W sprężarce Jikov smarowania ciśnieniowego wymaga tylko stopa korbowodu .Ja nawierciłem korbowód sprawdziłem czy to będzie działać i trafił się ktoś zainteresowany komu taka sprężarka potrzebna . Sprężarek miałem już kilkanaście czasem też naprawiam taki sprzęt wiec coś o tym wiem .Są sprężarki które pomimo braku łożyska tocznego na korbowodzie są smarowane...
Stopa korbowodu jest na łączeniu korbowodu z wykorbieniem wału. Jeśli ten wałeczek jest stamtąd to masz wał do wymiany. Na schemacie tego nie ma oznaczonego, bo to jest jako kompletny wał z korbowodem.
15Nm±6Nm + 90°
Nowe śruby , 25Nm + 30 stopni.
Witam, stopa korbowodu ułożyskowana jest w tym wale na panewkach. Producent nie przewiduje zestawu naprawczego wału korbowego. Pozostaje wymiana na nowy.
Odnośnie chińskiego silnika do roweru zamieszczam wypowiedź kolegi o pseudonimie Dowca którego wpis znalazłem na stronie rowerowe-porady.pl: "A teraz troche subiektywnej prawdy w sprawie chińskiego silnika rowerowego. Z racji tego ,że nie mogę się nazbyt przemęczać posiadam pięć takich silników ,cztery chińskie i jeden KO fabrycznie nowy. W roku 2011...
Witam po dłuższej przerwie. Simering został wymieniony. Stopa korbowodu została porządnie uszczelniona. Tym razem po zakończeniu pracy, olej został wlany po 12 godzinach a po następnych 12 uruchomiłem silnik. Masa uszczelniająca - Reinzosil. Na razie pod silnikiem suchutko.
Zapomniałem dodać, że niektóre egzemplarze miały bagnet do sprawdzania poziomu oleju ( patrz zdjecie ) a na dole śrubę wkręcona jako korek spustowy. http://obrazki.elektroda.net/90_12269122... W środu napewno nie ma zadnych łopatek, tylko stopa korbowodu rozbryzguje olej.
Jakies 4 miesiace temu mialem kapitalny remont silnika (panewki sie obrocily), wczoraj pierwszy raz miale odwage depnac moje autko i na nieszczescie urwala sie stopa korbowodu, autko zostalo odholowane pod dom. Czy jest szansa naprawy bez ponownego remontu silnika jakims tanszym kosztem czy raczej odpada ta mozliwosc (mam na mysli ominiecie rozrzadu,...
witam wymieniłeś w wale korbowym tylko korbowód czy to jest całkiem nowy wał? Jeśli jest to całkiem nowy to stopa korbowodu jest przesunięta o 2mm do osi obrotu całego wału/powinno być 4mm-jest 2mm/,tłok nie otwiera okienek przepłukujących,nie dochodzi do końca cylindra-większa komora spalania. Proszę sprawdź -właśnie taki wał ostatnio kupiłem i miałem...
Moim zdaniem - złom. Potrzebny byłby szlif cylindra (problem gdzie zrobić), dopasowanie tłoka, pierścieni (być może problem z odpowiednimi wymiarami) i wyszło by, że "skórka nie warta wyprawki"... A jak cylinder w takim stanie: https://obrazki.elektroda.pl/7212547300_... Jest jeszcze pytanie w jakim stanie jest stopa korbowodu i czopy...
Zmierz czop wału, oraz stopę korbowodu i dobierz wtedy panewki.
Jeżeli będzie pracować w systemie doraźnym typu majsterkowicz wystarczy zalać tak by stopa korbowodu lekko muskała powierzchnię oleju. I zaślepić oczywiście króćce. Wymiana jak dobry olej (np. schell corena 150) co 100 godzin pracy. Lepsza opcja: Nawiercamy centralnie i prostopadle stopę korbowodu (5 zwojów) i wkręcamy na "cement" pręt twardy aby sterczał...
W tym przypadku kierunek wirowania jest tak istotny jak zużycie paliwa tym samym samochodem w ruchu lewostronnym i prawostronnym . nie posiada pompki olejowej która to wymagałaby odpowiedniego kierunku obrotów . podczas pracy stopa korbowodu ,często do stopy przykręcony jest 1-2,5 cm pręt,udeża w olej znajdujący się w skrzyni korbowej (kadłubie sprężarki...
