lub to wina tego czujnika temperatury na chłodnicy? Jak chłodnica zimna to proste że czujnik się nie załączy żeby włączyć wentylator. Nie grzeb w elektryce bo nie tam jest przyczyna. Skoro ogrzewanie jest dobre to wątpliwa jest usterka pompy. W zapchanie chłodnicy też jakoś nie za bardzo wierzę. Ja bym zajął sie wymianą termostatu.
Płyn ma być w układzie (normalny stan), silnik najlepiej zimny (stała temperatura) i silnik oczywiście wyłączony. Schemat el. posłałem na PW.
Szczerze, jeśli czujnik źle by "pokazywał" a temp, cieczy chłodzącej była by ok to nie uruchamiał by się wiatrak, To że uruchamia się wiatrak, to jeszcze o niczym nie świadczy, o tym decyduje czujnik który go załącza - na jaką temperaturę jest ustawiony i gdzie jest umiejscowiony. U mnie nie ma żadnego czujnika temperatury w chłodnicy. Jak wyżej napisałem...
Renault Ceres 95 X. Witam, mam problem z ciągnikiem Renault Ceres, a mianowicie podczas prac polowych po jakimś czasie na wskaźniku rośnie temperatura płynu chłodniczego i zaświeca się kontrolka STOP. Płyn w chłodnicy nie jest gorący, bo sprawdzałem. Czujnik temperatury wymieniony, ale objawy nie ustały. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc i podpowiedź....
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Skoro chłodnica jest gorąca to raczej jest ok, zbiornik z płynem służy do wyrównywania ilości płynu, płyn w nim nie krąży więc nie musi być ciepły. Tak, ale nie jest normalne, aby nagrzał się do 100 stopni na postoju w takiej temp zewnętrznej. Powinien się duży obieg załączyć i temperatura powinna stać w miejscu. Tak mi się wydaje Dodano po 3 Nie wiem...
Oj, trochę to trwało z braku czasu, ale po perypetiach związanych z zamawianiem rur gumowych które prowadzą z obudowy termostatu do nagrzewnicy, oraz zamiany uszczelki termostatu z typu C na oring, płyn nie ucieka ani spod termostatu ani z dziurawej rury, temperatura pracy silnika po po 20 minutach stanęła na 85 st. C i nie chce pójść w górę, normalna...
Witam. Od kilku miesięcy posiadam audi a3 8l 2002 z silnikiem 1.6 AVU oraz LPG. Auto kupione od "znajomego znajomego". W samochodzie było do ogarnięcia kilka rzeczy, ale po ich wymianie przez jakiś czas jeździłem normalnie. Ubywało także płynu chłodniczego. W aucie został wymieniony rozrząd oraz pompa wody. Gazownik zmienił świece, cewkę zapłonową i...
Problem polega na podwyższonym ciśnieniu (?) w układzie chłodzenia. Audi A3 1.6 o oznaczeniu silnika BFQ. Problem polegający na zbyt wysokiej temp. układu chłodzenia, oscylującej w granicach 110 st. Temperatura otwarcia tego termostatu wynosi 105 stopni. Termostat nie otwiera się mimo zadanej temp. otwarcia. Jest on w tym silniku sterowany elektronicznie....
Witam mam podobny problem z focusem. Mianowicie po wymianie rozrządu i pompy wody mam problem z chłodzeniem, silnik się grzeje jak głupi a chłodnica jest zimna (wentylator się załącza). Przewód doprowadzający ciecz do chłodnicy jest gorący ale płyn nie dochodzi dalej. Musze dodać że sam wszystko wymieniałem w samochodzie i może źle podłączyłem czujnik...
Gotuje płyn i wyrzuca, włącza się kontrolka temperatury, wiatrak chodzi jeżeli jest uruchomiony samochód. Chłodnica była ,,planowana", wymieniony czujnik temperatury płynu chłodzącego i dalej nic...
Osobiście posiadam dwa modele euro 5 z początków produkcji czyli z 2008 roku i złego sowa nie mogę powiedzieć na te auta. Jeden z przebiegiem 1100000 u mnie 600 tys nastukane i drugie auta 930 tys u mnie od przebiegu 500 tys. Wiadomo profilatycznie wymienione sprzegło. Czujniki temperatury spalin to już nie liczę bo praktycznie co pół roku ale to groszowa...
Witam forumowiczów. Mam problem z z moją Pacificą I 3.8L. Przestały się włączać wentylatory chłodnicy. Płyn się gotuje chłodnica gorąca. Z nawiewów leci ciepłe powietrze. Nie mogę znaleźć termowłącznika. I tu pojawia się pytanie do forumowiczów. Gdzie może być ten czujnik (termowłacznik) ? Znalazłem jedynie czujnik temperatury który jest pod cewką zapłonową....
