Ja ustawiam zaznaczając punkt na podłodze gzie jest wentyl, wsiadam na rower i przetaczam znów do dolnego położenia wentyla (jeden obrót koła). Jest to najdokładniejsza metoda pomiaru obwodu koła (uwzględnia ugięcie opony pod ciężarem użytkownika). Potem jadę sprawdzić na odcinek pomiarowy 1km (w każdym większym mieście jest gdzieś wyznaczony)
Skrócenie podwozia musiałoby być spore żeby miało sens. Rozstaw kół dobrze rozumiesz - wyraziłem się mało precyzyjnie. Wyobraź sobie platformę dwukołową z kołami na jednej osi - ich ruch w przeciwnych kierunkach spowoduje obrót - jak czołg. A teraz rower - przednie koło kręci się do przodu, tylnie do tyłu - nie obróci się w żaden kontrolowany sposób....
Witam wszystkich pisze do was z takiego problemu posiadam rower elektryczny Gazella gold line i ostatnio wyskoczył mi błąd D.1 mogę sterować tylko lampa przednia na liczniku znikła całkiem bateria i kilometry na 0 mogą to D 1 po wyl roweru miałem że 30% bateri ponownie chciałem wl i nic zero reakcji pod ładowarka też nic zacząłem nie potrzebnie grzebać...
Nie pedałowanie a "nacisk na pedały". W sensie technicznym sterownik silnika wykrywa obrót pedałów, a nie sam nacisk. Zwykle jest tam czujnik kadencji, czyli hallotron wysyłający impulsy do sterownika w czasie pedałowania. Rower dostosowuje się do obciążenia i siły rowerzysty, ale na podstawie zliczania obrotów napędu nożnego. Również posiadam legalny...
Hallo, to niedobrze, że nie działa. Jednak zwróć uwagę, że przy naciskaniu nie ma reakcji zwrotnej, więc nie jest pewne, czy przy naciskaniu zawsze nastąpiło połączenie. Lepiej podłączyć się z drugiej strony (krokodylkami lub wlutować), żeby mieć pewność połączenia. No i oczywiście sprawdzić, czy dochodzi tam napięcie, bo jak nie dochodzi, to naciskanie...
Hallo, hmm... 4,2 V... nooo... nie wiem... A sprawdź na manetce, jakie jest napięcie — czy jest 5 V, czy 4,2 V? Właściwie powinny być takie same, bo 5 V idzie z jednego źródła, ale jeżeli się różnią... to nie jest dobrze, wtedy trzeba raczej obejrzeć kontroler. Od środka. Ale to jako drugie (bo pamiętaj — na manetce rower działa), wstępnie można potraktować,...
Pewną analogię widzę w ruchu pedałów w rowerze, pedał w najwyższym punkcie ma najwyższą energię potencjalną, w oderwaniu od reszty roweru po wykonaniu obrotu powraca do tego samego punktu, więc jego energia potencjalna jest znów taka sama teoretycznie więc nie wykonał żadnej pracy. Lecz rower się realnie przemieścił. Jeśli by tylko pedał wykonywał...
Mało magnesów i na jeden obrót korbami jest za mało impulsów. Sprawdź ile jest magnesów na tarczy. Jeśli jest za mało, lub nierównomiernie dodaj kilka.
Znalzałem to: odwróciłem rower do góry kołami wtyczka podłączona do dynama - ustawiam koło aby wentyl był u góry - to jest mój znacznik ilości obrotów, kręcę kołem ze średnią siłą - robi jeden obrót jakby coś blokowało odłączam wtyczkę od dynama, ustawiam znowu koło aby wentyl był u góry i kręcę z tą samą siłą - wyraźnie kręci się luźniej i robi aż...
Robisz kreskę na oponie i chodniku, trzymasz prosto kierownicę i prowadzisz rower aż koło zrobi pełny obrót i znacznik znowu znajdzie się na dole, robisz drugą kreskę na chodniku, mierzysz odległość między kreskami. Wpisujesz wartość , możesz odjąć 1-2cm bo pod ciężarem opona się ugnie. Chyba nie przeczytałeś uważnie tematu, bo na samym początku napisałem,...
