Nie pedałowanie a "nacisk na pedały". W sensie technicznym sterownik silnika wykrywa obrót pedałów, a nie sam nacisk. Zwykle jest tam czujnik kadencji, czyli hallotron wysyłający impulsy do sterownika w czasie pedałowania. Rower dostosowuje się do obciążenia i siły rowerzysty, ale na podstawie zliczania obrotów napędu nożnego. Również posiadam legalny...
Zwykle jest kontaktron zamykający obwód gdy magnes zamontowany na kole (na szprysze) zbliży (przejdzie obok) się do niego. Jeden impuls zamknięcia na 1 obrót koła
Odnoszę wrażenie, że serwo to nie całkiem to, czego potrzeba: ono jest do obrócenia w ułamku sekundy. Do precyzyjnego obracania jest silnik krokowy - najtańszy kosztuje kilka zł. Duża szybkość działania serwa nie jest problemem, zawsze można je spowolnić zgodnie z zasadą "łatwiej kijek obcienkować niż go potem pogrubasić". Musisz wziąć pod uwagę pewną...
Witam. Co do czujnika wykrywającego obrót koła, to dokładnie tak trzeba to zrobić, że dać magnes przymocowany do szprychy, a do widelca kontaktron, to jest oczywiste. Moja wcześniejsza wypowiedź odnośnie tego czujnika, wynikała właśnie z usytuowania magnesu i kontaktronu w twojej propozycji. I wcale tu nie musi być magnes neodymowy. Rozwiązanie z barierą...
https://obrazki.elektroda.pl/8945303300_... Kilka lat temu zelektryfikowałem swój stary holenderski rowerek. Przepisowy silnik, przepisowy sposób sterowania polegający na wykrywaniu ruchu obrotowego pedałów. Zasada jest prosta: kręcisz pedałami, silnik Cię trochę wspiera (poziom wspomagania można ustawiać). Nie kręcisz, nie jedziesz...
Czy może mi ktoś pomóc. Mam rower że wspomaganiem w przednim kole. System TranzX Wymieniłem czujnik PAS Prz korowodzie, jest jeszcze Prz osi tylnej na uchwycie hakowym do osi. Gdy ruszę korowodem i dotknę magnesem do tego czujnika napęd rusza. Może ktoś wie jak te czujnik działa. W tylnej piaście jes przekładnia planetarna shimano nexus 7 biegowa.
Wszystko zależy jaki masz sterownik w tym rowerze. ten czujnik w korbie to pewnie czujnik nacisku na pedała i czujnik obrotu korby i raczej tam nie podepniesz manetki.
Witam. Zasada działania jest prosta, czujnik wysyła impulsy 1 na pełny obrót koła a dalej mikrokontroler przelicza je na odległość i prędkość. Co do czujnika to powszechnie są stosowane magnetyczne, gdzie magnes obraca się na kole, a cewka pobudzana jest nieruchoma na ramie, cewka wymaga wzmacniacza i układu formowania impulsu. Pozdrawiam.
Ustrzeliłem usterkę i to, że przerywał, już jest ogarnięte, natomiast na tę chwilę wydobywają się głośne dźwięki podczas pracy silnika przedniego koła. Jak koło się obraca bez wspomagania, wszystko jest dobrze.
Witam ponownie, czujnik pas zamówiony, lecz jeszcze jeden wątek. Silnik tego roweru jest z przekładnią planetarną i czujniki Halla działają w momencie napędu silnika, tylko jeden czwarty odczytuje całkowity obrót koła, te trzy zaś z kolei nie mają jak działać, ponieważ stojan w tym przypadku, magnesy nie obracają się, jeżeli silnik nie pracuje. Może...
