Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Takie pomiary są niewiele warte. Może z wyjątkiem ostatniego, który wskazuje, że może być dobrze, ale nie musi.. sprawdź kontrolką zasilanie na moduł zapłonowy. Jak dobrze pamiętam, to dwa skrajne przewody. Kontrolką diodową ( albo diodą LED z odpowiednim rezystorem ) sprawdź sygnał na moduł. Sprawdź kontrolką, czy masz na włączonym zapłonie plusa na...
Ma 6 kabli bo ma gaszenie dodatkowo, co do sterowania wyprzedzeniem za pomocą mikrokontrolera to taki mikrokontroler można wpiąć przed fabrycznym zapłonem - między czujnikiem na magnecie a modułem zapłonowym. Mikrokontroler - wystarczy AVR np Atmega8. Cała zasada jest taka że mikrokontroler z impulsów dawanych przez czujnik w magnecie oblicza prędkość...
Tak. Zapłon + czerwony mniejszy przycisk. Jeśli chodzi o marginesy, to kiedyś robiłem je ołówkiem w zeszycie. :D Tak na serio, to pamięć alarmu o przyczynie ostatniego wyzwolenia. Po naciśnięciu większego zielonego przycisku przy załączonym zapłonie: 1 impuls - czujnik drzwi, bagażnika, komory silnika 3 impulsy - czujnik zmiany napięcia (potocznie prądowy)...
Jakim cudem odpięcie czujnika wału korbowego przywraca zapłon, skoro bez impulsów z tego czujnika silnik nie ma prawa pracować. To najważniejszy czujnik.
Zapewne chodzi Ci o zapłon HPI w oparciu o taki stator: Zgadza się: https://obrazki.elektroda.pl/9839814600_... Co do zapłonu z chińskiego Crossa, to musisz zwrócić uwagę czy impulsator i koło magnesowe było przystosowane pod zapłon stałokątowy, czy zmiennokątowy (z advancerem), Koło jak i stator "pochodzą" z 139FMB czyli kopii Super...
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
1 - Außentemperatur Fühler (MASA)* 2 - frei 3 - Klemme 31- MASA 4 - MFA Reset 5 - Klemme 31- MASA* 6 - MFA Memory - Umschalter 1 > 2* 7 - Geschwindigkeits - Ausgangssignal für Gala / GSR 8 - Öldruckschalter 1,4 (1,8) bar 9 - Öldruckschalter 0,3 bar 10 - Klemme 1 11 - Klemme 30 - STAŁY PLUS 12 - Klemme 58B - Beleuchtung 13 - Klemme 15 - PLUS PO ZAPŁONIE...
ja tam bym się podłączył do cewki od zapłonu. podłączasz się do tego punktu gdzie dochodzi do cewki impuls z przerywacza lub czujnika (jeżeli zapłon elektronik) Pozdrawiam
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
Nie ma iskry bo nie ma impulsów, trzeba sprawdzić zasilanie i impulsy czujnika wału lub czujnika wałka zależy skąd bierze impulsy trzeba by sprawdzić bo auto ma swoje lata i się nie robi tego na bierząco.
Witaj.Czujnik Halla daje informację do sterownika dzięki czemu sterownik "wie" kiedy podać impuls na cewkę. Jeżeli iskra jest to czujnik działa. Jeśli jest iskra i paliwo (autostart) to powinien być zapłon. Jeśli nie ma zapłonu sprawdź kompresję,może rozrząd przeskoczył.
Do aparatu przychodzi kostka -trzy piny- plus. minus, i na trzecim(środkowym jak pamiętam)ma być impuls przy kręceniu rozrusznikiem.Podłącz diodę i pokręc rozrusznikiem -dioda ma migać=sprawny czujnik halla.Przypuszczam że przy próbie przestawienia zapłonu po prostu się popsuł.
To jest czujnik impulsów (na jego podstawie ustalany jest też zapłon) a czyta impulsy z czwartego cylindra. Dodam, że i bez niego nic się specjalnie nie dzieje i silnik pracuje tak samo :D
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
Bo pytanie jest bez sensu. Jak można pytać czy do wywołania iskry jest potrzebny impuls z czujnika położenia wału?
