Hi, podłącz rezystor np. 4k7 pomiędzy DI a +Vcc (bo zapewne nie masz możliwości w PLC aktywować dla DI "podciągania rezystorem" do + Vcc) a wówczas wskazany czujnik pomiędzy DI a Gnd. Czujnik nie aktywny = > DI =HIGH Czujnik aktywny = > DI = LOW
Pomierz sobie napięcia na czujnikach pomiędzy stronami byś miał porównanie. Musisz to robić na połlączonych czujnikach. Czasami siada sam moduł na pompie. Ale nie spiesz się z wymianą. Dlatego wcześniej musisz być pewien napięć, jak stanu połączeń i przewodów. Dodano po 5 Jeszcze jedna ważna rzecz. Jak błąd daje się wykasować na postoju i nigdy nie...
Masz miernik ?, jeśli tak to możesz zmierzyć rezystancję czujników, to zwykłe termistory NTC, tyle, że w temperaturze pokojowej mają rezystancje rzędu kilku MΩ, która spada wraz ze wzrostem temperatury i w ich normalnej temperaturze pracy (>500°C) wynosi kilkaset Ω Ważne aby sprawdzić czy czujnik nie ma przebicia do masy, rezystancja ma być tylko...
Ja to rozwiązałem w ten sposób iż czujnik podklejony jest w takim miejscu aby po założeniu radiatora dociskany był do niego przez podstawkę procesora. W przeciwnym razie czujnik będzie się odklejał, przynajmniej tak było u mnie. Między podstawkę procesora a czujnik wkleiłem kawałek piankowej taśmy dwustronnie klejącej (taka jak do klejenia listew w...
Może być jeszcze jedna kwestia mianowicie zbyt wysoka temperatura wynikajaca ze złego termicznego połączenia między grzałką a czujnikiem temperatury. Czujnik jest mocowany jedną śruba krzyżak lub torx. Sam czujnik wchodzi do grzałki i pomiędzy nimi jest spora przestrzeń którą wypełnia pasta termoprzewodząca. Ze starości pasta nie ma swoich właściwości...
Ewentualnie mogę poskładać coś z gotowych elementów - tu już rozumiem podstawy. Da się zrealizować Twój projekt za pomocą gotowych rzeczy bez żadnego grzebania w modułach, płytek, lutowania itp. Taśma LED COB 24 V monochromatyczna (biały neutralny 4000 K, 11 W na 1 metr) - 6 metrów. Zasilacz DLER ADWS-100-24 hermetyczny SLIM LED 24 V/4,17 A/100 W IP67....
Nie mam czegoś takiego, ale śledziłem tematy na Supli i ludzie robili to w dwojaki sposób: 1. Czujnik ciśnienia w szczelnej rurze i podnoszący się poziom był odczytywany i sygnalizowany z dość dobrą dokładnością. 2. Było bodajże z czujnikiem odległości (odbiciowym) i też dość dokładnie sygnalizowało/pokazywało poziom lustra wody w zbiorniku. Bezpośredni...
Silnik i wentylator chodzą gładko? Podkładkę zostaw! Ma być pomiędzy panewką a piastą.
Na szybko możesz zmierzyć oporność. Masz tam trzy piny. Dwa to czujnik trzeci to ekranowanie. Pomiędzy dwoma masz mieć około 500 omów, trzeci względem nich ma mieć nieskończoność. Ale uwaga, na zimnym może być ok, a po rozgrzaniu oporność czujnika może rosnąć aż do unieruchomienia silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/4444417400_... Witam, pokaże tu modyfikację najtańszego kontrolera przekaźnika Tuya. Moją potrzebą było dodanie czujnika temperatury, aby umożliwić pomiar temperatury w pomieszczeniu i użycie przekaźnika do włączania i wyłączania ogrzewania. https://obrazki.elektroda.pl/4387517100_... Istnieją...
Jeżeli chcesz użyć to rozwiązanie firmy Tech to trzeba zrobić dokładnie tak jak jest na tym rysunku. Pompka ma być wpięta pomiędzy powrotem cyrkulacji z instalacji, a wejściem zimnej wody do kotła. Jeżeli kocioł posiada funkcję komfortu ciepłej wody, czyli utrzymywania ciepłego wymiennika wewnątrz, a ma w kotle programator czasowy lub funkcję samouczenia...
A z oryginalnego nie da się odczytać jego oznaczenia? Jakie napięcie zasilania jest tego sensora (podejrzewam, że 5 V)? I zmierz napięcie (gdy nie ma podłączonego sensora) pomiędzy przewodem sygnałowym a masą, oraz sygnałowym a zasilaniem sensora. Jeśli będzie napięcie bliskie napięciu zasilania pomiędzy przewodem sygnałowym a masą – to zastosować sensor...
