Czujnik temperatury na kontrolkę jest z jednym przewodem. https://obrazki.elektroda.pl/9092606600_...
Mnie kiedyś jakiś syf podlazł pod czujnik, pomogło wydłubanie tego czegoś z kanału na czujnik i umycie czujnika.
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Czujnik temperatury w termostacie został stary czy nowy termostat był z czujnikiem?
Masz zegary z mechanicznym licznikiem przebiegu czy z wyświetlaczem LCD? Kontrolka w starych zegarach ma włącznik bimetalowy i albo świeci albo nie - jeśli się żarzy to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony lub niewłaściwy czujnik. Sterownik silnika ma swój czujnik, wentylator swój, a kontrolka też swój - teraz pytanie który Ty wymieniłeś ;) Czujnik...
Sonda zdechła, tak trudno zinterpretować błąd czujnika tlenu?.
Nie ma testu, bo w zwykłym liczniku kontrolka jest włączana przez czujnik bimetalowy wkręcony w kanał wodny w głowicy silnika, a nie przez ECU.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Nie ten typ czujnika.
Sprawdź kabelek od czujnika czy nie jest przetarty koło niego ew. wymień czujnik.
No to masz czujnik od wskazówki :) Szukaj takiego do kontrolki.
Kolego polata to tyle że nie bedziesz mógł na nie patrzyć. Ja serwisuje takie po 285000 km na gazie .To autto polata :D A u ciebie jest pewnie problem z instalacją elektryczną lub czujnikiem oleju . standard w fiatach:idea:
To trzeba jeszcze zobaczyć, czy chłodnica w obrębie czujnika osiąga temperaturę, jeżeli tak i wiatrak rusza jak zewrzesz styki wtyczki czujnika to masz do wymiany czujnik.
Który rocznik tego Seicento? Starsze 1.1SPI miały dwa czujniki - jeden do komputera i jeden do kontrolki, nowsze (MPI) miały już tylko jeden czujnik, a kontrolką sterował komputer. W starszej wersji wystarczy zamienić czujnik bimetalowy od kontrolki czujnikiem rezystancyjnym i wskaźnik będzie działał. W nowszym będzie kłopot gdzie umieścić dodatkowy...
Dzięki za opinie , ale chciałbym o więcej szczegółów, tak jak pisałem poprzednio a mianowicie: - czy jest to z dużym prawdopodobieństwem czujnik temperatury ? - jeżeli nie, to co innego może być przyczyną opisanych problemów ? - który jest to ten czujnik temperatury ? - gdzie się znajduje ? - jak się go wymienia ? pozdrawiam
Przyuważ czy wiatrak pracuje. Sprawdź czy jest prąd na czujniku. Skąd brałeś prąd jak sprawdzałeś wiatrak? Może się nie otwierać w pełni termostat można wyjąć i sprawdzić we wrzątku.
Po dotknięciu przewodu do masy kontrolka zapala się "pełnym" blaskiem.
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
Czyli kup czujnik pod kontrolkę i go wymień.
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Cześć, miałem to samo po przejechaniu 70 km w Seicento 1,1 mpi, 2003r, benzyna, (check engine + wentylator)Problem wystepuje tylko zimą. Wymiana czujnika temperatury nic nie dała. Jezdzi ok na drugi dzień kontrolka gasnie.
Są dwa rodzaje czujników bo w niektórych seicento były lampki kontrolne a w niektórych wskaźniki. I tak czujnik do kontrolki ma czarną oprawkę a do zegara czerwoną oprawkę. Po tym można te czujniki odróżnić.
kontrolka wtrysku nie sygnalizuje o pracy pompy...ja bym poszukał w instalacji ,np. sygnał z czujnika położenia wału (złacze , złamany przewód, plouzowanie się samego czujnika, itp), najlepszy był by komp....
Zmierz manometrem ciśnienie oleju, bo może jest niskie i przez to się zaświeca, albo może czujnik szwankować. To na początek.
