Sam czujnik to mało. Musisz zrobić jeszcze na choćby jednym tranzystorze ukłądizk przełaczający, który bedzie formował impuls. Przeglądnij schematy układów zapłonowych bezstykowych. Tam stopień wejściowy, to właśnie formowanie impulsu.
A widziałeś go w swoim samochodzie. Coś mi się wydaje, że u ciebie to siedzi w aparacie zapłonowym czujnik optotroniczny, zintegrowany ze wzmacniaczem sygnału. Sterownik silnika koryguje jedynie kąt zapłonu ewentualnie nie przepuszcza impulsu w przypadku blokady immo. Najpierw należy sprawdzić , czy sygnał z czujnika wychodzi.
schemat podłączenia modułu w maluchu. Na początek sprawdż zasilanie modulu ,masę,czujnik prędkości położenia wału(2),cewkę(5).jeżeli wszystko dobre,a brak impulsu na cewkę to niestety moduł
, ale również do wykrywania wypadających zapłonów. Ta... To w jaki sposób. Bo od wykrywania braku zapłonu to jest ECU. Dobrze sobie radzi samym CPS. W ten sposób, to można dojść do wniosku, że do wykrywania wszystkiego jest wyłącznie ECU. Nie zacietrzewiaj się jakbyś pozjadał wszystkie rozumy. Czujnik spalania stukowego generuje impulsy (jak one wygladają,...
Zwykły licznik Johnsona (CD4017) z wyjściem Q6 połączonym z resetem. Na każdym z wyjść Q0 - Q5 masz stan wysoki co 6 sygnałów. Kwestia dopasowania poziomów sygnałów. No i oczywiście sygnał odbierany miałby stan wysoki do czasu pojawienia się kolejnego impulsu wejściowego, ale to można załatwić jednym kondensatorem i rezystorem.
Najprościej jest się wzorować na zapłonie ze skuterów 4 T . Koło w tym zapłonie ma długi garb i czujnik indukcyjny. Początek garbu to maksymalny kąt zapłonu, w tym momencie liczymy prędkość obrotową mając czas od poprzedniego impulsu także początku garbu . Początek garbu indukuje w czujniku impuls "ujemny", natomiast koniec "dodatni" aby w przypadku...
Czujnik z cewką i magnesem (reluktancyjny) generuje takie impulsy: https://obrazki.elektroda.pl/7781879200_... Zmieniając próg przełączania, można zmieniać wyprzedzenie, ponadto amplituda rośnie z częstotliwością. Twój układ ma diodę i kondensator 330 nF, które zmieniają próg przełączania. Ale 40° przy twoim układzie magnetycznym nie...
Dokładniej to chciałem to zastosować w motopompie strażackiej aby poprawić jej parametry tam mam 2 cylindry które pracują na przemian jeden góra to drugi w dole ,fabrycznie tam jest na platynkach zapłon ja myślę zrobić tak jak w maluchu elegancie (fiat 126p el) było.. później dać to do procesora który będzie liczył obroty silnika i w zależności obrotów...
Ma 6 kabli bo ma gaszenie dodatkowo, co do sterowania wyprzedzeniem za pomocą mikrokontrolera to taki mikrokontroler można wpiąć przed fabrycznym zapłonem - między czujnikiem na magnecie a modułem zapłonowym. Mikrokontroler - wystarczy AVR np Atmega8. Cała zasada jest taka że mikrokontroler z impulsów dawanych przez czujnik w magnecie oblicza prędkość...
Czyli mam rozumieć że schemat jest jak najbardziej prawidłowy ? Elektroniki tam nie potrzeba formowaniem impulsu zajmie się już moduł zapłonowy.
Powinieneś w momencie jak nie pali sprawdzić czy jest iskra prawdopodobnie nie ma jak nie ma iskry to uszkodzony jest prawdopodobnie łapacz impulsu w aparacie zapłonowym lub moduł zapłonu jak jest iskra to może być czujnik temp.
Sterownik , na wejście czujnika stukowego indukuje się impuls zapłonu.
Witam. Sprawdź czujnik czy daje impulsy do modułu zapłonu a najlepiej jego wtyczkę. https://obrazki.elektroda.pl/5156160300_...
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
W zależności jaki AVR chcesz użyć można to zrobić w większym lub mniejszym stopniu sprzętowo. Wersja głównie softwarowa to - podłącz wyjście z czujnika pod pin interrupt, Odpal jeden timer ogólny do zliczania czasu, w celu pomiaru odstępów pomiędzy impulsami. Odpal drugi timer, który ustawiasz na nieco mniej niż dwukrotność odstępu pomiędzy poprzednimi...
