Polecam.http://focus.ti.com/lit/ds/symli... Dodano po 1 Lub http://www.elektronikab2b.pl/component/o...
A co to są te wartości adaptacyjne ?? a mówisz o tych pinach przy tym czujniku ??
To po co piszesz o omomierzu jak nie da rady? Co Ty tam masz za czujnik podciśnienia jak tam raczej będzie ciśnienie?
Ano oznacza, że jest problem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Pierwsze co sprawdź, to czy na kostce między pinem 1 a 2 jest napięcie (zapłon włączony, ma być około 5V). Potem należałoby sprawdzić czy sam czujnik ciśnienia jest sprawny. Sprawdź również wszelkie podciśnienia i przewody powietrzne czy są szczelne. Jeśli to wszystko nie pomoże, to trzeba...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Z kolektora-trzeba sprawdzić czy wężyk w połączeniu z czujnikiem są szczelne. Na króciec przy kolektorze można założyć inny wężyk(lub ściągnięty ten łączący z czujnikiem) i sprawdzić drożność otworka w kolektorze(króciec w kolektorze łączy wężyk z przestrzenią wewnątrz kolektora). Poprostu połączenie kolektor-czujnik ma być na 200% szczelne(czujnik...
trzeba wyczyścić przepustnice silnik krokowy sprawdzić podciśnienia czy nie są popękane czy gdzieś nie ciągnie lewego powietrza czujnik temperatury
Dla pracy EGR nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany. EGR będzie w tym silniku pracował przez każde 2 minuty od ostatniego wciśnięcia pedału gazu na biegu jałowym. Nie powinien natomiast być nadal aktywny po upływie tych 2 minut i zmianie wskazań procentowego wysterowania N18 w zaworze magnetycznym przez ECU. Możesz to sprawdzić patrząc...
Cześć, Ogólnie to problem moim zdaniem: złe ciśnienie na pompę niskiego ciśnienia, a przez to z pompy niskiego ciśnienia na wysokiego ciśnienia itd. powody -> (fałszowanie danych przez czujnik, przez co złe sterowanie regulatorami ciśnień lub nieszczelny układ; zły filtr paliwa Dodano po 20 Zapomniałem dodać, najczęściej pada właśnie czujnik ciśnienia...
Sprawdź połączenie przy antenie immobilizera (trzeba rozebrać obudowę stacyjki). Tam często pojawia się "przerwa". Kolego, nie wprowadzaj kolegi w błąd :) Immobilizer i cewki od niego zostaw w spokoju, jeśli nie odpala choćby na 1 sek. A wracając do tematu jak by coś było nie tak z rozdzielaczem i cewka to iskra by była na świecach ? Mogłaby żyć własnym...
Patrząc na schematy do Z20LET (Astra G/Zafira A) to nadal jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Prócz tego na schemacie jest B110 Sensor – Luftdruck, ale to chyba zewnętrzny czujnik ciśnienia atmosferycznego. Jakby miał czujnik ciśnienia doładowania to silnik mógłby pracować bez przepływomierza, a tak odłączenie przepływomierza pewnie wyłączy...
Cześć, potrzebuję zrobić czujnik podciśnienia na Arduino - szukałem czujników w necie, ale wszystkie są ciśnieniowe 0-10 bar, a ja potrzebuję zrobić z tego minus. Żeby zasysało i dostosowywało się do wentylatora z drukarki. Nie wszystkie !..... A choćby ten (nie kosztowny i łatwy interfajs do arduino): https://www.aliexpress.com/item/10050041...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam Proponuje sprawdzić czujnik podciśnienia i ewentualnie przewody które do niego dochodzą pozostaje jeszcze sprawdzić potencjometr przepustnicy i . Pozdrawiam 73!