Silnik to SPI rok 2000 to gdzie jest ten czujnik? sandamiano "Re: Fiat Seicento 1.1, kontrolka temperatury i wentylator Czujnik na kontrolkę masz patrząc na silnik od strony kabiny niedaleko miarki poziomu oleju. Wkręcony w głowicę i z jednym przewodem. Kolor przewodu zapewne białozielony." http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Jeżeli...
Kontrolka jest podłączona osobno. Jak w starych samochodach. I to normalne zjawisko. Zawsze można wyjąć kosz z pompą paliwa i dorobić tłumik na osi pływaka.
Ten prawdopodobnie uszkodzony czujnik temperatury, to ten z zieloną końcówką po prawej stronie (patrząc z przodu)? Bo chyba ta wersja nie ma innego czujnika?
Czujnik wymieniłem na nowy, ale to nic nie dało.
Witam mam nastepujący problem po nagrzaniu silnika zapala się kontrolka cieczy chłodzącej, wentylator działa przwidłowo, włącza się jak zwykle co jakiś czas ale lampka kontrolna wysokiej temperatury ciągle sie pali. Po zgaszeniu silnika o odczekaniu kilku minut włączam silnik i wszystko jest OK Czy to uszkodzony czujnik, czy termostat...
Czujnik położenia wału bym sprawdził.
Chyba że to jest 700 z gaznikiem Aisan, to jest czujnik temperatury cieczy ale od wskaznika temperatury a nie od kontrolki. A z tego co mi wiadomo to kontrolka jest od przegrzania ale w Seicento.Więcej pokory, a lać to może w ,,lany poniedziałek,,. POZDR.
Pod spodem jest czujnik odbierający sygnał z koła pasowego ,jak się nie mylę. Zerknij pod auto.
Sam czujnik, w fiatach bardzo lecą.
Zmieniłem czujnik na ten który poleciliście, wszytko działa miód malina. Dziękuję za podpowiedź co do czujnika bo nigdy by mi to do głowy nie przyszło.
Koło filtra oleju jest 1 pinowy czujnik, zdejmij z niego przewód i sprawdź czy kontrolka zgaśnie, jeśli nie to oznacza, że jest zwarcie na instalacji. Natomiast jeśli zgaśnie to może być uszkodzony czujnik albo jest złe ciśnienie oleju w silniku.
Zastosowałem wczoraj płukankę. Zostawiłem na noc. Dziś z rana przed pracą wypłukałem 2 razy. Znowu rdzawy kolor i pełno grudek rdzy i kamienia. Jakaś masakra. Na dodatek wczoraj zamontowałem nowy wentylator, na razie się nie uruchamia. Kontrolka od temperatury też nie działa (w którym miejscu dokładnie jest czujnik od kontrolki - wczoraj patrzyłem ale...
Kontrolka awarii wtrysku sygnalizuje niesprawności wielu czujników tego układu w tym samochodzie. Nie monitoruje pompy paliwa jako osobnego urządzenia. Jeśli jest LPG w aucie to można sprawdzić czy przy pracy na benzynie zostaje przywrócone zasilanie wtryskiwacza bo gdy jest przerwa w obwodzie elektrycznym wtryskiwacza to właśnie kontrolka też to zgłosi....
U mnie wlasnie zaswiecila sie kontrolka zbyt wys temp w chlodnicy, czy normalne zwarcie tego czujnika spowoduje załaczenie wentyl. ?
a może masz coś z czujnikiem wałka rozrządu lub czujnikiem na kole zamachowym,sprawdz instalacje
Powinno się dać, ale to już pewnie rzeźba będzie. Wymienić trzeba maglownicę i kolumnę kierowniczą ( nie wiem czy nie trzeba przerabiać mocowania kolumny ). Dodatkowo zrobić wiązkę do wspomagania i dołożyć czujnik prędkości ( z tym może być problem, bo trzeba sprawdzić czy oryginalny pasuje ), podłączyć jakąś wolną kontrolkę na tablicy jako kontrolka...