Nic ci to nie da, bo sterownik wtrysku bierze sygnał albo bezpośrednio z czujnika hala, albo z modułu zapłonu (w zależności od rodzaju wtrysku) i silnik nie będzie pracował, bo nie będzie wtrysku benzyny. Cewka nie jest podłączona z czujnikiem hala. Sterownik nie da impulsu wtrysku. P.S. Poza tym posłuchałbym rady Mariusza Z !!!!!!!
Tak to będzie czujnik położenia wału. Bez impulsu z tego czujnika komputer nie puści napięcia na pompę paliwową i zapłon.
czy nie jest to tak, że impuls do zapłonu centralka dostaje z czujnika na kole fonicznym..? To system podobny jak przy zapłonie MED we wczesnych CC Nanoplex czy tam digiplex liczy zęby na kole fonicznym, informację o początku odliczania dostaje z tego podwójnego zęba, w zależności od ilości zliczonych zębów steruje najpierw cewką 1-4, potem 2-3, dlatego...
Tu nie liczą się pozory lecz prawa elektroniki , zobacz na schemat , a pózniej dyskutuj , Jaką zwrotna masz z modułu zapłonowego na sterownik. Pomyliły Ci się pojęcia , modułu zapłonowego i nzdajnika/czujnika impulsów sterowania zapłonem .
Wyczytałem błędy metodą zworki o to co mi wybyłyskało: 0110 impuls zapłonu, czujnik temperatury powietrza zasysanego 0180 impuls zapłonu a co to jest kod 80 ??? 0403 czujnik położenia wału/ czujnik temperatury silnika-temp.powietrza zasysanego 1402 czujnik ciśnienia atmosferycznego przepływomierz czy ktoś pomoże mi wskazać usterkę bo nie wiem czy dobrze...
Ciężko go będzie do motocykla zaadoptować. Nie ciężko, tylko się zwyczajnie nie da - Z grubsza rzecz ujmując to wzmacniacz impulsu z czujnika i jednocześnie zintegrowany przełącznik kąta wyprzedzenia zapłonu statyczny/dynamiczny. W momencie rozruchu, do osiągnięcia przez silnik kilkuset rpm/min, moduł wzmacnia sygnał z cewki czujnika i bezpośrednio...
Wprowadziłem Was w błąd, impuls jest tylko jeden, dokładnie to w najwyższej pozycji tłoka. Wygląda na to, że czujnik to zwykły stycznik rozłączan. Zasilanie jest brane z osobnego uzwojenia w prądnicy, można tam wyciągnąć około 18V. Domyślam się, że kąt wyprzedzenia można tylko regulować zwłoką czasu od początku impulsu na wale aż do zapłonu?
Tak. Zapłon + czerwony mniejszy przycisk. Jeśli chodzi o marginesy, to kiedyś robiłem je ołówkiem w zeszycie. :D Tak na serio, to pamięć alarmu o przyczynie ostatniego wyzwolenia. Po naciśnięciu większego zielonego przycisku przy załączonym zapłonie: 1 impuls - czujnik drzwi, bagażnika, komory silnika 3 impulsy - czujnik zmiany napięcia (potocznie prądowy)...
Witam i jeszcze raz dzięki jony za pomoc. Sposób z zamieszaniem wokół nóżki reset działa świetnie. Mam nadzieję, że w aucie nic nie będzie w stanie wytrącić układu z równowagi. Nietety sposób z odsprzedaniem znów wprowadza układ w stan taki, że po załączeniu timera, nie powraca on do stanu czuwania. Mam więc blok odpowiedzialny za odcinanie paliwa czy...
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pomiar oscyloskopem pokazał obecność +5V po włączeniu zapłonu i w momencie kręcenia silnikiem - brak jest impulsu niskiego, pomimo montażu nowego koła impulsowego i nowego czujnika. Obawiam się, że ten stan pinu 2 wynika nie z wysokiego stanu czujnika tylko z uszkodzenia ECU bądź instalacji, którą jutro zacznę przeglądać....
napięcie na module sterującym cewką jest czujnik halla który podaje impuls do modułu jest ok orginalna cewka jest na stałe podłączona do modułu u mnie usunąłem cewkę orginalną i założyłem tradycyjną więc gazownicy nie mieli problemu i podłączyli się centralnie do cewki z zasilaniem sterownika gazu bez przekaznika mechanicznie auto jest sprawne motor...
