Objawy wskazują na jakiś czujnik. Iskra może być ale nie w tym momencie co powinna.
Czujnik hala ma trzy wyprowadzenia: 1 - masa 2 - sygnal 3 - plus 12 V Sprawdz najpierw napiecie zasilajace (1 i 3), potem pokrec rozrusznikiem i sprawdz czy na pinie 2 pojawia sie fala prostokątna. Napisz jaki to silnik.
Nanoplex liczy zęby koła fonicznego (czas pomiędzy impulsami) i na tej podstawie generuje iskrę, czyli machanie czymś metalowym przed czujnikiem nie spowoduje powstania iskry, musi być oryginalne koło. Podłączenie czujnika jest istotne, zamiana kabli sprawi, że iskra będzie "w krzakach" i silnik nie zapali Złącze diagnostyczne i czujnik podciśnieniowy...
Uszkodzony moduł, nanoplex. Ktoś kiedyś podłączył odwrotnie akumulator. Cewka do sprawdzenia przy okazji, bo po tych próbach mogła wyzionąć ducha chciaż wtedy rczej by zwierała na pierwotnym i żarówka świeciłaby słabiej.
A czujnik wału sprawny?
Czujnik położenia wału,tu jest usterka.
Czujnik Hall g40 w aparacie zapłonowym jeśli masz cewkę na podszybiu.
Witam Jeśli impulsator (czujnik hala)jest jako cewka w iskrowniku to prawdopodobnie uległ uszkodzeniu .Cewko moduł raczej jest sprawny -jeśli nie będzie impulsu z czujnika hala to nie będzie iskry Tak że obstaje że walnięty jest czujnik w iskrowniku Pozdro
Czujnik położenia wału do wymiany pewnie ale najważniejsze zasilania na sterownik.
nie w tym oplu kolego
Gdybyś wcześniej sprawdził kluczowanie cewek z "kompa" , to byś już dawno jeździł swoją viką i nie wymieniał niepotrzebnie jakieś czujniki!
Witam, Potrzebny mi jest czujnik ktory wykryje w przesuwajacej sie folii poprzeczna perforacje(naciecia) i przekaze sygnal do PLC. - zasilanie 24V - wielkosc pudelka od zapalek Obecnie taki czujnik istnieje ale z powodu jego wysokiej ceny potrzebuje zamiennika Folia przesuwa sie z jednej strony po kontakcie z czujnika a zdrugiej po kontakcie masy. Czujnik...
Z rozpiętym czujnikiem położenia wałka samochód odpala ale pracuje w trybie awaryjnym. W przypadku rozpięcia czujnika położenia wału nie ma iskry samochód wogóle nie odpala.
Sprawdź sterowanie cewki, jeżeli nie jest to cewa jest uszkodzona a jeżeli nie ma to możliwe uszkodzenie modułu lub czujnika wału.
brak synchronizacji impulsów wału/wałka ...
Wywal ten czujnik.
1 i 3 sterowanie modułu z ECU , 2 zasilanie po 15 -- +12 V i 4 masa. Sprawdz sterowanie na pinie 1 i 3 , tam jest kluczowanie masą. Wypadanie zapłonu sprawdzałeś na słuch czy inaczej?
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Pin1 czujnika powinien dochodzić do pinu68 ECU. Sprawność tego czujnika do sprawdzenia tylko oscyloskopem. A silnik masz raczej ADY.
Podstawowa zasada Simtec-ów, to będzie pracować poprawnie tylko na czujnikach Siemensa (obecnie Continental). No i typy czujników też tam różne były, więc można zakładać że włożony nie taki jak trzeba.
Tak ma być bo plus jest podawany przez ten sam przekaźnik co na pompę paliwa. Przy kręceniu rozrusznikiem powinien wrócić.
Moduł zapłonowy niech sprawdzi wpierw.
sprawdzałeś oscyloskopem ?
Czujnik wytwarza impulsy do modułu bo rozumiem że iskry nie ma w dalszym ciągu?
Czujnik położenia wału nowy czy używany?
ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało Kup dobrą lampę, bo niektóre są zbyt czułe że przyłożenie obok aparatu zapłonowego zakłóca jego pracę. Na kole powinno być "0" i "I" , to nie jest czujnik prędkości wału lecz położenia i to jest główny czujnik do iskry. W aparacie jest czujnik korygujący i jeżeli jest padnięty kręcenie...
