W instrukcji nie ma mowy o luzie skośnym sworznia, opisany jest pomiar błędu równoległości osi otworu główki sworznia do osi otworu stopy korbowodu: po założeniu korbowodu ze sworzniem na przyrząd obracając korbowodem na czopie przyrządu "zerujesz" czujnik zegarowy w skrajnej wartości, potem odwracasz korbowód dołem do góry, przepychasz sworzeń i tak...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Mam ten sam problem przy tym całym silniku to jest 2.0 TDI CGLC 2013 rok 177km Wymieniono: Pompą oleju, panewki główne i korbowodu we czujnik ciśnienia oleju oraz sprawdzono Wałek rozrządu stan nominalny, imbus i gniazdo jest w stanie bdb. Przebieg 110 tys km Problem niskiego ciśnienia dalej występuje. Co jeszcze może powodować problem?
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Witam, w tym watku i podobnych czesto przewija sie temat chinskich kopii silnikow honda. Chcialbym dorzucic swoj kamyczek na ich temat. Otoz kupujac silnik chinski nalezy byc swiadomym, ze tu cena prawdopodobnie idzie niestety w parze z jakoscia. Oryginalna Honda jest duzo drozsza, ale moge potwierdzic ze roznica cen wcale nie wynika z "oplaty za marke"...
witam troche to trwało praca mnie zarzuciła robota bylem u elektryka na kompie i stwierdził błędy nastepujace - czujnik swiateł hamowani - sterowanie cisnieniem doładowania - obwód cisnienia barometrycznego/absolutnego w kolektorze - obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego - synchronizacja pozycji wału korbowodu i wału rozrzadu - sygnał CAN z...
Witam mam problem z powyższym wynalazkiem otóż Kupiłem owego tuarega z uszkodzoną panewką korbowodu 3. Silnik został rozebrany wał został wymieniony na drugi o tym samym numerze ponieważ nie wydał na niego szlif . Po poskładaniu i ustawieniu rozrządu zgodnie z elsą i na blokady auto nie chce się zapalić wywala błąd 012296 - czyli błąd czujnika położenia...
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Kolego vw82. Mam jeszcze do Ciebie jedną prośbę. Czy zaślepka od blokady korbowodu jest na pewno z tyłu silnika (w okolicy prawej półośki) ? Przyglądałem się silnikowi z kanału (na razie nie ściągałem nadkola), ale żadnej zaślepki nie dostrzegłem. W okolicy skrzyni jest tylko czujnik wału i idąc dalej w prawo jest mocowanie (trzymanie) wydechu następnie...
Masz rację, jeżeli tensometry lub czujnik siły umieścimy na pedale i wyjdziemy z niego giętkim przewodem to nie będzie się owijał wokół korbowodu teraz widzę to w innym świetle - zwracam honor. Ale i tak stosowanie czujników siły jest kłopotliwe ( trzeba na dwóch pedałach)
Wykręcasz czujnik ciśnienia i wkręcasz manometr ciśnienie po rozgrzaniu powinno być około 1.9 kPa minimum 0.5. [youtube]https://youtube.com/watch?...
Nie jestem specjalistom i mogę się mylić. Moim zdaniem rozebranie i złożenie wału to nie jest aż taki problem wystraszy z grubsza : praska hydrauliczna, czujnik mikrometryczni , trochę wiedzy chęci i czasu. Natomiast prostowanie korbowodu to trochę co innego, nie wystarczy żeby był prosty „na oko”, otwory na obu końcach muszą buc względem...
Witam wszystkich. Mam juz długo nie lada problem..Otóż jeżdzę właśnie roverem 200 98r 1,4 16v na sterowniku od poldka. Po wymianie korbowodu ,,mechanicy,, oznajmili mi że nie da się odpalić auta na oryginalnym komputerze. Byłem juz wszędzie i nikt mi nie umie pomóc. Niby czujnik położenia wału + wiele innych diagnoz. Nic, nic nie pomaga. Kupiłem dwa...