No to fakt. Nie wiadomo na który element sygnału reaguje ECU. . Tak czujnik jest indukcyjny. Silnik jest 6cio cylindrowy i do zapłonu potrzebuje 3 impulsy na obrót wału plus impuls z magnesu który ustala 1 cylinder. W układzie zapłonowym są 3 cewki podwojne, każda steowana masą, więc to by sugerowało że wystarczą tylko połówki z tych impulsów. Ale...
Witam mam problem z mazdą 323 1,3 16v. Pewnego dnia auto zaczęło szarpać zgasło i już nie odpaliło. Iskra jest jak podam mase na wtryski to się odezwie teoretycznie odpala,czyli brak impulsu na wtryskiwacze, aparat zapłonowy jest na 3 przewody, komputer podmieniałem na inny, bez zmian. Odczytałem błędy i jest jeden "impuls zapłonu". Proszę o pomoc bo...
Tarcza z nacięciem/przecięciem na długość około 8÷10 mm na brzegu (w kierunku środka) i transoptor szczelinowy, to będzie najlepsze rozwiązanie. W ten sposób zbudowałem w latach 80-tych cyfrowe urządzenie zapłonowe do samochodu Dacia 1310p, analogiczne do stosowanych w obecnych samochodach. W tamtych czasach był to hit, gdyż wszystko jeżdziło na klasyczych...
Wbrew pozorom sprawa nie jest taka prosta jak mogło by się wydawać. Jak zmusić alarm do samoczynnego uzbrojenia już po 5 sekundach? Można zrobić taki patent, że czujniki drzwiowe samochodu podpiąć jako czujniki dodatkowe w alarmie i rearming samoczynnie uzbroi alarm, tylko że stanie się to dopiero po około 20-30 sekundach (zależy od modelu alarmu)....
Witam Podłączenie jest bez dodatkowych elementów - typowa cewka zapłonowa (nie niskoomowa), podłączona z jednej strony do napięcia +12V (po załączeniu zapłonu), a z drugiej do wyprowadzenia 'cewka zapłonowa' 1-GREEN. W układzie klasycznym jest stosowany kondensator o pojemności 220nF równolegle do styków przerywacza. Bez niego, łuk ciągnący się po stykach,...
Witam wszystkich chciałbym wam przedstawić mój pomysl na rozwiązanie problemu z mechanicznym zapłonem w motocyklu Jawa 350. Oczekuje pomocy ponieważ nie mam rozwiązanych do końca paru spraw. Otóż całość składa się z części 1-szej optycznej 2-giej przetwornik impulsów i 3 modułu zapłonowego który wytwarza iskrę na świecy. 1 układ(optyczny) składa się...
A czy sprawdzałeś iskrę,bo działanie pompki paliwa uzależnione jest również od samego impulsu zapłonu. Mam takiego escorta i miałem taki problem. A uszkodzenie polegało na tym ,że nie było impulsów z halla w aparacie zapłonowym,uszkodzenia tego czujnika są także bardzo różne i dziwne. jak będziesz potrzebował więcej informacji,to mogę służyć takową,bo...
zobacz czy cewka dostaje impuls z modułu, jeżeli nie to albo moduł albo czujnik na wale. Jeżeli jest impuls to cewka uszkodzona. Można założyć cewkę od czegoś innego aby była to cewka od zapłonu elektronicznego (od jakiegoś starszego suzuki powinna podejść)
Witam Wszystkich! (to tak na początek) Planuję zamontować w swoim aucie alarm. Chciałbym coś wybrać ale przeszukując allegro i inne oferty nie trafiłem na alarm, który by spełniał moje wymagania (wszystkie na raz). A wymagania są takie: - zmienny kod - sterowanie CZ - możliwość wydłużenia czasu impulsu zamykania do sterowania domykaniem szyb (1-35s...
kolego odpinałeś wtyczkę od czujnika temperatury powinny świece grzać po włączeniu zapłonu,napisz co sprawdziłes ,jak jeżeli nie wiesz to jedź na warsztat bo popsujesz więcej niż to warte. Dodano po 6 kolego odpinałeś wtyczkę od czujnika temperatury powinny świece grzać po włączeniu zapłonu,napisz co sprawdziłes ,jak jeżeli nie wiesz to jedź na warsztat...
