przerzutnik [url=http://www.digikey.com/en/articles/... Sam czujnik ma 4 wyprowadzenia: [url=http://www.electronics-tutorials.ws...
Sam walczę z ustaleniem jakie mam hallotrony w hulajce... Okazuje się, że to nie jest ani proste, ani oczywiste co tam siedzi i najprawdopodobniej są dwa rodzaje. Zewnętrzne dwa to bipolarne, a środkowy, tego nie wiem, ale albo unipolarny albo liniowy. Niech kolega sprawdzi jakie oznaczenia mają pozostałe hallotrony. Zgodnie ze zdjęciem środkowy jest...
Jaka jest różnica według Ciebie poza hallotronem/tachometrem i trzecim pinem? EDIT: Nie doczekałem się odpowiedzi, więc sam odpowiem. Nie ma żadnej różnicy między wentylatorem 2-pin i 3-pin poza tachometrem/hallotronem i jego wyjściem na "żółty" pin. Zarówno 2- i 3-pin wentylatorem steruje (tak, 2-pin też jest sterowany) płyta główna zmniejszając lub...
azę dał bym rezystory np 12ohm toto-lotek, który skończy się zgonem obwodów pina... ;] No i błąd w nazewnictwie, mosfety nie mają bazy... Na pierwszy strzał możnaby się zastanowić po co autor raczył zastosować potężne mosfety na 100V i 14A do sterowania wiatraczkami na 12V pobierające w szczytach nieco ponad 1A prądu... Do tego z powodzeniem (i DUŻYM...
Sprawa wygląda następująco, mam "tuningowy" komputerek silnika. Zależy mi na wskazaniu prędkości auta w tym że komputerku. Tak więc muszę podłączyć pod niego czujnik halla. Pomińmy szczegóły montażu. Producent zaleca: czujnik hall z zakresu 0-5V. Znalazłem pare czujników, np. czujnik położenia wału peugeot 406 1.6/1.8 na 3 piny, zerknołem w "sam naprawiam...."...
Podłącz zasilanie i na początek sprawdź czy to czujnik analogowy czy tylko cyfrowy przełącznik.
hmm... dlaczegosz? nie wystarczy,m że podłącze zasilanie, cewke zapłonową i czujnik halla?? w tym moim module nie ma tych trzech bocznych pinów, i kolory niektorych kabli sa inne. SPOUT miałem polaczone z HALL OUT. chce to zastosować jako wzmacniacz między czujnikiem halla i cewką zapłonową....
Sprawdz czy masz stały plus 12V , bez kluczyka , na pinie B20 sterownika. Po kluczyku na pinie D8.
Witam, postanowiłem zbudować własny czujnik PAS (czujnik wykrywający obrót korby pedałowej w rowerze). PAS powinien wysyłać sygnały (prostokąt TTL) podczas kręcenia pedałami. Jego budowa jest prosta: koło z magnesami (8, 10, 12) na osi korby pedałowej i moduł czujnika na ramie. Jako czujniki stosuje się Hall'e. Na rynku można spotkać co najmniej trzy...
Sterownik motronicM3.8.2/4/5? Ktory czujnik halla? Czujnik wału to czarny masa komputera, żółty pin 56 ecu , biały 63 pin, sprawdzamy oscyloskopem. Czujnik wałka rozrządu braz z niebieskim masa, fiolet z czerwonym pin 62 5volt ,fiolet z żółtym pin 76 sygnal prostokatny. Sprawdz przy samym komputerze czy jest 5 volt.Jak nie to jakiś stabilizator ubity...
2 impulsy na obrót. (magnes neodymowy i czujnik halla) Nie zależy mi na super dokładności. Coś takiego skleiłem Dodano po 7 Dodam że mój program w innych linijkach kodu dokonuje pomiarów z innych czujników więc nie może być zapętlony i stawać w tej pętli . W pętli głównej while 1 jest parę delayów bo niektóre czujniki potrzebują czasu na pomiar
Kurczę nie pamiętam którą strona magnes zamontowany głównie chodzi zeby podczas zbliżania się magnesy zalaczyl (+) na pin out Dodano po 1 Także kolego jak by reagował na oba będzie ok dziękuję za zainteresowania
Nie ma czujnika wału.Chyba że 16v.Napisz jaki silnik.Masz w aparacie wtyk na 3 piny + sygnał - . Sprawdź czy hall podaje.Jak podasz na środkowy pin mase i będzie iskra to hall padł lub jego napęd.