Pomiędzy czujnikiem a zasilaczem daj przekaźnik.
Prosze sobie po-googlowac za czujnikiem TCS34725 sa dwie wersje okrągła i kwadratowa - obie działają na I2C. Super czujnik, łatwe oprogramowanie , problem tylko w tym że rozbieżność pomiędzy czujnikami jest dość spora i dla każdego trzeba ustawić osobna specyfikacje - oczywiscie jesli chcemy użyć tego samego oprogramowania z innym czujnikiem - albo...
Czy czujka oraz moduł wejść cyfrowych muszą być zasilone z tego samego zasilacza? Zastanawiam się czy zasilenie ich z różnych źródeł nie spowoduje problemu, że nie ma wspólnej masy? Np. czujka zasilana 12V, a moduł 24V z 2 zasilaczy. Pull-up ma być z napięcia zasilania obwodów wejściowych, masy wspólne. Sprawdź czy czujnik na wyjściu OC akceptuje napięcia...
Skoro opisane jest jako alarm out "-" to prawdopodobnie jest to wyjście typu otwarty kolektor o max obciążeniu 50mA tutaj zgaduje ponieważ wyjścia typu otwarty kolektor mają obciążenia średnio pomiędzy 20 a 100mA. Czy LED świeci ciągle, czy tylko jak wykryje ruch?
F15 CZUJNIK WIRTUALNY Niespójny odczyt pomiędzy pompą myjącą a pompą spustową. - Wymienić pompę myjącą. Zajechana pompa myjąca :) Askoll lub Bleckamnn (zależności od I.C sterownik DEA603 lub DEA701 + różne pompy)
Masz w hulajnodze włącznik zasilania przy sterze? Jeśli nie ma, w kontrolerze silnika przewód sterujący + powinien być zwarty z zasilającym +. Następny etap to sprawdzenie czy manetka obrotów jest sprawna, a konkretnie czujnik halla. W kontrolerze silnika powinna być złączka 3 przewodowa, czerwony, czarny i sygnałowy - tu żółty. Pomiędzy żółty a czerwony...
Nie pamiętam by w Polo były liczniki Jaeger. W załącznikach schematy. W "Schemat silnia 1,2 AWY" na stronie 10 masz pokazane podłączenie czujnika w baku pod licznik. G - czujnik poziomu paliwa w baku. J285 - licznik. Licznik (duża wtyczka 32 piny - pin 12), przewód niebieski idzie do czujnika poziomu paliwa (wtyczka 4 pinowa, pin 3). Licznik z czujnikiem...
Zacznijmy od tego, że nie ma termopar 3-przewodowych. 3 (lub 4) przewody stosuje się w czujnikach rezystancyjnych jak Pt100, Pt500, Pt1000 do kompensacji rezystancji przewodów. 3 przewody stosuje się również w czujnikach cyfrowych jak DS18B20 (zasilanie, masa i dane), choć istnieje możliwość podłączenia takiego czujnika dwoma przewodami (masa i dane/zasilanie)....
Nie możesz ustawić statycznej temperatury, jedyne rozwiązanie to rezystor wpięty pomiędzy czujnik temperatury a ecu. Najlepiej przez przekaźnik.
Pomiędzy czujnikiem, a mikrokontrolerem użyj dzielnika napięcia. Stosując potencjometr wieloobrotowy 10KOhm będziesz mógł skalibrować wejście tak, aby uzyskać najdokładniejsze wyniki. https://obrazki.elektroda.pl/2541875800_...
ten czujnik może miec wpływ z zujnikiem znajdującym się na dolnej części pompy, może regulować razem z nim ciśnienie przy obrotach rzędu 2000. W Twojej pompie zapewne jest układ przyśpieszacza dynamicznego kąta wtrysku z wykorzystaniem układu dwusprężynowego a on właśnie przy 2000 obrotów zmienia się poprzez zmianę ciśnienia w pompie. Ten czujnik pomiędzy...
W pryzmacie niema czujnika AF tylko czujnik światła. Możesz wyczyścić sensor af lub przedmuchać . Znajduje się na dole komory lustra jak uniesiesz lustro takie szklane cztery lub trzy czujniki. Sprawdzić flex pomiędzy czujnikiem a płytę główną. Płytę jak sam wymienisz to nic nie da bo jej nie skalibrujesz potrzebny jest specjalny program canona i specjalne...
Koronka do wymiany i piasta raczej też(to chyba jeszcze oryginał). Pomiędzy czołem czujnika a ząbkami koronki powinno być 0,5-0,7mm luzu. Włóż płytkę szczelinomierza i dobij lekko czujnik tak abyś dał radę wyjąć szczelinomierz.
