w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje. Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
Oj. Masy sterownika jeszcze posprawdzaj i napięcia na czujnikach, linie 5V.
Rozrusznik.
Cos wpadlo w kolektor po czyszczeniu.
Jest to możliwe. Jeżeli Vectra jest w wersji kombi to była wyposażona w czujnik ELOBAU. Jest możliwe, że się uszkodził i został "wyprogramowany". Dlatego sterownik się wcześniej nie upominał o ten czujnik.
dzięki za podpowiedz ale już znalazłem i udało się wykręcić bez zdejmowania kolektora.
Do kompa na kolektorze ssącym. Pozdrawiam.
Sprawdź czy czujnik ciśnienia w kolektorze nie zalepił się nagarem.
Wyczyść czujnik ciśnienia turbiny jest zasyfialy mialem to samo 2.2dti
czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym,zamocowany na ścianie grodziowej w okolicy serwa.
Wykręć EGR zobacz na krótko go jak pracuje 120km maja do siebie, ze często egr się zawiesza bądź pada ja już u siebie 3 wymieniłem .Wyczyść też czujnik map w kolektorze ssącym .
Jak nie było nic grzebane w sterowniku to sprawdź wartości rzeczywiste - jaki to silnik DTI, DTL, sprawdź podciśnienia, sprawdź EGR, przepływomierz ze sprawnego auta /nie podróbka/, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbinę.
Ja kiedyś miałem w swojej taki przypadek. U mnie winny był czujnik temperatury umiejscowiony w kolektorze dolotowym. Z tego co pamiętam odpowiadał on za włączenie urządzenia rozruchowego, czyli coś jak ssania w starszych modelach. Kiedy padł elektronika silnika traktowała to tak, że silnik jest ciepły, wtrysk był inaczej dawkowany i nie odpalał. Jak...
Sonda będzie przekłamywać, gdy przez pęknięcie wykryje nawet pojedyncze atomy tlenu. Kolektor należy albo zaspawać albo wymienić a dopiero później sprawdzić, czy to wina sondy czy nie. Jak błąd czujnika, to za którymś razem może nie zapalić...
czujnik temperatury na zegary A czujnik temperatury dla sterownika? Ten w kolektorze ssącym.
powinien byc przy podszybiu idzie do niego przewód z kolektora ssącego a od strony kompa 3 przewody
Temat zamknięty, jednak chcę dodać, że udało mi się zlokalizować uszkodzenie. Okazało się że miałem nieszczelny kolektor dolotowy. Przy samej przepustnicy, nie było to widoczne, dopiero przy demontażu widać pęknięcie kolektora przy opasce (łapał lewe powietrze). Pozdrawiam
Sprawdź kolektor dolotowy pewnie się zabrudził. Sprawdź filtry powietrza, paliwa, czujnik położenia wału, potencjometr gazu?
Sprawdź szczelność kolektora ssącego oraz połączenia przepływomierza z przepustnicą. To że check się nie świeci wcale nie oznacza że czujniki są w porządku zalecałbym porządną diagnostykę komputerową.
Miałem te same objawy i u mnie winna okazała się wtyczka na kablu od czujnika położenia wału. Wtyczka znajduje się w okolicy kolektora dolotowego.
Sprawdzałeś czujnik lambda w kolektorze wydechowym lub czujnik momentu obrotowego tarczy sprzęgła szukaj przy skrzyni biegów. Kolega miał podobny przypadek okazło się, że czujnik sprzęgła był pęknięty.
zawór klapek w kolektorze dolotowym? kolory czarny i brązowo-zielony , odwiń trochę tej taśmy, minimum wysiłku.
Bardzo ważne spięcie rozrządu sprawdzałeś?Ząbek w tą ząbek w tamtą stronę ale przy tym zmienia się podciśnienie w kolektorze ssącym i parametry na przepływomierzu prawda?Pozdrawiam.
