Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
To się zgadza bo kolektor ssący jest od strony podszybia
Kiedyś wykonywałem taki konwerter 3.3V/5V, dla 12V będzie działało? Nie z czujnikiem, który ma kolektor PNP na wyjściu - on potrzebuje pull-down, a nie pull-up. Poza tym, to jest dwukierunkowy konwerter (sygnał może przechodzić w obie strony), a do czujnika wystarczy, by przechodził od czujnika do mikrokontrolera, i można to zrobić prościej. Aha, jeszcze...
Skoro opisane jest jako alarm out "-" to prawdopodobnie jest to wyjście typu otwarty kolektor o max obciążeniu 50mA tutaj zgaduje ponieważ wyjścia typu otwarty kolektor mają obciążenia średnio pomiędzy 20 a 100mA. Czy LED świeci ciągle, czy tylko jak wykryje ruch?
Ustawiłem przepływ 2 l / min to mam takie zależności w godzinach szczytu Co to zależności? Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi. Przepływ ma być regulowany w ten sposób aby utrzymać stałą różnicę temp miedzy wejściem a wyjściem z wężownicy. W praktyce czujniki są montowane: 1. Na wylocie z kolektora - mierzy temp wody/glikolu. 2. Blisko dna zbiornika...
Dołóż tranzystor NPN, sygnałem z czujnika steruj bazą tranzystora przez rezystor, kolektor pod wejście tam gdzie był czujnik podłączony, emiter na masę.
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Są dwa stany, niestety wygląda że czujnik padł.
Przy mono czujnik jest wkręcany z tyłu w kolektor ssący.
Na rysunku zaznaczyłem Ci map sensor. Mechanik uszczelnił kolektor w miejscu gdzie czujnik wchodzi do kolektora. Co do kosztów to trudno powiedzieć bo było to przy okazji wizyty z wymianą rozrządu, ale koszty nie powinny być duże. http://obrazki.elektroda.pl/2868500300_1...
Ja wymieniałem od góry, wyjąłem sobie kolektor ssący potem odkręciłem i odchyliłem na bok rozrusznik
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
czy jakoś inaczej da się podnieść napięcie dla mosfeta? Tak, przez zastosowanie wtórnika emiterowego (tranzystor bipolarny NPN) włączonego pomiędzy wyjście czujnika PIR a wejście modułu IRF. Kolektor tranzystora do zasilania, emiter do wejścia modułu z IRF, a na bazę sygnał z czujnika PIR.
Musiałbyś odczytać błędy, ale w tej bryce masz do przeglądu lub wyczyszczenia: czujnik doładowania w kolektorze, ewentualnie kolektor, egr oraz sterowanie (kierownicę) turbiny lub sama turbinę - (niestety w tych autach to powszechne) i przy tej okazji wszystkie te czynniki mają taki skutek, ale najbardziej prawdopodobny jest zasyfiony kolektor oraz...
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
Dodatkowym przekaźnikiem lub tranzystorem. Skoro czujnik ma wyjście typu NPN to podłącz dodatkowy przekaźnik pomiędzy V+ a wyjście czujnika. Dalej przekaźnikiem będziesz sterować cewkę. W przypadku użycia tranzystora to musisz dodać tranzystor typu PNP, bazę tranzystora podłączyć przez rezystor do wyjścia czujnika, emiter do zasilania a kolektor do...
Wszystko zależy od rodzaju czujnika. Zdecydowana większość ma wyjście typu otwarty kolektor więc musisz wejście podciągnąć do +5V "pullup". Zerknij np. http://starter-kit.nettigo.pl/2010/12/ha...
(...) , z wężownicą), i czy mają być podłączone do tej samej pompy cwu? Obydwa z wężownicą AI: Czy zależy Panu, aby oba bojlery nagrzewały się jednocześnie, czy jeden po drugim (sekwencyjnie)? Jeden po drugim Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Poniżej przedstawiam sprawdzony w praktyce schemat podłączenia dwóch zasobników (140 l + 140 l) z wężownicami...
A co jest w koszulce, do ktorej wchodzi czerwony przewod? Nie widze dokladnie. W koszulce z przewodem zoltym sa chyba jednak tylko skrecone nogi rezystorow. Wyglada mi to tak: brazowy - masa, zolty - zasilanie diody a czerwony to kolektor fototranzystora. Sprawdz napiecie na zoltym przewodzie i aktywuj czujnik przez zmiane tla na ktore patrzy, sprawdz...