Miałem kontakt z podobnym przypadkiem właśnie w silniku 934. Auto miało błąd braku synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu i wałem korbowym i po pojawieniu się błędu nie chciał wypalać DPF-u. Był zapamiętany również błąd dotyczący konkretnie czujnika wałka rozrządu i od tego zaczęto. Potem wymieniono czujnik wału korbowego i jakieś tam różne jeszcze...
Przed wymianą czujnika możesz sprawdzić wiązkę pomiędzy nim a sterownikiem. Sam czujnik najlepiej sprawdzić oscyloskopem (ale można również miernikiem lub diodą led)
Sprawdź napięcie baterii pod obciążeniem. Obciążenie czujnikiem nie jest miarodajne, bo czujnik wykonuje pomiar co jakiś czas wtedy pobiera prąd, a pomiędzy pomiarami nie pobiera prądu prawie wcale. W czasie alarmowania pobór prądu rośnie. Bateria 9V która ma ponad 9V jest jak nowa, ale może jakaś wada fabryczna spowodowała że wewnątrz jest kiepski...
Ponieważ ten licznik zlicza impulsy o zboczu opadającym czujnik do licznika trzeba włączyć... http://obrazki.elektroda.net/58_12136890... Oczywiście trzeba dobrać źródło światła oświetlające fototranzystor aby nie był on nasycony pomiędzy impulsami.
Jak masz sterownik bosch, to normalny czujnik indukcyjny, ok 1kΩ między końcami uzwojenia, 3 pin to ekran kabla. Jak sterownik siemens, to czujnik fazowo-indukcyjny, mający 2 uzwojenia, pomiędzy wszystkimi pinami złącza przejście (środek- zewnętrzny 600 Ω, pomiędzy zewnętrznymi 1200Ω
Czujnik położenia ramion zamontowany jest między ramionami, od strony kabiny tak jak na obrazku. Żeby dostać się do czujnika trzeba będzie prawdopodobnie zdemontować gniazda hydrauliczne. http://obrazki.elektroda.pl/2880614000_1... http://obrazki.elektroda.pl/4547139600_1... Te dwa czujniki na dole, opisane na obrazku...
dodatkowo wykonałem dziś test polegający na wykasowaniu błędów i odłączeniu kostki od czujnika. Po odłączeniu czujnika i zapaleniu silnika nie ma żadnych zmian w działaniu silnika oraz błędu - pojawia się ten sam co z podłączonym czujnikiem. Czyli masz czujnik uszkodzony i nie ma co się zastanawiać. Dla swojego spokoju, sprawdź, czy nie masz uszkodzonej...
Okrągła tarcza na ośce siłownika , w niej jedna dziurka do czujnika , jeśli mają być trzy czujniki , lub trzy dziurki i jeden czujnik . W pierwszej opcji prześwit tarczy chodzi pomiędzy dwoma czujnikami (2 i 3) a pierwszy jest w razie nadmiernej temp. kotła (max otworzenie zaworu) . . W drugiej opcji , siłownik chodzi pomiędzy drugim a trzecim prześwitem...
Jak na wyjściu czujnika masz prostokąt, to użyj modułu współpracującego z czujnikiem halla, np od starego VW. Samochodowe czujniki halla mają wyjście typu OC, więc gdyby nie chciało to współpracować poprawnie, wstaw tranzystor pomiędzy czujnik i moduł Ps. Rozumiem, że z 700-ki pochodzi tylko cewka, a nie silnik (tam jest koło foniczne współpracujące...
AA oznacza zbyt dużą różnicę temperatur pomiędzy czujnikami co i cwu. Albo jest uszkodzony czujnik cwu, lub kamień kotłowy w wymienniku cwu, lub co bardziej prawdopodobne motor zawory trójdrogowego nie przełączył zaworu z co na cwu podczas puszczenia wody. Sprawdź wtyczkę wpiętą w motor ( ta z fioletowymi kablami). Proponuję ją wyjąć i z powrotem włożyć...
W rurze dolotowej pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą
Sterowanie to pikuś. Mechanika do piekło kosztowe. Byle robot naturalnych rozmiarów kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotych. Ile by to kosztowało w skali zabawki, możesz sobie sprawdzić po cenie zabawkowego ramienia robota przemysłowego. Gazy lżejsze od powietrza to są chyba ze 3-4, w praktyce tylko hel, cenę sobie sprawdź, 1m3 unosi coś pomiędzy 500-1000g....
Witam Czujnik zużycia, obwód koła 4 Napięcie sygnału było niższe od dopuszczalnej minimalnej wartości 0,5 V. •Uszkodzona wiązka przewodów między czujnikiem zużycia a modułem sterującym. •Usterka czujnika zużycia. •Usterka modułu sterującego. W zestawie wskaźników zapala się lampka ostrzegawcza zużycia okładzin. Funkcja ostrzegania...