Zastanawiam sie czy uchylenie klapki przeplywomierza (vectra A) jest w jakis sposob proporcjonalne do podcisnienia w kolektorze ssacym ? Zastanawiem się jak zmierzyc chwilowe obciazenie silnika a to jak wiadomo jest wprost proporcjonalne do podcisnienia w kolektorze. Takie mechaniczne czujniki maja np stare lady samary.
butla podaje bo gdy odkręce przewod od reduktora to gaz napierdziela filterek nowy. Dodano po 39 a za co jest odpowiedzialny ten czujnik w kolektorze ssącym?? ten z niebieską wtyczka.
sprawdź czujnik podciśnienia w kolektorze i luty w ECU w 1.6 to można powiedzieć normalka
Mam być. Jest możliwość, wczoraj wieczorem próbowałem go na LPG odpalić, ale na nic mogę starania Dodano po 8 Mam brc * a gdzie znajdę ten czujnik? Nie wiem jak go mogę zlokalizować...
kolektor czysciłem czujnik doładowania też wyczyszczony,elektrozaworek tez podmieniałem ,żadnej reakcji ,na komputerze żadnego błędu. czy ta dawkę paliwa sprawdzę opel tech 2? jak tak to jak?
P0070 — czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale on jest w przepływomierzu P1105 — tu nie jestem pewien, bo to czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym, lub czujnik ciśnienia atmosferycznego który w niektórych wczesnych wersjach był montowany oddzielnie (wg. schematu wraz z przewodem od przepływomierza). Trzeba sprawdzić jaki wartości...
Witam :) Zwróć uwagę na wartość 2 bary w zakresie obrotów 1800-3300. Według mnie to trochę za duża wartość (maksymalne doładowanie to zwykle około 1 bara). Skoro nie ma wtedy doładowania (bo jak mówisz auto przy tych obrotach nie jedzie) to znaczy, że czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym oszukuje. Pozdrawiam,
Czujnik ssania a co to jest może bardziej czujnik ciśnienia ja bym na kolegi miejscu zaczął od sprawdzenia szczelności kolektora ssącego i wszystkich przewodów które mają z nim coś wspólnego
znalazłem luźno wiszący czujnik MAP. Czy ktoś mógłby mi pomóc zlokalizować w którym miejscu w kolektorze ssącym powinien się on znajdować?
chodzi o ten czujnik na kolektorze dolotowym? a czy jestem w stanie sam go jakoś zdiagnozowac czy musze miec drugi na podmiane ?
w kolektorze dolotowym znajduie sie czujnik sprubuj go przeczyścić u mnie pomogło tylko go nie uszkodż ja czyściłem sprężonym powietrzem
Kolego z pewnością mówimy o EDC16 :) Wszystko fajnie tylko np. miedzy 100, 120, 150KM mamy duże różnice (przepustnice elektryczne, EGR, klapki w kolektorze...), podobnie jak miedzy Vectra a Astra/Zafira (czujniki temperatury zewnętrznej, CIM>ECU>rozrusznik). I żeby nam wszystkim poprawić humor dochodzi jeszcze kwestia z FAP/bez FAP :) Zapomniałem dodać...
Miałem identyczny przypadek w vectrze B 1,8 16V, przyczyną były świece oryginalne opla. Sprawdzaliśmy wszystko co się dało i nic. Nowa cewka, czujnik wału oryginał , odkręcaliśmy kolektor wydechowy itp. Zamieniłem świece i po problemie. Taki zonk.
Witam wszystkich,ktorzy po wielkich bojach z bledem p2279 w 1.9cdti,maja ochote to podpalic.Moj przypadek w vectrze c z motorem 150 km ma poczatek gdy laweta z owym autem wjezdza na plac i klient mowi,prosze naprawic,licze sie z kosztami.Pierwsze odpalenie,kopci strasznie,padnieta turbina,regeneracja,no to juz pompuje,wypalimy olej z wydechu,troche...
