Do aparatu przychodzi kostka -trzy piny- plus. minus, i na trzecim(środkowym jak pamiętam)ma być impuls przy kręceniu rozrusznikiem.Podłącz diodę i pokręc rozrusznikiem -dioda ma migać=sprawny czujnik halla.Przypuszczam że przy próbie przestawienia zapłonu po prostu się popsuł.
cześć, to nie wina czujnika indukcyjnego bo 1500 obr/min to 25Hz to żadna częstotliwość dla czujników, zwykłe pracują przy 500Hz bez problemu , stawiam na moduł wejściowy, nie zlicza impulsów, po zmianie na Halla podejrzewam że dalej bedzie źle.
Witaj.Czujnik Halla daje informację do sterownika dzięki czemu sterownik "wie" kiedy podać impuls na cewkę. Jeżeli iskra jest to czujnik działa. Jeśli jest iskra i paliwo (autostart) to powinien być zapłon. Jeśli nie ma zapłonu sprawdź kompresję,może rozrząd przeskoczył.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Samochód jest znajomego. Podanie masy na środkowy pin nie wywołuje iskry. Znajomy podmieniał już cewkę i moduł a iskry nadal brak. Napięcie na wtyczce aparatu zapłonowego jest. Na module zapłonowym też. Przejście na środkowym kablu od czujnika halla do modułu zapłonowego też jest. I tak się zastanawiam czy to nie czujnik halla i czy tam przypadkiem...
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
Ten układ nie wykorzystuje większości elementów wewnątrz 555 (komparatory, przerzutnik), tylko stopień wyjściowy i ten nietypowo działający reset. Lepiej zamiast z NE555 robić to czym on nie jest, wziąć driver MOSFET z wejściem Enable i histerezą na każdym wejściu, przykładowo UCC27322. Na wejście In podać sygnał z czujnika Halla a na wejście enable...
Kolega Motronic podpowiada mi, że jest to układ w którym powinno być tylko jedno nacięcie w obreczy w aparacie zapłonowym. Są tam 4 nacięcia i jedno z nich jest węższe od pozostałych. Gdyby było jedno to czujnik halla dawałby tylko jeden impuls, czyli zapłon tylko na jednym cylindrze. Moim zdaniem to jedno weższe nacięcie to znak pierwszego cylindra....
Czy posiadacie jakieś informacje na temat modułu, który nie jest blokowany i jest dostosowany do obsługi impulsatora indukcyjnego (2 kable do modułu). Z tego co ja widzę to ten do Boatin, keewat, sachs, cpi etc ma jako jedyny 2 wejścia impulsatora a sam impulsator jak oglądam na google ma dokładnie takie kolory kabli jak mój w moto (xt125 2005r). Próbowałem...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Łopatologicznie czujnik Halla wykorzystuje zakłócenie/zmianę pola magnetycznego. Nie da się czujnika sprawdzić w prosty sposób (multimetrem), bo zawiera on wzmacniacz. Układ jest zasilany (+) i (-) i ma wyprowadzony sygnał w postaci impulsów.
Albo pompa nie dostaje zasilania, albo wtryskiwacze. Tam jest sterowanie fullgrup, więc wszystkie dostają zasilanie +12V z tego samego przewodu, sterowanie masą przez sterownik z drugiego. Pompką steruje Digifant poprzez przekaźnik w skrzynce bezpieczników. Jest tylko jeden. Pompka powinna uruchamiać się na chwilę, po przełączeniu kluczyka w pozycję...
Na module licząc od prawej: 1- zielony gruby do 1 cewki WN, cienki NC lub patrz 7 2- brązowy gruby masa (bardzo istotna do pewnego działania układu zapłonowego, w niektórych VW szła bezpośrednio do klemy - akumulatora) 3-brąz-biały masa czujnika halla 4- czarny z czerwonym + po zapłonie do styku 15 cewki WN 5- czerwony, zasilanie + czujnika halla 6-...
Patrząc w paletę opla masz jeszcze ciekawsze moduły, szukaj pod hasłem układ magnetoindukcyjny. Swoją drogą nie przepadam za nim, nie masz możliwości montażu aparatu z czujnikiem halla?
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Projekt fajny i przemyślany jednak poszedł bym krok dalej i zmodyfikował go tak aby krótkim impulsem stacyjki lub przycisku rozpoczynać 3 sekundowe odpalanie. W swoim aucie mam fabrycznie wdrożone odpalanie "pyknięciem" kluczyka i uwielbiam tę funkcję :) Chyba tak zrobię i zmajstruje taki "przyciskoodpalacz" w moim motocyklu :) Czytałeś mój wpis post...