Skoro licznik ma wskazywać drogę przebytą przez rower, to jako wartość do zliczania programujesz mu drogę jaką przebywa rower na jeden obrót koła, na którym zamontowany jest czujnik. Czyli podajesz mu to co zmierzyłeś na obciążonym rowerze (bo przecież rower nie będzie jeździł "na pusto" tylko zawsze z obciążeniem). Dla lepszej precyzji można zmierzyć...
a nie lepiej wsadzic tam predkosciomiez do roweru z przerobionym magnesem na koncu tak zeby mogl zliczac obroty kola? z obrotomiezem to juz gorzj bo potrzebny by byl jakis czujnik na wale napedowym silnika
Czujnik uruchamia wspomaganie przy pedałowaniu i blokuje przy przekroczeniu obrotów dla prędkości 25 km/h.
Wymieniając ten czujnik musisz wiedzieć że on jest "cyfrowy" a pozostałe trzy są "analogowe" Klucz Halla prędkości zwiera do masy więc jak dasz LEDa do plusa i zamkniesz go kluczem do masy to ma być jeden błysk na obrót.
Witam, szukam czujnika Halla 95A 049. Czujnik obrotów koła w e-bike. Czy będzie potrzebne dokładnie to samo oznaczenie czujnika, czy każdy 95A będzie w porządku? AI: Jaki jest dokładny model i marka Twojego roweru elektrycznego? Winora e-xp
Nie da się bramkować kontaktronem w rowerze. Wystarczy że magnes trochę inaczej zamocujemy i czas otwarcia kontaktronu się znacznie zmieni. Tylko liczenie impulsów co obrót ma jakiś sens. Można na szprychach osadzić wiele magnesów- ale one swoje ważą i jazda z tak obciążonym kołem będzie straszna.
czy w silniku centralnym, w kasecie, przy hamowaniu poprzez naciśnięcie pedałami do tyłu silnik wyłącza napęd? A może nawet powoduje hamowanie? Odpowiedź będzie różna w zależności od sytuacji. Kręcenie korbami pedałów rozpoznawane jest przez czujnik (określany skrótowcem PAS). Ten wysyła informację do sterownika "z prośbą" o uruchomienie napędu. Sterownik...
Kontaktron przy każdym obrocie koła bedzie sie zwierał. Podłącz go tak jak przycisk ( od uC rezystorek na Ucc i przycisk do GND ). licz ile takich zwarc występuje w ciągu sekundy * odwód koła i masz prędkość.
Sygnał prędkości brany jest z białego kabelka. Jeśli nie jest pokazywany na wyświetlaczu, to trzeba szukać przerwania lub braku styku we wtyczce. Jeśli nic się nie znajdzie, to uszkodzony jest czujnik halla w silniku odpowiedzialny za przekazywanie impulsu po przekręceniu koła (wewnątrz silnika na dekielku jest magnes, który „mija” tego halla co obrót.
Nie można zsunąć bliżej czujnika i magnesu? Może podczas jazdy są ciut za daleko i nie "zdążają" się zobaczyć przy większej prędkości? Czy na sucho możesz zakręcić i miernik piszczy co obrót?
Możesz to sprawdzić jeszcze prościej, skoro czujnik daje impuls na każdy obrót koła, wystarczy wziąć sam komputerek i zwierać cyklicznie te dwa punkty kontaktowe czymkoleik metalowym, to będzie symulowało pracę czujnika. Jeśli w takim przypadku komputerek nie pokaże jakiejś np. prędkości (oczywiście wskazania będą losowe), to masz kłopot z samym komputerkiem.
Może z innej strony... Zamontuj bezprzewodowy czujnik prędkości do roweru i licznik. Będziesz miał prędkość obrotową.
Witam, czy ktoś z użytkowników orientuje się, jak przerobić silnik z hoverborda / hulajnogi elektrycznej, tak aby miał wolniejsze obroty, ale większy moment? Zamierzam użyć go w rowerze. Link do filmiku, który pokazuje, jak to działa, ale nie rozumiem: https://www.youtube.com/watch?v=Mx_sL5di... Czy przerobienie w taki sposób silnika, ale zostawienie...
