witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Jest zasilany z koła magnesowego, a zapłon jak to w Kymko przychodzi od stacyjki w postaci rozwartego styku do masy (zestyki IG-E COMB SW - stacyjki). Czasem na gaszenie jest zwierany jeszcze czujnik indukcyjny (zestyki IG-E Engine Stop SW - wyłącznik w stopce itp. gadżety). A więc to napięcie masz z głowy. Co resztą połączeń: czujnik, masa, zapłon,...
Tam jest czujnik indukcyjny nie halla.Raczej moduł pada.
jakie testowałem nie jest wstanie wytworzyć sygnału o napięciu 2 v Zastosuj indukcyjny przetwornik typu samochodowego, o nazwie Czujnik Położenia Wału.. Tam zawsze amplituda napięcia wyjściowego jest zbliżona do napięcia zasilania np 5 VDC czy 12 , niezależnie od częstotliwości (obrotów). I chyba Twój moduł do takiego czujnika jest przystosowany.
gromleon Z czego wynika twój brak przekonania? Masz jakieś konkretne argumenty? kurc1111 O jakich wynikach piszesz? Mógłbyś "rozszerzyć". A kto napisał, że moduł (schemat) zamieszczony przez ciebie jest beznadziejny? Jak myślisz? Ma ograniczenie prądowe czy nie? Po zamontowaniu takiego czujnika i przekroczeniu podczas dodaniu gazu momentu pełnego wzbudzenia...
całkiem pogmatwane. Jeżeli zapłon bezrozdzielaczowy (dwie cewki podwójne,układ z iskrą traconą) to po kiego grzyba rozdzielacz.Dobra,hallotron w aparacie niezbedny,musisz miec przecież czujnik położenia wałka rozrządu. Indukcyjny czujnik podciśnieniowy?A cóż to?Fakt,było w leciwych renault,a nie lepiej zastosować MAP stosowany w EEC IV-daje piękny sygnał...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
Witajcie. W swoim aucie chcę koniecznie zrealizować przesunięcie sygnału z czujnika wału korbowego, w celu poprawienia spalania na lpg Żaden ze znanych mi wariatorów zapłonu, nie obsługuje sygnału z koła zamachowego które ma 3 zęby i magnes na 1 cylinder. Szukałem ponad tydzień i nie znalazłem niestety. Sprawa jest już ambicjonalna , gdyż poświęciłem...
Na wale jest czujnik indukcyjny. Za zapłon odpowiada czujnik położenia wałka. Tak samo jest w Baleno 1.8. W starszych silnikach Baleno czujnika na wale nie ma. Są to identyczne słupki silników. Zainteresowanych odsyłam na forum Suzuki.
Zapłon II generacji to ten, w którym wyeliminowano przerywacz kontaktowy na rzecz czujników bezstykowych, nosi on skrótową techniczną nazwę TSZ-h i TSZ-i, od Transistorzündanlage i mała literka określa zastosowany czujnik inicjujący-halla bądź indukcyjny
Jakie ma wymiary czujnik indukcyjny i jak jest z awaryjnością modułu?? Ciekawy i dobry pomysł za zmianę ciągle psujących się cewek zapłonowych w WSKach i Rometach.
Panowie, Mam proste pytanie, czy miernikiem wyposażonym w funkcje pomiaru częstotliwości (Fluke) można sprawdzić liczbę obrotów w silniku spalinowym?
Prosto bez mikroprocesorów - można przyspawać do korbowodu klasyczny aparat zapłonowy ;] Poważnie to nie da się tego zrobić ot tak bez wysiłku i zaawansowanej elektroniki. Kiedyś ktoś robił zapłon "analogowy" na przetworniku f/u i szeregu transoptorów. Moj znajomy zastosował coś takiego w malaczu - efekt - transoptory wymiękają od temperatur jakie panują...
Witam, mam problem z zaliczeniem wejściówki z ćwiczeniem związanym z czujnikami. Nauczyciel zadał pytanie jak działa czujnik indukcyjny to ja nauczyłem się z internetu tej regułki: "Indukcyjny czujnik zbliżeniowy działa na zasadzie zmiany swojego pola elektromagnetycznego wskutek przemieszczania przewodnika metalicznego. W przewodniku indukowane są...
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
Witam. Chciałbym zrobić czujnik, który byłby wykrywał to, czy za każdym razem doszło do zapalenia się mieszanki paliwa w cylindrze silnika. Pierwszy pomysł, jaki przyszedł mi do głowy, to zastosowanie mikrofonu. Teoretycznie mogłoby to chyba zdać egzamin, gdyby w pobliżu nie pracował drugi taki silnik i te obroty przypadkiem się nie zsynchronizowały....