Witam. Seicento 1.1 rok produkcji 2000r. Świeci kontrolka wtrysku paliwa i po zapaleniu auta nie gaśnie, tym samym samochód pracuje nie równo,brak mocy. Na początku kontrolka zapalała się czasami i gasła teraz świeci cały czas. Napięcie na wtyku zasilającym wtrysk ok.6V, podpięcie żaróweczki z pod tablicy rejestracyjnej powoduje, że żaróweczka żarzy,...
Moja diagnoza to brak połączenia z czujnikiem położenia wału, wiązka idzie w osłonie paska rozrządu, są 2 złączki, jedna na dole przy czujniku i druga u góry.
czujnik położenia wału do sprawdzenia
Jest przejście między złączem sterownika a wtryskiwaczem (sterowanie masą), zasilanie wtryskiwacza również odpowiada napięciu akumulatora. Instalacji gazowej brak. Auto normalnie jeździ, tylko w czasie przyspieszania "łapie" błąd, i później znów kontrolka gaśnie. Parametry czujników sprawdzone (obroty, podciśnienie).
Problem rozwiązany. Dopiero na wykresie komputerowym okazało się, że to czujnik prędkości walu. :).
Nic to nie dalo, symbol silniczka dalej pulsuje, wywolalem usterke przez odpiecie jakiegokolwiek czujnika i ladnie wysypalo blad na examinerze, podpowiadam ze autko pracuje bez zarzutu, dlaczego pulsuje ta kontrolka????
Kupie uzywkę czystą , bez imo . Troche droższe , ale to i tak znikome koszty.Moze byc np z punto? Nie zapomnij przeciąć kabla od centralki CODE przy wtyczce sterownika. Sterownik na próbę może być z Punto 1.1 lub 1.2SPI ale docelowo powinien być z SC 0.9. Bede kombinował wieczorem z tym programem , zdiagnozuje pompę przez niego? Nie, w obwodzie zasilania...
Witam, Mam pytanie czy mozna wyjechac na dłuższą trasę ze świecąca sie kontrolką temperatury bo wysiadł czujnik temperatury wody i nie wiem czy to bezpieczne.:(
http://bi.gazeta.pl/im/2/11546/z11546152... Taka kontrolka. Oznacza że jest mało płynu hamulcowego. Lecz dolałem i wraz jest to samo. Tak jak pisałem to też jest obwód zaciągniętego hamulca ręcznego - Włącznik masz pod dźwignią ręcznego- może tam dotyka masy lub jego pzrewód jest przetarty i gdzieś masuje do karoserii. Jeśli...
Generalne w momence gdy kontrolka się zapala to silnik w tym momencie nie ma praktycznie smarowania. Seicento jak i wiekszość aut ma kontrolkę BRAKU CIŚNENIA OLEJU, a nie NISKIEGO POZOIMU OLEJU. Jazda z zapalającą, a już nie daj boże palącą się na stałe konrolką grozi uszkodzeniem! Owszem, ciśnienie może niknąć z powodu niskiego poziomu oleju. Jak jest...
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w czym jest problem). Najprawdopodobniej jednak problem...
Tam jest wejście 3 pinowe i trzeba podać osobno +12V na interfejs inaczej nie połączy ale to powinien wiedzieć. Co do szarpania- czujnik MAP jest ważny w tym względzie- jego przewód podciśnieniowy z przepustnicy do czujnika który jest przykręcony do sterownika wtrysku. Kontrolka wtrysku zaświeca się przy tej usterce kiedy poszarpuje i muli ?
obejrzyj dokładnie cienki przewód podciśnieniowy do MAP-u. Wychodzi pod przepustnicą tam gdzie przewód do serwa hamulcowego i jest połączony z czujnikiem ciśnienia przy sterowniku wtrysku Nie gasł by z tego powodu. Najprościej podpiąć pod diagnoskop jeśli nawet kontrolka wtrysku nie wykazuje awarii - można podejrzeć parametry. Bez tego nie wiesz czy...