Mam pytanie. Jak rozmieszczone są piny w tym czujniku. Zgodnie z jakimkolwiek innym TO-92? Pdf do niego: http://download.maritex.com.pl/pdfs/se/C...
Jezeli wtyczka aparatu zaplonowego ma 3 piny - zdejmij przewod WN z aparatu ( przychodzacy z cewki WN ) zbliz go do masy Przekrec stacyjke .wyjmij wtyczke z aparatu i srodkowy pin zwieraj do masy Jak pojawia sie iskra to tylko lezy Hall a jak jej nie ma -to lezy modul
Coś żle pomierzyłeś , jeżeli silnik pali to musi być kluczowanie na 1 i 3. Zrób to diodą led z opornikiem 470 omów. Jeden przewód do plusa drugi na pin , raz na 1 raz na 3.Powinna mrugać, równomiernie. Hall ma zasianie ; plus na 1 minus na 3 , sygnał na 2.
Witam, zamierzam zmienić hamulec mechaniczny na hydrauliczny w mojej hulajnodze. I tutaj natrafiłem na problem. Oryginalny hamulec posiada złącze 3 pinowe, czyli pełny czujnik halla, gdzie jedna żyła to 5V, druga to sygnał i trzecia to GND. Natomiast nowy hamulec posiada tylko 2 żyły, które po wciśnięciu hamulca się zwierają. Czyli zakładam zwykły przekażnik...
Witam Poszukuję karty katalogowej tego czujnika halla, lub zamiennika. Oznaczenie 41F 942 Bipolar Hall Effect Sensor Magnetic Detector SS41F 4.5 V to 24V operating voltage, used for electric vehicle or industrial motor. Model number is 41F, TO-92S, 0H41, SH41, SS41F, S41. Operating temperature is -40°C to +150°C, 3 pins terminals length about 15mm/0.59inch....
dostaje sygnał światła stop Dostaje cyfrowo siecią CAN. Pod pedałem hamulca nie ma typowego włącznika, jest czujnik hall położenia pedału hamulca
Witam, trochę późno ale znalazłem taki rozkład pinów. http://obrazki.elektroda.net/34_12883407... Napisz potem czy jest to faktycznie ten sam standard czy też każda firma robi swój własny. Pozdrawiam!
Ad1 nie jestem elektronikiem więc datasheet mi nic nie powie. Nie musisz być elektronikiem aby przeczytać I zrozumieć pierwszą stronę datasheet, która mówi że urządzenie to zostało wycofane i nie powinno być stosowane w nowych projektach!!! Zwróć uwagę na datę zmiany tego statusu: - dwadzieścia lat temu Podano również czym je podmienić! https://obrazki.elektroda.pl/8377631600_...
Stoi u mnie golf 3 1.8 z identycznymi objawani jak u Ciebie. Szybka diagnoza. Zanik iskry,podanie masy na środkowy pin aparatu i iskra jest. Hall do wymiany. Także kolego sprawdz to bo to na 99% problem tkwi w tym czujniku
Witam. Jeśli już to do GND . Pin6 procesora masz podciągnięty do " plusa ". Tylko weź pod uwagę że microswitch może ( na skutek drgań styków ) podawać " fałszywe impulsy. Pozdrawiam. Dodając - I jak - ruszyło? Z czego cewka zapłonowa? Przewijałem takie malutkie cewki - koniecznie musisz zalać dokładnie żywicą / lakierem. Chodzi między innymi o drgania...