W 105 znajduje się na środku ramy pomiędzy skrzynia a siodle na 99% usterka leży po stronie instalacji
Sam czujnik jest zapewne dobry, ale jak widzisz wilgoć włazi do wnętrza sterownika i korodują przelotki pomiędzy warstwami płytki drukowanej. Zrób zdjęcie dobrej jakości od spodu płyty, tylko najpierw umyj IPA, to może uda się wypatrzyć gdzie są przerwy
Witam,błąd ten oznacza uszkodzony czujnik prędkości koła 3.Fmi 9 wskazuje na bezpośrednie uszkodzenie samego czujnika. Multimetr w rękę i sprawdzić oporność czujnika,jeśli dobrze pamiętam to powinno być pomiędzy 1,2 a1,8 ohma. Powodzenia
Jeżeli oczekujesz pomocy to podawaj błędy wraz z ich dokładnymi opisami - może dla Ciebie są one mało ważne ale dla innych opis błędu więcej mówi niż jego numer. Druga sprawa to nikt nie zna błędów na pamięć więc nieptrsebnie później trzeba szukać opisu do błędu. P1739 to jest coś z prędkością skrzyni biegów To jest błąd który jest spowodowany przez...
Póki co wymysliłam, żeby samo wykrywanie zrobić za pomocą jakiegos czujnika przekroczenia linii Można zastosować barierę podczerwieni (jak przy bramach automatycznie zamykanych), czujnik reaguje na przecięcie wiązki pomiędzy nadajnikiem a odbiornikiem, czujnik ruchu PIR też mógł by się sprawdzić. Póki co wymysliłam, żeby samo wykrywanie zrobić za pomocą...
Jest to czujnik temp. możesz go wsunąć pomiędzy żeberka coolera CPU. Co do "pisków" to nie wiadomo czy wydaje je bios czy pochodzą od panelu przedniego obudowy.
Jakim napięciem jest zasilany czujnik i jakie są kolory przewodów? Najczęściej są to: brązowy, niebieski i czarny. Jeśli tak, to podłącz zasilanie do brązowego (+) i niebieskiego (-), czarny to przewód wyjściowy. Aby sprawdzić polaryzację musisz wziąć sprawny czujnik i woltomierz, najlepiej wychyłowy. Woltomierz przyłóż do wyjścia czujnika i dodatniego...
W załączniku 4 schematy systemu AIRBAG do Laguny 2 dla produkcji od czerwca 2004r. Są to schematy z Renault a nie AutoDaty czy innych programów. Ciebie chyba interesuje element 1130 CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEDNIEGO FOTELA KIEROWCY. Podłączony jest pomiędzy pin 31 (GND) a 56.
Czujnik temperatury paliwa jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia paliwa. Znajduje się on po lewej stronie silnika nad sterownikiem w zasobniku paliwa na samym środku pomiędzy 4 cewkami od kąta i dawki.
Kup drugi czujnik i go wymień. Jak ECU błąd wywala to na 95% jest on uszkodzony. Wiązkę sprawdza się pomiędzy wtyczką czujnika a wtyczką komputera, do tego musisz mieć rozpiskę. Postaram się dodać później.
Nie wiem ktory czujnik występuje w tej pralce ,bo o ile ten duży ,przykręcany ,składany, gdzie występują elementy typu spreżyna pomiędzy elementem NTC a wyprowadzeniami do przewodów łaczących to można rozcalić element i poprawić połączenia wewnętrzne, czyli sprężyny i ponownie scalić oraz oczywiście poprawić kontaky pomiędzy przewodami a tym czujnikiem...
Trzeba sprawdzić czujnik dla licznika, wiązkę pomiędzy licznikiem a czujnikiem. Jeżeli wskazówka nie opiera się o ogranicznik po wyłączeniu zapłonu to możliwe że masz uszkodzony licznik. Zrób pomiary i nie mieszaj do tego uszczelki pod głowicą czy termostatu.
To druga generacja. Wygląda to tak w tym modelu, że w fabryce licznik zostaje zakodowany czy będzie pracować z tachografem, czy samodzielnie. Jest to operacja jednorazowa i nieodwracalna (oficjalnie tak mówi producent). Jeżeli mamy pracę z tachografem, to impulsy z czujnika na skrzyni biegów idą do tachografu, a stąd gotowy sygnał prędkości idzie do...
W załączniku schematy 1312 - MAP 1261 - pedał gazu 8007 - czujnik ciśnienia klimatyzacji Do sprawdzenia instalacja. To że auto wkręca się tylko do 3 tysięcy będzie raczej problemem z tym że sterownik nie widzi pedału gazu. Masz problem z czujnikiem MAP a nie z wysokim ciśnieniem w kolektorze. Tutaj jest raczej problem po stronie elektrycznej - sterownik...
