A widziałeś go w swoim samochodzie. Coś mi się wydaje, że u ciebie to siedzi w aparacie zapłonowym czujnik optotroniczny, zintegrowany ze wzmacniaczem sygnału. Sterownik silnika koryguje jedynie kąt zapłonu ewentualnie nie przepuszcza impulsu w przypadku blokady immo. Najpierw należy sprawdzić , czy sygnał z czujnika wychodzi.
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Czesc Moze ta bedzie instrukcja bedzie ok? INSTRUKCJA MONTAŻU i SERWISU AUTO ALARMU AMX-G INSTRUKCJA MONTAŻU AMX-G UWAGA !!! INSTRUKCJA PRZEZNACZONA TYLKO DLA ZAKŁADU MONTAŻOWEGO. NIE NALEŻY UDOSTĘPNIAĆ TYCH INFORMACJI UŻYTKOWNIKOWI SAMOCHODU. Przed rozpoczęciem instalacji systemu należy bardzo dokładnie zapoznać się z niniejszą instrukcją montażu i...
Witam, próbuję zdiagnozować mój skuter, Yamaha X-MAX 125 z 2008r, zniknęła iskra... Rozebrałem obudowy i próbowałem znaleźć problem, rozrusznik kręci, pompa paliwa działa, kontrolka check nie punktuje żadnych błędów, kontrolka immo nie świeci także. Z pomiarów jakie porobiłem to: impulsator - 126 Ohm, po przekręceniu kluczyka dostaje MASĘ od ECU (nie...
Witajcie koledzy potrzebuję waszego wsparcia. Mam problem ze swoim Fiatem Doblo 1.3 84KM 2008 rok który nie chce zapalić. Problem pojawił się jakiś czas temu z zapaleniem , rozrusznik kręcił tylko jak by pompa trzymała wyskakiwał błąd immo jednak po paru próbach samochód pięknie odpalał i parę tygodni wszystko śmigało powtórzyło się to parę razy, ale...
Wprowadziłem Was w błąd, impuls jest tylko jeden, dokładnie to w najwyższej pozycji tłoka. Wygląda na to, że czujnik to zwykły stycznik rozłączan. Zasilanie jest brane z osobnego uzwojenia w prądnicy, można tam wyciągnąć około 18V. Domyślam się, że kąt wyprzedzenia można tylko regulować zwłoką czasu od początku impulsu na wale aż do zapłonu?
No to fakt. Nie wiadomo na który element sygnału reaguje ECU. . Tak czujnik jest indukcyjny. Silnik jest 6cio cylindrowy i do zapłonu potrzebuje 3 impulsy na obrót wału plus impuls z magnesu który ustala 1 cylinder. W układzie zapłonowym są 3 cewki podwojne, każda steowana masą, więc to by sugerowało że wystarczą tylko połówki z tych impulsów. Ale...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Spróbuj pierwsze zakodowac. Obstawiam antene ale kodowanie to 5 min warto spróbować. Niżej opis Oto przepis na kodowanie według instrukcji Audi 100, ale pasuje tez do A4: - Dowolny kluczyk samochodu włożyć w wyłącznik zapłonu i włączyć zapłon - Dodatkowym kluczykiem zamknąć drzwi kierowcy lub pasażera. Wyjąć kluczyk (celowe jest zamknięcie za pomocą...
Powinieneś w momencie jak nie pali sprawdzić czy jest iskra prawdopodobnie nie ma jak nie ma iskry to uszkodzony jest prawdopodobnie łapacz impulsu w aparacie zapłonowym lub moduł zapłonu jak jest iskra to może być czujnik temp.
Witam serdecznie Pacjent to peugeot expert 2.0 HDi 2012r układem paliwowym Delphi Silnik nie odpala po chwili kręcenia rozrusznikiem wykrywa błąd P050BDziałanie w odniesieniu do czasu zapłonu przy rozruchu zimnego silnika Następnie później pojawia się błąd P2291Ciśnienie sterowania wtryskiwacza zbyt niskie, rozruch silnika Silnik po remoncie turbo się...
Najprościej jest się wzorować na zapłonie ze skuterów 4 T . Koło w tym zapłonie ma długi garb i czujnik indukcyjny. Początek garbu to maksymalny kąt zapłonu, w tym momencie liczymy prędkość obrotową mając czas od poprzedniego impulsu także początku garbu . Początek garbu indukuje w czujniku impuls "ujemny", natomiast koniec "dodatni" aby w przypadku...