A do jakiego silnika chcesz zbudować ten zapłon, ile cylindrów, cewki podwójne, indywidualne czy rozdzielacz mechaniczny ?
cześć, to nie wina czujnika indukcyjnego bo 1500 obr/min to 25Hz to żadna częstotliwość dla czujników, zwykłe pracują przy 500Hz bez problemu , stawiam na moduł wejściowy, nie zlicza impulsów, po zmianie na Halla podejrzewam że dalej bedzie źle.
Nie pasuje. Samara miała wyzwalanie hallem, nie czujnikiem indukcyjnym. W dodatku nanoplex wprowadza krzywą wyprzedzenia KWZ, która w samarce realizowana jest aparatem odśrodkowym. Będzie za to pasował cewkomoduł z każdego VW, pod drobnej przeróbce. No i odcięcie - w 126p był jeden impuls na obrót wału, tu będziesz miał 2 - czyli odcinka przy 3,5tys.
Witam. Sprawdź czujnik czy daje impulsy do modułu zapłonu a najlepiej jego wtyczkę. https://obrazki.elektroda.pl/5156160300_...
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Było na forum: Green - masa Violet/Red oraz Violet/Black - czujnik położenia przepustnicy TPS Black/Yellow - cewka zapłonowa WN Black/Red - sygnał do modułu świateł Green/Black - minus na rezystor a potem do elektrycznego ssania AUTO B/S Black/Blue - plus po stacyjce dla DC albo zasilanie ze statora Blue/Yellow - pozycja zapłon IG stacyjki(na wyłączonym...
Witam koledzy pilnie poszukuje jakiś moduł cdi do motocykla schemat . czujnik jest to impulsator . czekam na odp. (motocykl dt175 yamaha)
Tak to będzie czujnik położenia wału. Bez impulsu z tego czujnika komputer nie puści napięcia na pompę paliwową i zapłon.
Napięcia na cewce, wtryskiwaczach itp. pojawia się w momencie włączenia zapłonu na około 2s (tyle co słychać pracę pompy) potem obwód jest rozłączany i napięcia nie ma do momentu pojawienia się impulsów z czujnika prędkości obrotowej wału korbowego. Dlatego napisałem, że pomiaru trzeba dokonać podczas kręcenia rozrusznikiem. Proponuję podłączyć żarówkę...
Sam czujnik to mało. Musisz zrobić jeszcze na choćby jednym tranzystorze ukłądizk przełaczający, który bedzie formował impuls. Przeglądnij schematy układów zapłonowych bezstykowych. Tam stopień wejściowy, to właśnie formowanie impulsu.
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
Nie. Nie chodzi o uwagę, tylko o zapamiętanie całości. Zbyt rozwlekły opis to utrudnia. Niektórzy by pominęli rozbiórkę silnika i byś krążył tylko wkoło gaźnika, bo to było wymienione. Zapłon ustawia się tak, że styk przerywacza czy jakiś inny czujnik ma dawać impuls gdy tłok jest na ileś tam milimetrów przed górnym położeniem. Sprawdzasz suwmiarką...
Kolega Motronic podpowiada mi, że jest to układ w którym powinno być tylko jedno nacięcie w obreczy w aparacie zapłonowym. Są tam 4 nacięcia i jedno z nich jest węższe od pozostałych. Gdyby było jedno to czujnik halla dawałby tylko jeden impuls, czyli zapłon tylko na jednym cylindrze. Moim zdaniem to jedno weższe nacięcie to znak pierwszego cylindra....
Samochód jest znajomego. Podanie masy na środkowy pin nie wywołuje iskry. Znajomy podmieniał już cewkę i moduł a iskry nadal brak. Napięcie na wtyczce aparatu zapłonowego jest. Na module zapłonowym też. Przejście na środkowym kablu od czujnika halla do modułu zapłonowego też jest. I tak się zastanawiam czy to nie czujnik halla i czy tam przypadkiem...
