Witam. Jeśli już to do GND . Pin6 procesora masz podciągnięty do " plusa ". Tylko weź pod uwagę że microswitch może ( na skutek drgań styków ) podawać " fałszywe impulsy. Pozdrawiam. Dodając - I jak - ruszyło? Z czego cewka zapłonowa? Przewijałem takie malutkie cewki - koniecznie musisz zalać dokładnie żywicą / lakierem. Chodzi między innymi o drgania...
Obrotomierz nie wykryje, ale połączenie "mikrofonu" z czujnikiem halla już tak ;)
Światła i ładowanie: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Poza tym: 1. Schemat numer 2 to schemat Piaggio Zip, tam jest wszystko zupełnie inaczej. 2. Schemat z CPI jest mało czytelny. 3. Nie ma żadnego czujnika Halla, w "50" tylko biegowe Derbi na zapłonie Leonelli ma czujnik...
Czym zasilić układ A? Z instalacji elektrycznej (akumulator + prądnica/alternator) motocykla. i jak to podpiąć do transoptora który ma 4 wyprowadzenia Patrz na rysunek b) - tam masz ideę.
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
tak, trzeba, chyba że sobie celniesz z aparatem tak jak był wcześniej. Dobrym zwyczajem jest sobie robic znaki.
Do aparatu przychodzi kostka -trzy piny- plus. minus, i na trzecim(środkowym jak pamiętam)ma być impuls przy kręceniu rozrusznikiem.Podłącz diodę i pokręc rozrusznikiem -dioda ma migać=sprawny czujnik halla.Przypuszczam że przy próbie przestawienia zapłonu po prostu się popsuł.
Albo źle ustawiony zapłon? Rozrząd?
Witam. Może wiecie jak ustawic zapłon w elegancie. Czujnik Halla założony na kole pasowym i nic więcej, niewiem od czego się zabrać. Mechanik mówił, że zapłonu się nie ustawia tylko wymienia owy czujnik Halla(ok.100zł.). Czy macie jakieś doświadczenia? Pozdrawiam
Najrozsądniej byłoby zastosować jakiegoś standalone ECU (megasquirt,VEMS) wykorzystując sam czujnik halla , a zapłon rozwiązać bezrozdzielaczowo.
Tam jest czujnik indukcyjny nie halla.Raczej moduł pada.
W silniku ADX jest czujnik Halla umieszczony w rozdzielaczu zapłonu. Podłącz próbnik LED do zacisków 2i3 czujnika Halla w rozdzielaczu zapłonu, pokręć rozrusznikiem i sprawdź czy błyska LED.
Odpalasz symulator i liczysz liczbę cykli potrzebnych do wykonania procedury dzielisz ją przez częstotliwość taktowania mikrokontrolera i mnożysz przez maksymalne obroty silnika jak wyjdzie więcej niż 1 to się nie wyrobi jak mniej jesteś zadowolony . Zmienne masz w zasadzie 3 rzeczy taktowanie mikrokontrolera , maksymalne obroty lub poprawianie procedur...
Obydwa silniki mają zapłon elektryczny czyli posiadają czujnik Halla. Gdzie tam widziałeś czujnik Halla? Tam jest zwykły impulsator magnetoindukcyjny. Do tego silnika przychodzi moduł typu Digital DC-CDI z wbudowanym immobilizerem. Nie dopasujesz innego, szczególnie z tak progresywną charakterystyką kąta wyprzedzenia zapłonu. Prościej kupić całego...
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
Czujnik wału to ma wykresy czujnika indukcyjnego sinusoidalne.
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Zapłon jest na platynkach, bez czujnika halla.
A to magneto nie robi przypadkiem za koło zamachowe? Chyba, że je zastępujesz śmigłem lub innym elementem wirującym o właściwej masie. Modułu od podkaszarki nie masz co otwierać, bo pewnie zalany żywicą. A ten z linku - jeśli się da, to też zajrzałbym do środka i sprawdził za co się płaci. Pochwal się, co to za model z tak dużym silnikiem.
