A czy oglądałeś przebieg z tego hala ? Z tego co wiem to przetwornika hala raczej są na 5V a to że ci trochę działało a procek się nie popsuł to wnisek że poziom sygnały jest raczej OK. Problem może być też w zakłuceniach. Uciekaj od zapłonu i przewodów WN Pomyś o doprowadzenie tego sygnału w przewodzie ekranowanym a szczytem bezpieczeństwa byłoby zastosować...
Czujnik temperatury w termostacie został stary czy nowy termostat był z czujnikiem?
Mnie kiedyś jakiś syf podlazł pod czujnik, pomogło wydłubanie tego czegoś z kanału na czujnik i umycie czujnika.
W sklepach z akcesoriami do motorsportu , tuningu były takie komplety . Króciec na wąż wodny z nagwintowanym wyjściem pod czujnik + wskaźnik temperatury + czujnik.
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa - stosowanego w Fiacie Seicento (Magneti Marelli IAW 5AF).
Sam wskaźnik działa z lekkim opóźnieniem więc sensu nie widzę. Po prostu trzeba tankować do pełna, a nie za 20zł. A autor niech pojeździ Warszawą i doceni ten wskaźnik w swoim aucie. ;)
A czujnik wału sprawny?
Nie powiedziałem że czujnik jest na radiatorze tylko na chłodnicy klimatyzacji. Trzeba sprawdzić ten oto czujnik.
Potwierdzam, sprawdź szczelinę czujnika.
No trzeba zdjac osłone i zobaczyc czy jest w ogole pasek, pisałem to odrazu w pierwszym poscie przeciez, wiec myslalem,ze pierwsze co to wykluczyles te ewentualnośc. Pisałem,ze jesli jest iskra i jest paliwo to musi zapalic, chyba,ze jest nie w pore lub nie ma sprezania, wiec nalezy sprawdzic rozrzad pierwsze co, a nie wymieniac jakieś czujniki!
Czujnik do wskaźnika tez ma jedną wsuwkę, różnica polega na tym, ze jeden to bimetal, a drugi termistor NTC
A czujnik na podmianę masz może?
Hm. czujnik położenia wału
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Widziałeś te dwa obrazki? http://obrazki.elektroda.pl/8349409800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5060870600_1... Jest to po prostu przykręcone w miejscu gdzie wskazuje czerwona strzałka. W Seicento 1.1 były chyba stosowane dwa rodzaje skrzyni biegów. Jedna tzw. z "mokrymi kielichami" i druga z "suchymi kielichami" (chodzi...
sprawdz opornosc czujnika obrotow
Na początek sprawdziłbym czujnik położenia wału.
Wspomaganie to może być czujnik skrętu w kierownicy ;)
Z tym się nie zgodzę, to jest czujnik indukcyjny, a czy ma wtyczkę 2 czy 3 pinową zależy tylko od ekranowanego (lub nie) kabla sygnałowego
Rozmiar ma wpływ na odczyt prędkości tylko i wyłącznie no chyba, że na każdym kole masz co innego :) Wykasuj błędy. Wejdź w parametry i zobacz czy przy jeździe są odczyty prędkości. Może czujniki są ok a pierścienie ABS uszkodzone.
czujnik siedzi w obudowie termostatu
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
Jeśli to co pisałeś sprawdzone i jest OK, to warto obejrzeć dokładnie przewód i sam czujnik położenia wału.
http://seicento.com.pl/topics5/problem-z...
Sprawdź jeszcze odległość czujnika GMP od koła czy nie jest czasem za duża
Dzien dobry!! Szukam schematu instalacji elektrycznej dot. czujników paliwa, pompy paliwa do seicento 1100..dziekuje z goory pozdrawiam
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Zmierz szczelinomierzem odległość czoła czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak jest >=1mm to trzeba podpiłować wspornik czujnika
Jeśli w SC (podobnie jak w CC) jest 3 stopniowa regulacja prędkości nawiewu to zielone coś co znajduje się w kanale wentylacyjnym (przynajmniej w CC miało kolor zielony i obstawiam, że to o to chodzi) to tzw. opornica. A dokładniej 2 oporniki wysokiej mocy które ograniczają prąd do silnika dmuchawy nawiewu. Chyba, że masz klimatyzację no to wtedy to...
