Co to jest styloskop? Może to jakaś literówka? Nic do głowy mi nie przychodzi co dawało by taki obraz a stetoskop jest tu niepoprawnym domysłem. Panowie, ten przebieg jest bez sensu. W jaki to niby sposób sterownik silnika ma z niego mieć punkt odniesienia? Może jestem w błędzie ale ja jeszcze się nie spotkałem z wałkiem gdzie byłby tylko jedna ząb...
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
ECU ma opcję podwyższenia obrotów przy zwiększonym poborze prądu. I może tu problem.
Czytam ten post i widzę że dużo już sprawdziliście. Nurtuje mnie jedna rzecz , czy w tym pojaździe na pewno jest czujnik ciśnienia czy jeszcze zwykły mechaniczny presostat. Gdyby ciśnienie odczytywane przez komputer wtrysku było 0 Bar to klima by się nie włączyła, a podobno pracuje normalnie (sic!)( to poza konkursem) . Moja podpowiedź jest taka: zajechać...
Ten czujnik znajduje się(stojąc przed silnikiem)przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów taki „motylek "pod puszką podłączoną do filtra powietrza i poniżej czujnika temperatury. Sam na pewno dasz rade Na allegro części używane czujnik obrotów – zobacz jak wygląda bo są dwa rodzaje wkręcany I na płaskowniku na dwie śruby mocowany. Dodano...
One mają 750 obrotów na jałowym, jak masz jakiekolwiek problemy z pracą silnika to sprawdź luz zaworowy, ten silnik ma regulowalny, i jest cholernie czuły na anomalie w jego obrębie. Czujnik podciśnienia jest taki sam jak w oplu, i nie uszkadza się .
Mechanicznie może pasować, ale jeżeli ząbki, które ma "widzieć" czujnik obrotów są inaczej rozmieszczone, mają inny kształt, co zauważyłeś porównując swoje koło ze zdjęciem kol. fructona, to nie będzie to prawidłowo działać. Jeżeli masz możliwość, to odzyskaj oryginalne koło zamachowe i porównaj je z tym, które masz założone.
witam najpierw potrzebna jest diagnostyka silnika jezeli duzo pali to prawdopodopnie padł jakis czujnik cewki wymienisz jak sie zepsuja a co do klimy to trzeba sprawdzic filtr przeciwpyłowy, moze byc juz zapchany i trzeba go wymienic ew. przedmuchac sprezonym powietrzem. raz na dwa lata nalezy wymienic czynnik w ukladzie klimatyzacji i olej ktorym jest...
Posiadam samochó renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na...
Witam.. Trafił się pacjent scenic ii lift 2.0 benzyna ze skrzynia dp0. Chcę zasięgnąć informacji czy oddać skrzynie do konkretnego człowieka czy sam może dam radę :-) mianowicie skrzynia straciła wsteczny bieg. Pod clipem df244 czyli czujnik prędkości obrotów turbiny. Reszta biegów raczej normalnie chodzi. Wsteczny po włączeniu i naciśnięciu gazu traci...
Falują obroty Renault Megane 1 1.4 16v 1999rok Witam proszę o pomoc w sprawie falujących obrotów w tym pojedzie rano po całej nocy 2000tys obrotów spadają dopiero po 10 minutach a jak się wyjedzie to zaczynają faowac w granicach od 1000 do 2500 Rzeczy wykienione: Silniczek krokowy Świece Cewki Termostat Czujnik temperatury Czujnik ciśnienia w kolektorze...
Witam ponownie moja Renia już po wymianie rozrządu , mechanik na nierówną pracę silnika wymienił przepustnicę za 200 zł i przylutował nową wtyczkę , i powiem tak jest lepiej ale nie wiele lepiej ,ale jednak lepiej ,obroty się wyrównały tylko po dodaniu gazu i puszczeniu spadają tak do 500 i powracają na 800 obrotów . Ale pojawił się inny problem ,teraz...
Czujnik obrotów WAŁKA.
A ktoś sprawdził czujnik temperatury silnika.
