Tak będzie.
Witam Posiadam astre z 1992r z silnikiem c14nz. Silnik ten wymieniłem na x14sz z corsy b. Wymieniłem sam silnik, a wiązka kabli i ECU zostało. Na tym silniku x14sz był taki oto zawór podciśnienia. http://obrazki.elektroda.net/65_12531828... Moje pytanie to: Jak podłączyć to urządzenie do tego komputera w astrze? Gdzie dokładnie to podłączyć i jakimi...
Ten zawór ma membranę która musi być szczelna w innym wypadku tylko wymiana. Ale sprawdź dokładnie szczelność na podciśnieniach.
Po nagrzaniu powinny spadać do około 850.Sprawdź siłownik podciśnieniowy przy pompie wtryskowej i termostatyczny zawór podciśnienia ,egr i jego zawór .
Mi to wygląda jak "grucha" podciśnienia od np. turbo. Powinno być na tym oznaczenie jak znajdziesz to wujek google resztę Ci podpowie. A dokładnie to skąd wymontowałeś tą część (umiejscowienie lub lokalizacja części) Według tego co znalazłem w google jest to zbiornik/zawór podciśnienia http://www.sklep.szpot.pl/p/pl/33071/zbi...
Powiedz mechanikowi żeby wyczyścił ten zawór,trzeba posprawdzać wszystkie podciśnienia.
Może zawór termiczny przy termostacie od pompy podciśnienia nie dziala?
Wstępna diagnoza jest. Zawór podciśnienia turbiny. Zawór odpięty - bezpiecznik podmieniony - cały po zapłonie. Silnik odpalił - co wcześniej nie było możliwe.
Jak jest mróz to bardziej brzęczy, jak nie ma podciśnienia albo zaciął się zawór to też ale generalnie to że brzęczy jest normalne.
Sprawdziłem jeszcze raz zawór EGR jest nieszczelny prawdopodobnie to jest przyczyna. Czy da się ten zawór samemu uszczelnić?
Jeśli membrana jest szczelna pozostaje zawór elektro-pneumatyczny sterujący lub brak podciśnienia na nim. Kod usterki jaki masz? /I kod silnika.
Jeśli masz tam zawór EGR sterowany podciśnieniowo to sprawdź pompę podciśnienia i elektrozawór sterujący EGRem.
Zawór możesz wymontować i zasilić "na krótko" (uwaga na polaryzację - ma wbudowaną diodę gaszącą), albo w aucie w ramach testów elementów wykonawczych na diagnostyce komputerowej. Zaś sama diagnostyka to przede wszystkim obserwacja wartości mierzonych i oczekiwanych podczas jazdy, czyli tzw. logi dynamiczne.
Widziałem dziś na szybko taki silniczek u znajomego. Co ciekawe zaraz po odpaleniu auta (na zimnym) zdjąłem wężyk z zaworu termicznego i przepuszczał znaczy był otwarty. Ale obroty ładnie się podniosły w górę (po zdjęciu wężyka). Z tego wynika, że zawór powinien się otworzyć dopiero na ciepłym (co obniża obroty biegu jałowego jak jest gorący).Także...
Co można zrobić, gdy w wężyku od podciśnienia pojawia się olej?
W dti najczęściej przyczyną jest przepływka, do sprawdzenia też zawór st erujący turbiną , podciśnienia i zaworki elektryczne sterujące podciśnieniem.
Jest ok, czyli zmierzyłeś i ile wynosi wartość podciśnienia w układzie?
Jeszcze podaj jaki masz silnik. Niektóre 1.6 nie mają przepływomierza a czujnik podciśnienia MAP . U siebie w jednym z aut 1999 1.6 X16SZR mam właśnie czujnik MAP. Jak obroty falowały winien był zawór EGR . Co do temperatury silnika - zobacz czy jak jest ponad 90 stopni czy chłodnica jest cała gorąca (oba grube węże góra i dół)bo może być przytkana...