Patrząc w paletę opla masz jeszcze ciekawsze moduły, szukaj pod hasłem układ magnetoindukcyjny. Swoją drogą nie przepadam za nim, nie masz możliwości montażu aparatu z czujnikiem halla?
Już nie pamiętam, jak to jest akurat w 102.982 Generalnie jest tak: wcześniejsze silniki typu 102 z zapłonem o nazwie TSZ miał "pełny aparat zapłonowy" czyli cewkę generującą impuls zapłonu i rozdzielacz iskier z kopułką. Miał on w związku z tym kabelek wyprowadzony z dolnej części aparatu. Model późniejszy EZL ma już czujnik na obudowie koła zamachowego...
Witam potrzebuje pomocy . Mam moduł zapłonowy od jakiegoś chińczyka qad po Angielsku opis wtyczki 8 pin , nie jestem pewny czy dobrze rozumiem co do czego ,opis wygląda tak. Null zero Null zero battery akumulator Ground ziemia Ground ziemia Iginition zapłon Trigger+ ? Trigger - ? moduł musi mieć podłączone zasilanie masę ,impuls do cewki zapłonowej...
Dziś patrzałem do publikacji,kod 14 znaczy Ignition Amplifier (czyli moduł) Urządzenie sterujące wysyła impulsy zapłonowe w kierunku modułu,ale rozpoznaje sytuację że na złączu IG- nic sie nie dzieje-moduł nie kluczuje zimnego zacisku cewki.Może to byc wina modułu,ulokowanego w ulubiony przez japończyków sposób pod kopułką aparatu,jak i jego zasilania.Może...
magneto Sprawdź klin mocujący magneto. Bez ściągnięcia się nie dowiesz. Od tego zacząłem tu wszystko jest w porządku :) Dodano po 7 Zamień przewody od impulsatora, domyślam się że są tam dwa przewody. W 4T musi być pierwszy impuls dodatni, drugi ujemny żeby układ przyśpieszacza działał prawidłowo. Strzał w 10! Rzeczywiście nie wziąłem tego pod uwagę...
Odcinając zapłon (konkretnie impulsy z czujnika położenia wału) nie uszkodzimy katalizatora. Jak komputer nie wykryje tych impulsów nie poda napięcia na wtryskiwacze.
ale jak by to był czujnik temperatury to wskazówka by się podnosiła nie? U mnie to był impuls (impulsowe uszkodzenie czujnika) i komputer na chyba 5min albo 10min blokował zapłon... ;) Wskazówka działała normalnie a jednak czujnik temperatury był uszkodzony ;)
Witam, posiadam motor mam w niej zapłon TCI mikroprocesorowy sygnał na iskrę daje czujnik na magnecie i tutaj moje pytanie jak zrobić żeby przy pewnych obrotach (impulsach) odcinało zapłon jak w tym filmie Motor nie ma blokad i spokojnie wkręca się na 10tyś. obr. (przy 8tyś czerwone pole) ja chciałbym zrobić blokadę żeby nie wkręcał się wyżej jak 8000-8500...
Właśnie sobie troche eksperymentowałem i przesunąłem czujnik impulsów wału korbowego tak żeby opóźnić zapłon, to akurat nić nie pomogło na postoju, uderzenie zaworów nadal jest, ale odpiąłem wężyk od czujnika podciśnienia i zatkałem palcem no i uderzenie znikło, trochę opóźnił się chyba zapłon jest jednak problem podczas jazdy komputer chyba sam przyśpiesza...
Witam. BMS 26563 Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 (prawy tył) Usterka: Prędkość początkowa wskazywana przez czujnik prędkości koła przekracza 10 km/h, czyli jest wyższa od dopuszczalnej. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zniekształcone koło nadajnika impulsów. •Usterka...