Witam, otóż w ducato brakuje czujnika poziomu płynu chłodniczego. Dosyć często w ducato ucieka płyn a to przewód a to chłodnica itd. Znalazłem czujnik z golfa 2 który idealnie mi pasuje pod zbiorniczek. Wygląda on tak: https://obrazki.elektroda.pl/6688545500_... Co dokładnie potrzebowałbym aby podłączyć ten czujnik. Chciałbym jakieś...
jaka może być przyczyna pojawienia się komunikatu "CODE 89" w samochodach marki Chevrolet? Komunikat "CODE 89" w samochodach marki Chevrolet najczęściej sygnalizuje problem związany z działaniem układu chłodzenia silnika. Ten komunikat oznacza, że silnik pracuje powyżej optymalnej temperatury i może dojść do przegrzania. Potencjalne przyczyny...
https://obrazki.elektroda.pl/1918450000_... Poszedłem niedawno do auta, zbiornik pusty, odpaliłem i dałem na 2 tys obrotów, przydał się monopod od statywu aby trzymać gaz :) obserwowałem temp przez szybę w menu ukrytym i patrzyłem na wentylator, przy około 85st wąż od termostatu zrobił się ciepły więc chyba on dobrze działa, w miare...
Czujnik temperatury chłodziwa jest /patrząc na silnik po podniesieniu maski/ po lewej stronie silnika od strony grodziowej .
Jaka powinna być temp. cieczy chłodzącej w tym modelu i silniku? Jaki mam problem? Obserwuję w Torque temp. cieczy chłodzącej i wygląda to tak: - rośnie liniowo do ok. 82-84 st. - po osiągnięciu tej temp. spada do ok. 76-77 st. - następnie waha się między tymi 76/77 a 82/84 st. Normalnie pomyślałbym że termostat za wcześnie przepuszcza (powinien chyba...
Witam temat nurtujący. Walczę już któryś dzień z kolei z passatem. Przyjechał z brakiem ogrzewania i buzującym płynem w zbiorniczku. Rósł podczas jego odkręcania. podczas jazdy delikatnej temperatura silnika 90 stopni i brak ogrzewania, kiedy dodam gazu powyżej 2000 obr i przyspieszam gwałtownie to momentalnie czuć ciepłe powietrze z nawiewu i temp....
Escalade "wytrzymuje" jazdę autostradową np. Łódź - Kraków, ale z prędkościami zgodnymi z prawem. Ewentualnie nieco szybciej, to tęż się nie zagrzeje. Do Paryża też dojedzie, ale bez poganiania (grożącego mandatami) na autostradzie. Standardowo: Sprawdź chłodnice, czy nie są zatkane Wymień olej w skrzyni i sprawdź / dołóż chłodnicę tego oleju. Chłodnica...
Witam serdecznie Mam dziwny kłopot z chłodzeniem samochodu. Po kupnie skody miesiąc temu zauważyłem że wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej dziwnie się zachowuje. Wymieniłem czujnik, potem termostat, skasowałem błędy. Od tej pory samochód nagrzewa się bardzo szybko, bo po przejechaniu około 2 - 3 km i wskazówka temperatury pokazuje idealnie 90°C....
Co jakiś czas dochodzi do przegrzania sie silnika i termostat nie puszcza dalej płynu przez chłodnicę. Wygląda jakby nie dochodziła do niego temperatura która by go otworzyła. Wymieniłem już dwa termostaty, pompę wody, czujnik na chłodnicy i problem nadal istnieje. Wentylator cały czas stoi w bezruchu gdyż do czujnika nie dociera gorący płyn. Górny...
Gotuje się płyn, a chłodnica jest zimna. Objawy są nie regularne. Problem w Fordzie Focusie 1,6 16V; wymieniłem rozrząd, pompę wody, termostat, czujnik temperatury płyn chłodniczy i nic, dalej to samo, po przejechaniu ok. 4 km gotuje płyn w głowicy, a chłodnica zimna, ale to się dzieje nieregularnie. Byłem na sprawdzeniu głowicy, wszystko w porządku,...
helmud7543 - do pkt 1 sprawdzę ten sposób z nawiewem wewnątrz pkt 2 - chłodnica jest nowa i mam wrazenie ze temperatura na elektrozaworze który włącza wentylatort jest niższa niż na czujniku ( czujnik znajduje się obok termostatu i tam np jest 110 a wiatrak dopiero po przekroczeniu tej temperatury się włącza, a czujnik załozyłem juz 2 nowy na temp właczenia...
a napewno nagrzewa sie płyn do takiej temp może czujnik ma przekłamanie sprawdz temp... termometrem bo przy 120 zagotował by ci sie a i napisz czy wentylator sie załancza
Jeśli chodzi o cenę części zależy też gdzie kupisz. Mnie kupuje mechanik w hurcie więc nie drogo. Dam przykład z moich napraw, biorąc też pod uwagę częste usterki opisywane na forach: 1. Pompa wody ok 300 zł - jak nie wymieniona niedawno to pewnie wymienisz. Tylko z metalowym wirnikiem jak to ma pochodzić. 2. Cewka zapłonowa - ja mam używkę, oryginał,...