Takie coś znalazłem: "Problemem okazał się zawór upustowy turbiny DV. Jest to kawałek plastiku o okrągłym kształcie, a w nim okrągła membrana na sprężynce. Całość mocowana po lewej stronie zimnej części turbiny na 3 śruby m6 i podłączona do wężyka podciśnienia."
Za duże ciśnienie doładowania. Podciśnienia Wężyki Geometria (albo westgate) Zawór sterujący (wszyscy nazywają go n75 jak w vw)
Cen ASO niestety nie znam. Ten zawór jest jedynie jednym z podejrzanych, dziurawy wąż za nim również może powodować takie objawy. Mierzona była wartość podciśnienia?
W tytule wyszukiwania wpisz zawór podciśnienia to kosztuje koło 100 zł, zlokalizuj dokładnie który zawór wydaje ten dźwięk oraz do czego jest podłączony. Pozdrawiam
Witam. W mojej Astrze leje się płyn chłodzący z zaworu nagrzewnicy.Po wymontowaniu i zassaniu podciśnienia zawór zaskakuje. Proszę o pomoc.
Dziękuje za odpowiedź i dyskusję. Tylko ze taki baniaczek to trochę mało fachowo brzmi, co to jest ten baniaczek??? Słyszałem też opinię ze to zawór jakis podciśnienia czy jakiś par? Co o tym sądzicie?
Jeszcze jeden fakt. Kilka dni temu zauważyłem zwarcie na elemencie delco remy 199. Jest to czujnik/zawór podciśnienia. Czy uszkodzony czujnik może powodować skok obrotów? Czy można naprawić samemu potencjometr przepustnicy?
częstą usterką jest przepływomierz ale nie zawsze. Sprawdź szczelność układu podciśnień i poprawność podłączenia wszystkich elementów.na każdym zaworze jest opis vac-do podciśnienia i "out"-do elementu wykonawczego.można na próbę podmienić zawór np.od recyrkulatora na TURBO.
Masz błędnie narysowany schemat, manometr przed regulatorem ciśnienia. Po co zawór kulowy? Jeśli chcesz sprawdzać maksymalne ciśnienie pompki, to manometr do 10 bar. Podciśnienia nie potrzebujesz, całość układu to: - zbiornik -pompa paliwa -filtr -manometr -regulator ciśnienia -zawór kulowy -powrót do zbiornika.
Tak jak kolega napisał - trzeba sprawdzić wartość podciśnienia ale z powodu drugiego błędu skłaniał bym się do awarii w obwodzie załączania zaworu obejściowego turbiny. Sprawdź wężyk między zaworem a gruszką może się przetarł - pęk ( możesz zdjąć go z zaworu i dmuchnąć, może akurat coś będzie słychać). Podobno padają też same zawory ( sam nie zmieniałem...
Na tym drugim zdjęciu jest taki zawór z którego wychodzą dwa podciśnienia, a powiedz mi gdzie mam podłączyć podciśnienie z filtra węglowego?
Katalizator sprawdzałam przez otwór pierwszej sondy. Co do klap to z tego co obserwowałem na wolnych obrotach są zamknięte gdyż zawór podciśnienia po uruchomieniu silnika je przestawia https://obrazki.elektroda.pl/7453268500_...
jest to pompa podciśnienia i nie tylko wspomaga hamulce ale ma wiele innych funkcji w tym silniku CHYBA ustala prace turbiny poprzez zawór doładowania.
...i nie są to "trzy zawory EGR" lecz trzy elektrozawory (zawory solenoidowe) sterujące podciśnieniem, z których tylko jeden steruje zaworem EGR. Do autora - j/w plus sprawdź świece żarowe. P.S. Widziałem jak ktoś na Allegro sprzedawał tenże elektrozawór podciśnienia jako zawór EGR ;) :arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Witam. Nie sztuka dać turbo do regeneracji a po zamontowaniu okaże się że to nie jest to. Na pierw należałoby sprawdź podciśnienia dochodzące do gruszki po przez zawór sterujący nią. Również warto zajrzeć do zaworu EGR i do czujnika doładowania który jest w kolektorze.
