Na wale jest czujnik indukcyjny. Za zapłon odpowiada czujnik położenia wałka. Tak samo jest w Baleno 1.8. W starszych silnikach Baleno czujnika na wale nie ma. Są to identyczne słupki silników. Zainteresowanych odsyłam na forum Suzuki.
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
Ja nie piszę o zapłonie ,tylko o wirniku alternatora.Zmiana przewodów przy czujnikach przeważnie ma znaczenie i nie należy tego robić (przykład czujniki indukcyjne).
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu. Co? O co ci chodzi? Wyjaśnij to. Które przewody zwarłeś? Kolory? W którym miejscu nastąpiło zwarcie? Jakieś ślady uszkodzeń są? Teraz: 1. Tu masz schemat (choć powinieneś sam poszukać): http://obrazki.elektroda.pl/6783587900_1... 2. Na odpiętym module sprawdź,...
Witam Wózek widłowy z zamontowanym silnikiem mazdy 2.0. Zapłon bezstykowy,czujnik indukcyjny i moduł w aparacie cewka na zewnątrz. Czy cewka jest zasilana bezpośrednio po zapłonie czy przez jakąś rezystancję? Pytam ponieważ po zasileniu bezpośrednim padł moduł zapłonowy po ok. 3 godz. pracy?
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
Tam jest czujnik indukcyjny nie halla.Raczej moduł pada.
Drugi układ to zapłon z czujnikiem indukcyjnym też stosowany w vw,audi,opel,fso. Podpinasz 2 przewody do modułu ekran do masy i finito.
Nie widzę żadnego sensu w przerabianiu oryginału, przecież to zapłon bezstykowy - co tam poprawiać? Takie układy wkładane są np. do silników motocykli crossowych - jakie obroty i obciążenia wytrzymują!
"Zapłon elektroniczny typu D - produkt firmy Vape, dostępny jako układ współpracujący z fabrycznym alternatorem lub też z w postaci nowego generatora prądotwórczego z magnesami trwałymi. W obu przypadkach jest to zapłon oparty na czujniku magneto-indukcyjnym z tym, że w drugim wypadku może działać bez akumulatora - zapłon CDI. Montowany w późniejszych...
Bo ma jeszcze czujnik prędkości wału korbowego ( indukcyjny) i to on jest podstawowym czujnikiem inicjującym zapłon. Hallotron w tym systemie pełni rolę czujnika rozróżniania cylindrów. Jak się dokładnie przyglądniesz na tarczce impulsowej masz tylko jedną szczelinkę, nie cztery.
Brat ma w VA ten silnik. Jest tam zwykła kopułka, palec itp. Do tej pory żyłem w beztrosce, nie wiedząc, że istnieje tam wynalazek o nazwie Zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym, z zaprogramowaną mapą kąta wyprzedzenia Ok, w takim razie zapłon się nie przestawił :cry:
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Znalazłem o czujnikach indukcyjnych, ale to jeszcze nie jest ten artykuł. Może o ten chodzi.
przepraszam za nie kompletne dane. jest to Kadet 88' silnik faktycznie c16nz, zapłon z czujnikiem indukcyjnym. Szczerze powiedziawszy też obstawiam moduł ale chciałem najpierw zasięgnąć opinii fachowców
gromleon Z czego wynika twój brak przekonania? Masz jakieś konkretne argumenty? kurc1111 O jakich wynikach piszesz? Mógłbyś "rozszerzyć". A kto napisał, że moduł (schemat) zamieszczony przez ciebie jest beznadziejny? Jak myślisz? Ma ograniczenie prądowe czy nie? Po zamontowaniu takiego czujnika i przekroczeniu podczas dodaniu gazu momentu pełnego wzbudzenia...