Zaprowadziłem do mechanika przełożył nic się nie zmieniło w zasadzie, przestawił trochę zapłon żeby auto lepiej paliło bo miało problemy raz paliło raz nie . Dzisiaj zaprowadziłem auto żeby przełożył mi ten czujnik z powrotem skoro oryginał był sprawny. Zmienił ustawił przy mnie zapłon przy pomocy lampy ....... Ty i ten twój mechanik jesteście siebie...
Witam. Dzis sprawdzałem czujnik halla diodą z opornikiem 0,6kΩ i mam takie pytanie bo dioda niby miga ale w stanie gdzie koło impusatora nie jest zbliżone do czujnika dioda nadal mży(od razu po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon).Nie mam oscyloskopu ale sprawdzając w necie przebiegi z czujnika halla to napięcie gdy impulsator nie jest zbliżony...
sprawdziłem halla dochodzi natomiast zastanawiam sie nad cewką gdy włącze zapłon we wszystkch (6) przewodach jest +
Uszkodzony moduł, nawet jak mu podasz stałą masę na wejście halla, to powinien po 3 sek się wyłączyć (skacze wtedy iskra), takie zabezpieczenie gdyby silnik zatrzymał się w pozycji gdy czujnik halla "widzi" magnes a zapłon był dłuższy czas włączony
No i działa również fajnie, sonda ma dzielnik x10 tylko oscyloskop nie ma przełożenia tylko trzeba samemu, no ale dodać zero lub przesunąć przecinek to ........ :D Jeden mankament to taki, że sonda mogła by być przykręcana dużym złączem do obudowy a jest przejściówka. W sumie przerobić dało by się i nie było by problemu, ale ile się z tego korzysta...
Mój pracownik zamontował do swojej MZ moduł na czujniku HALLA od Golfa2.Tam jest prosty zapłon i nie trzeba przyśpieszacz ani mapy zapłonu. A czym zmienić mapę ,może KWP2000.....
zapłon ustawiony dziękuje za pomoc temat zamknięty pozdrawiam.
Potrzebuje pomocy. Jak w temacie posiadam Crdobe i dzienie sie zachowuje. Podczas jazdy potrafi zgasnąc i nie moge jej odpalic po 20 - 30 min. wszystko jest O.K. Nie wiem czy to czujnik Halla czy zapłon czy pompa paliwa. Nie wiem także gdzie znajduje sie złoncze serwisowe. Troche sprawdzałem instalacje miernikiem i było OK tylko podczas testu nie zgasł...
u kolegi w oplu corsa 1,2 samocód nie odpala gdy ciepły , zmieniliśmy czujnik halla iczujnik tmperatury, ale tam są chyba dwa czujniki, inadal nie odpala Jaki symbol silnika? Jeżeli X12XE, lub X12SZ to czujnik położenia wału i zapłon bezrozdzielaczowy, jak C12NZ to czujnik halla umieszczony w aparacie zapłonowym.
Trzeba wybić klin z wałka aparatu ,dojście jest po wyjęciu wałka.
Pytanie dotyczy zmiany w aparacie zapłonowym i zastąpienie przerywacza mechanicznego czujnikiem Halla.Problem stanowi ominięcie ECU i zapodanie układu dopasowującego napięcie z czujnika potrzebne do wysterowania modułu zapłonu.Wszystkie elementy chcę przeszczepic z układów toyoty z pominięciem nieszczęsnego ECU.
Szukam schematu elektronicznego zapłonu do motocykla z instalacją 6V nie na zwykły przerywacz ale na czujnik Hala. Chciałbym sobie wykonać samodzielnie taki zapłon. Za pomoc z góry dziękuję
Witaj.Czujnik Halla daje informację do sterownika dzięki czemu sterownik "wie" kiedy podać impuls na cewkę. Jeżeli iskra jest to czujnik działa. Jeśli jest iskra i paliwo (autostart) to powinien być zapłon. Jeśli nie ma zapłonu sprawdź kompresję,może rozrząd przeskoczył.