Za akumulatorem masz bezpieczniki. Jeden z nich oznaczony jako EFI 20A jest od układu wtrysku. Auto oczywiście SPI tak? Bo piszesz kontrolka wtrysku a takowa występuje w silnikach SPI a czujnik wałka (rozrządu?) występuje w silnikach MPI.
w seicento 900 niema czujnika w bloku, jest czujnik w głowicy - w seicento jest to nie czujnik a włącznik który zaświeca kontrolkę przegrzania - już po wszystkiemu ja to koledze wymieniłem właśnie na czujnik temperatury (z cinquecento) i założyłem przełącznik który przełączał sygnał między poziomem paliwa a temperaturą czujnik załączania wentylatora...
Ale prawie sie zagotowała ,mi sie wydaje że wysiadła chłodnica. Jeżeli nigdzie nie ubywa płynu to jeszcze nic strasznego.Obserwuj wskaźnik temperatury cieczy bądź kontrolkę przegrzania silnika.Sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy.Jeżeli się nie włącza to pierwszym objawem będzie wzrost ciśnienia w układzie chłodzącym i wyciek spod korka zbiorniczka...
Problem może dotyczyć czujnika ntc co tłumaczyłoby za niskie obroty po porannym rozruchu i trudności z odpaleniem. Alternator masz sprawny.
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
aha no dobra jutro sprawdze i zobaczę . a co do spalania to jest trasa jakieś 12 km w jedną stronę. Ale żeby tyle palił . ?? Sprawdzałem wycieków nie ma może czujnik temperatury bądź termostat i na ssaniu ciaglę jeżdże .???
Będzie pasował, pod warunkiem że masz czujnik rezystacyjny a nie bimetalowy, ten od kontrolki z żadnym wskaźnikiem działać nie będzie.
To jakieś dziwne tłumaczenie w programie - albo chodzi o czujnik prędkości obrotowej silnika, albo sterowanie wtryskiwacza - tak czy inaczej prosta do zdiagnozowania usterka elektryczna, tylko wypada, żeby mechanik dysponował multimetrem, a najlepiej oscyloskopem...
Równie dobrze sygnał zaburzony z koła zębatego. Zabrudzone koło, zabrudzony czujnik lub tez uszkodzony... Cóż to za błąd?? Przecież te komputery w 1100 są pięknie diagnozowalne z pełną przejrzystością błędów jak i parametrów pracy...
Przyczyną awarii było przebicie na kablu od czujnika położenia wału, był lekko nadgryziony przez jakąś kunę - jego wymiana załatwiła sprawę.
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
Zacznij od wyeliminowania instalacji LPG, czyli zakręcenia zaworu na butli. Następnie sprawdź, czy nie leje Ci się benzyna z regulatora ciśnienia (jest w korpusie przepustnicy, obok wtryskiwacza), dalej skontroluj stan wężyka podciśnieniowego łączącego kolektor/korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia. Możliwe też, że instalacja LPG, wskutek niewłaściwie...
Witam mój problem polega na tym. Przy dodaniu gazu auto zaczyna sie dusić i gaśnie. Włącza się od razu kontrolka wtrysku. I tu już jest wskazanie by nie chodzić w ciemności ale odczytać błędy. Sterownik sam informuje kontrolką że coś jest nie tak z którymś z czujników. Może to nie jest cudo techniki ale pamięć diagnostyczną posiada i trzyma nawet po...
No jeśli kolego twierdzisz że masz tyle paliwa w baku że kontrolka nie powinna się zaświecić a jednak jak piszesz od od czasu do czasu się zapala to coś nie tak jest. Proponuje sprawdzić kabel który idzie od czujnika poziomu, czy się gdzieś nie przetarł i nie zwiera z masą pojazdu itp. Możliwe że uszkodził się sam czujnik który znajduje się w baku,...
Seicento 1.1 sterownik IAW 16FM.E6 brak iskry . Rozrusznik kręci , pompa paliwa działa. Impulsy z czujnika położenia wału O.K. Pali się na stałe kotrolka CODE. Po kolejnej próbie odpalenia zapaliła się na stałe kontrolka wtrysku. Czy to sterownik?