Jeśli sygnały nie zmieniają się zbyt często to z jednego czujnika wysteruj przekaźnik (jakiś miniaturowy oczywiście), a sygnał z drugiego podaj przez styk NO tego przekaźnika do urządzenia.
myślałem ,że może jest to czujnik ''wstępnej'' próżni ,który steruje tą ostatnią To już powinien być czujnik próżni, a nie podciśnienia: podciśnienie, to o ile ciśnienie jest mniejsze od atmosferycznego - a taka pompa potrzebuje mieć na wylocie ciśnienie najwyżej kilka milibarów - to jakie to jest podciśnienie, skoro ciśnienie atmosferyczne waha się...
Sprawdzić czujnik podciśnienia, jego połączenia, napięcie zasilania. Wymienić/ naprawić uszkodzone części. Sprawdzić zgodność wskazań czujnika ze zwykłym wakumetrem.
czy czujnik ECU to czujnik temperatury do komputera, i jak sprawdzić te czujniki. Gdzie jest, i czy jest w peugeot 306 czujnik podciśnienia na powietrzu w kolektorze ssącym, i jak coś takiego sprawdzić. Bo np. miałem czujnik ten na wlocie powietrza z filtra zabrudzony olejem, i nie wiem czy jest sprawny. przepłukałem go benzyną.
Wygląda na to że nie ma saugrohrdrucksesor'a.
Ten wzrost wynika z faz rozrządu-otwarcie i zamkniecie zaworów w funkcji kata obrotu wału
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Napięcie zmierzone miedzy 1 a 8 nogą mikrokontrolera wynosi ok 4,85 V. Czy w związku z tym można wnioskować, że dioda ZD1 i kondensatory C1 i C2 są sprawne i nie trzeba ich sprawdzać? Zwarcie czujnika podciśnienia niczego nie zmienia. Zmierzyłem woltomierzem prądu zmiennego napięcie w gnieździe do którego podłącza...
ciśnienie na każdym cylindrze 11 bar https://obrazki.elektroda.pl/4693160800_... porobilem 3 zdjęcia ale każde takie same to wstawiam 1 zaznaczam że mam zestaw do mierzenia kompresji za 50zł z allegro który ma zawór shredera jedynie przy manometrze na wężu i na końcówkach nie ma więc pomiar może być zaniżony o te 1-2-3 bary i ciśnienie...
Czy po włączeniu silnika i bez dodawania gazu obroty jałowe są wyższe niż normalnie? Jeśli tak to usterka ścieżki w potencjometrze, jeśli obie są wadliwe to obroty jałowe powinny być jeszcze większe niż nominalne. Ewentualnie sprawdzić jeszcze czujnik temperatury cieczy jak obroty lecą wyżej po odpaleniu i potem spadają. Problem jest taki że jak odpalę...
Mario.M już wiem co jest grane niema ciśnienia na cylindrach zawory tak na zdrowy rozum jak by cos było uszkodzonego zapalała by się pomarańczowa lampka diagnostyki , wiem jak sprawdzić błędy po prostu jak na cylindrze jest mniej niż 4 atmosfery wszystko mówi za siebie zawory wypalone
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Dzięki za te podpowiedzi zamówię jutro ten zawór (sterujący podcisnieniami na biturbo pierburg) zrobiłem mu nawet foto 😅 (w załączeniu ) i zobaczymy. Jak będę go wymieniał to mogę dmuchnąć w te przewody podciśnienia i sprawdzić czy gruszki chodzą ???
A-masa B-sygnał C-Ucc Ten czujnik jest czujnikiem analogowym,i nie zastapi czujnika cyfrowego stosowanego w EEC IV.
Ogarniam ten bajzel pod maską ale masakra jest. Regulator doby ale wyszły inne kwiatki. Kolektor zmieniony na metalowy co by pewnie gaz wsadzić 2 gen. (na razie zdemontowany mikser i podłączona sonda lambda zamiast emulatora). Przepustnica sprawna, został jeszcze czujnik podciśnienia i zmiana wtrysków bo ktoś założył inne mniej wydajne do tego dłuższe...
