sorry zle napisalem wczesniej, nowej pompy nie montowalem, przerzucilem tylko nowy czujnik do starej pompy. Na wtryskach nie mam czujnikow. Kiedys szukalem czujnika polozenia walu i mysle , ze go nie ma, choc moze sie myle. Bo on jest zawsze umieszczony tylko przy wale rozrzadu?? A opornosc to ile ma miec, Ze 100 ohm?? Dodano po 1 sprawdzilem, czujnik...
P1352 - Czujnik początku tłoczenia.
problem rozwiązany. Do wymiany był czujnik początku tłoczenia, i po wymianie wszystko pogasło i autko smiga jak należy. Koszt naprawy to 150zł (za tyle kupiłem używany czujnik). Dzieki wszystkim za rady. pozdrawiam
Masz silnik 1Y, zwykły diesel W tym temacie jest schemat do niego, niestety słabej jakości [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Faktycznie między rurkami wtryskiwaczy jest piezoelektryczny czujnik początku tłoczenia. Co do obrotomierza, to zobacz do złącza 2 stykowego, które jest nad rozrusznikiem, to są te same kable, które...
Na dźwigienkę pompowtryska montujesz czujnik zegarowy! Najniższe położenie dźwigienki to początek tłoczenia. Cała filozofia polega na odpowiednim ustawieniu go na śrubie regulacyjnej! Musisz mieć trochę doświadczenia, czuć ten moment kiedy dochodzi do zderzaka(at) Pirerwszy raz zrób tą regulację pod nadzorem osoby znającej temat, bo można doprowadzić...
Witam Faluje (nie zawsze) na wolnych. Cały czas wyskakuje błąd czujnika początku tłoczenia.Czy on jest przyczyną??pozd
Tak jak kolega wyżej pisał - pompa wtryskowa rozdzielaczowa, początek tłoczenia to 12° przed GMP a na czujniku zegarowym 1mm.
I jak Injection, inaczej początek tłoczenia wtrysku, są lampy stroboskopowe z czujnikiem piezoelektrycznym, który zapinasz na przewód wysokiego ciśnienia i możesz sobie ustawić w ten sposób pompę Eee, dubel ;)
A po to, że jak nie ma vcds to w głowice pompy wkręca czujnik i wie jak ustawić początek tłoczenia.
Witam jak w tytule potrzebna wartość początku tłoczenia dla 1.9d ustawianej czujnikiem zegarowym.
C-360-3p ma pompę rozdzielaczową i tam zadną kapilarą nic nie ustawisz jak w rzędowej.Pozostają 3 metody 1-Organoleptycznie 2-Czujnikiem wkręconym w głowice pompy ustawić początek tłoczenia 3-Dynamicznie za pomocą czujnika na przewodzie paliwowym
Czujnikiem które wskaże początek i koniec tłoczenia
A dlaczego w ogóle była wyciągana ta pompa?? Oraz czy początek tłoczenia odczytany czujnikiem zegarowym przy 5 stopniach po GMP zgadza się z tym wybitym na tabliczce znamionowej pompy??
Ja nigdy nie ustawiam wyprzedzenia początku wtrysku za pomocą cech na kole zamachowym. Często one nie są w tym miejscu gdzie powinny być. Mój sposob: Kątomietrz 360 stopni na koło pasowe. Pokrywa zaworów sciagnięta na pierwszym cylindrze , naciskamy na zawór i wyczuwamy gmp. Od tego momentu zerujemy kątomierz, cofamy kąt o daną wartość i po wkręceniu...
A czy ktoś z was wie jak użyć samego czujnika kąta wtrysku do pomiaru początku tłoczenia (jaki to typ czujnika i jak działa). Mam ten silnik ale bez modułu i nic nie podpięte. Pozdrawiam
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
Mieliśmy podobną przyczynę, problem okazał się w jednym przypadku egr, w drugim przepływomierz, w trzecim czujnik wału, w czwartym zawór początku tłoczenia w pompie, w piątym sterownik pompy w szóstym powietrze lub inny syf w paliwie...
no i to niestety prawda najpierw czujnik a potem blokada wału,inaczej nie da rady! Niezupelnie. Przy twojej metodzie mozesz polamac montaz czujnika w przypadku Lucasa.
