Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Sprawdź czujnik Halla on naprawdę lubi padać, metoda sprawdzania Halla była opisywana na forum. Znajomemu padł w takim samym silniku (tylko w Passacie i ma inny kolektor dolotowy ale reszta ta sama).
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Wyczyść kolektor dolotowy zero reakcji Dodano po 2 To jeszcze zapytam o Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania: normalne, że cały czas jest 0 ? Wyczyść Dodano po 23 Z tego co wiem klapy zamkniente na chwile mają za zadanie zwiększyć chwilowe ciśnienie poto rzeby czujnik doładowania widział większe chwilowe ciśnienie...
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
NIE WIEM O CO CHODZI Z TYM AUTEM:(KAZDY CO INNEGO DIAGNOZUJE:(OBROTY SA ,A AUTO PRZYŚPIESZA BAAAAARDZO WOLNO!!A TURBO ZDAJE SIĘ "NA URLOPIE":( Dodano po 8 przepraszam zapomniałem zmienic trzcionkę na mniejsza,problem tkwi ze kazdy mechanik uwaz sie za fachowca,i kazdy ma inna wizje,niczym afrykański czrownik:(jak wybrac tego co będzie aiedział jak...
Wracam po ponad roku od mojego pierwszego postu w tym temacie. Problem po zastosowaniu przeze mnie "naprawy" zniknął na dobre . Nie ma check-a od blisko 44tkm. Jeżdżę i czekam cierpliwie jak długo "pociągnie" bez p1113 . W życiu nie podejrzewałem że usunięcie problemu jest tak banalnie proste. Dodano po 10 witam, niestety problem z "mitycznym" TWINPORTEM...
Czujnik temperatury jest razem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Albo będzie w kolektorze dolotowym albo na rurze do niego prowadzącej.
🚗 Polo 6R 1.6 TDI CAYC 90 KM – problemy z ECU, DPF, EGR Witam, wrzucam podsumowanie moich zmagań z Polo 1.6 TDI (2010, silnik CAYC, ECU 03L 906 023 D). Może komuś się przyda, bo temat jest dość nietypowy. Nadal nierozwiązany... Auto z Francji sprowadzone 7 lat temu jestem pierwszym właścicielem w Polsce. 7397 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy...
Rozwiązanie dla potomnych: Czujnik położenia wałka rozrządu (wylotowy): tryb awaryjny, w późniejszym etapie brak możliwości odpalenia na ciepłym silniku. Nieszczelny kolektor dolotowy - brak mocy, przygasanie. Nerwówo i kosztów nie zliczę, najważniejsze ze działa!
EGR jaki i kolektor dolotowy nie był ruszany, zajrzę tam przy najbliższej okazji. Z tym dłuższym odpalaniem obstawiam czujnik położenia wału, ale diagnostyka ciężka. Wymieniać na pałę nie bardzo mam chęć tym bardziej że czujniki oryginalne drogie. Jest jeszcze czujnik na wałku. Znajomy elektronik poleciał dać masę bezpośrednio z akumulatora na obudowę...
Wyskakuje tak raz w tygodniu, przeważnie gdy jadę do pracy, ok. 15 km i to przy wyprzedzaniu np. samochodu. Wtedy jakby tracił moc i gdy wchodzę w błędy, wyskakuje mi taki właśnie błąd. Sondę kupiłem oryginalną, kolektor dolotowy wyczyszczony, EGR zaślepiony i wyprogramowany. Dodano po 3 Glownie to przy np wyprzedzaniu zredukuje bieg samochód delikatnie...
Panowie powiedzcie mi co się stanie gdy odepnę zasilanie - wtyczkę od tego zaworu? Zamknie się/otworzy? Bo autem telepie i gasnie wyskakuje czujnik podcisnienia ale jak odepnę wtyczkę od egr to błąd czujnika podcisnienia znika a auto zaczyna dobrze pracować. Dodam że kolektor dolotowy i przpeustnica maskarycznie uwalone w sadzy co wskazuje na zacinający...
