W instrukcji nie ma mowy o luzie skośnym sworznia, opisany jest pomiar błędu równoległości osi otworu główki sworznia do osi otworu stopy korbowodu: po założeniu korbowodu ze sworzniem na przyrząd obracając korbowodem na czopie przyrządu "zerujesz" czujnik zegarowy w skrajnej wartości, potem odwracasz korbowód dołem do góry, przepychasz sworzeń i tak...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Mam ten sam problem przy tym całym silniku to jest 2.0 TDI CGLC 2013 rok 177km Wymieniono: Pompą oleju, panewki główne i korbowodu we czujnik ciśnienia oleju oraz sprawdzono Wałek rozrządu stan nominalny, imbus i gniazdo jest w stanie bdb. Przebieg 110 tys km Problem niskiego ciśnienia dalej występuje. Co jeszcze może powodować problem?
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Witam, w tym watku i podobnych czesto przewija sie temat chinskich kopii silnikow honda. Chcialbym dorzucic swoj kamyczek na ich temat. Otoz kupujac silnik chinski nalezy byc swiadomym, ze tu cena prawdopodobnie idzie niestety w parze z jakoscia. Oryginalna Honda jest duzo drozsza, ale moge potwierdzic ze roznica cen wcale nie wynika z "oplaty za marke"...
witam troche to trwało praca mnie zarzuciła robota bylem u elektryka na kompie i stwierdził błędy nastepujace - czujnik swiateł hamowani - sterowanie cisnieniem doładowania - obwód cisnienia barometrycznego/absolutnego w kolektorze - obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego - synchronizacja pozycji wału korbowodu i wału rozrzadu - sygnał CAN z...
Witam mam problem z powyższym wynalazkiem otóż Kupiłem owego tuarega z uszkodzoną panewką korbowodu 3. Silnik został rozebrany wał został wymieniony na drugi o tym samym numerze ponieważ nie wydał na niego szlif . Po poskładaniu i ustawieniu rozrządu zgodnie z elsą i na blokady auto nie chce się zapalić wywala błąd 012296 - czyli błąd czujnika położenia...
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Kolego vw82. Mam jeszcze do Ciebie jedną prośbę. Czy zaślepka od blokady korbowodu jest na pewno z tyłu silnika (w okolicy prawej półośki) ? Przyglądałem się silnikowi z kanału (na razie nie ściągałem nadkola), ale żadnej zaślepki nie dostrzegłem. W okolicy skrzyni jest tylko czujnik wału i idąc dalej w prawo jest mocowanie (trzymanie) wydechu następnie...
Masz rację, jeżeli tensometry lub czujnik siły umieścimy na pedale i wyjdziemy z niego giętkim przewodem to nie będzie się owijał wokół korbowodu teraz widzę to w innym świetle - zwracam honor. Ale i tak stosowanie czujników siły jest kłopotliwe ( trzeba na dwóch pedałach)
Wykręcasz czujnik ciśnienia i wkręcasz manometr ciśnienie po rozgrzaniu powinno być około 1.9 kPa minimum 0.5. [youtube]https://youtube.com/watch?...
Nie jestem specjalistom i mogę się mylić. Moim zdaniem rozebranie i złożenie wału to nie jest aż taki problem wystraszy z grubsza : praska hydrauliczna, czujnik mikrometryczni , trochę wiedzy chęci i czasu. Natomiast prostowanie korbowodu to trochę co innego, nie wystarczy żeby był prosty „na oko”, otwory na obu końcach muszą buc względem...
Witam wszystkich. Mam juz długo nie lada problem..Otóż jeżdzę właśnie roverem 200 98r 1,4 16v na sterowniku od poldka. Po wymianie korbowodu ,,mechanicy,, oznajmili mi że nie da się odpalić auta na oryginalnym komputerze. Byłem juz wszędzie i nikt mi nie umie pomóc. Niby czujnik położenia wału + wiele innych diagnoz. Nic, nic nie pomaga. Kupiłem dwa...
Przepraszam, że włączę się do tematu z troszkę innym problemem. Mam ciapka c-25 i zrobiłem mu wymianę mu pierścieni tłokowych. Po wymianie za jakieś około 2-3 mth zaczęła świecić kontrolka oleju. Na początku na wolnych obrotach teraz to już prawie na średnich. Rozebrałem misę olejową bo myślałem że to wina panewki korbowodu ale na oględziny nie stwierdziłem...
w tym co właśnie wymontowałem z auta padło na 3 cylindrze wywaliło połowę korbowodu przez blok (ładną dziurę zrobiło) renault 1,5dci
Siewcu to właśnie służy do ustawiania GMP. Wkręcasz zamiast świecy i masz GMP z dokładnością do 0,001 mm. Niby tak, tylko masz co najwyżej GMP w statycznych warunkach. Podczas pracy silnika bezwładność masy tłoka i korbowodu itd. przemieści to zmierzone GMP o wszystkie luzy w górę i kiszka z tego 0.01mm (nie 0.001mm).