Spoko i tak dziękuje za pomoc Ja mam rovera 75 i tam jest czaly system świateł z bmw e39 pomieszany z e46. Z tego co pamiętam inpa nie łączyła sie z czujnikami albo LiveData nie odpalała w tym aucie. W kazdym badz razie już twórca oprogramowania TOAF do rovera75 ma się ta sprawa zając. Puki co na piechotę miernikiem sprawdzę te czujniki Dzięki za pomoc...
Ja używam A3144. Oglądałem Twój film z zachowania czujnika PAS. No i mam pytanko, czy próbowałeś porównać przebieg obu stron koła z magnesami (w obie strony)? I drugi temat, czy próbowałeś zamienić pin Vcc z pin'em Out czujnika PAS miejscami? Gdzieś mi się o oczy obiło, że to czasem pomaga. No i czytam, że sinusy mają problem z tymi PAS'ami. A3144...
Cisnienie jutro sprawdze. A to kolo aparatu rozdzielajacego pokrywa mi sie jeszcze ta kropka i naciecie na kole pasowym. Wydaje mi sie ze dobrze. Dodano po 11 Tylko dlaczego komputer nie daje tego minusa na srodkowy pin cewkomodulu? Hall tez dobry.
Witam, poszukuję czujnika halla takiego jak na zdjęciu lub zamiennika lub w ogóle tego typu czujnika na 2 PIN. Czy ktoś wie gdzie mogę coś takiego kupić w Polsce lub ewentualnie na terenie UE- z wysyłką? Może ktoś ma coś takiego w zapasach i zechciałby mi odsprzedać? Ewentualnie czy istnieje jakaś szansa, aby 3-pinowy adaptować pod te 2 piny? Ogólnie...
Auto posiada czujnikpołożenia wału, umieszczony z prawej strony silnikaw pobliżu kół pasowych. W moim aucie uszkodzony był sterownik silnika a konkretnie dioda SR4416 oraz przez to poleciały jeszcze dwie inne diody prostownicze. Impulsy na aparat zapłonowy podawane są z komputera zólto/czarnym przewodem z sterownika silnika pin 1G. Wstawiłem diodę SR4415...
Sygnał na cewce nóżka 2 - BRAK ( sprawdzone dioda przy kręceniu rozrusznikiem ) Ale chyba odwróciłeś jej bieguny w stosunku do poprzedniego pomiaru? Bo tam kluczuje plusa, a na hallu masę. 1. Co się tym kablom stało? Jak to co? Gaziarz rzeźnik się dorwał. Odłącz instalację gazową od sygnałowego do cewki i już tam więcej nie podłączaj, tylko do wyjścia...
Iskra jest na świecach, czy sprawdzałeś tylko na kablu królewskim ? Ściągnij wtyczkę z czujnika halla i zwieraj środkowy pin do masy, zobacz czy klika wtryskiwacz i czy wtryskuje paliwo
Skoro pompa startuje a brak jest iskry i kluczowania wtrysków to sterownik nie widzi sygnału z Halla. Napisałeś że na 45 pojawia się plus. Czy na 35 masz masę? Czy 44 ma połączenie z pinem 2 na aparacie (chyba oznaczenie "0")? Jeżeli tak to na włączonym zapłonie podawaj szybko plusa na 2 pin wtyczki Halla (wtyczka wypięta). Powinny wtedy odezwać się...
Przebieg jest widoczny na pinach komputera A co widzi sterownik? jakaś diagnoza?,błędy?,parametry?
Hallo, czarny to masa, a czerwony to 5 V. Kolor kabla sygnałowego jest dowolny. To, co wygląda na tranzystor to czujnik Halla.
Diodą to sobie możesz... (wpisać dowolną czynność sprawiającą przyjemność) Masz to sprawdzić próbówką żaróweczką 12V 5W. Koniec. Kropka. Brawo!!!! albo kolega kompletnie nie wie co pisze albo sie dobrze zna na elektronice i celowo chce wam popalić moduły!!!! tylko i wyłącznie dioda przez ok. 300 ohmów do masy sygnał to prostokąt ok.10V przy rozruchu...