Nie taki czujnik.
Sonda zdechła, tak trudno zinterpretować błąd czujnika tlenu?.
Zwarłeś czujnik?
Sprawdź kabelek od czujnika czy nie jest przetarty koło niego ew. wymień czujnik.
A z czego ją odczytuje? musi być jakiś czujnik.
Albo oddaj samochód do mechanika skoro niepotrafisz zlokalizować czujnika.
prędzej stawiał bym na to że obruszyłeś kabel od czujnika temperatury wody (przy termostacie) i albo wtyczka spadła albo są zaśniedziałe styki i to przestało łączyć - sprawdź to najpierw, czujnik z niebieską końcówką 2 piny
Były Seicento bez linki, a z impulsatorem. Np.: http://allegro.pl/czujnik-predkosci-fiat... Trzeba tylko zwrócić jaka jest końcówka linki która wchodzi w skrzynię i taki impulsator kupić - było kilka rodzajów
Masz zegary z mechanicznym licznikiem przebiegu czy z wyświetlaczem LCD? Kontrolka w starych zegarach ma włącznik bimetalowy i albo świeci albo nie - jeśli się żarzy to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony lub niewłaściwy czujnik. Sterownik silnika ma swój czujnik, wentylator swój, a kontrolka też swój - teraz pytanie który Ty wymieniłeś ;) Czujnik...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... posprawdzaj pozostałe czujniki, wtyczki, przewody, masa, ja bym sprawdził czujnik wstrząsowy.
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
Lista rzeczy, które można zrobić: - Sprawdź połączenie kabla we wtyczce. Dociśnij (dognij) złącza. Wyczyść je mechanicznie. - Sprawdź poziom płynu. - Sprawdź termostat. - Wymień czujnik temperatury.
Ten z jednym pinem jest na zegar, Ciebie interesuje ten drugi, na 2 przewody. MAP to właśnie czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Powodzenia.
Witam, może przewody do czujnika nie mają ciągłości, kostka przy czujniku wygląda dobrze, a w środku nie łączy.
Witam Jeżeli pompka działa to czy sprawdzałeś czy jest iskra.Sprawdź wtyczkę z czujnika na kole zamachowym,może być tam problem ,lub samego czujnika.
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
ja mam zamiar wymienic ten czujnik co jest w chłodnicy, bo wiatrak raz mi się włącza a raz nie... a od lampki to nie widzę tam tego czujnika ;/
Który rocznik tego Seicento? Starsze 1.1SPI miały dwa czujniki - jeden do komputera i jeden do kontrolki, nowsze (MPI) miały już tylko jeden czujnik, a kontrolką sterował komputer. W starszej wersji wystarczy zamienić czujnik bimetalowy od kontrolki czujnikiem rezystancyjnym i wskaźnik będzie działał. W nowszym będzie kłopot gdzie umieścić dodatkowy...
Ale po co chcesz wyjmować czujnik?????? Przecież nie jest to potrzebne.
MAP sensor. Miałem tak samo: obroty falowały, najpierw były niskie, później coraz wyższe. Okazało się, że konektory przy wtyczce do czujnika MAP są skorodowane( taki biały nalot). Po wyczyszczeniu - silnik zaczął ładnie równo pracować i obroty się ustabilizowały.
jeszcze zastanawiam się jak jest wyprowadzona informacja do sterownika LPG - przecież sterownik przełącz na GAZ jak silnik osiągnie odpowiednią temperaturę i odpowiednie obroty silnika - czy zatem sterownik GAZ-u ma własny czujnik temp. czy korzysta z "systemowego" czujnika?
Po prostu odłącz ako na pare minut ,sterownik wraca do ustawien fabrycznych i sam powinien sobie zaadoptować czujniki
Ten prawdopodobnie uszkodzony czujnik temperatury, to ten z zieloną końcówką po prawej stronie (patrząc z przodu)? Bo chyba ta wersja nie ma innego czujnika?
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Witam Czy ktoś wymieniał czujnik temperatury w Fiat seicento 1,1 MPI? Mam problem bo nie mogę zdjąć wtyczki z przewodem elektrycznym . Nie wiem czy ta wtyczka ma jakieś zabezpieczenie? Nie chcę używać zbyt dużej siły, zeby nie rozwalić wtyczki, czujnik i tak jest do wymiany. Druga sprawa zapewne przed wymianą trzeba spuścić płyn z układu chłodzenia....