Tak początek tłoczenia też jest ustawiony. Czujnik z góry jest do sterowania wolnymi obrotami:(tak stwierdził mechanik)
Ustawiasz na znaki na 1wszy cylinder, wkęcasz w czujnik zegarowy w pompe. Napinasz min 2mm. Cofasz silnik, a nastepnie najezdrzasz na znaki. Masz miec 1 mm +/- 0,03 mm http://obrazki.elektroda.pl/6162840600_1...
Na poczatek ustaw dobrze kąt początku tłoczenia pompy
Dzień Dobry, Chciałem ustawić pompę wtryskową bosch 0 460 484 056. Chcę ustawić kont wtrysku, jaka dla tej pompy jest wartość na czujniki zegarowym. Gdzieś znalazłem że 0,83. Pozdrawiam i dziękuję
Właśnie to nie jest prosta pompa A co w niej jest takiego skomplikowanego? Mamy w niej czujnik położenia listwy, nastawnik dawki wtrysku, elektromagnes suwaka odpowiadający za początek tłoczenia i czujnik temperatury paliwa na obudowie. Nic więcej. To wszystko należy sprawdzić. W przypadku uszkodzonego czujnika ciśnienia doładowania i temperatury cieczy...
Samochód oddałem. klient zadowolony ale mówiłem mu że samochód nadal nie ma tej siły co powinien i co posprawdzałem. Według logów wszytsko było cacy. ciśnienie , dawka, timing, maf, czujniki przy pedałach, początek tłoczenia, jedynie korekty na wtryskach wysokie i niskie ciśnienie sprężania zwłaszcza na 4 cylindrze 3mg na zimnym i 24 bary na cylindrze....
Daj sobie spokój z obniżaniem ciśnienia -to staroć z bezpośrednim pojedynczym wtryskiem i zawsze będzie głośniejszy, tym bardziej przy początku tłoczenia ustawianym na "oko". Ustaw wzorcowo początek wtrysku przy użyciu czujnika zegarowego, to i głośny klekot powinien się uciszyć - wymagana kontrola dynamicznej regulacji kąta początku tłoczenia, możliwe...
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Witam.Panowie mam mały problem ponieważ zmieniłem rozrząd w Golfie 3 mojej siostry i silnik zbyt "miękko" pracuje.Pożyczyłem polski przyrząd do ustawienia początku tłoczenia od znajomego ale nie bardzo wiem jak ustawić kat wyprzedzenia zapłonu tak żeby było jak fabryka chciała.
USTAWIANIE POCZĄTKU TŁOCZENIA Warunki wstępne: * Mechaniczne ustawienie podstawowe silnika i * naprężenie paska zębatego w porządku Wykręcić odpowietrznik pompy wtryskowej. Wkręcić końcówkę pomiarową KDEP 1880 (M10) lub KDEP 1085 (M8). Do końcówki wstawić czujnik zegarowy ze stopką pomiarową. Naprężyć wstępnie czujnik zegarowy i dokręcić śrubą mocującą...
Ja rozumiem, ale dla pewności zapytam jeszcze raz. Nie ma znaczenia ile razy obroce kołem pompy? Jeśli będzie się pokrywać otwór na kołek to musi pasować? Tak, zawsze jak pasuje na kołek to wtrysk na pierwszym. W tym silniku, trzymając się instrukcji kolegi Toku 74, prawie zawsze udaje się odpalić samochód bez zabawy z początkiem tłoczenia i na pracującym...
Przy pompie vp niesprawny czujnik wtrysku sterującego nie powoduje zapalenia kontrolki EDC jednak sterownik widzi to jako błąd. Weryfikacja początku tłoczenia odbywa się wtedy w oparciu o czujnik obrotów wałka pompy. Silnik pracuje praktycznie bez zmiany parametrów. Część manów z pompą VP w ogóle nie posiada wtrysku z igłą.
Zgłębiłeś tajniki budowy i działania pomp VP37 i VP44? Przy VP44 masz czujnik obrotów pompy, plus czujnik położenia wału - one określają kolejność cylindrów i ich suwy - rozdzielacz tylko mechanicznie otwiera/zamyka poszczególne sekcje pompy. W VP 37 masz czujnik wału i czujnik wzniosu iglicy wtryskiwacza - tu z kolei one dyktują sterownikowi kolejność...