Na głównej pojawił sie wątek z naprawą roweru, okazuje sie że czujniki halla w silnikach od pomiaru obrotów też padają, a wcześniej wspominałeś o otarciach wewnatrz i może to jest dobry kierunek... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4...
Parę lat temu, kiedy planowałem wziąć udział w Kazachstan Solar Challenge, zastanawiałem się nad tym, jak własnoręcznie zrobić sterownik do trójfazowego elektrycznego silnika rowerowego. Po krótkim poszukiwaniu znalazłem interesujący artykuł, który wyjaśnia ten temat dość dokładnie. Postanowiłem przetłumaczyć najciekawsze jego części. https://obrazki.elektroda.pl/1602722800_...
Patryk, po pierwsze: można wrzucać nieco większe zdjęcia, wtedy bez lupy da się je oglądać. Po drugie: ten czujnik indukcyjny podaje jakiś sygnał do elektroniki roweru. To raczej stary system, dzisiaj powszechne są czujniki PAS wykorzystujące magnesy i czujniki Hall'a. Taki czujnik to zintegrowany układ elektroniczny, który (w zależności od rodzaju)...
https://obrazki.elektroda.pl/8434667000_... Rowery elektryczne podbijają nasze drogi i ścieżki rowerowe. Fabryczne konstrukcje są bardzo estetycznie wykonane, często są też precyzyjnie przemyślane. Na tyle precyzyjnie, że cena ich zakupu, a potem koszty usług serwisowych potrafią zniechęcić. Ta sytuacja sprzyja budowaniu własnych konstrukcji,...
Nie jeździłem rowerami elektrycznymi, za to dużo tradycyjnym, więc zastanawiam się jak by to miało działać bez manetki, na samym czujniku PAS. Chyba nie da się tego zrobić poprawnie, bo z prędkości obrotowej pedałów nie wynika czy chcę utrzymać stałą prędkość czy przyśpieszyć, a jeśli przyspieszyć to z jakim momentem. Legalny rower z ograniczeniem wspomagania...
Co do tych 500W może przesadziłem. Sama kulą to waga około 1kg, do tego dochodzi cześć ze stali nierdzewnej o wadze około 5kg i jakiś litr płynu. Czyli do obrócenia jest masa około 7-10 kg. Mechanicznie nie mogę przekazać napędu bezpośrednio. Mam wytyczne aby obrót był elektryczny. Najlepszym chyba rozwiązaniem byłby silnik jakiś od wkrętarka z przekładnią...
Nie mogę się z tym nie zgodzić. Akurat miałem 90% potrzebnych narzędzi w domu, musiałem tylko dokupić jeden ściągacz do łożysk oraz obcęgi do ściągania pierścieni zaciskowych. Co do pras – posiadam manualną z różnymi końcówkami, coś jak klucz do suportu. Przy odrobinie uwagi i kreatywności nie miałem absolutnie żadnego problemu, żeby sobie ze wszystkim...
Można to załatwić tak jak chce autor (jeden czujnik - jeden magnes) ale należy liczyć się z tym że poprawny wynik pomiaru pokaże się po kilku(nastu) sekundach(miernik będzie mułowaty). Racja. Z jednym punktem zadziałania na obrót, wynik (od strony najmniejszej mierzalnej wartości) otrzymamy po 5 sekundach, przy założeniu użycia metody cyfrowej (programowej)....
Witam. Podczas naprawy silnika pieca na ekogroszek zgubiono magnes czujnika prędkości obrotów. Osobiście go nie widziałem i nie mam pojęcia jaki to był rodzaj czy typ. Moje pytanie brzmi czy nada się taki klasyczny jak np do roweru czy to inna bajka i źle myślę? Najchętniej prosiłbym o linki. Z góry dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam.