Dzień dobry wszystkim! Czy ktoś może zetknął się z tematem demontażu korbowodów w tym silniku? Wał jest podparty na 3 łożyskach ale stopa korbowodu nie rozkręca się - jest lita. Domyślam się, że należy ściągnąć łożyska i rozmontować wał. Bo chyba tłoków po szlifie i wymianie wcisnąć od dołu się nie da :) Najchętniej zleciłbym tą operację w warsztacie...
Witam. Czy znalazłeś jakieś informacje o momencie dokręcenia korbowodów? Pozdrawiam.
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte. Jak tuleja może być za głęboko wciśnięta. Przecież w bloku jest wytoczenie w tuleja ma mały kołnierzyk. Więc trochę to dziwne. Jeśli blok był faktycznie równany i powierzchnia głowicy też to być może głowica była niewłaściwie dociągana tzn. niewłaściwym momentem...
Znane są przypadki pęknięcia czopu korbowego zgrabnie i dość równo w połowie jego szerokości. Kanał olejowy zmniejsza w tym miejscu przekrój materiału. Stopa korbowodu potrafi wtedy przez pewien czas trzymać dwie części wału razem. W maluchu to mało prawdopodobne, ale w silnikach cztero- czy sześciocylindrowych bardziej. Tak, jak najbardziej, z tym...
Witam.Mam kosiarkę starego typu w której wał korbowy ma 25 mm w dolnym ułożyskowaniu.Wał z nowego typu kosiarki jest taki sam tylko ze w tym jednym miejscu ma 22,3 mm .Jakim materiałem można to za-tulejować? Mówią że to nic nie da na brązie i ze się szybko zużyje, chciał bym uzyskać dostęp do duraluminium żeby wykonać tuleje redukującą lub znaleźć całą...
ale to przecież słychać czy silnik pracuje z ciśnieniem oleju czy bez... bez ciśnienia oleju to silnik jak traktor chodzi kupuj dół albo jakikolwiek silnik Fire, one są o tyle fajne że wszystko pasuje, nawet od gaźnikowego Uno 1.0 bo niedawno taką kanapkę złożyliśmy z kolegą właśnie w Pandzie 2 i wszystko pasowało (dół uno 1.0 głowica panda 1.1) PS:...
Kolego korby dokręcamy kluczem dynamometrycznym na 35 Nm i kluczem kątowym dociągany o 150 stopni . A martwe to w zależności od średnicy szpilki , szpilki 14 dokręcamy na 80Nm i 180 stopni , a 16 dokręcamy na 100 Nm i 90 stopni
Rysunki zapożyczyłem od dwóch najpopularniejszych opracowań o tuningu 2t: Performance tuning - Graham Bell oraz Two stroke tunner handbook - Gordon Jeninngs. Oprócz tego serwisówki do Simsona podałem w temacie na simsony.net: http://simsony.net/showthread.php?t=3329... Co do łożysk z koszykiem poliamidowym, to w starej instrukcji napraw (do S51) są podane...
Wymontuj miskę olejową odkręć dwie śruby łączące stopę z korbowodem i podnieś razem z tuleją do góry.
Nie ''warto'' oznakować , ale to konieczne. Przy numerowaniu 1 / 2 nie sposób pomylić kompletów korbowód/stopa , a koledze radzę na jednym korbowodzie zrobić znaki np. punktakiem. Zamiana stopy korbowodu z innego ''kompletu'' jest niedopuszczalna . 1 czy 2 , to bez znaczenia , byle był to ''komplet''.
W kosiarce pękł mi korbowód. Zamówiłem taki na Allegro. Korbowód prosty do średnicy 22mm. Po dokręceniu stopy, zaciska się na wale tak, że nie można ruszyć. Czy możliwe jest by stopa i sam korbowód były z innego kompletu? Czy z innego kompletu muszą do siebie pasować? No i co jest nie tak? Stopa oczywiście zamontowana dobrą stroną. Co można z tym zrobić?