To nie jest pokrywa tylko kolektor dolotowy i stanowi całość. Przy odrobinie szczęścia uda się go wyjąć przez otwór do rury idącej od filtra powietrza, ale bez zdjęcia go z silnika raczej się nie obejdzie. Z opisu wnioskuję, że silnik już i tak uruchamiałeś. Awaryjnie zaślep otwór w kolektorze i odłącz czujnik od wiązki, to jakoś (raczej na benzynie)...
Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM) Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie. Części które założyłem nowe to: Wtryski- 4sztuki po regeneracji Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie) Regulator ciśnienia...
Witajcie, Jakiś spory czas temu zakupiłem na części Octavię 1 z silnikiem 1.6 AKL (czysta benzyna, przebieg około 23000KM). Głównymi bolączkami silnika były falujące obroty, problem z uruchomieniem jak był pół ciepły i spore spalanie (zresztą czuć było za samochodem niespalone paliwo). Falujące obroty wyeliminowałem adaptacją przepustnicy. (poprzedni...
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych! Mam zagwozdkę związaną z silnikiem 2.5TD marki BMW (oryginalne oznaczenie: 2.5TDS M51). Silnik zamontowany w samochodzie: Opel omega B z 1997 roku. przebieg: na liczniku 315000km, a rzeczywiście pewnie z 600=650tys. (tak powiedział mechanik jak wszedł pod auto i zobaczył stan zużycia półosi, oraz tulei tylnego...
Sprawdź kolektor dolotowy pewnie się zabrudził. Sprawdź filtry powietrza, paliwa, czujnik położenia wału, potencjometr gazu?
Fabrycznie ma ustawione 1,6bara ,w tym modelu niema przepływki jest tylko czujnik doładowania wpięty w kolektor dolotowy , dałem wtryski do sprawdzenia wychodzi na to że są zabite otworki od drugiego stopnia otwarcia po przeczyszczeniu zamontuje i zobacze czy coś się zmieni :cry:
Ok. Czyli procedura wyglada tak : 1. Wypiac czujnik cr 2. Zdjac kolektor dolotowy 3. Wyjac wszystkie cztery swiece 4. Wpiac tester w cylinder nr.1 i zakrecic rozrusznikiem ok 10s. Itd na kazdym cylindrze .
podłącz mamometr w kolektor dolotowy i sprawdź czy na prawdę ci nie przeładowywuje. w ten sposób sprawdzisz czujnik ciśnienia doładowania i będziesz wiedział gdzie szukać usterki
Witam, do wymiany masz ZAWÓR TRÓJDROŻNY . Koszt nowego to ok 250zł a używanego ok 100zł. Jak go kupisz to musisz odpowiednio podłączyć podciśnienia ( znajdziesz w książce sam naprawiam fiat cinquecento) oraz będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia. Przydała by się pewnie też regulacja i tu dam ci dobrą radę. Jeżeli w Twojej okolicy nie masz speca...
I jest to czujnik ciśnienia. Nie wiem za co dokładnie jest odpowiedzialny ale czy mógłby mi ktoś napisać co się dzieje w momencie wadliwej pracy tego czujnika? Niebieskie djody na spryskiwaczach nie chcom wtedy świecić.
Witam po długiej nieobecności. Więc odnośnie mojego problemu dalej go całkowicie nie rozwiązałem gdyż samochód odkupił wujek. Na dzień dzisiejszy 220tys i nadal wszystko ok, jedyne co padło to zaczęło lać z pompy wspomagania. Oleju nie bierze. Odnośnie tematu w czerwcu tego roku kupiłem takie samo BMW z 2002r niby 182tys przebiegu. Było wcześniej uderzone...
Kolego polo.1979 w premiumce dxi nie ma czujnika prędkości obrotowej turbiny, turbosprężarka nie ma łopatek, posiada zawór upustowy. Link który podałeś dotyczy Volvo fh 400. Proponował bym sprawdzić katalizator, chłodnicę powietrza doładowania, kolektor dolotowy (czasami pękają), czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów. Nie ma jednoznacznej...