Są dwa rodzaje czujników bo w niektórych seicento były lampki kontrolne a w niektórych wskaźniki. I tak czujnik do kontrolki ma czarną oprawkę a do zegara czerwoną oprawkę. Po tym można te czujniki odróżnić.
http://obrazki.elektroda.net/20_12650610... http://obrazki.elektroda.net/20_12650610...
Było pisane i to wielokrotnie. czujnik wału...
(at)Mateusz237 Tak jest potrzebny bez niego silnik wypompuje cały olej na zewnątrz przez "dziurę" jaka po nim zostanie.
Czujnik to rezystor o rezystancji zależnej od temperatury-im wyższa temperatura tym niższa rezystancja.Zdejm przewód z czujnika i zewrzyj z masą ,wskaźnik powinien wskazać wartośc maksymalną.W tym przypadku uszkodzony będzie czujnik.
Aha, czyli wszystko jasne, zostaje zakup czarnego czujnika.
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
A w którym miejscu są te czujniki
Nie wiem, nigdy nie miałem żadnego komputera diagnostycznego, ja naprawiam samochody starą metodą po objawach, ewentualnie błędy migowe jeśli takowe są. Zresztą ja nie mam i nie naprawiam nowszych samochodów niż jakieś 17-20 lat. :) W dobrych serwisówkach zawsze są opisane wszystkie wartości czujników itd, wystarczy pomierzyć. Seicento to bardzo prosty...
właśnie czujnik halla
Rzeczywiście nie było to takie trudne . Udało się !!
tak wszystko prawda ale nie ma schematu tego czujnika prosze o pomoc
Sprawdź wielkość szczeliny między kołem "fonicznym" a czujnikiem położenia wału. Jak za duża to trzeba spiłować stopkę.
czujnik wału, a dokładzie koło zębate obejrzyj czy nie krzywe i jaka odległość czujnika od zębów.
albo czujnika temperatury
Czujnik wymieniony i auto odpala za każdym razem bez gadania :) Ciągle nieco długo kręci na ciepłym (2-3s) i to nie za każdym razem tylko zupełnie losowo, ale to już chyba problem z czymś innym (może kompresja już lipna tu i ówdzie). Dzięki wszystkim za pomoc :) Stary czujnik obmierzyłem, jego oporność na zimno jest identyczna jak nowego. To dziwne,...
Dzisiaj może sprawdzę te czujniki
Sprawdź czy jest iskra jak nie pali. Pierwsza myśl czujnik położenia wału.
W czujniku zderzeniowym masz trzy piny. Jeden to masa która jest połączona z drugim pinem i zasila masą pompę paliwa. Jeśli wyłacznik zadziała wtedy rozłacza masę z piny drugiego i łaczy się z pinem trzecim i podaje masę na układ w liczniku który wyświetla napis FPS ON ale wtedy nie można odpalić samochodu.Jeśli masz ten napis a samochód odpala to coś...
Dzięki za opinie , ale chciałbym o więcej szczegółów, tak jak pisałem poprzednio a mianowicie: - czy jest to z dużym prawdopodobieństwem czujnik temperatury ? - jeżeli nie, to co innego może być przyczyną opisanych problemów ? - który jest to ten czujnik temperatury ? - gdzie się znajduje ? - jak się go wymienia ? pozdrawiam
Nie zapala bo sterownik widzi -30 i zalewa silnik. Luzujesz króciec i na uboższej pali. Miałem identyczny przypadek w seicento. Jeśli to stało się nagle, raczej odpięty czujnik, ewentualnie uszkodzony kabel.
Witam sprobuj przeczyscic czujnik polozenia walu. U mnie to pomoglo a mialem identyczny problem.
wejdz na katalog intercars i tam będziesz miał jak wyglądają piny do jednego i do drugiego czujnika
Sprawdź przewód gumowy idący do czujnika bezwzględnego. Pozdrawiam.
Też o tym myślałem. Tylko że nie mam pojęcia czy ubywa płyn bo nie jeżdze tym samochodem. A co myślisz o czujniku położenia wałka rozrządu?