Renault Megane 1.6 16 V rok 2005 Mam problem z falowaniem obrotów, może ktoś pomoże. Została wymieniona przepustnica na nową oryginalną, jest zaadoptowana. Wymieniony kompletny rozrząd wraz z fazatorem i kołem pasowym. Wymieniony kanister oparów, zawór odpowietrzenia par paliwa, czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Sody lambda obydwie też wymienione,...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Impulsator to jest czujnik położenia wału, inaczej zapłonu. Po prostu zaczął szwankować ?zawiesza się? jeśli autko zimne lub rozgrzane nie chce odpalić. Wystarczy poruszać kostką lub lekko postukać, nawet pomaga odpięcie klemy ? tak czy inaczej wymienić samemu, to koszt do 150 zetów, a w warsztacie 200 zł. Komputer wykryje usterkę wtedy jak coś nie...
Czujnik markowy czy ,,no name'' bo nowy nie oznacza sprawny. Temat ostatnio przerabiałem w oplu , nowy czujnik a sterownik nie widzi błędu ani obrotów
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
czujnik obrotów wału sprawdz parametr rzeczywisty
Miałem podobny przypadek w megance 1.4- 16V z 1999 r. z silnikiem K4J. U mnie falowanie występowało przy niskich temperaturach otoczenia, na zimnym silniku i zanikało w miarę nagrzewania się silnika (zanikało przy temperaturze silnika 50-60*C. Problem ten wystąpił w momencie po wymianie sondy lambda przed katalizatorem. Wymieniłem silniczek krokowy,...
Problem rozwiązany. Przyczyną falowania obrotów był zużyty reling (uszczelka) przepustnicy, na zimnym silniku był twardy jak plastikowa uszczelka. Temat można zamknąć. POZDRAWIAM.
Witam! Podepnę się pod temat. Też mam taki problem. Podczas jazdy prędkościomierz pokazuje większą prędkość niż jadę dzieje się to tylko gdy obroty silnika są troszkę poniżej 2 000 i 3 000. Przy jeździe na luzie i puszczeniu pedału gazu prędkościomierz pokazuje prawdziwą prędkość. Czasem jak się nagrzeje silnik to znikają objawy i wszystko działa dobrze....
Mam nadzieje ze wielu Wam pomogę . Witam Wszystkich serdecznie . Miałem podobny problem . RENO SCENIC 1.9 DCI 102 KM 2002 .Ruszam auto dochodzi do ok. 2000 obrotów i traci moc nie reaguje na pedał gazu nie gaśnie i zostaje na jakieś 1000 obrotów . W serwisie powiedziano mi ze potencjometr gazu do wymiany . Oryginalny 400 zł i sto wymiana . Zadowolony...
Jestem użytkownikiem samochodu Renault Megane Scenic z silnikiem benzynowym o pojemności 1600 cm³ typ K7M. W czasie jazdy w momencie kiedy silnik nagrzeje się do temperatury przy której włąncza się wentylator silnik zaczyna szaleć, nie ma wolnych obrotów tylko wyskok na 3000 obr. i tak trzyma do obniżenia się temperatury ale i wtedy obroty nie...
Mam problem z Renault Megane II, 1.6 16V 2002. Samochód posiada instalację gazową. Kiedy były większe mrozy auto odpalało i nie gasło, czasami podczas tych mrozów kilka razy jednak po uruchomieniu obroty spadały i silnik chciał zgasnąć. Po dodaniu gazu i przytrzymaniu i rozgrzaniu 1 minuty kiedy ruszyłem żabie skoki ale póżniej już powiedzmy że ok....
Panowie to nie czas na spory,prosze o odpowiedzi na temat.Auto nie posiada silniczka krokowego,byłem na komputerze(DF 102)jedyny błąd.Pouszczelnialem cały system dolotowy.Czy jest gdzies jeszcze jekiś czujnik od przepustnicy czy wolnych obrotów Dodano po 2 Czy czujnik temperatury silnika może mieć coś wspólnego,bądz lambda Dodano po 3 I co to jest za...
Fakt Zasilanie waha się właśnie na tej granicy. Mam zamiar zapodać zasilanie ecu zewnętrzne czyli masa i plus z innego aku. Upalić chyba nic nie upalę prawda. Mierzyłem i skacze właśnie 8-9V. Z tego co mi znajomy mówił wystarczyło że sam pchnął i drugi auto odpalał. Czyli może nastawnik podaje jakieś napięcie dopiero po wykryciu obrotów wału...? jutro...