Ok, to nie moja bajka, ale liczyłem na to, że na tym archaicznym forum spotkam Freak’a, który wykonuje takie tematy i ten byłby tylko pewną modyfikacją. https://obrazki.elektroda.pl/1618383500_... Widzę, że u nas sprzedawane jest jeszcze rozwiązanie, które posiada dwa czujniki magnetyczne i odczyt przejścia przez pozycję neutralną -...
Witam, Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem skonstruowania prostego obrotomierza samochodowego, jednak odbiegającego od spotykanych w opracowaniach rozwiązań (linijka LED sterowana mikroprocesorem zliczającym impulsy w czasie; linijka led sterowana układem ~LM3914 sterowanym napięciem z prostego układu z kondensatorem przekształcającego częstotliwość...
Witam, postanowiłem zbudować własny czujnik PAS (czujnik wykrywający obrót korby pedałowej w rowerze). PAS powinien wysyłać sygnały (prostokąt TTL) podczas kręcenia pedałami. Jego budowa jest prosta: koło z magnesami (8, 10, 12) na osi korby pedałowej i moduł czujnika na ramie. Jako czujniki stosuje się Hall'e. Na rynku można spotkać co najmniej trzy...
Jesli z silnika w piascie wychodza tylko 2 przewody,to może oznaczac ze faktycznie jest to silnik szczotkowy,bezszczotkowe musza miec conajmniej 3 grubsze przewody glowne i ewentualnie kilka cienszych(od czujnikow Halla,czy temperatury) .Niekiedy w przypadku niektorych napedow sterownik umieszczony jest w piascie,wowczas moga wychodzic 2 przewody grube...
Jak dostosować taki sterownik aby można tym było jeździć legalnie ? Zamiast manetki czujnik PAS (wspomaganie pedałowania) + ograniczenie prędkości i mocy Niektóre napędy mid-drive posiadają czujnik nacisku zamiast czujnika obrotu i podobno na nich wspomaganie jest bardziej naturalne, lecz w przypadku napędu w kole jest to raczej ciężkie do zrealizowania....
Obawiam się, że nic nie da się tutaj zrobić. Silnik w kole a zatem sterownik ma informację nt prędkości roweru (wystarczy znać prędkość kątową i promień koła by wyznaczyć prędkość liniową). Jedyny sposób to zmiany programowe, ingerencja w program. W rowerze wyposażonym w silnik umieszczony centralnie (w pobliżu korb pedałów) i przerzutkę, informacja...
Hallo, hmm... 4,2 V... nooo... nie wiem... A sprawdź na manetce, jakie jest napięcie — czy jest 5 V, czy 4,2 V? Właściwie powinny być takie same, bo 5 V idzie z jednego źródła, ale jeżeli się różnią... to nie jest dobrze, wtedy trzeba raczej obejrzeć kontroler. Od środka. Ale to jako drugie (bo pamiętaj — na manetce rower działa), wstępnie można potraktować,...
Z takimi pytaniami na grupy rowerów elektrycznych. Np. Szybkie rowery elektryczne w Polsce albo Ebikers - rowery elektryczne i inne... Firmówki trzeba wybrać mądrze - Bosh, Brose, Yamaha. Dobre opinie ma też Fischer https://www.fischer-ebike.pl/ Jeden z nich (Brose? Bosh?) jest sensownie naprawialny dwa pozostałe słabo. +- rok temu super okazją był...
Trochę tak ale można dać ograniczniki gumowe żeby zapadni nie udeżały o koło,Myślałem też o rozwiązaniu z dawnych rowerów w zasadzie bezgłośne i bezstopniowe ale narazie nie mam czasu.
No tak, ale tam nieprawidłowe ustawienie czujnika PAS spowoduje, że nie ruszy. Ilość magnesów musi się zgadzać. No tego też nie potwierdzam. Na innym sprawnym rowerze ustawiałem po kolei 5,6,, 8 ,12 magnets i reakcja była taka że jechał na każdym ustawieniu z tym że wydawało mi się że im mniejszą liczbę ustawiam tym wcześniej (mniej obrotów korbą)...
