Czujnik temperatury na kontrolkę jest z jednym przewodem. https://obrazki.elektroda.pl/9092606600_...
Masz zegary z mechanicznym licznikiem przebiegu czy z wyświetlaczem LCD? Kontrolka w starych zegarach ma włącznik bimetalowy i albo świeci albo nie - jeśli się żarzy to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony lub niewłaściwy czujnik. Sterownik silnika ma swój czujnik, wentylator swój, a kontrolka też swój - teraz pytanie który Ty wymieniłeś ;) Czujnik...
Zmieniłeś czujnik na zły. Założyłeś ten od wskaźnika temperatury np do Cinquecento. Do kontrolki masz mieć taki co zwiera obwód przy odpowiedniej temperaturze. Ten od wskazówki zmienia rezystancję w zależności od temperatury dlatego kontrolka zaczyna się jarzyć. Zgaduję, że założyłeś czujnik z czerwoną główką?
Mnie kiedyś jakiś syf podlazł pod czujnik, pomogło wydłubanie tego czegoś z kanału na czujnik i umycie czujnika.
Są dwa rodzaje czujników bo w niektórych seicento były lampki kontrolne a w niektórych wskaźniki. Żadne seicento nie wychodziło fabrycznie ze wskaźnikiem temperatury silnika. Tylko kontrolka przegrzania więc jeśli kumaty sprzedawca to powinien sprzedać czujnik na kontrolkę Ale to ma jedną wsówkę a mi w sklepie wcisakali za dwoma i i nie wiem czy to...
Kolego zmieniłeś czujnik na nieprawidłowy.
Ten Czujnik nie jest czujnikiem termistorowym budową przypomina wyłącznik załącz - wyłącz.i działa na zasadzie bimetalu. Czujnik do temperatury około 100C* nie załącza się a kontrolka w tablicy zegarów nie świeci.Powyżej 100 stopni C załącza się kontrolka na pulpicie.Zabudowana w pulpicie kontrolka jest słabo widzialna i można do niej równolegle podłączyć...
Zmierz manometrem ciśnienie oleju, bo może jest niskie i przez to się zaświeca, albo może czujnik szwankować. To na początek.
Ten czujnik wkręcony w głowicę silnika od strony babiny. Z jednym przewodem białozielonym bodajże. Zdejm przewód i zobacz czy kontrolka nadal miga. Jak masz kluczyk przekręcony to dotknij tym zdjętym przewodem do silnika (masy) i kontrolka powinna zaświecić się
Chyba że to jest 700 z gaznikiem Aisan, to jest czujnik temperatury cieczy ale od wskaznika temperatury a nie od kontrolki. A z tego co mi wiadomo to kontrolka jest od przegrzania ale w Seicento.Więcej pokory, a lać to może w ,,lany poniedziałek,,. POZDR. Chyba że nie ma wskażnika na desce a ma Aisana... Nie mieszaj kolego Seicento do CC. Fajna fotka,...
Generalne w momence gdy kontrolka się zapala to silnik w tym momencie nie ma praktycznie smarowania. Seicento jak i wiekszość aut ma kontrolkę BRAKU CIŚNENIA OLEJU, a nie NISKIEGO POZOIMU OLEJU. Jazda z zapalającą, a już nie daj boże palącą się na stałe konrolką grozi uszkodzeniem! Owszem, ciśnienie może niknąć z powodu niskiego poziomu oleju. Jak jest...
Czujnik temperatury w termostacie został stary czy nowy termostat był z czujnikiem?
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Nie ma testu, bo w zwykłym liczniku kontrolka jest włączana przez czujnik bimetalowy wkręcony w kanał wodny w głowicy silnika, a nie przez ECU.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Dzięki za opinie , ale chciałbym o więcej szczegółów, tak jak pisałem poprzednio a mianowicie: - czy jest to z dużym prawdopodobieństwem czujnik temperatury ? - jeżeli nie, to co innego może być przyczyną opisanych problemów ? - który jest to ten czujnik temperatury ? - gdzie się znajduje ? - jak się go wymienia ? pozdrawiam
Witam W Seicento nie pali się światło cofania. Żarówka bezpiecznik dobre. Gdzie jest wyłącznik i jak się do niego dostać.
Witam, Fiat Seicento 900 2001 r. komputer Magneti Marelli trysk paliwa. Mam pytanie jak sprawdzić czujnik położenia wału korbowego (3 piny na wtyczce) , jeśli ktoś wie to oprócz oporności proszę o podanie napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem . Proszę też o info czy na złączu od strony komputera powinny być jakieś napięcia. Komputer wskazuje że on...