Mam SC i zamontowałem wskaźnik temperatury posługując się też czujnikiem od CC z końcówką koloru czerwonego . Jest to czujnik termistorowy NTC - wraz ze wzrostem temperatury rezystancja maleje.W 100 stopniach C. Mierząc czujnik w gotującej się wodzie pomiędzy obudową czujnika a wsuwką wskazuje około 155 omów Czujnik WTS05 jak podał kolega kierbedz4...
Zacznijmy od tego, że pomiędzy wyłącznikami schodowymi (niezależnie od tego czy będzie czujnik ruchu czy go nie będzie) należy zastosować przewód czterożyłowy. I po co ta puszka pod sufitem? Dziś połaczenia wykonuje się w głębokich puszkach pod osprzetęm. Ten "decyzyjny" przycisk równiez moim zdaniem zbędny. A sens tej kombinacji to raczej udziwnienie....
EBS 792-04 to brak sygnału czujnika ABS koła 4 czyli prawego 2-giej osi. Albo padł Ci czujnik ABS na w/w kole albo uszkodzony jest przewód pomiędzy czujnikiem a modulatorem tylnej osi. W najgorszym przypadku padł modulator. Zacząłbym od wypięcia czujnika ABS z modulatora, wąska czarna kostka bodajże druga od tyłu samochodu (w przypadku ciągnika dwuosiowego),...
czy jakoś inaczej da się podnieść napięcie dla mosfeta? Tak, przez zastosowanie wtórnika emiterowego (tranzystor bipolarny NPN) włączonego pomiędzy wyjście czujnika PIR a wejście modułu IRF. Kolektor tranzystora do zasilania, emiter do wejścia modułu z IRF, a na bazę sygnał z czujnika PIR.
Może być w jakiej kolwiek pustej przestrzeni w środku? Wyjaśnij w jakim celu chcesz zamontować ten czujnik? Jeżeli ma pełnić rolę podobną do bezpiecznika termicznego to powinien być wpasowany pomiędzy uzwojenie a korpus stojana. Jeżeli ma tylko pokazywać temperaturę do jakiej nagrzewa się obudowa to wystarczy przykleić go do wewnętrznej części obudowy.
dzień dobry według schematu zasilanie na czujnik to 5V-pin3 pin2-oporność pomiędzy pinem a masą 0ohm pomiędzy pin1 i 2 wpiąć diodę led i w czasie krecenia powinna mrugać
Szkoda, że mi nie wierzycie ;) No to proszę, najbardziej popularny czujnik PAS dostępny na rynku, wersja z 12 magnesami. Wtyczka 3 pin, czyli +5V, GND i sygnał. https://www.google.pl/search?q=czujnik+p... https://obrazki.elektroda.pl/4836231500_...
A dlaczego nie wystarcza tutaj histereza pomiędzy tymi dwoma czujnikami co są? Jak dolny wyłączy pompę, to dlaczego to nie kończy cyklu? Dlaczego wolny czujnik włącza pompę? Powinno być raczej ak że włącza górny, a dolny wyłącza. I dolny nie ma możliwości włączyć. Tylko wyłączyć.
W pierwszej kolejności zwróć uwagę czy problem dotyczy pracy off-grid czy pracy w trybie bypas. Prawie na pewno problem dotyczy z brakiem rezystancji pomiędzy N a ziemią (ten czujnik jonizacyjny jakoś tak działa) i zalecają na to podłączenie tego rezystora pomiędzy N a uziemienie na wyjściu falownika - w bypasie nie przeszkadza a w off-grid powoduje...
Film jest tylko przykładem pomiaru jak go wykonać, ale pokazano na nim grzałkę i czujnik temperatury producenta Bosch a pomiędzy producentami są różnice w rezystancjach czujników temperatury wynikających z konstrukcji modułów elektronicznych itd. akurat w przypadku producenta Bosch prawidłowa rezystancja to około 5kΩ. Jeżeli pomiar dokonany na...
ja powiem tak z doświadczenia - potrzebowałem podłączyć czujnik temperatury i2c na odległości ok.50m i nie byłem pewien czy będzie dobrze i przeprowadziłem test u mnie w pracy w rozdzielni NN. Zasilana jest ona trzema transformatorami 15kV/400V o mocy 630kVA wykorzystywanymi na 80% mocy i układ mikroprocesorowy odzczytywał temp bez najmniejszych problemów...
przy sterowniku nie mogę ich zlokalizować czego nie umiesz zlokalizować ? masz opis kostki ECU i masz też opisane piny czujnika..... jak nie umiesz czytać schematów to miernik ustaw na tzw. brzęczyk i wtedy jedna sonda do kabelka w czujniku a drugą sondą szukasz w kostce ECU. Druga rzecz to czujnik jest w oleju uszczelnienie puściło na wale korbowym...