Witam. (...)do butelki wchodziły 2 rurki . Jedną nalewana była " zawartość " :D a druga ( ustawiona na poziomie pożądanym ) zasilana była powietrzem . Jeżeli poziom cieczy osiągnął drugą rurkę ( wylot oczywiście ) zwiększało się w niej ciśnienie i elektrozawór odcinał dopływ. Sposób używany powszechnie z sukcesami np. w dystrybutorach paliwa. Problem...
Czujnik położenia wału korbowego do wymiany przy wymianie ustawić w pozycji znaków na rozrządzie. Prawdopodobnie siada przy nagrzaniu ostatnio wiele vagow się z tym problem pojawia. Na zimno odpali na gorącym silniku już nie bardzo bo ecu dostaje zniekształcony sygnał na skutek zmiany obwodu Magneto elektrycznego sygnału z tego cUjnika . Przebieg można...
Prosto bez mikroprocesorów - można przyspawać do korbowodu klasyczny aparat zapłonowy ;] Poważnie to nie da się tego zrobić ot tak bez wysiłku i zaawansowanej elektroniki. Kiedyś ktoś robił zapłon "analogowy" na przetworniku f/u i szeregu transoptorów. Moj znajomy zastosował coś takiego w malaczu - efekt - transoptory wymiękają od temperatur jakie panują...
http://obrazki.elektroda.net/45_12383393... to jest widok na glowice cylindra od frontu. Najpierw wykreć swiece i potem kluczem 13 czujnik temperatury, oczywiscie zakladam ze wczesniej spuszczono chlodziwo z ukladu:) potem kluczem 10 poluzuj nakretki mocujace glowice. rób to delikatnie, i zawsze na krzyż, czyli jesli zaczniesz od nakretki nr 1 to...
(at)Bieda z nędzą Tłumiki były trzy 1) http://www.tomczesci.pl/index.php/produk... taki miał ojciec w malaczau 80 rocznik i kumpla siostra w malaczu przystosowanym dla niepełnosprawnych z którego demontowaliśmy osprzęt. 2) http://www.tomczesci.pl/index.php/produk...
witam pytanie do wszystkich ktorzy maja wiedze, a ktorzy chcieliby pomoc, mam Astre II X16XEL i po zalozeniu gazu mam problem z wolnymi obrotami ktore faluja.. ogolnie obroty sa za niskie ok 600 i wtedy jak sie zaczyna falowanie to jak spadaja ponizej 500 to silnik zaczyna szarpac, ale z TECHA nie ta się podniesc bo jest informacja, ze "bieg jalowy...
Jak jest korbowód to wystarczy jedna krańcówka.
Masa powrotna czujnika może być na innym potencjale niż masa samochodu - dlatego używa się oddzielnego przewodu powrotnego masy - objawy wskazują na okolice czujników położenia korbowodu, walków rozrządu - sprawdziłbym też wtyczki i ewentualnie płytę komputera - być może problem z pinem - zimny lut?
Sorry starałem się wszystko napisać może dlatego Tak zmieniłem skrzynie na manualną, natknęłem się na problem jakim jest ten czujnik bo w moim audi ten czujnik odczytywał wartości z wału korbowego. Jak juz zmieniałem tą skrzynie musiałem zmienić koło zamachowe które wziąłem z czerwonego audi. Wiec chciałem wziąść tez czujnik z czerwonego audi okazało...
stawiam na czujnik obrotów przy kole na korbowodzie!!
Okazuje się że czujniki które podstawiałem to czujniki indukcyjne jak również czujnik który w tej chwili zamontowany jest w aucie nr 0 261 210 030, na tym na pewno nie będzie działać bo to indukcyjny. Klient przywiózł mi oryginalny czujnik który został uszkodzony przy uszkodzeniu korbowodu, ma on nr 5WK90541Z Simens jest to czujnik halla. Polutowałem...
Witam, Po pierwsze, czy korbowody zostały poprawnie założone z tłokami , we właściwej kolejności. Po drugie czy dotyczy to obydwu cylindrów? Po trzecie to jak zmierzyłeś promień wykorbienia ? Do tego potrzebna jest przynajmniej duża tokarka do osiowania i czujniki zegarowe .
Jak ja ci moge poradzic kup sobie oznaczenie ATD z małą podstawą filtra oleju ,mała przeróbka na czujnik położenia wału ijezdzisz bezawaryjnie.A te wszystkie BLS BXE BSU mają swoją wade i tyle .Założysz taki pojezdzisz i sytuacja z korbą sie moze powtórzyc taki ich urok.