Witam. Od niedawna zaczęła się świecić czerwona kontrolka o kształcie wykrzyknika przy dodawaniu gazu. Samochód jeździ, odpala, lecz zawsze świeci się ta kontrolka. Co ona oznacza?
Witam.Po wymianie maglownicy świeci się kontrolka poduszki .Seicento 1.1. 2003 rok.
Witam. Mam takie pytanie. Po co w seicento 900 czujnik temperatury cieczy jak nie ma wskaźnika.
Czołem Problem jak w temacie. Mam na stole licznik z SC 1.1. Potrzebuję zasymulować działanie tego "impulsatora" który podaje sygnał na prędkościomierz. Chwilowo nie mam dostępu do reszty auta :) To jakieś indukcyjne jest, czy jakiś transoptor?
mam pytanie jak dokładnie ustawia się czujnik momentu obrotowego we wspomaganiu elektrycznym w Seicento (takie występuje również w innych autach np w Corsie). Chodzi o to że obracając czujnikiem da się "na oko" wyśrodkować siłę wspomagania dla lewych i prawych obrotów. Może da się gdzieś zmierzyć napięcia które mają być taki same z czujnika ? Ustawianie...
Witam, W seicento mam problem tego typu, ze wlaczam swiatla a na desce rozdzielczej jest brak swiecacej sie kontrolki (kontrolka informujaca o wlaczeniu swiatel drogowych swieci sie, dziala bez zarzutu) przypuszczam ze spalila sie dioda kontrolki swiatel mijania. W zwiazku z tym mam pytaniejak dobrac sie do tych diod, jak rozebrac deske? Dzieki za odpowiedzi.
Witam. Mam Seicento 900 rocznik 98'. Zawsze z nadejściem chłodniejszej pory roku auto zaczyna wariować. Podczas jazdy czasem włącza się kontrolka obok świateł : http://obrazki.elektroda.net/29_12871285... Raz na jakiś czas auto szarpie..tzn. jadę sobie powiedzmy z prędkością 60km/h, a tu nagle szarpnięcie jakbym nagle na dwójkę włączyła.:| Problem...
Witam. posiadam samochodzik cinquecento 704cm na gazniku fos, z roku 98. auto trzyma sie calkiem dobrze , ale mam jeden problem, na zaplonie nie pali sie kontrolka oleju(smarowania) wiem ze to niby błahostka ,ale czasem moze uratowac zycie. ostatnio odlaczyl mi sie przewod od alternatora do kontrolk, i kontrolka od aku tez sie nie swiecila, i myslalem...
1. Czy ktoś z was sie orjętuje gdzie jest umieszczony czujnik temperatury silnika w seicento z silnikiem 900cm? 2. czy to jest czujnik analogowy czy cyfrowy, jesli cyfrowy to pracuje na jakiej szynie i2c, czy 1wire czy może jakaś muracja rs-a?
Jestem wlasnie w trakcie montazu elektrycznego wspomagania w seicento wiec pomyslalem, ze doloze swoje kilka groszy do dyskusji. Wystepuja dwie wersje sterownika do wspomagania. Numer seri pierwszego zaczyna sie od 465, drugiego od 467. Na kolumnie jest rowniez numer. Tylko sterownik zaczynajacy sie od takich samych trzech cyfr bedzie wspolpracowal...
Pod spodem jest czujnik odbierający sygnał z koła pasowego ,jak się nie mylę. Zerknij pod auto.
ja miałem podobny problem okazalo sie że nie łączyla wtyczka od czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym (zamocowany jest na tym samym wsporniku co komputer) odłącz ją i sprawdż cz wśrodku nie ma syfu. Żeby się upewnić czy to ten czujnik to kiedydy zapali się lampka poruszaj za wtyczkę
Czy kolega miał problem z przegrzewaniem auta/gotowaniem wody czy po prostu z czujnikiem ? Inaczej mówiąc ten czujnik na głowicy nie ma wpływu na działanie układu chłodzenia ?
Po dotknięciu przewodu do masy kontrolka zapala się "pełnym" blaskiem.
Wymieniając pasek musialeś fizycznie wymontowac czujnik polożenia wału. Sprawdź jego mocowanie- odstęp od kola fonicznego i czy go nie uszkodziłeś przy demontażu. Można pomierzyć go multimetrem po rozpieciu kostki (poni żej zbiornika wyrównawczego
Silnik to SPI rok 2000 to gdzie jest ten czujnik? sandamiano "Re: Fiat Seicento 1.1, kontrolka temperatury i wentylator Czujnik na kontrolkę masz patrząc na silnik od strony kabiny niedaleko miarki poziomu oleju. Wkręcony w głowicę i z jednym przewodem. Kolor przewodu zapewne białozielony." http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Jeżeli...