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Czyli z tego wynika, że mimo iż silnik ma czujnik spalania stukowego to wymagany punkt zapłonu nie może zostać osiągnięty ponieważ leży poza zakresem regulacji ECU. Należało by zastosować układ który opóżnia zbocze sygnału prawdopodobnie opadające (do przeanalizowania) o stały kąt. Dla zapewnienia stałego kąta należało by zmieniać czas opóźnienia w...
Mam na stanie czujnik od chyba cinquecento spróbuje go zastosować, jaka panuje tam temperatura? Jaki układ zastosować do formowania impulsów? Dobra poszukam jakiś sobie informacji jeśli będę miał jakieś wątpliwości napisze. sporo linków myślę że do jutra to przeczytam ;) Dzięki wielkie. Dobra przestudiowałem te tematy i zdecydowałem się na ten schemat,...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Sprawdź cewkę bezpośrednio ją zasilając (pomiń moduł zapłonu) i zobacz jaka jest iskra na świecy (oczywiście z "normalną" przerwą). Jak iskra będzie mocna to moduł, jak dalej "biedna" to cewka. Oczywiście nie odpalasz wtedy auta tylko "ręcznie impulsujesz" napięcie na cewkę i obserwujesz iskrę na świecy podpiętej kablem do cewki (lub przy palcu rozdzielacza...
Sprawa rozwiązana. Diagnoza: Podmieniałem czujnik obrotów i cewke, nic to nie dało. Sprawdziłem wszystkie zasilania i masy sterownika silnika, zasilanie cewki, zasilanie wtryskiwaczy, sprawdziłem wtryskiwacze na krótko (podałem masę i plus podawałem chwilowo - wtryski tykały), przejścia do cewki, czujnika obrotów, wtryskiwaczy i wszystko OK. Wykluczyłem...
ja tam bym się podłączył do cewki od zapłonu. podłączasz się do tego punktu gdzie dochodzi do cewki impuls z przerywacza lub czujnika (jeżeli zapłon elektronik) Pozdrawiam
Jakim cudem odpięcie czujnika wału korbowego przywraca zapłon, skoro bez impulsów z tego czujnika silnik nie ma prawa pracować. To najważniejszy czujnik.
Bo błędy metodą migową odczytuje się na zgaszonym silniku. A kod 12 to brak impulsów zapłonu (z czujnika indukcyjnego czy Halla).
Właśnie nie, częstotliwość zależy od ilości pól magnesowych na kole magnesowym. Na statorze poszczególne kolejne „cewki” są nawijane w przeciwnych kierunkach, dlatego gdy dwie pracują na jednym magnesie, ich SEM się równoważy (wektory napięcia w przeciwnych kierunkach) i napięcia nie powinno być. Na tej zasadzie działają czujniki zapłonów VAPE, tyle...
Witam, próbuję zdiagnozować mój skuter, Yamaha X-MAX 125 z 2008r, zniknęła iskra... Rozebrałem obudowy i próbowałem znaleźć problem, rozrusznik kręci, pompa paliwa działa, kontrolka check nie punktuje żadnych błędów, kontrolka immo nie świeci także. Z pomiarów jakie porobiłem to: impulsator - 126 Ohm, po przekręceniu kluczyka dostaje MASĘ od ECU (nie...
Przy zapłonie elektronicznym najczęściej to uszkadza się element sterujący układem zapłonowym[moduł] lub czujnik impulsów układu zapłonowego. Moduły są różnego rodzaju i może być tak że po wymianie na nowy odpali ale nie będzie miał mocy.
Wtrysk sterowany jest impulsem / bez oscyloskopu nie zmierzysz/ masy ze sterownika , pin 59 , a przez opornik z pinu 58. Sterownik natomiast otzrymuje sygna z czujnika wału. Z tego co opisałeś / iskra jest , pompa paliwa pracuje / czujnik jest w porządku. Oporność cewki wtryskiwacza to około 2 omy , należy sprawdzić , czy masz impulsy na pinie nr. 1...
Jak masz tak, że strzelasz zaraz po czujniki - czyli od 0 do 20 stopni po to rozjeżdżaniem nie musisz się przejmować. Będzie naprawdę pomijalne. Problemem jest jak masz tylko jeden czujnik w 0 stopni i nim chcesz uzyskać np 10 stopni wyprzedzenia. Strzelasz wtedy az 350 stopni po czujniku i przez tak długi czas prędkość może się znacznie zwiększyć,...
potrzebuje schemat urzadzenia do przyspieszania lub opuzniania zapłonu tz dostaje impuls z czujnika halla i przesuwa go o jakis czas regulacja czasu opuznienia poprzez porencjomtr lub napieciem
odradzał bym zamiane sterownikow ,kazdy z nich jestinaczej zaprogramowany wiec zamiana jest bez sensu, proponuje wsiac do samochodu z laptopem i sparawdzic jak zachowuje sie ustawienie gazu podczas jazdy , na benzynie i na gazie, spodkalem sie pare razy z przypadkiem gdy nowe swiece mialy przebicie nigy nie ma pewnosci czy cos nowego jestnaprawde sprawne...