Najlepiej kolektor zdemontować. To chwila roboty. Przegladnij jeszcze kable bo czasem się przecieraly niedaleko wtyczki
Fotka tak odgólnie z całości, żeby widać było położenie reduktora, potem sposób montażu wtryskiwaczy. Jest kilka założeń poprawnego montażu. Możliwie krótkie połaczenia podzespołów przewodami gazu i podciśnienia - wielu producentów podaje np. graniczną długość przewodów wtryskiwacz-kolektor na 15 cm,a jednocześnie możliwie blisko wtryskiwaczy benzynowych,...
Kol. Radzio M. ma rację, ale tak skrótowo to napisał...nie obrażaj się ;) Ewidentnie (zdjęcia) czujnik ma wyjście otwarty kolektor NPN; za to karta DI oczekuje sygnału dodatniego (wejścia 1,2,5 i 6) z zasilania (+) piny (3,4,7 i 8); logiki wejść nie zmienisz bo ma podłączone transoptory wewnętrznie do M (0 Vdc). Można podłączyć przez zewnętrzny przekaźnik...
Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
Podłączenie: czerwony przewód +12v czarny przewód masa żółty przewód wyjście strefa dużej czułości biały przewód wyjście strefa małej czułości Typ wyjść - otwarty kolektor Potencjometry - do regulacji czułości (jeden małej drugi dużej)
Ten czujnik temperatury powinien być wkręcony w kolektor dolotowy, tam gdzieś między wężami od obiegu wody, z lewej strony (patrząc od przodu samochodu. Wystarczy przeczyścić kostkę połączeniową czujnika. Przynajmniej tak jest w silniku C12NZ, w innych powinno być podobnie.
Witam wszystkich! To mój pierwszy post tutaj. Posiadam Opla vectre C 1,9CDTI, 120KM, 2005r. Auto zakupiłem 3 lata temu z Belgii. Chciałbym się podzielić swoimi działaniami jakie przeprowadziłem w aucie jakis czas po zakupie, gdyż miałem objawy jakie jak są tu oraz na innych forach opisywane. Może komus pomogę. OBJAWY 1. Auto gasło przy ruszaniu. 2....
Okolice wtrysku, kolektor ssący, na jednym przewodzie, wsuwany konektorek.
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Przepływomierz, czujnik temp. silnika, lub nieszczelny dolot (mimo iż kolektor sprawdzałeś). To ja sprawdziłbym na pierwszy ogień. Podłączenie pod kompa i sprawdzenie danych rzeczywistych. Pozdrawiam.
Jest to czujnik spalania stukowego.
Ja bym bez zastanowienia montował 4 generacje, na 2 gen siedzieć świadomie jak jest możliwa 4 generacja? Reduktor i troche rzeczy dojdzie jak nie masz ale można używki kupić (reduktor to nowy), jak czujnik ciśnienia gazu. Same wtryskiwacze pojedynczo tylko nie valteki ale ze 200zł masz AC 3, trochę przewodów. Wkrętki w kolektor oczywiście w dobrym miejscu....
Witam mam astre h 1.6 z16XEP 2005 r. z którą miałem takie same problemy ale się uporałem piszę ponieważ morze komuś się przyda problemy które występowały to szarpanie przy ruszaniu, szarpanie w trakcie jazdy na 2 i 3 biegu na przełomie 1500 obrotów, szarpanie przy hamowaniu biegami i oczywiście paląca się kontrolka check engine(silniczek). Problemem...
Obawiam się że mechanicznie nie jest "ok". Dodano po 4 Najlepiej podepnij analogowy vacuometr i zobacz czy ci ten czujnik kłamie czy faktycznie jest tak marnie z ciśnieniem. Czujnik nie kłamie. Rozrząd się rozjechał - czerwony kolektor wydechowy :)
Tylko on może też mieć problem z przelewaniem i uszkodzonym TPS.... Czyli iskra jest paliwo jest a nie pali bo przelany... Ja bym zobaczył jeszcze czy nie uszkodziła się membrana regulatora paliwa jak dostanie dziurki to leje paliwem w kolektor i to jest bardzo częsta usterka już na te lata...
Wymieniłem 1. sony lambda 2. przepustnicę 3. przepływomierz 4. czujnik ciśnienia 5. czujniki na kolektorze ssącym ( par paliwa i ciśnienia kolektora) 6. sprawdziłem działanie zaworu zwrotnego turbina przewód ssący łącznie z wymianą zaworka sterującego 7. świece 8. cewki 8. katalizatory 9. zawór regulacji zmiennych faz rozrządu Kolektor ssący nie zawalony...