Sprawdzić trzeba czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, tzw. czujnik MAP
wystarczy wpisać w gugle :) Nieszczelność kolektora wydechowego Nieszczelność podciśnienia w silniku Zwarcie lub rozwarcie w wiązce przewodów czujnika O2 Nagromadzenie sadzy lub oleju na czujniku O2 (nadmierne nagromadzenie zatka porty, których czujnik używa do pomiaru stosunku powietrza do paliwa) Zabrudzony przepływomierz masowy powietrza Nieprawidłowe...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Witam. Od pewnego czasu pojawia mi się problem z Fabią 1 1.2 12V (AZQ albo BME). Wygląda to tak, że czasami przy gwałtownym przyspieszaniu potrafi sobie "czknąć". Do wczoraj w ciągu roku zdarzyło się to może ze 30 razy, ale już wczoraj pojawił się przy tym błąd P0171 i zapalił się check engine co się wcześniej nie zdarzało (błąd usunąłem na parkingu...
Witam, jako mechanik serwisu Stihl, nie znam za dobrze budowy tych pilarek, ale jestem przekonany że są to konstrukcje bardzo do siebie zbliżone. Podam przyczyny takiego zachowania pilarek, a wnioskujcie i naprawiajcie sami: 1- brudny gaźnik pomoże czyszczenie, pod żadnym pozorem nie zrywać pokryw kanałków dyszowych bo zniszczycie gaźnik, sprawdzić...
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
na drugim na biegu jałowym ma być około 1V.
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Witam panowie jak w temacie problem z błędem wykrycie fazy zintegrowanej z zapłonem, zapalaniem. Błąd stały czytany pp2000, nie da się wykasować pojawia się tuż po uruchomieniu silnika. Świece podmienione, cewka również bez zmian.Wtryski sprawdzone, instalacja do ECM przedzwoniona i przemierzona. Ciśnienie paliwa sprawdzone, kompresja również. Nawet...
Sprawdź bezpieczniki. Dodano po 2 Po diagnostyce u mechanika Kolego zmień tego nic nie umiejącego '' piekarza'' na dobrego elektryka. Dodano po 1 Po diagnostyce u mechanika Kolego zmień tego nic nie umiejącego '' piekarza'' na dobrego elektryka. Dodano po 3 Odpowiedzialny jest F15 w skrzynce pod maską 10A. Przedostatni od środka w tych 2 rzędach małych...
1. Tytuł sugeruje że w temacie chodzi o budowę własnego czujnika, na pierwszej stronie nie widać w jakim dziale jest ten artykuł. 2. Układ scalony obok sensora ciśnienia to MC78L05 stabilizator napięcia stosowany dla sygnału analogowego Vout dla stabilizacji odczytu czujnika podciśnienia instalacji silnika. To nie jest stabilizator LDO a zwykły stabilizator...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Witam. Polonez Plus 1,6 GSI Fiat Punto 90 Fiat Tempra 1,6 IE Alfa Romeo 145/146 1,6 boxer Lancia Dedra LE 1,6 MPI Wszystkie te samochody łączy sterownik silnika, schematy podaję niżej. Posiadam Lancie Dedrę ze wspomnianym sterownikiem silnika Delco GM. Samochód ma wyczuwalnie zbyt małą dawkę paliwa - jest mułowaty i słychać spalanie stukowe, przy obciążeniu....
Witam Problem wygląda następująco. Producent wentylatora przewidział filtr powietrza wykonany z siatki plastikowej. Aby zapewnić bezpieczeństwo pracy wentylatora umieścił mały, plastikowy mechaniczny czujnik podciśnienia. Jednak ze względu na fakt, iż kurz wchodzi do tego czujnika to nic nie widać a silniki wentylatora się przegrzewa i pali bo nie...
Jakie są objawy uszkodzenia tego czujnika podciśnienia? Uszkodzenie czujnika powoduje przyjęcie wartości zastępczych i pracę w trybie awaryjnym. Czujnik podlega samodiagnozie a informacja o źle działającym czujniku jest odnotowywana w pamięci diagnostycznej (w sterowniku). Hmm tylko problem ze nie mam teraz dostępu do VAG-a, ale czy tak nie wiem można...
