Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Na wszystkich zdjęciach jakie spotkałem występowały śruby tzw. prawe, jednak są one dość deficytowe Niektóre silniki komutatorowe prądu stałego "nie lubią" długotrwałej pracy w przeciwnym kierunku ze względu na szybsze zużycie szczotek i iskrzenie pomiędzy komutatorem a szczotkami. Trzeba by zerknąć czy szczotki są ustawione neutralnie względem osi...
Drobnym papierkiem oczyść ręcznie, możesz jedną ręka owinąć papier wokół komutatora a drugą kręcić wirnik, ewentualnie trzymać wirnik sztywno a kręcić papierem. Po przeszlifowaniu wyczyść dokładnie rowki pomiędzy wycinkami komutatora w miejscu izolacji oraz na końcu sprawdź czy nie ma zwarć pomiędzy wycinkami komutatora. Jest taka zasada, że przed pierwszym...
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
Wyrównalem je papierem ściernym. Zrobiłem pomiar wyszło że pomiędzy lamelkami komutatora jest zwarcie. Obawiam się, że prościej i taniej było by go zanieść do regeneracji. Komutator powinno się obrobić - wyskrobać mikę na milimetr głęboko spomiędzy lamelek, potem wyrównać na tokarce. Tulejki tez powinny być wprasowane i rozwiercone na wymiar, jeśli...
Możesz SPOKOJNIE wymienic ten kondensator na podany przez Ciebie zamiennik. Co do iskrzenia to: sprawdzić stan szczotek (przede wszystkim ich długość, stan sprężyn dociskowych szczotek i stan komutatora - ew. przetoczyć go i przeczyścic izolacje pomiędzy wycinkami. Jeżeli to nie pomoże, jest zwarcie w uzwojeniach wirnika.
Jeżeli oglądając komutator zauważysz że przerwy pomiędzy elementami metalowymi są powypalane to wirnik do wymiany. Dla pewności zrób zdjęcia komutatora najlepiej po wyjęciu wirnika z silnika.
Z przodu rozrusznika jest szczotkotrzymacz, tam doprowadzony jest + i masa poprzez dwie długie szpilki. Albo jest zły styk, albo iskrzenie na szczotkach. Zdejmij dekielek z rozrusznika i zobacz jak wygląda podczas pracy. Przerwy pomiędzy wycinkami komutatora czyste? Komutator nie przypalony, równy? Upewnij się, że przewody głównoprądowe są dobre, a...
Wydaje się że to szczotki oryginalne i możesz je kupić, ale możesz jeszcze zadać pytanie czy są to szczotki dwuwarstwowe to znaczy czy w środku przekroju mają przekładkę jeżeli tak kupuj bez obaw i wszystko będzie ok. Przed uruchomieniem musisz jeszcze doprowadzić do stanu używalności komutator to znaczy lekko go trzeba przetrzeć papierem ściernym a...
Sprawdź czy nie ma przebicia na rdzeń - oporność pomiędzy poszczególnymi ścieżkami komutatora a metalową częścią rdzenia powinna być bardzo duża. Sprawdź poszczególne uzwojenia - mierzysz oporność na przeciwległych ścieżkach komutatora (tak jakby miernik był szczotkami) - musi być niewielka, ale nie 0 i nie bardzo duża. Sprawdź szczotki, czy dociskają...
Szczotki masz do wymiany, do tego należy wyskrobać działki komutatora - syf ze szczotek pomiędzy nimi. Do tego wirnik chyba tarł już po obudowie - łożyskowanie do sprawdzenia.
W jakimś temacie chyba opisywałem sposób na regenerację tego silniczka. Jest to dość kłopotliwe, i wymaga dość dużej delikatności i dokładności działania. Należy odgiąć delikatnie "zagniecenia" na korpusie sinika tak, żeby można było wyjąć wirnik z korpusu (po zdjęciu talerzyka - co jest kolejnym kłopotem ) wypychając ośkę wraz z wirnikiem. Samo zdjęcie...
Jak powinny iść te druciki? który do górnego ślizgu a który do dolnego? Czy wszystko jedno? Obojętne. Rozumiem, że pomiędzy dolnym ślizgiem a górnym nie może być zwarcia jak również pomiędzy oboma ślizgami a korpusem (to tak dla pewności):wink:? Dobrze prawisz.
witam, kolego widzę ze masz zaciecie do elektromechaniki wiec spróbuj teraz to wszystko poskładać do kupy, wirnik a właściwie komutator musisz te przerwy pomiedzy lamelkami( te paski miedzi do których sa przylutowane przewody wirnika) musisz wypiłowac tak by były nizej od powierzchni lamelek około 1mm, a najlepiej to zrobić odpowiednio ostrząc sobie...