łatwo wyjmujesz aparat zapł i kręcisz stopką jak pyka wtryskiwacz i jest iskra to git,a jeśli chodzi o pełne sprawdzenie to tylko oscyloskopem.A jeśli chodzi o gażnik to tylko iskra-musi być włączony zapłon. Dodano po 5 możesz też sprawdzić jego zasilanie podłącz woltomierz do styków zewnętrznych -powinno być ok. 12V-oczywiście na włączonym zapłonie.
Witam. W sumie to prawda ale czy taki czujnik będzie aż tak precyzyjny jak oryginalny czujnik halla? Mój kuzyn zakładał zapłon bezstykowy do jawy 350. Był to zapłon z poloneza tylko zeszlifował 2 rogi tego namagnesowanego "śmigiełka". Załozył moduł zapłonowy i cewke chyba z malca. Napisz ilo cylindrowy jest ten motocykl. Jeśli potrzebujesz taki aparat...
Miałem podobny przypadek, zaczynało brakować regulacji na aparacie, po prostu aby zapłon wyszedł ok aparat musiał być daleko poza otworami. Okazało się że obróciła się tarczka impulsowa , ktoś ją sciągał do wymiany halla i nie założył tego maleńkiego klina. Lewe obroty dostawała bo żeby zapłon wyszedł w znaki palec był prawie pomięcy cyckami w kopułce.
Witam zamieram założyć do swojej CZ 350 zapłon elektroniczny z czujnikami Halla tylko mam mały problem bo ja mam instalację 6V a nie 12V i to trochę pogarsza sprawę znalazłem w internecie schemat takiego zapłonu [url=http://www.bubba.yoyo.pl/elektronik... I chciałem się was spytać czy ten schemat jest dobry czy wszystkie elementy są dobrze dobrane...
sam czujnik nie ma wpływu na pracę na gazie natomiast ustawienie zapłonu tak myślę że po wymianie halla zapłon nie był właściwie wyregulowany
Nie, nic się nie stanie, ale ta zamiana to nic korzystnego w takim razie, bo dalej ma zapłon nie_stałoenergetyczny.
Hm no wszsytko fajnie tylko tak schemat jest na ostatniej stronie czyli w części 2 więc moje pytanie się nasuwa z czego wziąść ten czujnik halotronowy??
A ja powiem krótko; jest taki przekaźnik "19" ... :) No rzeczywiście powiedziałeś ale co mają wycieraczki do cewki zapłonowej. Wracam do tematu. Wyciągnij wtyczkę z aparatu zapłonowego. W środkowy pin (w kablu)włóż kawałek przewodu. Wyciągnij przewód wysokiego napięcia (ten w środku kopułki) włóż do niego świecę i umieść ją w otworze do wyciągania...
http://www.molla.org/DIY-CDI/SC-DIY-CDI-... http://www.sportdevices.com/ignition/ign... http://zaplon.pl.tl/ Powinieneś coś znaleźć. Jak masz zrobiony ten zapłon? Co go zasila? Bo widzę, że koło magnesowe zostało oryginalne
Witam, Opel Astra F 1.4 C14NZ, jak wiadomo czujnik Halla w tym samochodzie ma 3 piny, 1 pin +12V, 2 pin sygnał i 3 pin masę. Jak włączę zapłon to mierząc napięcie na 1 pinie mam 12V ale jak wepnę żarówkę to nie pali się... O co chodzi ?? Oczywiście auto odpala bez problemu ale chciałem zrobić odcięcie zapłonu właśnie na ten przewód i niestety mam problem...
Pawel wawa dzięki ale nie doszukałem się jakoś dokładnie tego czego chciałem. Korzystając z tego co wyżej przedstawiłem - sam to narysowałem i wg tego pospinałem u siebie w aucie. Całość jest jak najbardziej poprawna - iskra jest na każdym baniaku, auta de facto nie odpaliłem bo nie wiem jeszcze jak ustawić wałek i resztę żeby odpowiednio włożyć cały...