Zacznij od czujnika prędkości obrotowej (zwykły indukcyjny)
Nie pasuje. Samara miała wyzwalanie hallem, nie czujnikiem indukcyjnym. W dodatku nanoplex wprowadza krzywą wyprzedzenia KWZ, która w samarce realizowana jest aparatem odśrodkowym. Będzie za to pasował cewkomoduł z każdego VW, pod drobnej przeróbce. No i odcięcie - w 126p był jeden impuls na obrót wału, tu będziesz miał 2 - czyli odcinka przy 3,5tys.
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Czujnik wału to ma wykresy czujnika indukcyjnego sinusoidalne.
To w końcu zapłon jest na czujniku indukcyjnym czy nie ? O czym ty piszesz? Przecież cała gama maluchów jest na klasycznym aparacie zapłonowym i cewce podwójnej, czyli nie ma rozdzielacza, jak w początkowych wersjach. Jak nie wiesz, jakie były wersje zapłonu, a było kilka, to nie zabieraj głosu.
Witam! Wszystcy tak piszą o tych elektronicznych zapłonach wyprzedeniu o czujnikach indukcyjnych a czy ktoś próbował stworzyć sam czujnik indukcyjny? Potrzebny by mi był do motocykla Jawa 350 Zakupiłem już moduł elektroniczny od poloneza tylko teraz nie mam czujnika może ktoś ma schemat jak takie coś zrobić?? Aha a tak pozatym to czym się różni czujnik...
Czy posiadacie jakieś informacje na temat modułu, który nie jest blokowany i jest dostosowany do obsługi impulsatora indukcyjnego (2 kable do modułu). Z tego co ja widzę to ten do Boatin, keewat, sachs, cpi etc ma jako jedyny 2 wejścia impulsatora a sam impulsator jak oglądam na google ma dokładnie takie kolory kabli jak mój w moto (xt125 2005r). Próbowałem...
Ale co mam sprawdzić? znów pod komputer podpinać? Wiesz ile było pisane na temat sprawdzania fazowo-indukcyjnych czujników wałka rozrządu? Nie chce ci się czytać, czy jak? Fajniusio też by było abyś napisał co za vectra. W tym modelu, w zależności od roku modelowego czujnik wału może być hallotronowy jak i fazowo-indukcyjny.
Podłączyłem czujnik indukcyjny od fiata, bezpośrednio pod piny 16,43 ECU. Wyzwalam impulsowo, dotykając rdzeniem czujnika do masy karoserii pojazdu, i wyzwala mi PK pompy paliwa, wtryski oraz zapłon. Dziękuję, za zainteresowanie tematem, szczególnie koledze (at)Piotr520 . Temat uważam za rozwiązany.
Przyjrzyj się czujnikowi indukcyjnemu na wale,on może powodować podobne objawy Taaaa. Czujnik obrotów wału zainicjuje zapłon z odłączonymi wtryskiwaczami. Zastanów się co piszesz. Wtryskiwacz przepuszcza rozpylaczem. Po zgaszeniu kapnie na tłok. Jeśli cylinder zatrzyma się w suwie sprężania to te kropelki nie mają którędy wyparować i jest gotowe paliwo...
Zapłon II generacji to ten, w którym wyeliminowano przerywacz kontaktowy na rzecz czujników bezstykowych, nosi on skrótową techniczną nazwę TSZ-h i TSZ-i, od Transistorzündanlage i mała literka określa zastosowany czujnik inicjujący-halla bądź indukcyjny
Ten czujnik indukcyjny powinien sztywno sie krecic z osia aparatu zaplonowego czy nie? bo u mnie ten czujnik indukcyjny lekko sie kreci wzgledem osi aparatu zaplonowego
hmm, nie wiem jak tam wygląda zasilanie modułu, czy ma swoją cewkę zasilającą, czy jest zasilany z akumulatora ?. W pierwszym przypadku trzeba zbudować CDI, w drugim można się pobawić np modułem z poloneza, kadeta, uno (auto z czujnikiem indukcyjnym w aparacie, nie z halla)
Jest zasilany z koła magnesowego, a zapłon jak to w Kymko przychodzi od stacyjki w postaci rozwartego styku do masy (zestyki IG-E COMB SW - stacyjki). Czasem na gaszenie jest zwierany jeszcze czujnik indukcyjny (zestyki IG-E Engine Stop SW - wyłącznik w stopce itp. gadżety). A więc to napięcie masz z głowy. Co resztą połączeń: czujnik, masa, zapłon,...