Przepraszam, że włączę się do tematu z troszkę innym problemem. Mam ciapka c-25 i zrobiłem mu wymianę mu pierścieni tłokowych. Po wymianie za jakieś około 2-3 mth zaczęła świecić kontrolka oleju. Na początku na wolnych obrotach teraz to już prawie na średnich. Rozebrałem misę olejową bo myślałem że to wina panewki korbowodu ale na oględziny nie stwierdziłem...
w tym co właśnie wymontowałem z auta padło na 3 cylindrze wywaliło połowę korbowodu przez blok (ładną dziurę zrobiło) renault 1,5dci
Siewcu to właśnie służy do ustawiania GMP. Wkręcasz zamiast świecy i masz GMP z dokładnością do 0,001 mm. Niby tak, tylko masz co najwyżej GMP w statycznych warunkach. Podczas pracy silnika bezwładność masy tłoka i korbowodu itd. przemieści to zmierzone GMP o wszystkie luzy w górę i kiszka z tego 0.01mm (nie 0.001mm).
Witam. (...)do butelki wchodziły 2 rurki . Jedną nalewana była " zawartość " :D a druga ( ustawiona na poziomie pożądanym ) zasilana była powietrzem . Jeżeli poziom cieczy osiągnął drugą rurkę ( wylot oczywiście ) zwiększało się w niej ciśnienie i elektrozawór odcinał dopływ. Sposób używany powszechnie z sukcesami np. w dystrybutorach paliwa. Problem...
Czujnik położenia wału korbowego do wymiany przy wymianie ustawić w pozycji znaków na rozrządzie. Prawdopodobnie siada przy nagrzaniu ostatnio wiele vagow się z tym problem pojawia. Na zimno odpali na gorącym silniku już nie bardzo bo ecu dostaje zniekształcony sygnał na skutek zmiany obwodu Magneto elektrycznego sygnału z tego cUjnika . Przebieg można...
Prosto bez mikroprocesorów - można przyspawać do korbowodu klasyczny aparat zapłonowy ;] Poważnie to nie da się tego zrobić ot tak bez wysiłku i zaawansowanej elektroniki. Kiedyś ktoś robił zapłon "analogowy" na przetworniku f/u i szeregu transoptorów. Moj znajomy zastosował coś takiego w malaczu - efekt - transoptory wymiękają od temperatur jakie panują...
http://obrazki.elektroda.net/45_12383393... to jest widok na glowice cylindra od frontu. Najpierw wykreć swiece i potem kluczem 13 czujnik temperatury, oczywiscie zakladam ze wczesniej spuszczono chlodziwo z ukladu:) potem kluczem 10 poluzuj nakretki mocujace glowice. rób to delikatnie, i zawsze na krzyż, czyli jesli zaczniesz od nakretki nr 1 to...
(at)Bieda z nędzą Tłumiki były trzy 1) http://www.tomczesci.pl/index.php/produk... taki miał ojciec w malaczau 80 rocznik i kumpla siostra w malaczu przystosowanym dla niepełnosprawnych z którego demontowaliśmy osprzęt. 2) http://www.tomczesci.pl/index.php/produk...
witam pytanie do wszystkich ktorzy maja wiedze, a ktorzy chcieliby pomoc, mam Astre II X16XEL i po zalozeniu gazu mam problem z wolnymi obrotami ktore faluja.. ogolnie obroty sa za niskie ok 600 i wtedy jak sie zaczyna falowanie to jak spadaja ponizej 500 to silnik zaczyna szarpac, ale z TECHA nie ta się podniesc bo jest informacja, ze "bieg jalowy...
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte. Jak tuleja może być za głęboko wciśnięta. Przecież w bloku jest wytoczenie w tuleja ma mały kołnierzyk. Więc trochę to dziwne. Jeśli blok był faktycznie równany i powierzchnia głowicy też to być może głowica była niewłaściwie dociągana tzn. niewłaściwym momentem...
Jak jest korbowód to wystarczy jedna krańcówka.
Masa powrotna czujnika może być na innym potencjale niż masa samochodu - dlatego używa się oddzielnego przewodu powrotnego masy - objawy wskazują na okolice czujników położenia korbowodu, walków rozrządu - sprawdziłbym też wtyczki i ewentualnie płytę komputera - być może problem z pinem - zimny lut?