(at)robokop - słyszałem, że temperatura oleju ma temperaturę od 90 do 130 stopni i olej rozgrzewa sie dwukrotnie dłużej niż ciecz chłodząca. także chciałbym mieć na to wgląd, bo nie wiem w jakim stanie są panewki i łożyska korbowodu.
Tłumaczyliśmy - magnes niepotrzebny. Potrzebny selenoid czyli cewka, rdzeń z miękkiej stali, koło zamachowe, korbowód i czujnik/przekaźnik wyzwalający impuls prądu na cewkę. W najprostszym rozwiązaniu mały magnes na kole zamachowym i kontaktron lub krzywka na kole zamachowym i mikrowyłącznik.
Jak tam leci wiązka od czujników? Znalazłem wielozłącze wiązki idącej wzdłuż zderzaka, jest ono zaraz koło lewego przeciwmgłowego, do tego etapu jest ok, a dalej jak tam jest, idzie pod nadkolem czy idzie w komorę silnikową? Mam posądzenia, że idzie do wtyczki zamocowanej na błotniku wewetrznym, zaraz koło korbowodu lewej wycieraczki, ale być może to...
Z czym może być to jeszcze związane?? Czujniki tylko mierzą ciśnienie. Wartość ciśnienia zależy głównie od sprawności pompy oleju, ale też od stanu panewek wału, panewek korbowodów itd. Zacząłbym od sprawdzenia pompy.
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte. Jak tuleja może być za głęboko wciśnięta. Przecież w bloku jest wytoczenie w tuleja ma mały kołnierzyk. Więc trochę to dziwne. Jeśli blok był faktycznie równany i powierzchnia głowicy też to być może głowica była niewłaściwie dociągana tzn. niewłaściwym momentem...
Zgadza się wpinamy pomiędzy czujnik a sam moduł silnika w korbowodzie roweru. Jeszcze raz skąd jest masa brana? Bo słownik coś przekręcił. Z dwóch stron chipa masz kabelek z wtyczkami dwupinowyni więc na logikę z silnika powinny iść trzy: plus minus i sygnał a ze strony czujnika dwa sygnał i masa ale jeżeli to hall to raczej 3. Może trochę nagmatwałem...
Już miałem pisać prośbę o wrzucenie serwisówki na forum, bo z goole nie dało się ściągnąć. Niestety serwisówka niewiele mówi o budowie silnika i konstrukcji układu smarowania. Widzę że wał korbowy jest podparty na łożyskach tocznych, natomiast korbowody jak się domyślam również są łożyskowane tocznie, lecz smarowanie dopływa z pompki przez pokrywę zapłonu...
emu dawałem do środka, linie odcinałem jak ecu jest niesparowane z immo to w clipie w sterowniku silnika stan "KOD NIE PRZYUCZONY" widnieje jako AKTYWNE u mnie jest NIEKATYWNE a jednak BLOKADA ZAPŁONU pokazuje AKTYWNA to taki przypadek jakby jakiś czujnik potrzebny do pracy silnika (taki jak czujnik położenia wałka czy korbowodu) podawał błędny sygnał...
Witam koledzy czeka mnie przeszczep bloków ponieważ pękł mi korbowod i zrobił dziurę w bloku ale posiadam blok od Opel zs22yh i prosił bym o paradę na temat czujnika ponieważ wiem że po złożeniu nie będzie iskry, uszczelkę mam grubsza więc nie powinno być kolizji.
Silnik zmieniany ponieważ korbowod wyszedł bokiem. Tak czujnik daje impulsy. Nawet montowalem go w innym aucie z tym silnikiem i tamto auto dało się uruchomić bez problemu Dodano po 2 Dodam jeszcze ze na Starym silniku do ostatniego oddalenia wszystko działało w 100 zawsze odpalal bez plaka Dodano po 58 A z błędów pokazuje tylko brak synchronizacji.
pękły pierścienie No ale musi być jakiś powód, żeby pękły. Nie znam się, więc nie będę się tutaj wymądrzał, ale moim zdaniem tak o bez konkretnego powodu by nie pękły. Wiele było takich zdarzeń w tym silniku, że zgasł i nie odpalił przez układ paliwowy lub chociażby przez te 2 czujniki położenia wałków lub korbowodu. Niczego oczywiście nie wykluczajmy,...
Podobno w silniku Z16XE kompresja może być 17 bar. Przestawiony rozrząd nie jest, może być nagar. Napisałem że potrafi przekroczyć 4500 obr. ponieważ bodaj uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu objawia się tym że nie potrafi tej wartości przekroczyć, czyli u mnie ten czujnik raczej ok. Jakieś nowe teorie. 17 bar w tym silniku jest jak najbardziej...