Wprawdzie nie znam dokładnie tego silnika jednak w podobnym przypadku uszkodzony był czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Myślę że warto by też sprawdzić wskazania przepływomierza masowego czy nie podaje zaniżonych wartości. Komputer myśli że ma dużo mniej powietrza niż w rzeczywistości podaje zaniżoną dawkę paliwa. Auto nie ma mocyi dusi się...
Odłącz czujnik podciśnienia w dolocie i sprawdź czy silnik będzie działać "normalnie" także po zagrzaniu. W tych silnikach na początek to należy sprawdzić ustawienie rozrządu. Częsty problem to układ valvetronic, stąd propozycja odłączenia wspomnianego czujnika. Sterownik silnika wtedy chodzi w tryb awaryjny i przechodzi na pracę na przepustnicy, a...
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Sprawdzić czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Czy może mieć znaczenie czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym ? Oczywiście że tak!
opory toczenia sprawdzasz podczas sprawdzania hamulców , sprawdzasz wówczas stan łożysk i czy hamulce nie trzymają . jeżeli czujniki zmienia swoje parametry nieznacznie to komputer tego nie wykryje , bedzie tylko źle przetwarzał dane i źle sterował częstotliwością wtrysku. odnośnie czujników , można czasem znaleść parametry w jakiej temp czujnik ma...
No rób i wrzucaj logi na zimnym. Może któryś czujnik ma zły odczyt. Na pewno przydało by się przyjrzeć. Temp paliwa , powietrza w dolocie i płynu chłodzącego. Potem wartości z przepływomierza oraz ciśnienie doładowania z gazem w podłodze (wykres lub tabela od 1500 RPM do 4000 RPM). Można by też sprawdzić podciśnienia na turbo (czy zaciąga gruszkę do...
można sprawdzić zwykłym miernikiem (jak? poszukaj na forum) Jest to czujnik podciśnienia w kol. ssacym
Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam dokładnie tak samo jak Ty w tym samym silniku. Byłem ostatnio sprawdzić luzy zaworowe w serwisie KIA w Krk (RM Filipowicz) i zgłosiłem ten problem. Luzy podobno są OK a problem miał pochodzić z nieszczelności w układzie podciśnienia z reduktora/ parownika LPG - tak stwierdził doświadczony mechanik. Instalacja...
Sapekk ,w ASV to chba siedzi VTG więc : zajrzeć w parametry pomiar podciśnienia w układzie sprawdzić okablowanie i sprawność czujnika ciśnienia doładowania(przy zgaszonym silniku ma pokazywać około tego co pokazuje czujnik atmosferycznego)zasilanie i sygnał sprawdzić N75 sprawdzić kierownice sprężarki
cały silnik jest na 100% szczelny nie dostaje lewego powietrza To jedno mamy z głowy. Przepustnica, przepływomierz powietrza, rury plastikowe od przepływomierza do przepustnicy i do odmy, wszystkie wężyki od podciśnienia, uszczelnienie kolektora, świece, Kable zapłonowe Do kompletu brakuje czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym - o nim nic nie było....
Jeszcze myślę, czy to nie jest tak, że te wężyki: 1) podciśnienia V i 2) ciśnienia P nie są ze sobą łączone po takim SP w czujniku ciśnienia AEB 013. No bo po co byłby doprowadzony wężyk V do AEB 013 skoro on nie mierzy podciśnienia? Inna możliwość to taka, że to jest czujnik podciśnienia typu: Jest podciśnienie/nie ma. Ma ktoś może opis do tego AEB...
To ja bym stawiał na późny zapłon ,w gli nie ma regulacji ,jedyne co możesz sprawdzić to czujnik podciśnienia . Najlepiej jak by zapłon sprawdził jakiś fachowiec lampą, niech zaznaczy na kole 30st i zerknie czy przyspiesza zapłon jak trzeba.
Witam Gdyby nie był konieczny czujnik podciśnienia to by go nie montowano.Na pewno zmienia się kąt zapłonu co można sprawdzić lampą stroboskopową.Miałem ( moje początki motoryzacji zaczynały się od Malucha)i przerabiałem w swoim Maluchu zapłon tradycyjny na elektroniczny z Eleganta,i sprawował się bardzo dobrze.Uszkodzeniu ulegał jedynie przewód zasilający...