Sorry starałem się wszystko napisać może dlatego Tak zmieniłem skrzynie na manualną, natknęłem się na problem jakim jest ten czujnik bo w moim audi ten czujnik odczytywał wartości z wału korbowego. Jak juz zmieniałem tą skrzynie musiałem zmienić koło zamachowe które wziąłem z czerwonego audi. Wiec chciałem wziąść tez czujnik z czerwonego audi okazało...
stawiam na czujnik obrotów przy kole na korbowodzie!!
Okazuje się że czujniki które podstawiałem to czujniki indukcyjne jak również czujnik który w tej chwili zamontowany jest w aucie nr 0 261 210 030, na tym na pewno nie będzie działać bo to indukcyjny. Klient przywiózł mi oryginalny czujnik który został uszkodzony przy uszkodzeniu korbowodu, ma on nr 5WK90541Z Simens jest to czujnik halla. Polutowałem...
Witam, Po pierwsze, czy korbowody zostały poprawnie założone z tłokami , we właściwej kolejności. Po drugie czy dotyczy to obydwu cylindrów? Po trzecie to jak zmierzyłeś promień wykorbienia ? Do tego potrzebna jest przynajmniej duża tokarka do osiowania i czujniki zegarowe .
Jak ja ci moge poradzic kup sobie oznaczenie ATD z małą podstawą filtra oleju ,mała przeróbka na czujnik położenia wału ijezdzisz bezawaryjnie.A te wszystkie BLS BXE BSU mają swoją wade i tyle .Założysz taki pojezdzisz i sytuacja z korbą sie moze powtórzyc taki ich urok.
(at)robokop - słyszałem, że temperatura oleju ma temperaturę od 90 do 130 stopni i olej rozgrzewa sie dwukrotnie dłużej niż ciecz chłodząca. także chciałbym mieć na to wgląd, bo nie wiem w jakim stanie są panewki i łożyska korbowodu.
Tłumaczyliśmy - magnes niepotrzebny. Potrzebny selenoid czyli cewka, rdzeń z miękkiej stali, koło zamachowe, korbowód i czujnik/przekaźnik wyzwalający impuls prądu na cewkę. W najprostszym rozwiązaniu mały magnes na kole zamachowym i kontaktron lub krzywka na kole zamachowym i mikrowyłącznik.
Jak tam leci wiązka od czujników? Znalazłem wielozłącze wiązki idącej wzdłuż zderzaka, jest ono zaraz koło lewego przeciwmgłowego, do tego etapu jest ok, a dalej jak tam jest, idzie pod nadkolem czy idzie w komorę silnikową? Mam posądzenia, że idzie do wtyczki zamocowanej na błotniku wewetrznym, zaraz koło korbowodu lewej wycieraczki, ale być może to...
Z czym może być to jeszcze związane?? Czujniki tylko mierzą ciśnienie. Wartość ciśnienia zależy głównie od sprawności pompy oleju, ale też od stanu panewek wału, panewek korbowodów itd. Zacząłbym od sprawdzenia pompy.
Zgadza się wpinamy pomiędzy czujnik a sam moduł silnika w korbowodzie roweru. Jeszcze raz skąd jest masa brana? Bo słownik coś przekręcił. Z dwóch stron chipa masz kabelek z wtyczkami dwupinowyni więc na logikę z silnika powinny iść trzy: plus minus i sygnał a ze strony czujnika dwa sygnał i masa ale jeżeli to hall to raczej 3. Może trochę nagmatwałem...
Już miałem pisać prośbę o wrzucenie serwisówki na forum, bo z goole nie dało się ściągnąć. Niestety serwisówka niewiele mówi o budowie silnika i konstrukcji układu smarowania. Widzę że wał korbowy jest podparty na łożyskach tocznych, natomiast korbowody jak się domyślam również są łożyskowane tocznie, lecz smarowanie dopływa z pompki przez pokrywę zapłonu...
emu dawałem do środka, linie odcinałem jak ecu jest niesparowane z immo to w clipie w sterowniku silnika stan "KOD NIE PRZYUCZONY" widnieje jako AKTYWNE u mnie jest NIEKATYWNE a jednak BLOKADA ZAPŁONU pokazuje AKTYWNA to taki przypadek jakby jakiś czujnik potrzebny do pracy silnika (taki jak czujnik położenia wałka czy korbowodu) podawał błędny sygnał...