Rozsypał mi się przepływomierz KRACHT , w którym nad obracającymi się zębatkami jest czujnik jak na zdjęciu. Czujnik ma wyprowadzone tylko 2 przewody, które trafiają na płytkę przetwornika . Czy ktoś z kolegów wie co to za element? http://obrazki.elektroda.pl/8598793400_1...
https://obrazki.elektroda.pl/7359918200_... Czujniki indukcyjne podobnie jak wyłączniki krańcowe pozwalają na wygenerowanie sygnału w momencie osiągnięcia przez element maszyny określonego położenia. Czujniki indukcyjne wykrywają zbliżenie metalowego elementu bezstykowo i nie są narażone na zużycie mechaniczne oraz potrafią reagować...
Dzięki za zainteresowanie Na 6 stopni mam nacięcie na kole wiec z tym nie ma problemu u mnie (z resztą nie wiem czy na pewno na 6 ale podejrzewam, że na odpowiednią wartość do ustawiania skoro fabryka tak zrobiła). Na rozgrzanie silnika nie zwracałem uwagi, ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało- sterownik korygował zapłon. Dodam...
Miałem problem z czujnikiem indukcyjnym typu PNP który po zbliżeniu metalu załączał falownik, wypiełam czujnik z układu i założyłem zwykły wyłącznik krańcowy (dopóki nie kupię nowego czujnika ) Czy układ z zwykłą krańcówką może tak pracować?
Mój problem polega na tyn iż , posiadam piec z podajnikiem ślimakowym , który niestety potrafi sie zatrzymać , nie wyzwalając zabezpieczenia termicznego , a co za tym idzie płomień cofa sie do zasobnika i powoduje pożar . Chciałbym zamontować do niego jakiś czujnik obrotów lub cos w tym stylu . Jak by ktoś dysponował jakimś schematem takiej instalacji...
Jak w temacie. Do zastosowania jako miernik odleglosci od powierzchni metalowej (max. odleglosc ~ 1.5 mm) Bede wdzieczny za kazda pomoc. Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Witam czy jest różnica w zasadzie działania miedzy czujnikiem który wykrywa przeciążenie na podstawie spadku napięcia a czujnikiem przeciążenia indukcyjnym. Składam sterownik który steruje pracą silnika 12vDC własnym sposobem zmontowałem taki czujnik który działał na zasadzie spadku napięcia jednak troche to szwankuje bo na zasilaniu występuje wahanie...
Witam! Nie odzywałem sie wcześniej cjoć projekt mnie bardzo zaciekawił... Konstrukcja super, przyjmij moje gratulacje !!! W przyszłości też coś takiego chciałbym zbudowac, kupiłem w ubiegłą sobotę sobotę piłę łańcuchową Stihl 032 AV (bez prowadnicy i łańcucha) o mocy ok. 3,2 KM. Potrzebuję jednak pomocy przy jego regulacji... W silniku niestety popsuty...
ależ proszę bardzo :) 1.8 90KM est to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Oznaczenie silnika C18NZ. Stosowany w okresie wrzesień 1991-sierpień 1994. Silnik ten posiada zapłon bezstykowy typu MHSV z osobnym modułem zapłonowym. Informacji o prędkości obrotowej i położeniu ZZ tłoków dostarcza czujnik indukcyjny...
Dzięki za odrobinę nauki, lecz ja to wiem. Może inni z tego skorzystają. PS podane zdjęcie nadaje się do silników gaźnikowych w których zapłon jest sterowany typowym aparatem zapłonowym z czujnikiem halotronowym, odśrodkowym i podciśnieniowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu i którym podczas napraw trzeba regulować kąt wyprzedzenia. Silnik na wtrysku...
czesc jezeli interesuje Cie program oparty na kole zamachowym z wycietym zebem to zalaczam takowy. Jest w bacomie, na AVR i na 51. Czujnik indukcyjny wpolpracujacy z kolem zamachowym zapewnia bardzo doklade wskazania, predkosci obrotowej, jak i punktu odniesienia. Fajnie to brzmi, ale w praktyce jest ciezkie do zrealizowania. 1. Po wycieciu zeba zaczynaja...
Witam i proszę o radę! mam tematyczne autko anno domini 1991 z holenderskim gazem. Ostatnio pojawiły sie problemy - samochód stracił na mocy, przy hamowaniu silnikiem słychać strzały niedopalonego paliwa w wydechu jakby był zapłon przestawiony. Na gazie jeszcze jeździ jakoś, na benzynie natomiast tragedia. Dodanie gazu powoduje dławienie silnika i jego...