No to nieco opisze bo nie jest tak łatwo.... Na kole zamachowym sa dwa znaki. Pompę zgralismy do pierwszego znaku, wał i wałek na drugi znak do GMP. I dupa...nie odpala. GMP był sprawdzany juz nawet przy wykręconym 1 wtrysku więc na 100% jest pewny. Silnik reaczył odpalić dopiero po przyspieszeniu pompy o jeden ząbek.....ale faluje na obrotach a po...
Początek tłoczenia dla silnika D0824LFG01 wynosi 3°+1° przed GMP. Na kołnierzu pompy szukasz oznaczenia 4-4 i w tej pozycji ustawiasz koło zębate pompy. Wkładasz pompę do silnika, mocujesz czujnik zegarowy i na fasolkach ustawiasz pompę tak aby przy 3° przed GMP czujnik pokazywał dokładnie 1mm. I po sprawie.
Zrozumcie że tdi w plusowych temperaturach nie potrzebuje świec do odpalania-zdejmij wtyk z czujnika temperatury i spruboj uruchomić silnik ,jeżeli zapali bez problemu to masz problem z ustawieniem początku tłoczenia. A to tak jest od kiedy? Miałem i mam TDI jakoś od 10 lat, i zawsze jak temperatura spadała poniżej 5 - 7 stopni, to świece stawały się...
Jeden z czujników niesprawny. Np temperatury cieczy lub paliwa. Ma to potem związek z korekcją początku tłoczenia.
ustawienie zapłonu niejest prostą sprawą potrzebne są specjalizowane akcesoria są dwie metody statyczna polega na ustawieniu początku tłoczenia pompy wtryskowej czujnikiem umieszczomym w głowicy rozdzielczej pompy,i wynosi on 1 mm + -0,02 przed GMP druga metoda to dynamiczna ,po zapięciu specjalnego przetwornika na przewód wtryskowy sprawdza się w czasie...
Tak, przy odpalaniu i jak silnik jest zimny to może kopcić bialym dymem i nierowno pracować Przy niesprawnych świecach żarowych owszem , z komina zachmurzy, ale tylko przez kilkadziesiąt sekund, ale nie przez 10-15 minut aż do rozgrzania. Odnośnie chmurzenia oraz niskiej kultury pracy motoru może mieć wpływ nieodpowiednie wyprzedzenie początku tłoczenia...
Oj, bo użyłem potocznego sformułowania. Dla zorientowanych wiadomo chyba że chodzi o początek tłoczenia. Kąt wtrysku przecież daje się określić tak naprawdę chyba tylko czujnikiem wzniosu iglicy wtryskiwacza.
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Chyba źle sformułowane pytanie, to nie jest silnik na pompie, komputer sam decyduje o chwili załączenia pompowtryskiwaczy (czas wtrysku) na podstawie danych z czujników i analizie danych przetworzonych z pamięci.
Frezowanie czopu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic95... Ustawienie rozrządu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Ustawianie kąta wtrysku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Jest tego o wiele więcej - wystarczy chcieć poszukać. Dodatkowo do ustawienia statycznego kąta (początku tłoczenia) wtrysku potrzebny jest...
Odnośnie szczelności zaworów to wypompował po 29 bar na każdy cylinder. Wałek mam rozumieć czujnikiem zegarowym sprawdzić wysokość każdej krzywki tak. Bo wzrokowo wygląda idealnie a widziałem nie jeden wytarty np. od PD. Jedyne co mnie zdziwiło po remoncie głowicy to zawory wystawały bardziej nad powierzchnię głowy. Nie mierzyłem przed i po. Sprawdziłem...
Na początek sprawdź świece żarowe, przekaźnik podgrzewania, czujnik temperatury, filtr paliwa. Najlepiej byłoby sprawdzić ciśnienie sprężania, ciśnienie tłoczenia pompy (pewnie wytarta głowiczka)
Witam W końcu odebrałem mojego golfa po skutkach "gibającego koła" Wsadził mi drugi silnik niestety bez turbo. Z głowicy odczytałem że z 96' roku zresztą mechanik też tak mówił. Po oględzinach zauważyłem kilka nowości na pompie czego wcześniej nie miałem. Szukałem trochę po forum ale trudno szukać jak się nie wie czego. 1. Automatyczne ssanie (zielone)...