Problem w tym że muszę znaleźć jakie kable (kolory) zostały podłączone do czujnika - zostały użyte 2 a w wiązce mam 6. 2 żyły potrzebne do czujnika - co z pozostałymi 4? Możliwe, że przy czujniku nie pozostawili ich w powietrzu i połączyli po 3 żyły na jeden przewód czujnika. Chyba, że wykorzystali je do czegoś jeszcze. Jest taka opcja czy nie wiadomo?...
Tak , pin nr 3 wtyczki czujnika wałka rozrządu jest podłączony bezpośrednio do masy pojazdu (np: korpus silnika) . Czyli podłączając omomierz pomiędzy ten pin nr 3 a masę pojazdu powinien on wykazać oporność bliską 0 omów.
no w sumie niezły pomysł po kombinuje nad jakimś prostym urządzeniem twój pomysł jest dobry ale w momencie kiedy żyłka wyskoczy z pomiędzy blaszek to sygnał będzie stały nawet gdy branie sie zakończy Owszem. Możesz pokombinować z czujnikiem optycznym, czyli coś lekkiego płaskiego, wiszącego na żyłce i blokującego przepływ światła pomiędzy LED a czujnikiem....
Dioda od strony masy, katoda do masy, anoda do oporników czy tam czego innego od strony zasilania. Dioda ma podnieść napięcie względem masy. Dioda dołożona od strony zasilania obniży napięcie. Dioda włożona anodą do masy da efekt taki sam jakby była przerwa pomiędzy masą a resztą układu. Chyba, że będzie to dioda Zenera. PR to skrót od potencjometr...
Dodatkowym przekaźnikiem lub tranzystorem. Skoro czujnik ma wyjście typu NPN to podłącz dodatkowy przekaźnik pomiędzy V+ a wyjście czujnika. Dalej przekaźnikiem będziesz sterować cewkę. W przypadku użycia tranzystora to musisz dodać tranzystor typu PNP, bazę tranzystora podłączyć przez rezystor do wyjścia czujnika, emiter do zasilania a kolektor do...
Wykręć licznik i sam sprawdź przewody pomiędzy licznikiem a czujnikiem. Zmarnuj tę godzinę przy tym a bądź pewny. Moim zdaniem uszkodzony czujnik lub instalacja. Nie sprawdzaj przewodów miernikiem tylko żarówką 21W - przy sprawdzaniu miernikiem pokazuje że jest cały a później się okazuje że jednak nie.
Dodam tylko, że to takie "żeberka" najczęściej z zamontowanym wentylatorem, czujnik należy włożyć pomiędzy nie. - SYS (luzem w obudowie) - CPU (włożyć w radiator na procesorze) - VGA (radiator na karcie graficznej)
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
W procesorze jest kilka czujników. Ogólny czujnik temperatury bliżej powierzchni procesora + po jednym czujniku na każdy rdzeń. Przy obciążeniu, temperatura przy powierzchni jest zawsze niższa o kilka stopni i to jest normalne. Każdy program odczytuje temperaturę z innego czujnika dlatego widać różnice w odczytach. Natomiast niepokojącym objawem jest...
Pierwsze słyszę by lejący wtrysk stukał. Zazwyczaj stukają jak jest zbyt duże ciśnienie. U ciebie jest brak sygnału z czujnika bądź zbyt niski sygnał przez co pompa podaje większe ciśnienie. Sprawdź wiązkę pomiędzy sterownikiem silnika a czujnikiem ciśnienia paliwa. Obejrzyj dokładnie wtyczkę bo czasem tam nie łączy choć dobrze wygląda. Mosesz poszarpać...
Wybór tych czujników do pomiaru prędkości chyba się nie sprawdzi są zbyt wolne. Przy założeniu że chcesz mieć zasięg 4m to pomiędzy wysłaniem kolejnych impulsów musisz odczekać ok 40ms. Przy predkości 100km/h w tym czasie samochód pokona odległość około metra, czyli gdy pierwszy czujnik zgłosi ci obecność samochodu to może on znajdować się dokładnie...
To jest potencjometr. Można mierzyć rezystancję lub po podpięciu do auta można mierzyć napięcie. Pomiędzy dwoma pinami masz cały czas ta sama rezystancję - np. pomiędzy 1-3. Pomiędzy 1-2 oraz 2-3 będzie się zmieniać w zależności od tego jak będzie wychylona gruszka. Suma rezystancji pomiędzy 1-2 oraz 2-3 powinna dać wartość jaką jest pomiędzy 1-3. Oczywiście...