Czujnik czyszczony niekoniecznie jest sprawny niewiem iak tam masz map sensor czy czujnik kolektora w parametrach jak zmienia się dopiero od 2000tyś. tak jak pisałeś a wcześniej niema reakcj to masz przyczyne
Napisz coś więcej o tych przerwach w zapłonach. Czy są przy stałych prędkościach, czy przy przyśpieszaniu, może przy zwalnianiu. Zmiejsz przerwę na świecach i sprawdź jak się zachowuje. Sprawdź zapłon, zmiejsz nawet jeśli będzie dobry i czy będzie poprawa. A tak na koniec w tych silnikach nie wiedząc czemu często siadają uszczelki pod kolektorem ssącym...
P0190,"Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa - usterka" COD bledu to tylko sugestia. Po takim odpalaniu z olelem na cylindrach i w kolektorze spodziewaj sie pokrzywionych korbowodow!
Witam Dwignia przyśpieszenia na linkę czy elektroniczna? Do sprawdzenia błędy mogą być sporadyczne i ich nie wyświetli jako błąd stały dopiero jak będzie się notorycznie powtarzało w Corsie tak miałem : Zawór EGR się nie zawiesza jeśli jest Szczelność układu wydechowego mieszek elastyczny itd. Klapka ciepłe zimne na silniku Kolektor dolotowy Czujnik...
To było tak że zaślepiłem kolektor ssący usunąłem klapy wirowe później zaślepiłem EGR i odpiąłem wtyczkę, 8 miesięcy auto jeździło normalnie a odcina była przy 5.5 tysiąca obrotów czyli wszystko idealnie, oczywiście do tej pory nie wylogowałem z komputera EGR ani klap wirowych, czy jest duże prawdopodobieństwo że to przez to że nie wylogowałem tych...
Z kodów usterek wyświetla mi się kod 19 czyli zły sygnał czujnika położenia wału korbowego. Wymieniałem czujnik na chodzący z innej Vecty i dalej to samo. Wymieniłem sterownik silnika (oryginalnie 90 351 650 motronic 1.5) na 90 351 648 i nie chodzi mi wogule na paliwie na gazie w zasadzie dobrze, ale dalej strzela w tłumik. Po wymianie komputera nie...
niestety wywala błąd p0234 czyli przeładowanie silnika ,sprawdzałem wszystkie zawory podmieniając na sprawne,wyczyściłem egr,przepływkę,czujnik na kolektorze ssącym,sprawdzałem wakuometrem i podcisnienia są ok,na koniec ograniczyłem turbine nakrętkom na regulatorze i dalej to samo.Tylko że teraz wywala błąd co chwilę.Nie wiem już co mam robić .Turbina...
Witam po wymianie czujnika położenia wału korbowego nic bez zmian,wymieniłem czujnik rozrządu i też nic i na koniec wymieniłem całą listwe z dwoma czujnikami auto chodzi jast ok acha i musiałem rozruszać te klapki w kolektorze bo niechciały nawet drgnąć. widać czujniki na listwie powodują to że wyłancza silnik. Pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc:D
Panowie mam pytanie, rok temu wymieniłem czujnik położenia wału na oryginalny Siemensa, problemy z autem znikły i ku mojemu zdziwieniu teraz powróciły. Czujnik ten znajduje się obok kolektora wydechowego, przewód jakoś przez ten czas zsunął się trochę z zaczepów na pokrywie silnika i podtopił od kolektora. 2 z 3 przewodów wydawały się nienaruszone,...
Auto przy 240 tys. miało zrobiony rozrząd. Przy 245 tys. zostały założone zaślepki na kolektor, auto zaczęło bardzo przyjemnie chodzić. Sprzęgło zostało wymienione również przy 243 tys., ponieważ skończyło swój żywot. Przy przebiegu 267 tys. nie chodziło tak, jak powinno. Można wyprzedzać, ale ostrożnie, ewidentnie brakuje mocy. Obroty idą do góry,...
będzie, jeżeli takie same silniki A co z osprzętem różnica jest ze wtryski Vectra i Omega ma inne numery (inne wtryski), Vectra od 1.8 do 2.2 ma takie same numery, to samo jest z kolektorem. Mnie się wydaje , że na wale korbowym są różne czujniki. Czujnik wału kolbowego jest od omegi, natomiast czujnik położenia wałka jest od X18XE (inny wtyk).
