W chryslerze nie da się zamienić wtyczek, dlatego kolega Art.B dobrze Ci radzi. Posprawdzaj podpięcia czujników położenia wału i wałka rozrządu. Musi działać
Sprawdziłem to i po odłączeniu czujnika nie ma właściwie żadnej reakcji ze strony auta. Zapalam silnik i żadna czerwona kontrolka się nie zapala. Trochę dziwne?? Zastanawiam się, czy poprzedni właściciel nie zrobił jakiegoś "obejścia" tego czujnika.
problem rozwiązany powodem awarii był czujnik położenia wału
Czy zapala się Check Engine? Jeżeli tak z jakim kodem? Brak wskazań zegarów oznacza, że nie działa komunikacja po CCD (wszystkie wskazania są przesyłane w ramkach protokołu) lub moduł odpowiedzialny za wskazania nie otrzymuje poprawnych informacji. Niemniej jednak jestem przekonany, że to nie powinno mieć wpływu na jakość pracy silnika. Możesz mieć...
A czy ten "bezkolizyjny" mechanik zmierzył przynajmniej kompresje po wymianie? Dlaczego wymieniałes czujnik położenia wału?
Zacznij o poprawnego ustawienia rozrządu (proponuję zmienić "mechanika"), twój problem leżał prawdopodobnie w czujniku położenia wałka rozrządu lub czujniku położenia wału.
A próbowałeś podmienić czujnik położenia wału korbowego? Auto jedzie i gaśnie na rozgrzanym silniku, po czym odpala bez problemu po odczekaniu kilku minut to częsta usterka czujnika położenia wału.
Sprawdź bezpieczniki i sprawdź np żarówka czy jest prąd na wtyczce pompy choć nie wiem jaki tam dostęp jest.
witam chciałbym się dowiedzie gdzie jest czujnik położenia wału korbowego w chrysler Voyager 2,5 tdi na kołach zębatych
Niech kolega bardziej szczegółowo opisze swój problem, gdyż na podstawie aktualnego opisu problemu, ciężko będzie go rozwiązać. Na początku warto sprawdzić szczelność układu dolotowego oraz dokonać diagnozy czujnika położenia wału korbowego.
Sterowanie światłami jest z BCM w kabinie,ale główne zasilanie tego modułu jest z IPM( moduł z bezpiecznikami pod maską). Trzeba sprawdzić komputerem komunikację tych modułów,jeśli masy i plusy podłączone. nie było masy na czujniku położenia wału
A sprawdzałeś czujnik położenia wału korbowego??
Najprawdopodobniej padł moduł zapłonu sie przegrzewa lub czujnik położenia wału. Dość częsta usterka szczególnie w autkach z gazem
Witam Sprawdź czujnik położenia wału przy kole zamachowym
Powiedz może być ch...wy olej i czujnik położenia wału świruje
Witam, czujnik położenia wału korbowego i czujnik położenia wałka rozrządu do sprawdzenia .
Sam wiesz jak to jest z rozrządami. :) Padały tam często czujniki położenia wału, ale nie tłumaczy to braku iskry na 2 garach.
Diagnostyka potrzebna bo tak to na chybił trafił wymienisz pół samochodu. Podejrzane to czujnik położenia wału, czujnik temperatury, wtryski a nawet sam rozrusznik.
Napewno padł czujnik położenia wału u mnie tak było
Doszłem do przyczyny gaśnięcia jeżeli komu kolwiek zacznie gasnąć Chrysler Voyager 3.3l 1996r podczas jazdy po nagrzaniu to 90% tak jak w moim przypadku czujnik położenia wałka rozrządu lub jak to mam miejsce na wielu komentarzach czujnik położenia wału korbowego. U mnie problem rozwiązany.
czy za wskazania obrotomierza odpowiada czujnik położenia wału ? podłączyłem się elmem i na kilku programach pokazuje 212rpm
Temat rozwiązany . Wymiana czujnika położenia wału korbowego I położenia wałka rozrządu (Pomogła) !!!
Może być czujnik położenia wału, ale może być też wyciek gazu do kolektora ssącego i zalewanie silnika przez 2 paliwa naraz. Dla testu zakręć zawór na butli, pojeździj żeby wypalić gaz z przewodów i wtedy zgaś na benzynie, po czym spróbuj odpalić
Chrysler 300m iskra jest tylko na jednym cylindrze. Czujnik położenia walu wymieniony. Dalej to samo.