Ten układ nie wykorzystuje większości elementów wewnątrz 555 (komparatory, przerzutnik), tylko stopień wyjściowy i ten nietypowo działający reset. Lepiej zamiast z NE555 robić to czym on nie jest, wziąć driver MOSFET z wejściem Enable i histerezą na każdym wejściu, przykładowo UCC27322. Na wejście In podać sygnał z czujnika Halla a na wejście enable...
Witam Podłączenie jest bez dodatkowych elementów - typowa cewka zapłonowa (nie niskoomowa), podłączona z jednej strony do napięcia +12V (po załączeniu zapłonu), a z drugiej do wyprowadzenia 'cewka zapłonowa' 1-GREEN. W układzie klasycznym jest stosowany kondensator o pojemności 220nF równolegle do styków przerywacza. Bez niego, łuk ciągnący się po stykach,...
Kąt wyprzedzenia OK, ale tam nie ma podciśnienia. Sytk roboczy palca ma ze 30',tak że kilka stopni na +/- nie robi różnicy, a oprócz palca i kopułki jet tylko czujnik halla. Ogólnie zapłonem steruje komp na podstawie danych z czójników: hala,predkości obr, przepływomierza i czujnika impulsów , a rozdzielacz no cóż-rozdziela, tylko jak sie gada reguluje?
W aparacie masz dużo miejsca? To dorób podstawę, osadź w niej czujnik Halla, wykorzystaj talerzyk z silnika 4 cylindrowego, tylko wyfrezuj dodatkowe okna między istniejącymi. Jeśli nie, to poczytaj sobie np tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Chodzi o dopasowanie poziomów z czujnika z poziomem sygnału dla modułu. Spróbuj poeksperymentować...
Witam Chyba punto ma podobne rozwiązanie zapłonu jak CC czujnik impulsów przy kole pasowym i dwie cewki zapłonowe? Ostatnio miałem podobny problem w CC przyczyną był czujnik impulsów cewka z kawałkiem przewodu Po podłączeniu omomierza opór pływał od kilku Mohm do 800ohm Cena do CC około 70pln Proponuję sprawdzić właśnie ten czujnik
Sterownik , na wejście czujnika stukowego indukuje się impuls zapłonu.
A czy oglądałeś przebieg z tego hala ? Z tego co wiem to przetwornika hala raczej są na 5V a to że ci trochę działało a procek się nie popsuł to wnisek że poziom sygnały jest raczej OK. Problem może być też w zakłuceniach. Uciekaj od zapłonu i przewodów WN Pomyś o doprowadzenie tego sygnału w przewodzie ekranowanym a szczytem bezpieczeństwa byłoby zastosować...
W rozwiązaniu fabrycznym impulsy brane są z alternatora ciekawe rozwiązanie .... oczywiście jest możliwe wystarczy wyprowdzić napiecie z jednej z cewek przed układem prostowniczym i mierzyć częstolowość , ale musisz znać przełożenie silnik <> alternator i ilość biegunów w alternatorze typowym układem dostarczania impulsów jest zapłon iskrowy...
Witam. koledzy a BMS 26564? Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 Usterka: Nieregularny sygnał z czujnika prędkości koła. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zabrudzone, uszkodzone lub zniekształcone koło nadajnika impulsów. Uwagi Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka...
w takim razie jak powinien wyglądać ten cały "czujnik" który mija się z impulsatorem , moduł nowy testowałem 2 inne sprawne , cewka sprawna ,wyjęta ze sprawnego motocykla , mam też inny moduł do którego nie mam schematu , z niego wychodzą kable t.j. niebieski ,czarny , biało czarny , siwy tego nie testowałem , połączenia sa moim zdaniem ok, silnik aktualnie...
Też mam podobny problem (torq vivo), elegancko odpala, do jakiś 1500-2000obr/min chodzi normalnie, potem się dławi, jak by odcinał prędkość, ale to nie to, bo mam układ elektroniczny wycinający co drugi impuls z czujnika/impulsatora prędkości skutera i nie ma żadnej różnicy. Poza tym przy braku impulsów prędkości pojawiał się błąd (check engine - 6...