Fiat Seicento 0,9. Sprawa wygląda tak: w sylwestra odpalilem auto żeby troche szyby odmrozić. Silnik pracował trochę nie równo. Po ok. 15minutach zgasiłem. Po następnych 30min chcąc wyjechać auto już nie odpaliło. Pompa paliwa pracuje, kontrolka immobilaizera gaśnie, po dłuższym przytrzymaniu na rozruszniku kilka sekund silnik "kuleje" i gaśnie. Wymieniłem...
Witam. Mam taki problem ze seicento 900 a mianowicie bardzo się grzeje. termostat wymieniłem, czujnik od kontrolki wymieniłem, czujnik od termostatu wymieniłem, czujnik od chłodnicy wymieniłem, płyn wymieniłem, układ odpowietrzyłem ,pompę wody wymieniłem, uszczelką z pod głowicy wymieniłem i on nadal się grzeje. Proszę o pomoc co to może być.
a ja dorabiam przełącznik od boku zegarów którym przełączam kabelki albo od czujnika ilości paliwa albo od czujnika temperatury (który trzeba wymienić w głowicy na taki od wskaźnika a nie kontrolki) i wtedy wskaźnik poziomu paliwa pokazuje paliwo lub temperaturę w zależności co się akurat chce
Sprawdz przejscia z centralki na cewki , jak bedzie przejscie to moze byc popsuta centralka wtryskowa. Już kilka wymieniałem w Seicento 900 Dodano po 11 Jeszcze czujnik zapłonu na wale bym sprawdził czy nie jest uszkodzony
Witam. Auto jak w tytule. Kupione ok 2 tyg temu. Odkąd go kupiłem świeci się kontrolka ABS i wykrzyknik (ręczny). Układ ABS nie działa. Po podpięciu pod komputer komunikuje następujące błędy: https://obrazki.elektroda.pl/6739246900_... Auto ma 150tyś przebiegu, sprowadzone z Niemiec... Mało realne mi się wydaje, żeby NA RAZ padły 3...
Witam Panowie zacznę od tego że dziś rano gdy położyłem się pod seico zauważyłem krople płynu chłodzącego na dole chłodnicy.Postanowiłem odpalić auto by sprawdzić gdzie jest nieszczelność .Ku mojemu zaskoczeniu nigdzie już nie leciało a płyn chłodniczy zaczął się gotować i bulgotać w przewodach.Nie wspomnę że wentylator się nie załączył choć wczoraj...
Za akumulatorem gdzie tam są bezpieczniki Sprawdziłem obok kierownicy po lewej stronie i przy sterowniku tu gdzie są 2 przekaźniki znalazłem 3 kable od masy wiec przeciściłem A może faktycznie to ten czujnik położenia wału no bo nie ma zasilania na pompę ani iskry A ta kontrolka wtrysku marchewka co oznacza załączenie układu wtryskowo zapłonowego..?
Witam! Mam podobny problem. Zaczynam kręcić rozrusznikiem iskra skoczy 2-3 razy i koniec.Później czasem skoczy ale rzadko ale jak kończe kręcić rozrusznikiem też skoczy i jakby chciał zaskoczyć. Kręce 2,3,5 razy i nic a za którymś razem zaskoczy od razu. Czujnik na wale dobry, Pompa paliwa chodzi w momencie próby rozruchu i wtrysk też więc sterowanie...
Czujnik położenia wału korbowego po rozgrzaniu może przestawać działać. Jednak jeśli kontrolka zgłaszała jakiś błąd (powinna gasnąć po ok 4 sekundach po przekręceniu kluczyka na MAR) warto sprawdzić czy nie ma jakiegoś błędu zapisanego czym może naprowadzić na usterkę
Może też czujnik temperatury silnika lub czujnik położenia przepustnicy nie podawać w tym czasie danych. Występuje przerwa w obwodzie i zapala się kontrolka awarii układu. Psiknij jakimś sprejem do kontaktów elektrycznych w kostki czujnika na termostacie, czujnika na osi przepustnicy jak również wskazane - w kostkę czujnika MAP-u - przy centralce wtrysku
Są 4 czujniki temperatury W 900-setce są tylko 3 czujniki temperatury, z tym tylko jeden z nich bierze udział w ustalaniu składu mieszanki - ten wkręcony w termostat. Pozostałe dwa to tylko wskaźnik przegrzania silnika - ten w głowicy który załącza kontrolkę, i włącznik termiczny włączający wentylator chłodnicy - ten w chłodnicy. Te dwa ostatnie nie...