Witam mam problem z mazdą 323 1,3 16v. Pewnego dnia auto zaczęło szarpać zgasło i już nie odpaliło. Iskra jest jak podam mase na wtryski to się odezwie teoretycznie odpala,czyli brak impulsu na wtryskiwacze, aparat zapłonowy jest na 3 przewody, komputer podmieniałem na inny, bez zmian. Odczytałem błędy i jest jeden "impuls zapłonu". Proszę o pomoc bo...
witam a co myślićie o tych czujnikach indukcyjnych z linku co podałem wyżej. Impuls ma być włąsnie kształtowny w module 2. Czy te czujniki dały by rade przecież w układzie wyzwalającym nie musi płynąć duży prąd. Proszę o odpowiedź. P.S a z tym impulsem to mi chodzi żeby poprostu w pewnym momencie na wyjsciu modułu 2 było zwierane do masy. Ponieważ moduł...
Witam i jeszcze raz dzięki jony za pomoc. Sposób z zamieszaniem wokół nóżki reset działa świetnie. Mam nadzieję, że w aucie nic nie będzie w stanie wytrącić układu z równowagi. Nietety sposób z odsprzedaniem znów wprowadza układ w stan taki, że po załączeniu timera, nie powraca on do stanu czuwania. Mam więc blok odpowiedzialny za odcinanie paliwa czy...
odradzał bym zamiane sterownikow ,kazdy z nich jestinaczej zaprogramowany wiec zamiana jest bez sensu, proponuje wsiac do samochodu z laptopem i sparawdzic jak zachowuje sie ustawienie gazu podczas jazdy , na benzynie i na gazie, spodkalem sie pare razy z przypadkiem gdy nowe swiece mialy przebicie nigy nie ma pewnosci czy cos nowego jestnaprawde sprawne...
Sprawa rozwiązana. Diagnoza: Podmieniałem czujnik obrotów i cewke, nic to nie dało. Sprawdziłem wszystkie zasilania i masy sterownika silnika, zasilanie cewki, zasilanie wtryskiwaczy, sprawdziłem wtryskiwacze na krótko (podałem masę i plus podawałem chwilowo - wtryski tykały), przejścia do cewki, czujnika obrotów, wtryskiwaczy i wszystko OK. Wykluczyłem...
Mam na stanie czujnik od chyba cinquecento spróbuje go zastosować, jaka panuje tam temperatura? Jaki układ zastosować do formowania impulsów? Dobra poszukam jakiś sobie informacji jeśli będę miał jakieś wątpliwości napisze. sporo linków myślę że do jutra to przeczytam ;) Dzięki wielkie. Dobra przestudiowałem te tematy i zdecydowałem się na ten schemat,...
Jak masz tak, że strzelasz zaraz po czujniki - czyli od 0 do 20 stopni po to rozjeżdżaniem nie musisz się przejmować. Będzie naprawdę pomijalne. Problemem jest jak masz tylko jeden czujnik w 0 stopni i nim chcesz uzyskać np 10 stopni wyprzedzenia. Strzelasz wtedy az 350 stopni po czujniku i przez tak długi czas prędkość może się znacznie zwiększyć,...
napięcie na module sterującym cewką jest czujnik halla który podaje impuls do modułu jest ok orginalna cewka jest na stałe podłączona do modułu u mnie usunąłem cewkę orginalną i założyłem tradycyjną więc gazownicy nie mieli problemu i podłączyli się centralnie do cewki z zasilaniem sterownika gazu bez przekaznika mechanicznie auto jest sprawne motor...
Witam Wszystkich! (to tak na początek) Planuję zamontować w swoim aucie alarm. Chciałbym coś wybrać ale przeszukując allegro i inne oferty nie trafiłem na alarm, który by spełniał moje wymagania (wszystkie na raz). A wymagania są takie: - zmienny kod - sterowanie CZ - możliwość wydłużenia czasu impulsu zamykania do sterowania domykaniem szyb (1-35s...
Czyli z tego wynika, że mimo iż silnik ma czujnik spalania stukowego to wymagany punkt zapłonu nie może zostać osiągnięty ponieważ leży poza zakresem regulacji ECU. Należało by zastosować układ który opóżnia zbocze sygnału prawdopodobnie opadające (do przeanalizowania) o stały kąt. Dla zapewnienia stałego kąta należało by zmieniać czas opóźnienia w...
W tym przypadku lepszy zdaje się być magnetorezystancyjny np. od cinquecento albo z uwagi na wymiary możesz też wziąść czujnik od jakiegoś abs z samochodów z lat 90-tych. Musiałbyś to założyć i na oscyloskopie sprawdzić przebiegi czy nie sa zakłócane przez magnesy od "dynama" na kole zamachowym. Choć teraz wiedząc że to ma być w romecie mozna przyjąć...
