Sprawdź czy nie masz wycieków na zewnątrz oraz czy nie masz płynu w oleju.
zacznij od sprawdzenia poziomu płynu chłodniczego (w chłodnicy !!)
Zapchane ujście ze spadającego wężyka, korek z zaworkami, bo to on reguluje ciśnienie, turbo jeśli chłodzone. Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie. Brak płynu w nagrzewnicy, w silniku też, dlatego dolewałeś. Chłodnica i oba węże do niej są gorące? Wentylator się włącza?
Mazda ma układ samoodpowietrzalny, możliwe że termostat się blokuje i też będzie efekt wyrzucania płynu ze zbiorniczka, a chłodnica nie będzie gorąca.
Chłodnica egr jest wymieniona egr drozny
Najlepiej się podłączyć pod komputer gazowy. Tak na szybko to sprawdź czy ci się termostat nie zaciął w pozycji otwartej i masz cały czas obieg duży. Sprawdź czy ci się od razu chłodnica nagrzewa od razu.
Problem polegał na tym, że w zbiorniku wyrównawczym był płyn a chłodnica była pusta gdyż przewody od zbiornika do chłodnicy były pozapychane - stąd auto łapało wysoką temperaturę i skakały obroty. Wyczyściłem przewody i uzupełniłem chłodnicę płynem i wszystko już jest w porządku.[/GVideo]
Czyli nie mogę dolać tylko do zbiorniczka wyrównawczego? W autach jakimi jezdziłem płyn sprawdzało i wlewało się do zbiorniczka wyrównawczego a chłodnica nie miała żadnych wlewów.
Witam, wymieniłem w Mazdzie 5 pb1.8 2005 chłodnice oleju(był z niej wyciek). Płyn był mieszany z wodą więc wymieniłem od razu płyn na nowy..Odpowietrzyłem wlewając bezpośrednio do chłodnicy. Zrobiłem kilka dobrych kilometrów, ogrzewanie zaczęło działać a temperatura także złapała 90st. a ze zbiorniczka ubyło prawie nic. Wlałem może około 4 L gdzie...
Wydaje mi się że działa dobrze. Chłodnica się delikatnie pci przy zaworku do spuszczania płynu. Ale prócz tego to nic. Temp. 90s.C osiąga gdzieś po 4km.
Pierwszy to zbiorniczek płynu do wspomagania. Tamte od chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego.
Płyn do chłodnicy k2 zielony , w skali roku może 0,5 L ubywa. Korek jest na chłodnicy , jest czysty , nie zacina się. Nie mam jest sprawdzić przy jakim ciśnieniu się zaczyna otwierać. Płyn jest czysty. Chłodnica wytrzymuje około 1,5 roku , jeśli to wina uszczelki pod głowicą to szybciej rozwaliłoby chłodnice tak sobie myślę.
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
witam mam problem , w chłodnicy wytwarza się wysokie ciśnienie i przelewem idzie płyn , zapala się kontrolka od chłodnicy.
Niwprawda. nie w tym układzie Fakt - nie ma tutaj przepływu, płyn jest zasysany do chłodnicy przy jego schładzaniu się, a nadmiar przy gorącym silniku. Jeśli stan płynu w zbiorniczku pozostaje ten sam, pozostaje sprawdzić drożność przewodu zbiorniczek-chłodnica, uzupełnić płyn - najpierw pod korek w chłodnicy , później w zbiorniczku i dobrze odpowietrzyć...
Mam już nowe spostrzeżenia.Po uruchomieniu silnika i przejechaniu ok.5 km wskazówka ledwo drgnęła węże raczej chłodne. Po przejechaniu ok.10 km węże ledwo ciepłe wskazówka na 1/3 . Jak jadę szybciej temperatura spada-dziwne. Przygazowałem na postoju i temperatura spadła (a powinna przecież rosnąc). Na wolnych obrotach troszkę się podniosła ale wentylatory...