EGR jest sterowany podciśnieniowo, za pośrednictwem elektrozaworu, sterowanego przez ECU. Pierwsza rzecz to wymontowanie zaworu z kolektora, oczyszczenie go z sadzy i sprawdzenie czy swobodnie się porusza, w dalszej kolejności sprawdzenie podciśnienia i elektrozaworu (aktywna diagnostyka). Sam zawór EGR nie ma żadnych czujników elektrycznych, więc jego...
Dodam że przy prawie całkowitym zatkaniu dolotu ręką pracuje prawie że normalnie nieszczelność pomiędzy przepływomierzem a kolektorem ssącym.-sprawdź. przy próbie dodania gazu auto strzela raz w wydech raz w filtr powietrza spalanie stukowe będzie występować,więc nie jest to błąd.
Witam Mam też vectre c z tym silnikiem i ten sam problem.Właśnie teraz skojarzyłem,że jak było chłodniej to tego problemu nie było .Też ostatnio czyściłem egr i czujnik w kolektorze od turbo ale nic to nie dało dalej jak na niskich obrotach na 5 wcisnę gaz do końca wchodzi w tryb awaryjny. Może udało się komuś to rozwiązać ?
Przeplywke odpinalem, nic nie daje. Temperaturę na kompie widzi taka sama jak na zegarach, po odpieciu czujnika temperatury też się nic nie zmienia. Świece okopcone wszystkie jednakowo. Dodano po 2 Chodzi Ci i ten wężyk co od spodu kolektora jest? Jeśli tak to jest na miejscu i jest szczelny.
witam mam opla vectre b 2.0 dti (101 koni) wymieniłem mu wczoraj olej i wszystkie filtry ponadto wyczyściłem mu kolektor ssący miał on z 2cm nagaru musialem przy tym odkręcić przewody od pompy do wtrysków i odpiąć kilka wtyczek od czujników poskręcałem wszystko tak jak było i za nic w świecie nie nie mogę go odpalić pierwsze myślałem ze może ma problem...
Witam wszystkich , wymieniłem cały kolektor ssący z przepustnica i czujnikami bo mechanik powiedział ze mógł pęknąć , jak auto chodzi na gazie albo uszczelka może być nieszczelna . Wymieniłem to wszystko a auto jak chodziło tak chodzi czyli odpalam auto ma obroty 3 tysiace potem spada na 1 i tak sobie skacze odłączyłem silniczek krokowy i tak śmigam...
1. "Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba pod kolektorem ssącym między 2. i 3. cylindrem - częstotliwość rezonansowa czujnika 8 kHz " Dane z WKŁ, wszyscy wiemy ile warte, wiesz kolego daruj sobie już odpowiedzi na tym forum
Witam, Wymieniam silnik w oplu vectra b 1.8. Kupiłem drugi silnik i mam problem z ich oznaczeniem. Na głowicy na obydwu jest napisane X/Z18XE. Z tym, że jeden ma kolektor razem z katalizatorem i sonda lambda a drugi nie. Jest też jakiś czujnik chyba na bloku w jednym a w drugim nie ma. http://obrazki.elektroda.pl/6229943800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5142188600_1...
czujnik temp. wody jest z tyłu na kolektorze dolotowym ,kostka chyba koloru niebieskiego,ten co rozłączałeś to pokazuje temp. na zegarach i nie ma nic wspólnego z pracą silnika.
czujnik ciśnienia paliwa umieszczony za filtrem paliwa pokaż go w astrze g 2,0dtl Omega Vectra Astra filtr jak najbardziej jest i powinien być w silniku DTL zorientowany zwykle w okolicy ściany grodziowej koło zaślepek wentylatora nadmuchu stan świec i przewody WN no comments Problemy ze świecami na zimnym silniku mogą również mieć taki objaw nie rozpali...