Witam Mam mały problem i wymyśliłem jak go rozwiązać , ale nie wiem czy jest taka możliwośc, mianowicie chodzi mi o to , czy jest taki przekaźnik który by cały czas puszczał prąd do jakiegoś urządzenia, a po daniu mu impulsu w postaci +12v rozłączyłby na chwilę ten prąd który leci cały czas? dodam, że ten impuls potem byłby cały czas ? ma ktoś jakiś...
Witam. Nie jestem zbyt mocny w elektronice więc proszę o wyrozumiałość. Kupiłem na Allegro komputerek pokładowy (paliwa) do każdego auta . Szkoda tylko że nie do końca tak jest . Problem polega na tym że program do zliczania zużytego paliwa przez silnik napisany jest pod silniki z elektronicznym wtryskiem paliwa , wiec nie da się podłączyć tej funkcji...
Witam Wszystkich. Mam pytanie a zarazem prośbę do Was forumowicze gdyż zdecydowałem się sam zamontować alarm w swoim samochodzie. Sprawa wygląda następująco: mam w swoim aucie central zamek pneumatyczny - jak go odpowiednio podłączyć? Wiem że musi być wydłużony czas impulsu do 3 sekund ale tam jest jakieś naprzemienne sterowanie - WIĘC JAK TO ZROBIĆ...
Witam, Poważna sprawa Panowie... Po poprawianiu przekładki silnika w aucie wymienionym w tytule auto nie chce zapalić. Nie ma iskry, paliwo dochodzi, wtryskiwacze działają. Czujnik poł. wału już wyeliminowałem, sterownik też. Ponadto po przekręceniu zapłonu nie świeci się kontrolka od ładowania. Na kompie wyskakuje następujący błąd: 26 Napięcie zasilania...
Bawilem sie tymi funkcjami lecz bez efaktu :| poszedlem dalej i przetlumaczylem ten angielski odpowiednik odnosnie programowania oraz wiazek CN, co prawda ciezko co z tego zrozumiec ale lepszego translatora nie znalazlem. Program P-1 ustawienia O 1/1 turbo timer Auto programu Gdy jest włączona, to funkcja utrzymania silnika w 2 min po drzwi są zamknięte....
Witam. Szperam już od dłuższego czasu na forum i szczerze mówiąc, mam bardzo mieszane uczucia. To też skłoniło mnie do napisania do Was. Proszę o poradę przy doborze/konfiguracji zabezpieczeń mojego samochodu. Zacznę od początku. Posiadam Nissana Micrę z 2000 roku - benzynka. Zakupiłem go kilka dni temu. Posiada wbudowany immo - działający - oraz alarm...
Witam Wybaczcie, rozpisaliście sie, a ja nie miałem czasu odpisac. Wyglada to tak: mam sterownik powiedzmy zapłonu do samochodu, i potrzebuje mierzy prędkośc obrotową silnika. Jak wcześniej pisałem mierzyłem czas impulsu na jednym uP i przesyłałem już wartośc częstotliwości w Hz na drugi uP szeregowo, przez jeden z portów. Ograniczyłem się do podawania...
Witam. Sprawdź czujnik czy daje impulsy do modułu zapłonu a najlepiej jego wtyczkę. https://obrazki.elektroda.pl/5156160300_...
Tak to będzie czujnik położenia wału. Bez impulsu z tego czujnika komputer nie puści napięcia na pompę paliwową i zapłon.
Tak. Zapłon + czerwony mniejszy przycisk. Jeśli chodzi o marginesy, to kiedyś robiłem je ołówkiem w zeszycie. :D Tak na serio, to pamięć alarmu o przyczynie ostatniego wyzwolenia. Po naciśnięciu większego zielonego przycisku przy załączonym zapłonie: 1 impuls - czujnik drzwi, bagażnika, komory silnika 3 impulsy - czujnik zmiany napięcia (potocznie prądowy)...
czy nie jest to tak, że impuls do zapłonu centralka dostaje z czujnika na kole fonicznym..? To system podobny jak przy zapłonie MED we wczesnych CC Nanoplex czy tam digiplex liczy zęby na kole fonicznym, informację o początku odliczania dostaje z tego podwójnego zęba, w zależności od ilości zliczonych zębów steruje najpierw cewką 1-4, potem 2-3, dlatego...