Do tego gaźnikowego silnika przekręcasz obudowę paska rozrządu z wersji wtryskowej razem z kołami na których pracuje pasek rozrządu( w zasadzie te jedno większe oraz te na które mocuje się pasek klinowy), w każdym razie te z takimi wycięciami (wycięcia są po to aby czujnik mógł zliczać impulsy), następnie musisz wyciągnąć odkręcić z bloku pompę paliwa,...
Tyrystor ma jakiś spadek napięcia przewodzenia (nie będzie to przeszkadzać), a w układach DC trudno się go wyłącza. Dwa tranzystory, np. NPN małej mocy, i PNP (albo lepiej P-MOSFET) większej. Ten NPN ma mieć kolektor połączony z bazą PNP (poprzez opornik), albo z bramką P-MOSFET-a (z opornikiem bramka-źródło), a emiter z masą; PNP (albo P-MOSFET) ma...
Z grubsza tak, ale źle rozumiesz działanie czujnika z wyjściem PNP. Tranzystor ma emiter podłączony do źródła zasilania ( w nocie katalogowej L+), a kolektor stanowi wyjście. W ten sposób podaje +zasilania na obciążenie (symbol przekaźnika w nocie). W zasadzie wyjście można podłączyć przez dzielnik do wejścia MCU, ale bezpieczniej zrobić to za pomocą...
Dysfunkcje potencjometru CO, jak i czujnika IAT nie dadzą aż takich efektów o których piszesz - te elementy tuningują skład mieszanki w stopniu raczej trudno zauważalnym gołym okiem. Przytoczone objawy są typowe dla złego odczytu podciśnienia przez MAP-sensor. Jak wspomniał kolega, sprawdź przewód podciśnieniowy łączący kolektor ssący z króćcem w sterowniku....
Wyczyść kolektor dolotowy zero reakcji Dodano po 2 To jeszcze zapytam o Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania: normalne, że cały czas jest 0 ? Wyczyść Dodano po 23 Z tego co wiem klapy zamkniente na chwile mają za zadanie zwiększyć chwilowe ciśnienie poto rzeby czujnik doładowania widział większe chwilowe ciśnienie...
Wygląda na brak synchronizacji faz rozrządu w 1,6 16v czujnik położenia wału zdaje się jest przy kole i ma reg odległości od koła chyba że się mylę
są 2 opcje jak po wymianie końcówek. 1- jak zakładałeś kolektor ssący były 2 wężyki 1 do zaworu recyrkulacji spalin 2 do czujnika ciśnienia turbo (mały czarny 3 pinow kwadracik z wężykiem) na lewyn nafkolu. 2- przy montażu końcówek uszkodziłeś czujnik ruchu iglicy(wtrysk z kablem)
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
Skopane do imentu. Po co te R6 do R10 ? Otwarty kolektor fototranzystora zwiera pin Arduino do masy przy zadziałaniu, a z +5VDC pogonic to przez rezystor 1kΩ. W waszym układzie, przy nieprzewodzącym transoptorze, wejście Arduino znajdzie się w ,,powietrzu", bez jakiegokolwiek potencjału, a Ard. bardzo tego nie lubi. Po stronie pierwotnej transoptora,...
ok jeżeli obstawiamy ze czujnik N75 jest ok ,to są dwa rozwiązania które jesteś sam w stanie zrobić jeżeli kręcisz troszkę śrubkami . Wymontowanie kolektora ssącego i turbiny . 1. Kolektor do umycia z jakiego kol wiek osadu a na pewno będzie. 2 Turbina rozebrać wyczyścić przeszlifować drobny papier ściernym polecam stronkę ze znanego portalu you ........
Źle zamontowany czujnik kolektora. W tym temacie dużo o tym napisano.
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
Sprawdź czujnik Halla on naprawdę lubi padać, metoda sprawdzania Halla była opisywana na forum. Znajomemu padł w takim samym silniku (tylko w Passacie i ma inny kolektor dolotowy ale reszta ta sama).
bosch czujnik kolektor czujnik ciśnienie kolektor czujnik kolektor słoneczny
kablówka sygnał dekoder xsara bezpiecznik wycieraczka czujnik wspomagania kierownicy renault
Opel Frontera 2.5 TDS - Lokalizacja Przekaźnika Świec Żarowych Siła dociągania półbloku Renault Master 2.8 dT