Zespół diod - realizują blokadę odpalenia stopka boczna/luz , tam są zatopione dwie diody .Stopka boczna i czujnik na niej może być przyczyną twojego przerywania- ludzie jej nie smarują na ośce i czasami od bezwładności opada i nie daje rady sprężyna jej podnieść a czujnik blokuje iskrę )
Czujnik jest w bloku silnika, na dole z przodu samochodu, przy skrzyni biegów (zęby koła fonicznego są na tylnej płaszczyźnie koła zamachowego)
co Wy tu wymyślacie, skoro napisał że pompka i wtryskiwacz pracują kręcąc aparatem to czujnik halla sprawny do tego iskra jest na kablu z cewki więc co się czepiać cewki/modułu? tylko palec albo kopułka i nic więcej, oczywiście potem ważne podłączenie kabli do świec ja stawiam na palec
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
Sprawdź jeszcze odległość czujnika GMP od koła czy nie jest czasem za duża
Bez dostępu powietrza nic się nie stanie. Widziałem jak się pompki paliwowe zainstalowane w zbiorniku paliły i nic nie wybuchło.
wiec powinien on mieć czujnik o rezystancji 300-500 ohmów. Tym niemniej potwierdziłbym jego sprawność przez pomiar sygnału oscyloskopem podczas kręcenia silnikiem. Albo co najmniej miernikiem na zakresie AC kilka Volt
Bez modułu nie da rady
Błędy jakieś?Brak iskry+bak chodzącej pompy paliwa=czujnik położenia wału
Ciśnienie paliwa (regulator), iskra, czujnik temperatury i komin do sprawdzenia. Pozdrawiam.
Od 3 do 5 mm
To nie jest żaden iskrownik, ale Ci podpowiem - mało oleju lub uszkodzony czujnik poziomu.
jak immo to mruga kontrolka check na desce, sprawdź to
A błąd to nie wszystko. Widzi obroty w czasie kręcenia??
Iskra się pojawia,bo jest zmagazynowana energia w polu cewki.Masz impulsy na środkowym pinie hallotronu jak kręcisz silnikiem czy nie ma?Łatwo to wybrać próbnikiem z diodą LED,podpinasz pomiędzy plus aku a zasilanie. Podstaw tez moduł,telefunkeny robiły różne heca.Moduły są w dwu typach,jeden generuje iskrę jak ECU zwiera środkowy pin z masa,drugi jak...
Czujnik masz raczej dobry ,jego rezystancja miesci się w normie. Podając napięcie możesz go uszkodzić.
Instalacja jest zakładana "uniwersalna" i że są wtyczki nie wykorzystane to znaczy że samochód może być wyposażony w dodatkowe rzeczy. Wszystko zależy od wyposażenia. Inny ZX będzie miał wykorzystane bo jest bogatszą wersją. Co do iskry sprawdź czujnik na wałku. Bo to on głównie odpowiada za iskrę.
Nie podpuszczaj - tam nie ma żadnego hallal, jak mogłeś coś wymienić czego nie ma. Jest czujnik położenia wału i czujnik wałka rozrządu, który z nich wymieniłeś? Pozdrawiam
Brak sterowania zapłonem , cewka WN dobra - pojawia jedna iskra inicjacyjna -sterownik ok. Czujnik halla do podmiany.
Ale czy przy uszkodzeniu czujnika położenia wału paliwo jest odcinane i występuje brak iskry zapłonowej? Czujnik wału podaje sterownikowi informacje o obrotach i położeniu wału korbowego, i na tej zasadzie podaje iskrę i paliwo na wtryskiwacz/e oraz załącza pompkę paliwa i masę innych peryferiów. Przekaźnik pompki i bezpieczniki masz sprawne (po przekręceniu...
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
Dobrze sprawdzałeś, uszkodzona cewka. Cewki samej nie kupisz bo jest z modułem, musisz kupic całość i wystrzegaj się podróbek, kup albo Temic albo Beru bądź Hella
Nie ma iskry , i prądu na pompie paliwa Albo coś w stykach jest nie tak albo poszedł czujnik któryś
Czujnik halla w aparacie umarł.
a sterownik dostaje sygnał z tego czujnika?
Co zrobiłeś, że pojawiła się iskra? Bo ja mam to samo, po wymianie czujników wału i wałka nadal jest problem z iskrą. Dwa błyski i dalej nie ma iskry.