Eispritzpumpe kaput! A dokładniej elementy tloczace Jak coś daj do warsztatu który zrobi to porządnie. Ustawia się np. kąt wtrysku na kółku ktore nie posiada klina! a do tego zęby sa grube i jest ograniczona regulacja początku tłoczenia to i kółko trzeba mocno zakręcić aby się nie przestawilo, nie wspominam już o czujniku HDK i regulacji luzu listwy...
Jeżeli nastawnik nie pomógł, proponuję sprawdzić i wyregulować początek tłoczenia. Pewnie łańcuch już wyciągnięty i pompa wtryskowa nie ruszana. Po ustawieniu pompy (czujnikiem zegarowym ) będzie dobrze palił na ciepło i zimno. Oby!!
Wtryskiwacze sprawdź. W odpowiedniej pracowni. Do tematu jeszcze dołożę początek tłoczenia - zbyt późny. Może wina czujnika, sterownika, mapy. Logi by się przydały. Obecność nagaru blokująca geometrie oraz wirnik ( zaciera się, zmniejsza obroty - doprowadza do dławienia spalin i miejscowego przegrzania) Jakość oleju silnikowego oraz jego wymiana na...
robokop,napisałem że rozrząd sprawdzony,tzn żepoczątek wtrysku też. A słyszałeś o czymś takim jak przestawiacz kąta wtrysku? Usłyszeć zawory w dieslu na wysokich obrotach to nadsłuch trzeba mieć. Ponadto przy hydropopychaczach przyczyna może być tylko jedna - niedostateczne ciśnienie oleju.Ewentualnie za bardzo splanowana głowica przy remoncie, ale...
Po wymianie tranzystora w sterowniku pompy VP44 od opla pompa daje za małe ciśnienie. Podłączyłem na stole pompę pod program Denisa i wywaliło mi takie błędy: 59 BIP Fault (Begin of Injection Point) (31) 53 Angle sensor/IWZ system (18) Przy podłączeniu zasilania zawór regulacji dawki odzywa się bzyknięciem, czy jest uwalona pompa mechanicznie, czy ma...
czujnikiem zegarowym to się sprawdza już tylko stare kible TD z mechanicznie sterowaną pompą wtryskową do dokladnego pomiaru i ustawienia kąta początku tłoczenia w pompach sterowanych elektronicznie używa się vaga a dokładne bloki pomiarowe podali Ci już koledzy w drugim identycznym temacie jaki założyłeś więc tu nie chcialem już tego powielać
Witam Mam problem z fordem fiestą 99 rok 1.8D endura-de z pompą bosch 0 460 484 150 Został wymieniony rozrząd i przyszło na ustawienie pompy czujnikiem zegarowym. Po złożeniu rozrządu (stosując przy tym blokade wału, liniał wałka rozrządu oraz blokade pompy) pompa została ustawiona że tak powiem na zero czyli za pomocą trzpienia włożonego w jej koło...
Witam. Chciałbym zaprojektować układ oparty na arduino i czujniku przepływu wody, który sterował by praca zaworu kulowego, będzie on wykorzystany w moim systemie nawadniania. Nawadniany będzie tunel o wymiarach 3x6m w którym będą rosły pomidory. Planowałem na początku użyć pompy przeponowej do tłoczenia wody, ale stwierdziłem że warto uprościć system...
www.google.pl ale moge ci zdradzić że dla 1,8 tds czujnik zegarowy wkręcony w tłokorozdzielacz pompy wtryskowej przy zablokowanym wale korbowym w GMP ma wskazywać 0,60 mm plus-minus 0,02 mm
Niepotrzebny to za dużo powiedziane. Jak pisał mercedesik ten silnik ma początek tłoczenia ustawiany z mapy, a sygnał z czujnika wzniosu iglicy jest informacją dodatkową służącą do doprecyzowania porametrów pracy silnika. Bez której kompeter też sobie poradzi. Pamiętaj, że piszemy o 2,5 TDI V6. W większości aut wypięcie czujnika wzniosu spowoduje tryb...
Nie zrozumiałeś mojego pytania, piasta z pompy została zdjęta! I teraz należy ją założyć tak, by wkładając blokadę było ok. Napewno łapała powietrze.. stąd problemy z odpalaniem i cała operacja, ale ktoś tu grzebał przede mną, co w sumie nic dziwnego w tak starym trupie. Kiedyś wszystko było ustawione na znaki, a później pompa była lekko przyspieszona...