W aparacie masz dużo miejsca? To dorób podstawę, osadź w niej czujnik Halla, wykorzystaj talerzyk z silnika 4 cylindrowego, tylko wyfrezuj dodatkowe okna między istniejącymi. Jeśli nie, to poczytaj sobie np tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Chodzi o dopasowanie poziomów z czujnika z poziomem sygnału dla modułu. Spróbuj poeksperymentować...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Nie doczekałem się odpowiedzi , postanowiłem napisać do autora . Ku mojemu zdziwieniu odpisał na moje pytanie , teraz ja wyjaśnię bo wiem że niektórzy chcieli by zbudować ten zapłon . Z tego co ja zrozumiałem to: - Mapy zapłonu tworzy się w programie Sp-Ingition , następnie zmienia się dane w programie głównym i wrzuca do PIC. -Przycisk map selector...
Zwykły licznik Johnsona (CD4017) z wyjściem Q6 połączonym z resetem. Na każdym z wyjść Q0 - Q5 masz stan wysoki co 6 sygnałów. Kwestia dopasowania poziomów sygnałów. No i oczywiście sygnał odbierany miałby stan wysoki do czasu pojawienia się kolejnego impulsu wejściowego, ale to można załatwić jednym kondensatorem i rezystorem.
A czymże jest ten impulsator? Popatrz sobie w schematy modułów CDI. Masz tam :cewkę ładującą/zasilającą i CEWKĘ wyzwalającą, czyli to, co masz zamontowane.
Światła i ładowanie: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Poza tym: 1. Schemat numer 2 to schemat Piaggio Zip, tam jest wszystko zupełnie inaczej. 2. Schemat z CPI jest mało czytelny. 3. Nie ma żadnego czujnika Halla, w "50" tylko biegowe Derbi na zapłonie Leonelli ma...
Nie szukałeś dokładnie. Pietras12V oprócz alternatora zamontował zapłon bezstykowy na bazie układu zapłonowego samochodu wziętego ze szrotu. Układu nie samochodu oczywiście. Można to też zrobić samodzielnie. Schemat jest najmniejszym problemem... Problemem jest układ mechaniczny impulsatora, a w zasadzie bezstykowego łącznika bo układy na Hallach nie...
Kąt wyprzedzenia OK, ale tam nie ma podciśnienia. Sytk roboczy palca ma ze 30',tak że kilka stopni na +/- nie robi różnicy, a oprócz palca i kopułki jet tylko czujnik halla. Ogólnie zapłonem steruje komp na podstawie danych z czójników: hala,predkości obr, przepływomierza i czujnika impulsów , a rozdzielacz no cóż-rozdziela, tylko jak sie gada reguluje?
Bo błędy metodą migową odczytuje się na zgaszonym silniku. A kod 12 to brak impulsów zapłonu (z czujnika indukcyjnego czy Halla).
Gotowe? Pewnie gdziś by znalazł ale jest to tak prosty układ i tak go trzeba dopasować do konkretnej sytuacji, że łatwiej to zrobić. Poprostu jest to jakiś generatorek o częstotliwości (n.p.) 30 kHz z jakimś wzmacniaczem akustycznym z poszerzonym zakresem powyżej tych 30 kHz (0,5W) i przetwornikiem (piezo?). Kontaktron działa jak zwykły wyłącznik bo...
Będę testował z głowica, a jak nie ruszy to wezmę od punciaka. Mam natomiast jeszcze jedno pytanie OT o czujnik halla posiadam jeszcze inny silnik spalinowy (tym razem od samochodu ale goły bez elektroniki) w którym iskra sterowana jest czujnikiem halla. Po małych eksperymentach z diodką LED stwierdziłem że rozdzielacz zapłonu jest sprawny - diodka...
przepraszam za błąd to nie hall jeśli się nie myle to czujnik indukcyjny
Witam. Czujnik Halla steruje modułem cewki zapłonowej a moduł cewką. Tak to wygląda w skrócie.Musisz sprawdzić najpierw czujnik halla.Powinien wysyłać bardzo małe impulsy. Oczywiście pod warunkiem że aparat się obraca w środku.
quote="dziura.arek"] Na moje oko pada hallotron.Uszkodzenie termiczne,wartało by się też przyglądnąć przekaźnikowi oznaczonemu jak 99 lub 106,zimne luty to ich cecha. Ja też stawiam na czujnik połoźenia i prędkości wału korbowego. Po nagrzaniu ma przerwe doświadczyłem tego w Tipo masakra auto staje w miejscu. I nie ma mocnych autostrada czy środek skrzyżowania....