Czujnik również podmieniałem, ale nic to nie dało. Zastanawiam się czy ciśnienie paliwa jest odpowiednie, bo silnik gaśnie kiedy schodzi poniżej 1000 obrotów i tylko na zimnym. Na ciepłym jest wszystko ok. Dostęp do części mam bo posiadam drugi silnik z osprzętem w którym pukała panewka, ale problem na tamtym był taki sam.
W tym temaCIE ZASUGEROWANO MI CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA LUB CZUJNIK OBROTÓW WAŁU !!!! MOŻE KTOŚ TO PRZERABIAŁ?
czujnik temperatury tez mozesz sprawdzic
Czujnik temp. paliwa również zmienia swoją rezystancję podczas nagrzewania. Przy odczycie błędów został wyświetlony błąd czujnika temp. cieczy chłodzącej. Temp. paliwa -50C (ale nie jako błąd) pokazała się w parametrach. Czujnik temp. cieczy został podmieniony na nowy - nic się nie zmieniło. Odpinanie wtyczki z czujnika pozwala na odpalenie auta (świece...
Błędy dotyczące silnika są takie: DF328 brak korelacji pomiędzy ścieżką 1 a ścieżką 2 potencjometrów przepustnicy DF095 potencjometr przepustnicy - ścieżka 1 - zwarcie do plusa 12V DF096 potencjometr przepustnicy - ścieżka 2 - zwarcie do plusa 12V DF407 może ktoś mi przetłumaczy to: Trajectory control. Co to jest trajectory control? Są jeszcze dwa:...
sprawdziłbym czujnik temperatury powietrza zasysanego koszt około 40zł
Witam, jest problem ze starym Renault Megane z benzynowym silnikiem 1,6. Auto zrobiło rano bezproblemowo jakieś 50 km, zostało zostawione do wieczora i juz nie odpaliło. Silnik kręci, ale nie odpala. Świece suchutkie, ale pompa paliwa załącza się. Iskry też nie ma. Pierwsza diagnoza to standardowo - czujnik położenia wału. Wymieniony na używany i dalej...
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu. Mam renault Megane 1 1.6 8v z 1997r. Benzyna/gaz Mój problem to że samochód kręci a nie chce odpalić. Jeździłem dzień wcześniej i było wszystko ok. I na benzynie odpalał później przełączał się na gaz bez problemu. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w skrzynce w kabinie...
Mój pomysł jest taki, że przyczyną może być czujnik położenia przepustnicy; przydałby się oscyloskop, spróbuj może jeszcze raz zaadoptować przepustnicę. Jeżeli pomoże to w jakimś stopniu lub w ogóle nie będzie się chciał zaadoptowaą, to jest przyczyna. Nie wiem dokładnie czy jest tutaj możliwość adaptacji, może ktoś podchwyci ten temat i coś się wypowie.
Chłopie w czujniku jest stabilizator napięcia.... tak to jest skoro się nie wie że napięcie mostka tensometrycznego musi być zasilany stabilnym napięciem bez wachań inaczej by pokazywał faktycznie bzdury. Czyli twierdzisz, że obniżając napięcie wejściowe, obniże straty mocy na stabilizatorze wydzielane w postaci ciepła ? No dobra, mogę to kupić. Co...
Witam posiadam auto Renault Megane Scenic 97r 2.0 8V benzyna objawy są następujące gdy odpalam na benzynie np po nocy gdy silnik jest zimny silnik odpali obroty silnika falują a nawet silnik potrafi zgasnąć muszę jakieś 5 do 10 sekund potrzymać go pedałem gazu i tak się w miarę unormuje gdy np rozpędzam się zmieniam biegi z jedynki na dwójkę lub wyżej...
Witam Od pewnego czasu męczę się z renówką nie mogę jej odpalić po wypadku zadziałał wyłącznik przeciążeniowy ale po włączeniu obwód działa. Sprawdziłem czujnik obrotów wału - działa. Ciśnienie paliwa ok komputer odłącza wtryski kontrolka immo miga ok. Objawy to po włączeniu zapłonu przez chwile jest napięcie na cewkach później jest odłączane i jak...
Sugeruje tylko, że urządzenie jest sprawne. W poniedziałek samochód będzie podłączony pod "profesjonalne" urządzenie. Moje pytanie wiąże się bardziej z tym czy za prawidłowe wskazania obrotów odpowiedzialny jest czujnik położenia wału?. Gdyż wczoraj auto miało problemy z odpalaniem (rozrusznik kręcił) auto dusiło się i nie odpalało bądź odpalało losowo...
