W sprawie gaśnięcia to jak mówiłem , sprawdzić krokowy, potem sondę, a na koniec potencjometr przepustnicy i czujnik podciśnienia.
Sprawdź sobie jeszcze czujnik podciśnienia kolektora.
MAP - Manifold Absolute Pressure, po polsku czujnik podciśnienia w dolocie.
Czujnik podciśnienia , lub przewód gumowy między czujnikiem a korpusem przepustnicy.
Zlikwidowałem usterkę wymieniając czujnik podciśnienia turbiny Nie ma takiego czujnika
Może to być sprawa czujnika MAP.Mierzy obciążenie silnika na podstawie zmian podciśnienia w kolektorze ssącym.
odepnę i połącze je ze sobą na noc całą. Zobaczymy czy to coś poradzi. Mimo wszystko wciąż potrzebuje pomocy, mianowicie jak dodaję gazu dławi mi się do 2000 tyś mam coś w rodzaju kangura w czasie jazdy samochód płynnie przyspiesza i zwalnia. osobiście podejrzewam czujnik podciśnienia. Dziękuje za pomoc
Jeszcze podaj jaki masz silnik. Niektóre 1.6 nie mają przepływomierza a czujnik podciśnienia MAP . U siebie w jednym z aut 1999 1.6 X16SZR mam właśnie czujnik MAP. Jak obroty falowały winien był zawór EGR . Co do temperatury silnika - zobacz czy jak jest ponad 90 stopni czy chłodnica jest cała gorąca (oba grube węże góra i dół)bo może być przytkana...
to zmierzyć jakie sterownik widzi podciśnienie w kolektorze (odczyt na ekranie Techa2),i dodatkowo wpiąć w układ vakuometr
Zaobserwuj podciśnienia.
W x16szr adaptacja przepustnicy ????? czego linki gazu ???? ew można zrobić reset bloku o2 i nastaw silnika krokowego , do sprawdzenia dolot - szczelność (często uszczelka kolektora ssącego ) wszystkie wężyki podciśnienia , spr czy egr się domyka , ew parametry potencjometru przepustnicy , czy czujnika podcisnienia ..
Jeszcze jeden fakt. Kilka dni temu zauważyłem zwarcie na elemencie delco remy 199. Jest to czujnik/zawór podciśnienia. Czy uszkodzony czujnik może powodować skok obrotów? Czy można naprawić samemu potencjometr przepustnicy?
Witam serdecznie, odświeżę trochę dla potomnych... przeczytałem wszystko co napisaliście, mój problem wyglądał w wielu przypadkach podobnie ... silnik x18xe1 99r 1.8 16v benzyna + lpg, a więc na gazie silnik bez zarzutów natomiast na benzynie na biegu jałowym po czasie P0130 w czasie jazdy bez zarzutów nawet znikał. Uszkodzony okazał się wężyk podciśnienia...
przeczyść przepływomierz i przepustnice powinno pomóc, jak nie to do sprawdzenia przepływomierz, przepustnica czujnik podciśnienia (jeśli jest) może być też problem starych świec i kabli więc to też do sprawdzenia,
Witam, temat banalny, ale zabrał mi sporo czasu, więc wolę się dopytać, konkretnie chodzi mi o podłączenie przewodu ciśnieniowego do czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym, samochód nie ma mocy, sprawdziłem, że nie widzi ciśnienia doładowania, czujnik jest podłączony do kostki, ale brakuje rurki gumowej do doprowadzenia ciśnienia, moje putanie -...
Ten silnik jest tak cepowaty że ......... Zapalasz, odłaczasz czujnik temp, odłaczasz sondę, a on i tak ma chodzić i nawet w miarę jedzie. Bez czujnika temp zapalisz po długim kręceniu z pedałem gazu w podłodze. Jeśli powyższe nie skutkuje usterka jest gdzie indziej. Ciśnienie paliwa trochę za małe ale powinien jeździć. Jeśli kłopot jest przy ruszaniu,...
To wszystko już zostało wymienione. + Map sensor + Czujniki temperatury + Przewody podciśnienia + Czujnik położenia przepustnicy Nie ma nigdzie lewego powietrza... Już mi ręce opadają... dlatego pytam bo widać że ewidentnie coś było grzebane przy tych kablach... Pozdrawiam
siemka posiadam opla astre 2 z silnikiem 2.0dtl i mam podobny problem wyskakuje mi kontrolka check egine i odrazu silnik slabnie nie mam swojej mocy jaka moze byc tego przyczyna ?? prosze o pomoc Wiesz co? cosik jest zepsute,jedyne co możesz zrobić we własnym zakresie to posprawdzać dokładnie układ podciśnienia,to takie cieniutkie wężyki, może który...