Czyli kup czujnik pod kontrolkę i go wymień.
Tam jest wejście 3 pinowe i trzeba podać osobno +12V na interfejs inaczej nie połączy ale to powinien wiedzieć. Co do szarpania- czujnik MAP jest ważny w tym względzie- jego przewód podciśnieniowy z przepustnicy do czujnika który jest przykręcony do sterownika wtrysku. Kontrolka wtrysku zaświeca się przy tej usterce kiedy poszarpuje i muli ?
To jakieś dziwne tłumaczenie w programie - albo chodzi o czujnik prędkości obrotowej silnika, albo sterowanie wtryskiwacza - tak czy inaczej prosta do zdiagnozowania usterka elektryczna, tylko wypada, żeby mechanik dysponował multimetrem, a najlepiej oscyloskopem...
Koło filtra oleju jest 1 pinowy czujnik, zdejmij z niego przewód i sprawdź czy kontrolka zgaśnie, jeśli nie to oznacza, że jest zwarcie na instalacji. Natomiast jeśli zgaśnie to może być uszkodzony czujnik albo jest złe ciśnienie oleju w silniku.
Witam! Mam podobny problem. Zaczynam kręcić rozrusznikiem iskra skoczy 2-3 razy i koniec.Później czasem skoczy ale rzadko ale jak kończe kręcić rozrusznikiem też skoczy i jakby chciał zaskoczyć. Kręce 2,3,5 razy i nic a za którymś razem zaskoczy od razu. Czujnik na wale dobry, Pompa paliwa chodzi w momencie próby rozruchu i wtrysk też więc sterowanie...
Czujnik położenia wału korbowego po rozgrzaniu może przestawać działać. Jednak jeśli kontrolka zgłaszała jakiś błąd (powinna gasnąć po ok 4 sekundach po przekręceniu kluczyka na MAR) warto sprawdzić czy nie ma jakiegoś błędu zapisanego czym może naprowadzić na usterkę
Czujnik położenia wału bym sprawdził.
Równie dobrze sygnał zaburzony z koła zębatego. Zabrudzone koło, zabrudzony czujnik lub tez uszkodzony... Cóż to za błąd?? Przecież te komputery w 1100 są pięknie diagnozowalne z pełną przejrzystością błędów jak i parametrów pracy...
Zasilania na ECU wszystkie masz , sprawdź dobrze bezpieczniki. Zasilania, masy są. Po przekręceniu kluczyka pompka paliwa przez moment pracuje, na cewki dochodzi zasilanie "+". W momencie "kręcenia" rozrusznikiem nie ma zasilania "+" ani impulsu "-" na cewkach, brak zasilania na wtryskiwacz, sondę oraz nie pracuje pompka paliwa. W wiązkach są łączone...
Mam problem z fiatem Seicento 900, rocznik 1998, przebieg 140tys. km. Problem pojawia się od 2 tygodni nie zawsze ale zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku również. Podczas próby uruchomienia auta rozrusznik kręci normalnie, silnik próje za 3 lub 4 razem prawie już zapalić ale bez skutku dopiero za 7,8 razem się udaje, a czasami zapali za 1 razem....
Spójrzcie jeszcze na te parametry. Odpaliłem silnik , parametry przed załączeniem się wentylatora . Filtr paliwa . Dramat. Po wymianie odpalił bez kłopotów.Niestety mój problem nie zniknął .Wypinałem czujnik temp silnika, jak by równiej pracował , ale oczywiście mieszanka była przbogata , wiec chyba pokazuje dobrze.Miałem tez błąd sondy , wykasowałem...
Zastosowałem wczoraj płukankę. Zostawiłem na noc. Dziś z rana przed pracą wypłukałem 2 razy. Znowu rdzawy kolor i pełno grudek rdzy i kamienia. Jakaś masakra. Na dodatek wczoraj zamontowałem nowy wentylator, na razie się nie uruchamia. Kontrolka od temperatury też nie działa (w którym miejscu dokładnie jest czujnik od kontrolki - wczoraj patrzyłem ale...
Witam posiadam Fiata seicento 900 z LPG, ostatnio podczas jazdy zgasł i nie chciał odpalić, nie słychać pompy paliwa oraz nie ma iskry, wymieniłem pompę paliwa oraz czujnik wału na nowy, przejrzałem wszystkie bezpieczniki oraz przekaźniki, podmieniłem sterownik i również echo, próbowałem podpiąć komputer ale w ogóle nie łączy się z ecu. Po przekręceniu...
Za akumulatorem masz bezpieczniki. Jeden z nich oznaczony jako EFI 20A jest od układu wtrysku. Auto oczywiście SPI tak? Bo piszesz kontrolka wtrysku a takowa występuje w silnikach SPI a czujnik wałka (rozrządu?) występuje w silnikach MPI.