Temat rozwiązany magneto posiada długi magnes, z ktorego sczytuje czujnik ok 3cm na obwodzie. Nowy moduł wyzwalał iskre gdzy widzial początek tego magnesu, dlatego za wczesnie podawał iskre. Zapodałem inny moduł który daje iskre gdy czujnik "puści" i moto chodzi :):) Ahh te chińskie moduły żadnych oznaczeń jak trafisz na dobry to sie uda ;/
czy nie jest to tak, że impuls do zapłonu centralka dostaje z czujnika na kole fonicznym..? To system podobny jak przy zapłonie MED we wczesnych CC Nanoplex czy tam digiplex liczy zęby na kole fonicznym, informację o początku odliczania dostaje z tego podwójnego zęba, w zależności od ilości zliczonych zębów steruje najpierw cewką 1-4, potem 2-3, dlatego...
To wygląda jednak na moduł , jeżeli w innym motocyklu także nie działa . Odpada także raczej czujnik impulsator . Może dało by się sprawdzić same tranzystory przez wypięcie ich Baz i podawanie na nie przez rezystor 10k +12V . I obserwować czy na świecach pojawia się iskra . Albo na wyjście modułu podłączyć żarówkę 12V 5W drugim końcem do + 12V . Wtedy...
Witam. Jeśli to niewłaściwy dział, to proszę admina o poprawienie. Znajomy posiada quada Honda ATV TRX500FE5 Foreman, 475,5 cm³ z 2005 r. Silnik 4T. Jakiś czas temu przez nieuwagę uszkodził mechanicznie moduł zapłonowy. Przy jego rozbieraniu dodatkowo poodpadały niektóre elementy SMD, bo całość została fabrycznie zalana masą silikonową. Udało mi się...
Jeżeli masz tylko 1 tzn że hall zbiera tylko impuls kiedy następuje zapłon na pierwszym cylindrze a do póżniejszej pracy potrzebuje głównie impulsów z tego drugiego czujnika. W tym przypadku bardziej prawdopodobna jest usterka modułu chociaż ja osobiście nie znam takiego przypadku (zazwyczaj jak padł to nic nie chodziło) Dodano po 8 To co zaznaczyłem...
1. Naciskam przycisk na kierownicy, 2. Siłownik się wysuwa, To sterowanie siłownikiem też idzie przez Arduino? Jak mam podłączyć tego NPN aby działało to w odpowiedni sposób? https://obrazki.elektroda.pl/8672493400_... Przy 7812 używam kondensatorów SMD0805 100nF i 330nF jak zaznaczone jest to w application circuit w datasheecie. To...
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
A czymże jest ten impulsator? Popatrz sobie w schematy modułów CDI. Masz tam :cewkę ładującą/zasilającą i CEWKĘ wyzwalającą, czyli to, co masz zamontowane.
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Łopatologicznie czujnik Halla wykorzystuje zakłócenie/zmianę pola magnetycznego. Nie da się czujnika sprawdzić w prosty sposób (multimetrem), bo zawiera on wzmacniacz. Układ jest zasilany (+) i (-) i ma wyprowadzony sygnał w postaci impulsów.
Na module licząc od prawej: 1- zielony gruby do 1 cewki WN, cienki NC lub patrz 7 2- brązowy gruby masa (bardzo istotna do pewnego działania układu zapłonowego, w niektórych VW szła bezpośrednio do klemy - akumulatora) 3-brąz-biały masa czujnika halla 4- czarny z czerwonym + po zapłonie do styku 15 cewki WN 5- czerwony, zasilanie + czujnika halla 6-...
Sprawdzales czujnik polozenia walu ? Kolega pytał o zasilanie a nie impulsy, zasilanie jest po zapłonie stałe, musi być nawet jak wyjmiesz czujnik.
5.5. PAMIĘĆ INGERENCJI. W przypadku naruszenia strefy alarmowej, kontrolka systemu (dioda LED) będzie błyskać sekwencjami krótkich impulsów (od 1 do 3-ch) jako wskazanie źródła alarmu lub ilości naruszeń strefy alarmowej, do czasu wyłączenia systemu pilotem i włączenia “Zapłonu” lub gdy wyłączysz i ponownie włączysz system przy pomocy pilota....