Może należałoby zacząć od tego, że to nie jest żaden czujnik tylko elektrozawór sterujący. Zawór ma wejście podciśnienia z pompy podciśnieniowej i wyjście na element wykonawczy, podanie zasilania łączy oba w/w króćce, przy braku zasilania, ten do siłownika jest otwarty, a ten do pompy podciśnienia zamknięty. W rzeczywistości jest sterowany impulsowo,...
42-Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL) lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników) 33-Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie (przewód podciśnienia może być odłączony lub przerwany)
Witam, miałem bardzo podobny problem, zapaliła się kontrolka 'check' , auto przechodzi wtedy w tryb awaryjny - maxymalna moc obrotów dochodziła na każdym biegu do 2 tyś obrotów . Po podłączeniu auta pod komputer wyszło że za usterkę odpowiedzialny był przepalony czujnik podciśnienia - wystarczyła wymiana na nowy czujnik Boscha i auto jak ręką odjął...
W tym silniku, tak jak pisałem, jest założony nowy moduł. Ciśnienie mierzone na zimno i na ciepło. Wtryski zamieniałem miejscami i dalej na czwartym wypada. Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem położenia wałka lub wału. Znajomy mi mówił, żebym czujnik temperatury do eku zmienił. A może komputer padł? Co do podciśnienia, to już zaślepiałem wężyk, a...
Tylko że sygnał spalania masz podawany bezpośrednio z ECU, i wygląda na to że sam komputer podlewa, może zeczywiscie czujnik podciśnienia jest walnięty i ECU myśli że silnik chodzi pod obciążeniem, jak podmieniales przepustnice nie miałeś jakoś specjalnie dużo syfu w kolektorze?
To ma być szacunkowy pomiar. ECU na pewno generuje te impulsy, tylko jego wyjście to otwarty kolektor, więc bez fizycznego odłączenia się od wtrysku nic nie zobaczę, a takiej ingerencji wolałbym nie robić. Jest jeszcze drugi sygnał, który idzie do tida ale u mnie nie ma tego przewodu. Jeśli chodzi o czujnik podciśnienia to jakiego sygnału mogę się tam...
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
Wadliwe działanie układu krytycznego 1 czyn 2 ?Bo to ważne,tamten błąd to wskazuje faktycznie na czujnik prędkości.Co do grzebania w układzie podciśnienia to trzeba wiedzieć jakie podciśnienie daje vacum ,inaczej cała robota jest bez sensu.
Hej, Kat pada owszem ale ... odkręć map sensor i przy pomocy włosów z pędzla malarskiego wyczyść kanał sensora, wysypie się mnóstwo sadzy, takie akcje wystepowały u mnie [z16xe], powód stawania map sensora objawia się tak naprawdę EGR'em robi się zasyfiony bo ecu dolewa benzyny a przy nieprawidłowej dawce powstaje sadza, która wraca do dolotu potęgując...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Mam problem z astra c16nz,silnik wogóle nie ma mocy,przy dodaniu gazy dziwnie buczy i bardzo powoli wkręca się na obroty.Sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza,wymieniłem świece,przewody,kopułke,palec i nic astra nie ma wogole mocy,lewdo rusza z miejsca ;/ Problemu z zapalanie nie ma,pali na ciepłym jak i na zimnym odrazu.Z czytałem błędy 33 Czujnik...
Witam Po pierwsze, możesz sam sprawdzić błędy, gdyż w tym aucie po zwarciu styków w kostce diagnostycznej, kody wyświetlają się po przez mrugnięcia kontrolki na desce. Po drugie, sondę możesz sprawdzić za pomocą woltomierza. Wszystkie inne rzeczy takie jak czujnik temperatury, czujnik położenia przepustnicy możesz sprawdzić miernikiem. Poszukaj również...
Witam mam problem z oplem Astra k 1.6 turbo 200 koni zapala się chcek engine wywala następujące błędy P0101 miernik masy powietrza P0299 ciśnienie doładowania P1101 system zasysający w odnoszac się do punktu pierwszego w parametrach przepływomierz pokazuję 2.8 na wolnych obrotach i w momencie dodania gazu zmienia się więc wykluczył bym go ciśnienie...
Po wymianie węży od podciśnienia dalej palił tyle samo. Po regulacji spalanie spadło do troche ponad 9l, co i tak moim zdaniem jest za dużo. Natomiast mam problem z jazdą na benzynie na zimnym silniku ponieważ szarpie muli sie a jechać nie chce jedzie dopiero na wyższych obrotach, na gazie jest ok. Dodam ze EGR mam odłączony tylko wężyk od podciśnienia...