Dam taki przykład człowiek miał kosiarkę do trawy i mówi " chodzi super ale jak by miała ciut wysze obroty to chodziła by lepiej". I tak przed każdym koszeniem manipulował przy sprężynce regulatora obrotów. Po pomiarze wyszło mi 4200obr/min przy nominalnych 3000obr/min. Jak chciałem mu wrócić do orginału to mocno zaprotestował. Za dwa tygodnie przywiózł...
No takich bzdur to tylko tutaj się można naczytać. Jak to zrobił ten czwarty korbowód? P.S. Tak się naprawia na wyspach.
Mam właśnie wykorzystany czujnik ciśnienia oleju. Przy czym jest jeden problem ( przynajmniej w części samochodów)- kontrolka gaśnie po pierwszym ruchu korbowodu. Ja musiałem niestety dać układ czasowy i teraz działa OK. Prościej wykorzystać kontrolkę ładowania akumulatora – tak miałem w maluchu.
Autor ma kiepską koncepcję, a wy radzicie w zaparte ładować się w enkodery, procesory etc. i nikt nie pomyśli po dlaczego czujnik nie miał by być umieszczony w jednej płaszczyźnie z piłą. Sprawę można rozwiązać czysto mechanicznie, wykorzystać ruch piły potrzebny do przecięcia deski (piła się przesuwa - czujnik się odsuwa). Przykładowo jak na SZKICU...
poczytałem to i owo o tym i niektórzy piszą,że to łożysko to trzeba wymieniać razem z korbowodem drudzy znów że wystarczy samo łożysko Najlepiej cały zestaw naprawczy z korbowodem, ponieważ powierzchnie współpracują z nowym łożyskiem. Jak wycisnąć ten sworzeń tak żeby później wał złożyć w odpowiedniej pozycji jest na to jakiś patent Wszystko robimy...
Witam. Mam pytanie jak w domowych warunkach zregenerować wał od Jawy. Posiadam tokarkę i czujniki. Środkowe łożyska i labirynt zewnętrzne czopy ok, ale korbowody też do wymiany. Proszę o poradę bo wał rozbity, ale teraz jak go złożyć by silnik odpalił.
Przecież nie rozbierał silnika.. Skąd to pytanie[/quote] Można sprawdzić czujnikiem zegarowym bez demontażu głowicy.
Wymieniałem silnik bo w starym poszła panewka na wale korbowód. Kupiłem goły słupek bez czujników, przełożyłem czujniki ze starego silnika i powstał problem, chociaż nie wiem czy na starym silniku było też ok. Teraz muszę wymienić bendix w rozruszniku , bo przy kręceniu mi go spierr.. . Pod kompem usterka czujnik wału założyłem nowy podróba, ale w ogóle...
Zawór rozprężny trzeba szukać przy parowaczach (tam skąd leci chłód) i jest na pewno nie jeden.. Ciśnienie jest wysokie, bo układ chodzi na maksymalnej wydajności, sprężarka jest praktycznie podlewana czynnikiem- to nie mroźnia. Przyczyny mogą być różne, właśnie czujnik zaszronienia, brak obciążenia cieplnego, lub zawór, zawory rozkręcone na maksa....
No samo się nie sprawdzi, za coś zabrać się musisz, po tym co opisujesz to tylko to na myśl mi przychodzi. Nie wiem co rozbierałeś dokładnie, co wymieniałeś, może babola zrobiłeś przy rozrządzie? Szukać Kolego, szukać. szlif wału i wymiana 2 korbowodów
Temat zakończył się tak że klientka zabrała autko i zawiozła do innego szpeca, który metodą prób i błędów moskował po kolei czujniki i trafił! Autko zaczeło chodzić normalnie i oddał klientce że niby zrobione, skasował odpowiednio i poszło! Problem polegał na tym że ujechała kilka km i korbowody powychodziły bokiem. Z analiz expertów okazało się że...
16705 czujnik obrotów silnika G28. Niezrozumiały sygnał P0321 No faktycznie wału... To co tam mogło się pochrzanić była ściągana głowica i wyjmowane korbowody z tłokami wału nie ruszałem. I wszystko poskładane.
witam mialem podobny problem wymienilem pol silnika pompe turbine wtryski sprawdzona instalacja wszystkie czujniki sterownik i oprogramowanie 3 tygodnie walki i efekt ten sam na zimnym nie rowna praca i kopcenie (wydechem wywalalnie nieprzepalonej ropy) DIAGNOZA LEKKO WYKRZYWIONE KORBOWODY na 1 i 4 cylindrze.
Odkręciłem koło pasowe korbowodu, i stwierdziełem że rozrząd się nie przestawił, tak jak to ustawiłem ostatnio kiedy wymieniałem wkład termostatu i przy okazji dałem nowy pasek rozrządu i nową pompę wody, tak samo dzisiaj to wygląda. Pstryknąłem fotke. Teraz to już nie wiem za co się zabrać, proszę Was Fachowców o kolejną podpowiedź ;). Pozdro.