Witam. Ostatnio wymieniałem magnesy w magnetycznym rowerze stacjonarnym. Po złożeniu pojawił się problem z kołem zamachowym, które nie kręci się a tylko ślizga wokół osi. Po rozebraniu nie mogę dojść jak to ma działać. Wg mnie koło powinno być na sztywno skręcone z wałkiem napędzanym przez pasek klinowy. Mechanizm wygląda jak na załączonym zdjęciu,...
Napompować koło do odpowiedniego ciśnienia, rozłożyć na podłodze miarkę zwijaną, na oponie naznaczyć punkt, ustawić rower odpowiednio do miarki i naprzód, jeden obrót koła i wiesz wszystko, jeśli zależy Ci na dokładności wskazań, usiądź na ramie i lekko dociśnij kierownicę, po ustawieniu licznika na km/h wprowadzisz wartość w milimetrach. Sprawdzony...
Witam, rozwiązań, ja osobiście, znam wiele, jedno z nich to odpowiednia prądniczka tachometryczna (nie wymaga zasilania), inne (ale już z zewnętrznym zasilaniem) to różnego rodzaju przetworniki parametryczne n/U , czyli ilości obrotów n w jednostce czasu na proporcjonalne napięcie U (stałe), a więc z założenia liniowe, które są opisane zależnością:...
Tak, jesteśmy pewni ale zapytaj też jutro. prąd: No i sam widzisz że to te 30A grzeje twój silnik. przekładnia: Jeśli obroty zmniejszysz 6-cio krotnie i potem jeszcze 3 krotnie to całkowite przełożenie wyniesie 18. Czyli silnik wykona 18 obrotów a ostatnie koło w przekładni wykona jeden obrót. Pamiętaj, że zębatka na kole i samo koło to również przekładnia...
Napisałem już taki program do roweru ze "wspomaganiem elektrycznym" pedałującego :D Wbrew pozorom to ciekawe zagadnienie bo trzeba przewidzieć że koło może się kręcić wolniej niż jeden obrót na sekundę. Jednak nie może czekać na impuls wiecznie bo jak by to wyglądało jak byś rower ruszył spod sklepu i tu nagle prędkość większa. Impuls tylko jeden na...
Wyobraźmy sobie, że mamy rower do góry kołami. Pomińmy fakt, że przednie koło roweru zawsze ustawi się wentlem w dole, i potraktujmy, że jest idealnie wyważone. Teraz umieszczamy na godzinie 10 i 4 dwa takie same odważniki. Co zrobi koło gdy w tej pozycji będą ciężarki a my pozwolimy na ruch zwalniając hamulec ??? Wydaje mi się , że wykona obrót i to...
Odnoszę wrażenie, że serwo to nie całkiem to, czego potrzeba: ono jest do obrócenia w ułamku sekundy. Do precyzyjnego obracania jest silnik krokowy - najtańszy kosztuje kilka zł. Duża szybkość działania serwa nie jest problemem, zawsze można je spowolnić zgodnie z zasadą "łatwiej kijek obcienkować niż go potem pogrubasić". Musisz wziąć pod uwagę pewną...
Witam. Co do czujnika wykrywającego obrót koła, to dokładnie tak trzeba to zrobić, że dać magnes przymocowany do szprychy, a do widelca kontaktron, to jest oczywiste. Moja wcześniejsza wypowiedź odnośnie tego czujnika, wynikała właśnie z usytuowania magnesu i kontaktronu w twojej propozycji. I wcale tu nie musi być magnes neodymowy. Rozwiązanie z barierą...
Panie Piotrze. Na moją wiedzę i tekst przepisów ruch korbą pedałów uruchamia wspomaganie a nie jego stopień. W rowerach jest ustawiany stopień wspomagania, robi to również manetka o której przepisy milczą. Proszę o stosowny cytat w przepisach jeżeli się mylę. Ważny jest tylko ruch pedałów. Panie Zbigniewie ma Pan 99% racji. 1. Kodeks drogowy, jest...