Rozrząd? Sprawdź układ wysokiego napięcia. Przewody powinny mieć opór około 5 kiloomów. Zdemij pokrywę wtrysku, naciśnij gwałtownie gaz ręką, zobacz, czy zwiększy się dawka wtryskiwanego paliwa. Może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub MAP sensor (podciśnienia). Sprawdzić parametry pracy sondy. Jak to nie pomoże to trzeba podłączyć komputer...
chyba że katalizator się zapadł od gazu... i przez EGR wali więcej spalin do ssącego, nie pamiętam tylko czy tam jest przepływomierz czy czujnik podciśnienia, ale i tak w EGRze jest potencjometr , więc raczej blokuje się EGR, szczególnie na gorącym. Mimo wszystko katalizator można sprawdzić ale na siłę go nie psuć. Nie raz spotkałem się z opiniami że...
Wczoraj mechanik stwierdził, że to może być n75. Szukałem tego czujnika w sklepie opla oraz intercarsie i nie mogę tego znaleźć. Wiem, że to jest czujnik podciśnienia turbiny i coś na intercarsie znalazłem w cenie 270 brutto, ale nie wiem czy to jest to. Mógłby ktoś bardziej ogarnięty w temacie podesłać link do tej części w sklepie opla albo intercarsie...
Spore koszta I to nie wszystkie. Jak się przyśpieszy to trzeba też zahamować, czyli jeszcze kolejne wydatki na układ hamulcowy i zawieszenie... :-) Trzeba mu coś przeczyścić oprócz tego co zrobiłem, aby uzyskać pełną moc która w nim pozostała? "Pełna moc" = remont silnika. Odczytałeś błędy z komputera? Ja nie jestem doświadczony w diagnostyce. Ktoś...
Witam! Posiadam Opla Astrę II 1.8 16v X18XE1. Cały czas świeci się kontrolka CHECK.Na biegu jałowym obroty falują.Po uruchomieniu samochodu gdy jest zimny obroty wskakują do około 2 tysięcy obrotów,po czym gwałtownie spadają do zera i auto gaśnie,podczas jazdy przy dodawaniu gazu do 3 tysięcy obrotów samochód zaczyna przerywać,przy około 4.5 odcina....
Czy blokada z wpustem zakładana w miejsce pompy podciśnienia wystarczy zamiast czujnika zegarowego do ustawienia wałka rozrządu? [url=http://www.tesam.pl/s0000038-blokad... Czy blokada od 1.7d jest taka dobra do 1.7DTL z Astry F ? Z którego rozwiązania korzystacie wymieniając zestawy paska rozrządu?
Pacjent: Opel Astra 1.4 8V SPI C14NZ 1993 Objawy: poszarpywanie silnika, ale TYLKO podczas jazdy. Jak puszczę gaz, na dowolnym biegu, nawet mając obroty wyższe niż 1000/min (na słuch). W ciągu kilku ostatnich tygodni (dystans około 3 kkm) 2x wyskoczył błąd 35. Obserwowane raczej po rozgrzaniu silnika. Co zostało zrobione: czyszczenie przepustnicy i...
Generalnie kod 33 mówi że czujnik podciśnienia w kolektorze wykrył ciśnienie zbliżone do atmosferycznego ,więc albo wężyk od czujnika dynda albo jest lewe powietrze w kolektorze. Ten dyndający zatkaj na razie. A odpinając wężyk od czujnika powinieneś zassać powietrze z kolektora.
W moim przypadku było identycznie, nie pomagało czyszczenie czujnika podciśnienia kolektora ssącego itp.,w niedługim czasie od momentu pojawienia się kontrolki check padł czujnik położenia wału, po wymianie było już ok, ale po jakichś 2 tyś. km padła niestety również pompa wtryskowa. Nie wiem czy obie usterki są ze sobą jakoś powiązane ale w moim aucie...
Jedź do mechanika, nie takiego, co błędy kasuje. Po pierwsze sprawdź napiecie na środkowym pinie czujnika podciśnienia w kolektorze. Na wolnych powinien mieć coś koło 1,7- 1,9 V. Błędy to nie wszystko. Są jeszcze pomiary parametrów silnika... Poza tym, nie jest napisane jaki jest gaz, sekwencja czy mikser. Może masz filtry zatkane?
Witam niestety chwilę było dobrze ale problem ponownie powrócił. Na komputerze brak błędów, podciśnienia sprawdziłem, wszystkie węże są szczelne, również zmienna geometria pracuje. Oprócz tego kupiłem nowy zawór sterowania turbina i dalej to samo. Również wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania, był cały zabrudzony. A i zapomniałem dodać również wtedy...