Da się to ustawić w oparciu o znak GMP na kole pasowym. Osobiście ustawiam początek tłoczenia paliwa w ciągnikach lampą stroboskopową z czujnikiem wykrywającym ciśnienie w przewodach wysokiego ciśnienia. Lampa ma pokrętło ze zmianą wyprzedzenia wtrysku. Robię to tak, że podpinam czujnik do 1 rurki 1 cylindra, na pracującym silniku świecę lampą na znaki...
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
No właśnie dlatego pisze : przed wymianą paska nie dymił, a po niej dymi, więc sprawdź dokładnie początek tłoczenia, czyli wyprzedzenie wtrysku, jest od tego czujnik położenia wałka , ale należy to sprawdzić. Miałeś wcześniej błąd przez zużyty rozciągający pasek. Wał korbowy i rozrządu nie "współpracowały" ze sobą tak jak powinny. Nowy pasek poprawił...
Op com zawsze pokazywał kąt wtrysku koło 21. Po raz kolejny piszesz bzdury. Podejrzewam że podajesz wartość początku dostawy, co jest tak zwanym kątem początku tłoczenia, kat wtrysku jest parę bloków dalej. Czyli do wymiany czujnik halla ? kopci dlatego że zły kąt wtrysku? i dlatego głośniej pracuje ? Nie wiem, bo nie odpowiedziałeś na pytanie jak...
Po co dyskutujesz jak nie wiesz o czym, kolega wyżej ma rację, czujnik zegarowy w łapki i do dzieła. Dla Twojego silnika ustawiasz początek tłoczenia w mm a nie stopniach :D Korekty ewentualnej dokonujesz na pracującym silniku. Kręcąc rozrusznikiem masz zakłócenia w transmisji. Chcesz, to masz metodę jak ustawić pompę po twojemu, odpal na plaka zagrzej...
A jaki jest kąt wtrysku? (początek tłoczenia). Można to chyba odczytać przyrządem zegarowym. Teraz to pojechałeś:D A nie można sprawdzić? Mam 2.5 TDi ale R5 z pompą VP37. Tam można wkręcić w pompę przyrząd i sprawdzić ;) Potem można poprawić VAG'iem. Może nie odpala bo kąt wtrysku jest w kosmosie ;)? Jeżeli nie wiesz o czym piszesz to najpierw przeczytaj!...
Ja ci podałem ruch tłoczka pompy odpowiadający początkowi tłoczenia Nie ustawisz pompy rotacyjnej na kapilare tylko czujnikiem wkręconym w pompe wtryskową miedzy przewodami wtryskowymi ( klucz 12) wartość ustawienia 0,9 mm wał korbowy na OT Mechaniczny przestawiacz(linka ) przestawia o 03 -0.5(odczytany na zegarze) .Charakterystyka przestawiacza pompy...
Pytanie co pokazuje czujnik zegarowy. Na pompie jest podana wartość i taka powinien pokazywać zegar kiedy silnik jest w gmp. Masz to link do narzędzia. Jest to narzędzie nazwane jako zestaw do ustawiania początku tłoczenia. Trochę czytałem o tym i jeśli auto ma złe ustawiony początek tłoczenia, to aby zapalilo komputer z każdym obrotem zwiększa dawkę...
Rozumiem, ogólnie u mnie sytuacja wygląda tak, że ten element termiczny zwiększa obroty wraz z grzaniem silnika, a powinna być sytuacja na odwrót, że auto przy odpaleniu ma większe obroty a ten zawór powoli luzuje linkę i obroty się zmniejszają wraz z dogrzewaniem, tak? Więc zapewne ten zawór jest niesprawny. Lecz to i tak nie wiem czy rozwiąże problem...
Koło ustawia się na zero nie jak opisałeś powyżej 3-4 stopni a czujnikiem zegarowym ustawia się wartość nabitą na pompie Czy dobrze się rozumiemy? Wg mnie powinno być tak: Wartość nabita na pompie oznacza początek tłoczenia który ma się zgrać po zamontowaniu pompy z wałem będącym wtedy w pozycji od 3-4 stopnie za GMP. Możliwe że myślimy o tym samym...