(at)BANANvanDYK dzieki , mam serwisówkę. Wał łozyskowany jest na łożyskach. Na 99% , z manuala zdejmie się je bez usuwania zębatek (rozrządu i pompy oleju). Korbowód nie wiem jak jest łożyskowany. Jak pisałem robiłem próbę na ad luz na korbie. Wygląda,że nie ma. Wolałbym nie rozbierać silnika - ciężko z uszczelkami. Łożyska główne wału o luzie C3?...
A korbowód to gdzie jest?? U góry, na wałku rozrządu?? Przecież zdjął głowicę to widział Moderowano przez zeimp: Ty sobie żartujesz z userów, czy żartem jest to, co masz wpisane w avatarze?! Szanowny "mechaniku samochodowy", następną wypowiedź, jak i wiele innych, proszę porządnie przemyśleć, bo takie wypowiedzi, jak ta, będą nagradzane ostrzeżeniami!...
witam , wywaliło korbowód na zewnątrz i rozwaliło czujnik połozenia wału, silnik wymieniono na inny no i oczywiscie nowy czujnik - brak iskry -napiecie +12V na cewce jest lecz jak chce ja wysterować przez prubnik to nic zero reakcji , opory na cewce sprawdzone są ok. nawet podmieniłem nowa cewke i bez zmian. Kontrolka immo gaśnie a więc jeden problem...
A skądże znowu. Ta kontrolka sygnalizuje tylko i wyłącznie fakt występowania usterki w układzie wtryskowym, lub wtryskowo-zapłonowym, zaleznie od systemu. Tak że nie zasygnalizuje ona urwanego pasaka, pogietych korbowodów (bezpośrednio), czy wychechłanych panewek. Sama elektronika silnika. Co do czujnika reluktancji spalin w katalizatorze nie będę się...
Ewoo, składa się blok z wałem. Zakłada korbowody tłoki. Skręca, pokręca walem. Wysuwa się tłoki w GMP. Zakłada czujnik i mierzy ile wystaje. A potem dobiera się wysokość uszczelki w zależności od specyfikacji silnika ile ma mieć od tłoka do głowicy, np. tłok wystaje 0,5 mm dodajemy np 0,8 mm i zakładamy uszczelkę 1,3 mm wysokości. Tłoki najlepiej brać...
Witam. U mnie problem podobny, silnik też 1.6 TDI 105 KM CAYC, przebieg 366 tys. km. Przy rozgrzanym silniku pojawia się i gaśnie kontrolka ciśnienia oleju nieregularnie, czasami zdarza się, że od razu po odpaleniu się włączy. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju, niestety nie na HELLA, tylko chyba SKV, z tego co pamiętam. HELLA mam zamówiony na jutro,...
Witam posiadam ciągnik jak w temacie. Zrobiony kapitalny remont silnika. Szlif wału, nowe panewki, tuleje, tłoki i pierścienie.W korbowodach wymieniane tulejki. Po pierwszym uruchomieniu zdziwiła mnie praca czujnika ciśnienia oleju. Mianowicie po zgaszeniu ciągnika, kontrolka nie zgasła. Odkręciłem czujnik oleju i wywaliło powietrze z olejem, po wkręceniu...
Juz wszystko wiadomo, zapchany smok i brak panewek, tylko jest jeden problem, w aucie gorna panewka ma dziure na odprowadzenie oleju, a dolna jej nie ma, za to jest w stopce korbowodu, kupilem nowe panewki i dostalem takie gdzie w dolnej panewce i gornej jest dziurka. Jest jakas ruznica jak zaloze takie? Pierwszy raz sie z tym spotykam, z gory dzieki:))
Odkręć poduszki silnika od ramy, drążek poprzeczny od przekładni i wspornika, ramę od nadwozia, silnik ze skrzynią unieś, bez problemu wyjmiesz drugą miskę.Uważaj na przewód od czujnika aktywnej kontroli poziomu oleju.Po odkręceniu miski na Twojej drodze stanie jeszcze blaszana osłona wału.Po jej odkręceniu ujrzysz m.in.stopy korbowodów, odkręć tę,...
Pewne badania nad tym silnikiem wykazały, że nie warto ustawiać początku wtrysku na czuja, tylko dokładnie na tyle ile zaleca fabryka. Kąt musiałbyś wyznaczyć w taki sam sposób jak dla silników dwusuwowych, tzn. na ileś mm przed GMP. Musiałbyś podać długość korbowodu (oś-oś), skok wału oraz offset osi tulei/wału aby przeliczyć stopnie na mm. Samo wyznaczenie...