Widzę że temat jest typowy dla tego silnika Z17DTH. Ja jestem chyba bardziej uparty niż średnia statystyczna użytkowników bo własnie mija rok jak szukam przyczyny i auto dalej się tak zachowuje. Ja póki co sprawdziłem/zrobilem: - sprawdzony układ podciśnienia sterownania turbem (zaworek i ciśnienia) - wymieniona turbina na nówke sztuke + wyczyszczony...
Kolega dobrze mówi,sprawdź pompę vacum,ale najpierw podepnij pod komputer i zczytaj błędy,bo to może być czujnik podciśnienia kolektora,bo sam nie sprawdzisz tego. jak to będzie czujnik to sprawdz czy nie jest zatkany,ale ostrożnie go wyciągaj bo ja swój załatwiłem że jedna część została w kolektorze. Kupiłem używany za 80zł i narazie działa.
Najpierw bym sprawdził czy kolektor nie łapie lewego powietrza.Czasami dobrze wyglądający przewód podciśnienia może być zparciały.Spróbuj przy podłączonym czujniku podłączyć miernik "+" do pinuB,"-"do masy.Przy włączonym zapłonie napięcie powinno wynosić ok.4,35v.Na pracującym silniku b.jałowy 1,5v,przy hamowaniu silnikiem 1,0v,całkowite otwarcie przepustnicy...
Czyli wyszło to co przewidywałem - błąd zaworu EGR, błąd ten jednak jest błędem wtórnym, bo sam zawór nie ma żadnych czujników, które pozwoliłyby ECU zweryfikować jego działanie. Czyli dalej obstawiam problemy z podciśnieniem: - uszkodzona pompa podciśnienia, - zamienione lub nieszczelne przewody podciśnieniowe, - nieszczelność w którymś z elektrozaworów...
Witam. Auto Opel Astra F Kombi, 1993 rok produkcji, benzyna, brak gazu, silnik C16NZ, mono wtrysk Multec. Powrót paliwa z wtrysku jest podłączony do metalowego "przelotu" przy czujniku ilości paliwa. Następnie za "przelotem" (już wewnątrz zbiornika paliwa) idzie dalej gumowy wężyk, który jest podłączony do czegoś w dole zbiornika. I o to coś mi chodzi....
Sprawdźcie czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym i przewód od kolektora do czujnika - to właśnie on w zależności od podciśnienia daje sygnał do komputera a ten do silniczka krokowego. Czasami trzeba wyczyścić i posmarować odpowiednim preparatem silniczek krokowy a jeśli to pomoże tylko na chwile to podjechać na diagnostyke komputerową - w oplach...
Czyszczenie nic nie dało...:-(. Jeszce mam takie podejrzenie ,że katalizator się kończy i jak się nagrzeje to dusi..... Przejżalem czujniki temperatuty, czujnik położenia przepustnicy, sonde... i nic nie widze niepokojacego. Jest jeszce czujnik podciśnienia w rurze pomiedzy przepustnicą a filtrem, ale gdy silnik pracuje jest na nim około 1,3V i reaguje...
Skoro rozrząd sprawdzony i ustawiony poprawnie,nieszczelności jak twierdzisz nigdzie nie ma,serwo sprawne i jego podłączenie do podciśnienia szczelne to spróbuj zmierzyć kompresję.Może Ci któryś zawór "znika" pomału...Gaz jest w samochodzie? W tych autach rzadko się zdarza by podmiana MAP Sensora zmieniła coś gdyż sam czujnik praktycznie się nie uszkadza.
Witam mam problem tego typu. podczas jazdy np na tempomacie 100 km/h zaczął szarpać, przerywać podczas jazdy, tak jakby mu brakowało albo tlenu albo paliwa. po podłączeniu kompa wyskoczyło Recylkulacja spalin czyli EGR i czujnik podciśnienia założyłem nowy EGR podłączyłem komputer błędy znikneły. przemyłem dodatkowo przepływkę bo miała nalot i na zimnym...
Astra g 1.6 16 mam taki problem na zimnym silniku z rana pali od strzała pojade zagrzeje silnik do normalniej temp wroce odstawię przyjde za 4godz np i probuje odpalić. Odpala tak jakby miala slaby akumulator rozrusznik przekręci wałem raz wskazówka sie tylko uniesie i opadnie za drugim razem to samo tylko kreci dluzej dodam gazu i odpali wtedy chodzi...