Okazało się, iż rezystancja w porządku, a zasilania cewki 0,3V na zapłonie. Zasiliłem cewkę "na krótko" i odpalił, lecz po chwili kable pod maską się zapaliły żywym ogniem. Okazało się, że 4 żyły pozbyły się izolacji dzięki za mocno napiętym "trytytkom" i nastało zwarcie. Po zlutowaniu i odpowiednim zaizolowaniu przewodów auto odzyskało ducha :):):)
sugeruję sprawdzić, podstawić, czujnik położenia wału może też coś z komputerem nie tak ale zaczął bym od tego czujnika. Są jakieś błedy?
Cześć, Temat stary ale taka sama dolegliwość mnie dopadła. Poradziłeś sobie z tym problemem? Ja wymieniałem zawór na listwie CRD, sprawdzałem wtryski, czujnik położenia wału też wymieniony i dalej problem występuje.
Regulator jest w komputerze... Sprawdź czujnik położenia wału (impulsator - czujnik obrotów). To najczęstrzy powód w tych silnikach... Pozdrawiam!
Złe ustawienie szczeliny powietrznej czujników położenia wałka rozrządu i wału korbowego.Mają mieć 1 mm.
podpinam się do tematu. czy ktoś może wskazać miejsce gdzie znajduje się czujnik położenia wału??? Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuje za pomoc :)
Został wymieniony czujnik położenia wału korbowego gdyż wcześniej gasł gdy się rozgrzał. Iska jest. Świece mokre.
Witam. Chciałbym skorzystać z Waszego doświadczenia i wiedzy. Proszę o interpretację wykresów. Auto straciło moc i pali jak smok. Na gazie i benzynie to samo. Czujniki już wymienione to: czujnik położenia wału, temp. dolotu, map sensor, temp. cieczy i przepustnica. Silnik 3.6 Chrysler. Posiadam tylko takie wykresy. https://obrazki.elektroda.pl/1776081300_...
wymieniłem czujnik położenia wału, świece, kable Diagnostykę komputerową robiłeś ? takie wymienianie w ciemno jest bez sensu.
W moim przypadku postawiłem na czujnik położenia wału korbowego i trafiłem :D Ale jak pisałem wcześniej - to loteria - nie dość że nie wiadomo który, to jeszcze nie ma pewności czy to na pewno czujniki.
Mój mechanik stanął na wysokości zadania! przeczyścił wszystkie styki związane z czujnikami, posprawdzał przewody i voyager hula!;D a winą było to, że w lutym inny mechanik wymieniał czujnik położenia wału i sprawdzał go metodą prób i błędów... skutkiem tego była ta awaria, ponieważ nie zabezpieczył dobrze przewodów oraz spalił mi radio... dzięki panowie...
Po pierwsze błąd P0340 to nie tylko czujnik wałka rozrządu, ale także błąd czujnika wału, albo błąd sterownika silnika. Kolejny błąd to uszkodzony czujnik oleju. Ja obstawiam że to czujnik położenia wału. A skoro piszesz że silnik dziwnie kręci to spróbuj odpalić go z "Plaka" i daj znać jakie są objawy.
Witam samochód podczas jazdy na autostradzie gdy jest już rozgrzany szarpie bardzo mocno silnikiem obrotu z około 4000 gwałtownie spadają o 1.500 tys i tak jak by na sekundę wypadal zapłon. Typowalem katalizator ale twój opis czujnika położenia wału bardziej pasuje .Po za tymi objawami brak innych robi to i na LPG i bp.
Z tymi naszymi CRD (bo też mam taki) nie jest "różowo" i nawet ASO wymiękają pod względem diagnozowania. W lecie miałem problem z czujnikiem położenia wału - silnik po nagrzaniu po prostu gasł podczas jazdy. Zatargałem auto do ASO Chryslera w Poznaniu i tam po diagnozach DRB3 i testach nic nie znaleźli (żadnych błędów na kompie). ZERO inwencji "naprawiaczy",...