Witam. Tak jak w temacie napisałem, przestała mi działać dmuchawa. Mam nadzieję że to nie rezystor, bo nowy trochę kosztuje, a zamienników nie ma. Podłączyłem dzisiaj komputer i wyświetliły mi się dwa błędy: nr błędu - P0105 - Powertrain - paliwa i powietrza Pomiar - ISO / SAE Kontrolowany opis Ciśnienia bezwzględnego w kolektorze / Obwód ciśnienia...
Sprawdź izolację od czujnika wałka (taki peszel), idzie blisko kolektora i lubi się rozpadać. Jak poszła to czujnik do wymiany. Tylko uważaj na "oryginały" Simensa za ok 200zł, obok oryginału nawet nie leżało. Sam się naciąłem i kupiłem, na drugi dzień jechałem do ASO po nowy.
Proponuje sprawdzić czujnik temperatury podający dane do komputera. Jeśli mnie pamięć nie myli to pod maską masz 3 czujniki. 1 na chłodnicy do wentylatora i 2 szt najprawdopodobniej na kolektorze. 1 odpowiada za wskazanie temperatury na deskę, a 2 idzie do ECU i wpływa na pracę silnika.
Ale fura jest sprawna. Chcialem sobie tylko zdiagnozowac, bo ostatnio mi sie zapalila raz. Podobno na samym poczatku diagnozy powinien podac kod 12 a dopiero potem kody usterek w kolejnosci rosnacej, jesli nie ma problemow to kod 12 podaje w kolko. A u mnie od razu po zal. zaplonu (oczywiscie ze zwartymi 5+6) wyswietla kod 0340. Czy to jest poprawne,...
pierwsza rzecz spradzic wszystkie przewody podcisnieniowe i czy kolektor ssący jest szczelny tzn czy jakis weżyk podcisnienia nie spadł lub nie jest przetarty.Jeżeli to nie pomorze to trzeba by sie wziąś za siniczek krokowy,ewentualnie może byc jeszcze wina czujnika temperatury bo silniczek jest z nim powiązany.
pokazuje błąd P0725 oraz P1335, czy pozostaje tylko regeneracja pompy wtryskowej czy sterownika pompą, proszę o sugestie.Pozdrawiam. W/w błędy niczego nie przesądzają.Zaprowadź auto do kogoś kto oprócz odczytywania kodów umie jeszcze je interpretować.O parametrach rzeczywistych nie wspomnę.Samemu to możesz najwyżej sprawdzić połączenie kostki od czujnika...
Dodam jeszcze do tego,że wszystkie przewody podciśnieniowe i powrotne do wtrysku zostały wymienione. Jest zamontowany nowy przepływonierz, czujnik w kolektorze ssącym,filtr paliwa, wyczyszczono w zbiorniku sitko,była podmianka czujnika wału korbowego,3 zaworów podcisnieniowych ale efekt jest ten sam P1220. Ten co regenerował tą pompę twierdzi,że ją...
Witam Mam komunikat z diagnozy "EVAP control sys" ale żadnego zaworu ani czujnika na wężyku z parami paliwa od samego zbiornika przez filtr z węglem aktywnym do samego kolektora dolotowego nie widziałem. W parametrach przy wyłączonym silniku odczytałem EVAP=99% (nie wyskakuje błąd) , a po włączeniu silnika =0% (błąd jest) Gdzie powinien w takim autku...
Odkopuje temat,wiem,ale auto nadal nie jest niesprawne.Wymieniona została sonda lambda,poniewaz komputer pokazywał ją jako martwą.Po wymianie zero poprawy.Wymieniona kolejna pompka paliwa poniewaz tamta ponoc dawala slabe cisnienie,udroznione przewody paliwowe,zero poprawy.Teraz jeszcze doszła kolejna kwestia,ze podczas jazdy niezaleznie czy na lpg...
Pierwsza sprawa czy jest tak samo na gazie i na benzynie . Jak zachowują się sondy lamda , poza tym jak długo pracuje instalacja gazowa , reduktor i czy nie ma problemu z prychaniem itp. . Przepływomierz jest delikatny detonacja w kolektorze ssącym może go uszkodzić , poza tym do sprawdzenia jest EGR i sondy . Problemem mogą być również świece zapłonowe...