Widzę że krystalizują się dwie koncepcje. Ja w kwestii koncepcji cyfrowej. Skonstruowałbym taki licznik na mikrokontrolerze. Jako czujnik magnesy i halotron lub kontaktron. Wspomniałeś o enkoderze z frezarki, sądziłem więc że dysponujesz jakimś spalonym serwem z którego można by go pozyskać. Ale jeśli urządzenie ma być wyprodukowane w kilkunastu egzemplarzach,...
Nie kumam. Spór o fakty? Jakie powietrze? Jaki zerwany łańcuch? Prościej już się nie da: Ja "naciskam" na motor a on mi "ucieka", żeby zmniejszyć siłę mojego nacisku do tej na jaką pozwolono (stopień wspmagania). To serwomechanizm, taki sam działa w Twoim samochodzie, gdy naciskasz na pedał hamulca albo obracasz kierownicą. Czy w tych obwodach Ci się...
submariner, rozumiem że elektroniczna komutacja z wykorzystaniem czujników położenia nie dopuszcza do zerwania synchronizacji (jak w silnikach BLDC). A teraz pytanie od strony technicznej. Cy ktoś ma pojęcie jak powinien być zbudowany i gdzie umieścić taki (najprawdopodobniej hallotronowy) czujnik położenia wirnika. Gdzie i jak powinienem rozmieścić...
Oryginał kosztuje około 110 zł, zamienniki po 70 zł. Można odpiąć camschfta i silnk będzie pracował normalnie - przejdzie na jednopunt. Przepływka jeszcze droższa, nie myślałeś o rowerze - zdrowiej , taniej , wolniej.
Gościu co ty piszesz za bzdury,,,,,moze mnie oświecisz w jakim warsztacie pracuje bo chyba zabłądziłem :) Jestem ciekaw jak Ty sam załozyłeś sekwencje skoro zielonego pojęcia nie masz o elektryce samochodowej , ale patrząc na Twoją znajomość o której wspominałeś i okres od pażdziernika to całkiem nieżle Ci poszło z tym montażem ....ciekawi mnie jednak...
Mam podobny problem silnik 24v 250 wat. Silnik w tylnym kole e bika Zokes 660. rower ma ok 15lat. Do silnika podłaczone są jedynie dwa kable zasilania czarny i czerwony. Ponadto dwa cieniutkie szare przewody prawdopodobnie do czujnika Koło rusza po podaniu napięcia i zwarciu przewodów czujnika.Reszta odłaczona od sterownika który uległ uszkodzeniu....
Witam! Jestem początkującym elektronikiem. Chciałbym zrobić przyrząd do pomiaru powierzchni i prędkości. Wynik był by wyświetlany na wyświetlaczu. Prosiłbym o udzielenie kilku rad. Program napisałbym w Bascomie. 1.Jaki mikroprocesor do tego zastosować. (w grę wchodzi zgodny z STK200). Oczywiście potrzebny mi będzie czujnik obrotów koła. 2. Czy taki...
Z takim czymś jeździ się o wiele pewniej, bezpieczniej i łatwiej wszak mój osprzęt to tzw. automat automatyczny, czyli starego typu automat w samochodzie, który nigdy nie przewidywał sytuacji na drodze i zamiast człowiekowi zrzucić bieg to wrzucał wyższy tylko po to, aby po sekundzie jednak zrzucić na niższy :) Mi 'katastrofalnie' brakuje tzw. kopa,...
Czujnik na kole przypadkiem nie zmienił pozycji? To by wyjaśniało brak zliczania obrótów koła. Musi być IDEALNIE "przypasowany".
obrót rower czujnik rower rower czujnik
renault scenic błędy wtrysku schemat oleju sinus inverter
toshiba 32l4333d bd139 zamiennik
STX Graviton 900 – realna efektywność 1 W/1 m, czułość, pomiary, specyfikacja Dodatkowy dzwonek bezprzewodowy do dzwonka sieciowego - jak to zrobić?