Jak ściągne przewody podcisnienia z elektrozaworu i spotkam je ze sobą to zawór sie rusza, chciałem sie upewnić w którym położeniu zawór otwiera, a w którym zamyka spaliny, zauważyłem że normalnie przy pracującym silniku przy swobodnym przyspieszaniu obrotów, zawór nie rusza sie ani trochę czyli wniosek taki że zawór stale jest chyba zamknięty, co jest...
A więc jest w czujniku podciśnienia MAP.
Już tak robiłem a mianowicie rozbierałem ten zaworek część mechaniczną czyli membranę czyściłem i wlałem WD-40 i przyznam że trochę pomogło. Mianowicie na ciepłym silniku już tak nie szarpał ale na zimnym wciąż to było. Ta metoda działa na krótką metę objawy szarpnięć szybko powracają. Łukaszx1 - posiadam vacuometr i zrobiłem tak że wyjąłem przewód...
Witam. Mam spory problem z moim ciągnikiem. Problem polega na tym, że po zgaszeniu ciągnika po jakimś czasie cofa się całkowicie olej z filtra ssącego oraz kanału ssącego pompy hydraulicznej i po ponownym odpaleniu pompy chodzą przez kilkanaście sekund bardzo głośno zanim układ się odpowietrzy. Czasem cofanie się oleju trwa kilkanaście minut, czasem...
Witam. Podłubałem dzisiaj wieczorem przy Hondzie i tak... Odsłoniłem gaźnik i wszystkie czujniki wyszarpałem - NIC . Silnik przerywa z reguły po gwałtownym dodaniu gazu, później to już samoistnie. Stawiam na czujnik podciśnienia (sensor MAP) Jak go odłączyłem w czasie pracy, to przerywa i silnik staje. Bez podłączonego czujnika silnik odpala i pracuje...
***Może być wadliwy sterownik lpg ? ---W zasadzie może być wszystko ale z mojego doświadczenia jeszcze wadliwego nie miałem i nie widziałem a na pewno nie w takiej usterce. ***PS w celu 100% pewności sprawności układu zapłonowego przerobiłem go na układ na pojedyncze cewki zapłonowe. ---To bardzo dobre rozwiązanie jak tylko udało się je tam wpakować...
Witam mam problem ze swoim passatem a dokładnie jakiś czas temu auto zaczeło tracić moc przy około 110-120 km/h na 5 biegu, pierwsze co postanowiłem sprawdzić to podciśnienie i okazało się że na czujniku od egr podciśnienie jest ok a od turbiny i gruszki nie ma wcale na żadnym;p teraz pytanie czy wystarcz czujnik wymienić? kostkę sprawdzałem jest ok....
Cylinder pierwszy z czwartym i drugi z trzecim mają chodzić. Pierwszy "komplet" z 28 a drugi z 29 pinu sterownika. Dodano po 45 Ja bym podmienił cewkę i pewnie ruszy. Dodano po 2 Jeszce na czujnik podciśnienia zerknij, wężyk cały?
Powtarzam : nie masz pojęcia o czym piszesz . Czujnik ciśnienia służy do obliczania kompensacji od zmieniającego się ciśnienia gazu. Do kalibracji (mapowania) sterownika potrzebujesz jeszcze drugi pomiar : pomiar podciśnienia . Współczesne sterowniki mają "dwa w jednym" , więc nie mędrkuj tylko doczytaj zamiast błędnie filozofować. Więcej pokory i wiary...
tak, mapsensor to czujnik podciśnienia podłączony do kolektora ssącego. Doczytałem sie w jakiejśc stronce internetowej o wartościach napięć z sądy lambda przy rozgrzanym silniku i idę pózniej sprawdzić na oscyloskopie i mierniku jakie są jej wartości napięć. Sądzę że i ona może mieć wpływ, jeśli jej zakres jezt zawężony to będzie włąśnie zubażać dawkę...