Ten antynapad jest tak dziwny, że sam się zastanawiam nad jego przydatnością. Ta centralka ma 2 funkcje antynapadu: 1. Ręczna włączana pilotem (dziwne żeby ktoś w momencie próby porwania myślał o włączeniu zapłonu i wciskaniu klawiszy pilota!) 2. Automatyczna - podłaczona pod czujniki drzwi, aktywowana w momencie podania ujemnego impulsu, czyli poprostu...
Witam serdecznie Pacjent to peugeot expert 2.0 HDi 2012r układem paliwowym Delphi Silnik nie odpala po chwili kręcenia rozrusznikiem wykrywa błąd P050BDziałanie w odniesieniu do czasu zapłonu przy rozruchu zimnego silnika Następnie później pojawia się błąd P2291Ciśnienie sterowania wtryskiwacza zbyt niskie, rozruch silnika Silnik po remoncie turbo się...
Jeśli chodzi o napięcie na wtryskiwaczach w Oplu Astra G z silnikiem Z16XE, oto kilka informacji, które mogą ci pomóc w diagnostyce: 1. Napięcie na wtryskiwaczach: W momencie, gdy silnik jest "na zapłonie" (przekręcony kluczyk, ale silnik nie pracuje), na jednym z pinów wtyczki wtryskiwacza powinno być napięcie stałe +12V, które pochodzi z przekaźnika...
Różnica pomiędzy zwykłym modułem CDI a DC-CDI jest taka, że ten drugi ma w sobie przetwornicę, która z 12v robi przemienne napięcie do ładowania kondensatora w module. Czyli zwykły moduł chiński chiński można "zasilić" z przetwornicy - w oryginale jest specjalna cewka w statorze dająca kilkadziesiąt wolt przemiennego napięcia, które po wyprostowaniu...
Najlepiej właśnie rozłączyć czujnik halotronowy ,a dokładnie kabelek dający impulsy na modul zapłonu (czyli nie +albo -zasilania) . Chyba ,że czujnik zapłonu jest indukcyjny więc pozostaje odciecie raczej zasilania na niego .
Digifant. Impulsy zapłonu wyzwalane czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym, cewka z modułem. Skoro na 2 cylindrach iskra była, to ani hall, ani moduł - wypalone styki w kopułce.
Autor tematu ma typowy objaw braku podgrzewania , tak jak doradzają przedmówcy sprawdzić zasilanie świec ( wyłącznik zapłonu, impuls z czujnika temperatury) natężenie prądu pobieranego przez świece itp
Witam Chyba punto ma podobne rozwiązanie zapłonu jak CC czujnik impulsów przy kole pasowym i dwie cewki zapłonowe? Ostatnio miałem podobny problem w CC przyczyną był czujnik impulsów cewka z kawałkiem przewodu Po podłączeniu omomierza opór pływał od kilku Mohm do 800ohm Cena do CC około 70pln Proponuję sprawdzić właśnie ten czujnik
Dzisiaj kolejny dzień walki, pokasowałem wszystkie błędy, i na każdym pinie jest 1 błyśnięcie = 0 błędów, po odpaleniu i przejechaniu się też. Auto niesamowicie przerywa dalej na wolnych obrotach. Odczytałem również procentowy współczynnik wypełnienia impulsu i wyszło mi 8.11V co daje 66.6 % nie wiem jak to zakwalifikować - 60% to czujnik położenia...
czujnik halla w aparacie zapłonowym nie mam schematu ale może być tak że sterownik bierze impulsy obrotów z modułu zapłonu
Po tym co piszesz wnioskuję, że ani Ty, ani sąsiad nie macie pojęcia jak działa cewka zapłonowa. Cewka ma dwa zaciski niskonapięciowe i jeden zacisk wysokonapięciowy (przewód zapłonowy). Od strony niskiego napięcia dostaje stałe zasilanie "12V" oraz kluczowaną masę. Impulsy masy są podawana przez moduł zapłonowy tylko gdy wał silnika się obraca. Podanie...
