Tu masz widoczny czujnik po lewej stronie wraz z założoną wtyczką. http://mar-motomax.pl/skoda-fabia-14-16v...
http://img218.imageshack.us/img218/2898/... Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us Tu na fotce widać gdzie jest ten czujnik.
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Czujnik temperatury jest razem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Albo będzie w kolektorze dolotowym albo na rurze do niego prowadzącej.
A kolega to podcisnienie to dobrze wpiol, bo znajac zycie odpinal go od strony kolektora:P, spradz to podcisnienie ma isc bezposrednio do kolektora ssacego nie zadnego elektrozaworku:P:P
Zapewne PDE bosch ms 6.2 czujnik ten mierzy i ciśnienie doładowania jak i temperaturę powietrza w kolektorze ssacym dla ciśnienia doładowania 0,5 V, około 0,5 bar 1,0 V, około 1,0 bar 1,5 V, około 1,4 bar 2,0 V, około 1,8 bar 2,5 V, około 2,2 bar 3,0 V, około 2,7 bar 3,5 V, około 3,1 bar 4,0 V, około 3,6 bar dla temperatury 4,7 V, około -20 stopni Celsjusza...
Podłącz czujnik poza kolektorem i napisz co wskazuje.
Zajmij sie egr em.
Przepustnica po oczyszczeniu do adaptacji ,egr wysterować przez spr. elementów wykonawczych (ma klikać) ,potem nastawy egr grupa 74.Wartość z czujnika grupa 3 pozycja 3,na jałowym 320-400 mbar w miarę stabilna wartość
Witam mam problem z fiesta 1.3 2006r wolno schodzi z obrotów i nie trzyma wolnych obrotów Na zimnym jest lepiej. Wymieniony jest korkowiec czujnik położenia przepustnicy czujnik temperatury przewody podciśnieniowe podmieniony tez był cały kolektor z sprawnego auta z wtryskami silniczkiem i map sensorem tez nie pomogło. Silniczek krokowy napewno chodzi...
Moze wlasnie ta odleglosc zmienia odczyt z czujnikow. Po prostu opor kabla zmienia parametry czujnika. W sterowniku MR04 Solar jaki ma kol. termo1 producent określił max długość kabla od czujnika kolektora na 50m. w zestawie kabel od czujnika kolektora ma 10m.
Najlepiej termopara. Ma większą dopuszczalną temperaturę pracy. A najlepiej pirometr, ale gotowy jest bardzo drogi. Elfa ma w ofercie czujnik IR temperatury za jakieś 60...70zł, ale trzeba dorobić interface. pzdr
Ustawiasz multimetr na pomiar rezystancji, (zakres 20k) i znajdź charakterystykę jakiegoś czujnika ntc 10k. Powinna być podobna.
Z kolektora-trzeba sprawdzić czy wężyk w połączeniu z czujnikiem są szczelne. Na króciec przy kolektorze można założyć inny wężyk(lub ściągnięty ten łączący z czujnikiem) i sprawdzić drożność otworka w kolektorze(króciec w kolektorze łączy wężyk z przestrzenią wewnątrz kolektora). Poprostu połączenie kolektor-czujnik ma być na 200% szczelne(czujnik...
Czujnik w kolektorze, przepływka, egr i w ...uj innych możliwości. Najpierw diagnoza
Temat uważam za zamknięty zwarcie robił czujnik kolektora dolotowego. Auto pali.
Witam serdecznie, czujnik tempetaury kolektora musi wytrzymać ponad 200stC (nawet płaskie mają temperaturę postojową rzędu 221stC), te popularne czujniki gwarantują wytrzymałość nawet do 250stC, a więc ich zakres pracy musi być większy. Pozdrawiam
500mb to chyba za malo jesli cos mnie nie myli.Moze zmien czujnik cisnienia kolektora dolotowego
Sprawdz sobie czy nie jest dziurawy wezyk od czujnika cisnienia w kolektorze ssacym. Czujnik ten jest podpiety za pomoca gumowego wezyka z kolektorem ssacym i jest zamocowany na przegrodzie silnika. Jesli dostaje lewe powietrze to szaleje i zaswieca sie kontrolka wtrysku. Pozdrawiam.