a mnie osobiscie zastanawia to ze modul wspolpracuje z przerywaczem a nie z czujnikiem indukcyjnym jak w polonezie, wiem ze ten modul dobrze sie spisuje w jawach ale dorabia sie czujnik w miejsce przerywaczy
Nic nie zmienisz i nic nie przerobisz - wymagało by to przeróbki na sterownik np. simos, bądź multec z Opla - poczytaj o obydwu. Kwestia pokazania sterownikowi na którym cylindrze aktualnie powinien wystąpić zapłon, w praktyce realizowana kołem zębatym (fonicznym) z czujnikiem indukcyjnym generującym sygnał pierwszego i kolejnych cylindrów dla potrzeb...
całkiem pogmatwane. Jeżeli zapłon bezrozdzielaczowy (dwie cewki podwójne,układ z iskrą traconą) to po kiego grzyba rozdzielacz.Dobra,hallotron w aparacie niezbedny,musisz miec przecież czujnik położenia wałka rozrządu. Indukcyjny czujnik podciśnieniowy?A cóż to?Fakt,było w leciwych renault,a nie lepiej zastosować MAP stosowany w EEC IV-daje piękny sygnał...
Czujnik położenia wału korbowego, to czujnik indukcyjny, a nie halla. Najczęściej w maluchu przełamywał się kabel idący od gniazda czujnika do modułu nanoplex
Mam jedną sugestię, spróbuj sprawdzić zapłon porządną warsztatową lampą stroboskopową. Układ na 555 może wykrywać impulsy napięciowe a nie prądowe (przepływ prądu przy wyładowaniu na świecy). Możliwe że w instalacji WN masz gdzieś problem. Na mojej samoróbce stroboskopie, ale czujniku indukcyjnym zawsze było widać opóźnienie zapłonu wywoływane np. uszkodzoną...
Witam. Jeśli to niewłaściwy dział, to proszę admina o poprawienie. Znajomy posiada quada Honda ATV TRX500FE5 Foreman, 475,5 cm³ z 2005 r. Silnik 4T. Jakiś czas temu przez nieuwagę uszkodził mechanicznie moduł zapłonowy. Przy jego rozbieraniu dodatkowo poodpadały niektóre elementy SMD, bo całość została fabrycznie zalana masą silikonową. Udało mi się...
Według schematu silnika D15B1 to waparacie zapłonowym są dwa czujniki indukcyjne z których sygnały idą do sterownika benzyny i zapłonu , a moduł bierze sygnał ze sterownika który reguluje też kątem zapłonu. Jeżeli wykorzystałeś jeden z czujników indukcyjnych do sterowania modułem poloneza a moduł orginalny jest odłączony to sterownik nie wie że jest...
Dzięki za zainteresowanie Na 6 stopni mam nacięcie na kole wiec z tym nie ma problemu u mnie (z resztą nie wiem czy na pewno na 6 ale podejrzewam, że na odpowiednią wartość do ustawiania skoro fabryka tak zrobiła). Na rozgrzanie silnika nie zwracałem uwagi, ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało- sterownik korygował zapłon. Dodam...
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
wyprzedzenie zapłonu to sobie odpuszczę z tym modułem bo zapewne jest to realizowane przez ecu sygnałem cyfrowym albo cholera wie czym, Nie, zwyczajnie poprzez regulację napięcia. Jeśli chcesz mieć zapłon bezstykowy to polecam moduł z czujnikiem z łady Samary np, ewentualnie nanoplexa z czujnikiem indukcyjnym z CC/126p - wada nisko odcina obroty ponoć....