Tak jak poprzednik napisał skąd wiesz że to 45 stopni?Moim zdaniem coś chyba oszukuje ci czujnik temp. wskażnika .Najprościej to sprawdz jaka jest temperatura kolektora ssącego jakimś innym termometrem i będziesz wiedział.Jeżeli jest ok to pozostanie sprawdzenie termo- włącznika w chłodnicy no i czy cała się nagrzewa chłodnica czy tylko jej część.
A skąd pobierane są dane do czasu wtrysku?? czy to na ciepłym czy to na zimnym przygasa na biegu jałowym, trzeba go przytrzymać na gazie, ale wtedy chodzi na wysokie obroty, nieraz nie chce z wysokich obrotów wogóle schodzić, jakby coś sie zacieło. Przy gwałtownym dodaniu gazu silnik strzela nie wkręca się do końca , Ja bym poszukał właśnie w układzie...
Witam mam problem z vectrą b silnik j/w błąd p1640 można skasować lecz pojawia się przy ponownym uruchomieniu samochodu. Dodam że został wymieniony sterownik na drugi, gdyż myślałem że przyczyna tkwi w sterowniku.Mogę powiedzieć jeszzce że ktoś wyjął żarówkę z kontrolki silnika i nie swieci, lecz po podłączenu kts widać jak kontrolka włącza się i wyłącza...
kolego odkręć kolektor od silnika możliwe zapchanie kat . Robiłem takie coś w vk c i wymieniłem przepływomierz listwe a ona nie wchodziła powyżej 3 tys obr i odkręciłem kolektor i wyszło szydło z worka Dodano po 50 dodam żę komputer pokazywał błędy przepływomierz , sonda Skoro jest błąd czujnika wałka to bez sensu sprawdzać katalizator od razu mimo...
Witam Poduszki są nowe wszystkie 4 szt wymieniłem 2 czujniki temperatury jeden w górnej części kolektora z jednym stykiem i w dole kolektora z dwoma stykami jest jeszcze jakiś w mono-wtrysku ??? co do czujnika położenia przepustnicy nie wymieniałem co ciekawe nie mam żadnych błędów w ECU co do obrotów silnika są minimalnie nierówne ale każdy mówił mi...
Panowie, sprawa wygląda tak. Vectra wyłączyła mi się w trakcie zjazdu z górki, dosłownie 4km od rozpoczęcia jazdy. Jakoś zjechałem na pobocze ale już jej nie odpaliłem - rozrusznik kręcił, nie było zapłonu mieszanki. Po paru godzinach przyszedłem ją przepchnąć nieco dalej, ale auto odpaliło. Szybko pojechałem w stronę domu. Auto znowu zgasło akurat,...
a ja myślę że dlago,że ten samochód ma kolektor o dużej pojemności i zalewa się gazem. Ten silnik ma chodzić tylko na sekwencji,standardowe instalacje II generacji tam nie przejdą. Ps-i czemu padła sugestia n/t knock sensora? Bez sensu.. ten silnik bardzo ładnie chodzi na II generacji ale wiadomo im wyżej tym lepiej pisałem o tym czujniku z tego względu...
Kapy uszczelniałem we wrześniu ubiegłego roku i po niedługim czasie zaczęło sie to szarpanie ,do tej pory w gniazdach świec suchusieńko ,żadnych wycieków. Pierwsze co wymieniłem gdy odczułem szarpanie to kable WN NGK, potem świece NGK dwuelektrodowe nr23 (teraz juz jednoelektrodowe BOSCH),cewka podmieniana na nową,czujnik poł.wału podmieniany na nowy...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z moją Vectrą B 2.0dti 99r. Auto kupione niedawno, więc nie wiele o niej wiem. Od początku palił się check. Według poprzedniego właściciela zapalił się z powodu pęknietego przewodu podciśnienia. Auto oczywiście nie miało mocy i kręciło tylko do 4tys. Wymieniliśmy przewód, check nadal się palił, mocy dalej brak(tryb...