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
17549 przyczyna moga byc nieszczelnosci w dolocie , uszkodzony czujnik cisnienia kolektora ssacego lub sama jednostka sterujaca przepustnica . wiec jest tego troche do sprawdzenia
Pojedź do tego mechanika i niech sprawdzi czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (czujnik podciśnienia) napisz czy samochód ma instalację LPG bo to ważne pozdrawiam.
Witam. Czujnik doładowania zwany czujnikiem ciśnienia bezwzględnego, MAP sensor, czujnik kolektora ssącego w tym wykonaniu jest zespolony z czujnikiem temperatury powietrza, dlatego ma 4 wyprowadzenia. To są dwa czujniki w jednym. Na 1 rys. schemat tego czujnika (piny 1,2,3,4), a 73,31,71,52 to piny do ECU Rys.2 kolejność pin w czujniku. W zał. dokładny...
Sprawdzić czujniki w kolektorze dolotowym i czy jest drożny nic tam nie wpadło, może też być filtr powietrza zabrudzony , ewentualnie EGR zabrudzony
czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym znajduje się wewnątrz sterownika silnika.Jest połączony z kolektorem za pomocą cienkiego przewodu gumowego.Sprawdz czy jest szczelny.
Chodzi o czujnik G72 G72 Czujnik temperatury kolektora dolotowego https://obrazki.elektroda.pl/5417433700_...
Dotąd sobie radzę. ........ A tu już ginę. A to właśnie ma być główna funkcja całego "projektu" - tzn porównanie dwóch pomiarów /z dwóch czujników/ i reakcja przekaźnika tylko wtedy kiedy pierwszy odczytał więcej niż drugi. Właśnie tego "porównania" nie umiem ugryźć bo nie potrzebny mi górny czy dolny ustalony poziom tylko różnica między nimi ile by...
Jaki silniczek?
Koleżanko masz napisane w błędzie co jest nie tak, sprawdziłaś czy jest podłączony czujnik ciśnienia w kolektorze? Czy może jakiś wężyk nie został podłączony albo nie pękł?
Podcisnienie zarowno reduktora jak i czujnika kolektora ma być podpięte do ciśnienia atmosferycznego ! Nie zaslepiac. Korekt po rpm nie pktrzebujesz, wysrodkujesz mnożnik i bedzie ok, reszte załatwi ecu pb. Skoro dzialalo na zwyklej 300 to po kiego pchac kase, lepiej za te pieniądze zatankować i auto ustawić na drodze na czasy wtrysku lub jesli ma to...
Sprawdziłem i jest osobny czujnik doładowania w kolektorze i osobny w ECU. Po odłączeniu czujnika w kolektorze wartość ciśnienia atmosferycznego jest dalej podawana
Ale tylko to jest stałe: 17812 - Układ recyrkulacji spalin P1404 - 35-00 - niewykonane nastawy podstawowe 17847 - Potencjometr zaworu recyrkulacji spalin (G212) P1439 - 35-00 - błąd nastaw podstawowych 17564 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (G71) P1156 - 35-00 - przerwa / zwarcie z masą 16497 - Czujnik 1 temperatury zasysanego powietrza (G42)...
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Jest to czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Czyli MAP sensor.
Nie posiada. Ogólnie silniki niedoładowane jak mają przepływomierz to nie mają czujnika ciśnienia w kolektorze i odwrotnie.
Niebieski pytajnik - czujnik temperatury powietrza w dolocie. Czerwone to MAP sensor - a nie czujnik położenia przepustnicy. MAPsensor czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) po prawej stronie - ten pierwszy od dołu. Wtyczka po prawej wyżej to do silnika krokowego. Żółta wtyczka - na podstawie zdjęcia nie powiem.
Są tam dwa czujniki temperatury : jeden dla sterownika silnika a drugi dla wsaźników, znajdują się pod kolektorem dolotowym.
Zasilanie czujnika ciśnienia kolektora, przepływomierza i zaworu EGR : Napięcie zasilania za niskie sprawdz co do wartości ile wynosi na którymś złaczu ww podanych elementów, ma być 5V+/-0,25 oraz zasilania i masy sterownika + bezpieczniki
https://allegro.pl/oferta/sonoff-wifi-cz... Jak byś zagadał z tym lub innym sprzedającym to ogarnął by temat czujnika binarnego .( styk bez potencjałowy masa-GPIO ) Do odczytu danych potrzebne jest aplikacja na telefon https://play.google.com/store/apps/detai... lub komputer PC z...
wybacz że nie napisałem twoimi słowami tylko po mojemu może dasz mi jakiś wzór słownictwa jakiego mam używać żeby było dobrze pozdrawiam Nie moimi słowami, tylko określeniami powszechnie używanymi. To, że mówisz w jakimś dialekcie, nie zwalnia Cię z obowiązku używania poprawniej polszczyzny na forum. Taką gwarą i za razem swoimi słowami możesz mówić...