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Poczytałem i już mam pewien zarys tylko teraz chyba raczej wiedzy teoretycznej mi brakuje i tego tematu będą dotyczyć pytania. Znalazłem taki schemat modułu: http://obrazki.elektroda.pl/6665612000_1... Ewentualnie: http://obrazki.elektroda.pl/1473618000_1... Pytania: Jak muszę go zasilać jaki...
potrzebuje schemat urzadzenia do przyspieszania lub opuzniania zapłonu tz dostaje impuls z czujnika halla i przesuwa go o jakis czas regulacja czasu opuznienia poprzez porencjomtr lub napieciem
Witam. Ja używam przy moim napędzie na silniku weslake boxer 342ccm, bateryjnego zapłonu cdi. Jest to czujnik Halla na korpusie i magnesik generujący impuls na piaście śmigła. Moduł jest wielkości pudełka zapałek, z którego wyprowadzone są dwa przewody wysokiego napięcia na świece. Pakiet baterii 4.8V pojemności 4200 mAh starcza na cały sezon bez ładowania....
Masz w zasadzie dwa wyjścia: Albo zrobisz prosty układ który tylko "odciąży" przerywacze, a cewki będą kluczowane przy pomocy tranzystorów. Układ jest dość prosty składa się z kilku tranzystorów. Drugie wyjście to bardziej skomplikowany układ na procesorze, ze stałym czasem przepływu prądu przez cewki, przyśpieszaniem zapłonu zależnie od obrotów + np....
Trudno powiedzieć. Hallotron może być uszkadzany przeciążeniem-za duży prąd w obwodzie elektrody wyjściowej, pracuje tam tranzystor w układzie OC, może być uszkadzany termicznie, i mechanicznie-tarcza impulsowa po nim trze, zwłaszcza jak jest duży luz na tulejkach wałka aparatu
Nie czekałem gościu aż ktoś mi pomoże, ryłem przy tym pódle kilka dni, tylko nie wiedziałem czy jest czujnik polożenia wału czy też nie ma, i impulsy na cewkę podawane są czujników halla znajdujących się w aparacie zapłon. Auto jest specyficzne jak go nie znasz to nic nie zobaczysz bo nie ma nawet gdzie ręki włożyć. Dlatego pytałem o czujnik położenia...
Witam. miałem podobny problem z brakiem iskry w dt125 x, na początku zanikała aż całkowicie zanikła : sprawdzone wszystkie pomiary i wszystko było ok . Zworka na czaro-białym kablu (alarm) zworki na czujnikach sprzęgła i stopki, podmieniony moduł 1D0-00 ,sprawdzane kable i wszystkie wtyczki ,szukanie zwarcia do masy, sprawdzona stacyjka i wł /wył zapłonu...
Witam. Z poprzedniego projektu zostało mi sporo części więc wpadłem na pomysł żeby zrobić sobie alarm do motocykla . W założeniu: -Alarm się włączy po złożeniu bocznej lub centralne stopki w zależności na której stoi. -Po przekręceniu stacyjki mimo że motocykl stoi na którejś ze stopek. -Po uzbrojeniu alarmu zostaje odcięty zapłon. -Uzbrojenie odbywać...
Włóż tam palec i zakręć , to poczujesz. A tak poważnie. Z całym szacunkiem, chęci to masz duże , ale z wiedzą nie bardzo , a tu potrzebna jest też wiedza podstawowa o elektryczności. Ten kabel co idzie z cewki na kopułkę , to jest wysokie napięcie /WN/. W aparacie zapłonowym w jego podstawie jest elektroniczny przerywacz tz. czujnik halla. O tym napisał...
. Wyczytałem na forum, ze jak sie ściągnie wtyczke z aparatu zapłonowego oraz jak sie zewrze środkowy pin poprzez zarówke do masy (podawanie impulsów) to powinna iskra przskakiwać. A gdzie zwierasz przy aparacie w kostce ,czy w tej od instalacji? piny przy module 1-do cewki 2-masa 3-plus 4- impulsy z komputera
Cewka ma mieć masę i zasilanie to można sprawdzić żarówką ,pozostałe dwa przewody to sterowanie z ECU i tu oscyloskop się przyda. Jeśli nie będzie sterowania to trzeba szukać dalej . Czujnik położenia wału, czujnik Halla ,przewody między cewką a ECU itd.