Witam.Posiadam Astrę G 1.7dti z silnikiem Isuzu i problem polega na tym ze autko po przekroczeniu 3000 obrotów przechodzi w tryb awaryjny i spada moc na czwartym i piątym biegu gdzie są największe obciążenia.Wyskakuje błąd P1125 jakiś tam brak obwodu zaworu turbiny lub podobnie. Zaznaczam że przewody podciśnienia sprawdzone i szczelne, czujnik ciśnienia...
Może coś być z czujnikiem obrotów wału. 3 i 4 to chyba mapsensor(czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym). Piszę "chyba", bo mam C16SE i czujnik ten jest bardzo podobny tylko ma jeszcze króciec do założenia weżyka łączącego go z kolektorem ssącym tuż za przepustnicą. Jeśli czujnik obrotów wału jest w moim niepodpięty to pompa się nie uruchomi(zabezpieczenie...
Fot 1: 1-kolektor ssący po lewej stronie -po pojawieniu się doładowania pompa zwiększa dawkę paliwa 2– opisze wieczorem jak zerknę pod maskę, bo na 100% nie jestem pewien (ale jeśli jest wszystko odłączone od pompy podciśnienia z prawej strony głowicy (najważniejsze aby EGR nie dostawał podciśnienia cały czas) to silnik będzie chodził prawie normalnie...
Witam, Dzisiaj jechałem samochodem. Po ponad przejechanych 30 kilometrach od uruchomienia silnika - obroty nagle spadły i silnik od razu zgasł. Podłączyłem się pod komputer i ten wykazał błędy: 0400 i 0571. Błąd 0400 wystąpił 11 razy i był aktywny a błąd 0571 wystąpił 4 razy i był nieaktywny. Elektro-zawór EGR i czujnik stopu hamulca nożnego są do wymiany?...
Nie macie pojęcia o czym piszecie. Błąd 34 to na 90% wężyk po prostu wpięty nie tam gdzie trzeba albo niedrożny. A ja myślę, że nie masz pojęcia o tym, że nawet nie siedze w samochodach, a tym bardziej w oplach, a jeszcze bardziej ze nie sprawdzałem co to za kod błędu. Dziękuję. Zreszta jak są błędy czujnika podciśnienia, to oczywistym jest, że sprawdza...
Cześć, Auto to Opel Astra G 2002, Z18XE, 125KM, LPG (Stag4). Problem jest następujący: Silnik faluje na benzynie, szczególnie na zimnym, wtedy potrafi zgasnąć, bo dławi mu obroty. Gdy na zimnym go odpalę i pozwolę obrotom spaść do "normy", to raczej nie reaguje na pedał gazu. Zazwyczaj wtedy kończy się to "uduszeniem" i zgaszeniem silnika, czasem tylko...
Witam, problem mam dosc nie typowy byc moze kilka usterek w jednym -mianowicie jakis czas temu zaczela palic m isie kontrolka silnika i automatycznie strata mocy(opel astra 2 diesel) mechanik po badaniu komputerowym stwierdzil ze turbina do regeneracji. Tak też zrobilam, ale to nic nie pomogło. Później okazało się że czujnik zaworu podciśnienia ktory...
Nikt mi nie może pomóc? Bo już się boją o silnikach krokowych pisać. :D komputer pokładowy się przestawił i próbował ustawić ale coś nie mógł bo podobno moduł jest nie ten co ma być i dodał, że samochód jest już pełnoletni i nie da się nic zrobić. Bo jeździsz po paprakach,sprawdź czy nie ciągnie lewego za przepustnicą,przewód gumowy jak i elektryczny...
Silnik pali 18 litrów na 100 km. Obroty falują regularnie i rytmicznie przy 1500 obr/min. Przy nagłym otwarciu przepustnicy intensywnie kopci czarnym dymem. Gdy schodzi z obrotów strzela w wydech. Czasami brak mocy - nie można ruszyć z miejsca. Silnik ma 120 tys km przebiegu. Dotychczasowe czynności, które zostały dotychczas wykonane. Nowy pasek rozrządu....
Pacjent jak w temacie. Jeździł jak ta lala domorosły mechanik zmienił rozrząd i chwilę później skrzynie biegów i się zaczęło. Nie były podłączone ŻADNE podciśnienia. Klin na wale -wychlastany - zrobione. Są nowe świece, przewody zapłonowe. Podciśnienia podłączone. Klin zrobiony. Objawy-brak mocy przy ruszaniu, odżywa w okolicach 2.5-3,0 tyś obrotów....