Nie wiem jak mierzyłeś luz łożyska stopy korbowodu i czy pomiar jest wiarygodny? Przy luzie 1 mm była by zupełna katastrofa. Taki pomiar przeprowadza się na wyjętym wale i przy pomocy czujnika zegarowego. Wg. mnie nie ma możliwości w domowych warunkach, bez narzędzi i przede wszystkim wiedzy i doświadczenia zrobić porządnego remontu silnika. Tzn. zgodnie...
Byłem na diagnostyce i stwierdzono: - silnik nie pracuje na wszystkie cylindry a dokładnie czwarty jest słabszy - jedyny błąd jaki się pojawia (nie pamiętam numeru) czujnik położenia wałka rozrządu - sygnał poza zakresem. Czujnik sprawdzony oscyloskopem działa prawidłowo. W konsekwencji musze sprawdzić czy dobrze ustawiony jest rozrząd i wykonać pomiar...
http://obrazki.elektroda.net/15_11909651... Witam po dość długiej przerwie. Chciałem sie pochwalić moją nowa konstrukcją z troche innej beczki. Jest to szafka sterująca przeznaczona do suszarni zborza. Zadaniem szafki jest jak to w automatyce bywa wyręczenie operatora suszarni od kłopotliwego włączania i wyłączania silników wchodzących w skład suszarni,...
Auto jest z 1985 roku. Jeśli nie było już remontowane, to panewki w tym aucie raczej nie istnieją. Szczególnie ta od strony zamachu będzie mieć okrutne luzy. Demontaż silnika z auta jest w maluchy dziecinnie prosty i zajmuje około pół godziny. Sam silnik też składa się z niewielkiej liczy części... Tak więc weryfikacja jest szybka (przecież nie trzeba...
13.8 V. Zresztą tak jak napisałem, on nie zdąży jeszcze ruszyć i już wyświetla błąd. Natomiast na dieslu niema tego problemu. Dzisiaj miałem jeszcze jeden problem; włączyłem agregat na dieslu i odpalił, popracował 2 sekundy i zgasł wyrzucając błąd HI PRESS zrobił tak trzy razy i wyrzucił STARTFAIL. Rozumie ktoś coś z tego? Wysokie ciśnienie na tłoczeniu...
A rozrząd to grozi porażeniem ? Jak bardzo wpływa na migotanie komór sercowych ? Oj, w znacznym stopniu zależy od właściela. W skrajnym przypadku rozpędzony łańcuch (znaczy pasek, ten od rozrządu) może akcję serca zatrzymać... Na wieki wieków... :evil: Czasem korbowód też jakiś wyleci i niechcący parę kości uszkodzi... Ale to sporadycznie... Chyba...
swiece są sprawdzone grzeją nie wiem jak z akumulatorem zerkne na niego najwyzej podladuje ale co z tą mocą samochud jakby tostawal za malą tawkę paliwa czy są jakies czujniku odpowiedzialne za to przepływomierz? przewody do pompy paliwa(mechaniczna) obsmarkane olejem napędowym. Pokrzywione korbowody? - silnik dostał kiedyś w "d.up.ę"? przy ilu obrotach...
Witam. Silnik to Volvoskie T6. Czyli turbodoładowany. Ostatnio przekręciła mi się panewka na korbowodzie i silnik jest w remoncie. Chciałbym zrobić sobie jakiś komputerek do monitorowania kilku parametrów. Moje główne pytanie brzmi, czy wystarczy mi odczyt z fabrycznego czujnika ciśnienia oleju i dorzucenie czujnika temperatury oleju? Czy np wtórnik...
Dziekuje za szybkie odpowiedzi. Z autem bylem w serwisie i tez maja problem z ustawieniem wolnych obrotow przy pracy na biegu jalowym obliczone obciazenie (calculated load) wynosi 23% na biegu jalowym a to podobno za duzo tak jak by komputer widzial zalaczony jakis odbiornik. Sposob z odlaczaniem akumulatora tez nie pomaga. Problem w tym ze przeplywomierz...
Po polsku to raczej nie ma. Instrukcja z euro 4 ale oznaczenie silnika się zgadza. Głowica 1 - 60Nm 2 - 120Nm 3 - 120st 4 - 60st Korbowody 60Nm + 60st Wtryskiwacze 30 - 35Nm Tłoczki hamulca JAKE BRAKE 19Nm Wałek rozrządu 80Nm + 60st Luz międzyzębny koła wałka/pośrednie 0.074 — 0.195 mm, jak nie rozkręcaĺeś kół pośrednich to można tylko sprawdzić,...
Wału nie trzeba kupować nowego. Jeżeli ten od 50-tki jest OK, to wystarczy przerobić przeciwwagi. Tłok o wiekszej średnicy jest cięższy i w przeciwnym razie "zgubimy" wyrównoważnie. Silnik będzie bardziej drgał Pozostałe przeróbki/wymiany. Piszę z pamięci może coś umknąć. sorry. 1. Otwór w karterze, jak pisali koledzy, nalezy roztoczyć na średnicę ok....