No więc po numerze komputera można stwierdzić że jest to silnik 18E , system wtrysku paliwa LE2 Jetronik. Nie ma on sondy lambda. Podstawą regulowania spalania jest pomiar analizatorem spalin i ew. korekta bypassem na przepływomierzu. Odnośnie kopułki i cewki - nie jestem w stanie powiedzieć Ci czy są one właściwe. Ale jeśli auto dobrze wchodzi na...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Jakie ma wymiary czujnik indukcyjny i jak jest z awaryjnością modułu?? Ciekawy i dobry pomysł za zmianę ciągle psujących się cewek zapłonowych w WSKach i Rometach.
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Już mam jasność i w podziekowaniu za Wasze zaangażowanie opiszę jak to chcę zrobić tzn. zapłon do silnika z wymontowanym komputerem. Silnik ma iśc na stałych obrotach i stałym obciążeniu, nie ma przerywacza, rozdzielacza ani aparatu zapłonowego. Z przodu silnika w miejsce koła pasowego zamontuję tarcze stalową fi 180. Po dwóch stronach tarczy dam dwa...
To jest ten moduł; widoczny na obrazku. Jak wspominałem całą charakterystyką sterowania kątem zapłonu zajmował się już on; jemu wystarczało tyle, aby dostał ciąg impulsów prostokątnych z aparatu zapłonowego. Szczeliny były cztery, każda dla swojego cylindra. Nie było by trudne zrobić cztery zęby na kole pasowym i albo zastosować hallotron albo czujnik...
Jak jest włączony zapłon, a silnik nie pracuje to jest błąd 31 i to jest normalne w tym sterowniku, daj temu spokój... jak go skasujesz i wyłączysz/włączysz zapłon i będziesz od razu kręcił rozrusznikiem to błąd się pojawi dopiero jak przestaniesz kręcić.
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Podane parametry wychodzą własnie na czujniku indukcyjnym z samochodu bmw. Próbowałem z halem od golf 3 ale steruje masą a mi potrzebny plus. Możesz podać podać jakiś przykład bo już kilka różnych przerzuciłem i zero efektu a kupowanie w ciemno nie ma sensu.
Myślałem nad tym ale to stary motor z klasycznym podwójnym układem zapłonowym(bez rozdzielacza) .Prośba do wszystkich może ktoś ma gotowy projekt który mógłby zamieścić(jaką kwotę trzeba wydać na taki zestaw,jakich części trzeba użyć ).Elektronika nie jest moją mocną stroną (jestem mechanikiem).Mam natomiast znajomego elektronika ale on mysi mieć schemat....
Wiązke sprawdzałem wzrokowo, nowe kable do czujnika puściłem, sprawdzałem próbówką po zapłonie i piszczkiem do masy... Jak masz możliwość to bym był wdzięczny. Czujnik indukcyjny wydaje mi sie że powinna być masa...
CKP to czujnik indukcyjny, żadnego zasilania nie potrzebuje.
Najprościej jest się wzorować na zapłonie ze skuterów 4 T . Koło w tym zapłonie ma długi garb i czujnik indukcyjny. Początek garbu to maksymalny kąt zapłonu, w tym momencie liczymy prędkość obrotową mając czas od poprzedniego impulsu także początku garbu . Początek garbu indukuje w czujniku impuls "ujemny", natomiast koniec "dodatni" aby w przypadku...
Jakoś trzeba ten czujnik zastąpić... niektóre konstrukcje korzystają z czujników optycznych, inne indukcyjnych/Halla. Natomiast nie bardzo wiem co miałeś na myśli, pisząc "nie ma czujnika kiedy wejść na obroty" :/ O obrotach decyduje przepustnica i gaźnik. Układ zapłonowy nie steruje obrotami silnika.
Witam Mam wszystkie części z motocyklowego układu zapłonowego (akumulator, cewka, świece, czujnik i moduł) i chciałbym sprawdzić moduł w warunkach domowych, tj. przynajmniej czy będzie iskra. Jak spowodować, aby czujnik przekazywał impulsy do modułu. Z tego co wiem jest to czujnik magneto indukcyjny. Słyszałem o sposobie zbliżaniu lutownicy pistoletowej...