Wyłącznika uderzeniowego w tym TDI raczej brak Klapa gaszenia otwarta, lekko chodzi, jak zamknę to silnik kręci znacznie szybciej, jakby bez kompresji poza tym dosyć czysto w tej rurze. Myślę że trzeba by sprawdzić coś do sterowania początkiem wtrysku bo pompę napędza rozrząd więc tłoczyć musi tylko może nie wie gdzie i kiedy ma lać a wtryski już sterowania...
Stawiam na nastawnik w pompie VP 44. Zajkos pisze o Transicie 2,4 90 KM, tu jest pompa VP30. Tylko model 2,4/125 KM ma pompę VP44. Czy może być wina nastawnika pompy a czujnik wywala bo brak synchronizacji? W pompie VP44, .jeżeli zawór elektro-magnetyczny przestawiacza wtrysku pozostaje zamknięty (awaria sterownika), to zastępczo, przy braku działania...
Odświeżam... Zwlekałem 3 miesiące z naprawą ale w końcu dałem auto do mechanika, a on wymontował pompę i dał do uszczelnienia do profesjonalnego zakładu, zostały wymienione wszystkie uszczelnienia oraz łożyska. Po uszczelnieniu zamontował ją, do tego zamontował nowy pasek rozrządu...( rozrząd na blokady) - teraz nie ma wycieków, silnik pali ok, ale...
dzięki Panowie za podjęcie dyskusji chłodniczka była sprawdzana na zimno sprawdzenie na ciepło to dobry pomysł trzeba zawsze w miarę możliwości stwarzać warunki w jakich dany element pracuje o tym nie pomyślałem.Co do pokrywy to wymieniłem na nową aby ewentualnie wyeliminować takie przeoczenia jak mikro pęknięcia,kadłub silnika w miejscu styku uszczelki...
Witam! Przyszła zima i pojawił się problem z uruchamianiem auta na zimno. Pierwsze co poszło pod lupę to świece żarowe. Miód, malina. Wszystko sprawne. Dalej przekaźnik tychże. Bez zastrzeżeń. Są niewielkie spadki napięcia (ok 2V) między akumulatorem a świecami ale przy takim natężeniu prądu to nie jest problem (zalutować trzeba będzie zaciski konektorów....
Problem jak w temacie. Pompa była uszczelniana w warsztacie i nie mogę dojść końca z zapłonem. Silnik pracuje detonacyjnie i jest słaby. Przed naprawą było OK, tylko pompa lała. Mam pytanie do znających temat co jest odnośnikiem dla punktu na sprzęgięłku pompy. Nie piszą o tym nic w książce, a jest wszędzie tylko początek tłoczenia 0.93 mm. Mechanik...
uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok A gdzie ma wylecieć dziura skoro w tym miejscu tłok ma najmniej mięsa więc najszybciej się ono rozgrzeje, boki są chłodzone przez omywaną wodą tuleję, a druga sprawa właśnie w komorę sprężania jest wtryskiwane paliwo. Więc nie wypali go nigdzie indziej tylko właśnie...
seba24, nie zapłon tylko kąt wyprzedzenia tłoczenia ;) Kolega chyba miał na myśli kąt wyprzedzenia ZAPŁONU (Zapłon następuje przed osiągnięciem GMP, aby mieszanka miała czas na pełne zapalenie się i wytworzenie odpowiedniego ciśnienia na początek suwu ssania. GMP-G-órne M-artwe P-ołorzenie [tłoka]) Pozdrawiam
Witam Mam następujący problem. Gdy odpalam mojego Diesla na zimnym silniku ma problem z zaskoczeniem, tzn zaskakuje ale za 4-5 razem, czasem od razu. Jak odpali na zimnym to ma za niskie obroty tzn obrotomierz pokazuje ok. 900 obrotów, po ok 10-15 sekundach wyrównuje do ok. 980 (tak, jakby nie miał ssania). Na ciepłym natomiast jest zupełnie inaczej,...
a jaki to silnik, na pompie wtryskowej czy pompowtryskiwaczach ? jeśli na pompie wtryskowej to do sprawdzenia kąt wyprzedzenia początku tłoczenia - sprawdza się jego wartość VAG-COMem (optymalna wartość wynosi od 46 do 51 jednostek), jeśli będzie potrzebna korekta tego kąta to ustawia się go ruszając kołem pasowym pompy po zdjęciu plastikowej obudowy...