Po wymianie węży od podciśnienia dalej palił tyle samo. Po regulacji spalanie spadło do troche ponad 9l, co i tak moim zdaniem jest za dużo. Natomiast mam problem z jazdą na benzynie na zimnym silniku ponieważ szarpie muli sie a jechać nie chce jedzie dopiero na wyższych obrotach, na gazie jest ok. Dodam ze EGR mam odłączony tylko wężyk od podciśnienia...
Mam wrażenie, że jednak problemem jest zawór EGR. Po wyjęciu go i podłączeniu podciśnienia grzybek nie wciska się to chyba oznacza, że jest uszkodzony...? Czy w tym modelu można zaślepić EGR czy pozostaje tylko wymiana?
A co chcesz o tych przewodach wiedzieć,jak je podłączyć? Jak by był problem z przewodami i podciśnieniem to by waliło błąd systemu krytycznego 2 .Ale dobra ,przy vacum masz trójnik ,jedno wyjście do zaworu turba drugie idzie na zawory klap i egr.Na zaworkach masz podpisane gdzie idzie vacum.
Kodów błyskowych tu nie sczytasz. Zanim zaczniesz wymieniać "na ślepo" podjedź do kogoś kto ma tester (TECH2 lub choćby OpelScanner). Błędów skutkujących trybem awaryjnym jest sporo i nie musi to być przepływka. Może to być choćby zawór podciśnienia sterujący upustem turbiny. Wzrastają obroty, ciśnienie doładowania przekracza założoną wartość => spadek...
błąd P0243 dodatni Dodano po 4 podciśnienia ok, elektrozawór od podciśnienia po pomiarach wygląda na dobry, napięcie na elektrozawór dochodzi, zawór podciśnieniowy też wygląda na dobry, może coś z głównym sterownikiem ?
Kolego przepraszam zaszła mała pomyłka.Weź kawałek wężyka i spróbuj ustami pociągnąć zawór erg,a ten drugi wężyk jest do klapek w kolektorze ssącym lubią nagarem zarosnąć i auto się muli,a jeśli chodzi o zapowietrzanie to będziesz wiedział zaś
P1125 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 lub 2. Na początku zacząłbym od sprawdzenia układu podciśnieniowego - szczelności,wartości samego podciśnienia. W tym silniku to podstawa! Jeśli oscyluje na poziomie 0,7 - 1 bar - to OK. Następnie sprawdziłbym zaworki sterujące - a jest tam ich przynajmniej 3 sztuki... Czyli - rozłączasz wtyczkę od zaworu...
Witam, mam podobny problem ze swoją Astrą 1.7 DTI 2004r. Po kolei... Zaczęło się od dłuższego kręcenia przy odpalaniu. Z czasem na zimnym silniku auto odpalało od razu a po krótkich postojach ok. 30-40 min to już nie chciało odpalać za nic. Zdarzało się, że rozładowywałem akumulator i nadal nie odpaliłem. Wtedy odpalałem na popych, za każdym razem bez...
Problem opóźnienia w reagowaniu na pedał przyśpieszenia nie powinien mieć miejsca (przynajmniej w Oplu). Jeżeli takie opóźnienie występuje, to winowajcą jest prawdopodobnie zabrudzony zawór II stopnia reduktora (reduktor koltec wytwarza zmienne ciśnienie gazu zależnie od prędkości obrowej silnik) lub nieszczelny lub "zwiotczały" przewód podciśnienia....
Ten kolektor dokręciłem, ale test odbył się na rozgrzanym silniku więć wiele nie zaobserwowałem, aczkolwiek idealnie to nie jest. Tam jest taka uszczelka między tą częścią z przepustnicą a kolektorem, może ona coś puszcza? Tak czy siak śruby mozniej dokręciłem. Dziś samochód stał parę godzin u elektomechanika, na razie się poddał - na szczęście nie...