Tak sobię myślę, że on przestawia zapłon wg obciążenia silnika, czyli przy obciążonym silniku dopasowuje kąt zaołonu do chwilowej potrzeby. Tylko jaki czujnik ma na to wpływ? przy aparacie zapłonowym jest czujnik indukcyjny. Może jeszcze potencjometr przepustnicy. Nie mam więcej pomysłów. A BTW ziarus1 z tego co wiem ten silnik jest kolizyjny, więc...
Panie moderatorze...właśnie podpowiadam, że to nie czujniki Halla, więc jakie zasilanie...panie moderatorze.... Moderator ma rację, czujnik fazowo-indukcyjny, jak w każdym Simtecu jest zasilany.Jest zasilany od strony ECU i żeby było ciekawiej napięciem sinusoidalnym.
Schematu nie mam. A więc jakie były by do tego celu lepsze?? A może kolega zdradzi tajemnicę jakiż to moduł zamierza konstruować? Kondensatorowy, tranzystorowy, tyrystorowy, z wyzwalaniem platynkami, hallotronem, czujnikiem indukcyjnym, czy może jeszcze jakiś inny?
Najlepiej właśnie rozłączyć czujnik halotronowy ,a dokładnie kabelek dający impulsy na modul zapłonu (czyli nie +albo -zasilania) . Chyba ,że czujnik zapłonu jest indukcyjny więc pozostaje odciecie raczej zasilania na niego .
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Dzień dobry! Posiadam auto treningowe BMW E46 z systemem DSC (kontrola trakcji), auto posiada hydrauliczny ręczny na osobnym zacisku, ABS sprawny. Niedawno trafiłem na film, który mnie zainspirował mnie do wykonania podobnego systemu 1208064 Zwykły przekaźnik umiem sobie podpiąć, ale przy kombinacji dwóch różnych przekaźników wymiękam i proszę o wsparcie...
Nie dam sobie uciąć, że się da, ale chyba można przełożyć sam zabierak aparatu, ten element plastikowy z bolcem/ płetwą. Natomiast elektrycznie czarny aparat delco ma czujnik indukcyjny i moduł zapłonowy w sobie, natomiast brązowy ma tylko czujnik halla
Witam szanowne grono. Zwracam się z zapytaniem o pomoc w znalezieniu usterki... Autko to Alfa Romeo 155 2,0 TS 8 zaworów z 1994 roku, silnik po remoncie (szlif wału + nowe panewki, regeneracja głowicy, nowe tuleje tłokowe dorabiane na wymiar do starych tłoków - brak możliwości zakupu nadwymiarowych tłoków + nowe pierścienie) po włożeniu do auta silnik...
Witam,czy ktoś z Was rozbierał lub naprawiał aparat zapłonowy w Tikaczu.Konkretnie chodzi mi o szczelinę między wirnikiem a czujnikiem indukcyjnym czy można ją zmniejszyć,żeby wzmocnic iskrę-bo mi coś nie chce rano odpalać.(kable,kopułka,palec,świece-nowe... jeszcze jedno.Mam niewielki luz poprzeczny na wałku w aparacie.może tak być?
Witam i proszę o radę! mam tematyczne autko anno domini 1991 z holenderskim gazem. Ostatnio pojawiły sie problemy - samochód stracił na mocy, przy hamowaniu silnikiem słychać strzały niedopalonego paliwa w wydechu jakby był zapłon przestawiony. Na gazie jeszcze jeździ jakoś, na benzynie natomiast tragedia. Dodanie gazu powoduje dławienie silnika i jego...
a w 1.6 nie ma Halla, Hall jest, ale w 16V. Pomyliło mi sie, sorry Są nowe fakty. Podłączyłem ten drugi moduł, na którym nie chciała w ogóle odpalić i ku mojemu zdziwieniu odpaliła na nim na dotyk. Już zaczynam się w tym wszystkim gubić. Ten moduł wykręcałem i wkręcałem chyba z 10 razy i za każdym razem to samo - nie reagowała. Może faktycznie coś...