Sposcilem wode destylowana odkamieniacz em z obiegu. ... dalej było brudne.nalaLem płyn g12 czerwony ...weszło mi około 3.5l --4 litrów. Można powiedziedzieci ze jestem zadowolony .bo po 5 minutach auta się nagrzewa na 2 stopniu tak jak przedtem na 4 stopniu po 15 minutach.i wskazówka działa. Po kilku minutach mam oba węże ciepłe wrazem z chłodnica....
żeby nie to że szukasz włącznika wiatraka to bym nic nie pisał bo zero tu elektrycznych problemów zacznij od termostatu bo jeżeli on nie otworzy to temp wzrośnie bardzo szybko i wiatrak nie włączy bo nie ma obiegu przez chłodnicę a żeby nikt nie mówił że piszę o problemie nieelektrycznym to włącznik wentylatora zapewne w chłodnicy jak zawsze
Mam Mazdę z 2003 roku szóstej generacji 2.0 w dieslu po dolaniu płynu do chłodnicy przestało działać ogrzewanie co może być przyczyną
Witam. Mam malutki problemik z madzią. kupiłem auto z pękniętą chłodnicą-pokleiłem,zalałem płynem. W kiedy odpalam auto płyn wyganiało zbiorniczkiem-wymieniłam korek na nowy.Jak odkręcę korek poziom płynu wzrasta i ucieka.Gdy auto przejedzie 3 km goni płyn zbiornikiem,odkręcisz korek to gejzer.Jak pochodzi ok. 10-15 min na biegu jałowym to grzanie jest,...
Chciałbym zapytać bardziej doświadczonych ode mnie forumowiczów czy można jeździć bez zamontowanej chłodnicy klimatyzacji. Chodzi o to że miałem małą stłuczkę i chcąc obniżyć koszty naprawy chciałem nie wymienić powyginanej chłodnicy klimatyzacji ponieważ i tak była ona(klimatyzacja) niesprawna. Wiem że w chłodnicy klimatyzacji nie mamy płynu chłodzącego...
Witam. Mam mazde 6 i pomyliłem zbiorniczek płynu chlodzacego ze zbiorniczkiem od wspomagania kierownicy wlalem tam ze 100 mililitrow płynu do chłodnicy i mam pytanie czy mogę to tak zostawić czy coś Się stanie złego?
Witam. Mój problem polega na niedziałającej do końca instalacji LPG. Zaczynając od początku a mianowicie samochodzik działał dobrze na LPG i na Pb ale nie działało ogrzewanie wiec spuściłem płyn chłodniczy ściągnąłem deskę rozdzielcza wymontowałem, oczyściłem nagrzewnice od środka i z zewnątrz, poskładałem deskę rozdzielcza wlałem wodę + środek do czyszczenia...
Witam kolegów forumowiczów ;) Mam podobny problem ze swoją maździnką 323j 1,58 BJ ;/ Zaczęło się od wyjazdu w Bieszczady - w wysokich partiach gór temperatura silnika wędrowała w maksymalne położenie. Był to piewszy tego typu przypadek, więc zjechałem na pobocze i podniosłem maskę...odczekałem chwilę. Nic to nie dało - jadąc na kwaterę zmiana temperatur...
Witam! Posiadam Mazdę 323F BG 1.8 SOHC z roku 1990. Kiedy kupiłem ją miała już założoną instalację gazową, ale nie była wbita w dowód. Teraz chciałbym ją usunąć. Butla i przewód doprowadzający gaz do parownika to nie problem, ale wszystko zaczyna się komplikować na etapie usuwania parownika i układu doprowadzającego wodę do niego. Z parownika oprócz...
Jako użytkownik Mazdy 626 z 2000r. zachęcam do tego modelu, pali 6,5l w mieście (nogę teraz mam ciężkawą, wcześniej palił mniej ale jeździłem ostrożniej), ma na liczniku 162tys. a naprawdę 70tys. więcej (przez przypadek znalazłem tą informację), na początek konieczna (ZAWSZE) wymiana rozrządu i płynów, ostatnio zapowietrza mi się siłownik sprzęgła (zamówiony),...