Witam. Posiadam Opla Vectre 1.6, model C16NZ z paźdz. 1988 i nie mogę nigdzie znaleźć parametrów czujnika temp. cieczy chłodzącej, ale tego od wskazań na tablicy wskaźników. Chyba że w innych modelach ten czujnik jest taki sam. Jest z pojedyńczym przewodem. Pozatym wskaźnik poziomu paliwa i temp. pokazują trochę zaniżoną wartoćś i to wina stabilizatora...
Nie mierzyłem przed TZR nie mierzyłem ale tłoczna wychodząca ze sprężarki jest bardzo gorąca.Ktoś już grzebał w tej pompie bo założył na tłoczeniu dodatkowy czujnik (bezpiecznik temperatury).Teraz już nie zmierzę bo ściągnąłem gaz .Wlutuje nowy filtr i się zobaczy.Widziałem też u znajomego takiego samego wieśka 8kW z tym że wygląda jakby problem się...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Na koniec jeszcze jedno pytanie. Po ostatnim wpisie zrozumiełem, że czyścisz również wymiennik ogniowy od wewątrz czyli od strony wody. Masz jakiś sposób na to? Nie pomyślałem o tym nigdy ale może tutaj mam problem? Od strony wody jeszcze wymiennika „ogniowego” nie czyściłem. Mam zamiar wyjąć go latem i zobaczyć jak wygląda, ale najpierw...
Udało się uruchomić całe webasto, miałeś racje co do zasilania ale nie uruchamiałem z zasilacza tylko z akumulatora a akumulator jest mały bo to żelowy 12V 18Ah, jak zaczynało się uruchamiać webasto zasilanie spadało do ok 11.2 - 11,5V i zaczynała pompka pulsować od małych impulsów po większe częstotliwości to podłączyłem dodatkowo prostownik do akumulatorów...
Zapożyczone z innego forum, lecz podpisuje się pod tymi słowami. tak dla potomnych. błąd p1220 to niestety ta droższa opcja czyli zacierający się tłok od regulacji kąta wtrysku . "pożądane" błędy to : p1630 zawór dawki. p1631 sterownik pompy, p1650, p1651 szeregowa szyna can. dla pewności można jeszcze sprawdzić dolną cienką parę przewodów od sterownika...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Słowa "zostawić przepływomierz tak jak jest" zrozumiałem ze tłoczone powietrze przez sprężarke "podłączyć" na wlot układu dolotowego silnika no ale tez mi sie coś nie zgadzało to zapytałem ponownie. Z "umiejscowieniem" np. turbosprężarki myślałem tak samo jak Ty czyli pomiędzy przepływomierz a przepustnice, Dochodzi zamontowanie czujnika ciśnienia(nadciśnienia)...
Czy odpowietrzanie pompy przy zalewaniu było robione na samej pompie ?-tam jest korek. Odpowietrzany był odcinek ssący, na zasadzie włączania pompy i luzowaniu odpowietrznika, aż zacznie lecieć sama woda bez powietrza. Pompa została zalana wodą przez korek na obudowie. Zostały również odpowietrzony/zalany odcinek tłoczny, który na szczycie ma zamontowany...
VW Passat 1.8 pf 1988r lejące wtryski Na początku pozdrawiam wszystkich forumowiczów Mianowicie mam taki problem że kiedy przekręcę kluczyk niby wszystko jest dobrze ale kiedy powinien już przestać tłoczyć paliwo to nie przestaje tylko cały czas podaje je do komory spalania, nie wiem gdzie może leżeć przyczyna, czy walnięty jest zawór regulujący ciśnienie...
Parę dni temu pojechaliśmy do teściów. Przed i w czasie jazdy yariska (verso 2001 r.) spisywała się bez problemu. Mam ją ponad 3 lata i jedyne co mi dotąd wykręciła to po kilku dniach stania dziobem do dołu nie mogłem jej odpalić oraz w ostatnim czasie trzykrotnie zapalił mi się check z błedem 0420 na co elektryk powiedział, że ten typ tak ma. Zero...