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
wiem ze ciśnienie jest małe ale nie wiem dlaczego czy pompa padła czy brak prądu w niej. pompę i czujniki z listwy będę miał w niedziele I czy jak jest rozrząd o ząbek przestawiony o ząb to pompa nie da ciśnienia Wracając do błędu u2106 Brak komunikacji CAN ze sterownikiem s.biegów. myślałem ze to wina luźnej klemy a może tu jakiś diabeł siedzi I czy...
,silniczek krokowy, założony już 3-ci (wprawdzie nie oryginalny ale sądząc po cenie ze średniej półki) obroty raz są dobre a raz podwyższone, przeważnie nie ma na to reguły .A po co wymieniony? Co przemawiało za potrzebą wymiany? czujnik temp. cieczy na ecu też wymieniony. Jak wyżej? jedyne co nie ruszane to tps. A może to właśnie od niego należało...
Witam Może ktoś borykał się z takim problemem. Auto ma małą moc, powoli przyspiesza. Z tego co już zdiagnozowałem to maksymalne ciśnienie doładowania jakie uzyskałem to 0,7 bara. Samochód nie kopci. Wychodzi na to że dostaje mało paliwa i w związku z tym pytanie: czy mało paliwa jest z powodu niskiego ciśnienia doładowania czy też niskie ciśnienie wynika...
Witam po długiej przerwie. Mianowicie już spory czas temu udało mi się rozwiązać problem, a mając obecnie chwilę czasu postanowiłem to opisać. Pojechałem do gazownika zakładając że to właśnie gaz jest wszystkiemu winien. Gazownik odesłał mnie do znajomego elektromechanika (bardzo kumaty człowiek, jeżeli ktoś szuka takiego fachowca w Olsztynie lub okolicach...
Mam to samo :) prawdopodobnie wyświetla Ci błąd zaworu EGR jak jest zimno to jest ok ale jak jest już ciepło to wywala błąd i wyłącza turbosprężarkę. Jeszcze nie rozwiązałem tego problemu ale podejrzewam zaworki podciśnienia które regulują otwarcie zaworu EGR (bynajmniej u mnie). Pierwszą rzeczą jaką zrób to wyjmij zawór EGR i go po prostu przeczyść...
Witam podłącze sie do tematu , mam ten sam problem w vectra A 1,6 u mnie pali sie i na gazie i na benzynie , wywołałem kody i wygenerowało mi nastepująco 33, 34, 35, 42, 44 i 45 po resetowaniu ( po odłączeniu akumulatora na 10 sekund) wygenerowało mi juz tylko kod 42 ! kontrolka nadalk świeci mimo juz dłuższej jazdy na benzynie ! czy jest na to jakas...
Miałem podobną historię. Wysłałem pompę do regeneracji, 1400 zł. Pompa wróciła, montaż i wyszła reszta: kolektor do czyszczenia, uszczelki pod wtryskami, czujnik ciśnienia doładowania, przelewy. Nawet stacyjka padła- nie ma związku ale koszty były. To co wyszło zrobione i co?? Nic, dalej to samo. Opadły mi ręce, brak pomysłów- albo ta cała regeneracja...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
witam posiadam Vectre A 1.6i (c16nz jednopunktowy wtrysk) 90r. Pb/LPG. Problem polega na tym, że zaraz po odpaleniu lub ruszeniu auto zaczyna się dusić i zwalniać czy na benzynie czy na LPG, a dodawanie gazu powoduje jeszcze większe zamulenie(chyba że wcisnę pedał w podłogę to jakoś jedzie...) a na PB czasami potrafi kichnąć, potem mu przechodzi (trzeba...
Czujnik jest zamontowany właściwy, z tego co mówił sam mechanik. Strzela w kolektor ssący, otwierając puszkę filtra powietrza. Problem powstał stopniowo - coraz częściej miała problem odpalić, teraz rzadko kiedy odpala prawidłowo. "Check engine" nie świeci w ogóle, nawet po włączeniu zapłonu. Sprawdziłem żarówkę, ścieżki, kostkę - wszystko sprawne,...