Dla sprostowania: MAP sensor nie mierzy podciśnienia tylko ćiśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym, a to delikatna róznica. Jeżeli na innych czujnikach jest to samo to moze trzeba zacząć szukać gdzie indziej? A może wężyk łączący kolektor z czujnikiem jest niedrożny? Kiedyś trafiła do mnie tempra 2.0 prosto od gazowników. Samochód chodził jak połamany...
Bo trzeba to zrobić tak żeby klapy były w pozycji otwartej Usuwając podciśnienie klapy są w pozycji zamkniętej Trzeba usunąć podciśnienie i zablokować klapy w pozycji otwartej, czyli ruszyć nimi w przeciwnym kierunku gdy są w stanie spoczynku (silnik wyłączony) i tak je zablokowac Kolego nie pisz głupot. Klapy bez podciśnienia są w pozycji otwartej.Sam...
Kolego chodzi o przewody podciśnienia czy elektryka?? Dodano po 2 I drugie pytanie ponieważ takiego go kupiłem.Jakiego koloru powinien być ten zawór do turbiny.Z czarnym czy białym łbem????
Byłem kiedyś u mechanika to powiedział, że EGR mam źle podłączony bo nie mam podciśnienia i ten wężyk wychodzący z egr wchodzi tam z powrotem a z drugiej storny nie ma wężyka i jest otwarty zawór i jak naciskach gaz to słychać powietrze, może to coś od tego?
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
To znaczy puszczał zawór od egr, więc wsadziłem w jego miejsce zawór od klap zawirowania- ( bo to na kija potrzebne), przełożyłem bo kabel nie puszcza, za krótki i ujęcie podciśnienia zaślepiłem. Czyli zostawiać, nie przyjedzie mi klient z pretensjami? Pytam, bo unikam diesla, nie robię przy nich.
Może należałoby zacząć od tego, że to nie jest żaden czujnik tylko elektrozawór sterujący. Zawór ma wejście podciśnienia z pompy podciśnieniowej i wyjście na element wykonawczy, podanie zasilania łączy oba w/w króćce, przy braku zasilania, ten do siłownika jest otwarty, a ten do pompy podciśnienia zamknięty. W rzeczywistości jest sterowany impulsowo,...
Nie mam problemu z naprawą samochodu samemu, tylko dopytuję ludzi którzy mogą mi pomóc z takim problemem. Wszystko co jest opisane w błędzie 0108 mam zrobione i działa prawidłowo bo robiłem to przy ostatnich naprawach, zawór jak i czujnik mam wsadzone nowe a przewody są całe, nie pokazuje już żadnego check engine. Samochód ma muła przy obrotach 800-2000...
Czyli wyszło to co przewidywałem - błąd zaworu EGR, błąd ten jednak jest błędem wtórnym, bo sam zawór nie ma żadnych czujników, które pozwoliłyby ECU zweryfikować jego działanie. Czyli dalej obstawiam problemy z podciśnieniem: - uszkodzona pompa podciśnienia, - zamienione lub nieszczelne przewody podciśnieniowe, - nieszczelność w którymś z elektrozaworów...
Ja jednak wroce do pytania na ktore nie otrzymalem odpowiedzi "jak się sciagnie noge z gazu jest tłumiony dopływ powietrza" bo tak własciwie się zastanawiam nad tym i wpadla mi do głowy taka mysl, ze z samej budowy instalacji gazowej wynika zmniejszenie ilosci wpadajacego gazu do silnika gdy się ściagnie noge z pedału gazu i odwrotnie - wiecej LPG...
Witam niestety chwilę było dobrze ale problem ponownie powrócił. Na komputerze brak błędów, podciśnienia sprawdziłem, wszystkie węże są szczelne, również zmienna geometria pracuje. Oprócz tego kupiłem nowy zawór sterowania turbina i dalej to samo. Również wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania, był cały zabrudzony. A i zapomniałem dodać również wtedy...
O ma gaz, i nie wozi wiele w zbiorniku. Ne wiem czy widziałeś w parametrach, ECU widzi poziom paliwa w baku.Więc wydaje mi się, że chwilą gdy ECU stwierdzi wypadanie zapłonów, a stwierdzi też to, że w baku jest posucha, to konkluduje że owo wypadanie jest właśnie kwestią tego. Mnie się wydaje, ze nie domyka się któryś zawór, bo z chwilą jak silnik traktorował,...