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Witam, odświeżę temat. Mój problem wygląda następująco: Laguna 1.8 8v 96 r. LPG, z klimatronikiem. Nie włącza się wentylator chłodnicy. Wymieniłem czujnik przy chłodnicy. Problem pozostał. Płynu nie ubywa, układ jest szczelny ( przy odkręconych odpowietrznikach ( na chłodnicy i przy wężu na górze leci płyn bez bąbli). Płyn czysty, olej bez śladów osadu...
Jeśli man ma retarder to czujnik temperatury zamontowany jest w rurze z cieczą chłodzącą retarder. Zanim gorący płyn trafi do chłodnicy ( przy włączonym retarderze) wentylator powinien się załączyć .Do magii- może być problem z wiskiem, zapchana chłodnica zewnętrznie lub wewnętrznie jeśli w układzie chłodzenia miała zastosowanie woda.
Witam. Dostałem od wujka Passata b4 1.9TDi (stał w garażu prawie rok nie ruszany) i mam problem z jego przegrzewaniem się. Otóż zrobiło się ciepło i wskazówka temperatury poszybowała powyżej 90, ale nie doszła do 110 stopni bo włączyłem ogrzewanie na maxa. Płyn był w normie, ale górna rura od chłodnicy gorąca, że dotknąć nie można i lekko "napompowania",...
1) rozkład znam - ale skoro jak zwieram na kostce czujnika/włącznika na chłodnicy i są oba biegi tam gdzie być powinny to raczej nie ma możliwości, żeby było inaczej... tzn wentylator sprawny, zasilanie jest... ewentualnie (bardzo mało prawdopodobna opcja) że stary czujnik był walnięty i ten co kupiłem nowy też jest o kant d... wiązki nigdy nie były...
Charakterystyki pojazdu 3008 (P84E) CROSS OVER 5-DRZWIOWY 1.6 HDi 120 FAP (DV6FC) AUTOM SKRZ BIEGÓW 6 PRZEŁOŻEŃ TYPU STT Model 3008 (P84E) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 14826 89 2 0708 Data Początku Gwarancji 31.08.2017 Numer seryjny silnika 10 JBHY 3061051 P4A 9813169299 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP...
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
Witam szanownych forumowiczów. Postanowiłem napisać gdyż w dwóch innych miejscach o podobnej tematyce nikt nie potrafi mi pomóc... Jestem posiadaczem Citroena Picasso 2003rok 1,6 8V benzynka. Auto oczywiście jest anglikiem ale to pewnie nie ma wpływu. Jakiś czas temu pojawił mi się komunikat o wysokiej temp. oraz prośba o zgaszenie silnika. Po kilku...
Do przełączania czy włączania obiegu jest termostat w głowicy . Ten czujnik jest tylko do kontrolki , po odłączeniu kabla od czujnika i zetknięcie z masą powoduje zapalenie się kontrolki . Po przejechaniu kilkudziesięciu km motorek jest słabszy ,silnik i chłodnica gorące . Jak odkręcę korek od chłodnicy to ledwo syknie ,płyn wtedy jest pare cm pod korkiem...
Hej. Auto z niefabrycznym LPG. Przebieg 41tys. km. Po przejechaniu kilku kilometrów na zimnym silniku (na zewnątrz temp. 0 stopni C.) właczył się wentylator chłodnicy, sprawdziłem wąż miedzy chłodnica a termostatem był zimny. Właczyłem klimatyzacje i po jakims czasie waz zrobił się ciepły. Po ochłodzeniu, podłaczono skaner OBD i na wolnych obrotach...
...Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, czujnik wentylatora chłodnicy, nowy płyn chłodniczy. I nadal to samo. Juz mam brak pomysłów. Podejrzewam jeszcze chłodnice.... ...chłodnica prędzej przerdzewieje niż ci się zamuli.... kranówy tam nie lejesz więc kamień ci się nie wytrąci... Po wymianie płynu rozumiem iż odpowietrzyłeś układ chłodzenia......