Żle włożony aparat zapłonowy./zapłon w krzakach/
Wydaje mi się że można by sprawdzić czujnik halla na wale nie zaszkodziło by
źle ustawiony zapłon
Witam. W moim Romecie Ogarze 200 (czeski silnik) tworze elektrykę od początku. W związku z tym muszę zrobić także zapłon. I nie wiem co wybrać napewno ma być to zapłon bateryjny z modułem. Do wyboru mam: :arrow: Zwykły zapłon młoteczek kowadełko + moduł (na irf 840) :arrow: Zapłon z czujnikiem w postaci cewki impulsowej + moduł (na irf 840) :arrow:...
A co ma czujnik halla, cała cewka i caly zapłon do tego że po podaniu napiecia na piny + po stacyjce nie jest podawana dawka startowa i pompa nie załącza sie na chwile i gasnie?
Trzeba sprawdzić jakie jest sterowanie tego tranzystora i spróbować podłożyć. Nie czujnik Hella, tylko Halla, może być też optyczny na moje oko . Z czego to masz ? Starszy japoniec, koreaniec ? Tranzystor do sterowania cewek zapłonowych to np BU931.
Vitxx Jeśli zewnętrznie jest taki sam to bierz i śmigaj ,ważne by miał podciśnieniowy korektor zapłonu tzw. UFO bo te silniki są na prostym wtrysku tzn. sterownik steruje tylko wtryskiem natomiast zapłon masz przyśpieszany i opóźniany mechanicznie przez korektory w aparacie zapłonowym . Dlatego szukaj żeby miał UFO , gaźnikowe silniki 1.0-1.3 po 86...
jeżeli zapłon jest ok to możne być wina czujnika halla
Zwykły licznik Johnsona (CD4017) z wyjściem Q6 połączonym z resetem. Na każdym z wyjść Q0 - Q5 masz stan wysoki co 6 sygnałów. Kwestia dopasowania poziomów sygnałów. No i oczywiście sygnał odbierany miałby stan wysoki do czasu pojawienia się kolejnego impulsu wejściowego, ale to można załatwić jednym kondensatorem i rezystorem.
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
Nie widzę żadnego sensu w przerabianiu oryginału, przecież to zapłon bezstykowy - co tam poprawiać? Takie układy wkładane są np. do silników motocykli crossowych - jakie obroty i obciążenia wytrzymują!
Auto nie ma mocy ,wyskakuje jeden błąd podczas pracy silnika ,czujnik halla błąd sporadyczny ,zapłon jest ustawiony na 20st. na biegu jałowym ,na ile ustawic ?Skąd bierze sygnał obrotów ,jak odłączę załącze halla przy aparacie zapłonowym ,to silnik pracuje bez żadnych zmian ,nie wywala błędu ,co inicjuje ukłąd zapłonowy ,wtryskowy w tym układzie ,czujnika...
Chciałbym zrobić układ zapłonowy do motocykla. W oryginale jest tam 12V i przerywacz. Nowy zapłon miałby opierać się o czujnik Halla, moduł zapłonowy wszystko na 12V. Marny ze mnie elektronik wiec najlepsze będą gotowe rozwiązania(schemat). Uprzedzając szukałem dużo na ten temat, tylko nie jestem w stanie stwierdzić czy to co jest na forum to coś czego...
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu na zacisku 15 cewki masz napięcie(≈napięcie akumulatora).Jeżeli nie to padł moduł. Jak masz napięcie to przewód WN od cewki do rozdzielacza odłącz od rozdzielacza i zewrzyj do masy. Następnie podłaczdo zacisków cewki 1 i 15 lampke kontrolną. Przy kręceniu rozrusznikiem lampka musi migać. Jeżeli nie miga to czujnik...
Nie czekałem gościu aż ktoś mi pomoże, ryłem przy tym pódle kilka dni, tylko nie wiedziałem czy jest czujnik polożenia wału czy też nie ma, i impulsy na cewkę podawane są czujników halla znajdujących się w aparacie zapłon. Auto jest specyficzne jak go nie znasz to nic nie zobaczysz bo nie ma nawet gdzie ręki włożyć. Dlatego pytałem o czujnik położenia...