Czujniki ciśnienia to dość drogie rozwiązanie. Co prawda nie znam od wewnątrz tej spycharki, ale może udało by się uzyskać sygnał biegu jałowego. Wtedy powstanie warunek: włączony zapłon (ewentualnie sygnał z alternatora że silnik pracuje) + na skrzyni (skrzyni i reduktorach jeśli występują) nie ma biegu jałowego. W niektórych skrzyniach jest czujnik...
Witam. Mam problem z brata astrą z silnikiem C16NZ. Bez powodu przestał zapalać. Po szybkiej diagnostyce wyszło na to że brak iskry. Brat wymienił cewkę WN na nową. Napięcie na cewkę dochodzi. Wcześniej były już problemy z aparatem zapłonowym więc zaczęliśmy tam grzebać. Brat niecierpliwy więc kupił drugi kompletny aparat (stary przeciekał od silnika)...
Przyczepiłbym się tylko do Pulse generator ( na schemacie w prawym dolnym rogu ) i nie wiem jak jest zbudowany czy optyczny ; indukcyjny lub halla , ale rozbierz go ; wyczyść , sprawdź przewody 4 szt. od niego do CDI , pomierz ewentualnie obejrzyj wszystko łącznie z wtyczkami ( gdybyś rozcinał przewodu to nie zamień miejscami początku i końca np. cewki...
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu. Co? O co ci chodzi? Wyjaśnij to. Które przewody zwarłeś? Kolory? W którym miejscu nastąpiło zwarcie? Jakieś ślady uszkodzeń są? Teraz: 1. Tu masz schemat (choć powinieneś sam poszukać): http://obrazki.elektroda.pl/6783587900_1... 2. Na odpiętym module sprawdź,...
Czujnik wału to ma wykresy czujnika indukcyjnego sinusoidalne.
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Szukam schematu zapłonu sterowanego czujnikiem halla. Chcę go zastosować w suzuki gs550( 4 cylindry, 2 cewki dwuiskrowe, kąt wyprzedzenia zapłonu rgulowany mechanicznie). W orginale są dwa czujniki indukcyjne i wirujący magnes. Pomocy!!! :(
Znalazłem o czujnikach indukcyjnych, ale to jeszcze nie jest ten artykuł. Może o ten chodzi.
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.
Nie pasuje. Samara miała wyzwalanie hallem, nie czujnikiem indukcyjnym. W dodatku nanoplex wprowadza krzywą wyprzedzenia KWZ, która w samarce realizowana jest aparatem odśrodkowym. Będzie za to pasował cewkomoduł z każdego VW, pod drobnej przeróbce. No i odcięcie - w 126p był jeden impuls na obrót wału, tu będziesz miał 2 - czyli odcinka przy 3,5tys.
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Trochę mało informacji.Został zmieniony sam słupek?Sprawdziłeś czujnik wału?To jest czujnik indukcyjny opór około 540 oHm ,śmiało sprawdzaj nic nie uszkodzisz.Druga sprawa to sprawdź czy czujnik wału nie został zamieniony z czujnikiem wałka,chodzi o wtyczki np w m50 wtyczki są jednakowe i nie problem zapiąć je odwrotnie.Musi być sygnał z czujnika wału...
Wiązke sprawdzałem wzrokowo, nowe kable do czujnika puściłem, sprawdzałem próbówką po zapłonie i piszczkiem do masy... Jak masz możliwość to bym był wdzięczny. Czujnik indukcyjny wydaje mi sie że powinna być masa...
CKP to czujnik indukcyjny, żadnego zasilania nie potrzebuje.
widzieli? i to jest crank czyli czujnik wału Czujnik indukcyjny, użyty jako antena. Żadna nowość czy filozofia - w zwarty obwód wpuszczony przebieg modulowany, przepływ niewielkiego prądu w pętli powoduje powstanie zmiennego pola magnetycznego w jej obrębie - ot taka ciekawostka jak tutaj - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
Witam Wózek widłowy z zamontowanym silnikiem mazdy 2.0. Zapłon bezstykowy,czujnik indukcyjny i moduł w aparacie cewka na zewnątrz. Czy cewka jest zasilana bezpośrednio po zapłonie czy przez jakąś rezystancję? Pytam ponieważ po zasileniu bezpośrednim padł moduł zapłonowy po ok. 3 godz. pracy?