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
schemat podłączenia modułu w maluchu. Na początek sprawdż zasilanie modulu ,masę,czujnik prędkości położenia wału(2),cewkę(5).jeżeli wszystko dobre,a brak impulsu na cewkę to niestety moduł
Sam czujnik to mało. Musisz zrobić jeszcze na choćby jednym tranzystorze ukłądizk przełaczający, który bedzie formował impuls. Przeglądnij schematy układów zapłonowych bezstykowych. Tam stopień wejściowy, to właśnie formowanie impulsu.
zobacz czy cewka dostaje impuls z modułu, jeżeli nie to albo moduł albo czujnik na wale. Jeżeli jest impuls to cewka uszkodzona. Można założyć cewkę od czegoś innego aby była to cewka od zapłonu elektronicznego (od jakiegoś starszego suzuki powinna podejść)
Sterownik , na wejście czujnika stukowego indukuje się impuls zapłonu.
Wtrysk sterowany jest impulsem / bez oscyloskopu nie zmierzysz/ masy ze sterownika , pin 59 , a przez opornik z pinu 58. Sterownik natomiast otzrymuje sygna z czujnika wału. Z tego co opisałeś / iskra jest , pompa paliwa pracuje / czujnik jest w porządku. Oporność cewki wtryskiwacza to około 2 omy , należy sprawdzić , czy masz impulsy na pinie nr. 1...
Przy zapłonie elektronicznym najczęściej to uszkadza się element sterujący układem zapłonowym[moduł] lub czujnik impulsów układu zapłonowego. Moduły są różnego rodzaju i może być tak że po wymianie na nowy odpali ale nie będzie miał mocy.
Pompa jest uruchomiona na chwilę po włączeniu zapłonu a później czeka na impulsy z czujnika wału korbowego.
Wyczytałem błędy metodą zworki o to co mi wybyłyskało: 0110 impuls zapłonu, czujnik temperatury powietrza zasysanego 0180 impuls zapłonu a co to jest kod 80 ??? 0403 czujnik położenia wału/ czujnik temperatury silnika-temp.powietrza zasysanego 1402 czujnik ciśnienia atmosferycznego przepływomierz czy ktoś pomoże mi wskazać usterkę bo nie wiem czy dobrze...
witam podlacz oscyloskop na przewody sterujace wtryski sprawdz cz jest sterowanie . 1 z wpienta kostka czujnika cisnienia 2 i bez wpientej kostki3spr czujnikpolozenia walu czy sa impulsy
, ale również do wykrywania wypadających zapłonów. Ta... To w jaki sposób. Bo od wykrywania braku zapłonu to jest ECU. Dobrze sobie radzi samym CPS. W ten sposób, to można dojść do wniosku, że do wykrywania wszystkiego jest wyłącznie ECU. Nie zacietrzewiaj się jakbyś pozjadał wszystkie rozumy. Czujnik spalania stukowego generuje impulsy (jak one wygladają,...
w tym roczniku to nawet jak był błąd ABSu to kontrolka zgaśnie po naprawieniu i przejechaniu się kawałek... tak miałem w Golfie, padnięte oba czujniki z przodu, po wymianie włączyłem zapłon a kontrolka dalej świeciła. dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu metrów zgasła (impulsy do centralki!) i już teraz jest OK :)
czy pozycja wypusu na wałku przy montażu pompy ma znaczenie ? 1. nie ma znaczenia 2. pompa niskiego ciśnienia w zbiorniku ma podawać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia - ten układ sam się odpowietrza po włączeniu zapłonu 3. aby w ogóle komputer spróbował uruchomić silnik, czyli dać impuls do wtryskiwaczy, to musi mieć sygnał z czujnika położenia wału...
Tu nie liczą się pozory lecz prawa elektroniki , zobacz na schemat , a pózniej dyskutuj , Jaką zwrotna masz z modułu zapłonowego na sterownik. Pomyliły Ci się pojęcia , modułu zapłonowego i nzdajnika/czujnika impulsów sterowania zapłonem .
Zwykły licznik Johnsona (CD4017) z wyjściem Q6 połączonym z resetem. Na każdym z wyjść Q0 - Q5 masz stan wysoki co 6 sygnałów. Kwestia dopasowania poziomów sygnałów. No i oczywiście sygnał odbierany miałby stan wysoki do czasu pojawienia się kolejnego impulsu wejściowego, ale to można załatwić jednym kondensatorem i rezystorem.
czujnik prędkości impulsu czujnik zapłonu matiz megane czujnik zapłonu
fałszywy płomień subwoofer montazu naprawia renault megane
kabel brake radio cyfral cosmo
Napis "LOCH" na wyświetlaczu pralki Haier - co oznacza? Electrolux pralka błąd C11 – nie pobiera wody, diagnostyka, modele EWF, EW6F