Witam mam problem z Golfem III 93r, podczas jazdy gaśnie, podłączyłem się Vagiem i pokazuje błąd czujnika Halla (brak sygnału), był zmieniony na używany czujnik Halla ale nie mam pewności czy był sprawny i objawy były takie same, sprawdziłem połączenia ze sterownikiem i wszystko jest ok. Zauważyłem następujący objaw, gdy po wyciągnięciu aparatu zapłonowego...
cześć, to nie wina czujnika indukcyjnego bo 1500 obr/min to 25Hz to żadna częstotliwość dla czujników, zwykłe pracują przy 500Hz bez problemu , stawiam na moduł wejściowy, nie zlicza impulsów, po zmianie na Halla podejrzewam że dalej bedzie źle.
W załączniku schemat dla silnika 3.2FSI. Wielskie dzięki za ten schemat. A miał byś może prostszy opis pinów np. 1-zapłon 2-czujnik Halla 3-czujnik pedał hamulca ... itp. Pytam bo chwile mi zajmie rozkodowanie tego schematu .
Witam,na podobne objawy pomogła wymiana czujnika Halla+świece NGK jedno elektrodowe do gazu,działa rewelka.Wcześniej rano po odpaleniu szarpał a po nagrzaniu wypadał zapłon,no o falowaniu nie wspomnę.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Witam nie od tej strony zacznij od czujnika który inicjuje zapłon tzn co tam masz czujnik połozenia wału czy halla potem wzmacniacz cewka itd Powodzenia
w 2 Pinach czyli + i tym środkowym jest po 10.4 a w ostatnim nie pokazuje nic.Ponadto sprawdziłem napięcie na cewce i pokazuje 11.8V. Do tego sprawdziłem jeszcze na tym calym rozdzielaczu czu jest prąd i nie pokazuje już nic.Wsadzalem + w miejsce przewodów WN. Nie pokazuje nic. Sprawdzałeś napięcie pomiędzy 2-ma zewnętrznymi pinami wtyczki czujnika...
Błąd P0304 Tak jest interpretowany przez workshop Wykryto przerwę zapłonu w cylindrze 4 Sprawdzić następujące podzespoły: 1 Czujnik Halla/MRE na wałku rozrządu 2 Przemiennik magnetyczny na wale korbowym 3 Wtryskiwacz 4 4 Moduł zapłonu
Kąt wyprzedzenia OK, ale tam nie ma podciśnienia. Sytk roboczy palca ma ze 30',tak że kilka stopni na +/- nie robi różnicy, a oprócz palca i kopułki jet tylko czujnik halla. Ogólnie zapłonem steruje komp na podstawie danych z czójników: hala,predkości obr, przepływomierza i czujnika impulsów , a rozdzielacz no cóż-rozdziela, tylko jak sie gada reguluje?
Jak pływał to weż się za czujnik halla. Miałem kiedyś taką jazdę w Golfie3.
Witam serdecznie, Być może temat się powtórzy ale mam ogromny problem z Audi A4 2.0TDI 170KM (BRD) swieci non stop ten sam błąd P 3008 -czujnik halla. Na zimnym silniku, chodzi równiutko. Jak się rozgrzeje szarpnie i odcina zapłon. Odpala i sytuacja się powtarza. Wymieniony czujnik poziomu wału - nadal ten sam błąd. Wymieniony pierścień - nadal ten...
Nie wiem czy masz tam tylko czujnik Halla w aparacie (czujnik położenia wałka) czy masz dodatkowo czujnik położenia wału - warto sprawdzić jego/ich działanie (oscyloskop). Nie ma tam ani Halla, ani czujnika wału, to zapłon EZF-i, z cewką impulsatora w aparacie zapłonowym. Manometr podłączony poprzez trójnik do zasilania monowtrysku, ma być mniej więcej...
Rozrząd stroboskopowy (przed zwrotem odkorbowym)0-3 / 820-900(° / obr. na minutę) Takie informacje znalazłem w programie INFO-TECH Do ustawiania musisz mieć oczywiście lampe stroboskopową i silnik wprowadzić 1 grupę nastawów podstawowych VAG-iem Ale kolego zanim zaczniesz przestawiać aparat zapłonowy zamień chociażby na próbę czujnik Halla bo on może...