Posprawdzaj wszelkie podciśnienia - wężyki gumowe przy przepustnicy. Na jednym z nich jest właśnie podpięty MAP - czujnik jest na grodzi przy podszybiu. Masz LPG w aucie? Czasami nieszczelności pojawiają się po montażu miksera na przepustnicy . Jeśli masz możliwość wyczyść przepustnicę zwłaszcza kanał biegu jałowego - tam gdzie pracuje grzybek silnika...
Polutować na stałe a na czujnik założyć koszulkę termokurczliwą , to rozwiązuje wszelkie problemy . Jak znam życie pewnie się wtyczka spaliła przez zawalony wymiennik :D więc wyczyścić porządnie pomiędzy lamelami wymiennik i dopiero naprawiać kabel.
dużo mniej wypasiony model Mniej wypasiony? Na pewno? Ten gramofon ( z Twojego linka) ma akurat czujnik (foto) do wyszukiwania "pustych" ścieżek pomiędzy utworami. Jak naprawiałeś - powinieneś o tym wiedzieć. Gramo9fon Autora tematu zaś to typowy "plastuś". Całe chassis jest z plastikowej wypraski. Jak dobrze pamiętam nawet talerz ma plastikowy.
Temat tak szeroki, że można napisać książkę :D Ale tak, po łebkach: -sygnały analogowe, sterowniki otrzymują w ten sposób informacje z różnych czujników dokonujących pomiarów ciśnienia, przepływu, temperatury etc. -sygnały cyfrowe proste, np impulsy prostokątne z czujników halla -sygnały cyfrowe złożone, np zintegrowany czujnik poziomu i temp. oleju...
Witam. 1.Tryb awaryjny wyświetla się z wielu powodów, dlatego najpierw podłączenie pod komputer. 2.W tym samochodzie jest tylko jeden czujnik położenia wałka rozrządu. Żeby go sprawdzić to pomiędzy 1 i 2 pinem 500 - 800 Ohm lub gaz do dechy i jeżeli nie przekroczy 4500 obr/min to czujnik uszkodzony.
Witam. Z pomiarów wynika, że najprawdopodobniej masz uszkodzony rezystor w obwodzie pomiarowym połączony szeregowo z czujnikiem temperatury. Ten obwód szeregowy jest zasilany ze stabilizowanego źródła napięciowego, a z pomiędzy czujnika temperatury i rezystora, idzie na mikrokontroler. Tak więc powyższy rezystor i czujnik jest dzielnikiem rezystancyjnym...
Witam Za wskazania temperatury silnika nie jest odpowiedzialny termostat tylko czujnik temperatury chłodziwa, jego oporność powinna zawierać się pomiędzy 35-40Kohm w temperaturze 20 stopni lub 1,9-2,5 przy 100 stopniach celsjusza.Lokalizacja poniżej Pozdrawiam.
A jak wklejałeś dotyk w ramkę to nie zakleiłeś przypadkiem taśmą dwustronną 'okienka' na czujnik? Druga sprawa - na czujniku jest założona gumowa osłonka? Czasami pomaga też usunięcie z ramki takiego białego kawałka plastiku, który znajduje się pomiędzy panelem dotykowym a samym czujnikiem.
Polecam przejrzeć temat [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... W pierwszym poście jest obrazek który przedstawia położenie wszystkich elektrozaworów i czujników. Czujnik ciśnienia oleju skrzyni biegów to ten wkręcony pomiędzy elektrozaworami hamulca i sprzęgła WOM. Elektrozawór od...
sam czujnik zderzeniowy przedni jest przed chłodnicą na belce na wyskokosci zamka klapy silnika, w kanale pomiędzy drązkiem zmiany biegów a hamulcem ręcznym znajduje sie sensor. [/quote]
Jedna część zbiornika ma potencjał masy a druga jest poprzez ów czujnik połączona z elektroniką. Wilgoć zawarta w suszonym wsadzie powoduje połączenie obu części zbiornika. Wielkość spadku napięcia pomiędzy częściami jest wyznacznikiem suchości wsadu. Wyczyść bieżnię czujnika papierem ściernym 240 i sprawdź jakość połączeń czujnika z elektroniką. Tylko...
Z tego co wyczytałem w internecie to podobno takie czujniki nie ulegają korozji: Tak, czujnik pojemnościowy nie ulega korozji, gdyż wykorzystuje inną zasadę pomiaru. Nie przepływa pomiędzy elektrodami prąd, więc nie ma korozji elektrochemicznej. Mierzy on pojemność, która zmienia się wraz z wilgotnością gleby. Lecz rónież wymaga skalowania.