Połączyłem 4 diody niebieskie (3V) szeregowo co daje razem 12V. Podczas kręcenia nie pojawia się nic, dopiero gdy odpuszczę kluczyk dioda przez 1-2 sekundę świeci się, po czym gaśnie i w tym momencie słychać jak rozłącza się przekaźnik ASD. Zaobserwowałem, że po odłączeniu kostki jednego wtryskiwacza, auto jakby na pół sekundy odpaliło. Może to złudzenie....
Witam sprawdż diodą led z opornikiem impulsy na wtryskach czy przychodzą, czujnik położenia wału czy wychodzi z niego sygnał do komputera, na wtyki do cewek przychodzi na stałe plus po przekręceniu stacyjki a nie tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem.Proponuję dokładnie sprawdzić wtyki od cewek do kompa i sterownika ASD pod względem śniedzi, braku dobrego...
Tak jak napisał przedmówca, jak nie pomoże to wtedy skupić się na czujnikach położenia wałka rozrządu ew. wału korbowego. Niestety większość komputerów silnika w naszych autach nie zapisuje błędów i trzeba szukać po omacku.
Nic a nic wymieniłem praktycznie wszystko prócz czujnika położenia wału ale nie wiem czy to coś zmieni jak go wymienię nawet od gazu modulator drugi podłączyłem i nic się nie zmieniło.
Witam.wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu .sprawdziłem czujnik położenia wału korbowego i przeczyściłem styki.Odpaliłem auto i pracował przez 40 min bez szwanku ,ale z podłączonym prostownikiem odłączyłem prostownik i po 5 min zaczęły spadać obroty silnik zgasł. zdjąłem klemę minusową i podłączyłem woltomierz między odłączoną klemę a minus akumulatora...
Najlepiej podłączyć auto pod sprzęt diagnostyczny. Może być wiele przyczyn: cewka zapłonowa, sterownik silnika, czujnik położenia wału, przerwana wiązka elektryczna, bezpieczniki, praktycznie wszystko co jest odpowiedzialne za zapłon. Należy sprawdzić dlaczego kontrolka migła lub też zaświeciła się
Problem : Czasami pali się "czek" jednocześnie wskaznik ładowania idzie maxymalnie do góry rozbłyskają swiatła , wskaznik oleju i szybkościomierz albo idzie do zera albo do max. Po chwili wszystko wraca do normy. Jednocześnie obserwuję kłopoty z zapaleniem samochodu- zdarza się , że rozrusznik kompletnie jest martwy , po kilkukrotnym przekreceniu startera...
czestą usterką jest czujnik położenia walu lub wałka rozrzadu
Nie bardzo wiem po co wymieniłeś czujnik położenia wałka rozrządu? Tak jak piszą w innych postach w większości przypadków wadliwy jest czujnik wału, ale łatwo go sprawdzić. Jeżeli przejedziesz owe 5-10 km i silnik zgaśnie to polej czujnik zimną wodą . Jeżeli odpali to już masz przyczynę.
Miałem podobne objawy- ale było to jeszcze uwarunkowane temperaturą otoczenia. Jak było gorąco dosłownie gasł i oddpalał, przy wyprzedzaniu podobnie. Szukałem prawie 2 lata - wszyscy znawcy Amerykanów w Poznaniu rozkładali ręce - mechanik z Szamocina znalazł uszkodzony MAP Sensor, i chodzi malinowo. Przerabiałem to samo (gaśnięcie po rozgrzaniu) -...
Witam wszystkich. Pisze tutaj z pytaniem dotyczącym mojego samochodu. Wymieniłem świece i kable /i tak było trzeba bo sporadycznie widziałem jak na kablach już iskrzyło/ w moim Voyager że z 2003 roku. Gdy jest ciepły silnik nie chce zapalić. Na zimno od pierwszego strzału. Czytając odchłanie internetów nadknołem się na taką cześć jak czujnik położenia...
W tym aucie czujników położenia wałka i wału miernikiem nie sprawdzisz(czujniki Hala),objaw który opisujesz wygląda na źle wyliczony moment iskry.Sprawdź czy właściwie ustawiłeś czujnik wału (jest tam spora regulacja ).Zakładam że czujniki są właściwej jakości. Jeśli mowa o zanikaniu iskry miałem uszkodzony sterownik ,naprawiłem i było ok.(jedyny kłopot...