Nie łożyska kulkowe, tylko stopa korbowodu. Jak chwyciła rdzę to nadaje się jedynie do wymiany. Powierzchnie stają się chropowate, silnik w takim stanie zaczyna głośno szumieć, występuje duże ryzyko, że złożenie igiełkowe się rozsypie i zniszczy cylinder.
Witam W zał. dane dotyczące regulacji dla RENAULT Master II 2.5 dCi 120 - w tym m/i ustawienia momentu obrotowego dla panewek łożyskowych stóp korbowodów.
Potrzebuje wszystkie momenty, stóp korbowodów, podpór wału korbodowego, pompy oleju miski olejowej Zmieniam wszystkie panewki główne wału oporowe korbowodowe i potrzebuje momemty dokręcania Będę bardzo wdzięczny za dane oraz wszystkie porady
Skrzynia biegów i miska olejowa ponownie do wyjęcia. Trzeba odkręcić stopę korbowodu i uszczelnić ją po bokach. Śruby koła zamachowego też muszą być wkręcane na uszczelniacz.
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Witam, Należy zdemontować: Igielnicę , przeciwwagę, korbowód (odkręcić stopę i przesunąć w dół), mechanizm ściegu zygzakowego, koło zamachowe, tuleję koła zamachowego, łożysko wałka od strony koła, Wysunąć wałek w stronę zdemontowanego koła ( większy otwór po łożysku) do momentu aż wysunie się z drugiego łożyska i do góry unieść ten koniec , następnie...
To są tzw "łamane" korbowody. Po obróbce otworu na panewkę robi się nacięcia na zewnątrz i uderzeniem odłamuje stopę korbowodu. Przełamane powierzchnie są idealnie do siebie dopasowane dlatego najmniejsze ich uszkodzenie po rozkręceniu stopy kwalifikują korbowód do wymiany
Obowiązkowo wał do szlifu oraz stopa korbowodu. Jeśli ma to być budżetowa naprawa to szlifierz powinien pomierzyć resztę czopów i zdecydować czy będzie szlifowany tylko jeden czy wszystkie. Koniecznie trzeba wyjąć tłok z korbowodem i sprawdzić owalizację otworu w stopie, na 99% stopa będzie również wymagała szlifu.
Stopę korbowodu dokładnie się czyści, drugą połówkę obudowy tak samo. Panewki dobrane do wymiaru wału korbowego zakłada się tak aby zamek panewki (taki ząbek) trafił na wycięcie w stopie korbowodu. To samo z drugą częscią panewki. Następnie smarujemy olejem i możemy skręcać pamiętając że zamkek na pokrywie łożyska MUSI być po tej samej stronie co zamek...
Szukam informacji nt. kolejności i momentów dokręcania śrub silnika 1,9 TDI AJM: - łożysk wału korbowego, - pokrywy łożysk głównych, - łożysk stóp korbowodów, - śrub koła zamachowego, - łożysk wału rozrządu,
Nie ma żadnych oznaczeń identyfikujących parę korbowód/stopa. Teraz to zęby w tynk - jedyna rada to z gołymi korbowodami do szlifierni, niech mierzą i ważą.
Odpowiem na to co aktualnie wiem: Przebarwienia na wale korbowym w obrębie wykorbień czopów panewek to normalne zjawisko po fabrycznej obróbce powierzchni pod panewki. Nadmierne przebarwienie w stosunku do pozostałych w tym miejscu może świadczyć o zatartej panewce. Powinno się sprawdzić stan panewek po jakiejkolwiek poważniejszej awarii silnika. Zaniedbanie...
Witam mam do poskładania silnik John deere typ 6466 ae potrzebowałbym danych odnośnie siły dokręcania stóp głównych ,korbowodów , głowicy , koła zamachowego . Za wszelką pomoc z góry dziękuję .
Silnik John deera 6068hrt85. Jakie są momenty dokręcania śrub korbowodów. Stóp głównych.oraz glowicy? Jakie Luizy zawodowe za wszelką pomoc dziękuję
Witam Jakiś czas temu pożyczyłem siostrze auto którym podróżuje i niestety wróciło do mnie w stanie tragicznym. Obróciło panewke, zerwało stopę korbowodu itd... Nowy blok silnika dostałem od kolegi. Silnik postanowiłem samodzielnie całkowicie wyremontować. Na ten moment wymieniłem panewki i pierścienie, po złożeniu bloku w całość obracanie wałem korbowym...