Procedura jest trochę skomplikowana więc jej nie będę opisywał i tak nie wiem czy te kody są wywołane prawidłowo ale ogólnie brak usterek kodów twardych wygenerowany kod 111 a z kodów miękkich 27-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód wartość za duża, 17-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód.P
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
w ten sposób wymienisz 100 czujników ale jak masz vaga albo jakiś inny6 soft do kasowania błedów i nastawów to poradzisz sobie bez wymiany Dodano po 1 bo czujniki w kolektorze w tych silnikach nie lecą
Tego typu układy znajdziesz w tematach dotyczących robotów sterowanych światłem (podążającym do światła bądź poruszających się po linii narysowanej na podłożu). Potrzebne są takie dwa dwuczujnikowe zestawy (po jednym na każdą oś ruchu) i do tego elektronika - wzmacniacz różnicowy sterujący układami wykonawczymi. W sumie procesor nie jest niezbędny,...
pisze jak byk!
Nie ma sprawy wystarczy nacisnąć "pomógł" ;)
Przy mono czujnik jest wkręcany z tyłu w kolektor ssący.
Najprawdopodobniej będzie uszkodzony lub nie taki czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, miałem podobny przypadek w twingo
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Kolejna kwestia to jak bardzo ta Scania kopci bo ogólnie to Scania lubi se zakopcić np przy zmianie biegów. Turbosprężarka zregenerowana?? Pierwsze pytanie: dlaczego była regenerowana a drugie pytanie to czy jest zregenerowana poprawnie?? Pasowałby po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu i intercoolera (baaaaaaaaardzo częsta usterka w Scanii) i podmienić...
Dostęp do czujnika nie najlepszy, ale można go wymienić nawet bez demontażu kolektora ssącego.
Mapsensor i czujnik ciśnienia w kolektorze to (prawie) to samo, jest na podszybiu z prawej strony (pasażera) sprawdź wężyk. Baro to czujnik ciśnienia atmosferycznego, jest w sterowniku, ale nie dawałby takich spadków mocy, jeśli kontrolka po zapaleniu gaśnie.
Dołóż tranzystor NPN, sygnałem z czujnika steruj bazą tranzystora przez rezystor, kolektor pod wejście tam gdzie był czujnik podłączony, emiter na masę.
Witam Scenik Megan 99 rok 1.6e zapaliła się kontrolka taki zygzak i tak jak by świeca ale to benzyna jest po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd (czujnik ciśnienia kolektora dolotowego). Gdzie go szukać nie wiem pomocy i z czym to się wiąże na razie samochód działa ale cały czas świeci się ten zygzak...pozdrawiam.
Ten z jednym pinem jest na zegar, Ciebie interesuje ten drugi, na 2 przewody. MAP to właśnie czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Powodzenia.
Ktory czujnik wymieniles? Ktory rok astry? Astra F czujnik ma niebieski za kolektorem ssacym od ECU a drugi u gory od wskazowki. Pozdrawiam!
Witam ,W vito 639 czujnik jest nad kolektorem wydechowym a to nie jest najlepsza lokalizacja dla niego i często ulegają uszkodzeniu ,wtedy tnie moc przy 3 tyś obrotów jednocześnie nie wypala DPFa .Wymieniasz na nowy i jak troszeczkę pojeździsz to można podejrzeć częstotliwość wypalania ,jeśli mieści się w granicy 500 km to nic nie ruszasz
Bez znajomości wnętrza czujnika i generatora można tylko zgadywać przyczyny złego działania obu urządzeń. Prawdopodobnie odstraszacz pobiera więcej niż 0,2 A. Możliwe, że robi to okresowo/impulsowo i przez to przeciąża czujnik a sam dziwnie działa. Spróbuj z BD136 i prądem kolektora 0,5 A.
Czujnik powinien być na obudowie konwertera powyżej obudowy mechanizmu różnicowego. Nieco poniżej łącznika tylnego kolektora wydechowego.