Witam koledzy czeka mnie przeszczep bloków ponieważ pękł mi korbowod i zrobił dziurę w bloku ale posiadam blok od Opel zs22yh i prosił bym o paradę na temat czujnika ponieważ wiem że po złożeniu nie będzie iskry, uszczelkę mam grubsza więc nie powinno być kolizji.
pękły pierścienie No ale musi być jakiś powód, żeby pękły. Nie znam się, więc nie będę się tutaj wymądrzał, ale moim zdaniem tak o bez konkretnego powodu by nie pękły. Wiele było takich zdarzeń w tym silniku, że zgasł i nie odpalił przez układ paliwowy lub chociażby przez te 2 czujniki położenia wałków lub korbowodu. Niczego oczywiście nie wykluczajmy,...
Silnik zmieniany ponieważ korbowod wyszedł bokiem. Tak czujnik daje impulsy. Nawet montowalem go w innym aucie z tym silnikiem i tamto auto dało się uruchomić bez problemu Dodano po 2 Dodam jeszcze ze na Starym silniku do ostatniego oddalenia wszystko działało w 100 zawsze odpalal bez plaka Dodano po 58 A z błędów pokazuje tylko brak synchronizacji.
Podobno w silniku Z16XE kompresja może być 17 bar. Przestawiony rozrząd nie jest, może być nagar. Napisałem że potrafi przekroczyć 4500 obr. ponieważ bodaj uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu objawia się tym że nie potrafi tej wartości przekroczyć, czyli u mnie ten czujnik raczej ok. Jakieś nowe teorie. 17 bar w tym silniku jest jak najbardziej...
poczytałem to i owo o tym i niektórzy piszą,że to łożysko to trzeba wymieniać razem z korbowodem drudzy znów że wystarczy samo łożysko Najlepiej cały zestaw naprawczy z korbowodem, ponieważ powierzchnie współpracują z nowym łożyskiem. Jak wycisnąć ten sworzeń tak żeby później wał złożyć w odpowiedniej pozycji jest na to jakiś patent Wszystko robimy...
Dam taki przykład człowiek miał kosiarkę do trawy i mówi " chodzi super ale jak by miała ciut wysze obroty to chodziła by lepiej". I tak przed każdym koszeniem manipulował przy sprężynce regulatora obrotów. Po pomiarze wyszło mi 4200obr/min przy nominalnych 3000obr/min. Jak chciałem mu wrócić do orginału to mocno zaprotestował. Za dwa tygodnie przywiózł...
No takich bzdur to tylko tutaj się można naczytać. Jak to zrobił ten czwarty korbowód? P.S. Tak się naprawia na wyspach.
Mam właśnie wykorzystany czujnik ciśnienia oleju. Przy czym jest jeden problem ( przynajmniej w części samochodów)- kontrolka gaśnie po pierwszym ruchu korbowodu. Ja musiałem niestety dać układ czasowy i teraz działa OK. Prościej wykorzystać kontrolkę ładowania akumulatora – tak miałem w maluchu.
Autor ma kiepską koncepcję, a wy radzicie w zaparte ładować się w enkodery, procesory etc. i nikt nie pomyśli po dlaczego czujnik nie miał by być umieszczony w jednej płaszczyźnie z piłą. Sprawę można rozwiązać czysto mechanicznie, wykorzystać ruch piły potrzebny do przecięcia deski (piła się przesuwa - czujnik się odsuwa). Przykładowo jak na SZKICU...
Witam. Mam pytanie jak w domowych warunkach zregenerować wał od Jawy. Posiadam tokarkę i czujniki. Środkowe łożyska i labirynt zewnętrzne czopy ok, ale korbowody też do wymiany. Proszę o poradę bo wał rozbity, ale teraz jak go złożyć by silnik odpalił.
panewki korbowodu uszkodzenie korbowodu schemat korbowodu
bezpiecznik mastercook dziura ekranie monitora wtyczka przyczep
zlecę lutowanie podnośnik samochodowy
Mikrofalówka Panasonic zwarcie przy uruchomieniu Kodowanie foteli w Renault Arkana - możliwości i wymagania