Witam. Mam podobny problem. Voyager 96r 2.5TD VM. Wymieniałem sprzęgło ,trochę to trwało bo ok 3 tygodni ,po pracy po 1-2 godz.Kiedy złożyłem skrzynie i większość poskręcałem do kupy, postanowiłem odpalić auto i sprawdzić sprzęgło. Auto zapaliło i zaraz zgasło, w taki sposób jak nie odblokowane immo.Przed uruchomieniem sprawdzałem prąd na elektrozaworze...
Witam Posiadam Voyaga 2.4 benzyna bez gazu mianowicie autko wszystko super jak go kupiliśmy zero problemów . Autko nie robiło żadnych problemów dopóki gdy jechałem do pracy nie zgasł ( 20 km zaledwie ) później tylko już hol .... Autko ostygnie pali bez problemu wchodzi na obroty nic zero objawów tylko jak się zagrzeje wchodzi maks na 2000-3000 obr/min...
Witam. Mam problem ze swoim vojtkiem 2,5 td vm. Od jakiegoś czasu zaczął szarpać przy przyspieszaniu i na zimnym silniku na "wolnym biegu", w tym czasie obrotomierz szaleje, zdarza się że zgaśnie na środku skrzyżowania. Na początku po zagrzaniu ustępowało teraz jest coraz gorzej. Może ktoś miał coś podobnego? p.s gdzie znajdę czujnik położenia wału?...
Zgłębiłeś tajniki budowy i działania pomp VP37 i VP44? Przy VP44 masz czujnik obrotów pompy, plus czujnik położenia wału - one określają kolejność cylindrów i ich suwy - rozdzielacz tylko mechanicznie otwiera/zamyka poszczególne sekcje pompy. W VP 37 masz czujnik wału i czujnik wzniosu iglicy wtryskiwacza - tu z kolei one dyktują sterownikowi kolejność...
Witam wszystkich forumowiczów. Od pewnego momentu jestem szczęśliwym posiadaczem voyagera z 97 roku, 2.4 benzyna 151 KM. W ubiegłym tygodniu autko zawiodło, a mianowicie podczas jazdy autko zgasło i nie chce odpalić. Przyczyną jest brak iskry, cewka wymieniona na nową, czujnik położenia wału też nowy, oraz czujnik położenia wałka rozrządu. Pompa podaje...
Witam, mam taki problem z moim Chryslerem Voyageren 2003 2.8 crd, Otóż po wymianie silnika (sam słupek) auto nie chce zapalić , na chwilę zapała ( ok 2 sek) i gaśnie lecz kiedy przetrzymam gaz i zrobię szybki start bez czekania na świece i pompę udaje się go odpalić . Potem auto już jeździ normalnie. Problem ten występuje przy zimnym i ciepłym silniku....
Miałem niedawno podobny przypadek w Mondeo. Pierwsze podejrzenie: czujnik położenia wału (miał odrapane kable). Pogrzebałem i palił bez problemów, ale po kilkunastu minutach znów to samo. Pogmerałem wtyczką przy cewce (i wiązką) i znów zadziałało. Przyczną był straszny stan wiązki, w kilku miejscach załamania i przetarcia. Tylko, że Cdif pokazywał mi...
Witam wszystkich! Posiadam Chrysler Voyager 2,5CRD z 2002 roku. Od początku auto dymi na siwo przy odpalaniu. Przy następnych odpalaniach kiedy silnik jest ciepły nigdy to nie występuje. W trakcie jazdy silnik nie dymi. Wymieniłem świece żarowe, czujnik położenia wału i wałka rozrządu, przekaźnik świec żarowych, sprawdzałem ciśnienie na cylindrach -...
ja dodam coś od siebie problemy z ładowaniem ziązane są z czujnikiem położenia wału, wiem że to dziwnie brzmi ale tak jest,walczyłem z tym ponad rok. po krócce to opiszę, obrotomierz raz dziełał raz nie, klima nie chodziła, światło wewnętzre długo się paliło... regulator napięcia jest przy alternatorze i wygląda tak, kawałek prostokątnego plastiku z...
W takim przypadku należy wymienić czujnik położenia wału. Żaden moduł czy regulator czy też body computer. Czujnik jest trudno i dostępny więc zdecydowałem się na naprawę w ASO, nie żałuję i przestrzegam bo porady pseudo mechaników doprowadzą was do bankructwa. Dopiero po pół roku kolega "mansky" zasugerował coś mądrego ! W tym samochodzie CHRYSLER...