To zastanów się nad czujnikiem obrotów wału i jego okolicami. Kluczem są wskazania obrotomierza. Czemu masz przekłamany sygnał i wywala błąd. Dla mnie to masz gdzieś gubioną masę lub zasilanie na 100%. Dla pewności możesz podmienić czujnik wału... Dodano po 4 Pomierz spadki napięć w momencie kręcenia rozrusznikiem. Zwłaszcza masa silnika, masa na czujnik...
Witam wszystkich. Od miesiąca borykam się z problemem podwyższonych i falujących obrotów w mojej Megance, ale od początku. Samochód to Renault Megane Classic 98r 1.6 8v + gaz Brc Just II generacji. Problem powstał podczas jazdy. Zaświecił się zygzak i zaraz obroty podwyższyły się na 1500. Po przejechaniu jakiś 5 km zatrzymałem się zgasiłem samochód...
W końcu udało połączyć się z autem ,niem błędów jedynie aktywna blokada zapłonu w sterowniku oraz przy kręceniu nie pokazuje obrotów silnika chociaż czujnik wału podstawiałem drugi.
kupiłem megane przed dwoma miesiącami. serwisowana do końca stan OK. na komputerze wyrzuciło tylko awarię pierwszej sondy lambda. wymieniłem ją na nową NGK ale komunikat pozostał. po założeniu gazu sekwencyjnego zauważyłem sporadycznie że auto w czasie jazdy potrafiło przerwać i zapalały się wtedy kontrolki Serv, Stop o raz silnik z napisem Stop. powtarzam...
to jest czujnik położenia wału miałem to w swojej Megi wymieniłem i jest ok
mam problem z autem kiedy trzymam go na wyższych równych obrotach zapala się żółta kontrolka i automatycznie silnik nie osiąga więcej niż 3 tys obrotów.Czy czujnik konta wtrysku paliwa na pompie wtryskowej mógł to spowodować czy coś innego???
Cześć wszystkim, od 2 miesięcy próbuje doprowadzić Megankę do ładu. Na początku zaczęły się problemy z odpaleniem na zimnym silniku, musiałem wyłapać moment jak wskoczą delikatnie obroty i przycisnąć go aż się rozgrzeje. Jednak z czasem zaczął po prostu gasnąć nawet, kiedy się rozgrzał. Wymieniłem czujnik wału korbowego i walka rozrządu. Problem z odpaleniem...
Dzień dobry. Mam prośbę do osób pracujących na WinOLS-ie lub innym programie do obróbki wsadów. Ja tego nie robię i proszę o pomoc tych którzy się znają. Sprawa dotyczy Renault Megane II 1.6 16V na sterowniku Sagem S3000 z sekwencyjną instalacją LPG. Potrzebuję podnieść obroty biegu jałowego na gorącym silniku z 705 na 800-850 obr. Myślałem że clip...
Ja natomiast neguję uszkodzenie czujnika wału. Jak jest ciepły nie ma problemu. To falowanie obrotów i zachowanie na zimnym silniku , może wskazywać na czujnik temp./podwójny/ lub silnik krokowy. Jak piszecie , diagnoza kumatego diagnosty da miarodajną odpowiedz.
Witam Mam problem z Megane 1.6 16V coupe z 2000r Paliwo dochodzi, kontrolka od immo gaśnie, po podłączeniu komputera nie widzi błędów. W wartościach rzeczywistych wszystko wydaje się być w porządku oprócz czujnika obrotów silnika i tu nie jestem pewny. Podczas kręcenia rozrusznikiem pokazuje cały czas 0 obrotów. Czy podczas kręcenia powinien pokazywać...
Witam Auto śmiga ładnie lecz na zimnym silniku brak wolnych obrotów po prostu zapali pochodzi 10s i zgaśnie są takie błędy: P0335 Czujnik A położenia wału korbowego-usterka P0340 Czujnik położenia wału rozrządu-usterka P0010 Obwód regulacji faz rozrządu Oba czujniki podmieniane instalacja ok zresztą jakby czujnik wału był walnięty to by wcale nie odpalił....
Witam. Mam problem z wysokimi obrotami w Renault. Zrobiłem i wymieniłem już wszytko co było by możliwe związane z obrotami, włożyłem już któryś z kolei nowy silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, nowe uszczelki na kolektorze i przepustnicy. Nie mam już pomysłów. W czasie jazdy trzyma 1500 obrotów jak dam na luz a na postoju ponad 1000 obrotów....