To jest rok 95 więc wtrysk jednopunktowy Abimex, zwykła sonda jednoprzewodowa i ekran=masa, sterownik Delco prawie ten sam co w opel kadet/vectra/astra z silnikami C14, C16. Sonda działa dopiero jak silnik się nagrzeje do ok 60stopni. Do tego momentu sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę. Zbyt wysoki sygnał MAp(czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym)...
witam, przeczytałem już dużo tematów na ten temat i na tym forum i na paru innych i jak narazie ciągle nie wiem co dolega mojej asterce, postaram sie wyczerpująco opisać mój problem. Model samochodu to opel astra kombi 1,4 8 V 94 r. Opis problemu: auto na gazie często gaśnie przy dojeżdżaniu np do skrzyżowania, czasami znowu ma podwyższone obroty a...
Zipa dumna. Po kilku dniach, obroty znowu szaleją. Na pewno jest lepiej niż było bo po około 0,5 do 1 minuty obroty się stabilizują, ale po odpaleniu rano, na zimnym silniku (latem. Zimą nie sprawdzane jeszcze) obroty wchodzą do góry, nie mam obrotomierza więc nie wiem dokładnie ile, ale na ucho jakieś 1300 - 1500 RPM. Poczytałem cały temat na forum...
Z elektrycznego punktu widzenia, czujnik wału/wałka jak nie podaje sygnału o kręcącym się silniku to pompa nie startuje, równocześnie nie będzie iskry. Masz ją gdy pompa nie pracuje ? Przekaźnik pompy, bezpiecznik. Pierwszy daje napięcie na styku 87, drugi ma wtedy 12V ? Żarówkę przy pompie zostaw na stałe żebyś ją widział. Stara pompa działa podłączona...
4 różne serwisy w tym jeden gdzie gościu podobno specjalizował się w Oplach nie znalazły by nieszczelności w dolocie gdzie w każdym z tych serwisów byłem od 2 do 5x oraz nie zwrócił by uwagi na parametry to po co podpinać pod komputer? Przepustnica oraz silniczek krokowy był czyszczony raz w jednym serwisie i raz w innym. Następnie został zamontowany...
jeżeli chodzi o historie usterki to wiem tyle ze klient jeżdzi z nia juz bardzo długo rok moze dłuzej.Póżniej padło coś w silniku i była robiona głowica ale wiem ze przed naprawa było to samo totalny brak mocy.Z dislem mam zadko doczynienia ale jakieś pojecie,najgorsze jest to ze kts nie ma wgładu w wartości rzeczywiste bo gdyby miał pewnie byłoby po...
Cześć, jestem posiadaczem Opla Astry H i chciałbym dowiedzieć się, nauczyć, poruszyć kwestie mojego problemu oraz zgłosić się do tutejszych bywalcy o pomoc do problemu, który wylazł z mojego samochodu dosłownie z nikąd. Mój samochód to Opel Astra H Kombi 2005 1.7CDTi 101km 350000km przebiegu. Problem wystąpił 22 marca rano, gdy odpaliłem samochód rano...
Dzisiaj zrobiłem test. Wziąłem czujnik spalania stukowego do kabiny samochodu. Podczas jazdy (w czasie dużego otwarcia przepustnicy) lekko uderzałem w niego metalowym przedmiotem. Efekt - kod 18 się nie wystawił. Wnioskuję zatem, że jeśli czujnik jest wkręcony w blok silnika to wykrywa dużo różnych stuków i ECU nie może sobie z tym poradzić i wystawia...
witaj twój problem jest na pozór bardzo prosty masz nieodpowiedni kąt zapłonu .ty sam tego nie zmienisz bo czujnki wału silnika są na stąłe przytwierdzone a siatki zapłonu w ecu na pewno nie zmienisz potrzebny jest ci tzw. wariator jest to urządzenie elektroniczne które zmienia zapłon na gazie nie zmieniajac go na benzynie .różne firmy różnie mają spośób...
W głowicy jest czujnik termiczny który steruje podciśnieniem na zawór który odpowiada za zajście z obrotów bądz jest czujnik termiczny przy pompie pozdrawiam
Witam i pozdrawiam. Pierwsze co bym sprawdził to ten słynny silnik krokowy on głównie decyduje o jałowych obrotach silnika. Następną sprawą jest szczelność układu wspomagania hamulców. Wspomaganie odbywa się kosztem podciśnienia w kolektorze ssącym silnika jeśli są tam jakieś nieszczelności niekoniecznie na zewnątrz może być uszkodzona na przykład membrana...