Luz zaworowy był regulowany jade sprawdzić cisnienie na poszczególnych tłokach może to mi coś powie. Wymieniałem też pomke paliwową to w zbiorniku (kupiłem zamiennik) i zastanawiam się czy może mieć to cos wspólnego bo na gazie jakby troszke równiej pracował. Nadmienie, że ta nierówna praca nie jest ciagła czasmi silnik pracuje wmiare równo, a czasami...
Chyba to także podejrzewam iż nie wyczuwam aby turbo kopało jedzie bo jedzie. Ok będę szukał... Ale widzę iż jeżeli pompa nie działa lub jest nieszczelna turbo nie będzie działało prawidłowy w tym ERG itp. Polecam film, test vacuum pump. https://www.youtube.com/watch?v=-lgYAS3G... Wracając do tematu nadal nie rozwiązałem problemu z brakiem mocy. Zrobiłem...
Witam, od dłuższego czasu zmagam się z dziwną usterką w moim Oplu. Silnik x12xe 1.2 16v 1998r. Problem polega na tym że po dodaniu gazu na biegu jałowym bardzo szybko skaczą obroty przy ok 1500 rpm, jakby go zalewało oraz szarpie mi na każdym biegu gdy zmieniam poniżej 2000 rpm. W komputerze wyszły błędy sondy lambda (prawdopodobnie zła mieszanka wywołana...
Na pewno prościej, ale dla osoby, która ma jakieś doświadczenie z VAG-iem. Ja niestety dopiero próbuje. Czujnik podciśnienia według mnie najlepiej sprawdzić właśnie podanymi przez Ciebie napięciami, lecz tu jest taki problem, że nie ma jak się wpiąć, bo wtyczka jest z góry zalakowana, jedyną możliwość jaką widzę to przeciąć kable, ale to jest bez sensu....
No własnie dmuchałem we wężyki podciśnienia i tam jest jakiś czujnik który puszcza powietrzem tam gdzie jest silnik nie wiem jak sprawdzić szczelność jego
Witam i baardzo proszę o poradę. W skrócie: Pewnego dnia peugeot przestał palić na jednym cylindrze. Dopiero po dwóch dniach i trzech mechanikach dopatrzyłem się, że zsunęła się wtyczka napięciowa z wtryskiwacza. Niestety po usunięciu tej usterki coś jest dalej na rzeczy: - silnik pracuje nierówno,faluje, - przygasa (czasami) na wolnych obrotach, -...
a ja ci gwarantuje że to sterowanie turbiną . Możesz sprawdzić owszem .Ruszasz tą sztangą i jeżeli się rusza to sprawdzasz gruszkę i przewód podciśnienia . Jeżeli wszystko jest ok zmieniasz czujnik N75. A jeżeli sztanga się nie rusza to probojesz ją przesmarować i rozruszać,albo oddajesz turbinę do regeneracji.
Nie, czujnik podciśnienia!
Kolego rob4028 w trafiłeś w 10. :D, bo jednak dało mi to do myślenia z powodowaniem błędu. A więc tak: Mając schemat instalacji zaobserwowałem na podstawie kolegi rob4028 jak w cytacie: Kod usterki może być również wtedy wprowadzony, gdy nieprawidłowe jest zasilanie napięciem na zacisku ECM: 49, 51, 53, 55 (X93). Te numery sterowane według schematu...
To coś to klapa gasząca, powinna się zamykać kiedy wylaczasz silik A nanastępnie wracać do pozycji otwartej. Jeśli ją przyblokujesz i silnik zaczyna lepij chodzić, może to świadczyć o zaciętym zaworze egr lub o zbyt dużym doladowaniu, stąd może brać się głośna praca silnika. Zalecam wyjęcie zaworu egr i klapy gaszacej, dokladnym wyczyszczeniu tych części,...
Nie wiem czym dysponujesz ( o braku termometru napisałeś) i jak wygląda układ który stworzyłeś i sprawa najważniejsza jaka była przyczyna rozpoczęcia tego całego zamieszania? Lodówka przestała chłodzić. Agregat pracował lecz nie wytwarzał chłodu. Co do podciśnienia to faktycznie źle zapisałem, manometr wskazywał wartość na minusie czyli -22 PSI. W...