Nie mam zamiaru udowadniać wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy. Nie mniej jednak nie zgodziłbym się z tym: prędzej oznacza usterkę zarejestrowaną w sterowniku silnika w tryb awaryjny od samej świecącej kontrolki nie przejdzie Uczono mnie że spalanie stukowe jest niebezpiecznym zjawiskiem, które z znaczącym stopniu może wpłynąć...
Z jednej strony autor chyba oczekuje zbyt wiele, z drugiej tutaj mechanicy praktycznie nic nie sprawdzili... Ja w "swoich" starych gruzach po kolizji z powodu rozrządu zdejmowałem głowice. Sprawdzałem czujnikiem zegarowym z grubsza, czy w GMP każdego tłoka odległość jest identyczna z płaszczyzną bloku. Sprawdzalem stan zaworów, klinów. Szczelność zaworów...
Witam forumowiczów, mam problem z moim autkiem jakim jest Volvo V50, który pod swą maską posiada silnik 2.0 diesel o mocy 136 koni. Problem polega na tym, że przy mocniejszym przyspieszaniu, wyprzedzaniu załącza się tryb awaryjny. Na wyświetlaczu ukazuje się komunikat "MOTORSYSTEM WART. ERFORDERL.", co prawdopodobnie oznacza serwis silnika i momentalnie...
Założyłem wtrysk wyjęty z działającego silnika, ponadto podpoiłem jeden wtrysk pod tą sekcje po za silnikiem żeby sprawdzić czy w ogóle pompa daje ciśnienie no i wydaje mi się ze jest oki, rozpyla do okola dość szeroko. Fotki dorzucę wieczorem. Edit: znalazłem gościa z vagiem i tak: błąd czujnika iglicy błąd czujnika temperatury paliwa błąd sterownika...
A co do wzmianki o clio, które nie chciało odpalać na "zwykłych" świecach... Ciekaw jestem co tam było zrobione i ile mocy to generowało, ale strzelam, że minimum 200 KM z litra bez doładowania. Clio Williams w wersji rajdowej A grupa, silnik 2,0 wolnossący, 220 KM/7500rpm. Ile ten silnik miał sprężu tak naprawdę, ciężko powiedzieć, mieliśmy manometr...
silnik odpalony nie gaśnie, Czujnik drugi był przypięty do metalowej części przy termostacie gdy wzrosła temperatura objaw trudności z zapaleniem powrócił oraz zapaliła się kontrolka braku ładowania. Odpiąłem czujnik i położyłem go luzem tak zrobiłem prawie 200km w tym pond 50km holowałem znajomego któremu zapalił się rozrusznik, bez problemu. Poszukałem...
Witam, muszę wymienić wał w voyagerze 2,5 CRD z 2002 r. przed pierwszym czopem jest odłamany . Dół silnika zdemontowałem, skrzynię biegów, sprzęgło, czujnik położenia wału . Wyciągnąłem bolce co wchodzą w aluminiowe korpusy mocujące panewki główne . Kilka mm udało mi się te aluminiowe korpusy do tyłu wysunąć i korbowody blokują , a nie mogę ich wyżej...
Witam. Chciałbym wykorzystać moduł zapłonowy nanoplex med211a oraz cewkę zapłonową (taki jak w 126p elegant) do motocykla (dwa cylindry 4-sów układ cylindrów widlasty kąt 90st. korbowody na jednym czopie). Problem polega na tym, że nie wiem jak zrobić sterowanie aby iskra była wtedy gdy potrzeba.W maluchu na kole pasowym z którym współpracuje czujnik...
Witam. W mojej astrze g strzelił korbowód. (Silnik 1.4 16v x14xe) Wstawiłem silnik 1.6 16v x16xe z astry f gdyż taki mi został po starej astrze. Zmieniłem rozrząd, przełożyłem łapy, kolektory, czujniki. Pierwsza próba odpalenia sukces, wszystko ok ciężko zapalił bo trochę stał. Po złożeniu wszystkiego auto nie odpala:( iskra jest, paliwo dostaje, świece...
I tu pewnie jest przyczyna. Wał zaciera się w panewkach.Jeśli ma być dobrze to nie ma takiej opcji aby wał obracał się z coraz większym oporem w miarę dokręcania.Możesz dokręcić najmocniej a wał ma się dać lekko kręcić ręką. To jest bardzo prawdopodobne, ale odpal go po parę godzin i z dyszkę ropy musisz wypalić na wolnych obrotach i wtedy zobaczysz...