W samochodzie jest zamontowany alarm i immo dołożone i zastanawiam się czy coś się tam nie popier.... W trakcie kręcenia włącza się pompka paliwa? No właśnie i w momencie kręcenia silnikiem powinna mi probowka migać a ona świeci cały czas Gdyby probówka migała to i iskra by była... Na czujnik Halla dochodzi "+" i "-" po zwarciu na krótko środkowego...
Witam. Jeśli już to do GND . Pin6 procesora masz podciągnięty do " plusa ". Tylko weź pod uwagę że microswitch może ( na skutek drgań styków ) podawać " fałszywe impulsy. Pozdrawiam. Dodając - I jak - ruszyło? Z czego cewka zapłonowa? Przewijałem takie malutkie cewki - koniecznie musisz zalać dokładnie żywicą / lakierem. Chodzi między innymi o drgania...
Czujnik halla w kopułce raczej do wymiany, ma na nim być plus po zapłonie masa i impulsy po kręceniu rozrusznikiem.
Witam, Czy ECU reaguje na rosnące czy opadające zbocze z czujnika halla (w aparacie zapłonowym). Konstruuje właśnie komputerek zapłonowy(taki chiptuning na LPG i PB) i silnik jak juz odpali to strasznie nierówno sie kręci. Jeszcze jedno pytanko, z aparatu wychodzą 4 przewody (impulsy, masa, zasilanie) a na czwartym przewodzie sa impulsy o 4 razy mniejszej...
Miałem podobny przypadek, zaczynało brakować regulacji na aparacie, po prostu aby zapłon wyszedł ok aparat musiał być daleko poza otworami. Okazało się że obróciła się tarczka impulsowa , ktoś ją sciągał do wymiany halla i nie założył tego maleńkiego klina. Lewe obroty dostawała bo żeby zapłon wyszedł w znaki palec był prawie pomięcy cyckami w kopułce.
Digifant. Impulsy zapłonu wyzwalane czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym, cewka z modułem. Skoro na 2 cylindrach iskra była, to ani hall, ani moduł - wypalone styki w kopułce.
Witam Samochód to VW Lupo z roku 2000, pojemność 1,4, typ silnika AUA. Pierwszy problem: Na wale korbowym od strony skrzyni biegów jest koło impulsatora położenia wału, w obudowie simmeringa jest mocowany czujnik halla. Pytanie dotyczy sposobu pozycjonowania tego koła po wymianie simmeringa. Zdjęliśmy je z kolegą, a teraz się zastanawiamy czy nie było...
Taki mam wkurzający problem z samochodem mojego ojca (Astra 1991, silnik C14NZ). Otóż dość nieregularnie odmawia współżycia - tj. jedzie sobie ojciec do miasta, po np. godzinie silnik gaśnie. Rozrusznik kręci, silnik nie zapala. Po godzinie stania - zapala. Albo nie :) Zdarza się, że problem nie występował przez kilka dni - w tej chwili samochód stoi...
Tak, oczywiście. Więc: - rezystencja impulsatora to ok. 500 Ohm (czyli dużo za dużo według mnie) - napięcie wychodzące z niego podczas kręcenia silnikiem (rozrusznikiem) to max 0,01V następnie po 1-2 s znikało całkowicie - dodatkowo z oględzin wzrokowych impulsator był okopcony stąd zacząłem domniemywać że to jego wina. - iskra niebieska, cienka, bardzo...
http://obrazki.elektroda.pl/9539143200_1... Kl1 do cewki WN (drugi pin do + po stacyjce) G+ zasilanie czujnika halla Go impulsy z ww
Odświerzając kotleta mogę w temacie powiedzieć, że: U mnie ponowne ustawienie rozrządu i pozycji palca wg autodata (czyli wg znaków fabrycznych a nie wg znaków nanoszonych przez ustawiającego) rozwiązało problem (rozrząd jest skorelowany z zapłonem poprzez wałek napędzający rozdzielacz a napędzany od paska rozrządu). Problem wynikał z tego, że ktoś...