Zaraz, zaraz. Pisząc skuta masz na myśli skuter? Skoro silnik jest 4T i ma JEDEN cylinder, to jeden pełny cykl pracy, czyli cztery suwy przypadają na 2 pełne obroty wału. A skoro jest czujnik zapłonu na wale, to wypada jeden zapłon na jeden obrót wału korbowego. Jeden daje zapłon mieszanki, a drugi nie robi nic. Czyli spokojnie możesz brać impulsy....
Albo pompa nie dostaje zasilania, albo wtryskiwacze. Tam jest sterowanie fullgrup, więc wszystkie dostają zasilanie +12V z tego samego przewodu, sterowanie masą przez sterownik z drugiego. Pompką steruje Digifant poprzez przekaźnik w skrzynce bezpieczników. Jest tylko jeden. Pompka powinna uruchamiać się na chwilę, po przełączeniu kluczyka w pozycję...
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
Witam i jeszcze raz dzięki jony za pomoc. Sposób z zamieszaniem wokół nóżki reset działa świetnie. Mam nadzieję, że w aucie nic nie będzie w stanie wytrącić układu z równowagi. Nietety sposób z odsprzedaniem znów wprowadza układ w stan taki, że po załączeniu timera, nie powraca on do stanu czuwania. Mam więc blok odpowiedzialny za odcinanie paliwa czy...
To albo gdzieś nie ma masy, albo ten moduł jednak nie jest ok. Jak masz pod ręką drugi skuter, to podstaw moduł. Jeśli to nic nie da, to do modułu idzie za słaby impuls. Nie wiem do końca jak masz to rozwiazane, ale musi być na wale taka jakby pradniczka, która daje impuls do modułu. Bez dostępu do drugiego, sprawnego skutera diagnoza nie bedzie łatwa.
Witam Nie rozumie dalej . A układ ten z pilotem to ma jakie wyjście? stałe napięcie czy chwilowe (impuls). Czujnik położenia syreny co to? A ten układ czasowy ma na zadnie włączyć zapłon, rozłączyć czy co? bo to jest tylko na chwilę ? Sygnał bym wziął z modułu sterowania pilotem ale nie chcesz podać co to takiego .
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Nie doczekałem się odpowiedzi , postanowiłem napisać do autora . Ku mojemu zdziwieniu odpisał na moje pytanie , teraz ja wyjaśnię bo wiem że niektórzy chcieli by zbudować ten zapłon . Z tego co ja zrozumiałem to: - Mapy zapłonu tworzy się w programie Sp-Ingition , następnie zmienia się dane w programie głównym i wrzuca do PIC. -Przycisk map selector...
Projekt fajny i przemyślany jednak poszedł bym krok dalej i zmodyfikował go tak aby krótkim impulsem stacyjki lub przycisku rozpoczynać 3 sekundowe odpalanie. W swoim aucie mam fabrycznie wdrożone odpalanie "pyknięciem" kluczyka i uwielbiam tę funkcję :) Chyba tak zrobię i zmajstruje taki "przyciskoodpalacz" w moim motocyklu :) Czytałeś mój wpis post...
Witam serdecznie, Chciałbym powrócić do tematu ponieważ mam bardzo podobny przypadek jak myr123. Sprawa dotyczy też Forda Mondeo z 98 roku, 1.8 benzyna. Podobno w tym samochodzie coś działo się ze sprzęgłem i mechanik naprawił, ale według mnie musiał wymienić skrzynię bo po tym zabiegu licznik wskazuje prędkość 3 x szybszą dokładnie tak jak opisywano...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
To jest ten moduł; widoczny na obrazku. Jak wspominałem całą charakterystyką sterowania kątem zapłonu zajmował się już on; jemu wystarczało tyle, aby dostał ciąg impulsów prostokątnych z aparatu zapłonowego. Szczeliny były cztery, każda dla swojego cylindra. Nie było by trudne zrobić cztery zęby na kole pasowym i albo zastosować hallotron albo czujnik...