--Witam ! 1. delikatne przetoczenie komutatora. 2. wyczyszczenie szczelin pomiędzy wycinkami komutatora. 3. nowe szczotki. 4. sprawdzenie luzu łożyska i kapy trzymającej łożysko. 5. po złożeniu, dotarcie szczotek do kształtu komutatora na wolnych obrotach.
Kolego Dariusz Smoląg, w jaki sposób najłatwiej sprawdzić ile oddzielnych cewek znajduje się na wirniku mojej prądnicy? Do tej pory sprawdziłem tylko miernikiem przejście pomiędzy płytkami komutatora i okazało się, że przejście jest między wszystkimi tj. "każda z każdą". Czy zatem możliwe jest aby była to jedna cewka?
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Co prawda nie zdarza się to często, ale objawy mogą wskazywać na kłopot z silnikiem napędu płyty... Ale chyba masz jeszcze pozostałości po starej mechanice? Można spróbować wymienić sam silnik, możliwe, że trafił się wadliwy (bo nie wierzę że tak szybko by się "wyłopotał". Czy luty na płytce łączeniowej do silników nie puściły przypadkiem? Zacznij od...
Małe sprostowanie. Silnik raczej nie wykonuje testu lewo/prawo a dąży do otwarcia ramion do momentu, aż układ wykryje wzrost prądu. Uważam tak, ponieważ silnik poza układem załączył się normalnie i działał kilka sekund, po czym wyskoczył błąd C153. Po złożeniu wszystkiego ponownie błąd już nie pojawia się, a mechanizm działa poprawnie. Powodem wytarte...
Zdjąłem czarną plastykową pokrywę/osłonę silnika. Szczotki wyglądają na jednorazowe ale teraz widać, że są obie - widoczne ok. 3 mm długości pomiędzy komutatorem i obejmą szczotek. Zastanawiający jest stan komutatora - niektóre sekcje są wyraźnie miedziane a inne przyciemnione (chociaż nie widać wypalenia) - jakby ciemny nalot. Jak działa taki silnik?...
Złożyłem do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi, ale on żąda udowodnienia, że wada istniała już w momencie zakupu silnika. W sumie to nie Ty masz udowodnić, tylko sprzedawca, że usterka powstała z Twojej winy. Kolejny niemiecki chłam. Hansowi pomylił się przecinek przy obliczeniach. Miał się wyłożyć po 2,5roku, a nie po 1,5. To raczej wygląda na...
na zwieranie działek to myślę że można by pominąć sekcje i użyć komutatora z większą ilością w celu pominięcia zwarć Wszędzie są kompromisy, akceptujemy to że szczotki zwierają działki komutatora bo zrobienie przerwy w obwodzie było by jeszcze gorsze. Tylko jak je połączyć elektrycznie bez drążenia osi. Komutator i pierścienie mają izolator pomiędzy...
W pilarce elektrycznej podczas pracy doszło do iskrzenia w okolicy komutatora po rozkręceniu okazało się że komutator jest okopcony (czarny),wziąłem miernik i pomierzyłem opór pomiędzy klatkami czyli 1-2,2-3 i tak dalej na jednym było 5,1ohm na pozostałych 0,6ohm następnie przetarłem papierkiem komutator złożyłem wszystko włączyłem ale dalej komutator...
Witam, mam problem z silnikiem prądu stałego. Najprostszy silnik komutatorowy. Wymieniłem zużyte łożyska, w sumie jednego to już nie było a silnik się w maszynie ( trenażer, taki stepper nie wiem co to jest ) się kręcił. Oczywiście wymieniłem poza łożyskami szczotki i wyczyściłem papierkiem ściernym komutator. Odstępy pomiędzy blaszkami komutatora wyczyściłem,...
Temat się trochę zdezaktualizował, bo napisałem go już kilka lat temu ale tak jakoś mi zeszło z publikacją. No ale najwyższa pora to przepchnąć, i może się jeszcze komuś przyda. Zasilacze ATX są były często przerabiane do wykorzystania jako zasilacz laboratoryjny albo jako zasilacz do jakiegoś specjalnego obciążenia (np. do diod LED mocy). O przeróbkach...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Czy silnik indukcyjny będzie aż tak ważny przy zakupie urządzenia? Jest ważny z tego względu że eliminuje przekładnię zębatą pomiędzy wirnikiem silnika a wałem pompy z krzywką, nie ma szczotek i komutatora oraz jest mniej uzwojeń które mogą ulec przepaleniu . Jedyny minus indukcyjnego to kilkukrotnie większa waga w porównaniu do silnika komutatorowego...