Czy to normalne, że jak auto jest zimne (mowa o sytuacji kiedy auto stoi na temp. minusowej) to po wystartowaniu, zanim silnik się nie rozgrzeje to obroty się wahają ok 1600-2000. Uważam, że to nie jest normalne. U mnie w megance, taka sytuacja wystąpiła po wymianie 1 sondy lambda. Z tym, że obroty po odpaleniu zimnego silnika zaczynały falować dopiero...
Ile powinno być elementów w przepustnicy w takim razie? Czujnik położenia, silniczek krokowy do ustawiania obrotów biegu jałowego oraz osobno serwomotor do ustawiania przepustnicy? jeśli się mylę to mnie poprawcie. W wiązce idącej do przepustnicy jest 6 przewodów.
Jeśli odpalił na pych to przyczyną może być rozrusznik(mimo iż bez obciążenia kręci),słaby akumulator lub czujnik obrotów wału(nieraz doraźnie pomaga wypięcie i wpięcie wtyczki gdyż śniedzieją piny) albo słaba "masa" silnika.
piotrek power czy problem występuje tylko na LPG? sprawdzałeś jak zachowuje się na PB Problem występuje tylko na LPG. Gazownik jak pojechałem to się zdziwił jak powiedziałem że gaśnie, ale nie raczył się przejechać sam czy ze mną. Na benzynie problem nie występuje. Problem jest tym większy im więcej odbiorników prądu jest włączonych. Ogólnie jest tak...
Witam, mam problem z dziwnym terkotaniem w mojej Renówce, jest po wymianie kompletnego rozrządu wraz z kołem faz, oleju (elf 5W40), filtrów, świec. Na początku było ok., ale po 2 tygodniach podczas jazdy między 1500 a 2000 obrotów zaczyna się dziwne metaliczne terkotanie. Podczas trzymania auta na tych obrotach. Gdy terkotało odpiąłem czujnik faz rozrządu...
Witam Kolego czy masz sterownik BINGO prod. KME jeśli tak to prawidłowo zamontowany ma czujnik temp. reduktora przykręcony do niego i albo masz mało płynu albo zmieniła sie temp przełączenia jest ona ustawiana podczas regulacji komputerem z interfejsem . Dodano po 20 jeszcze jedno często zamiast podpięcie czujnika podpina się masę i wtedy przełancza...
Kidu , a co z zanikająca iskrą , z braku paliwa? Ma odcinke przesunięta do 1000obr/m. A serio to zobaczyć w ECU jakie obroty widzi przy tej odcince, czy z czujnika nie przychodzi czy sterowanie cewkami szwankuje. Może koło zamachowe pęknięte . Dodano po 4 wolnych iskra jest i w miarę wzrostu obrotów robi się coraz słabsza aż w końcu ginie i pojawia...
nierówna praca silnika (silnik krokowy nowy) przy zejściu z wysokich obrotów potrafi zgasnąć , czasami zapala się kontrolka komputera a czasami gaśnie , wymieniłem także czujnik temp.cieczy chłodzącej , miało pomóc , przewody sprawdzone , filtr paliwa nowy ,
Witam, mam problem z moją Meganką II, 1.9dci 2006. Dziś pojawił się dwa razy na chwilę komunikat usterka elektroniki i kontrolka do serwisu. Komunikat zniknął i niby było ok. Komunikat usterka elektroniki już się nie pojawił. Po paru minutach samochód dostał dziwnych objawów: Gdy wciskam gaz po zmianie biegu auto zamiera, odpuszczam gaz wciskam sprzęgło,...
Witam, mam problem z automatyczna skrzynia biegów w Renault Megane 2 (4.2008) 1.9 Diesel (Grandtour) biegi nie wchodzą tak jak powinny czyli nabiera wysokich obrotów przełączy jak by na coś połowicznego dopiero później na bieg prawidłowy czyli drugi i następnie znów zbyt wysokie obroty i trzeci bieg z trudnościami dopiero 4 wchodzi normalnie i jedzie...
Witam, zahaczyłem i obrysowałem ostatnio meganke o siatke z prawej strony, podczas tego incydentu samochód zgasł i juz ponownie nie odpalił. Na przełączonej benzynie licznik obrotów na zapłonie pokazuje blisko 2 tyś. obrotów, na gazie wskazówka ustawiona jest na 0. Ponadto mryga kontrolka od poduszek powietrznych. Sprawdzony został czujnik wstrząsowy...