A czy na pewno czujniki ultradźwiękowe sa ultradźwiekowymi. Mnie na studiach uczono, a uczono mnie skutecznie, że ultradźwięki rozchodza się fajnie w ośrodkach o dużej gęstości (im większa gęstość tym lepiej) a powietrze to chyba dużej gęstości nie ma. Jak to jest naprawdę z tymi czujnikami?? jac25
Kolego polata to tyle że nie bedziesz mógł na nie patrzyć. Ja serwisuje takie po 285000 km na gazie .To autto polata :D A u ciebie jest pewnie problem z instalacją elektryczną lub czujnikiem oleju . standard w fiatach:idea:
Rozumiem teraz powiedz jakiej firmy został założony nowy czujnik położenia wału ?
Nie zauważysz tego, ale poprzez zużyte elektrozawory, wtryskiwacze czy podciśnieniowy przewód referencyjny gaz nachodzi do kol ssącego i sie zalewa bez zauważalnego zwiększenia spalania. Oby to był czujnik wału
To czym prędzej czujnik wymienic
Czyli elektryka kontrolki raczej w porządku. Problem tkwi chyba w czujniku. Właściwy czujnik powinien działać jak ten od oleju czyli powinien zamykać obwód po przekroczeniu odpowiedniej wartości. Możesz dla pewności sprawdzić też te czujniki.
gdzie go umiejscowic (w seicento), przykleilem go kolo kolumny kierowniczej ale np. na kopniecie w kolo reaguje jedynie prealarmem, nie weim co trzeba by zrobic zeby wlaczyc alarm... czujnik podpiety raczej dobrze gdyz w rekach przy malych wstrzasach reaguje prealarm, natomiast gdy nim trzese dosc mocno wlacza sie alarm.. mozliwe ze ten czujnik ma za...
najpierw to bym sprawdzil wylacznik ten pod recznym bo on moze dostaje zwarcia.moze tez wypadac czujnik z klockow bo juz sa wytarte lub przewod sie urywa od czujnika.
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Z tego wszystkiego zapomniałem napisać, że winny był ten czujnik. To seicento jeździ na rozwozie w mojej firmie, ale to jakaś skarbonka. Dzisiaj akumulator zaczął śmierdzieć tym siarkowodorem (zgniłe jaja). Pytanie, czy jak kupię nowy akumulator będzie git, czy może być jeszcze regulator napięcia do wymiany?
Witaj kol mawerikzDG w tych fiacikach prawie standardem jest czujnik położenia wału, a jeszcze gdy ci zapali na pych, to będziesz pewny, wymień ten czujnik.
Witam. Mam krótkie pytanie: czy czujnik abs z fiata seicento jest taki sam jak w fiacie multipli? Chodzi mi o parametry tych czujników bo z wyglądu są takie same. Czujnik z lewego tylnego koła. Do seicento jest on o połowę tańszy. Używany już za 40zł można kupić a do multipli znalezienie używanego czujnika graniczy z cudem.
Sam czujnik, w fiatach bardzo lecą. pewnie idiotycznie mam pytanie, ale jaki czujnik??
W Seicento 1.1 miałem podobny przypadek. Uszkodził się czujnik wałka rozrządu jakimś cudem.
no tak rzeczywiście chodzi o obwód a nie o sam czujnik.
Nie mam minusa z ECU na cewki. Jakie czujniki są niezbędne do uruchomienia silnika?
W swoim Cinquecento mam wkręcony czujnik temperatury z poloneza Caro, pasował bez problemu. Zrób wskaźnik najpierw, potem myśl nad czujnikiem.
Najpierw nowy czujnik w chłodnicę.
Więc uszkodzony jeśli dobrze mierzysz. To zwykły czujnik indukcyjny.
Sprawdź temp. powietrza zasysanego.Jeżeli będzie kantował wali błędem czujnika cieczy.
seicento czujnik czujnik podciśnienie seicento czujnik ciśnienia seicento
wymuszenie sinusoidalne satelita astra hotbird ustawić cewka pompa
electrolux ew8tn3372p politechnika łódzka
Symbol przekreślonego kółka - logo producenta czy WEEE? Sterowniki Plustek OpticPro ST 24 dla Windows 10 Pro