Witam wszystkich. Mam dość ciekawe pytanie. W moim golfie 3 (1.8) po wymianie silnika nie ma iskry >> co jest dziwne, że z czujnika halla wychodzi impuls czyli czujnik dobry ale gdzie potem leci ten sygnał bo na cewce (moduł z cewka) na środkowym pinie (przewód) zielony powinien byc tez sygnal impulsu / skoku napiecia... A u mnie po przekreceniu na...
Panowie moi, jeśli hall w aparacie jest dobry (bo pompka się włącza), to pozostaje moduł zapłonowy - albo nie ma zasilania, albo impulsy do niego nie dochodzą.
Witam. Brak iskry spowodowany jest brakiem impulsów (-) na cewki zapłonowe. +12V na cewkach jest. Wiązka przewodów sprawna. Tester nie pokazuje błędów. Czujnik położenia wału korbowego sprawny, tester widzi obroty wału korbowego(120), czujnik halla sprawdzony, kontrolka immo i kontrolka silnika gaśnie. Rozrząd sprawdzony. Proszę o sugestie w tym temacie....
Są gotowe zestawy do konwersji, zazwyczaj wykorzystują czujnik optyczny lub magnetyczny (Halla), montowany w miejsce oryginalnego przerywacza. Stosunkowo prosto można także wykonać układ "wzmacniacza" impulsów wykorzystujący oryginalny przerywacz ale tylko do sterowania tranzystora. Zapobiega to wypalaniu się styków przerywacza. WSK miała statyczny...
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
chcę zbudiwac urządzenie do wyprzedzania kąta zapłonu tz dostaje impuls na wejscie i przesuwa go w czasie ustawianym przez potencjometr wartości obroty impuls i czujnika halla 3 potencjometr kturym bym ustawiał ten czas
Mam na stanie czujnik od chyba cinquecento spróbuje go zastosować, jaka panuje tam temperatura? Jaki układ zastosować do formowania impulsów? Dobra poszukam jakiś sobie informacji jeśli będę miał jakieś wątpliwości napisze. sporo linków myślę że do jutra to przeczytam ;) Dzięki wielkie. Dobra przestudiowałem te tematy i zdecydowałem się na ten schemat,...
Sprawdzić złącze na dole aparatu zapłonowego (C14NZ, X14NZ), sprawdzić przebieg z czujnika Halla, a następnie obecność impulsów sterujących modułem zapłonowym. Pomiary wykonać na złączu ECM. Oczywistą sprawa jest wstępna kontrola zasilania i mas - chyba nie trzeba pisać.
na szrocie używka w granicach 60 do 100zł a w kadetach to częsta usterka. Należałoby sprawdzić czy cewka dostaje impuls w momencie gdy nie ma iskry, wtedy pozostanie sprawdzić czy moduł dostaje sygnał z halla i sprawa będzie jasna.
Mam te schematy, ale widzę że tylko czujnik położenia wału jest podłączony do modułu zapłonowego i teraz chodzi o to aby go pominąć, reszta czujników podłączona jest do kompa. Mam impulsy z czujnika halla (2 na obrót) i kto mi powie jak tym wysterować komputer poloneza. Czujnik położenia wału jest potrzebny do określenia kolejności zapłonu, a do wtrysku...
gdy wystąpi problem z brakiem iskry trzeba wypiąć złącze czujnika halla i na właćzonym zapłonie podawać impulsowo mase na środkowy pin wtyczki jak iskra sie pokaze to wiadomo
Tylko ten zapłon ma mapę zapłonów do zupełnie innego silnika. W tamtym impulsy są zczytywane z koła zamachowego i nie ma mechanicznego przyspieszacza zapłonu (wszystko na drodze elektronicznej). Spróbuj na początek zastosować te moduły samochodowe. W polonezie też jest czujnik magnetyczny i mechaniczny przyspieszacz. Potrzebujesz tylko dwa takie moduły...
MoniTOX Simsony nie miały, nawet w ostatnich wersjach z włoskimi zapłonami, czujnika Halla! To było w ETZ. Simson ma cewkę impulsatora. adrian_bak1 Procedura sprawdzania jak w każdym zapłonie CDI. Rezystancje i napięcia na cewce ładującej i impulsatora oraz kontrola masy. Jak masz możliwość podmień moduł zapłonowy lub zrób sobie nowy. Jest banalnie...
Taki czujnik sprawdza sie banalnie, ale musi być zamontowany w aparacie zapłonowym (aparat może być wymontowany a auta, możesz go sobie sprawdzić w domu na stole). Aparat ma 3 wyjścia + 0 - pod + podpinacz =12v pod - masę (czyli biegun ujemny zasialania) 0 - to wyjsie impulsów. Czyli pod + podłączasz 12v, pod - masę (- baterii), pomiedzy + a 0 podpinasz...