Gdyby sie nie zał. wentylatory to zobacz czyjnik w chłodnicy który jest odpowiedzialny za załaczanie wentylatorów czujnik jest oczywiście 2 stopniowy, ja miałem tak kiedyś ze czujnik był zakamieniony chłodnica była zaszlamowana i sie nie włanczały wentylatory wyczyściłem i ok warto czasem wyjac chłodnice i ja wyczyścic jeszcze pytanie jak kto dbał jak...
bzdura. Miałem Cinquecento 700, kto miał, ten wie, że jak się kończy UPG to właśnie przestaje grzać nagrzewnica na wolnych obrotach i temperatura rośnie, doda się gazu powyżej 1500 i już wszystko wraca do normy - to jest zupełnie normalne gdy puszcza UPG bzdura 2 - temperatura na wskaźniku ma się nijak do rzeczywistej bo masz czujnik w platikowym króćcu...
Witam Mam problem z chłodzeniem w swojej astrze. Jest to Astra 1.7 TD z silnikiem isuzu, który pracuje temperaturze ok 95 stopni. Na wodzie nie było problemu ale idzie zima i trzeba było wymienić wodę na płyn i zaczęły się schody. Zalałem go płynem, zamknąłem maskę i docierałem klocki gdzie w trakcie tego z maski leciała para. Wyłączyłem silnik, otworzyłem...
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
Zacznę od początku ( przeglądałem forum w sprawie tematu ) Auto chodziło prawidłowo do dnia 30.12.14, parę dni temu. Był wieczór około -12C. Miałem trasę z domu do miasta jakieś 10 km. Po przejechani może około 7,8 km zauważyłem że temperatura płynu przekroczyła 100 C. Zjechałem na na pobocze i wyłączyłem silnik. Od razu podniosłem maskę i spr płyn...
Dziękuję za odpowiedz. Zimny jest ten za termostatem co idzie do chłodnicy, jak i cała chłodnica. Czy to norm lane ze chłodnica cała zimna, a kręcą dwa wentylatory? No ale czy płyn powinien aż tak bulgotać w tym zbiorniczku, a po odkręceniu go był prawie pełny a po chwili poziom opadł a zaczęło bulgotać w rurach? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam....
Reasumując.. Silnik nie nagrzewa się do temperatury roboczej po przejechaniu 25km dosyć dynamicznie w chłodne dni.. Max to 55*C lub w porywach 76*C. Generalnie.. w ogóle się nie nagrzewa - w lecie też miał problem.. Zawsze 87*C - 88*C bo 90*C to nie widziałem na czujnikach... - Wymieniłem trzy termostaty, Wahler i 2x ASO gdzie wszystkie są sprawne -...
Hej, też jeżdżę takim modelem. Moim zdaniem masz uszkodzony termostat (ciągle otwarty, przepuszcza płyn chłodniczy do obwodu chłodnicy). W takim przypadku silnik jest nie dogrzany i pobiera większą dawkę paliwa. Wymianiałem osobiście miesiąc temu, w czasie jazdy temperatura spadała do ok 1/2 w. monimalnej. Stojąc w korku osiagał temperaturę nominalną....
Może być słaby obieg, płyn chłodniczy w bloku gorący a w chłodnicy będzie zimna woda, lub tak jak wyżej piszą czujnik temperatury szwankuje ( mało prawdopodobne). Inna spraw to taka że non stop może być otwarty mały obieg, a chłodnica zawsze stawia większy opór niż 5cm rury fi 6. To to może być, woda nie jest w ogóole kierowana do chłodnicy, jest cały...
Mam problem a mianowicie : wywala mi płyn w czasie jazdy z zbiorniczka , nie załącza się wentylator na 1i 2 bieg (sprawdzałem i działa ) wyjmowałem wtyczkę i na zasadzie zwarcia , sprawdzałem tez sterownik i działa (przekładałem do innego auta i tam normalnie, wymieniłem czujnik temperatury przy chłodnicy, wymieniłem termostat , test na uszczelkę zrobiony...
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
Witam W samochodzie płyn chłodzenia wypływał przez zbiorniczek. Wymieniłem uszczelkę pod głowica, głowica była planowana. Po złożeniu płyn chłodzenia gotował sie po pewnym czasie i wypływał przez nadmiar w zbiorniczku tyle, że chłodnica na dole jest zimna a na górze ciepła i nie włącza sie wiatrak. Czasem chłodnica na dole robi sie letnia i przewód...
Od czujnika temp. można się odczepić. W tym modelu nie ma nic do gadania, działa tylko jako wskaźnik. Kolega napisał że się nie "włancza i ma zrobione na krótko" Do sterowania wentylatorem służy drugi czujnik zamontowany z dołu chłodnicy. A że w trakcie jazdy nie pracuje wentylator i temp. utrzymuje się na 90st jest ok. Ten typ tak ma ze względu na...