Wyważa się cały wirnik, a komutator jest jego częscią. Nie można wyważyć samego komutatora, a z racji, że składane jest to w jednym miejscu, zakłada się, że komutator nowy nie ma bicia Nie zrozumiałeś mnie.Mnie chodzi cały czas o bicie komutatora,którego nie sprawdziłeś. Nowy wirnik początkowo pracuje dobrze.A po kilku odkurzaniach co się dzieje z...
Pomiędzy listkami komutatora w silniczku dmuchawy gromadzi się pył miedziano-węglowy ze startych szczotek (oraz samego komutatora), przewodzi prąd i znacząco zwiększa jego pobór. Warto przeczyścić szczeliny cienkim śrubokrętem płaskim lub tp narzędziem
Oporności pomiędzy działkami komutatora mogą się różnić o kilka procent, tak jak pisał mój poprzednik jest to sprawdzenie tylko orientacyjne ale do wstępnego uruchomienia w zupełności wystarczy, co do stojana to sprawdź wyprowadzenia czy przewody nie są ułamane albo skorodowane na łączeniach, i jeszcze jedna podpowiedź, w czasie prób możesz piłę podłączyć...
Dla silnika 800W opór 57 Ohm podejrzliwie duży! Przetestowałem silnik P około 100W. Rezystancja pomiędzy przeciwległymi lamelami komutatora wynosi około 30 Ohm.
Wyciąg silnik nawiewu , przedmuchaj sprzężonym powietrzem, i ostrą igłą wydłub z pomiędzy wycinków komutatora osad i pokruszone kawałki szczotek. Ten osad robi krecią robotę-łacznikuje poszczególne działki.
Znów głupoty wypisujecie. Widzę że większość nie zna zasady budowy i działania silnika rozrusznika. Urządzenie które zaproponował kolega, ma na celu zmniejszenie zużycia mechanicznych części rozrusznika.I nie tylko. Po uruchomieniu silnika, załączony rozrusznik może osiągnąć bardzo dużą prędkości obrotowych co skutkuje szybszym zużyciem szczotek, komutatora...
A w jaki sposób wpływa na pracę takiego silnika kąt szczotek komutatora? Zmiana kąta ustawienia szczotek komutatora w silniku prądu stałego (DC) ma istotny wpływ na jego pracę, wpływając na moment obrotowy, prędkość obrotową i iskrzenie na komutatorze. 1. Wpływ na moment obrotowy: * Kąt neutralny: Gdy szczotki są ustawione w tzw. kącie neutralnym,...
Passat B5 1.9 TDI 99r. kombi z wycieraczką z tyłu. Różnica pomiędzy sedanem jest taka, że od pompki odchodzą dwa wężyki do spryskiwacza przód i tył osobno. O ile dobrze myślę sterowanie przód/tył odbywa się przez zmianę obrotów silnika. Kilka dni temu przestał działać spryskiwacz. Bezpiecznik ok, na kablu przy silniku prąd jest więc dobieram się do...
Czy istnieje możliwość przezwojenia wirnika wiertarki PRC-a 15 prawdopodobnie rosyjska z roku 1966 odziedziczyłem po dziadku ale po podłączeniu do prądu po chwili spalił się wirnik ma zwarcie pomiędzy wycinkami komutatora czy mogę liczyć na państwa pomoc
Cześć, wiem że ten akurat temat stary jak świat, szukałem z hasłem komutator, pełno ich, nie chcę śmiecić nowymi, może ktoś tu zaglądnie i laikowi odpowie. Jeżeli dobrze rozumiem działanie komutatora a myślałem że rozumiem ;-), to dwie jego naprzeciwległe płytki powinny być ze sobą połaczone nawiniętym drutem by płynął prąd, i tak parami kolejne. Czyściłem...
Po przetoczeniu komutatora poleca wykonać czynności które są widoczne na filmie od około 15tej minuty: https://www.youtube.com/watch?v=OXgCtUv7... 1. Toczenie 2. Oczyszczanie miejsc pomiędzy wycinkami komutatora. 3. Docieranie komutatora. Powinno się też jak kol. wcześniej napisał dotrzeć szczotki, aby miały kształt taki jak komutator.
na tyle ile dałem rady Rozebrałeś silnik? Bo inaczej sobie tego nie wyobrażam... Ponadto - komutator i szczotki MUSZĄ być czyste i suche - jakiekolwiek "smarowidła" (nie wiem jakiego "kontaktu" użyłeś) powodują błyskawiczne zafajdanie komutatora i powodują zwarcia pomiędzy sekcjami komutatora.