Witam odwiedających temat Nie jestem pewien swojej diagnozy.Auto fiat barchetta 1.8 16v 96r.nie ma iskry.Auto jeżdziło przed amianą silnika teraz nie jeżdzi robił to drugi mechanik przedemną następny wydał diagnozę .Sterownik łączy się immo gaśnie potem kontrolaka wtrysku, sterownik rozpoznaje błędy ale wudaje mi się że nie wszystkie.Problem polega...
Silnik Fiata Palio Weekend 1,6 /1581ccm/ kod 178.B.3000 ma wbudowany sensor polożenia wału krzywkowego wykorzystujący efekt Hall'a a nie indukcyjny. Jego niesprawność unieruchamia silnik. Silne szarpanie na wolnych obrotach wskazuje na niesprawność jednego lub dwóch cylindrów. Sprawdź: ciśnienie sprężania /min 10 bar/, zapłon, wtryskiwacze /odłączając...
WITAM! W moim silniku c16nz przy tym kodzie 42 miał objaw szarpania przy pewnej predkości obrotowej----wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę w aparacie(czujnik indukcyjny)---pomogło,zgasdła kontrolka i nie ma szarpanka. Pozdro i powodzonka
Witajcie. W swoim aucie chcę koniecznie zrealizować przesunięcie sygnału z czujnika wału korbowego, w celu poprawienia spalania na lpg Żaden ze znanych mi wariatorów zapłonu, nie obsługuje sygnału z koła zamachowego które ma 3 zęby i magnes na 1 cylinder. Szukałem ponad tydzień i nie znalazłem niestety. Sprawa jest już ambicjonalna , gdyż poświęciłem...
Podaje parametry czujników; 1. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Jest to czujnik o ujemnym współczynniku temperaturowym, którego rezystancja maleje w miarę wzrostu mierzonej temperatury. Jest zamocowany na pokrywie pompy cieczy chłodzącej i przekazuje do elektronicznego urządzenia sterującego silnika sygnał o jej temperaturze. Napięcie zasilania:...
Jeżeli pojemność 2.6 to jest to silnik 103 i czujnika hala nie posiada tylko indukcyjny.Czujnik występuje osobno i jest podłączony do modułu zapłonowego.Moduł zapłonowy psuł się dosyć rzadko.Sprawdź oporność czujnika i podczas rozruchu jakie wytwarza napięcie.Pod rozdzielaczem zapłonu jest zamontowany palec zapłonowy osadzony na napędzie mocowanym do...
w itam... z awsze jak zapalam samochód po chwili zapala mi sie kontrolka silnika i po sczytaniu okazuje się że to kod 42 - brak impulsu zapłonowego...wymieniłem juz modół i czujnik indukcyjny (ten pomiędzy palcem a modułem)...co może być przyczyna??? a wogóle przy rozrychu wskazówka obrotomierza szaleje...
obroty to obroty... czujnik halla/indukcyjny 95% przypadków zlicza impulsy od wału korbowego... więc co to za różnica czy dwusów czy czterosów? Jest różnica kolego bo w czterosuwie który posiada bezstykowy zapłon a większość silników musi go mieć musi być jeszcze wyznaczany faza rozrządu i dlatego silniki posiadają jeszcze czujnik na wałku rozrządu....
ależ proszę bardzo :) 1.8 90KM est to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Oznaczenie silnika C18NZ. Stosowany w okresie wrzesień 1991-sierpień 1994. Silnik ten posiada zapłon bezstykowy typu MHSV z osobnym modułem zapłonowym. Informacji o prędkości obrotowej i położeniu ZZ tłoków dostarcza czujnik indukcyjny...