I chyba wszystko jasne: mam zapieczoną turbosprężarkę. Jak próbowałem ruszyć cięgnem to nic nie szło. Może za słabo ruszałem, ale na moje oko nie drgnęło. Dmuchałem też w przewód podciśnieniowy sterujący gruszką (wymieniony na nowy z resztą) i nic. Stawiam też na uszkodzoną gruszkę. Mam pytanko w związku, iż chciałbym odkręcić turbosprężarkę (ostatnio...
Aa To oni nie diagnozowali auta/usterki tylko sam filtr DPF? Zaprowadzilem samochód z przekonaniem że dpf wymaga czyszczenia. Znam się na tym jak wilk na gwiazdach, naczytałem się na forach a objawy na to wskazywały. Sprawdzili i dpf był ok. Wymieniony został ten czujnik i kolektor dolotowy z nastawnikiem klapek bo był niesprawny a kolektor cały w...
Witam Okazało się, że z Danielem blisko siebie mieszkamy :) Jutro robimy moje auto. Padł siłownik podciśnieniowy (taka pompka), która porusza właśnie klapami. Niestety brak zamienników tego ustrojstwa i cena to 490 zł. Do tego uszczelki pod listwe wtrysków, pod kolektor i pod przepustnicę. Razem ok 600 zł. Z tego co mi Daniel tłumaczył (głównie to on...
Witam Dwignia przyśpieszenia na linkę czy elektroniczna? Do sprawdzenia błędy mogą być sporadyczne i ich nie wyświetli jako błąd stały dopiero jak będzie się notorycznie powtarzało w Corsie tak miałem : Zawór EGR się nie zawiesza jeśli jest Szczelność układu wydechowego mieszek elastyczny itd. Klapka ciepłe zimne na silniku Kolektor dolotowy Czujnik...
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
Ja bym sprawdził czujnik cieczy sprawdzić jedo rezystancje czy jest prawidłowa - potem czy czasem EGR zawór recyrkulacji spalin czasem się nie przyciął i spaliny trafiają w kolektor dolotowy jak coś to mam trochę schematów do opla przypuszczam że masz silnik x14sz.
Albo czujnik temperatury (jednoprzewodowy) wkręcony w kolektor dolotowy szwankuje, albo nowy termostat okazał się wadliwy (to się zdarza)
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
podpowiem jak sprawdzic sonde, jesli masz miernik to sobie poradzisz, ustaw miernik na 2 volty albo jakis maly zakres bele nie mniej niz 1 plusa podlacz do czarnego przewodu sondy a minus do masy albo minusa akumulatora, przebieg napiecia powinien wygladac tak(wynik z mojego forda) http://www.wrzuta.pl/film/1979uJuhBd/sv_... szarpanie to sprawa...
Witam, ostatnimi czasy zmagam się z nie lada problemem z autem, mianowicie auto przygasa na obrotach jałowych, najczęściej przy dojeżdzaniu do skrzyżowań ale dzieje się to równierz w tak różnych sytuacjach że nie jestem w stanie powiedzieć czym mogło by to być spowodowane. Sprawdziałem już układ dolotowy razem z przepływomierzem, wszystkie podciśnienia,...
Problemu tak na prawdę nie mam, wolę po prostu zapobiegać niż potem naprawiać a pozatym ładna pogoda mnie skłoniła :) Jakiś czas temu czyściłem egr, przepustnicę i z grubsza kolektor dolotowy ( tyle co dało się wyczyścić bez zdejmowania go ;) ) Wczoraj sąsiad posiadacz stilo 1.9 JTD 2002 r. robił to samo powiedział że czyścił też map sensor bo był zawalony...