Sprostowanie, bo gdzieś dzwoni, ale nie do końca wiadomo gdzie. Oprogramowanie układowe dysków składa się z wielu modułów odpowiadających za różne rzeczy. Zawiera m. in. kod wykonywalny, ale też różnego rodzaju moduły parametryczne, zazwyczaj indywidualne dla konkretnego dysku, jak np. listy defektów i translator odpowiadający za tłumaczenie adresów...
Od rozebrania silnika, wyczyszczenia komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym. Następnie wyczyszczenie izolacji pomiędzy wycinkami komutatora, najlepiej bardzo cienkim brzeszczotem do metalu, albo ząbkowanym skalpelem oraz wymiana szczotek. Łożyska do zweryfikowania, ew. wymiany oraz nasmarowania. Jeżeli silnik posiada kondensator przeciwzakłóceniowy,...
i wyczyścic pomiędzy wycinkami komutatora? Dodano po 18 i wyczyścic pomiędzy wycinkami komutatora
cewki 23,8 24,0 01,9 01,8 tak pokazuje po złączeniu To się nie klei, przy takiej rezystancji, przyjmując tylko drut DNE 0,4 i średnią długość zwoju nawet 20 cm to w cewce musiało by być około 800 zwojów, co jest ilością kilka razy za dużą. To samo na wirniku, pomiędzy działkami komutatora jest rezystancja po kilka Ω, a powinna być w dziesiątych...
Obawiam sie że prócz zwartego stojana [tak rozumiem z postów w tym temacie, wcześniejszego nie widziałem] spalony może być także wirnik; ja bym przeczyścił komutator drobniutkim papierem ściernym [200, 300]. Rowki KONIECZNIE przeczyścić ale możliwie delikatnie, a zaraz potem sprawdzić ciąglości pomiędzy wycinkami komutatora
Komutator w jakim jest stanie teraz każdy widzi, ale dopóki nie wyjmiesz wirnika, nie przeczyścisz komutatora po obwodzie jak i w przerwach pomiędzy polami komutacyjnymi ze spalonego węgla to nie dowiesz w jakim jest stanie technicznym wirnik czy stojan i czy mają one zwarcia czy przerwy i gdzie a trwa to już prawie 2 miesiące a może wystarczyłoby gdyby...
Wyczyszczenie tylko powierzchni przylegania szczotek do komutatora to jedna sprawa a druga sprawa to zanieczyszczenia pomiędzy działkami komutatora.
Komutator tam jest jeden, wyczyść rowki pomiędzy lamerkami komutatora i cały komutator przejedź drobnym papierem ściernym.
Witam mam mikser który przestał działać po rozebraniu jedna ze szczotek zablokowała się więc ją odblokowałem lecz mikser bardzo szybko się nagrzewa i bardzo iskrzy przy szczotkach komutatora. Po ponownym rozkręceniu sprawdziłem dwie cewki stojana brak przebić do obudowy stojana rezystancja taka sama obu cewek. Natomiast sprawdzając wirnik pomiędzy blaszkami...
Witam! Wydaje mi się, że przejście powinno istnieć tylko pomiędzy przeciwległymi stykami. Nie! W wirnikach MUSI być "przejście" pomiędzy dowolnymi wycinkami komutatora. Sprawdź wirnik omomierzem na "przejście" pomiędzy sąsiednimi wycinkami komutatora (wokół). Jeżeli rezystancja będzie zbliżona, to jest ciągłość uzwojenia. W ten sposób NIE SPRAWDZISZ...
Po usunięciu akcesoriów, pracuje tak samo kulawo,więc to nie to. Wybebeszyłem go by oglądnąc szczotki i komutator. Na moje amatorskie oko, komutator ma sekcje równe względem siebie, nie podniesione. Z kolei szczotki mają na 80 procentach szerokości błyszczące półokrągłe przeszlifowanie od komutatora ale na 20 może 25 procentach szerokości są matowe...
Do kolegi elektryk2000 Pomiary w praktyce dużo dają.Właśnie dokonując pomiarów na sąsiadujących jak i naprzeciwległych wycinkach komutatora niejednokrotnie określiłem zwarcia uzwojeń bądź przerwy (spowodowane wysoką temperaturą gdzie następuje zerwnie przewodu pomiędzy komutatorem a rdzeniem) Kolega ograniczył się tylko do skrytykowania kolegów ,którzy...
witam. Przed ostatecznym "wyrokiem należy: wymyć dokładnie komutator, a następnie przeczyścić przestrzenie pomiędzy działkami komutatora ( potocznie taka czynność jest nazywana "mikowaniem" - zwarcie na działkach komutatora da taki sam objaw jak zwarcie w uzwojeniach) Pozdrawiam.