Sprawdź tą iskre. Pisałem że jeżeli czujnik będzie uszkodzony to iskry nie będzie. Może się nawet okazać że przewód przy czujniku uszkodzony. Czy ta dioda wcześniej mrugała jak auto odpalało??? Bo może jest to imitacja alarmu, tylko dioda mrugająca jako straszak.
modul zaplonowy do wymiany
A ja powiem krótko; jest taki przekaźnik "19" ... :) No rzeczywiście powiedziałeś ale co mają wycieraczki do cewki zapłonowej. Wracam do tematu. Wyciągnij wtyczkę z aparatu zapłonowego. W środkowy pin (w kablu)włóż kawałek przewodu. Wyciągnij przewód wysokiego napięcia (ten w środku kopułki) włóż do niego świecę i umieść ją w otworze do wyciągania...
Witam serdecznie.Czytałem o zastosowaniu czujnika Halla z wentylatora od PC.Z tego co pamiętam zdało egzamin.Pozdrawiam.
To model z 1994 niema immo.
przecież źle podłączyłeś - pomyliłeś wtyczki..
przy zwarciu przewodu sygnałowego (zielonego) czujnika Halla z masą iskra jest. Jeżeli jest jak napisałeś wyżej to moduł musi byc dobry.
Warto sprawdzić okablowanie czujników czy nie ma gdzieś przerwy w obwodzie jak również same wtyczki przy czujnikach.
jezeli czujnik generuje impulsy i zmierzyles to przy samym sterowniku oraz podmieniles cewke z modulem to iskra musi wystapic Dodano po 3 opornosc czujnika ok
A brak iskry to czujnik położenia wału korbowego, cewka, świece, imobilajzer?. to wybieraj co? a może jakieś zwarcie na instalacji?
sprawdź przewody wysokiego napięcia świece zapłonowe bo raczej nie spotkałem się z tym żeby iskry nie było raz na dwóch cylindrach potem przeskakiwało na kolejne dwa może tez być uwalony czujnik halla który steruje iskra
tak
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Mistrzu, całkiem niepotrzebnie wymieniłeś czujnik. Czego nie ma, iskry, paliwa? Pompa się załącza? Obroty rozrusznika sterownik widzi? wtryski mają kluczowanie? Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik? Fejs i błędy to nie wszystko.
Czyli iskry też nie ma. Czujnik położenia wału.
Ja hciał bym sie zapytac czy czujnik impulsów tyrystora moze byc 12v i 6v bo w czoraj kupilem czujnik do simsona s51 i nie ma iskry a wczesniej była
Bmw e46 1.8 benzyna problem z odpalaniem iskra jest pompa paliwową wali na listwę a nie otwieraja sievwtryskiwacze komputer pokazał blad czujnika walka wydechowego po podmianie pokazał blad obydwu czujników a oba czujniki sprawne co steruje jeszcze wtryskami
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
Cewka (i) moduł zapołonowy tu bym gdziesz szukał , bo skoro nie ma iskry to czujnik temp. odpada. Spotkałem się kilka razy z takim przypadkiem że po rozgrzaniu padała cewka wtedy przydaje sie zamrazacz w spray'u i wszystko wiadomo
Odepnij ten kabelek od cewki i sprawdź czy jest iskra
Witam. Czy znalazłeś przyczynę braku iskry ?
Problemem w tych aparatach jest nie czujnik indukcyjny, tylko moduł
To jest zwykła cewka podłączona pod moduł sterujący który wytwarza iskrę.
miałem tak samo padł czujnik hala
Pompę załącza jak zobaczy obroty wału, pewnie czujnik...
Czujnik obrotów wału korbowego. Korzystając z Tech2 warto było spojrzeć na F2-wyświetlenie danych - prędkość obr. silnika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Usterka dość typowa. Wymień czujnik i Asterka odżyje :-) Pozdrawiam!
Jeżeli nie ma żadnej oporności względem masy, to są uszkodzone cewki zasilające zapłon . 12 V tam nie podawaj nic to nie da, musisz wymienić zespół cewek. Czasami zdarza się przełamany kabel, ściągnij koło magnesowe i posprawdzaj wszystko. Regulator napięcia jak dobrze pamiętam jest pod czaszą z przodu, ale do iskry nic on nie ma, tylko ładowanie i...
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Więc sprawdź sterownik.
Ja również buduję palnik na olej przepracowany, chciałem zastosować coś co wyłączyłoby mi iskrownik po zapaleniu już oleju, myślicie, że są jakieś czujniki na światło, które można byłoby zastosować do wyłączania iskry, gdy czujnik zobaczy płomień?
Na srodkowy pin kostki czujnika hala podaj mase przez kontrolke impulsywnie. Wraz z podawaniem tam masy powinna pojawiac sie iskra oraz startowac pompa paliwa. Dodano po 1 98% uszkodzenie czujnika hala
Wykręć świece i zobacz czy nie są zalane paliwem. Czujnik wału to jednak nie będzie bo masz iskrę.