Jaki to problem sprawdzić , na pinie 2 wzmacniacza zapłonu , impulsy sterujące?
Witaj to nie czujnik czujnik halla lecz zwykły cherkon- latający magnesik który jest w skrzyni zwiera styki w tym jak twierdzisz czujniku halla - polecam rozebrać stary czujnik halla masz zamontowany w aparacie zapłonwym
To nie jest tak jak myślisz, w starych dieslach bez elektroniki, do obrotomierza idzie po prostu prąd zmienny z jednej z faz uzwojenia stojana alternatora. Elektronika w obrotomierzu to przetwornik f/u, który po uwzględnieniu przełożenia pomiędzy wałem korbowym a alternatorem wysterowuje woltomierz analogowy, który spełnia rolę obrotomierza. Mamy tutaj...
Jeśli posiadasz aparat zapłonowy, to czujnik halla (impulsator) masz właśnie w aparacie. Jeśli cewka zapłonowa w miejscu aparatu to czujnik położenia wału (impulsator) przy kole pasowym.
Można powiedzieć, że na taki temat czekałem i może nie dlatego, że potrafię Ci pomóc w sposób bezpośredni (podać gotowy schemat), ale mam pewne sugestie i przemyślenia, gdyż sam noszę się z zamiarem stworzenia takiego układu do mojej pożal się Boże super rakiety 126 Bis w którym kończy się aparat zapłonowy i nie zawsze chodzi to to jak powinno. Zapłon...
Palec i kopułka do wymiany. Po przegrzaniu świece też, a przewody dla formalności. Dopiero potem następne pytania proponuję. Tak jak jest napisane w pierwszym poście świece i kable są wymienione. Palec i kopułka są dość nowe bo przejechały okł 5000km Dodano po 11 przy 5500 ma iskre czy tylko wtrysk? Chyba ma iskrę bo przechodzi wielokrotnie przez te...
:arrow: włuczykij Układ wg schematu, który narysowałeś, nie bedzie działał. Wynika to ze schematu wewnętrznego kości 555. Po pierwszym impulsie na wyjsciu 555 ustali sie stan wysoki i bedzie trwał aż do wyłączenia zasilania. Spróbuj przeanalizować działanie, w środku są tylko dwa komparatory i przerzutnik R-S. Pomysł wykorzystania 555 jako wzmacniacza...
Mam taki moduł zapłonowy: http://obrazki.elektroda.net/95_12083203... powiedziano mi, że będzie dobrze działał z czujnikiem halla, i z platynkami. W momencie zwierania wejścia do masy (platynki) stan na wyjściu się zmieniał jak należy. Ale jak podłączyłem czujnik halla, to nic się nie działo. Czujnik podłączyłem: + do +, - do -, "0" do wejścia...
Czy ten sposób odczytu jest dobry??? i te błędy??? ten wykaz mam z infotecha ale dla golfa 2 1.6 silnik PN i gdzie ewentualnie może się znajdować ta lampka co ma migać??? ( wiem że w oplu miga chech engine, a tu jako takiej nie ma ) Odczyt: - Włączyć zapłon. - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej...
ja bym się podłączył do tematu, a mianowicie powiedzcie jak dokładnie się nazywa ta cewka w aparacie zapłonowym (czujnik impulsowy) gdyż nigdzie tego nie mogę znaleźć, muszę ją kupić. Niektórzy mówią na to czujnik halla, drudzy czujnik impulsowy, a jak to jest w końcu z tym. Silnik C16NZ Pozdrawiam
Witam Koleżko. Czujnik Hala, daje impuls na cewkę, działa jak dawny mechaniczny przerywacz . Układ tranzystorowy, tzw. moduł jak raz walnie, to juz tak pozostanie :( Z Hallem jest inna sprawa, on mnie zwodził parę miesięcy,aż w końcu walnął na stałe. Jakbyś mi podesłał swój adres emailowy, to przesłałbym Ci parę kartek książki na temat aparaty zapłonowego,...
Możesz zastosować czujnik halla, czujnik optyczny, zbliżeniowy. Nawet z głowicy od magnetofonu można zrobić taki czujnik. To tylko kwestia generowania impulsu zależnie od pobudzenia. Gotowe czujniki znajdziesz w autach, np w cinquecento (potem też były stosowane w maluchach z serii elx), aparatach w polonezie. A bezstykowe układy zapłonowe były stosowane...