Byłem przetestować samochód jak się sprawuje jeździłem 30 min, przyjechałem do domu zostawiłem samochód następnego dnia próbuje odpalić i cały czas świecą 2 kontrolki immo i świeca kupiłem nowy komputer i czujnik położenia wału i nic to nie dało co może być problemem ?
stojąc na światłach zaczęła palić mi się kontrolka od wtrysku i silnik zaczął nierówno pracować. Po paru sekundach kontrolka zgasła i silnik normalnie pracował. Przyczyn może być wiele, któryś z czujników podał złe parametry do ECU. Jeśli sytuacja się nie powtarza, to na razie dałbym sobie spokój z naprawą. Podpięcie pod kompa powinno wskazać winowajcę.
Przy hydropopychaczach niekoniecznie, ale przy mechanicznej regulacji to nie wiem. To może jednak korby, tylko powinny się tłuc conajmniej tak samo na gorącym. Zdjemowałeś pasek osprzętu żeby wykluczyć pompy, rolki, alternator? Co do ciśnienia oleju, pytanie gdzie jest tam czujnik (na górze czy na dole silnika)? Zwykle kontrolka świeci się przy ok 300kPa...
Który to jest ? właśnie jestem na myśli że to jakiś przewód bo byłem u 2 zaprzyjaźnionych mechaników i mówili że to coś najprawdopodobniej z przewodami. Dodano po 26 Przewód masowy silnika robiłem jakiś rok temu i teram mam dodatkowy przewód o przekroju 10 kwadrat Dodano po 1 Usterka chyba została zlokalizowana i naprawiona prawdopodobnie była to wtyczka...
Nie aktywuje się z czujnika prędkości - sygnał z niego odpowiada tylko za czułość serwa. W Corsa B i Seicento aktywacja następuje wraz z sygnałem ładowania -kontrolka gaśnie, wspomaganie startuje. To po to żeby nie "wypompować" baterii przy niepracującym silniku.
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma być 12V po kluczyku, na 35 pinie powinno być 12V gdy załączy...
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Witam posiadam Fiata seicento 900 z LPG, ostatnio podczas jazdy zgasł i nie chciał odpalić, nie słychać pompy paliwa oraz nie ma iskry, wymieniłem pompę paliwa oraz czujnik wału na nowy, przejrzałem wszystkie bezpieczniki oraz przekaźniki, podmieniłem sterownik i również echo, próbowałem podpiąć komputer ale w ogóle nie łączy się z ecu. Po przekręceniu...
Witam,mam problem,po przekręceniu kluczyka nie gaśnie mi kontrolka wtrysku,reszta kontrolek ok.Samochód nie odpala,pompka podaje paliwo,iskra jest,wtrysk przelewa jak cholera.Bezpieczniki są ok.Gdy ręcznie steruję wtryskiem auto odpali,ale gdy wsunę wtyczkę i tak już zostawię,auto gaśnie.Myślałem że czujnik obr. wału , ale podobno nie byłoby wtedy iskry,a...
Włącznik termiczny wentylatora we Fiacie Seicento (i jeszcze do kilku innych) to taki dwu - pinowy włącznik termiczny wkręcany z boku w chłodnicę: https://obrazki.elektroda.pl/4113676300_... Właśnie ten wkręcony w chłodnicę odpowiada za załączanie wentylatora, temp. załączania wentylatora to 98 stopni Celsjusza. Są tam jeszcze dwa czujniki...
kolego mialem taki sam przypadek jak byl zimny to odpalal bez zarzutów a gdy sie nagrzal to gasl i nie chcial odpalic ja wymienilem czujnik polozenia walu korbowego bo on sie nagrzal i podawal bledny sygnal do kompa i tedo na kompie nie bylo widac zadnych bledow a jesli jak pisza ze czujnik temperatury byl by uszkodzony to by ci sie pojawial na desce...