Witam! Użytkuje samochód opel astra g 1.4 16v 90km z14xep z 2008 roku. Mam taki problem: zawsze rano po odpaleniu gdy chce ruszyć, po dodaniu gazu silnik dławi się i zwalnia obroty maleją do około 500. Ostatnio wymieniłem przewód podciśnienia i nic to nie pomogło. Samochód ma instalację gazową, ale objaw opisany wyżej występuje tylko na benzynie i trwa...
Witam, Opel Astra 1.3 cdti. 90 z zmienna geometria. Walczę z przeładowaniem turbo sprężarki. Podczas logów na 3 biegu ciśnienie zmierzone nie pokrywa się z oczekiwanym. Map sensor podmieniony na inny sprawny, zawór sterowania gruszki wymieniony na pierburga, przewody podciśnienia wymienione na nowe. Podczas pracy silnika na biegu jałowym z poziomu testera...
Skoro rozrząd sprawdzony i ustawiony poprawnie,nieszczelności jak twierdzisz nigdzie nie ma,serwo sprawne i jego podłączenie do podciśnienia szczelne to spróbuj zmierzyć kompresję.Może Ci któryś zawór "znika" pomału...Gaz jest w samochodzie? W tych autach rzadko się zdarza by podmiana MAP Sensora zmieniła coś gdyż sam czujnik praktycznie się nie uszkadza.
Witam! Poczytałem kilka podobnych postów, lecz mój samochód zachowuje się trochę inaczej. W Astrze podczas jazdy zapala się check engine, zapala się, świeci z kilometr i później kilometr się nie świeci i tak w kółko. Podczas gdy check się świeci turbina nie pracuje, jak nie świeci chodzi idealnie, słychać ją, przyspiesza jak trzeba, z wyprzedzaniem...
Przyczyną może być: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia się raczej przy wyższych obrotach). 3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą...
Fot 1: 1-kolektor ssący po lewej stronie -po pojawieniu się doładowania pompa zwiększa dawkę paliwa 2– opisze wieczorem jak zerknę pod maskę, bo na 100% nie jestem pewien (ale jeśli jest wszystko odłączone od pompy podciśnienia z prawej strony głowicy (najważniejsze aby EGR nie dostawał podciśnienia cały czas) to silnik będzie chodził prawie normalnie...
No niestety Sprawdziłem przewody podciśnienia oraz zawór sterowania podciśnieniem turbiny i czujnik ciśnienia doładowania. Ten ostatni był bardzo zarośnięty nagarem i byłem pewny że po oczyszczeniu będzie dobrze ale lipa jest nadal. Umówiłem się za tydzień z gościem i ma ogarnąć temat, takie rzeczy jak wyłączenie programowe egr też robi. Tak że może...
Najpierw chciałbym się upewnić, że pisząc zawór EGR rzeczywiście piszesz o zaworze EGR... Tak więc masz na myśli to (EGR): http://obrazki.elektroda.net/11_12859245... http://obrazki.elektroda.net/18_12859244... czy to (elektrozawór podciśnienia): http://obrazki.elektroda.net/88_12859242...
Nie odkręcać na pracującym silniku. Po prostu układ chłodzenia jest ciśnieniowy. W korku masz zawór od podciśnienia i bezpieczeństwa (przeważnie ustawiony na trochę poniżej bara np 0,7 bar). Przy takim ciśnieniu płyn wrze w 120 C i jak układ jest zamknięty (pod ciśnieniem) to nic złego się nie dzieje ale jak otworzysz to płyn zaczyna wrzeć gwałtownie...