Mam następujący problem: Kiedy jadę samochodem to temperatura nie rośnie nie przekracza 90 C ale kiedy wjeżdżam w miasto i stanę w korku podnosi mi się temperatura na max i oczywiście mi się gotuje, i nadal się grzeje przy włączonym wentylatorze wolniej ale jednak. wentylator działa sprawdzałem, termostat działa oraz czujnik temperatury i przy chłodnicy,...
obelx1 Możliwe ze woda nie ma obiegu przez chłodnice...przez co idzie gorąca woda zostaje u góry węza i nie dociera do dolnego węza przez co czujnik na chlodnicy nie czuje temperatury i nie załącza wiatraka. Spróbuj spuścić płyn z chłodnicy węzy itp posprawdzaj węże czy nie ma płynu. i napełnij jeszcze raz płynem. moze sie chłodnica zapowietrzyła i...
Panowie Układ chłodzenia do przeglądu. Co powinien sprawdzić i w jakiej kolejności. Od pewnego czasu grzeje mi się Seicento. Ponieważ auto mało jeździ miałem problem z hamulcami. Myślałem że problem jest ze względu na nie. Niestety hamulce doprowadziłem do stanu używania. Pierwsza jazda próbna i problem z układem chłodzenia wrócił. Wentylator spalony,...
Witam Posiadam Astrę H z 2006 r. z silnikiem Z16XEP, mój problem dotyczy wysokiej temperatury w układzie chłodzenia i nie włączającego się wentylatora chłodnicy. Ale po kolei jakiś czas temu zauważyłem (stojąc w korku) iż temperatura w układzie chłodzenia wzrosła do ok. 107 °C i nie włączył się wentylator, klimatyzacja wtedy była wyłączona. W domu...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam. Posiadam Clio 2 1.2 16V 2002r, D4F712. Auto posiada instalację LPG. Z autem miałem nie dawno problem z uruchomieniem, pomogła wymiana przekaźnika oraz przycisku od awaryjnych (opisane w innym wątku). Po około dwóch tygodniach zaświeciła się kontrolka od usterki elektronicznej (włącza się w losowych momentach), po odczycie miałem błędy: Sprężarka...
Witam. Posiadam samochód Peugeot 308 1,6 VTI 120KM rok 2008. Poszukuję porady znalezienia przyczyny poniższych objawów. Po odpaleniu samochodu (zauważalne na zimnym silniku szczególnie w temperaturach na zewnątrz bliskim 0°C. Samochód rozpoczynając pracę na obrotach ok 1000RPM 1) Pojawia się lekkie falowanie obrotów. Dziś był to jednorazowy skok o 100RPM...
Koledzy mam pytanie. jak można sprawdzić czujnik temperatury? Zdaje mi się, że wentylator za późno się włącza w stosunku do temperatury. Dodam tez to, ze gotuje mi się płyn w zbiorniczku. Dodam, że termostat został wymieniony i chłodnica odpowietrzona
Witam. Opisze mój problem krok po kroku. Wczoraj wymieniłem czujnik na chłodnicy od załączania się wentylatora był popsuty wentylator się nie załączał i auto się przegrzewało. Oprócz tego żeby mieć pewność ze wszystko działa jak należy przed zamontowaniem czujnika podgrzałem go do odpowiedniej temp. wtedy załączył się wentylator na chłodnicy a ja miałem...
Witam mam taki problem w moim polonezie że wentylator chłodnicy włącza się dopiero przy 120 st c a wyłącza przy 95 ( temp pracy czujnika 92-82 tylko taki miałem w domu ). zrobiłem jeszcze tak że rozgrzałem samochód do włączenia się wentylatora i zaraz po jego włączeniu wyłączyłem silnik i płyn schłodził się ze 120 st C do 85 st C. Chłodnica jest na...
A jak zatrzymasz się całkiem, na dłuższy czas powiedzmy 5-10 minut. Czy temperatura wzrośnie jeszcze wyżej czy na tym poziomie sie utrzymuje? Możesz mieć kilka problemów: - pompa wody - czujnik temperatury - za gęsty płyn chłodniczy - przytkany układ chłodzenia czyt. zakamieniony - niedrożna chłodnica Nie napisałeś jaki masz wentylator? Elektryczny?...
Witam, ASTRA H 2006 Z16XEP. Pierwsza usterka to strzelony przewód w układzie chłodzenia - guma się przepracowała albo ją ciśnienie rozerwało. Syczenie przy zbiorniku wyrównawczym nie słychać więc płyn chłodzący nie gazuje. Przy pomocy Tech2 wszystkie biegi wentylatora chłodnicy da się załączyć. Chłodnica się załącza przy 108C lub nawet wyższej temperaturze....