Hmm samochód gaśnie podczas hamowania silnikiem , czyli w takiej sytuacji następuje wzrost podciśnienia w kolektorze ssącym {a ukł zajmującym sie tą wartością jest czujnik podciśnienia } masz możliwość go przełożyć na próbę ? , być może to on nawala w chwili jak działa na niego tak duże podciśnienie. WSkazówke podałem ci od tak z głowy :) , na twoim...
To znaczy tak tps chcialem przeczyścić ,przedmuchać, sprawdzić czy reaguje itp , po rozłożeniu zadziwia mnie jego prostota mianowicie jest to kawał plastiku 😃 lewego powietrza nie dostaje sprawdzałem i dla pewności uszczelniłem silikonem , serwo bylo ostatnio zmieniane ale spr. i jest szczelne . Z chęcią bym wymienił tps ale to koszt rzędu pięćdziesięciu...
Jednorazowy e papieros a raczej to co z niego zostało. Potwierdzam w 100%. To malutkie nie jest mikrofonem tylko czujnikiem podciśnienia, który działa jako włącznik grzałki.
Witam zamieszczam ten post bo już mi ręce opadają z moim problemem mianowicie ma problem z zapaleniem jak jest silnik ciepły (ALH TDI 90 km).Brylem z tym moim golfem w u różnych mechaników i żaden nie potrafi mi pomoc. Teraz wymienię co było zrobione wymienione wszystkie filtry wężyki podciśnienia dalej ustawiano kat wtrysku i pasek rorzadu....
Witam! Czujnik ciśnienia to np: https://www.smc.eu/portal_ssl/WebContent... Taki czujnik powinien poprzez przekaźnik włączać i wył. kompresor ( do zasilania czujnika potrzebny jest zasilacz zwykle ok 24VDC np: http://www.tme.eu/pl/details/dr-30-24/za...
Witam. Od jakiegoś czasu walczę z usterka mojej skody Felicji 1.3 mpi+ gaz sekwencyjny (sterownik Diego G3). Wymienione rzeczy: czujnik Halla, czujnik podciśnienia (MAP), sonda lambda, czujnik temperatury płynu chłodniczego, profilaktycznie przeczyszczone wtyczki i sprawdzone połączenia lutowane instalacji lpg, wyregulowane luzy zaworowe. Niestety problem...
O ten czujnik mi chodzi, być może już nie jest u ciebie niebieski ale wtyczka powinna być tego koloru. http://obrazki.elektroda.net/4_125666794... Możesz go sprawdzić korzystając z tej tabeli. http://obrazki.elektroda.net/79_12566706... Co do tego czujnika to nie kupuj tych tanich,ja taki wywaliłem od razu. Z racji że nie mieli nic...
Czy chodzi o czujnik n75 został wymieniony na nowy ale mechanik powiedział ,że wszystkie podciśnienia i czujniki są jak najbardziej sprawne, mieszczą się w normach . Nawet przepływomierz podmieniałem i taka sama sytuacja. A w jaki sposób sprawdzić w filtrze czy jest czy go niema. Możliwe jest żeby coś w nim zostało i go częściowo zapychało? Tego powodem...
Wymieniłem dziś kable na NGK cewkę nowa oryginalna BERU !!! i generalnie bez rezultatu ;/ posprawdzam jeszcze podciśnienia dokładnie... jak nie to - to nie wiem ;/ nie mam pomysłu może czujnik spalania stukowego ale raczej nie bo by było słychać po obciążeniu silnika... w vagu nie wiem ile powinno pokazywać ale jest w miare równo na wszystkich cylindrach,...
Nad EGR masz takie ufo z wężykiem tam też jest membrana jak w gruszce jak jest nieszczelna podciśnienie nie otwiera EGR i nie działa. Albo pozamieniałeś przewody podciśnienia na dworze sterującym EGR. Turbo dalej lipa coś nie się wydaje że czujnik ciśnienia doładowania jest padnięty i cała regulacja sztangi była bezcelowa. Trzeba by go sprawdzić co...