Witam. Muszę przyznać, że z tym błędem się jeszcze nie spotkałem ale trochę pogrzebałem. Na ross-techu go nie opisano, ale opisany jest ten: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... i jak widzisz dotyczy czujnika ciśnienia kolektora dolotowego. Pozdrawiam
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Na rysunku zaznaczyłem Ci map sensor. Mechanik uszczelnił kolektor w miejscu gdzie czujnik wchodzi do kolektora. Co do kosztów to trudno powiedzieć bo było to przy okazji wizyty z wymianą rozrządu, ale koszty nie powinny być duże. http://obrazki.elektroda.pl/2868500300_1...
jak sprawdzić czujnik kolektora cod 34 sprawdzałem czy nie ma zwarcia z masa nie ma .Na wolnych obrotach szarpie , kuleje
Jeśli chodzi ci o ten cieńki przewód na którym jest filterek z napisem "carb" to jest to przewód podciśnieniowy MAP sensora (czujnika ciśnienia w kolektorze). Zmierz tylko sobie średnicę wewnętrzną i bez problemu kupisz na metry.
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
stary podaj kod błędu to Ci pomożemy. prawdopodobnie masz przeładowanie turbiny a nie walnięty czujnik.
Tylko dobry specjalista z kompem, widocznie obecny mechanik nie do końca ogarnia ten silnik, może to być wszystko od czujników po nieszczelności w kolektorze itp. Takie rzeczy nie zawsze wywalają błędy, trzeba dobrze odczytywać wartości rzeczywiste.
Witam mam taki sam problem nie ma mocy gdy miałem podpięta sondę to nie wkrecal się i zdychal i przerywał gdy ja odpiolem ma wmiare równe wejście na obroty lecz nie ma mocy idzie jak traktor z zadluga skrzynia mam pytanie czy za tą usterkę może odpowiedzialny być czujnik pod kolektorem co to za czujnik gdy go odpiolem się pogorszylo zmieniłem wtrysk...
WItam ! Mam problem z czujnikiem temperatury przy kolektorze słonecznym. Przy większej burzy impuls indukuje się, pali czujnik i dalej uwala sterownik. Jak się można przed tym zabezpieczyć oprócz fizycznego rozłączania przy każdej burzy ? Myślałem może czy by nie obłożyć czujnika metalową siatką i to uziemić ?
Czujnik cisnienia w kolektorze ssącym (taka czarna kostka z weżykiem i trzema kabelkami w zielonej wtyczce) umiejscowiony w okolicy serwa hamulcowego. Ewentualnie sonda lambda ale proponuje zacząć od tego.
POLO 6n 1,4 APQ Błąd 00519- Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (g71) 30-00 Przerwa/ zwarcie z plusem Witam, od tygodnia mam problem z swoją polówką, a mianowicie podczas jazdy przeważnie na 5 biegu (ale i na niższych się zdarzało) nagle zaczynało przerywać, zgasło, potem były problemy z odpaleniem, ale za którymś razem odpalił... Podpiłem się VCDS-em...
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
szukaj w kolektorze ssącym 3 przewody
Pmp, npn , to umowne podział czujników ze względu na sposób podłączenia wyjścia. Wynika on z rodzaju tranzystora użytego na wyjściu. Obciążenie podłącza się do kolektora tranzystora, więc, jeżeli tranzystor jest npn, to np. przekaźnik podłacza się między wspomniany kolektor a "+" zasilania, i analogicznie, jeżeli tranzystor jest pnp, to przekaźnik podłącza...
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
Czujnik jest i ma dwa kable, opisywany to czujnik ciśnienia oleju, stukowy jest z tyłu silnika zasłonięty kolektorem ssącym
Panowie usterka usunięta okazało się że zaslepilem zawór egr wsadziłem blaszke między egr a kolektor
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Nie wiem dokladnie jak jest w mazdach ale sprawdź czy nie spadł wężyk z czujnika MAP(ciśnienia w kolektorze dolotowym)
Zrobione, okazało się że za czujnikami na tej dużej rurce od sterowania turbem, jeden wężyk miał pęknięcie, co ciekawe nie jest to wężyk od podciśnienia turba, tylko idzie z kolektora do czujnika, i przy kolektorze jest taki filterek, i przy nim była dziurka. Nic nie było widać bo jest to zasłonięte, dopiero po wykręceniu czujników widać ten filterek.