Nikt nie wziął pod uwagę nadmiernie zużytych lub złamanych szczotek a one lubią takie zwarcia tworzyć. Istnieje jeszcze jedno wytłumaczenie zwarcie komutatora pomiędzy polami chociaż mniej prawdopodobne, niemniej możliwe po zablokowaniu wirnika.
Uzwojenia tego typu są symetryczne i oporność pomiędzy działkami komutatora powinna być jednakowa,jeśli jest inaczej to wirnik jest uszkodzony.Sprawdź jeszcze połączenia uzwojeń z komutatorem.
Witam,pozdrawiam i życzę Zdrowych Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku. Panowie jeśli mogę pomóż,to miałem takie przypadki,też tak samo sprawdzałem i było wszystko ok.,a dalej nie kręcił.W końcu założyłem wirnik na tokarkę by przetoczyć komutator, zabieliłem czoło łączenia uzwojeń i pokazało usterkę,otóż w kilku miejscach wokół zagniatanych uzwojeń...
Oczywiście, ze szczotek jako takich wyjąć się nie a\da,m ale jaki miały kształt? Może po złożeniu dotykały do komutatora tylko małym fragmentem - powinny być ustawione tak, żeby ślizgając sioę po komutatorze była możliwość podania z nich napięcia na dwie sekcje komutatora w momencie "przejścia" (obrotu). Jeśłi dotykały tylko małym fragmentem powierzchni...
Jak ma przebicie do wałka albo zwarcia międzyzwojowe to czyszczenie pomoże mu jak umarłemu kadziło- tylko wymiana komutatora! Pomierz dokładnie oporności pomiędzy kolejnymi wycinkami komutatora - jeśli będz poważne róznice to komutaror do wymiany. Zwarcia pomiędzy wycinkami to zobaczysz pod lupa. Obstawiam przebicie do masy- dla sprawdenia (jeśli komutator...
Jeśli ten zakład zajmujący się przewijaniem ma komutator do takiego wirnika, to może są w stanie wymienić sam komutator, nie ruszając uzwojeń? Nie wiem, na ile to wykonalne, w jaki sposób są tam zrobione połączenia. Oczywiście o ile uzwojenia nie uległy uszkodzeniu, jak się rozwalił komutator - to pewnie będą mogli stwierdzić w warsztacie, jak rozbiorą...
Witam. Po przetoczeniu komutatora, należy bardzo dokładnie wyczyścić szczelinki, pomiędzy poszczególnymi elementmi komutatora na wirniku,opiłki powodują zwarcie i iskrzenie.Można to zrobić lekko zeszlifowanym brzeszczotem.
Wiatrak wcale nie musi mieć pozacieranych łożysk, wystarczy, ze pomiędzy listkami komutatora nazbiera się pył ze startych szczotek i już żre prąd jak głupi
Witam. Mam wkrętarkę jak w temacie. Wczoraj zaczęła dymić. W sumie tak sama z siebie. Nie została przeciążona czy zablokowana. Rozebrałem ją, wykręciłem silnik, tak by był kompletnie wolny. Bez przekładni i bez elektroniki. I taki podłączyłem do zasilacza ustawionego na 12v i 5A odcięcia. Silnik się kręci, ale zasilacz wszedł od razu w tryb CC, a napięcie...
Witam! Padły łożyska i nie wiem dlaczego, ale na połowie komutatora mierząc pomiędzy wycinkami mam nieskończoność, na kilku jest od 3.2 oma , a na kilku 1.2 oma. P.S. Jakiej mocy jest ten sinik i jakie ma obroty, bo może by podmienił na inny silnik o podobnych parametrach, tylko zmienił mocowanie.
Panowie, mam problem z ładowaniem w Uralu M67-36. Szczotki sprawdzone, połączenia przewodów wyczyszczone. Stator sprawdziłem, przejście jest. Test wirnika na zwarcie komutatora do masy oraz przejście pomiędzy szczotką górną i dolną. Po złożeniu podłączyłem "-" na obudowę alternatora, "+" do zacisku III alternatora oraz żarówkę do masy i zacisku "~"...
Witam, mam trochę takich popalonych silników i 2 sprawne wirniki 308.2200. Wziąłem się za składanie ich do kupy. 1 silnik po dotarciu szczotek, wyczyszczeniu turbiny i dotarciu szczotek działa super lecz 2 po wykonaniu identycznych czynności po włączeniu prawie eksploduje! Przy jego iskrzeniu to spawarka się chowa:) Dodam że stojan jest w 100% sprawny...