Za załaczenie wentylatora chłodnicy odpowiadają 2 czujniki a w zasadzie różnica temperatury pomiędzy nimi. Jeden na silniku ,drugi na wyjściu z chlodnicy. Załóżmy,że np na silniku masz temp 5 st C a na wyjściu z chłodnicy 10 st C to zostanie załaczony wentylator chłodnicy.
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
rozłącz złącze ,powinieneś mieć tam 3styki, patrząc z góry dwa są obok siebie i jeden niżej. Te u góry (od lewej) to A i B, ten pośrodku niżej C. Sprawdź miernikiem oporności : pomiędzy A i B 4000-9000 om (przepustnica zamknięta) pomiędzy B i C 1000-3000 om (przepustnica zamknięta) pomiędzy B i C 5000-10000om (przepustnica otwarta) po połączeniu kostki...
Odpowiednie typedefy są w nagłówku stdint.h Co do podziału pomiędzy przerwanie a program główny to pewnie zapomniałeś modyfikatora volatile przy deklaracji zmiennych, które są dzielone pomiędzy przerwaniem a main(). Co do "tablicy czujników": struct czujnik { uint8_t adres; /* do wyboru czujnika na szynie */ uint8_t ileProbek; uint16_t probki[ROZMIAR];...
Wejście impulsowe to inaczej dwustanowe, na jakiś styk (piszą o eliminacji drgań styku), na czujnik indukcyjny, a zapewne można podpiąć nawet enkoder (50kHz max.). Prędkość (częstotliwość obrotów) obliczana jest na podstawie czasu pomiędzy kolejnymi impulsami, przynajmniej dla niskich częstotliwości impulsów, tzn. gdy impulsy dzieli czas 2sek, to prędkość...
1. Czy na poddaszu też montować czujniki inercyjne oprócz kontaktronów? Wątpliwości mam z uwagi na wiatr etc, wiadomo, polać dachu bardziej drga i jest podatna na warunki pogodowe. Montowałem czujki inercyjne na oknach dachowych. Czujka reaguje raczej na "impulsywne " drgania jakie może wywołać gradobicie. Zjawisko to nie występuje zbyt często ale...
Osobiście wolałbym sterowanie pogodowe od termostatu pokojowego. Jeżeli chcesz to w tym przypadku możesz zrobić sobie taki układzik, że sterownik pokojowy przełącza regulator kotła pomiędzy czujnikiem temperatury zewnętrznej, a rezystorem mającym na celu za symulowanie wyższej temperatury na zewnątrz np. 20*C Niestety producent nie podaje charakterystyki...
Możliwe, że uszkodziłeś koronkę lub co bardziej prawdopodobne jeszcze masz za dużą szczelinę pomiędzy koronką a czujnikiem. Przy uszkodzonej koronce, widziałbyś różnicę prędkości. ABS się załącza, bo właściwie nie czyta impulsów, reaguje więc na "zablokowane koło". Sytuacja bardzo niebezpieczna, bo odłącza Tobie hamulce. Możesz doprowadzić do wypadku!
Do połączenia nawet wystarczą przewody 0,5mm2 Ale długość przewodów zależy od kilku czynników. Przede wszystkim od zakłóceń oraz pojemności pomiędzy żyłami przewodu. Może to być odległość kilku metrów, a może też być i kilkaset metrów. Czy kupić same czujniki czy też gotowce z gilzą i przewodem? Czujnik kosztuje raptem kilka zł za sztukę. Czujnik z...
Czujnik temp. sprawdzić nie zaszkodzi, częsciej jednak przyczyna tkwi w desce; np niedogięte styki pomiędzy wskaźnikiem temp. a deską.
Jeśli koło jest stalowe to sam czujnik Halla nie wystarczy. Potrzebny jest jeszcze niewielki magnes. Czujnik wygeneruje impuls gdy przesunie się obok niego ząb koła zamachowego. Takie impulsy zwykle się zlicza w jednostce czasu lub mierzy się czas pomiędzy nimi. Może to robić np. Arduino. Jeśli chcesz coś kupić to najpierw zastanów się w jakich warunkach...
Inaczej sprzęgło kompresora. Płaska część przed kołem pasowym. W środku jest elektromagnes. Jak po zwarciu pinów działa to on dobry. Trzeba posprawdzać czujniki klimatyzacji. Dodano po 8 Pomiędzy przekaźnikiem a kompresorem jest czujnik dwupinowy. Kolory przewodów,czerwonobiały i zielonoczarny. Jak nic nie zmienili.On reaguje na ciśnienie w układzie...
pomiędzy komutatora żarówka pomiędzy pomiędzy bęben
montaż zasilacza antenowego arduino przetwornica backlight panel
tranzystor tl431 tranzystor tl431
Instrukcja obsługi tunera Denon TU-460 - gdzie znaleźć? Sansui D-99D – wymiana pasków napędowych, zestawy zamienne, objawy zużycia