W tym sterowniku jest tak, że jak silnik się nie kręci to jest bład czujnika wału. A diagnozujesz błyskowo na zgaszonym silniku zapewne. Zobacz czy jest iskra jak zgaśnie.
puzniej sprawdzalem zwarcie przewodow do masy Zwykły omomierz nie wykaże przebicia modułu i przewodów do masy. Musiałbyś mierzyć tzw. INDUKTOREM. Ale skoro podmieniałeś już prawie wszystkie elementy , a nadal nie ma efektu, to pozostaje jedynie do sprawdzenia czujnik momentu zapłonu.
Dzień dobry Proszę o pomoc. Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 1996 rok. Wymieniłem czujnik położenia wału, ponieważ na rozgrzanym gasł. Przed wymianą chodził na wszystkie gary, teraz po wymianie czujnika na nowy niby zgodny z katalogiem samochód nie pracuje na wszystkie gary. Co może być przyczyną, wadliwy czujnik? Iskra jest na każdym cylindrze.
Problem jest taki, że wtyczki i gniazdka różnią się między czujnikami Halla i indukcyjnymi
http://www.12v.org/engine/index.php?sect... tu masz ładny opis. Miałem taki przypadek że chrzanił czujnik hala na wałku taki w kopułce metalowej i też nie palił. (na rysunku g40)
tak jeden jak i drugi nie nalezy do bezawaryjnych wiec trudno ci doradzic jezeli nie odpala i w tym czasie brak iskry to czujnik w aparacie, czujnik g28 obrotow ten poza aparatem jest czujnikiem odniesienia i silnik moze bez niego pracowac w funkcji awaryjnej mozliwe jest takze odpalenie silnika bez tego czujnika ale z trudnoscia tak wiec raczej stawiam...
Sprawdź dwie rzeczy: czy aparat się kręci oraz czy nie znika + na cewce podczas kręcenia rozrusznikiem, jeśli te dwie rzeczy będą ok, to do wymiany moduł w aparacie zintegrowany z czujnikiem
No to teraz już wiesz , ja i in ni napisali , czujnik wału.
Aha i jak tam jest indukcyjny to biegunowość podłączenia czujnika jest ważna
W niektórych generatorach czujnik poziomu oleju blokuje zapłon[niski stan oleju]
A czy odłączenie akumulatora nic nie namieszało? może trzeba skasować jakieś błędy czy coś? Nie. Krótko - brak iskry? Grzeb w czujnikach, albo niedopięta wtyczka, albo przecięty przy montażu kabel.
Prawdopodobnie jest problem z ciśnieniem oleju, trzeba to zmierzyć. Wolne obroty 2 - 3,5 atm. wysokie 3,5 - 5.0 atm. Czujnik zadziała jeżeli ciśnienie oleju spadnie poniżej 1,2 atm. na wolnych obrotach jest to możliwe. Wymieniałeś zewnętrzny filtr oleju i sam olej, więc albo pompa, ewentualnie wewnętrzny filtr oleju, który jest przy pompie. W obu przypadkach...
Można pokusić się o przegięcie przewodu pinu 3 na hallu i podaniu na przewód idący do halla plusa z akumulatora. Przecięcie ... :) Dodatkowo, po podaniu masy na środkowy pin powinna przeskakiwać iskra, uruchamiać się wtrysk i pompa paliwa na kilka sekund. Jeśli nie, to usterka może być poważniejsza.
Do cewek zapłonowych nie idzie plus ze stacyjki.Tylko masa i jest ona podana w momencie przekręcenia stacyjki w położenie 0. Oraz także poprzez czujniki zabezpieczające (bezpieczeñstwa). Np.czujnik fotela operatora itp.itd.
Problemem mogą być nie napięcia wyindukowane w cewce czujnika ale ewentualne przebicie z uszkodzonej cewki a właśnie do tego ma służyć ta sonda. To tylko kwestia czasu aż czujnik dostanie iskrą na obudowę i wolałbym żeby ta iskra nie uszkodziła oscyloskopu. ps.Iskra z uszkodzonej cewki wn ma parę centymetrów długości i potrafi skutecznie uszkodzić izolatory...
czujnik sygnalu iskry iskry czujnik położenia wału vaillant iskry
panel sterować nawiew mercedes ustawienie prądu spawania dioda selenowa
windows vista 17mb140 panasonic
Światło cofania zapala się przy pierwszym biegu - przyczyny Zwarcie przy odpalaniu palnika Buderus G115