Witam stary temat ale niektóre tematy są aktualne długoterminowo u mnie tak jest z paroma tematami... Ten sam problem mam i pytanie podbijamy czy dobry jest ten układ... Zapłon na czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa. Też się przymierzałem do tego schematu i nieco zmodyfikowany jest układ schematu po swojemu z wyobraźnią...
Czujnik halla przeważnie daje zero / masę/ i tym steruje wzmacniacz zapłonu. Wzmacniacz sprawdź , kluczując go masą , na pinie , który jest sterowany z halla.
Skoda jak w temacie rok 97 gaśnie (nie ma reguły) czasem po odpaleniu i nie chce zapalić, czasem po nagrzaniu. VAG pokazuje sporadyczny 00513 który sądzę trzeba zignorować bo znika gdy zapali. Pompa paliwa OK, Czujnik Halla OK, wtryski i zapłon OK. Ciekawostka auto ma 14000 !!!! przebiegu - autentycznie bo 1 właściciel którego znam. Proszę o sugestie.
A sprawdziłeś połączenia, zamieniałeś przewody, świece, kopułka sprawna? Jeżeli świeca mokra to albo za słaba iskra albo zapłon przestawiony nie ma innej opcji. O zapłonie i wtrysku decyduje moduł moduł magneti marelii jeżeli otrzymuje prawidłowe informacje z czujnika to musi działać. Dziwi mnie tylko to że przestawienie aparatu o 180 stopni nic nie...
Mam problem z czujnikiem halla. Po podłączeniu pod VAG wyskakuje błąd 515. Po wymianie na nowy czujnik nie ma żadnej zmiany. Po odpaleniu silnika oraz skasowaniu błędu silnik pracuje ładnie. Wkręca się na obroty 7 tys. a po wyłączeniu i odpaleniu ponownie nie wkręca się wyżej jak 4,5 tys. Czasem zdarza się tak, że w ogóle nie chce odpalić... rozrząd...
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
Problem rozwiązany. Sprawdziłem wszystko jeszcze raz i drogą eliminacji doszłem ze tylko czujnik HALLA moze fiksowac. Wprowadził mnie w błąd bo fartycznie załącza pompe paliwa i jest iskra podczas przekręcania wałka kopułki ale niestety zapłon był nie na czas. Tak wiec nowy czujnik halla i wszystko gra!!!
Wygląda na typowy zapłon CDI, czyli cewka zasilająca moduł i cewka wyzwalająca. Tam nie ma czujnika halla (chyba, że to jakieś inne rozwiązanie). Rozwiązanie stosowane dziś powszechnie. Na tej samej zasadzie działa moduł zapłonowy choćby z motoroweru chart.
A wcale ze nie sterownik tylko jeżeli wypada zapłon to moduł zapłonowy a jeżeli egr to tylko egr.Naprawione i samochód śmiga.:D Ale dzięki
W tym autku trzeba dobrze ustawić zapłon (trzeba wprowadzić go w stan serwisowy).
Witam po wymianie już 4 przepływek w sharanie błąd 520 zwarcie do plusa nadal powraca ponadto pokajazuje jeszcze czujnik halla i odcina zapłon 4500rm. Panowie prosze o porady i o możliwe szybkie załatwienie tematu
Sprawdź czy w odpowiednim miejscu jest zapłon np. stroboskopem
Na module licząc od prawej: 1- zielony gruby do 1 cewki WN, cienki NC lub patrz 7 2- brązowy gruby masa (bardzo istotna do pewnego działania układu zapłonowego, w niektórych VW szła bezpośrednio do klemy - akumulatora) 3-brąz-biały masa czujnika halla 4- czarny z czerwonym + po zapłonie do styku 15 cewki WN 5- czerwony, zasilanie + czujnika halla 6-...