Nawet nie chłodzone rezystory nie powinny się tak grzać. Albo zacierają się tulejki ślizgowe silnika dmuchawy, albo pomiędzy listkami komutatora nazbierał się przewodzący pył ze startych szczotek
Trochę to dziwne, bo najprawdopodobniej wirnik jest nawinięty jednym drutem, więc na sześciu polach komutatora drut poinien być przewleczony a na jednym polu powinny spotkać się dwa końce - skąd trzeci drut na jednym z pól :?: Pewnie jeżeli wirnik akurat ustawi się po tej przekątnej z uszkodzonym drutem, mie ma przepływu prądu i w konsekwencji silnik...
Problem jest. Spróbuj wyczyścić z węgla przerwy pomiędzy działkami komutatora. Następnie obejrzyj przez szkło powiększające ( lupę zegarmistrzowską) czy druty wchodzące do przydymionej działki komutatora nie są upalone. Jeżeli nie to spróbuj je z jednej i drugiej strony wciskać pod zacisk , a następnie od góry mocno zacisnąć. Kolejna sprawa to wypełnienie...
W żadnym wypadku nie można używać papieru gruboziarnistego, tylko wyłącznie bardzo drobny papier a najlepiej przetoczyć - zabielić komutator na tokarce a później usunąć resztki miedzi na przerwach pomiędzy wycinkami komutatora aby nie powodowały zwarć ale delikatnie aby nie uszkodzić, nie porysować samego komutatora jak i izolacyjnych przerw w komutatorze....
http://obrazki.elektroda.pl/9289089300_1... "Pistolet Gaussa" lub "Gauss Gun" - przedstawiam projekt perspektywicznej broni, którą można zrobić w domowych warunkach w ciągu 20 minut. Zasada działania pistoletu Gaussa (zwanego dalej GG) jest następująca: jeśli na uzwojenie elektromagnesu podamy napięcie stałe, to każde ciało wykonane z ferromagnetyka,...
Bardzo szybki i prosty sposób na równanie komutatora domowym sposobem (czego osobiście sam nie polecam) jest z użyciem wkrętarki accu. Polega to na wkręceniu trzpienia wirnika (najlepiej od strony komutatora - mniejsze luzy podczas szlifu) w uchwyt samozaciskowy wkrętarki papier ścierny o gr. np. 500 i później 1000. Wycinamy długie listki o dł. ok....
Witam was serdecznie. Mam problem otóż rozebrałem silnik (od odkurzacza) który iskrzył i śmierdziało charakterystyczną spalenizną. Pierwsze oględziny wykazały że to uwalony wirnik, (nie ma na nim żadnych oznak nadpalenia uzwojeń) lecz na komutatorze pomiędzy poszczególnymi "częściami" miedzianymi we wszystkich przypadkach było przejście między sąsiednimi...
Drżąca żyletka oznacza zwarcie zwojowe wirnika na cewce lub komutatorze. przydałby się jeszcze moduł do pomiaru zwarć z komutatora (cewki). Pomysł dobry :) . Taki brzęczyk służy głównie do wykrywania zwarć zwojowych w układzie wirnikowym, Również w wirnikach klatkowych (zwartych)- ich objaw jest drżenie umieszczonej pomiędzy biegunami elektromagnetycznymi...
Przestrzeń pomiędzy działkami komutatora można wyczyścić wykorzystując odpowiednio przygotowany brzeszczot do metalu o bardzo drobnych zębach, należy go zeszlifować z grubości aby zmieścił się między działkami komutatora. Jeżeli pomimo ww czynności oporność pozostanie bez zmian i będą znaczne różnice to ewidentnie jest przerwa na wirniku. Co się tyczy...
Jeżeli wirnik dostaje zwarcia to natychmiast z komutatora pruje ogień. Coś takiego nie ma prawa pracować po kilku sekundach już ulatnia się dym. Jeżeli przerwy zwykle na połączeniu komutator - cewka, Słabe połączenie w tym miejscu . To podczas pracy iskry z pod szczotek są długie i obejmują (zakręcają) prawie cały komutator. Silnik nadal pracuje. Komutator...
Po tych zabiegach jak wyżej silnik bez obciążenia normalnie obraca lewo - prawo, wiruje. Problem się pojawia gdy pralka jest obciążona, wtedy na wolnych obrotach następuje zrywanie obrotów, szarpie silnikiem, w początkowej fazie wirowania jest to samo, jak wejdzie na obroty wiruje normalnie. Takie zachowanie się silnika występuje także wtedy, kiedy...
Spalonym nie śmierdziało. Przerwy pomiędzy segmentami komutatora wizualnie OK. Podkładki izolacyjne są. Satelity mają lekki luz, ale kręcą się ładnie. Ta tulejka zdaje się trzymać dobrze. Dodam jeszcze, że jak podłączyłem napiecie pod cały rozrusznik to elektromagnes też nie dawał oznak życia. Widełki się nie ruszały..