W tym silniku K4M mam Lovato Fast. Częstą awarią jest właśnie czujnik położenia wału (czy jak go tam zwał). Więc może jest uszkodzony- sprawny powinien mieć chyba około 200 omów, ale to tylko diagnostyka bierna.
Witam. Mam pewien problem z renault meganr 1,6 8V coupe. polega on na tym ze nie dochodzi prad do cewek i jednoczesnie nie mam iskry, oraz nie chodza wtryski. Wymienilem juz czujnik obrotów walu na nowy, lecz nic to nie dalo, pompa paliwa chodzi.Czy wie ktoś jak mozna to naprawic??
witam . problem jest następujący( auto jest w dośc kiepskim stanie technicznym ale zapala i na wolnych obrotach silnik kręci dobrze zapala ok) podczas próby ruszania silnik wchodzi na wysokie obroty i natychmiast gaśnie. po podłączniu do kts-a wychodzi błąd 5008 elektroniczna blokada odjazdu brak kodu(nie daje sie wykasować). podmieniałem czujnik obrotów...
Nie ma i nie będzie żadnych problemów z odpaleniem. Komputer głupieje bo widzi poruszające się auto a paliwa mu nie ubywa, po pewnym czasie zapala rezerwę bo myśli, że czujnik paliwa się zepsuł/zawiesił i martwi się żeby Ci paliwa nie zabrakło. Wystarczy dolać aby nieznacznie podniósł się czujnik i rezerwa zgaśnie mam 1/4 zboirnika paliwa i komp pokazuje...
Witam, auto jak w temacie. Generalnie problem taki że czasem raz na 2-4 dni zapali za 4 razem i potrafi spać z obrotów dojeżdżając do skrzyżowania ( też raz na kilka dni). Albo po zapaleniu na zimnym silniku szybkim ruszeniu gaśnie bez powodu. Jak już chwile pochodzi to potem mozna jechać 2h i moc jest wszystko jest ok. Zrobione: - przepustnica wyczyszczona...
Jesteś pewny na 100% ze go wymienili a może tylko był czyszczony. Na początek, jeśli nie chce odpalić – poruszaj kostka czujnika lub postukaj po nim i uruchom silnik, jeśli odpali możesz go wykręcić i przemyć końcówkę benzynom ekstrakcyjną powinno po mórz na dłuższy czas. Ten czujnik znajduje się(stojąc przed silnikiem)przy łączeniu silnika ze...
Witam. Auto nie odpala, po przekręceniu stacyjki od razu zaczyna migać "check". Sterownik wywala błąd "5D", brak sygnału obrotów silnika. Czujnik wału ma prawidłową oporność, był nawet podmieniany na drugi nowy. Czujnik był mierzony na samym sterowniku, opór właściwy. Czy może być tak jak w Vagu, że ten błąd jest zawsze na wyłączonym sterowniku a gaśnie...
Kupujesz osadkę do czujnika zegarowego do dedykowanej pompy , wkręcasz w miejsce śrubki wykręconej z głowicy pompy wtryskowej w miejscu podłączania przewodów wtryskowych . W książce znajdziesz skok tłoka rozdzielczego który masz uzyskać i odczytać za pomocą czujnika . Ustawiasz silnik w GMP 1 cylindra , montujesz czujnik zegarowy z naprężeniem np 5mm...
Przyczyn usterki moze byc kilka. Moga ci wypadac zaplony - do wymiany swiece, przewody WN, Czujnik obrotow walka rozrzadu. Mozesz miec uszkodzony przeplywomierz lub sonde lambda (ale tu bym jej raczej nie podejrzewal). Na poczatek wymien swiece i przewody. A jeszcze jedno,zacznij od zresetowania ECU.