Sprawa nie jest taka prosta: - ze względu na bezpieczeństwo hulajnoga nie powinna przekraczać 15-20 km/h (małe kółka, słabe hamulce) - rower elektryczny do 50 km/h - ze względu na zagrożenie kwasem (upadek, przechył) nie należy stosować akumulatorów samochodowych, tylko szczelne żelowe lub AGM - sam silnik i akumulator nie wystarczy, potrzebny jest...
Wojtek32 W "duchu" myślę sobie,że chyba jednak Ty masz rację,bo już masz w tej dziedzinie większe doświadczenie.Ja jednak jestem trochę jak ten przysłowiowy "niewierny Tomasz"i spróbowałem zrobić sobie trochę małe nieskomlikowane doświadczenie polegające na tym,że odwróciłem rower z kołami 24 i odpowiednio przysunąłem swój silnik od pralki z wytoczoną...
Witam ! Też tak miałem w "tanim rowerku" i w końcu go zezłomowałem. Trzeba by od nowa wspawać ośkę z pedałami tak mi się wydaje. Myślałem nad jakimś innym sposobem hamowania ale nic nie wymyśliłem. Pozdrawiam. Stefan ps. Może dynamo ze zmiennym obciążeniem ?
Bardzo mnie cieszy twój post - nie olałeś spraw i tu masz + Fragmenty z Kodeksu drogowego: (05.04.2006r.Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 108, poz. 908) ) Rozdział 2 Zatrzymywanie i zwracanie dowodów rejestracyjnych Art. 132. 1)a i 1)c mówi o zabraniu dowodu - nie spełnia wymagań technicznych -> zagraża bezpieczeństwu... Jak szukałem czegoś o wymaganiach...
problem z gaźnikiem Twoje przypuszczenia są słuszne. Poproś niech ktoś, kto się zna ustawi poziom paliwa , wolne obroty i skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
Zwykle jest kontaktron zamykający obwód gdy magnes zamontowany na kole (na szprysze) zbliży (przejdzie obok) się do niego. Jeden impuls zamknięcia na 1 obrót koła
Wszystko zależy jaki masz sterownik w tym rowerze. ten czujnik w korbie to pewnie czujnik nacisku na pedała i czujnik obrotu korby i raczej tam nie podepniesz manetki.
- Pomiar prądu miernikiem - opisane w każdym podręczniku elektrotechniki i instrukcji obsługi miernika. - obliczyć moc? Podstawowe wzory, których powinni nauczyć cię już w podstawówce. - Regulacja obrotów. elektryczne hulajnogi, rowery i inne takie... Pogooglaj się z hasłem "REGULATOR OBROTÓW" lub "PWM". Na wszystko odpowiesz sobie sam, ale musisz wykazać...
Zapewne nie zgadzałyby się one z tymi z koła, ale może dałoby się to ustawić w samym liczniku (średnica koła). A nawet jakbyś chciał bezpośrednio podać "sygnał" z dynama do licznika, możesz się spodziewać częstotliwości kilkunastu do ponad 100 Hz na obrót koła co oznaczałoby, że średnicę koła musiałbyś podać prawdopodobnie poniżej wartości możliwej...
Sygnał prędkości brany jest z białego kabelka. Jeśli nie jest pokazywany na wyświetlaczu, to trzeba szukać przerwania lub braku styku we wtyczce. Jeśli nic się nie znajdzie, to uszkodzony jest czujnik halla w silniku odpowiedzialny za przekazywanie impulsu po przekręceniu koła (wewnątrz silnika na dekielku jest magnes, który „mija” tego halla co obrót.
Nie można zsunąć bliżej czujnika i magnesu? Może podczas jazdy są ciut za daleko i nie "zdążają" się zobaczyć przy większej prędkości? Czy na sucho możesz zakręcić i miernik piszczy co obrót?
Witam. Zasada działania jest prosta, czujnik wysyła impulsy 1 na pełny obrót koła a dalej mikrokontroler przelicza je na odległość i prędkość. Co do czujnika to powszechnie są stosowane magnetyczne, gdzie magnes obraca się na kole, a cewka pobudzana jest nieruchoma na ramie, cewka wymaga wzmacniacza i układu formowania impulsu. Pozdrawiam.