No dzisiaj w nocy to raczej już nie sprawdze jutro po południu dopiero. A wirnik to miał być zamiennik oryginału, wygląda tak samo. Generalnie wydaje mi się, że jest tak jak napisałeś, obwód się poprzez szczotki nie zamyka i prąd nie płynie. No dobra po montażu stojana, wirnika i całego osprzętu jak należy sprawdziłem, nie ma przejścia pomiędzy szczotkami...
To nic nie da. Takie wypalenie komutatora wskazuje na uszkodzenie wirnika. Uszkodzenie jeszcze nie jest duże, ale któreś uzwojenie pobiera już większy prąd niż pozostałe na wirniki, dlatego w tym miejscu iskrzy i wypala komutator. Jeśli masz omomierz zrób najprostszy pomiar wirnika, oczyść komutator drobnym papierem ściernym ( takim około 800 - 1000...
Jeżeli silnik rusza po przekręceniu wirnika o pewien kąt to może oznaczać przerwę w uzwojeniu wirnika. Trzeba omomierzem sprawdzić oporność pomiędzy kolejnymi wycinkami komutatora. Sprawdź też stan szczotek. Powierzchnię komutatora najlepiej wyczyścić w czasie pracy silnika za pomocą kawałka zwykłego białego pumeksu(zachować ostrożność-praca pod napięciem).
Na 90% masz międzyzwojówkę.Jeśli koniecznie chcesz się pobawić miernikiem,to wyciągnij wirnik i sprawdż omomierzem uzwojenie wirnika-sprawdż rezystancję pomiędzy lamelkami komutatora każda z każdą-po kolei po dwie.Wskazania omomierza muszą być takie same.Jeśli będą spore rozbieżności to pozostaje ci to co napisał Topolski Mirosław /kupić lub przezwoić/
Uszkodzony jest wirnik silnika Obejrzyj spalenia pomiędzy sekcjami komutatora... Poza tym bardzo iskrzy podczas pracy.
Wiesz w latach 70 sprawdzałem to przez transformator bezpieczeństwa na 24V. I było to opisane w podręcznikach elektromechaniki. Bierz miernik i sprawdź czy po demontażu wirnik nie ma przebicia pomiędzy komutatorem a osią wirnika Skoro kręci bez wtrysków stawiam na rozrusznik/zasilanie.
Witam, jak pisałeś to silnik komutatorowy więc nie może mu brakować fazy, sprawdź czy wirnik nie ociera o stojan, porównaj oporności pomiędzy poszczególnymi działkami komutatora (powinny być w miarę jednakowe).
Wirniki nowe, te zamienne mają jakieś paskudstwa (klej albo nie wiem co,jak nie czyste i gładkie rowki to iskrzy) pomiędzy wycinkami komutatora i trzeba je wyczyścić.Podobny efekt miałem i 2 wirniki robiły mnie w balona ale i problem tkwił w stojanie,mikro zwarcie miał a ujawniało sie ono podczas pracy tylko,(siły elektrodynamiczne) tak iż podmieniłeś...
Witam jak zwolnione obroty to siedzi silnik.Do wymiany kpl.silnik ,nie występuje sam wirnik.koszt ok 200 zł.za silnik uniwersalny.Żeby rozebrać odkurzacz trzeba delikatnie ściągnąć osłonę rączki cienkim srubokrętem lub nożem podważyć z jednej strony rączki pod spodem są śruby a dalej to już pójdzie.Miłego rozkręcania Odkurzacz mam rozebrany, tylko...
Układ UL 1901 działa na zasadzie pomiaru "przeciw SEM" jaką generuje silnik - wewnętrzny stabilizator usiłuje zapewnić jego stałą wartość. Jedyny powód dla którego mógłby nie poprawnie stabilizować obroty to zanieczyszczony komutator silnika. Za duża oporność wynikająca z pokrycia się szczotek i komutatora "nagarem" i tlenkami, lub (w ekstremalnym wypadku)...
Dla prawdziwego fachowca wystarczy spojrzec na szczotki i komutator,oceniając jego stan,czy szczeliny pomiędzy wycinkami nie zabrudzone,oraz jakośc połączeń uzwojenie wirnika-wycinki komutatora .
Ostatnio naprawiałem dogrzewacz. Na początku strasznie dymił i nie odpalał. W związku z powyższym wymieniłem sitko. Dogrzewacz ruszył, ale po około miesiącu przestał działać. Okazało się że były zawieszone szczotki w silniku od wentylatora (znajduje się on w środku urządzenia). Silnik zdemontowałem szczotkotrzymacze przemyłem rozpuszczalnikiem, przy...