Witam. Więc, tak jak w temacie, jak silnik jest zimny ciężko pali, tzn przy temp. 0 stopni to około 10 obrotów silnika, potem odpala i chodzi ładnie, nie ma żadnego podejrzanego dymu (nigdy nie było), na ciepłym jest ok. Silnik ma przejechane ok.70 tys, (wiem że liczniki się koryguje, ale to jest przebieg realny) 2007 rok produkcji, no i nie wiem co...
auto nie odpala po nocy albo długim postoju. trzeba kilka razy kręcić żeby załapało. jak już odpali to z tłumika idzie biały dym i czuć benzynę obroty falują. po rozgrzaniu wszystko jest w miarę ok jednak obroty biegu jałowego utrzymują się w granicy tysiąca. oprócz tego dużo pali benzyny 2x tyle co powinien .auto ma założony gaz od niecałych dwóch...
autko chodzi ok ma moc nie wiem czy wyświetla usterkę silnika bo oczywiście cała tablica nie świeci alw problemem jest stuk w silniku jak wchodzi na obroty jak i przy zchodzeniu z obrotów , stuk podobny do popychacza chydraulicznego gdzie należało by to wykluczy bo regulacja jest w tym silniku płytkowa .Usterka nie narasta ła lecz wyskoczyła nagle .Wymienione...
Miganie światełek to zapewne wynik wynik zużycia panewek i zarazem spadku obrotów silnika (czyli typowy spadek ciśnienia). Wzrost temperatury silnika z podobnym skutkiem. Ale spróbuj upewnić się jak działa czujnik temperatury silnika. O ile kojarzę jest tam czujnik podwójny. Być może sterownik silnika otrzymuje fałszywe informacje i zmniejsza dawkę...
Na poczatek troche historii. Dostałem w spadku megane '96. Miała kilka dziwnych objawów. Poza uszkodzonym rozrusznikiem sama sobie wrzucala obroty biegu jałowego z 750 na np. 4000 a poprzegazowaniu wracala na 750. Oczywiście wahlowania obrotów w granicach 500-1000. Jak się nagrzała to gasła i nie dawała sie odpalić albo z trudem dawała się odpalić (wspomniany...
A ja mam renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na luz i...
Immo działa jak należy, iskra na świecach jest, czujnik obrotów wału działa. Jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że jest przestawienie na kole zamachowym, które wymieniałem, i że czujnik daje sygnał w złym momencie (np. przestawienie typu tłok robi wydech i wtedy przypada iskra), ale to tylko przypuszczenia, bo aż tak dokładnie to koła zamachowego...
W tym silniku wtryski to Bosch i nie kończą sie tak szybko zazwyczaj, taki objaw to zbyt niskie ciśnienie paliwa, powodem może być padnięty zawór przelewowy we wtrysku lub czujnik ciśnienia albo sama pompa. Generalnie samemu trudno będzie ci to zdiagnozować i naprawić. Stukanie o którym piszesz nie jest jak sądze problemem, jeśli to takie głuche stukanie...
Witam mam problem ze swoją megi silnik 1,6 8v 90KM + LPG Podczas jazdy przy rozgrzanym silniku po wrzuceniu luzu (lub po wciśnięciu sprzęgła) obroty zamiast spadać do 700-800 obr/min, spadają do pomiędzy 1500-2000 i tak wiszą. Jeżeli zduszę silnik na postoju (trzymając hamulec puszczając sprzęgło ) tak poniżej 1500 obrotów to obroty spadną na 1200 a...
Kolego tutaj "problemu" należy szukać w obrębie rozrusznika! Czujnik obrotów i położenia wału korbowego czy wałka rozrządu ma sie nijak do obwodu rozruchu! Gdy wystapi ta usterka to sprawdz miernikiem jaki jest pobór prądu z akumulatora. Na początek weż i sprawdz i przeczyść przewody idące do rozrusznika szczególnie masowy ,jeśli to nie pomoże to niestety...
Sory zamknąłem temat chciałbym powrócić tylko do samoczynnie zwiększających się obrotów pompy może komuś się przyda chętnie pomogę mimo nękających mnie moderatorów czy zawsze maja racje nie mnie to oceniać a wiec do rzeczy 90 procent pompiarzy chciało zabrać pompę do regeneracji[ chodzi oczywiście o pompę wtryskowa] nie dałem za wygrana bo uszkodzenie...
Co do uszczelki pod głowicą , dość często się ona przepala ponieważ kolektor wylotowy jest bardzo blisko bloku (2 razy wymieniałem, i za każdym razem to samo , wypalona od przedniej strony, mniej więcej po środku ). Co do wolnych obrotów, sprawdz przewody i zawor pochłaniacza par paliwa ( nad wtryskiwaczami). Mialem urwany króciec i efekt był taki sam,...