Witam, Dzisiaj jechałem samochodem. Po ponad przejechanych 30 kilometrach od uruchomienia silnika - obroty nagle spadły i silnik od razu zgasł. Podłączyłem się pod komputer i ten wykazał błędy: 0400 i 0571. Błąd 0400 wystąpił 11 razy i był aktywny a błąd 0571 wystąpił 4 razy i był nieaktywny. Elektro-zawór EGR i czujnik stopu hamulca nożnego są do wymiany?...
Witam mam problem z moją astrą mianowicie dużo pali i jakby osłabła wymieniłem ; -świece -kable -filtry(paliwa ,gazu,powietrza ) -sprawdzony rozrząd -sprawdzona sonda -ciśnienie ok -moduł ok -nie ma katalizatora -zmieniona kostka od podciśnienia No i dziś okazało się że zawór erg miał przepalone 2 piny we wtyczce i w sobie. Po rozkręceniu okazało się...
Przerabiałem to w zeszłym roku w swojej vectrze 2,2dti. U mnie okazało się że pękł gumowy łącznik od podciśnienia przy turbinie. Naprawa w 5 minut i jeździ do dziś. U mnie objawiało się to błędem P0400 Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ. Na forach opisują że jest to dość rozległy błąd i przyczyną może być: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem...
Witam. Panowie mam jedno pytanie odnośnie Astry II 2.0 DTL. Mianowicie po podłączeniu auta pod komputer przeglądam dane i zauważyłem, że w polu o nazwie "przesłona zaworu" zawsze jest 0%. Problem w tym, że nie wiem o czym jest mowa? Porównując z innym Oplem z tym silnikiem, po dodaniu gwałtownie gazu, wartość się zmienia na jakieś 17-25%. Myślałem,...
Mam problem z astra c16nz,silnik wogóle nie ma mocy,przy dodaniu gazy dziwnie buczy i bardzo powoli wkręca się na obroty.Sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza,wymieniłem świece,przewody,kopułke,palec i nic astra nie ma wogole mocy,lewdo rusza z miejsca ;/ Problemu z zapalanie nie ma,pali na ciepłym jak i na zimnym odrazu.Z czytałem błędy 33 Czujnik...
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
Witam, od ostatniego czasu borykam się z brakiem mocy w moim Oplu. Miesiąc temu wymieniłem uszczelki pod pompowtryskiwaczami oraz wszystkie przewody doprowadzające do turbiny (do zaworu podciśnienia itd.). Wszystko było dobrze. Kilka dni temu błąd się ponowił. Rozważam, że może być to uszkodzony zawór podciśnienia (zawór elektromagnetyczny) bądź też...
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów, po przygazowaniu lub odpuszczeniu pedału gazu check...
Witam, Ostatnio pojawił sie u mnie problem z wysokim spalaniem mojej Gwiazdy (Astry). Podejrzewam, że chyba sam sobie narobiłem tej biedy. Jak to w astrach często bywa, pompa vacum ciska olejem po przewodach podciśnienia. I właśnie jeden z nich prowadzi do pompy paliwa, następnie do regulatora dawki paliwa (tak mi sie wydaje) jest to taki grzybek z...
Tu chyba nie ma filtra tylko opary trafiają do dolotu. Zawór sprawdziłeś czy się otwiera i jest przepływ po podaniu napięcia?
Cześć, Auto to Opel Astra G 2002, Z18XE, 125KM, LPG (Stag4). Problem jest następujący: Silnik faluje na benzynie, szczególnie na zimnym, wtedy potrafi zgasnąć, bo dławi mu obroty. Gdy na zimnym go odpalę i pozwolę obrotom spaść do "normy", to raczej nie reaguje na pedał gazu. Zazwyczaj wtedy kończy się to "uduszeniem" i zgaszeniem silnika, czasem tylko...
Mialem na myśli reduktor sterowany dodatkowym podciśnieniem jak właśnie do gaznika To podciśnienie steruję tylko małą membramą, to nie jest kompensacja biernej strony membramy głównej która i tak jest połączona z atmosferą. Może wystarcza, tak czy inaczej nie robilem nic na takim reduktorze, nie sprawdzalem wplywu tego podciśnienia na dawkę ani nie...