No to grubo może być faktycznie, chociaż z tego co się już zorientowałem to i wspomaganie w tymże sprzęcie jest porażką Problemem jest to że jak koło wpadnie w bruzdę czy inny dół a wspomaganie na wolnych nie działa to przy skręceniu kierownicą i dodaniu gazu dochodzi do skrętu kół a że koło nie chce skręcić a hydraulika pcha to kończy się na urwaniu...
Też chyba nie do końca zrozumiałeś. Poprzez sprawdzenie ciśnienia masz pogląd tylko na stan pierścieni uszczelniających i zaworów, ale sam widziałem przypadki gdzie właśnie szczelność była a mimo to pierścienie olejowe były zapieczone przez nagar i silnik pił olej. Tak więc sam test szczelności niewiele ci powie o pierścieniach olejowych Masło maślane....
przy smarowaniu rozbryzgowym korba musi machać w oleju, Nie musi, w tych silnikach na spodzie miski w takim "jeziorku" które jest jakby najniższym punktem dna miski olejowej jest zanurzone takie a'la śmigiełko które jest napędzane od wałka rozrządy i rozdryzguje olej. Wał korbowy to praktycznie nie jest zanurzony w oleju. to "śmigiełko" ktore rozbryzguje...
Witam ponownie, Panowie czy miałby ktoś z Was momenty dokręcania stóp głównych i korbowodów do w/w silnika?? Albo jeszcze lepiej serwisówkę do tego silnika. Niestety auto po przejechaniu 60 tys km obróciło panewkę na drugiej korbie.
spróbowałem zapalić samochód i złapał bez problemu lecz pracował bardzo głośno. Na pewno wyleciały kawałki tłoka z tego złącza elastycznego? Może jakaś fotka? Dziwne, że na 2 garach bez jednego tłoka i pewnie szorującą korbą zapalił bez problemu. Dodano po 16 Bo przecież jak w fabryce składają silnik to są specjalnie korbowody znaczone. Nie zamienia...
Moim zdaniem nie warto tego naprawiać, tym bardziej że jest pęknięty korpus silnika. Jeżeli urwał się korbowód to mógł również ulec uszkodzeniu wałek rozrządu, regulator obrotów. Druga sprawa to już ma kilka lat, wał korbowy też już może być przytarty, jednak jakiegoś powodu ten korbowód "stracił stopę", mógł już się przycierać na korbowodzie. Nie wiadomo...
Witam. Chodzi o to ze kiedys padl mi silnik, pekla mi stopa glowna korbowodu. Zostal wymieniony silnik i wstawiony jest z Seata. Wiadomo trzeba bylo zakupic nowe uszczelniacze, sprzeglo z dociskiem pompke do sprzegla. Chodzi o to ze zrobilem na nowym sprzegle (oraz silniku) 2.5 tys km, zaczelo mi szwankowac sprzeglo, odczulem to jakby sprzeglo dobrze...
Lub też ktoś grzebał i dokręcił zbyt słabo/ mocno stopę.
Teoretycznie najlepiej było by, gdyby środek ciężkości korbowodu był jak najbliżej stopy. Stopę można zrównoważyć przeciwwagą na wale. Jednak trzon i głowka korbowodu też muszą coś ważyć i mieć swoją wytrzymałość, a ich nie da się całkowicie zrównoważyć przeciwwagą , jedynie częściowo. Fookyoo. A dlaczego nie wyważać maksymalnie dokładnie, jak sie tylko...
Miałem podobny problem tylko śruba pękła przy samym łbie (sześciokącie) oparło się o rzeczoznawcę,stwierdziliśmy że była to wada fabryczna ponieważ otwór w korbowodzie był wywiercony pod skosem i śruba nie przylegała całą płaszczyzną do stopki korbowodu.
panewki korbowodu uszkodzenie korbowodu schemat korbowodu
rolka myszy podlaczenie mikrofonu zespół zaparzający
Iveco Daily 2016 3.0 diesel – czy stałe podłączenie OBD2 rozładuje akumulator? Wyłączenie migania ekranu w Redmi Note 13 Pro