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Witam! Wszedłem w posiadanie uszkodzonego silnika o oznaczeniu 139fmb, który ma pęknięty klawisz klawiatury rozrządu i coś ze skrzynią biegów (pierwszy bieg coś nie wchodził podobno). Silnik jest cały, kompletny, z gaźnikiem, rozrusznikiem. Czy do jego uruchomienia potrzebny jest moduł zapłonowy oprócz cewki? Zauważyłem że pod deklem od strony magneta...
Witam. Mam problem z Audi 100 v6, mianowicie nie ma iskry. Podgladajac oscyloskopem kable wchodzace do modulu ze sterownika (A1,A2,A3) wynika ze nie ma impulsow zapoloniwych. Hall i czujniki na wale korbowym daja prawidlowe sygnaly. Czy jest pewnosc, ze jest uszkodzony sterownik ? Auto mialo zmieniany silnik i moze ktos jakies kostki zle podlaczyl....
Dziś rozebrałem cały motor by dostać się do wszystkich głównych podzespołów elektrycznych. Znalazłem w internecie service manual i tam jest dział poświęcony różnym problemom w tym problemowi braku iskry. Po kolei sprawdzałem wszystkie podzespoły i nic nie znalazłem. Po kolei bezpieczniki, akumulator, świece, kapturki, cewki, stacyjkę przełącznik awaryjny,...
Modułu nie mam, cewka jest lecz w starsznym stanie także raczej stawiam na nową. Cały rozdzielacz przychodzi zaraz nad czujnikiem i pierścieniem wszystko montowane na wale. Na tą chwile nie mam przy sobie żadnych zdjęć, ale jutro dokładnie wszystko wypstrykam i wrzucę. jesli chodzi o ilość obrotów czy iskrę to nie mam pojęcia, bardzo ciężko coś poszukać...
Tu nie liczą się pozory lecz prawa elektroniki , zobacz na schemat , a pózniej dyskutuj , Jaką zwrotna masz z modułu zapłonowego na sterownik. Pomyliły Ci się pojęcia , modułu zapłonowego i nzdajnika/czujnika impulsów sterowania zapłonem .
witam podlacz oscyloskop na przewody sterujace wtryski sprawdz cz jest sterowanie . 1 z wpienta kostka czujnika cisnienia 2 i bez wpientej kostki3spr czujnikpolozenia walu czy sa impulsy
Za minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia odpowiada znacznik na kole magnesowym No nie do końca - to znacznik początku odliczania - bo tak naprawdę to moduł nie przyspiesza, tylko opóźnia zapłon - max. opóźniony jest na wolnych obrotach, im wyższe, tym zgodnie z zaprogramowaną krzywą opóźnienie iskry po minięciu czujnika przez znacznik jest mniejsze....
Witam, Posiadam mitsubishi galanta z silnikiem z 2,5V6 2001 roku. Silnik dość udany, ale Japończycy zastosowali w nim "analogowy" rozdzielacz zapłonu wysokiego napięcia. Ostatnio pojawiły się problemy z wypadaniem zapłonów w okolicach 3-4k podczas jednostajnej jazdy- generalnie dla danego kąta wyprzedzenia zapłonu. Podejrzewam wypalenie palca rozdzielacza...
Wyczytałem błędy metodą zworki o to co mi wybyłyskało: 0110 impuls zapłonu, czujnik temperatury powietrza zasysanego 0180 impuls zapłonu a co to jest kod 80 ??? 0403 czujnik położenia wału/ czujnik temperatury silnika-temp.powietrza zasysanego 1402 czujnik ciśnienia atmosferycznego przepływomierz czy ktoś pomoże mi wskazać usterkę bo nie wiem czy dobrze...
http://obrazki.elektroda.pl/6197331100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6930508700_1... Witam. Poproszono mnie o diagnozę układu zapłonowego w wózku widłowym. W wózku zamontowany jest odprężony silnik perkins 3 cylindrowy zasilany LPG i dodatkowy układ zapłonowy ze sterownikiem Plan Electronic typ 4354 (ten żółty). Usterka...