Witam.Mam problem z vectrą 1.8 16v który polega na tym że pewnego dnia podczas jazdy coś strzeliło w wydech tak że wydmuchnęło uszczelkę pod kolektorem wydechowym.Silnik odpala czasem bez problemu a czasem kręci i się przyblokuje zupełnie jakby kable WN były żle założone.Gdy już odpali to na wolnych obrotach strasznie strzela w wydech do tego obroty...
Witam, vectra c 2.2dti 2003r vc 2.2 dti 2003r Od jakiegoś czasu samochód nie chciał palić na ciepłym silniku. Po 2 tygodniowym postoju samochód bardzo ciężko pali na zimnym i ciepłym wogóle. Po odpaleniu szarpie silnikiem tak jakby na trzy gary chodził. Przy próbie ruszenia i przejechaniu 50m kopci (nie strasznie) na siwo. Obroty pompy na biegu jałowym...
[quote="mactronic"]Czy czujnik temperatury silnika ma znaczenie przy odpalaniu na gazie? /quote] Dobre pytanie! Czy gaz jest samodzielna instlacją czy też w jakiś sposób jest sterowany "równolegle" do sterowania gaźnika (wtrysku) , gdzieś musi byc wspólny element bo pedał gazu jest jeden. Może ktoś zna odpowiedź!? Pojechalem jednak z gratem do warsztatu....
To jest rok 95 więc wtrysk jednopunktowy Abimex, zwykła sonda jednoprzewodowa i ekran=masa, sterownik Delco prawie ten sam co w opel kadet/vectra/astra z silnikami C14, C16. Sonda działa dopiero jak silnik się nagrzeje do ok 60stopni. Do tego momentu sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę. Zbyt wysoki sygnał MAp(czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym)...
c18nz egr-a ma i bez niego jakoś dziwnie jeździ (ale raczej brak płynności przy przyspieszaniu i słabizna na wyższych obrotach) na wolne schodzi dopiero przy prawie całkowitym zatrzymaniu auta (ma to związek z czujnikiem prędkości który jak widać u ciebie działa tyle że powiniem trzymać ok 1200-1500rpm) ale działa to tak że kalkulator otwiera krokowy...
Witam. Posiadam Opla Vectre 1.6, model C16NZ z paźdz. 1988 i nie mogę nigdzie znaleźć parametrów czujnika temp. cieczy chłodzącej, ale tego od wskazań na tablicy wskaźników. Chyba że w innych modelach ten czujnik jest taki sam. Jest z pojedyńczym przewodem. Pozatym wskaźnik poziomu paliwa i temp. pokazują trochę zaniżoną wartoćś i to wina stabilizatora...
A wiec tak: Cały dolot sprawdzony-szczelny Egr podmieniony- nie pomogło Czujnik doładowania zmieniony-nie pomogło N75 zmieniony- sterowanie turbina lepiej dziś (mój pewnie uwalony) lecz błąd nadal występuje Przeplywka zmieniona- nie pomogło Wymienione wszystkie części na raz- nie pomogło(z wyjątkiem lepszego sterowania turbiny ) Grucha turba podpięty...
pieprzenie o matko kto tu podpowiada? jaki palec jaka kopulka pisze chlopak ze iskara jest. Na wtryskiwaczu napiecie ma byc ok 5V a co czujnik temp ma z tym wspolnego zdemontujesz caly wtrysk i osprzet wtrysniesz paliwa do kolektora topowinien zalapywac wiec jaki modul zaplonu tym bardziej ze pisze ze iskra jest. Jaki przekaznik pompy skoro chlopak...
vectra kolektor kolektor dolotowy vectra vectra kolektor wydechowy
naprawa drukarki brother magneśnic wirnik baterie rowerowe połączenie
satel integra 128wrl kluczyk kodowanie
Błąd A13 w zmywarce Indesit DFP5731 - przyczyny i rozwiązania Co to jest k164ŁA8? Wyjaśnienie kodu HTML i układu scalonego