Silnik pali 18 litrów na 100 km. Obroty falują regularnie i rytmicznie przy 1500 obr/min. Przy nagłym otwarciu przepustnicy intensywnie kopci czarnym dymem. Gdy schodzi z obrotów strzela w wydech. Czasami brak mocy - nie można ruszyć z miejsca. Silnik ma 120 tys km przebiegu. Dotychczasowe czynności, które zostały dotychczas wykonane. Nowy pasek rozrządu....
Witam, opiszę po kolei genezę i kolejne błędy systemu. Dałem samochód do uszczelnienia silnika (był wyciek z okolicy koła dwumasowego), po tym zabiegu umyli dokładnie cały silnik żeby zobaczyć czy jeszcze jakieś wycieki będą. I to był początek problemów - podczas jazdy zaczęła zapalać się kontrolka błędu silinika jednak z reguły po przyspieszaniu gasła....
Witam.Ok ,rzeczywiście .to się nazywa zawór podciśnienia turbiny (sory za pomyłkę). jest sterowany elektronicznie wtyczka ma dwa bolce (piny). Znajduje się gdzieś pod pompą paliwa.Nieduży walcowaty z dwoma króćcami skierowanymi pod kątem prostym do osi całego zaworu,na które są nałożone dwa niegrube przewody do powietrza( coś o przekroju około 0.5 cm...
Zobacz czy zawór par benzyny działa i przewody drożne.
Kolejny raz wam powtarzam i tlumacze, nie ma lubry co obniży temperaturę spalania i skróci czas spalania i tyle. Żadna lubra nie pomoże umierajacemu. Jak bedzie ubogo to wzrosnie egt na tyle, że wypali gniazda. Paliwo wtryskiwane studzi ciut zawory ale ich nie smaruje, jakby było takie smarne to ciekawe jak smaruje zawory wylotowe... Chcecie płacić...
Witam wszystkich Od niedawna jestem posiadaczem pojazdu Opel Astra G z 1999r z silnikiem 2.0 16v dtl. Samochód posiada dziwną usterkę, mianowicie: W trakcje jazdy zapala się check i auto słabnie, jadę tak jakiś czas, kilka min, samochód słaby niezależnie od obrotów czy wysokie czy niskie, po chwili gaśnie i jedzie normalnie, i za jakiś czas to samo...
Witam,problem z moja Astra pojawił się z początkiem zimy,tzn zaraz po odpaleniu przez ok 20 sekund jest ok,później zaczyna szarpać silnikiem na wolnych obrotach. Ciężko się zbiera na obroty,i tak praktycznie aż do osiągnięcia temperatury normalnej pracy,ale np w korku znowu zaczyna kuleć.Przy jeździe np na autostradzie moc na 3 biegu ma do ok 4500tys.obr....
Witam. Jestem już po podmianie przepływomierza i jednak to nie przez niego wystepuja problemy. Po odczytach parametrów: Na wolnych obrotach korekty krótkoterminowe wahają się w granicach +25% i lambda w tym czasie nie oscyluje.W tym czasie wyprzedzenie zapłonu skacze między 10 a 30 stopni. Po dodaniu gazu korekta opada i jest w przedziale +2 -2 po puszczeniu...
zaślepiałem wszystko.jak zaczyna młotkować to rośnie podciśnienie (odczyt wartości map sensora)Może zawieszają się zawory ssące?
sebap dzięki za szybką odpowiedź! Zaintrygował mnie ten syczący w czasie ostatniego testu EGR - przepustnica zatkana od góry, w waż od podciśnienia od lpg (jednocześnie odcięte podciśnienie od lpg) podpięty pistolet od kompresora i podane impulsowo ok 3 bar. Zawór ten jest przerdzewiały na wierzchniej strony flanszy, powietrze wylatuje koło metalowego...
Ten czarny siłownik to jest podciśnieniowy regulator wolnych obrotów , gdy nie działa podciśnienie to obroty są powyżej 1000,gdy sie silnik nagrzeje to zawór przy termostacie (wspólny z EGR ) otwiera sie i obroty spadają . Na siłowniku powinien być nr.katologowy BOSCHA
Dobrze Ci się wydaje. Między "odkurzaczem" a kolektorem masz zawór sterowany podcienieniem, a podciśnienie idzie przez elektrozawór o którym mowa wyżej.