Witam. Posiadam Mazdę 323. Gdy ją zapale, pochodzi chwilę robi się ciśnienie na wężach od chłodzenia i płyn wyrzuca na zbiorniczek wyrównawczy. Głowica była planowana dwa razy. Uszczelka trzy razy była wymieniana. Ostatni raz gdy wymieniłem uszczelkę pod głowicą to samochód pochodził chwile i zgasiłem go, żeby dolać płynu. Dolałem płyn i zapaliłem znowu...
Witam, przy zakładaniu LPG zapowietrzyli układ chłodzenia. Mazda GE jest czuła na tym punkcie. Musisz dolać płyn do chłodnicy (nie zbiorniczka wyrównawczego) aby poziom sięgał do korka. Po nagrzaniu silnika i włączeniu wentylatora, na chłodnym silniku ponownie sprawdzasz poziom płynu (możesz to zrobić również po dłuższej jeździe). Pozdrawiam marek
http://obrazki.elektroda.net/35_12458751... witam taka kontrolka zapala mi się w mojej mazdzie i nie jestem pewny od czego ona jest może ktoś mnie oświeci ? wygląda jak zbiorniczek z płynem z którego jakaś fontanna wypływa na wlewie płynu do spryskiwacza z tyłu jest podobny rysunek ale brakuje tej fali na dole która pokazuje płyn poziom płynu w...
Jak się okazało uszczelka pod głowicą niby padła. Całkowity koszt naprawy to 800 zł , nie stać mnie. Jak na razie auto jeździ płynu z chłodnicy trochę zaczęło ubywać. Wczoraj zrobiłem trasę 450 km i jeździ dalej.
3.Jest jakaś inna przyczyna podnoszenia się poziomu oleju po za przedostaniem się płynu chłodniczego do silnika? Przedostawanie się paliwa do oleju.
Do egr dochodzi przewód gumowy. Gdzie on jest podłączony? Czy my na pewno mówimy o tym samym silniku?Żaden wąż tam nie idzie.Jedyne węże to węże od płynu chłodniczego, zawór jest elektryczny.Chyba że jest podciśnieniowy no to idzie do zaworu sterującego.
Jeśli nie płynu chłodzącego zostały zabrudzone olejem kanały wodne w czasie wymiany głowicy i stąd maź.
Zbiorniczek wyrównawczy jest przelewowy więc nadmiar w nim płynu w niczym nie zaszkodzi. Po dłuższej jeździe poziom płynu sam się wyrówna jeśli w układzie brak jest jakichkolwiek wycieków.
Jeżeli to głowica to: uszczelka +/- 100zł zawór 10-20zł szlifierz 70-150zł. najlepiej doliczyć dodatkowo nowy olej / filtr oraz płyn do chłodnicy. no i ktoś musi Ci to wszystko zrobić (mechanik) 300-600zł Do wymiany zaworu trzeba ściągnąć głowicę, do uszczelki też.
Witam miałem podobny problem w mazda 323f 1,8 benzyna też wywalało płyn też była sprawdzana głowica i wymieniana uszczelka a problem tkwił w uszkodzonym korku chłodnicy i samej chłodnicy-uszkodzona przylgnia korka który działa jak zawór zbyt wysokiego ciśnienia otwierał się po lekkim nagrzaniu silnika i wywalał płyn po wymianie korka i chłodnicy wszystko...
Jakie temperatury odczytuje sterownik silnika? To co jest na wskaźniku na desce może być już uśrednione. Jak jest uszkodzony parownik i wysokie ciśnienie LPG przedostaje się do układu chłodzenia taka sytuacja może wystąpić - ALE co jest ważne to wywala tylko na gazie, na benzynie jest normalnie. Gazownik uważa że to nie ma nic wspólnego no ale moje...