Chciałbym zrobić układ, który załóżmy, że przy 3000obr/min na chwilę 'odciął' zapłon przez np. podanie na mase sygnału od komputera samochodu do cewki. W aparacie zapłonowym mam czujnik Halla. Silnik czterocylindrowy, w którym na jeden obrót wału przypadają dwa impulsy. Czytając forum natknąłem się na przetwornik f/U LM2907. Wiem też, że musiałbym wykorzystać...
Myślę, że zanim zmienisz koncepcję, powinieneś sprawdzić, czy faktycznie Twoje pierwsze założenia sprawdziły się. Musisz to jakoś zmierzyć. Podczas samego kręcenia rozrusznikiem nic nie widzisz, stwierdzasz tylko, że nie działa :cry: Niestety niewiele pomogło opóźnienie zapłonu, Chodziło mi o przyspieszenie zapłonu względem momentu, w którym tłok jest...
Impuls sterujący jest wysyłany z cewki? czy dochodzi do cewki? Chodzi mi o to że nie wiem czy mam uszkodzoną cewkę czy może czujnik halla czy może sam ECU. I muszę jakoś to opanować. Dzisiaj będę miał cewkę na podmiankę więc może uda mi się ją wykluczyć. Ach nie napisałem najważniejszego, nie ma iskry.
Witam, pacjent jak w temacie. Ma problemy z uruchomieniem, na początku nie kręcił nawet rozrusznik- wymieniłem kostkę stacyjki. Po dłuższym kręceniu w końcu zapalił, potem kilkakrotnie uruchomił się bez problemu aby ostatecznie zaniemóc. Nie ma iskry. VAG pokazuje błąd czujnika halla ale to normalne na postoju, jak odpalił błędu nie było, czujnik wykluczyłem...
Jest to czujnik halla odpowiedzialny za wytworzenie impulsu do wzmacniacza a tym samym do wytworzenia iskry Pzdr
Odepnij wtyczkę od czujnika halla i sprawdź czy ma zasilanie (sprawdź też czy do cewki dochodzi zasilanie), potem wygeneruj impulsy na środkowym pinie wtyczki i zobacz czy jest iskra.
Transoptor szczelinowy to chyba niezbyt dobry pomysl w "brudnym" srodowisku. Albo czujnik halla albo indukcyjny. A dac sie da, w zasadzie wlaczacz optotranzystor w miejsce przerywacza, polaryzujesz diode wejsciowa dajac rezystor 500Ω i do 12V, pomiedzy transoptor dajesz jakas tarcze z wycieciami zrobiona tak zeby impulsy odpowiadaly tym z przerywacza...
Książka serwisowa nie wyjaśnia tego w prost( może mam jakąś słabą literaturę). Sam nie sprawdzałem bo nie wiem co i jak. Ale jak mi podpowiesz to sobię poradzę. Z czytania co niektórych tematów tak można wywnioskować jak napisałem powyżej. Ale korygując mój post powyżej to tak: Obrotomierz i prędkosciomierz dostają sygnał z ecu. Z tym że dla obrotomierza...
Witam, interesuje mnie ten moduł http://obrazki.elektroda.pl/7790658100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7288563700_1... To jest moduł zapłonowy do większości skuterów (ten drugi z regulacją kąta wyprzedzenia). Odpowiednik modułu NARAKU NK390.10. Problem w tym ze ja chcę go zastosować do zupełnie innego silnika czterosuwowego...
Znajomy miał kiedyś identyczny przypadek w Toledo 1,8 GT - silnik gasł w najmniej oczekiwanych momentach i uruchamiał się też kiedy chciał. W serwisie firmowym nie mogli dojść w czym rzecz, wymieniali różne rzeczy i nic. Trafił się w końcu jeden mądry w prywatnym serwisie na stacji benzynowej, diagnoza: czujnik halla w aparacie zapłonowym dostał luzu...
Seat Toledo 1.6i 92r. jak odczytać kody błyskowe Luźny żółty kabelek ( w okolicy skrzynki bezpieczników) Żaróweczka 12V\1,2W do złącza i do plusa akumulatora. Zewrzeć złącze na 5 sekund do masy i puścić Odczyt: - Włączyć zapłon. - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej przepustnicy. - Pozwolić...