Parę słów o coraz modniejszych pompach ciepła. Niestety w mediach króluje PR o "3x większej wydajności" co prowadzi do masy nieporozumień. Nikt nie zastanawia się nad "drobiazgami" skąd pochodzi dodatkowa energia, wydajnością dolnego źródła jaką należy zabezpieczyć czy zależnością między mocą dostarczaną przez PC w kontekście temp. zewnętrznej. Zaczynając...
ja to sie zastanawiam co fix tool i flasher ze zbironikiem Możesz napisać coś więcej na ten temat? Jakieś linki? Cena? Dokumentacja? no wlasnie cena jest tu minusem bo u dealera 950euro za programator i 280eu za kawalek kabla :) z wtyczka dokumentacja szczatkowa... Ja zachęcam każdego kto tylko ma trochę chęci i umie trzymać śrubokręt w ręce do naprawy...
Nie rozumiem, pompę przestawiłem teraz silnik pracuje normalnie, chcę tylko zweryfikować poczatek tłoczenia i sam przestawiacz. Rozwiń myśl.
Jeżeli nie wiesz gdzie jest regulacja ciśnienia załączania i wyłączania - to się nie bierz za to, bo przeważnie (nie zawsze) to nie jest elektronika a mechanika (docisk sprężyny lub docisk strumienia wody czy powietrza na element sterujący mechaniczny)... Nie znamy Twojego "automatu", więc moja wypowiedź także nie może być traktowana jako pewnik......
Skoro nie masz bufora to będziesz miał w instalacji raz zbyt zimną wodę, a raz wrzątek. Taki kominek zatem nie nadaje się do zasilania podłogówek bezpośrednio. Woda z kominka będzie chwilami zbyt gorąca, a zbyt gorąca woda spowoduje pękanie posadzki i doprowadzi do uszkodzenia podłogówki. Poza tym podłogówki nie lubią tak częstych i dużych skosków temperatury,...
Ustawia sie obroty nie dawkę! Na trzpieniu(wałku)masz nacięcie przenieś je na dzwignie i przy zakładaniu będziesz wiedział jak założyć ;nastepnie trzeba zdjąć pokrywe pompy 4 śruby imbysowe(5)wymienić oring i TULEKĘ przy zakładaniu trzeba naciągnąc dzwwignie pionową w pompie (opiera się ona na śrubie DAWKI PALIWA umieszczonej w pokrywie)do naciągnięcia...
Witam, czy ktoś posiada informacje jak spr. ustawienie kąta początku tłoczenia. Bo w informacjach, które posiadam najprawdopodobniej jest błąd. Mam taki opis w skrócie: 1. Odkręcamy zaślepkę na imbus na górze pompy 2. Ustawiamy w GMP 1 cylindra, kreska na kole zamachowym powinna się zgrać z oznaczeniem 0. 3. Wkładamy czujnik zegarowy lub trzpień. 4....
https://obrazki.elektroda.pl/3982425000_... Od wczesnych lat mojej młodości interesuję się modelami zdalnie sterowanymi. Na przestrzeni kilku ostatnich lat udało mi się zrobić całkiem sporo w tym temacie i chciałbym się z Wami podzielić przede wszystkim rozwiązaniami znalezionymi w sieci, a z których udało mi się stworzyć kompletną...
Witam Tu masz o wejściach i wyjściach http://www.idg.pl/DRZEWO/TREE.ASP?ID=33 :) Tu a nagrywarkach http://prace.sciaga.pl/31473.html Albo to :) Napędy optyczne NAPĘDY OPTYCZNE Plan 1. Historia powstania płyt CD, CD-ROM 2. Budowa i zasada odczytywania danych z dysku CD 3. Struktura krążka CD-RW 4. Zasada zapisywania i odczytywania danych z płyty CD-RW...
Aby nieco przybliżyć temat, chciałbym na wstępie opisać "logikę" odczytywania płyt przez napęd z laserem. W znamienitej większości przypadków wygląda to następująco: Po załadowaniu na tackę (zamknięciu klapki czy wsunięcie w szczelinę "zasysarki") płyta jest układana na talerzyku napędu płyty, głowica laserowa dojeżdża do środka płyty, a soczewka próbuje...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
ustawienie początku tłoczenia regulacja początku tłoczenia zawór początku tłoczenia
podświetlenie licznik skoda odświeżania pamięci bester regulacja prądu
silnik siłownika zaworu instrukcja obsługi renault scenic
Wolniejsze obroty bębna pralki - przyczyny i rozwiązania Siemens TK76K573 - Zbyt Dużo Wody w Pojemniku na Skropliny