W pralkach używa się szczotek dwuwarstwowych. Zaletami ich stosowania są: ograniczenie iskrzenia oraz wtórna zaleta - cichsza praca pralki. Ponadto sprawdz wycinki komutatora pod kątem ewentualnych zwarć (przeczyść lekko żłobki pomiędzy poszczególnymi sekcjami).
Witam obcego z kosmosu . Tak pół żartem ,pół serio zapytam czy na statkach kosmicznych UFO tez są generatory o tak dużej mocy ? Być może bo podobno bardzo jasno świecą na nieboskłonie . W ub. roku po północy chyba takie widziałem gdy spadał rój perseidów. Jeżeli chodzi o zapytanie to niewiele jest informacji w założonym temacie. Brak typu i rodzaju...
Dzidziuś, dzięki za odpowiedź. Zanim jeszcze silnik powędruje do śmietnika upewnię się co do dwóch rzeczy. Silnik ma 1800W (w jego danych technicznych podają, że nominalnie 1800W, a maksymalnie 2200W). Znaczy to, że podczas normalnej pracy będzie pobierał 8-9A (popraw mnie, jeżeli się mylę). Znaczy również, że podczas rozruchu będzie pobierał przez...
A stojana i wirnika nie da się jakoś w domu sprawdzić? Stojan pada rzadziej. Często palą się wirniki, objawia się to iskrzeniem szczotek. Możesz sprawdzic komutator jeśli wszystkie jego segmenty są czyste, nieopalone to jest szansa że jest sprawny. Można także zbadać rezystancję pomiędzy naprzeciwległych segmentach komutatora (powinny być takie same)....
witam!jeśli to nie problem,pozwolę sobie podpiąć się do tematu. problem zbliżony,nawet bardzo. otóż posiadam podkaszarkę żyłkową,ale nie jakaś tam rewelacja,tylko najprostrza,bezfirmowa można by rzec,podkaszarka z "nomi". sprzęt praktycznie nie wiele używany choć mam ją okolo 4 lat.slużyla mi do sporadycznego podcięcia trawy przed garażem,tak więc nie...
Musisz wyciąć mikę z pomiędzy działek komutatora, a sam komutator przetoczyć. Trzeba toczyć ( po promieniu) aż do pierścienia dystansowego!
Uzwojenie sprawdzamy omomierzem najpierw mierzymy opór pomiędzy wszystkimi naprzeciwległymi wycinkami komutatora opór rzędu kilku omów powinien być jednakowy.Możemy też dokonać pomiaru na wszystkich sąsiadujących ze sobą wycinkach komutatora(inne wartości oporności) też nie powinno być odchyłek. Jeżeli pomiary różnią się na bank uszkodzenie wirnika.
Witam wszystkich. Mam nadzieję że ktoś pomoże mi rozwiązać problem z moją pralką. Jest to model Ariston Margherita Al88. Pralka do niedawna pracowała bez żadnych zastrzeżeń. Ostatnio przestała chodzić. Tzn bęben nie kręcił. Wytarłem więc lekko komutator i się naprawiła ale nie na długo. Sprawdziłem więc szczotki i faktycznie były już na wykończeniu....
Na stole wydaje się, że bendix działa jak należy. Fakt faktem wyczyściłem go tylko i działa na sucho bez smaru ale prócz tego raczej nie mogłem źle złożyć rozrusznika bo nie ma tam co źle złożyć. Poza tym na stole śmiga jak szalony a przed naprawą w ogóle nie reagowało nic prócz elektromagnesu. Nie mam wyboru. Musze wkładać go raz jeszcze i spróbować...
Czyszczenie komutatora co jakiś czas jednak sens ma, zauważ że pomiędzy lamelkami też syf się zbiera I w tym momencie jednak powinieneś dyskusję zakończyć. Nic tam się nie zbiera - siłą odśrodkowa wyrzuci wszystko. To nie rozrusznik samochodowy, że zapcha się miękkim materiałem startym ze szczotek. To już zależy co sprzedawca Ci wciśnie Łożyska zwykle...
No iskrzy na pewno mniej niż na tym filmiku. Nie wiem czy nie zrobiłem błędu, ponieważ w sklepie powiedziano mi że te łożyska trzeba osadzić na preparacie LOCTITE. Akurat taki miałem i dałem na dolne łożysko jak i na górne, a to górne jest osadzone na takiej blaszce. Jak kręcę wirnikiem to mocno słychać jak trze on o szczotki wcześniej tak nie było....
rezystancja komutatora naprawa komutatora uzwojenie komutatora
zainstalować bluetooth kaseta czyszcząca głowice zapchany ekspres
Corab Multiswitch Smart Line 5/8 – brak sygnału, nie świeci dioda, diagnostyka usterki Jak wyświetlić uszkodzony ekran telefonu na PC