Witam! Kod 42 to brak impulsów z układu zapłonowego. Prawdopodobnie przyczyną jest czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam
Tu masz sposub odczytania błędów dla sterownika motronic Odczyt- Włączyć zapłon. - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej przepustnicy. - Pozwolić aby silnik pracował na biegu jałowym. - Jeśli niemożliwe jest uruchomienie silnika, to należy kręcić korbą ręcznie przez co najmniej 6 sekund. - Nie...
Podaj na środkowy pin czujnika halla masę przez żarówkę,jak brak iskry to moduł do wymiany,jak jest to czujnik halla umarł.Tą masę podaj impulsacyjnie i obserwuj iskrę. :ganja:
Czujnik halla ma pewną określoną rezystancje jak padnie to zazwyczaj jest przerwa sam tak miałem, ja stawiał bym na cewke zapłonową w przypadku jak jest słaba iskra. Czujnik hala ma za zadanie podania impulsu. i albo jest albo niema. Ja na swoim halu z Fiacie Tipo prawie połamałem zęby bo jak był zimny było ok jak się silnik zagrzał do 80 auto stawało...
Przyczepiłbym się tylko do Pulse generator ( na schemacie w prawym dolnym rogu ) i nie wiem jak jest zbudowany czy optyczny ; indukcyjny lub halla , ale rozbierz go ; wyczyść , sprawdź przewody 4 szt. od niego do CDI , pomierz ewentualnie obejrzyj wszystko łącznie z wtyczkami ( gdybyś rozcinał przewodu to nie zamień miejscami początku i końca np. cewki...
1. Co się tym kablom stało? 2. Jak mierzysz te napięcia (czym i względem czego)? 3. brązowy (1) to masa, czarny (3) to plus po stacyjce, a zielony (2) to impulsy kluczujące. Jak podłączysz między czarny i brązowy żarówkę 12V/2W to powinna świecić po włączeniu zapłonu. Zielony to impulsy z ECU i nie kombinuj tam z żarówką.
Witam, po przejrzeniu nastu postów dotyczących mojego problemu nadal nie wiem co jest przyczyną że nie mogę odpalić auta. Auto zgasło mi podczas jazdy i po pół godzinnym postoju odpaliło ale po kilku km znowu zgasło na amen. Zrobiłem test ze świecą i nie było iskry więc kupiłem nową cewkę ale nic to nie dało. Znalazłem tu na forum opis kolegi King Kong...
Witam. Chcę zbudować własny mikroprocesorowy steronik zapłonu w związku z czym, na wstępie musiałbym rozpracować odczyt pozycji wału korbowego. Wspierając się tymi informacjiami czyli budowa koła : http://www.auto-online.pl/elektron/silni... 1 - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, 2 - wspornik mocowania czujnika,...
:?: Podobno ustrojstwo to pozwala wyprzedzić zapłon, co przy LPG poprawia znacznie spalanie i osiągi. Słyszałem też że jest on montowany seryjnie w alfach i niektórych fiatach oraz jako wypas dodatkowy do niektórych instalek LPG. Mam fele '99 na pełnym wtrysku oraz instalke LPG tartarini kasyczną (z mieszlnikiem, silnikiem krokowym w zaworze głównym...
Potrzebuję schemat modułu zapłonowego, do tego czegoś lub cały moduł, ale nie mogę nigdzie tego znaleźć. Brak iskry. Cewka nie dostaje zasilania (impulsu). Z czujnika Halla impulsy są. Silnik 2 cylindry. Moduł 10 pin. Myślałem o zastąpieniu tego modułu jakimś innym. Na module jedyne oznaczenie, to YP. Tak to wygląda. http://obrazki.elektroda.pl/7193682000_1...
Sterownik jest po prawej, po lewej skrzynka bezpieczników. Iskra jest? Paliwo podaje? iskre masz paliwo podaje sprawdz impuls wtryskiwacza mozesz to sprawdzac odpinając wtryskiwacz i podłączając odpowiednio diode swiecącą z rezystorem abyś mogł podłaczyc pod 12V np dioda z alarmów jest z rezystorami podłącz diode i zakrec rozrusznikiem i patrz czy...
zapłon czujnik halla czujnik halla zapłon czujnik impuls zapłon
rozruch transformatora wzmacniacz zabezpieczenie przeciążenie gniazdka angielskie
hasło odblokować telefon kupię diagnoskop
Korektor siły hamowania Iveco Daily - brak przepływu płynu Kod błędu 21 w pralce Bosch Kids - przyczyny i rozwiązania