Witam! Mam podobny problem co kolega samochód strasznie dymi przy zapalaniu i bierze wodę z chłodnicy muszę wozić wodę w zapasie bo na płyn to chyba by nie urobił... Dziękuję za rade, to może być uszczelka pod głowicą... ----------------------------------------... MAZDA 626 GE 2.0 COMPREX 8V 1995 SEDAN
witaj nie umie wejsc na tego linka wogole, tzn nie laduje mi sie
no to raczej jest kontrolka poziomu płynu chłodniczego.
Odnośnie kontroli trakcji zapala się ona też gdy jest uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego ten na głowicy lub czujnik temperatury paliwa ten na pompie sprawdź odczyty elm327 plus program forscan gdy będzie któryś uszkodzony auto też będzie gaslo jak jesteś z okolic Wałbrzycha to możemy się jakoś skontaktować to ogarniemy temat
Pewnie poszła uszczelka pod głowicą i płyn idzie na cylindry.Sprawdź czy wzrasta ciśnienie w układzie chłodniczym na odpalonym silniku.Powinno byc bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym.
Witam Wygląda to na zatkanie odpowietrznika w korku zbiorniczka płynu chłodniczego. Normalnie kiedy płyn chłodniczy się nagrzewa zwiększa swoją objętość i wypycha przez specjalny otwór ,a właściwie zaworek część powietrza znajdującą się nad płynem . Kiedy stygnie kurczy się i tym zaworkiem zasysa powietrze.Jeżeli ten zaworek będzie zatkany przy kurczeniu...
Witam ponownie mechanik dopiero po weekendzie zwali miske i zobaczy nasluchiwal styków i stwierdził że panewki i teraz moje pytanie brzmi czy mogło mieć na to wpływ że głowica była zmieniana bo poprzednia była peknieta i zniknął mi płyn chłodniczy
Dymienie na biało w aucie z silnikiem benzyna+gaz to rzecz normalna ale dla pewności możesz zaobserwować czy nie ubywa płynu chłodniczego w zbiorniczku. Jeśli nie to uszczelka jest OK.
Korek jak najbardziej możliwy, wymień. Czy auto nie ma utrudnionego odpalania rano? Po nagrzaniu przyłóż lusterko do wydechu i zobacz czy nie wykrapla się płyn chłodniczy (przypadek kiedy płyn dostaje się do komory spalania) Sprawdź czy nie przybyło oleju, lub/i nie pojawił się jego ppdwójny stan lub/i majonez pod korkoem wlewu oleju (przypadek gdy...
Witajcie niestety znowu powracam z tematem z nadzieją że ktoś borykał się z tym problemem i go rozwiązał , auto mazda 323bj 2001 rok auto szarpie w zakresie do 2500 tysiąca obrotów ale tylko na ciepłym silniku , przepływomierz sprawdzony , kable nowe cewki ok ,,świece ok egr jest też ok, przepustnica ok , sondy ok z tym że jedna jest zamiennikiem ale...
Siostra ma silnik 1.6 16v w takiej samej mazdzie 323F i pali jej około 10 litrów gazu. Jak ubywa płynu chłodniczego, dużo pali, nie ma mocy to prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą. Można to wykryć za pomocą pomiaru ciśnienia silnika. Co do komputera w przypadku silnika diesla to nie wiem. Proponuję zdobyć książkę "Mazda 323 Sam Naprawiam" i tam...
Witam. Jeśli jest to kontrolka w kształcie domku z taka spirala w środku to wedle instrukcji może to być Kontrolka poziomu płynu chłodniczego. Jednak żadko była stosowana ale bynajmniej jedyna taka podobna w instrukcji obsługi to właśnie ta. Dodano po 13 A teraz z innej beczki. Instrukcje obsługi ściągniesz sobie z tej strony. Jest to tylko niestety...
Odpowiedź dostałem mailem od andrew751 i jest ona następująca "Przepalenie jednej swiecy nie ma wpływu na działanie innych, poniewaz sa połączone równolegle.Moduł elektroniczny ( znajdujacy sie w konsoli za drazkiem ) współpracuje z czujnikiem temperatury płynu chłodniczego , ten czujnik jest na kolektorze płynu -przed termostatem wkrecony od dołu....