Iskra się pojawia,bo jest zmagazynowana energia w polu cewki.Masz impulsy na środkowym pinie hallotronu jak kręcisz silnikiem czy nie ma?Łatwo to wybrać próbnikiem z diodą LED,podpinasz pomiędzy plus aku a zasilanie. Podstaw tez moduł,telefunkeny robiły różne heca.Moduły są w dwu typach,jeden generuje iskrę jak ECU zwiera środkowy pin z masa,drugi jak...
Aby go podłączyć musiałbyś kupić sobie nową wtyczkę z pinami. Zazwyczaj na zewnętrznych pinach masz + i - natomiast środkowy- sygnał. Powinieneś mieć opisane bądź na czujniku bądź na starej wtyczce od czujnika.
możesz też zwierać środkowy pin kostki aparatu do masy i wtedy powinna skakać iskra (sprawdzaj na przewodie z cewki zapłonowej)
Możesz jeszcze sprawdzić, czy nie jest niedolutowana ta noga z KCB. Jeśli jest ok, to KCB do wymiany. Bądź jeśli nie zależy Ci na regulacji podświetlenia to zewrzyj na stałe te piny jakimś opornikiem.
A ja powiem krótko; jest taki przekaźnik "19" ... :) No rzeczywiście powiedziałeś ale co mają wycieraczki do cewki zapłonowej. Wracam do tematu. Wyciągnij wtyczkę z aparatu zapłonowego. W środkowy pin (w kablu)włóż kawałek przewodu. Wyciągnij przewód wysokiego napięcia (ten w środku kopułki) włóż do niego świecę i umieść ją w otworze do wyciągania...
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
Dodam jeszcze jest na nim znak ,wydaje mi się że firmowy, duża litera A z daszkiem. Dane z tej aplikacji co do parametrów mi wystarczą tylko nie mogę wyznać się z rysunków ,od której strony jest czujnik (czy napisy ,czy strona z małym punkcikiem) ponieważ nieznam się na hallotronach Proszę jeszcze raz o potwierdzenie czy dobrze myśle jeśli chodzi o...
Pralka ta rozpoczyna jakiś program prawidłowo po czym jak ma się włączyć obrót bębna to zaczyna kręcić w jednym kierunku i przerywa, i tak próbuje ze trzy, czy cztery razy i potem zaświeca się czwarta zielona dioda oraz miga czerwona środkowa ze suszarki (dwie krople, nad diodą). Jest to błąd silnika. Sprawdziłem płytę sterującą, triaka, przekaźniki,...
Podpiąłem się multimetrem do przewodu ecu od cewki i brak prądu. To samo jak przetestowałem później żarówką. Źle. Tam leci sygnał o napięciu około 5v i minimalnym natężeniu i tylko podczas kręcenia jak działa hall.Żarówka tam nie zaświeci. Potrzebna jest dioda led. To samo na czujniku halla. Wychodzi na to że u ciebie to pin 7 w sterowniku.
Zapal to auto,i jak pracuje to energicznie i dość silnie poruszaj wtyczką przy module. Jak zacznie gasnąć albo zmieniac rytm pracy-masz winnego. No i jeszcze-jak masz aparat f-my Lucas (czarna kopółka ) to sprawdź czy piny we wtyczce nie są zzieleniałe. Częste. Trza też sprawdzić kable masowe które są dokręcone do głowicy w okolicy jak jest chwycony...
Czyli wtyczka czujnika do przeglądu czy jest zasilanie ,najlepiej z podpiętym czujnikiem badać. Druga sprawa to działanie samego czujnika. Test jest prosty. Trzeba znaleźć który z 3 pinów to sygnał. Podłączamy czujnik wymontowany. Miernikiem badamy sygnał względem masy. Po przyłożeniu do czoła czujnika stalowego śrubokręta sygnał ma się zmieniać wraz...
Dzięki za radę... jutro ruszam do pracy przy tym... A czujnik już znalazłem... dostęp tragiczny ;)... nurtuje mnie jeszcze pytanie: czy to złącze jest w tej skrzynce kolo kielicha amortyzatora od strony kierowcy... czy tez chodzi o złącze bezposrednio na sterowniku od strony pasazera...obok wlewu płyny spryskiwacza ??? zresztą teraz przypatruję się...