Czujnik temperatury musi być typu 0-1, czyli przy z byt wysokiej temperaturze (akurat w tych "fiacikach" powinien załączać przy temp. 113-115 stopni C) ma załączać kontrolkę. Ty masz najprawdopodobniej założony czujnik od wskaźnika temperatury (zegara) i im większa temperatura silnika, żarówka wskaźnika przegrzania świeci coraz jaśniej. Ta kontrolka...
Co do zaświecania się kontrolki płynu chłodniczego warto sprawdzić: - bezpiecznik wentylatora (taki duży przy podszybiu za akumulatorem - bodajże 20A), - wentylator - kabelkami na krótko podać mu 12V z akumulatora i zobaczyć czy ruszy. - czujnik temperatury wkręcony w chłodnicę - groszowe sprawy i można go wymienić nie spuszczając płynu z układu. Warto...
czujnik położenia wału do sprawdzenia
Za akumulatorem gdzie tam są bezpieczniki Sprawdziłem obok kierownicy po lewej stronie i przy sterowniku tu gdzie są 2 przekaźniki znalazłem 3 kable od masy wiec przeciściłem A może faktycznie to ten czujnik położenia wału no bo nie ma zasilania na pompę ani iskry A ta kontrolka wtrysku marchewka co oznacza załączenie układu wtryskowo zapłonowego..?
kila razy to przerabialem iza kazdym razem byl to czujnik wentylatora troszke za pozno wlaczal wentylator
Witam, mam następujący problem. Moje Seicento dotychczas pracowało bez zarzutu. Po ok dwóch tygodniach postoju na parkingu nie chciało nagle odpalić. Próbowałem aż do rozładowania akumulatora, silnik oczywiście zalałem. Po odholowaniu do garażu osuszeniu świec w końcu odpalił ale tylko na LPG silnik chodził równo. Po przełączeniu na benzynie natychmiast...
sprawa wygląda tak autko nowe kupione w 2000r. do tej pory silnik nie ruszany. Pojechałem 5 km i gdy wracałem w drodze powrotnej czyli kolejne 5 km zaświeciła się kontrolka od temperatury. Na wszelki wypadek sprawdziłem jeszcze raz i efekty był ten sam. Sprawdziłem odkręciłem korek i był zagotowany płyn. Wymontowałem termostat włożyłem do garnka zalałem...
Sandomierz, dzieki za propozycje ale juz zamontowalem druga glowice i silnik dziala. Zostala mi juz tylko kwestia czujnika temperatury. Z glowica dostałem nowy czerwony czujnik i caly czas świeci sie kontrolka od teperatury. Starego czarnego czujnika nie ma sensu za bardzo wkrecac ponieważ zdarzylo mi sie kiedyś przegrzac silnik a on i tak nic nie pokazal...
Problem rozwiązany. Dopiero na wykresie komputerowym okazało się, że to czujnik prędkości walu. :).
calorstat ma dookoła tego talerzyka który zatyka przepływ taką gumkę, ona zaraz pęka i spada a bez tej gumki nawet na zamkniętym jest duża szpara i to jest cała jego wada. Wahler nie ma tej gumki i uszczelnia się samym metalowym kołnierzem, to nie musi być super szczelne, nawet lepiej jak troszeczkę tam leci bo lepiej się odpowietrza, ale nie może być...
Jeżeli ci odcioł czujnik bezwładnościowy to usuń tą usterke a będzie dobrze
kolego mialem taki sam przypadek jak byl zimny to odpalal bez zarzutów a gdy sie nagrzal to gasl i nie chcial odpalic ja wymienilem czujnik polozenia walu korbowego bo on sie nagrzal i podawal bledny sygnal do kompa i tedo na kompie nie bylo widac zadnych bledow a jesli jak pisza ze czujnik temperatury byl by uszkodzony to by ci sie pojawial na desce...
zasadzie to coś w tym może być. On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się męczy, no i trzeba też dodać że coś telepie mi na zimnym rano *kiedyś podobny odgłos mialem jak świece padły i któryś gar nie łapał, ale teraz mam nowe świece, czujnik temperatury n Zrobiłeś coś z tym?
kontrolka seicento seicento kontrolka czujnik seicento
działa obrotomierz mazda pogodynka czujnik dietrich zawora gazowy
prostownik starter schemat przekroczona temperatura palnika
Vortex V32TPHDE1S TV Firmware: TP.SK506S.PB802 vs TP.MS3663S.PB803, Panel Compatibility, Update Methods Krups Sensation C50 reset: Nespresso U C50 vs Sensation EA910 series procedures