Witam. to nie czujnik.
ok spadek mocy jest jakies 20-30% ale nawet na zapalonym silniku jest ten bład tego czujnika Halla czy go wymienić ? czy moze zły zapłon jest lub rozrząd przestawiony
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
Witam,coś namieszałeś z tym numerem BOSCHA powinno być tak: nr aparatu 0 237 520 059 albo 0 237 520 036 a drugi numer powinien wyglądać tak 050 905 205 AH,czemu kupujesz nowy aparat ??? Przecież można wymienić sam czujnik Halla?
no risk no fun ;p a z tym kaszlakiem to już było O ile sam chcesz za ten "fun" płacić pobytem w szpitalu to wszystko OK ! Gorzej jak za ten "fun" kiedyś ktoś inny będzie musiał zapłacić - wtedy również Ty dożywotnią rentą lub więzieniem w gorszym przypadku. Jeśli masz swoje 50hA to ja problemu nie widzę. Ps.Musisz mieć zapłon CDI na prąd stały zasilany...
całkiem pogmatwane. Jeżeli zapłon bezrozdzielaczowy (dwie cewki podwójne,układ z iskrą traconą) to po kiego grzyba rozdzielacz.Dobra,hallotron w aparacie niezbedny,musisz miec przecież czujnik położenia wałka rozrządu. Indukcyjny czujnik podciśnieniowy?A cóż to?Fakt,było w leciwych renault,a nie lepiej zastosować MAP stosowany w EEC IV-daje piękny sygnał...
Cześć;) Chcę wykorzystać moduł zapłonowy z tego tematu Moto jest na 6v Ale!!! jako że największym problemem w Jawa/Cz 350 jest właśnie rozregulowujący się zapłon, a dokładnie ''zespół'' młoteczkowo-kowadełkowy, chciałbym zamontować zamiast nich czujnik halla... I tu moje pytania... 1.Jaki czujnik halla użyć 2.Jak podłączyć takowy czujnik? jakiś wzmacniacz?...
Czujnik halla zawsze pokaże jak silnik zgaszony.
Samochód jest znajomego. Podanie masy na środkowy pin nie wywołuje iskry. Znajomy podmieniał już cewkę i moduł a iskry nadal brak. Napięcie na wtyczce aparatu zapłonowego jest. Na module zapłonowym też. Przejście na środkowym kablu od czujnika halla do modułu zapłonowego też jest. I tak się zastanawiam czy to nie czujnik halla i czy tam przypadkiem...
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
Witam. Chwilę po odpaleniu ciepłego silnika ok 60 stopni jest dobrze ale po tej chwili dosłownie minucie zaczyna się wypadanie Podobny efekt dają padające czujniki Halla Czyli jak wspomniał kolega wyżej. P.S. Zimne jeszcze chcą pracować - ciepłe szaleją. Pozdrawiam.
to co opisujesz świadczy o przebiciu wewnątrz listwy zapłonowej, jak chcesz się upewnić to zbliż elektrody na świecy w uszkodzonym wyjściu - powinno "się poprawić" przeskakiwanie iskry. nie mam schematu ale tak myślę że w tej listwie nie ma nic więcej jak 2 dwuwyjściowe cewki zapłonowe (silnik skody) i prawdopodobnie uzwojenia pierwotne po jednym odczepie...
Zdejmij przewód z aparatu zapłonowego ten od cewki ustaw go w odległości ok 0,5 cm od masy i poproś kogoś żeby ci włączył zapłon, jeżeli przeskoczy jedna iskara to czujnik halla w aparacie zapłonowym jeżeli nie to cewka.
Bzdura.Tam są czujniki halla na wałkach.Ciśnienie paliwa sprawdż -wymień pompę i będzie git.
Czujnik Halla jest 3-przewodowy. Auto to Volkswagen Polo 95r. Więc musiałbym pobrać napięcie z obrotomierza do komparatora, a na wyjściu komparatora układ 'odcinający' zapłon? PS. Jeśli chodzi o wypadanie zapłonów to check nie zapalał mi się nawet gdy miałem uszkodzoną cewkę więc myślę, że to nie stoi na przeszkodzie :)
zapłon czujnik halla czujnik impuls zapłon halla czujnik halla scania
renault megane bezpiecznik wycieraczka kabel ethernet przerywa tranzystor a1266
drukarka laserowa poziome paski brother zasilacz
Instrukcja obsługi JVC UX-GN5 - gdzie znaleźć? Lokalizacja bezpiecznika w hulajnodze Wego Board Suprem3