Wspomniałem że był wymieniany czujnik temperatury cieczy bo na samym początku po podpieciu go pod Ecu pokazywał taki błąd ale problem jest nadal po wymianie i nagrzaniu pokazuje prawidłowe temperatury czyli wlancza wentylator przy 97stopniach dodam że przy tym sprawdzeniu jak ostyg nie chciał odpalić jak odpalił zaswiecila się pomaranczowa lampka silnika...
Mam problem z fiatem Seicento 900, rocznik 1998, przebieg 140tys. km. Problem pojawia się od 2 tygodni nie zawsze ale zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku również. Podczas próby uruchomienia auta rozrusznik kręci normalnie, silnik próje za 3 lub 4 razem prawie już zapalić ale bez skutku dopiero za 7,8 razem się udaje, a czasami zapali za 1 razem....
Czujnik temperatury musi być typu 0-1, czyli przy z byt wysokiej temperaturze (akurat w tych "fiacikach" powinien załączać przy temp. 113-115 stopni C) ma załączać kontrolkę. Ty masz najprawdopodobniej założony czujnik od wskaźnika temperatury (zegara) i im większa temperatura silnika, żarówka wskaźnika przegrzania świeci coraz jaśniej. Ta kontrolka...
To ,że u ciebie tak było nie znaczy ,że tylko tak puszcza uszczelka. Chciałem ci tylko zwrócić uwagę że jeżeli "siądzie" uszczelka to nie od razu gotuje ciecz chłodzącą, owszem gotuje ale to już są tak jakby "warunki ekstremalne" usterki, najczęściej to w 900 właśnie zaczyna się od minimalnych uszkodzeń,które z czasem używania narastają. 900 ma to...
Witam. Mam pytanie inne niż wszystkie.. Co zrobić aby zapisać jakiś błąd w sterowniku SPI seicento IAW 16F? Musze przetestować urządzenie diagnostyczne i nie wiem jak wywołać jakiś pewny błąd. Odłączałem czujnik położenia wału i 3 razy próbowałem włączyć (oczywiście silnik nie ruszył) a kontrolka dalej nie świeci. Włączałem też silnik na kilka sekund...
Taka mała historia. Kiedyś miałem Seicento 1.1 z niemcowa. Traf chciał ze to małe autko miało wspomaganie elektryczne kierownicy cos jak Punto. Padł czujnik prędkości- takie małe cos. Pojechałem do serwisu Fiata. Pan mechanik podłączył Examiner i jak byk wyszedł ten czujnik. Pan mechanik powiedział ze w życiu nie ma czegoś takiego w Seicento i jest...
Witam Mam Seicento Sporting 1,1 SPI 98 rok. Wymienialem termostat na nowy oraz czujnik ktory mialem wczesniej mialem urwany. Po wymianie tego czujnika swieci mi sie kontrolka od temperatury. Im silnik cieplejszy tym ona się mocniej swieci. Pytalem sie znajomego elektryka to powiedzial ze mam zly czujnik tzw: na zegar a powinien być NA KOTROLKE> czy...
W SC MPI to procesor sterownika silnika sam decyduje kiedy silnikowi jest za gorąco. Czujnikiem dostarczającym danych jest właśnie czujnik temperatury silnika na którym bazuje sterownik. Podepnij samochód pod program komputerowy i odczytaj "on live" parametry temperatury w jakich załącza się silnik wentylatora chłodnicy i śpij spokojnie. Rozważ zamontowanie...
kontrolka seicento seicento czujnik czujnik seicento
minolta 1600w wartość skuteczna napięcia tętnień alkoholem izopropylowym
zafira schemat włącznik wyłącznik świateł
Czy prądnica Simsona Sport działa bez akumulatora? Łańcuch Oregon a prowadnica NAC - zgodność i parametry