Oczywiście, przez diodę D1 cewki iskrownika ładują kondensator C1 i w chwili podania impulsu z czujnika na bramkę tyrystora rozładowuję on kondensator przez cewkę wn. Ale przy przebiciu D1 istnieje szansa że będzie iskra tyle że słaba. A co do Twojej wersji z kondensatorem też jest jak najbardziej możliwa ;) Miałem kiedyś ten motorek i też problemy...
OK po świętach zobaczę co wyświetli :) Choć nie mam kontrolki silnika chyba że tę funkcję spełnia kontrolka "stop" też się zapala przed odpaleniem silnika razem z ładowaniem i ciśnieniem oleju. Opiszę jeszcze ciekawą żecz > po zapaleniu zimnego silnika obroty z małym opużnieniem ale wchodzą na jakieś 1300 - 1500 rpm czyli w normie. Ale wystarczy pchnąć...
do jakiego malucha chcesz go wsadzić? do eleganta czy zwykłego żeby chodził obrotomierz to musi mieć zasilanie i sygnał z czujnika na wale lub w starszych wersjach impuls z platynek (przerywacz zapłonu) Wydaje mi się że jeżeli go włożysz do eleganta to powinien pokazywać poprawnie gdyż czujnik daje impuls co każdy obrót wału w obu autach.
witam panowie samochód jak w temacie zaczne od tego co zrobiłem zaślepiony egr ,czujnik ciśnienia w kolektorze na biegu jałowym 2,3 V po pdodaniu gazu dochodzi do 3,8 V .Zastanawia mnie jedna rzecz wspólczynnik wypełnienia impulsu na elektrozaworze sterujacym doładowaniem po odpaleniu wynosi ok 10 % tak jak powinno i nie zmienia sie po dodaniu gazu...
czy napięcie, które chcesz mieć na zaworze, ma być bardziej stabilne? To by oznaczało konieczność stabilizacji tego napięcia. Jaka może być minimalna różnica napięcia w instalacji i napięcia podawanego na zawór? Praca zaworu będzie tylko podczas pracy silnika i uruchamiany z opóźnieniem (początkowo będzie manualny włącznik). Stabilizator napięcia jest...
Do aparatu przychodzi kostka -trzy piny- plus. minus, i na trzecim(środkowym jak pamiętam)ma być impuls przy kręceniu rozrusznikiem.Podłącz diodę i pokręc rozrusznikiem -dioda ma migać=sprawny czujnik halla.Przypuszczam że przy próbie przestawienia zapłonu po prostu się popsuł.
Kąt wyprzedzenia OK, ale tam nie ma podciśnienia. Sytk roboczy palca ma ze 30',tak że kilka stopni na +/- nie robi różnicy, a oprócz palca i kopułki jet tylko czujnik halla. Ogólnie zapłonem steruje komp na podstawie danych z czójników: hala,predkości obr, przepływomierza i czujnika impulsów , a rozdzielacz no cóż-rozdziela, tylko jak sie gada reguluje?
Witajcie koledzy potrzebuję waszego wsparcia. Mam problem ze swoim Fiatem Doblo 1.3 84KM 2008 rok który nie chce zapalić. Problem pojawił się jakiś czas temu z zapaleniem , rozrusznik kręcił tylko jak by pompa trzymała wyskakiwał błąd immo jednak po paru próbach samochód pięknie odpalał i parę tygodni wszystko śmigało powtórzyło się to parę razy, ale...
Chodzi mi głównie o to, by całkowicie pozbyć się elementów mechanicznych z zapłonu, bo ta krzywka na prawdę jest do niczego. Nie myślałem o wyzwalaniu wysokiego napięcia, tylko raczej o podawaniu krotkiego impulsu 12V do cewki, który powodowałby wyzwolenie iskry. Optyczne wyzwalanie wydaje się rozwiązaniem najprostszym z możliwych: moment zapłonu regulowałbym...
ale vag nie wykryje np takich rzeczy jak poluzowany czujnik, po włączeniu zapłonu abs zgaśnie jeśli sterownik "widzi "czujnik ale gdy nie przesyła impulsów po pewnym czasie zaświeci ,sprawdz jeszcze połączenie między sterownikiem a zespołem chydraulicznim podrawiam
Mam te schematy, ale widzę że tylko czujnik położenia wału jest podłączony do modułu zapłonowego i teraz chodzi o to aby go pominąć, reszta czujników podłączona jest do kompa. Mam impulsy z czujnika halla (2 na obrót) i kto mi powie jak tym wysterować komputer poloneza. Czujnik położenia wału jest potrzebny do określenia kolejności zapłonu, a do wtrysku...