Producent zaleca dokręcanie korbowodów 13Nm 60st i 15st. Dokręciłem w 3 etapach 13Nm 20Nm i 25Nm czy to wystarczająco?Są tam 12.8 śruby gwint dziwny m6,5 bodajże... Na aucie ciężko wymachać te 60stopni i 15. 25Nm to raczej nie jest za mocno ale czy aby nie za słabo.
dzisiaj rozwiązałem sprawę czujnika temperatury powietrza nie było tam dobrego kontaktu po wyczysczeniu i wymyciu kostek jesat przejście może ten czujnik zakłucał prace potencjometru i czyjnika temperatury silnika ponieważ mają jeden wspólny przewód do sterownika jak sądzicie? Głowice będę sciągał ponieważ jak już robie to odkręce miske olejową i korbowody...
No tylko że Lego Mindstorms to będzie jak sama nazwa wzkazuje... zestaw lego z dodatkiem czujników i komputerkiem;) Ale wydaje mi się że w sam raz, aby mały chłopak mógł rozpocząć przygodę z robotyką i programowaniem. A że zestaw jest w sam raz dla małego chłopaka to nie do końca prawda ;) Studenci na robotyce "bawią" się nimi na projektach:P
Drobne wyjaśnienie - silnik od wartgolfa 1,3 i trabgolfa ;)) 1,1 to taki sam silnik. Różnica w pojemności wynika z zastosowania dłuższych korbowodów w silniku 1,1. Po wymianie korbowodów w silniku 1,1 (w trampku) uzyskiwał on silnik 1,3, a w dowodzie rejestracyjnym był dalej 1,1 - opłaty ;) i trochę mocy więcej... józefg ma rację - dobry filtr paliwa(!)...
Nie myślałem o nich. Chyba będą zbędne, bo masa nie jest duża. No nie wiem czy masa nie jest duża - ciężarki do wyważania koła samochodowego - zestaw 5-35g, duże 50g - uważasz, że 200g to jest mało przy takich obrotach? Jak masz jakiś silnik od Frani (znamionowo 1380 obr/min. albo inny asynchroniczny z podobną prędkością obrotową) z kołem pasowym to...
Mój najnowszy projekt to sprawdzanie pewnych patentów w praktyce dlatego buduję właśnie hybrydę elektryczno/spalinową for my Research & Development :) http://obrazki.elektroda.pl/9320916700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2635543800_1... Napęd będzie przeniesiony na tylną piastę 3-biegową poprzez gwintowaną dwustronnie...
Jest coś takiego jak liniał krawędziowy i mogą płaszczyznę głowicy / bloku sprawdzić bez planowania. Generalnie dla mnie to jakiś fuck up wyszedł. Skoro lejące wtryski to dlaczego nie kazał ich robić ?! Ogólnie jako osoba nie znająca się, która zapłaciła za naprawę 13k pln, latali by tam wszyscy po ścianach za coś takiego. Albo robi się na 100%, albo...
Nie widzę nic złego w tym że zamontował manometr wszystkie duże ursusy,mtezety i małe iwany go mają seryjnie montowanego i co wszystkie się zacierają?A bizon ma nawet 2 czujniki jeden na zegar a drugi na klakson.Zegar jest o wiele lepszy od kontrolki zwłaszcza jak się jeździ starym rupem bez obrazy.Miałeś 6 atm przy zatarciu trochę to dziwne motor był...
Często słyszę, żeby nie jeździć na zbyt niskich obrotach silnika przy dużym obciążeniu jednostki, np. gaz do dechy przy 1500 RPM, bo powoduje to szybsze się jej zużycie. Ale nie bardzo rozumiem dlaczego miało by to negatywny wpływ na silnik i w jaki sposób. Myślę, że najprawdopodobniej może to być spowodowane, albo wyższym ciśnieniem w cylindrze przy...
U mnie luz był minimalny wręcz ledwo wyczuwalny ale jak sprawdzałem to tłok z korbowodem był jeszcze przykręcony do wału próby z samym tłokiem nie robiłem. Natomiast na samym cylindrze były jeszcze widoczne ślady po honowaniu fabrycznym. Może to dlatego że momencie remontu miałem jakieś 98000 przebiegu. Same tuleje sprawdzałem tak jak pisałem nowym...
Na zdjęciu silnik wygląda na typowy silnik z pralki automatycznej , po przeciwnej stronie masz zamontowany wycinek koła ograniczający zakres pracy silnika w danym kierunku . Najprawdopodobniej najazd wycinka w miejsce zamontowania czujnika powoduje zmianę kierunku wirowania silnika lub silnik pracuje tylko w jednym kierunku jest wyłączany a w przeciwny...
panewki korbowodu uszkodzenie korbowodu schemat korbowodu
joomla dodatki outlook indeksowanie moduł opóźnienia
radio clatronic clatronic radio
Lokalizacja głównego przekaźnika Audi A4 B7 2006 Pralka Hotpoint sama się włącza - przyczyny i rozwiązania