Tutaj zgodzę się z kolegą Jarecki04. Mam ten sam problem w Passacie 1.8 89r. W czasie normalnej jazdy wskazówka utrzymuje się na poziomie 70'C. Podczas pracy silnika na postoju wskazówka podchodzi pod 100'C i włącza się wentylator na chłodnicy. Chłodnica nowa płyn chłodniczy wedle zaleceń producenta też jest nowy i z odpowiednią gęstością , uszczelka...
W Peugeocie 205 w wersji Look jest deska z dużymi kwadratowymi kontrolkami na górze pod daszkiem (m.in. termometr i STOP), oraz kontrolka mała "chłodnica" przy wskazówce paliwa. Ta mała się nie zapala, a jest sprawna na pewno. Auto ma sprawny termostat, chłodnica drożna, pompa wody sprawna, nowy płyn chłodniczy, układ odpowietrzony w 2 miejscach, stan...
ciężka sprawa a jak okaże się że to nie uszczelka i tylko ją wymienie i kase wtopie, bo raczej żadnych bąbelek niema w płynie chłodniczym hmmm jedynie płyn wycieka a jak kupiłem dobrą nakrętkę do płynu chłodniczego wtedy zbiorniczek nieprzecieka jedynie ten najgrubszy gumowa rura jest strasznie twarda, i leci z chodnicy, może chłodnica jest pyknięta???...
VF3CUHNZTGY155284 Charakterystyki pojazdu Model 2008 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 14568 88 2 0626 Data Początku Gwarancji 25.11.2016 NRE(homologacja) e2*2007/46*0070*34 P4A 9810149499 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 2008 TYP NADWOZIA CROSS OVER 5-DRZWIOWY WYKOŃCZENIE...
Cześć! Przeczytałem tu wszystko o tych problemach. Nie chciałbym śmiecić ale ja już wysiadam! Problem; jadę jest w porządku, stoję dłużej na światlach lub w korku temperatura płynu chłodzenia wzrasta. Do zbiorniczka wyrównawczego wypycha płyn i muszę zjechać na pobocze wyłączyć silnik bo przegrzałbym go. Zdejmę z czujnika wtyczkę wiatrak chodzi na okrągło...
Witam nie dawno wymieniłem czujnik temperatury niebieski, i nie wiem czy to od tego momentu zaczęło się tak dziać, - 6 na dworzu, przejechałem, około 25 km, podczas jazdy wskazówka temperatury trzymała się 90 stopni, nagle zrobiło się 70 i po chwili znowu 90. dojechałem do domu, patrze na zbiorniczek zimny, i płyn w nim też, dziś wymieniłem termostat,...
Witam mam problem z moją Hondą może ktoś z Was miał taki problem. 1. Dane auta Honda Civic 99 rok, MB2, silnik d14z4, 1,4 is, B/G 2. problem przed naprawą Podczas jazdy wzrost temperatury silnika na czujniku aż na czerwone pole. Skutek płyn przelewał się do zbiorniczka wyrównawczego i nie powracał do układu chłodzenia. 3. co zostało zrobione: a) wymiana...
Czujnik w termostacie wymieniłem na nowy ewentualnie drugi który jest w silniku całkiem blisko termostatu jest uszkodzony, ale chyba pojadę pod komputer bo szkoda pieniędzy. A co do chłodzenia to ogrzewanie jest bdb, a chłodnica zimna, spróbuje jeszcze raz spuścić płyn i zalewac z odkręconym korkiem na chłodnicy bo wyczytalem że może być zapowietrzona....
Witam. Jestem też posiadaczem calineczki. Z moich obserwacji Calibra 8V tak ma że temperatura w ciepłe dni waha się pomiędzy ok 92-100oC u siebie też tak mam. przy 100 oC powinien ci się załączyć wentylator i zbić temperaturę do 95oC Po pierwsze jeśli ci się gotuje płyn gdy wskaźnik pokazuje 100 znaczy że albo masz wodę w układzie chłodniczym zamiast...
Witam a silnik jest ciepły ? tzn czy płyn sie grzeje sparwdź czy chłodnica jest ciepła.... a najlpeije to sparwdź chwile po zapaleniu samochodu czy chłodnica sie grzeje jezeli tak tzn że obieg jest otwarty czyli termostat jest rozwalony... a skąd wiesz że czujnik jest dobry?? Pozdrawiam
Sprawny termostat to podstawa w chłodne dni.Jak nie zamyka na zimnym silniku dużego obiegu to wiadomo że sterownik silnika będzie wydłużał czas wtrysku dopóki silnik nie osiągnie tych bodajże 40 stopni.Jak sprawdzić czy duży obieg na chłodnice jest zamknięty po odpaleniu zimnego samochodu to na pewno wiesz.Napisze w skrócie:chłodnica powinna być zimna...