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
jaka rezystancja jak to jest hall? oscyloskop w łape i sprawdz co masz? pin 1 masa pin 3 plus, bezpiecznik 15A f46 pin 2 sygnał kwadratowy do ecu podłacz sie drugim kanałem i sprawdz synchronizacje z czujnikiem połozenia pompy
Cewkomoduł to ten obok płynu hamulcowego, na podszybiu? Panowie a więc tak nic nie iskrzy :-/ Ale gdy wtyczka wpiętą do halla to podczas kręcenia rozrusznikiem napięcie na 0 pinie zmienia się, między + a 0 jest ok 11,5 -8,5 a między 0 a - jest od 1,5 do jakiś 5 v DC. Po podaniu - na 0 słychać coś jakby pompke i wtrysk. Więc hall sprawny? Gdzie dalej...
Pewnie że nie będzie żadnego CAN. Typowo to jest zasilanie 5V, masa i 2 wyjścia "potencjometryczne", często odwrócone wzglądem siebie, z tym że potencjometrów się już nie stosuje a czujniki halla.
blinker - kierunkowskaz (na pewno masz tylko jeden kabelek bez rozróżnienia strony) kl 58 - +12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel. temp - Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej tank - Wskaznik poziomu paliwa w baku masse - Masa ze styku 31 przelacznika swiatel ( w każdym razie minus obojętnie skąd bedzie)...
Dzis kolejny dzien walki, okazalo sie ze przy hallu zgubila sie masa, juz jest podlaczona ale czaly zamiast 12V pokazuje 2V. ECU sprawne, czujnik halla tez bo nie mialem z nim wczesniej problemow. Okablowanie sprawdzone, pin 25 daje sygnal na cewke, ECU mam zasilanie...Jakieś pomysły co dalej ?
Numeracja plików mam rozumieć że jest zgodna z numeracją zaznaczonych punktów pomiarowych? Jeśli tak to definitywnie ten F12438-03 jest uszkodzony. Pin 13 8051 to wejście czujnika prędkości wału a 12 to położenie wałka rozrządu (wywoływanie przerwań). Bramka 74LS02 odwraca sygnał z F'a dla 8051, kolejna bramka 74LS02 sterowana z 8051 zmienia zapewne...
Pin 36-0,28V, Pin 37-0V Co do Hall`a to testuje raczej bez taśmy więc płyta domyślnie powinna włączyć podświetlanie. Próbowałem z taśmą ale też nic. Co do ESD to pisałem, że nie robi różnicy w sensie że jak go nie będzie bo w istocie robił zwarcie na nodze 6 od włącznika, obecnie wlutowałem go z powrotem ale podniosłem zwartą nogę, bez niego też nie...
To otwarcie reaguje na przekaźnik. Panel WWW nie pokazuje nic na temat stanu magnesu. I pokazywał się otwarty, ponieważ bawiłem się poleceniami w tym poście: https://www.elektroda.com/rtvforum/viewt... Właśnie wszystko zresetowałem i teraz: https://obrazki.elektroda.pl/5060529300_... Pokazuje tylko przełącznik...
Witam, w wolnej chwili wpadłem na pomysł stworzenia sobie zapłonu bezstykowego, żeby wyeliminować przerywacz z układu. Moim zadaniem jest tylko stworzenie bezstykowego przerywacza bowiem układ "iskrzący" już mam. Silnik pracuje identycznie jak silnik od malucha, dwa cylindry, moment otwarcia przerywacza i zamknięcia bez żadnego sterowania podziałem...
Tak uszkodziles ponieważ skoro magnesował to masz czujnik indukcyjny a nie halltronowy. Indukcja ma dwa piny i ekran a hall zasilanie masę i sygnał.
Ile pinów w module? Poczytaj i odpowiedz sobie sam http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic60... Już lepiej eksperymentować z siedmiopinowym modułem z vw. On na pewno współpracował z hallem. Zresztą można bez trudu znaleźć informacje o połączeniu czujnika z mz z takimi modułami.