Czujnik ciśnienia doładowania, ten w kolektorze ssącym. Przekroczenie zakresu pomiaru lub zwarcie, przerwa...
to co znalazłeś w aucie to najprawdopodobniej czujnik temp.silnika pisałem "pod kolektorem ssącym" kable brazowy i brązowo niebieski
A jak ma niby być zbudowany. Nikt tam Ameryki nie odkrywał od nowa :D . Komputer wtrysku steruję pracą wtryskiwaczy i cewek zapłonowych według informacji otrzymywanych z czujnika położenia wału ( GMP) , czujnika cisnienia kolektora dolotowego, pozycji przepustnicy , temperatury wody, temperatury powietrza zassanego, czujnika sspalaania stukowego oraz...
4. Gdzie znajduje się termostat w VB 2.0 X20XEV? Czy w miejscu 1 czy 2 na zdjęciu: 1 tam jest termostat za paskiem rozrzadu element 2 to cewka zapłonowa czujnik wentylatora jest na chłodnicynapewno 1 a moze i 2 jeden czujnik powinien byc na kolektorze ssacym on daje wartosc na deske opel tak czesto robił. mam nadzieje że choc troche pomogłem
ad 2 przy kolektorze ssacym ad3 czujnik przepływu powietrza (tzw. przepływomierz) ad 1 najczęsciej pod zderzakiem
Ja bym powiedział że pod kolektorem ssącym. Przy skrzyni biegów.
Ciśnienie wahało się od 200 do nawet 1400 kPa w zależności od prędkości obrotowej silnika. Zmiany następowały bardzo szybko. Działo się to nawet przy ustabilizowanych obrotach na poziomie ok. 3000.
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
Kiedyś czyściłem przepustnice i raczej pomogło.Albo sam MAP do kontroli lub wymiany.Dalej,możliwe lewe powietrze w dolocie.
ERRATA: błąd p0068 powrócił po 19 dniach od czyszczenia przepustnicy... Będę wyciągał przepustnicę do gruntowanego czyszczenia oraz poprawię masę na przepustnicy (nie podoba mi się spadek napięcia pomiędzy obudową i klemą "-"). Planuję też przeczyscic/wymienic czujnik cisnienia w kolektorze ssącym. Blad P0068 to niezgoda we wskazaniach TPS i czujnika...
A wlałeś mu już doctora czy jeszcze nie?
Kiedyś wykonywałem taki konwerter 3.3V/5V, dla 12V będzie działało? Nie z czujnikiem, który ma kolektor PNP na wyjściu - on potrzebuje pull-down, a nie pull-up. Poza tym, to jest dwukierunkowy konwerter (sygnał może przechodzić w obie strony), a do czujnika wystarczy, by przechodził od czujnika do mikrokontrolera, i można to zrobić prościej. Aha, jeszcze...
Ehh, zgadza się... zapomniałem. Tam jest tylko jakiś czujnik w kolektorze dolotowym. Na szczęście termostat nie jest drogi. Wymień i daj znać.
Raczej nie. Mam na myśli nieszczelności za czujnikami, przepustnicą itp. (kolektor ssący, ewentualne wężyki podciśnienia). Sama obudowa filtra nie powinna mieć na to wpływu.
O tak o [url=https://www.google.pl/search?q=7564...
Najprościej wpiąć się pod fabryczny czujnik temperatury zamontowanym w głowicy silnika nad kolektorem wydechowym.
problem rozwiązany wystarczyło podać osobną masę na czujnik i wszystko śmiga jak złoto :) pozdrawiam.
to oznacza,że czujnik podciśnienia w kolektorze,podał ciśnienie poza granicą regulacji, w tym przypadku za niskie. Należy spr czujnik, zasilanie 5v , masa i sygnał (po zaponie ok4,5V a na wolnych ok 1V). Jezeli kontrolka silnika pali się ciągle, to znaczy,ze jest to błąd stały a jezeli normalnie gasnie, to blad sporadyczny, mozliwe tez ze zapisany przy...
bosch czujnik kolektor mondeo czujnik kolektor czujnik kolektor zasilać
wzmacniacz stagg chłodziarko zamrażarka ariston iskry kosiarka
Schemat instalacji elektrycznej Setra S 415 NF Dziwny zapach po uruchomieniu kotła gazowego – przyczyny i rozwiązania