Witam! Co się dzieje: Przy przekroczeniu progu około 2tys obrotów i wrzuceniu auta na luz bądź tez puszczenie gazu obroty zawieszają mi się i niecąca spaść dopiero kiedy lekko przy gazuje obroty spadają lecz nie zawsze to się udaje czasem muszę taka czynność powtórzyć 2 razy. dzieje się to za każdym razem i jest okropnie uciążliwe. 2. jak ruszam i puszce...
Witam ponownie, dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Sprawdziłem czujnik ciśnienia bezwzględnego był dobry( aby go sprawdzić wystarczy zwykły woltomierz taki z marketu za 15 zł. wystarczy zmierzyć napięcie miedzy kablem sygnałowym a masą, w zależności od obrotów napięcie rośnie jest od 1.7 V do 4.7V), czujnik położenia wału również był dobry( jego rezystancja...
megane 96 1,6 8 zaworowy Witam mój problem jest następujący: podczas wilgotnej pogody muszę kręcić z 10 min zanim odpali podczas jazdy potrafi szarpać (jak wjadę w kałużę) nawet nagrzany. Wymieniłem przewody wn i świece, przeczyszczony silnik krokowy. Elektryk nie potrafił się podłączyć do silnika (poduszki itd mógł sprawdzić) Czy da się sprawdzić...
Witam walczę z tym problemem już od paru miesięcy i nic, mam Renault Megane I ph I z 1999r. 1,6 8V 90KM silnik K7M, ma instalację gazową. Problem wygląda tak że po odpaleniu obroty chodzą dobrze (nieco ponad 1000) i nie ma problemu ale po przejechaniu kilkudziesięciu metrów przerzuca na gaz i po dojechaniu do ok. 2000 obrotów nawet mniej, wciskam sprzęgło...
Ja tylko czytałem temat czytając coś o poduszkach. I z własnego doświadczenia napiszę, poduszkę lewą i prawą kupiłem sasika czy coś takiego, dałem chyba po 40zł za sztukę, na tył na skrzynie również sasika, ale oddawałem ją 2 razy połamaną na reklamacje, o dziwo uznali. Za trzecim razem gość oddał kasę, kupiłem valeo. Jak ręką odjął. Różniła się też...
Wybaczcie za laicki język, ale nie jestem mechanikiem samochodowym. (nie lubię drani ;) wszystko robię sam, jest taniej a w najgorszym wypadku takie same koszty) Kolego Paszkar, otóż jestem posiadaczem Renault Megane Classic 1,6L benzyna '97 z silnikiem K7M A7/02. Miałem ten sam problem, tzn. falujące obroty silnika a dokładnie rzecz biorąc obroty opadały...
Witam wszystkich. Posiadam Renault Scenic 97 rok 1,6 8 V + LPG. Szukałem mojego problemu na wielu forach od kilku miesięcy i nie trafiłem z rozwiązaniem dla mojej Reni. Problem jest taki jak u kolegi. Po nocy auto trzeba długo kręcić , żeby zapaliło , jak zapali to przez kilka sekund nierówno pracuje silnik, jakby nie na wszystkie gary, jakby mu czegoś...
Tam najczęściej padały oringi na przepustnicy .Podciśnienie powinno być około 450 mb chyba że czujnik oszukuje .
Nie, czujnik podciśnienia!
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Sygnał obrotów od ECU (biały przewód) musi być gdzieś zwarty z szarym przewodem sygnału z czujnika prędkości. Może też być zalana kostka.
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Witam! Turbina, potencjometr gazu, EGR - to najczęstrze przypadki (ponoć). Ja walczyłem z takim w poniedzialek. Błedu w zasadzie zadnego nie było. Auto kreciło tylko do 1800 obr/min i dalej jak by odcinalo paliwo. Dopiero przy podgladzie danych z czujnikow okazalo się, że czujnik temperaturki krzaczy sprawe. Powodzenia!
4500 Na biegu jałowym? Podłącz clipa i sprawdź co widzi czujnik pedału gazu.
na poczatek sprawdz czujnik temp płynu chłodzacego...
megane czujnik obrotów renault megane czujnik obrotów megane czujnik obrotów silnika
tranzystor tip31 gniazdo karty pcmcia modbus ciepła
Webasto w Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI - diagnostyka i naprawa Nokia 5.3 Tesco Irlandia – jak zdjąć simlock, kod NCK, procedura odblokowania