Pomińmy LPG w tym aucie bo nie z nim problem jest.Problemem jest zalewanie silnika podczas pracy na benzynie a to w następstwie powoduje inne skutki uboczne w postaci zwiększonego spalania benzyny oraz nierównomiernej pracy silnika.Przeglądałem różne fora w necie i chyba nikt nie rozwiązał tego problemu albo się nim nie podzielił bo tematy są ale bez...
Z opornikiem po eksperymentuje jak znajdę winnego nieprawidłowego działania silnika. Zaobserwowałem jeszcze kilka anomalii w pracy silnika. Po uruchomieniu przez pierwsze 30sekund silnik pracuje jakby lepiej. Szybciej wchodzi na obroty i nie przydusza się przy dodawaniu gazu bez różnicy czy jest ciepły czy zimny. Po upływie tego czasu spada z obrotów...
O którym czujniku mówisz ten od licznika nie ma nic wspólnego z wentylatorem. Ten od licznika jest wkręcony w króciec wodny u góry silnika[gaźnik fos] lub kolektor dolotowy pod gaźnikiem[gaźnik aisan]
Także zdziwiony byłem. One mają minimum komponentów a mimo to bardzo fajnie pracują i mają niskie spalanie (jak na silnik 1.4 103 konny i 6.6 l/100km średnio). Ogółem zamiast przepływki wsadzili czujnik podciśnienia i temperatury w kolektor dolotowy i z tego ECU wylicza. W modelach po 2000r. jest już czujnik stukowy i położenia wałka (bo niema także...
Witam. Borykam się z brakiem mocy w m50b20. Na zimnym obroty zbytnio nie falują, chodzi w miarę ok, natomiast na rozgrzanym zaczyna sporo falować potrafi zgasnąć przy puszczeniu gazu, jest strasznie ospały na pedał gazu, obroty wolno się wkręcają. Odpiąłem przepływomierz i trochę lepiej chodził, był troszkę żwawszy. Następnie na odpalonym postanowiłem...
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Sprawdzić czujniki w kolektorze dolotowym i czy jest drożny nic tam nie wpadło, może też być filtr powietrza zabrudzony , ewentualnie EGR zabrudzony
500mb to chyba za malo jesli cos mnie nie myli.Moze zmien czujnik cisnienia kolektora dolotowego
Za mało .Powinno oscylować przy obciążeniu w granicach 2 barów. Dziękuję za odpowiedź. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć o jakim ciśnieniu piszesz. W Torque Pro którego używam są dwa wskaźniki. Pierwszy to "Boost" na którym moja turbina uzyskuje 1.4 bara. Drugi to "Intake" wyskalowany w kPa. Wskazuje on maksymalnie 240 kPa i zawsze to samo co "Boost"...
Witam , mam problem z moim sprinterem 315 906 2006 r 2cdi , raz na jakiś czas zaczyna dymic pod maską w okolicy dpf kolektora wydechowego nie wiem co może być przyczyną kolektor wydechowy cały szczelny(nowa uszczelka ) , egr nowy, kolektor dolotowy wyczyszczony .Dodam próbowałem szukać rozwiązania i po odpięciu wtyczki z przepływomierza przestaje dymić...
Witam. Problem wygląda tak że od jakiegoś czasu czuć że auto nie ma tyle mocy co powinno mieć. Nie jest takie zrywne jak kiedyś. Około 2tys obrotów był odczuwalny zryw charakterystyczny dla diesla z turbo. Teraz go nie ma. Auto muli. Kolektor dolotowy wyczyszczony, EGR wyczyszczony, szczelność dolotu sprawdzona, filtry zaworków koło EGR i turbo wyczyszczone,...
kolektor dolotowy czujnik ciśnienie kolektor dolotowy czujnik kolektor dolotowy mercedes
działa obrotomierz mazda vestel 17ips72 instrukcja vissman
płyta indukcyjna elektrolux płyta indukcyjna elektrolux
Zielony ekran na programach 1 i 2 po podłączeniu dekodera Jak założyć blaszki antywibracyjne na klocki hamulcowe Passata B5 1.9 TDI