W związku że kiedyś pisałem o problemach w temacie z innym silnikiem postanowiłem opisać przypadek od początku Proszę prezesów o wyrozumiałość i pozostawienie tematu Samochód: Opel astra F bez instalacji gazowej Silnik: X14NZ Rok: 1997 Pewnego dnia nagle samochód dostał apetyt na paliwo nie sprawdzając błędów zakupiłem mu nową sondę (mój błąd) no ale...
A myślałem że astra f 1.7 td ma sterowanie konta zapłonu cięgnem na podciśnienie. Czyż nie tak. A odpowiada za to czujnik wkręcony w korpus (obudowę) termostatu, do którego podpięte są wężyki z podciśnieniem. Pozdrawiam Rafał
Witam mam problem ze swoim autkiem jakim jest Opel Astra G 1.6 8v 75km 55KW X16SZR benzyna 1999r 210.000km przebiegu. Zanim opiszę swój dotychczasowy problem chciałbym podzielić się wcześniejszymi dolegliwościami asterixa. Od samego początku od kiedy go kupiłem były problemy z obrotami biegu jałowego tzn spadki w zakresie 20-50 wyczuwalne drgania silnika...
Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją Tak wiem. Koło foniczne inne. To już było robione :D chce...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
TPS też książkowo zamknięta przepustnica 0,56 V Tyle ma być ? Masz książkę gdzie to wyraźnie napisano ? U mnie odchyłki od napięcia spoczynkowego powodowały podobne objawy. Sterownik przez niewłaściwe napięcie z TPS, nie regulował jałowych obrotów, tylko przyśpieszał zapłon z tych 10 stopni do 25-30 co skutkowało wyższymi np 1,5 czy 2tys obrotami,...
Sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu. Ale najpierw upewnij się że żadne podciśnienie się nie wypięło _zasysanie lewego powietrza_
Witam, Chciałbym się podpiąć pod temat. Astra 2.0 DTI y20dth. Od sierpnia "bujam się" z problemami. Wczęśniej zapowietrzał się na pompie jak był postawiony "dupą" w dół. Po 4 wizytach w Diesel Bosh Serwis (regeneracja pompy / wymiana filtra paliwa na hermetyczny od golfa / wymiana przewodów paliwowych od pompy do filtra z metalowych na gumowe / następnie...
Dziurawy dolot. Problem z podciśnieniem (sterowaniem turbiną) lub uszkodzona turbina.
Witam Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem w Astrze. Przewertowałem chyba wszystkie tematy jakie podsuwa Google, ale nic nie pasuje do mojego przypadku. Po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu i ponownym odpaleniu jeszcze ciepłego silnika (nie od razu, ale po kilkudziesięciu minutach) pojawia się chmura siwego gryzącego dymu, kompletna niechęć do wkręcania...
Ten prędkościomierz naprawdę jest mechaniczny, czy z elektrycznym napędem ? Linka może napędzać impulsator, a ten sterować ecu i prędkościomierzem. Wystarczy że linka strzeli, lub impulsator i będzie klapa z prędkością pojazdu. U kumpla w astrze jakiś czas pomagało pierdyknięcie w deskę rozdzielczą by prawy głośnik zaczynał znowu grać, teraz samoistnie...
sebap dzięki za szybką odpowiedź! Zaintrygował mnie ten syczący w czasie ostatniego testu EGR - przepustnica zatkana od góry, w waż od podciśnienia od lpg (jednocześnie odcięte podciśnienie od lpg) podpięty pistolet od kompresora i podane impulsowo ok 3 bar. Zawór ten jest przerdzewiały na wierzchniej strony flanszy, powietrze wylatuje koło metalowego...
Sugerowałem (...) sugerowano (...) sugestię (...) Wykonano konkretną diagnostykę ? Sprawdzono parametry bieżące podczas pracy silnika ? w desperacji ASO Masz jakieś konkretne wydruki z testów diagnostycznych ? Oczekujesz kolejnych "sugestii", typu: Cewka, świecie, kable, silniczek krokowy, sprawdzono i uszczelniono podciśnienie, wymiana sondy lambda,...
W moim przypadku są 3 czujniki,Baro i map sensor obok siebie w kolektorze i czujnik doładowania w rurze IC.Na zgaszonym silniku wszystkie pokazują 100kpa więc wskazują atmosferyczne więc jest ok.Po odpaleniu na wolnych obrotach baro i ten na rurze dalej pokazują 100kpa ,a map 40-60kpa czyli podciśnienie(wahania zależne od stopnia wygrzania silnika).Wskazania...