Witam, posiadam Passat b5 1,9 tdi 110 km 98r. Podczas powrotu do domu uszkodziła się chłodnica i wylał się cały płyn chłodniczy, niestety zawiesił się czujnik temperatury i auto jechało kilkanaście dobrych kilometrów bez chłodzenia. Po chwili samochód stanoł a z pod maski wydobywał się biały dym. Po scholowaniu samochodu próbowałem go odpalić rozrusznik...
Miałem problem z mocą silnika wymieniałem czujnik ciśnienia doładowania było ok do momentu umycia silnika . Po kolejnej wymianie też było lepiej ale nie do końca . w trakcie jazdy próbnej podniosła się temperatura silnika na maximum włączyły się wentylatory chłodnicy dotknąłem chłodnicy . chłodnica jest zimna . Poczekałem kilka godzin do ostygnięcia...
Witam - płyn ok - chłodnica gorąca, - bezpieczniki wentylatora ok, - wiatrak chodzi lekko, - ale właśnie wentylator nie włączył mi się na parkingu nawet przy około 99 stopniach. CZy dobrze rozumien, że w takiej sytuacji to albo wiatrak padł, albo czujnik temperaturyjest zepsuty??
Witam. Zaczynając od początku - Passat B5 1,9 tdi, 130 km silnik AWX: Ubywał mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka, zero przecieków, chłodnica nowa (wymieniona pół roku temu), wymieniony czujnik temperatury podwójny (bo wyskakiwały błędy) a płyn nadal uciekał w tempie coraz większym - chociaż ustaliliśmy, że przez zbiorniczek wyrównawczy - znaczy robi się...
Witam mam takie pytanko problem tkwi w tym ze podczas jazdy wystarczy 15min i temperatura wyskakuje na 120C. Zbiorniczek pusty był więdz uzupełniłem płyn , i auto zapaliłem na podnośniku chodziło przez 20min temperaturę pokazywało 95stopni wentylator sie włańcza wszystko gra. Auto wróciło 120stoni sprawdzam gorące węże chłodnica również , wentylator...
Witam wszystkich bardzo serdecznie! Jestem tutaj pierwszy raz i jeszcze zielony. : ) Mam nadzieję, że dostanę tutaj pomoc i sam będę starał się jej udzielić. Zaistniała tata sytuacja, że posiadam Audi A6 , rocznik 1999 po liftingu na rok 2000 , zalicza się go do roku 2000. Nagle wyskoczyła mi temp. 100 C , zacząłem się przejmować, ale temp. się utrzymywała...
Cześć Wszystkim. Posiadam VW Caddy Skap 2008r; 2.0Tdi; 140HP; Kod Silnika BMM. Przebieg - 450tyś km. Olej, filtry - wymieniane regularnie co 10tyś km. Rozrząd, pompa wody itd co 80-90tyś. Zacznę od początku, możliwe że niektóre informacje mogą okazać się przydatne. Przy przebiegu 380tyś pojawił się świst/gwizd z pod maski oraz zapach spalin w kabinie....
Cześć, szukam pomocy gdzie tylko się da, koszta remontu rosną, a efektu nadal nie widać, ale do rzeczy. Posiadam Audi 80 B3 2.0, problem dotyczy ciągle zapowietrzającego się układu chłodzenia na rozgrzanym silniku (na zimnym jest ok) Objawy - nagrzewnica zawsze grzeje bardzo dobrze (nowa) - chłodnica nagrzewa się równomiernie i również jest gorąca (jest...
Mechanicy maja rację po trochu. Niektóre samochodowe pompy cieczy mają wirniki z tworzyw sztucznych np BMW stosuje takowe i tam może dojść do uszkodzenia łopatek. Ty masz fiata i pewno pompę z wirnikiem z metalu który ciężej uszkodzić.Tak poza tym masz pompę napędzaną paskiem rozrządu ? Chyba paskiem wieloklinowym z wału korbowego. Masz czujnik temperatury...
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
Witam. Podepnę się pod temat bo w zasadzie prawie idealnie pasuje do mojego problemu. Mam Astrę z 97r. 1,7D. Zauważyłem, że nie włącza się wentylator. Sprawdziłem wszystko w układzie chłodzenia i takie wnioski: - termostat działa - chłodnica nie zatkana - wentylator na krótko działa - czujnik cieczy (dwubiegowy) w chłodnicy chyba padnięty bo: a) łącząc...
Wymiana termostatu ale po co ? Napisałem wyraźnie samochód w korku się grzeje a podczas jazdy nie, dojade nim po 40 kilometrach mam 60 stopni wyłączam samochód na 5 minut a na wskaźniku 90stopni więc co ma do tego termostat? Skoro termostat byłby zepsuty to nagrzałby się dużo wolniej,a on po przejechaniu 40 km nie nagrzewa się tyle że jak stoję parę...