OK. Wszystko jasne Pozdro Robiłem tak jak piszesz, żarówka delikatnie mrugnie, leciutko Nie mam oscyloskopu żeby zbadać impuls z czujnika opto, ale wpiąłem miernik w 2 piny od impulsu i na zapłonie jest 4,5v, a w czasie kręcenia spada do 1,5v, ale tu chodzi o impulsy nie o volty, tylko tak napisałem
Odcinając zapłon (konkretnie impulsy z czujnika położenia wału) nie uszkodzimy katalizatora. Jak komputer nie wykryje tych impulsów nie poda napięcia na wtryskiwacze.
żółty - czasem czujnik temp. , czasem coś innego brązowy - czasem impulsy z zapłonu, czasem coś innego inne kolory - czasem siędo czegoś podpina... :) :) :) napisz coś więcej - jaka to instalacja
jak podaje paliwo , to znaczy , że czujnik wału jest dobry. Zobacz czy masz impulsy na pinie 27 sterownika , a najlepiej na pinie.B modułu zapłonu. Pin 27 sterownika i B modułu są spięte galwanicznie.
Witam Wszystkich. Mam pytanie a zarazem prośbę do Was forumowicze gdyż zdecydowałem się sam zamontować alarm w swoim samochodzie. Sprawa wygląda następująco: mam w swoim aucie central zamek pneumatyczny - jak go odpowiednio podłączyć? Wiem że musi być wydłużony czas impulsu do 3 sekund ale tam jest jakieś naprzemienne sterowanie - WIĘC JAK TO ZROBIĆ...
Albo pompa nie dostaje zasilania, albo wtryskiwacze. Tam jest sterowanie fullgrup, więc wszystkie dostają zasilanie +12V z tego samego przewodu, sterowanie masą przez sterownik z drugiego. Pompką steruje Digifant poprzez przekaźnik w skrzynce bezpieczników. Jest tylko jeden. Pompka powinna uruchamiać się na chwilę, po przełączeniu kluczyka w pozycję...
Poszukaj sobie opisów do układu SHIFT LIGHT, tylko zamiast lampki daj element blokujący zapłon (tranzystor zwierający impulsy z czujnika/przerywacza do masy) lub odcinający zasilanie na cewkę. Sprawdź noty aplikacyjne układów LM2907 i LM2917.
Bo pytanie jest bez sensu. Jak można pytać czy do wywołania iskry jest potrzebny impuls z czujnika położenia wału?
Książka serwisowa nie wyjaśnia tego w prost( może mam jakąś słabą literaturę). Sam nie sprawdzałem bo nie wiem co i jak. Ale jak mi podpowiesz to sobię poradzę. Z czytania co niektórych tematów tak można wywnioskować jak napisałem powyżej. Ale korygując mój post powyżej to tak: Obrotomierz i prędkosciomierz dostają sygnał z ecu. Z tym że dla obrotomierza...
Podziękował serdecznie jesteś gość. Mam jeszcze pytanie odnośnie impulsów z czujnika wału. Jakie tam parametry wychodzą do tego sterownika zapłonu bo muszę je podać elektronikowi który będzie wymieniał kilka elementów na płytce aby mógł sprawdzić poprawność sterownika aby mógł go odpalić na stole. Coś wspominał , że sygnał prostokątny , ale pewnie chodź...
Po włączeniu zapłonu gaśnie, a po dłuższym kręceni znów się zapala Sterownik nie widzi impulsów z czujnika wału.
1.nie wiem czemu służy to podpięcie,ale możesz zamiast czujnika hamulca podpiąć się do plusa przez jakiś przycisk lub przełącznik,2.acc to inaczej podłączenie pod przewód na którym pojawia się plus po przekręceniu kluczyka stacyjki,3.tu chodzi o sposób sterowania central zamkiem elektryczny albo pneumatyczny prawdopodobnie przecięcie pętli wydłuża czas...