Znajdź warsztat, który zna te silniki i posiada fordowski tester IDS. To nie musi być ASO, a nawet nie jest wskazane. Zrób diagnostykę, niech sczytają błędy, niech sprawdzą czy są opiłki w filtrze. Warto sprawdzić świece żarowe. Kolega Alfred_92 słusznie zwrócił uwagę na EGR, część problemów opisywanych mogą być przez niego powodowane. W Mondeo przedliftowym...
A czujnik podciśnienia?
Po polsku napisałem: "Zielony" czujnik temperatury i podciśnienia za filtrem powietrza na wylocie gumowego lacznika. Najprawdopodobniej do wymiany, jeśli kostka (piny) i kable OK. Czujnik wpływa na emisję spalin i parametry silnika. Należy go wymienić. Chyba że jak po polsku jest napisane jest coś nie tak z pinami albo instalacją. Sprawdzić można zwykłym...
Panowie, jak piszę-czujnik podciśnienia stwierdził za małe podciśnienie z pompy.
Jeśli chodzi o podciśnienia to sprawdź czy silnik nie łapie lewego powietrza np.przez przewód serwa,czujnika ciśnienia w ukł.dolotowym itp. Jeśli nie łapie lewego luftu to pozostaje sprawdzić czujnik położenia przepustnicy i czujnik prędkości pojazdu. Sterownik silnika ma osobny czujnik temp. Napisz mi jeszcze dokładną datę produkcji (rok, miesiąc)...
Mam Opla Signum 2,2 DTI 2003r 125KM. Wyprogramowany EGR i podniesiona moc (zmiana mapy). Rok po przeprogramowaniu wszystko było w miarę chociaż co jakiś czas tracił moc (kluczyk na zegarach) ale po ponownym uruchomieniu wracało do normy i znów tydzień czy miesiąc spokoju. Z tą utratą mocy było już wcześniej tak że nie łączę tego ze zmianą mapy i wyprogramowaniem...
Witam kolegów . Koledzy mam problem z turbiną , mianowicie jak odpalę zimny samochód to do chwili nagrzania się wszystko jest ok , ale kiedy auto osiągnie normalną temperaturę pracy to jak obroty przekroczą 2500 obr. pojawia się na wyświetlaczu Awaria silnika natychmiast Serwis . Z uwagi na fakt że pracuję w firmie związaną z regeneracją układów paliwowych...
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Czujnik ciśnienia bezwzględnego jest umocowany gdzieś w okolicy podszybia.Jest to użądzenie z trzema kabelkami i podłączony do niego przewód podciśnienia wychodzący z kolektora ssącego. Gdy tylko spadnie ten przewodzik z czujnika albo z kolektora błąd ten będzie natychmiast i silnik dędzie nierówno pracował.Wogółe należy sprawdzić wszyskie przewody...
Witam, Jest to jednopunktowy wtrysk Bosch, rok produkcji auta 1995. Komputer resetowałem po przez odłączenie plusowej klemy od akumulatora i dotknięcie do minusowej klemy na około 30 sekund. Przy przewodach podciśnienia nic nie było grzebane, takie objawy zaczęły się dziać odkąd jest zimno, bo w lato było wszystko w porządku. Właśnie mierzyłem czujnik...
Błąd 17655 pomijam bo to nie on jest problemem który powoduje spadek mocy. Problemem jest brak podciśnienia . Należało by sprawdzić wakumetrem (specjalny manometr do podciśnień) wartość podciśnienia ale raczej słaba przyczyny moga być dwie nieszczelność w układzie (np na gruszce turbo, przewodach) lub padająca pompa podciśnienia.
czujnik podciśnienia turbiny czujnik podciśnienia mercedes czujnik podciśnienia odkurzacz
zabezpieczenie termiczne pompa generator klatkowy wentylator chłodnica aster
dioda mrugająca radiocd mitsubishi
Radio w Mercedesie W211 wyświetla tylko logo Błąd F05 w kotle Ferroli DivaCondens - przyczyny i rozwiązania