A jaki zakres pomiarowy ma twój MAP sensor? Większość pracuje przy podciśnieniu, tutaj masz nadciśnienie. Musiałbyś znaleźć MAP sensor o zakresie pomiarowym przynajmniej do 1,5 bar (z silnika turbo) i wtedy zrobić układ dopasowujący, co bez znajomości charakterystyki oryginalnego czujnika jest mało realne. Ponadto w BRC czujnik ciśnienia jest zintegrowany...
jestes pewny ze dolot jest szczelny?? nie ma mozliwosci żeby nie było anomali na czujnikach przy usterce jaką opisujesz.... sprawdzasz te wartosci w zestawieniach czy pojedynczo? Dolotu jestem raczej pewien. Opryskałem go sporą ilością samostartu i pozostało to bez wpływu na pracę silnika. Podciśnienie w dolocie podczas pracy na biegu jałowym wynosi...
Rozrząd ok, czujniki raczej też (zostaje jedynie podmiana). "będzie słychać bum,bum,bum, nic nie zdziałasz." To jest raczej normalna praca silnika "dup" normalna praca silnia. Po głębszej analizie mam teorię, że wtryskiwacze gazowe lekko przepuszczają i tak się składa, że przy 3000obr/min panuje na tyle duże podciśnienie, że "wyciąga" dodatkowo gaz...
Ten samochód jest prosty jak budowa cepa, jedyne istotne podciśnienie to ten wężyk między monowtryskiem i map sensorem. Ustawienie zapłonu i tyle Tak na marginesie to jestem ciekaw jak zamieniłeś te silniki, skoro mają zupełnie inne aparaty zapłonowe (C14NZ z hallem i kołkiem a C16NZ z czujnikiem indukcyjnym, modułem i płetwą napędzającą aparat)
Witam od dłuższego czasu mam problem z moja asteroida ( 1.8 8v. 92 rok ), mimo to ze jestem mechanikiem samoukiem ale coś się tam wie na ten temat mam mały mankament z astra. Opis usterki : 1. Jeżeli samochód jest zimny chodzi jak burza zbiera się dobrze itd. , jak złapie temperatury zaczyna się szarpanie tylko od 1000 - 3000 tys obrotów czym to mzoe...
Witam A więc tak mojego asterixa coś boli i nie mogę dojść co, ma problem z odpalaniem trzeba go długo kręcić na rozruszniku i gazu dodawać gdy odpali na benzynie trzyma 1100 obrotów niezależnie czy ciepły czy zimny silnik na gazie równo 900 wcześniej na benzynie falował na obrotach z 1000 na 900 i tak w kółko czasami gdy odpali wkręci się na 1500 obrotów...
TPS = trotle position sensor, czujnik położenia przepustnicy, nie wiedziałem ,ze to sie tak nazywa, pewnie i masz racje, sprawdzalem też, czy śrubki trzymające koło przepustnic sie nie obluzowały, są ok. Odnośnie tego TPS - pewnie tylko wymiana na nowy? - czy można coś z nim zrobić np tak jak z potencjometrami audio? zauważyłem, też od jakiegoś czasu,...
Myslałem owszem,ale zrobię to inaczej. W poprzednim samochodzie Opel Kadett zapłon miałem wyprzedzony o ok 14 stopni przez przekręcenie aparatu zapłonowego. Czyli był statycznie wyprzedzony w całym zakresie obrotów-także na benzynie ale jeździłem 99% na LPG. Aparat zmieniłem z Delco na Bosch z podciśnieniem. Jak dodawałem gazu, podciśnienie w kolektorze...
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
Mam ostatnio problem i jeśli ktoś się z tym stykał i ma lekarstwo na problem proszę o pomoc. W Astra h 1.6 twinsport 2005 kupiłem przy 185 tys km (montaz gazu) przy 205 tys wymieniłem pasek rozrządu wraz wymiana oleju wlałem mobil syntetyk i zaczął się po dwóch dniach problem. po kolei: przeciekła czujnik oleju wymiana, później zaczął brać więcej oleju...
Witam serdecznie Problem z jakim borykam się od jakiegoś czasu to szarpanie na zimnym silniku a po rozgrzaniu problem po spuszczeniu nogi z gazu i dojeżdżaniu na biegu potrafi szarpać silnikiem. Problem pojawił się po wymianie sondy (konieczność bo pojawiał się check) wymieniłem również przepływomierz , wyczyściłem otwór od podciśnienia idący do czujnika...
czujnik podciśnienia astra astra podciśnienia zawór podciśnienia astra
monitor audio subwoofer ustawienia fabryczne xiaomi kuchenka elektryczna wymiana płyty
odblokowanie hantek rozebrać zelmer admiral
Liczba o-ringów w wtrysku benzyny: szczegóły i analiza Swobodny przepływ powietrza w wężu odpływu zmywarki