Witam ponownie, więc, wyczyściłem zapaćkane olejem podciśnienia ( czyli jedno od EGRa bo więcej w tym sprzęcie nie ma) pompe Vacum też bo już uszczelniacz puszcza i była pełna oleju. No w sumie jeszcze jest drugie podciśnienie do zaworu upustowego które sprawdziłem i sam zawór też, co prawda mniej przerywa ale jeszcze coś go boli. Ale teraz to nie problem...
Witam. Auto Opel Astra F Kombi, 1993 rok produkcji, benzyna, brak gazu, silnik C16NZ, mono wtrysk Multec. Powrót paliwa z wtrysku jest podłączony do metalowego "przelotu" przy czujniku ilości paliwa. Następnie za "przelotem" (już wewnątrz zbiornika paliwa) idzie dalej gumowy wężyk, który jest podłączony do czegoś w dole zbiornika. I o to coś mi chodzi....
Ja już te rzeczy sprawdzałem. Brak oleju w przewodach, zawory nie przepuszczają, jak się ciągnie ustami powietrze, MAF wymieniałem, bo sam zepsułem, sztangę bardzo ciężko odciągnąć na wolnych. Podciśnienia nie sprawdzałem, bo nie mam czym. Sztangę trzyma, a jeśli byłoby słabe podciśnienie lub jego brak, to ten EGR w ogóle by się nie otwierał na dolnym...
dzień dobry, Jakie masz błędy w sterowniku silnika? Ile oleju Pali Twoje auto na 1000 km? -Co do błędów to nie ma ani jednego. sprawdziłem dziś po dłuższej przerwie i czysto. https://obrazki.elektroda.pl/2487057100_... -Natomiast jeśli chodzi o olej to wychodzi na to, że ok 300ml na 1K km. Olej 5W30 GM. I tak wiem, że powinienem wlać...
stawiał bym jednak na serwo a nie na usterkę czujnika temperatury a zawór zwrotny jest po to żeby utrzymać podciśnienie w układzie w wypadku unieruchomienia silnika
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
X16XEL nie pompuje paliwa po zapłonie tylko po rozruszniku. Sprawdź regulator ciśnienia czy nie upuszcza paliwa na przewodzik podciśnieniowy. Miałem do czynienia z taką nieszczelnością,objaw ten sam.. Sprawdziłbym, gdybym wiedział gdzie on jest :) W tym silniku jest tak ciasno, że to co czesto powinno sie sprawdzać(czyścić, np przepustnica, krokowy,...
Sprawdź czy przypadkiem nie buczy serwo hamulca bo mam to samo i prawdopodobnie padnięty zawór od klapek w kolektorze dolotowym ( na wolnych obrotach spuszcza trochę podciśnienie i pulsuje w serwie).
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
TPS = trotle position sensor, czujnik położenia przepustnicy, nie wiedziałem ,ze to sie tak nazywa, pewnie i masz racje, sprawdzalem też, czy śrubki trzymające koło przepustnic sie nie obluzowały, są ok. Odnośnie tego TPS - pewnie tylko wymiana na nowy? - czy można coś z nim zrobić np tak jak z potencjometrami audio? zauważyłem, też od jakiegoś czasu,...
W takim razie nie wiesz w jakich sytuacjach ten zawór pracuje. Podpowiadam-silnik ma temperaturę ponad 68 st, ustalone podciśnienie w kolektorze czyli ustalone (przez jakiś czas) obciążenie silnika.
astra podciśnienia citroen zawór podciśnienia zawór podciśnienia naprawa
mozilla instalka peugeot boxer kluczyk nokia trybie offline
Jak sprawdzić wadliwą zworę w Peugeot 207? Instrukcja obsługi radia Kenwood KMM-102 - gdzie znaleźć?