Czujnik 3-pinowy. Zasilanie +5V, masa, wyjście sygnałowe. Wyjście sygnałowe podłączone jest również do inwertera. Na zasilaniu 5V brak jakichkolwiek zakłóceń. Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną tych zniekształceń? Patrząc na okresowy charakter zniekształceń nie sądzę by problemem był sam czujnik lub okablowanie. W samochodzie nie ma tradycyjnego...
I nigdzie nie kupisz,bo astra 1,8 8 zaw. (C18NZ),ani gaźnikowiec na Ecotronicu nie miała czujnika halla,ani aparatu zapłonowego.Jest za to indukcyjny czujnik na wale,a to co uchodzi za aparat to tylko rozdzielacz zapłonu.
odpwo do piraniamax zawory ustawiłem na 0,25 na zimnym są ok regulowałem tak jak trzeba ale nie rozumiem dalszej części: -zdarza się że przy demontarzu głowicy ulega przesunięciu TPS trzeba sprawdzić czy się wyłącza -silnik krokowy czy wszystko OK -czujnik zapłonu połączenie co to jest TPS czy czujnik zapłonu to ten czujnik indukcyjny skierowany na...
Witam! Nie odzywałem sie wcześniej cjoć projekt mnie bardzo zaciekawił... Konstrukcja super, przyjmij moje gratulacje !!! W przyszłości też coś takiego chciałbym zbudowac, kupiłem w ubiegłą sobotę sobotę piłę łańcuchową Stihl 032 AV (bez prowadnicy i łańcucha) o mocy ok. 3,2 KM. Potrzebuję jednak pomocy przy jego regulacji... W silniku niestety popsuty...
Jestem elektronikiem konstruktorem i widzę marne szanse żeby to miało działać, za dużo jest rzeczy które mogą pójść nie tak. Aprila na pewno miała zapłon elektroniczny nie wiemy czy IDI czy CDI, cewki do CDI nie nadają sie do IDI, piszesz że zapłon był bezstykowy, a przestarzałe układy jak GL-100 A maja wejście do przerywacza, może dadzą się wyzwolić...
Dzięki bardzo . Jeszcze jedno wpadło mi do głowy i wypróbowałem , ale niestety pojawił się kolejny problem , mianowicie : Z rozrządu silnika wynika , że obie cewki mogą pracować jednocześnie , bez wpływu na pracę silnika. ( silnik boxer , 2 świece na cylinder ) . Wykluczy to problem z czujnikiem indukcyjnym i przekaźnikiem . Podłączyłem cewki równolegle...
Bo błędy metodą migową odczytuje się na zgaszonym silniku. A kod 12 to brak impulsów zapłonu (z czujnika indukcyjnego czy Halla).
Te dwa układy, które podałeś w zasadzie zmieniają w układzie zapłonowym tyle ze energia iskry jest większa i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa iskrę wytworzy co daje tą korzyść że przy słabym akumulatorze auto będzie lepiej palić. Może też zmniejszy się zużycie paliwa z uwagi na większą energię iskry. Wadą tych układów jest to że jako...
Podpinam do Simsona elektronika. Tam jest czujnik Halla. Oryginalna wersja tego modułu zapłonowego jest taka sama, jedynie różni się tyrystorem i diodami. Złożyłem wg. schematu i nic. Którego schematu - bo ten z pierwszej strony wątku jest do motocykli z indukcyjnym czujnikiem. Co do hallotronu to zwróć uwagę że posiada zaciski na które podać trzeba...
Myślę, że zanim zmienisz koncepcję, powinieneś sprawdzić, czy faktycznie Twoje pierwsze założenia sprawdziły się. Musisz to jakoś zmierzyć. Podczas samego kręcenia rozrusznikiem nic nie widzisz, stwierdzasz tylko, że nie działa :cry: Niestety niewiele pomogło opóźnienie zapłonu, Chodziło mi o przyspieszenie zapłonu względem momentu, w którym tłok jest...