WITAM! W moim silniku c16nz przy tym kodzie 42 miał objaw szarpania przy pewnej predkości obrotowej----wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę w aparacie(czujnik indukcyjny)---pomogło,zgasdła kontrolka i nie ma szarpanka. Pozdro i powodzonka
https://obrazki.elektroda.pl/7477441800_... https://obrazki.elektroda.pl/5180992800_... niebieski- idzie do stacyjki na której pali się żarówka N(neutral) to znaczy że jest na luzie błękitny-idzie z czujnika luzu niebieski z żółtym paskiem-idzie do czujnika stopki(kabel od czujnika stopki mam ucięty) zielony-oryginalnie...
Nie szukałeś dokładnie. Pietras12V oprócz alternatora zamontował zapłon bezstykowy na bazie układu zapłonowego samochodu wziętego ze szrotu. Układu nie samochodu oczywiście. Można to też zrobić samodzielnie. Schemat jest najmniejszym problemem... Problemem jest układ mechaniczny impulsatora, a w zasadzie bezstykowego łącznika bo układy na Hallach nie...
schemat podłączenia modułu w maluchu. Na początek sprawdż zasilanie modulu ,masę,czujnik prędkości położenia wału(2),cewkę(5).jeżeli wszystko dobre,a brak impulsu na cewkę to niestety moduł
w tej chwili mam tylko zmianę kąta w funkcji obrotów, ale jeszcze nie testowane na motocyklu, nie wiem dokładnie jak zmieniać kąt w funkcji obciążenie (otwarcia przepustnicy), czy jeszcze bardziej przyśpieszać czy może opóźniać i o jakie wartości. Narazie robię przetwornica 12V-300V, dla motocykli bez generatora wysokiego napiecia. Pierwsze próby z...
Ząb w przód czy w tył nie ma najmniejszego znaczenia. Popatrz na rysunki tego silnika i zobacz do czego ten "ząb" się zasprzęga. Jeżeli wedle ciebie to nie ma znaczenia to po co ustawiać wogule rozrząd? Tylko to sobie przeanalizuj zastanów się. Podpowiem. Tam impuls na cewkę idzie z aparatu poprzez wałek rozrządu a nie jak w innych autach czyli z czujnika...
Zwykły licznik Johnsona (CD4017) z wyjściem Q6 połączonym z resetem. Na każdym z wyjść Q0 - Q5 masz stan wysoki co 6 sygnałów. Kwestia dopasowania poziomów sygnałów. No i oczywiście sygnał odbierany miałby stan wysoki do czasu pojawienia się kolejnego impulsu wejściowego, ale to można załatwić jednym kondensatorem i rezystorem.
W f125 masz zapłon analogowy czyli taki z przerywaczem i krzywką,w clio masz zapłon elektroniczny z czujnikiem HALA, masz prostą odpowiedź!!! Prawdopodobnie problem przestanie istnieć jeżeli zastosujesz jakiś układ formowania impulsów dla obrotomierz, który będzie dawał impulsy o stałej amplitudzie.
Najprościej jest się wzorować na zapłonie ze skuterów 4 T . Koło w tym zapłonie ma długi garb i czujnik indukcyjny. Początek garbu to maksymalny kąt zapłonu, w tym momencie liczymy prędkość obrotową mając czas od poprzedniego impulsu także początku garbu . Początek garbu indukuje w czujniku impuls "ujemny", natomiast koniec "dodatni" aby w przypadku...
czujnik impuls zapłon halla wzmacniacz impuls zapłon generator impuls zapłon
wskaźniki deski rozdzielczej numer telefon satel instrukcja serwisowa ariston
Dokręcanie korbowodu w Peugeot 207 1.4 - momenty i procedura Dokręcanie korbowodu w silniku 1.4 KFT: procedura i momenty