Mój Chrysler od pewnego czasu zaczął szarpać na wysokich obrotach- krótkie przerwy w pracy silnika, (odczuwane jako szarpnięcia) w czasie jazdy. Podczas jazdy na niskich obrotach jest O.K. Kiedy jest potrzebne trochę mocy czyli przyspieszenia , zwiększenia obrotów co jakiś czas szarpnie. Przy okazji pali potworne ilości gazu. Wtryski - sprawdzone, świece,...
Witam, jestem właścicielem :kultowego już auta:) chyba" dodge neon 2.0 SOHC. Po zgaszeniu auta i pozostawieniu w temp. -17 st C auto kręci a nie odpala. Nie wiem czy winę ponosi mróz, obecnie się odmraża. Sprawdziłem iskrę - jest na wszystkich świecach, wtryski podają paliwo, czujnik położenia wału wcześniej wymieniałem i powinien być ok, wymieniłem...
Witam Panów i przepraszam że mam Waszym temacie zapytanie, czy komputer silnika 3,3 z lat 94-95 jest zamienny z silnikiem 3,0 który to jest w moim vojadzerku. Silnik 3,0 wyposażony w klasyczny rozdzielacz zapłonu, nie ma czujnika położenia wału przy kole zamachowym (od str. aut. skrzyni). Z innych blogów wiem że jest odpowiedzialny za iskrę. Ponieważ...
Ogólnie rzecz biorąc lampka chceck się nie pali. Do niedawna auto gasło po trasie i czasem na postoju. Wymieniłem czujnik położenia wału i wałka rozrządu. Problem z zaśnięciem ustąpił, ale nie mogę wykasować błędów. Próbowałem też odłączyć akumulator na 40 minut z przekreconą stacyjką i po podłączeniu aku i kluczykowaniu pokazały się te same błędy....
Witam szanowne grono... Od pewnego czasu nie mogę się uporać z elektrycznym problemem w swoim Sebringu 2,7 2001r. Od samego początku po zakupie raz na jakiś czas wywalało błąd silnika EGR P0403. Znalazłem w końcu chwilę czasu żeby go zdemontować i wyczyścić, sprawdziłem też na krótko czy zawór się otwiera i zamyka. Zmontowałem wszystko do kupy i zaczęła...
Podstawową sprawa jest aby sprawdźić połączenia całej instalacji rozłącz akumulator wypnij kostki wypsikaj sprajem do elektroniki ,sprawdź połączenia pinów ewentualnie przelutój sprawdź połączenia masowe. Sprawdź czy masz iskrę może być czujnik położenia wału uszkodzony. Podaj mi kody jakie pokazały się mechanikowi są to czterocyfrowe. Sprawdź kody...
Kanał do niczego nie potrzebny. Czujnik przykręcony jedną śrubą w obudowie skrzyni 2-3 cm od silnika, patrząc z lewej w prawo na godzinie 2 czyli po stronie ściany grodziowej. Dostępny od góry, lekko poniżej łącznika elastycznego tylnego kolektora. Akurat w Chryslerach i pochodnych dostęp do czujników i osprzętu jest zwykle dobry, czego nie można powiedzieć...
Witam, Mam problem z Chrysler Voyager 2,4 1997 + gaz sekwencja, dwa dni po wymianie akumulatora nie odpalił, stwierdziłem że to cewka zapłonowa. Po wymianie odezwał się tylko jeden tłok i dalej nic, nie ma wysokiego napięcia na przewodach. Zasilanie we wtyczce + dochodzi i jedno "0" sterujące, natomiast drugie jest stałe. Wyświetla tylko błąd nr 12...
witam. mam pytanie, moje autko pali tylko na dwa tłoki. sprawdzałem świece dwie nie dają iskry. sprawdzałem również czujnik położenia walu, tez ok. jaka może jeszcze być przyczyna. proszę o podpowiedzi. z góry dziękuje.
Witam Mam wielki problem z odpaleniem mojego Chryslera, po dojechaniu pod dom przestał odpalać.. Wymieniłem cewki,świece, czujnik położenia wału, czujnik rozrządu. Przewody od czujników do centralki sprawdzone. Przewody od cewki do centralki sprawdzone, brak informacji w kodzie z kluczyka. Gdzie szukać problemu? Zauważyłem, że jak czujnik na rozrządzie...