Czy posiadacie jakieś informacje na temat modułu, który nie jest blokowany i jest dostosowany do obsługi impulsatora indukcyjnego (2 kable do modułu). Z tego co ja widzę to ten do Boatin, keewat, sachs, cpi etc ma jako jedyny 2 wejścia impulsatora a sam impulsator jak oglądam na google ma dokładnie takie kolory kabli jak mój w moto (xt125 2005r). Próbowałem...
Witam. Jeśli to niewłaściwy dział, to proszę admina o poprawienie. Znajomy posiada quada Honda ATV TRX500FE5 Foreman, 475,5 cm³ z 2005 r. Silnik 4T. Jakiś czas temu przez nieuwagę uszkodził mechanicznie moduł zapłonowy. Przy jego rozbieraniu dodatkowo poodpadały niektóre elementy SMD, bo całość została fabrycznie zalana masą silikonową. Udało mi się...
Ja nie piszę o zapłonie ,tylko o wirniku alternatora.Zmiana przewodów przy czujnikach przeważnie ma znaczenie i nie należy tego robić (przykład czujniki indukcyjne).
Najlepiej właśnie rozłączyć czujnik halotronowy ,a dokładnie kabelek dający impulsy na modul zapłonu (czyli nie +albo -zasilania) . Chyba ,że czujnik zapłonu jest indukcyjny więc pozostaje odciecie raczej zasilania na niego .
Według schematu silnika D15B1 to waparacie zapłonowym są dwa czujniki indukcyjne z których sygnały idą do sterownika benzyny i zapłonu , a moduł bierze sygnał ze sterownika który reguluje też kątem zapłonu. Jeżeli wykorzystałeś jeden z czujników indukcyjnych do sterowania modułem poloneza a moduł orginalny jest odłączony to sterownik nie wie że jest...
Najprościej jest się wzorować na zapłonie ze skuterów 4 T . Koło w tym zapłonie ma długi garb i czujnik indukcyjny. Początek garbu to maksymalny kąt zapłonu, w tym momencie liczymy prędkość obrotową mając czas od poprzedniego impulsu także początku garbu . Początek garbu indukuje w czujniku impuls "ujemny", natomiast koniec "dodatni" aby w przypadku...
Dzień dobry! Posiadam auto treningowe BMW E46 z systemem DSC (kontrola trakcji), auto posiada hydrauliczny ręczny na osobnym zacisku, ABS sprawny. Niedawno trafiłem na film, który mnie zainspirował mnie do wykonania podobnego systemu 1208064 Zwykły przekaźnik umiem sobie podpiąć, ale przy kombinacji dwóch różnych przekaźników wymiękam i proszę o wsparcie...
W tych modułach psuło się połączenie tranzystora - klucza cewki WN z masą, jest to naprawialne, ale trzeba się trochę nadłubać bo moduł jest zalany klejem/silikonem, czy jak nazwać tą zalewę. W aparacie jest czujnik indukcyjny, wpinany do modułu za pomocą 2pin wtyczki, druga, również 2pin idzie do kabli wychodzących z aparatu, oba idą do cewki WN, +po...
Panie moderatorze...właśnie podpowiadam, że to nie czujniki Halla, więc jakie zasilanie...panie moderatorze.... Moderator ma rację, czujnik fazowo-indukcyjny, jak w każdym Simtecu jest zasilany.Jest zasilany od strony ECU i żeby było ciekawiej napięciem sinusoidalnym.
Myślałem nad tym ale to stary motor z klasycznym podwójnym układem zapłonowym(bez rozdzielacza) .Prośba do wszystkich może ktoś ma gotowy projekt który mógłby zamieścić(jaką kwotę trzeba wydać na taki zestaw,jakich części trzeba użyć ).Elektronika nie jest moją mocną stroną (jestem mechanikiem).Mam natomiast znajomego elektronika ale on mysi mieć schemat....
Ten czujnik indukcyjny powinien sztywno sie krecic z osia aparatu zaplonowego czy nie? bo u mnie ten czujnik indukcyjny lekko sie kreci wzgledem osi aparatu zaplonowego
Bo ma jeszcze czujnik prędkości wału korbowego ( indukcyjny) i to on jest podstawowym czujnikiem inicjującym zapłon. Hallotron w tym systemie pełni rolę czujnika rozróżniania cylindrów. Jak się dokładnie przyglądniesz na tarczce impulsowej masz tylko jedną szczelinkę, nie cztery.
indukcyjny zapłon moduł zapłon indukcyjny indukcyjny czujnik
pilot sharan dioda smart flash żarówki lampek choinkowych
analizator widma federal signal
SanDisk Ultra 64GB Firmware: SD Card, USB, SSD Models, Update Options & Faults Schemat serwisowy M-Audio SUB-8 – dostępność, zamienniki, typowe usterki