Z tych filmików rozumiem, że inne podłączenie cewek daje większe obroty lub większy moment.
Dzieki! A co tak rezonansuje? A w jakim rowerze to dynamo pracuje ?
Witam Nie znając obrotów na wyjściu przekładni trudno udzielić odpowiedzi.
Pewnie mu chodzi o to, że kabel jest wyprowadzony przez oś silnika która normalnie jest nieruchoma - zablokowana w widelcu skutera czy roweru, a obraca się felga.
vodiczka rozumiem . Może zamiast sterownika zastosować regulator obrotów silnika prądu stałego i podłączyć do tego manetkę zamiast pokrętła ?
To ma sens, tylko musisz zmienić płaszczyznę obrotu o 90°, bez zębatek albo kilku pasków się nie obejdzie... Pozdr. J.
Wymieniając ten czujnik musisz wiedzieć że on jest "cyfrowy" a pozostałe trzy są "analogowe" Klucz Halla prędkości zwiera do masy więc jak dasz LEDa do plusa i zamkniesz go kluczem do masy to ma być jeden błysk na obrót.
Zdejmij osłonę przykrywającą dźwignie gazu i ssania, przy dźwigni gazu jest wkręt, którym regulujesz obroty, wykręcając wkręt zmniejszasz obroty silnika.
Przy jakich obrotach ?
jak cie nie stac na odczyt bledow to zes chyba tego puncioka ukradl a nie kupil hehe. Proponuje rower
moim zdaniem, nie jest ważne czy założę tam silnik 96V, 48V, czy 36V. Możesz się bardzo zdziwić. To jest silnik BLDC. I w zależności od modelu, zasilania mają różną moc i inne obroty. Jeśli podłączysz silnik 96V do 36v to nie będzie miał ani mocy, ani obrotów jak dedykowany silnik do danego zasilania.
Ustrzeliłem usterkę i to, że przerywał, już jest ogarnięte, natomiast na tę chwilę wydobywają się głośne dźwięki podczas pracy silnika przedniego koła. Jak koło się obraca bez wspomagania, wszystko jest dobrze.
Da się to zrobić bez sterownika? W jaki sposób zamierzasz regulować obroty silnika?
https://obrazki.elektroda.pl/7090561800_... Po rozebraniu takie coś widać, na ośce, po której obraca się sprzęgło, był smar. Czy on tam powinien się znajdować? Wyczyściłem z tego smaru, pozkręcałem i przez chwilę było ok, ale po kilkudziesięciu obrotach problem powrócił.
Witam, ewidentnie na gladzi cylindra - sa resztki zatartego aluminium z tloka, najprawdopodobniej tlok w tym silniku nie jest 'zowalizowany' - tylko jest idealnie 'okragly', czasem tak sie zdarza w 'tanich silnikach' - chociaz nigdy nie mialem takiego przypadku w silniczkach 'ruskich K-O', z ktorych sa skopiowane silniczki 'chinskie / rowerowe'. Najlepiej,...
Czy silnik po podniesieniu koła ma takie same objawy czy tylko pod obciążeniem? Wchodzi ładnie na obroty? czy ma to miejsce na ciepłym silniku czy nie ma to znaczenia?
To znaczy, że hipotetyczne koło jest poziome jak przewrócony rower? To znaczy, że się pomyliłem. Oś obrotu jest jak w stojącym rowerze. A układ bez obciążenia ma wentyl na dole.
a nie lepiej wsadzic tam predkosciomiez do roweru z przerobionym magnesem na koncu tak zeby mogl zliczac obroty kola? z obrotomiezem to juz gorzj bo potrzebny by byl jakis czujnik na wale napedowym silnika
Gaźnik niemiecki z logo IFA. Śrubke ustawiałem na 2.5 obrotu od wkręconej na maxa.
czujnik obrót rower regulator obrót silnik rower rower elektryczny rower
zabezpieczenie silnikowe schemat oleju pralka sharp opinie
generator 465khz wideodomofon bezprzewodowy
Wzmacniacz WS432: Prąd spoczynkowy i DC offset Wzmacniacz WS432: Demontaż zabezpieczeń i próg stałej składowej