Niekoniecznie, to jest czujnik indukcyjny, nie wymaga zasilania, na oscyloskopie będzie sinusoida z pikiem w miejscu braku dwóch zębów. Zasilania nie ma.
Stosowanie elektronicznych modułów zapłonowym ma na celu wyeliminowanie kłopotliwego, niedoskonałego i awaryjnego przerywacza zastępując go elementem bezstykowym (czujnikiem indukcyjnym lub hallotronem). Chyba modułu do przerywacza nie znajdziesz, jak ktoś się bardzo uprze można modul przystosować do pracy z przerywaczem, tylko po co?
Ten pierwszy to X14NZ a drugi to nawet nie wiem jaka pojemność. Halla w tym drugim nie ma, jest czujnik indukcyjny przy kole pasowym na wale. W prosty sposób to można przełożyć z instalacją i sterownikiem.
widzieli? i to jest crank czyli czujnik wału Czujnik indukcyjny, użyty jako antena. Żadna nowość czy filozofia - w zwarty obwód wpuszczony przebieg modulowany, przepływ niewielkiego prądu w pętli powoduje powstanie zmiennego pola magnetycznego w jej obrębie - ot taka ciekawostka jak tutaj - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Witam, czy jest możliwość bez konwersji magneta typowo z 1 magnesem zewnętrznym i czujnikiem indukcyjnym, aby odmierzać dokładnie czas zapłonu wyliczony przez uC i dostosowywać czas zapłonu? Może pobierać położenie wału z fazy zasilania z magneta?
Nie ma tam czegoś takiego jak czujnik Halla, to auto z zapłonem bezrozdzielaczowym, za to z czujnikiem położenia wału korbowego - indukcyjnym. Zmień warsztat - po co idiota czyści przepustnice w monowtrysku? Dalej, podgląd parametrów rzeczywistych widzianych przez sterownik silnika - położenie przepustnicy, temp. silnika, wskazanie MAP-a.
Witam. Odzcytałem kody usterek zwierając odpowiednie piny w złączu diagnostycznym. Wyskoczył tam jeden kod usterki "31" i jedynym opisem tego kodu jaki znalazłem był : "31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)" z: http://asterka.2max.pl/aldl.html NIe wiem co ten kod oznacza ani czego dotyczy. Co oznacza...
Po długiej przerwie niestety nie udało się mi zrobić zapłonu na bazie fiata CC, okazało się że za małe koło foniczne i za małe przerwy pomiędzy kontami, zdecydowałem się na magneto z czujnikiem od skutera z czujnikiem indukcyjnym, przy magnecie 11 cm weszło na styk, do tego dołożyłem moduł C.D.I. I tu pojawił się problem, bo moduł jest zasilany bezpośrednio...
Witam i proszę o pomoc. Astra F z 93r C14NZ Czujnik prawdopodobnie indukcyjny w aparacie zapłonowym, aparat z brązową kopułką - prawdopodobnie Bosch. Auto było słabe na gazie, więz po kilku podstawowych czynnościach postanowiłem wyprzedzić zapłon. Wyjechałem na próbę, po kilkuset metrach auto zgasło. Nie chciał odpalić, ale po chwili złapał i przełączył...
Ostatnimi czasy ten kierunek elektroniki bardzo poważnie się rozrósł i obawiam się, że istnieje uzasadniona potrzeba poszukania tego tematu w bibliotece. Nie umiem powiedzieć czy znjdzie to w jednej książce (obawiam się, że nie) ale z pewnością będą to zagadnienia bezstykowego zapłonu silników benzynowych ( w tym czujniki indukcyjne, automatyka zmian...
przepraszam za błąd to nie hall jeśli się nie myle to czujnik indukcyjny
indukcyjny zapłon moduł zapłon indukcyjny indukcyjny czujnik
drugi pilot samochodu zasilanie konwertera multiswitcha marshall footswitch
trust zasilacz pralka elektrolux programator
Resetowanie Satel Versa do ustawień fabrycznych Awaryjne otwieranie drzwiczek pralki Beko HTV 8733XSO