Czyli któryś czujnik - MAP, położenia przepustnicy, temperatury, pozycji walu korbowego, Lambda, troche by się zebrało do badań.
Brak informacji o silniku aja tego nie wiem. Jest możliwość wykrycia takiej sytuacji ponieważ czujniki sprawdzają: 1 położenie tłoka (GMP) oraz 2 położenie wałka rozrządu (szczególnie DOHC). Jeśli natąpi zmiana czasów to jest objaw przestawienia rozrządu.
Powodem całej tej sytuacji był czujnik położenia wałka rozrządu .
Witam Cała zabawa spowodowana była przez fiksujący czujnik położenia wałka rozrządu. Nawet w serwisie postawili diagnozę: prawdopodobnie czujnik położenia wałka z naciskiem na prawdopodobnie. Czujnik ten niedługo wcześniej był wymieniany na zamiennik. Okazał się lichy. Następny kupiłem z lepszej firmy - do dzisiaj spokój. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów...
Miałem podobny problem w chrysler 300 cc> Paliło czujnik ciśnienia na magistrali paliwowej- po 3 krotnej wymianie,poleciał sterownik. Główną przyczyną była przetarta wiązka. Tak się skubana przetarła, że +5v łączyło się z wtryskiem i masą.
Jak na razie to nic nie zobaczę autko zholowano BRAK ISKRY, uwaliło wzbudzanie iskry a ostatnio cewkę, i jedyne co mnie drażni to to że aparat zapłonowy to też ma cewkę, czujnik halla, czujnik położenia wałka rozrządu i to ustroistwo. interesuje mnie czy jak mech to rozwiąże to jak to długo pojeździ i co będzie masował, czy aparat zapłonowy czy silnik,...
Mam stratusa 2.0 po przejechaniu jakiegoś odcinka samochód gasnie tak jakby coś odcinało napiecie i do tego zapala siękontrolka check engine,bo jak zgaśnie to nie idzie go odpalić ale jakchwilkę postoi to odpali i mogę jechać dalej byłem na diagnozie i wykazało ze jest walniety czujnik położenia wałka rozrządu wymieniłem go i dalej to samo czy są jeszcze...
Paweł17051982 - spis błędów który znam kończy się przed tym numerem. Niemożliwość odpalania to może być coś z ciśnieniem na listwie, ale to gaśnięcie powyżej 2 tys. obr. - czujnik położenia wałka rozrządu ??? Tocka - może być niesprawny regulator lub sterowanie ciśnienia w pompie (lub czujnik ciśnienia na listwie ?). To nie będzie wina zaworu przelewowego...
witam mam problem z tym autem z silnikiem 3.8 l , 1996 rok benzynka, automat Auto przycholowano po regeneracji skrzyni (montaz i demontaż ) i nie odpala Brak wysterownia z komputera przekaźnika głowniego co puszcza prad na cewke i wtryskiwacze , iskry,brak zasilania na cewkę,brak zasilania na wtryskiwacze i wysterowania ich . brak sygnału z czujnika...
Witam. Mam problem ze swoim autem. Otóż jadąc ze stałą prędkością np na drugim biegu to na niskich obrotach od 1500 - 3000 występuje szarpanie. I im dłużej jadę z tą prędkością to szarpie coraz bardziej. DOpiero gdy wcisnę mocniej gaz lub odpuszczę całkiem szarpanie ustaje. Dodatkowo przy gwałtownym przyśpieszaniu na wysokie obroty jest taki dziwny...
Witam. Od kilku miesięcy usiłowałem usunąć usterkę powodującą brak mocy silnika w voyagerze 2.4. Miało to miejsce przy pracy sinika i na lpg i na benzynie. Kody wyświetlane przez licznik i przez komputer serwisowy na stacji diagnostycznej pokrywały się i pokazywały zbyt ubogą mieszankę i awarię zaworu egr. Po wielu konsultacjach i wymianie cewki zapłonowej...
chrysler voyager czujnik położenia wału chrysler czujnik wału chrysler czujnik położenia
kabel monitor 120hz licznik honda naprawa silniczka wycieraczki
nadajnik iskrowy wysokie ciśnienie ssania
Programy do automatycznego wyłączania monitora PC Jak otworzyć inwerter Fronius do podłączenia kabli?