Myślę że autor tematu dostał odpowiedź na dręczące go pytania, jeżeli nie to dyskutujmy dalej :) Podejrzewam że skoro pyta o styl jazdy to naprawdę dba o swój samochód i chce dla niego jak najlepiej :) o oleju, filtrze oleju, powietrza i paliwa nie muszę chyba wspominać, moge zaproponować wymianę płynu chłodniczego i płynu hamulcowego w szczególności,...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam. Zakupiłem Mazde 323 BG GLX 1,6 16v (silnik B6). Niedługo po kupnie okazało sie że konieczna jest wymiana uszczelki pod głowicą. Mazda "rwała się do przodu jak głupia", jednak zauważyłem że wydmuchuje płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego, oraz przy 3 tyś. obrotów kopciła na biało a po rozgrzaniu silnika i przejechaniu ok 25km z pod pokrywy...
Witam. Moja mazda po odpaleniu na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty ok 1500, gdy silnik sie rozgrzewa to spada do normalnej wartosci. Ale to jeszcze nie wszystko. Gdy skręcam kierownicą na postoju na biegu jałowym, obroty zaczynają spadać i podnosic się, po prostu falują, ale żeby tego było mało, to gdy jest jakieś obciążenie np włączę dmuchawę,...
Witam, Mam problem ze spalaniem oleju, jest to na prawdę PROBLEM. Na początku grudnia kupiłem swoją wymarzoną Mazdę 6 2.3(benz) 2003r, przed zakupem pojechałem na przegląd przed zakupowy do ASO (Auto Księżyno Ełk), wszystko wyszło b.dobrze. W tamtym tygodniu sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że poziom jest bardzo niski. Na drugi dzień pojechałem...
WITAM KOLEGÓW. Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu zalewania świec w madzi na zimnym silniku.Po zapaleniu pracuje normalnie do momentu pstryknięcia jakiegoś ustrojstwa przy silniku.Dzwięk wskazuje na jakiś przekażnik lub elektrozawór którego niemoge zlokalizować.Po tym pstryknięciu chodżi nierówno jagby nie na wszystkie cylindry,potrafi ją udusić.Przyczym...
Witam. W mojej Mazdzie 6 nie dochodzi do odpalenia się silnika. 2.0 Diesel CITD 121 KM, 2003. Opiszę i w prowadzę kolegów w temat. Problem pojawił się trzykrotnie. To jest za pierwszym przypadkiem, odpalił za trzecią próbą przekręcenia kluczyka - silnik był ciepły, godzinę po jeździe. Drugi raz, kontynuując jazdę po powyższym uruchomieniu silnika, nie...
Witam. Autko jak w opisie. Otóż. Lał olej spod wału, wałków prawa i lewa. Wymieniliśmy uszczelniacze (widać było ich znaczne uszkodzenie) i poskładaliśmy rozrząd (wcześniej zrobiliśmy znaki bo kiedy ustawiłem wszystko na GMP pompa wtryskowa była całkiem inaczej niż jak "fabryka" podaje) Autko odpaliło ale kopciło strasznie na czarno. W każdym momencie...
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem jak dotąd szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 z 2003r. 3 tygodnie temu auto trafiło do "polecanego" warsztatu celem wymiany uszczelki pod głowicą gdyż wystąpiły 2 znane zapewne objawy typu wurzucanie płynu poprzez zawór chłodnicy i jeden (jeden!!) epizod polegający na podniesieniu się temperatury silnika w czerwone...
chłodnica mazda laguna płyn chłodnica gotowanie płyn chłodnica
trwałość kondensator foliowy sprężarki klimy volvo wykorzystać wyświetlacz radia
sprzedam elektronikę archiwalne ogłoszenie
Schemat prostownika 12V z tyrystorami T25 Sterownik DEFRO-RU zPID - Wentylator nie działa