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Złe podpięcie zasilania może się skończyć degradacją. Proponuje na początek lekturę z [url=http://fatcat.ftj.agh.edu.pl/~linux... Przy takich "zabawach" przydatne jest ograniczenie wydajności prądowej zasilacza.
618 , to dalington , on jest też sterowany na bazie poziomem napięcia. Musisz sprawdzić / to żmudne/ skąd dostaje sygnał na bazę. Jeszcze jedno; iskra jest , wtryskiwacze są kluczowane - w czasie kręcenia rozrusznikiem. Sprawdź , czy na pinie 18 ECU , wygodniej na środkowego wyprowadzenia czujnika halla , czy jest sygnał zero-jedynkowy. Kolego iskra...
/* RPM meter code (tested on device rotating at 10,000 rpm) rev.001 * using a hall effect sensor http://www.adafruit.com/index.php?main_p... * using a parallel LCD with LiquidCrystal Library http://www.ladyada.net/learn/lcd/charlcd... http://www.arduino.cc/en/Tutorial/Liquid... with pins 7,8,9,10,11,12...
Dziękuję za odpowiedzi! Obiążenie procesora nie jest problemem, ponieważ poza wyświetlaniem obrotów nic innego nie robi. Przy 100RPM sygnał będzie miał częstotliwość 1,67Hz. Oznacza to, że trzeba by próbkować dwie sekundy, żeby "odróżnić" 0RPM od 100RPM. Za długo, więc zmienię dokładność na 500RPM. To daje 8,34Hz więc wystarczy próbkować licznik 9 (10...
Synchro w gr.4 blok 4 dokładnie 0. A próbowałeś jednak lekko przestawić, tak na +/- 2 ? używka ori sprawna na 100% Używka z takiego samego silnika, czy np z 2.0 TDi albo starego 1.9? Dodano po 1 Podczas pracy napięcie na 2 pinie (hall) wynosi 0,29-0,31 V. Nie powinno się zmieniać 5 V - 0 V ?? Czujnik nie obciera o koło foniczne na wałku. Może nie obcierać...
Pin 15 już zmieniłem , Mógł byś mi wysłać plik z tym projektem ?
Napięcie wyprowadziłem z mikrokontrolera miedzy PIN 20 a 40 . To jest makieta pokazowa więc odległości są rzędu kilku-kilkunastu cm. Czujnika jeszcze nie podłączałem bo nie udało mi się jeszcze zakupić tych kondensatorków 4.7nF. A boję się podłączyć bez tego układu do wejścia by nie uszkodzić czujnika. Kolejnym problemem, który może się pojawić, to...
Witam.Auto jak w temacie.Rano ciężko pali,nie ważne czy czujnik podpięty czy odpięty odpala jednakowo,brak mocy.Wystarczy przejechać kawałek żeby się zagrzało zgasić i ponownie odpalić i nie ma problemu.Sytuacja się powtarza po każdym ostygnięciu silnika.Miesiąc temu właściciel wymienił sterownik silnika nie pomogło.Został wymieniony czujnik wału na...
Sygnał z halla na pinie sterownika A 36 prawidłowy? Ile lat lub przebiegu ma ten silnik?
Dzięki za zainteresowanie i szybkie odpowiedzi. Do obsługi w takim razie będę miał 2 enkodery, jeden na osi silnika drugi do sterowania. Najprawdopodobniej użyję tego algorytmu, z tym że dopiszę jeszcze obsługę drugiego enkodera na int1. Polecenie encoder, w bascomie ponoć nie działa najlepiej... Cha Alias Pind.2 Chb Alias Pind.5 Config Cha = Input...
czujnik parkować czujnik czujnik iveco czujnik czujnik czujnik wałek rozrząd
obwody instalacji samochodzie sygnał lodówka blokada skrzynia
gramofon daniel obroty gramofon daniel
Stabilizacja obrotów silnika z prądniczką tacho Podłączenie EGR Opel Corsa C 1.2: Kwadratowe gniazdo, płaska wtyczka