Spróbuj pierwsze zakodowac. Obstawiam antene ale kodowanie to 5 min warto spróbować. Niżej opis Oto przepis na kodowanie według instrukcji Audi 100, ale pasuje tez do A4: - Dowolny kluczyk samochodu włożyć w wyłącznik zapłonu i włączyć zapłon - Dodatkowym kluczykiem zamknąć drzwi kierowcy lub pasażera. Wyjąć kluczyk (celowe jest zamknięcie za pomocą...
chcę zbudiwac urządzenie do wyprzedzania kąta zapłonu tz dostaje impuls na wejscie i przesuwa go w czasie ustawianym przez potencjometr wartości obroty impuls i czujnika halla 3 potencjometr kturym bym ustawiał ten czas
Witam. Czujnik położenia wału daje impulsy do centralki sterowania zapłonem i tam dobierana jest charakterystyka zapłonu, ( rozpoznaje prędkość obrotową silnika). Czujnik ten to cewka więc można sprawdzić czy nie ma przerwy,wyczyścić dokładnie i wyregulować położenie, a ja bym jeszcze sprawdził przewody WN. To że więcej pali to może być wina warunków...
Problem może też leżeć we współpracy czujnik obrotów koło zamachowe,sprawdź oscyloskopem impulsy z czujnika położenia walu.
czy pozycja wypusu na wałku przy montażu pompy ma znaczenie ? 1. nie ma znaczenia 2. pompa niskiego ciśnienia w zbiorniku ma podawać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia - ten układ sam się odpowietrza po włączeniu zapłonu 3. aby w ogóle komputer spróbował uruchomić silnik, czyli dać impuls do wtryskiwaczy, to musi mieć sygnał z czujnika położenia wału...
Witam Mam mały problem i wymyśliłem jak go rozwiązać , ale nie wiem czy jest taka możliwośc, mianowicie chodzi mi o to , czy jest taki przekaźnik który by cały czas puszczał prąd do jakiegoś urządzenia, a po daniu mu impulsu w postaci +12v rozłączyłby na chwilę ten prąd który leci cały czas? dodam, że ten impuls potem byłby cały czas ? ma ktoś jakiś...
To jest czujnik impulsów (na jego podstawie ustalany jest też zapłon) a czyta impulsy z czwartego cylindra. Dodam, że i bez niego nic się specjalnie nie dzieje i silnik pracuje tak samo :D
Sprawdzales czujnik polozenia walu ? Kolega pytał o zasilanie a nie impulsy, zasilanie jest po zapłonie stałe, musi być nawet jak wyjmiesz czujnik.
Witaj.Czujnik Halla daje informację do sterownika dzięki czemu sterownik "wie" kiedy podać impuls na cewkę. Jeżeli iskra jest to czujnik działa. Jeśli jest iskra i paliwo (autostart) to powinien być zapłon. Jeśli nie ma zapłonu sprawdź kompresję,może rozrząd przeskoczył.
Czesc Moze ta bedzie instrukcja bedzie ok? INSTRUKCJA MONTAŻU i SERWISU AUTO ALARMU AMX-G INSTRUKCJA MONTAŻU AMX-G UWAGA !!! INSTRUKCJA PRZEZNACZONA TYLKO DLA ZAKŁADU MONTAŻOWEGO. NIE NALEŻY UDOSTĘPNIAĆ TYCH INFORMACJI UŻYTKOWNIKOWI SAMOCHODU. Przed rozpoczęciem instalacji systemu należy bardzo dokładnie zapoznać się z niniejszą instrukcją montażu i...
Dużo czasu minęło ale temat powrócił w innym aucie, mimo, że to będzie czwarte auto, które odpalam zdalnie chciałbym parę rzeczy przedyskutować, gdyż nadal to raczej zdobywanie wiedzy praktycznej dla własnej satysfakcji. Toledo odpalało: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
przekaźników nie sprawdzałem i nie wyciągałem ale wilgoci tam raczej nie było, mam takie jeszcze pytanie co jeszcze oprócz czujnika położenia wału ma bezpośredni wpływ na wytwarzanie impulsów do modułu zapłonu przez ECU?
Pompa w baku pracuje określony czas po włączeniu zapłonu (przy braku impulsów z czujnika obrotu silnika). Ten silnik musi mieć sprawne świece i dobry rozrusznik/akumulator. Jak słabo kręci to nie chce zapalić. Bez podgrzania świec ma ciężko odpalić nawet latem.
czujnik prędkości impulsu hyundai czujnik zapłonu czujnik wyprzedzenia zapłonu
radia wojskowe audio cambridge renault master czujnik ciśnienia pompy
radio internetowe mikrokomputer cobra1
Electrolux EW07451602449 – brak ryglowania drzwi, diagnoza zamka i modułu pralki Kody błędów lodówki Liebherr - diagnostyka i rozwiązania