Vf34h9hzh55342984 Charakterystyki pojazdu Model 308 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 11644 89 1 0893 Data Początku Gwarancji 07.10.2008 NRE(homologacja) e2*2001/116*0362*02 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 308 TYP NADWOZIA KOMBI REKREACYJNE WYKOŃCZENIE ŚREDNIE NISKIE...
rozrząd jest ok bo na starym termostacie jeździłem dwa dni zanim zorientowałem się ,że jest cały czas otwarty i nie trzyma temperatur tylko chłodnica jest cały czas ciepła . jeśli chodzi o drugą podpowiedź to uszczelka jest ok ponieważ w przypadku uszkodzenia uszczelki ciśnienie idzie do układu chłodzenia i wyrzuca płyn zbiornikiem a tak się nie dzieje...
Tak więc pisanie o wodzie w paliwie świadczy o Twoim lekceważącym stosunku do dyskusji w temacie, którego nawet Ci się nie chciało ze zrozumieniem przeczytać. A po drugie, to istnieją systemy zasilania silników mieszaninami wody i rożnych paliw - nawet stałych. Ostatnio nawet jakby więcej nad tym pracują. Nic nie lekceważę, a wprost przeciwnie - staram...
Nie ma co panikować 95*C to normalna temperatura, a i czujnik nie jest jakiś super dokładny, podaje tylko orientacyjne wskazania. Płyn w układzie jest pod lekkim ciśnieniem i nawet jeśli byłaby to zwykła woda to wrze dopiero w okolicach 120*C, także nawet temperatura cieczy na poziomie 100-105*C to nie powód do paniki. Najgorsze co możesz zrobić to...
Wsadź kawałek jakiejś pianki czy filcu i już. No można w sumie ale nie wiem czy to tak powinno być bo reduktor ma 3 tygodnie i jest na gwarancji. Podskoczę do gazownika niech to robi, a w ogole to ja nie wiem czy dobrze jest zestrojona ta instalacja bo skoda 1.3 MPI pali mi gazu 14 na 100km czy to normalne to nie wiem. No spala jak dobra 2 litrowka.Miasto...
Pisałem o tym na forum. Na 99% jest uszkodzony czujnik zbiorniczka SPRYSKIWACZA. Poszukaj sobie w archiwum.
masz uszkodzony czujnik temperatury płynu chodzącego w bloku lub na chłodnicy który to czujnik wskazuje temperaturę wymaganą do włączenia się wentylatora itd....
Jeden podwójny, 4 pinowy czujnik w króćcu górnego węża chłodnicy, z żółtym paskiem
Uszkodzony czujnik w zbiorniczku wyrównawczym.
Jak pamiętam to do zegara dochodzi + i - oraz sygnał z czujnika, który dodatkowo zahacza po drodze o sterownik świecy płomieniowej. L M F 2000, czy 90 panele zegarów mają podobne i często miałem problem z lutami, szczególnie rezystorów, w tych panelach, Jak nie poziom paliwa to powietrze. Jak nie powietrze to temperatura lub olej. Zabawa bez końca....
Odłączyłem czujnik temperatury silnika, poszło trochę płynu Z konektora czujnika?
Ja bym sprawdził czy pompa wody ma wydajność. dwa - co załącza wentylator ? Czujnik na chłodnicy czy sterownik silnika. Jak nagrzewa się chłodnica w stosunku do silnika ? Czy chłodnica ma dobrą drożność ?
Pytanie czy sam to wymienię? Jest dużo zabawy? Sam oceń https://www.youtube.com/watch?v=DDq2chxT... potrzebujesz: -króciec z oringiem -baniak płynu do chłodnic może się przydać: -oring czujnika -dwie nowe opaski zaciskowe ślimakowe na węże -Passat z temperaturą płynu 30°C-50°C
Nie odłączył się przewód od czujnika temperatury Raczej inaczej: w obecnie panującej temperaturze jedynie ODŁĄCZENIE wtyczki czujnika temperatury płynu, ale nie włącznika w chłodnicy - pokaże, czy układ włączania świec jest sprawny.
Hej, ogólnie rzecz biorąc w chłodnicy montuje sie czujnik tylko do sterowania wiatrakiem, z jednym bolcem jedna predkość, z dwoma bolcami dwa biegi. Czujnik temperatury do wskażnika montuje sie na głowicy silnika . czasem spotyka sie czujnik poziomu płynu chłodzacego, montowany w górnej czesci chłodnicy. Pozdrawiam. Andrzej.
czujnik poziom płyn chłodnica płyn chłodnica mazda laguna płyn chłodnica
mazda adaptacja stopa perkusji apollo kamera
maverick schemat zrobić rower elektryczny
Książki serwisowe i poradniki dla Peugeot 106 Adaptacja pompy ABS w Nissan Qashqai 2008