Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Na wszystkich zdjęciach jakie spotkałem występowały śruby tzw. prawe, jednak są one dość deficytowe Niektóre silniki komutatorowe prądu stałego "nie lubią" długotrwałej pracy w przeciwnym kierunku ze względu na szybsze zużycie szczotek i iskrzenie pomiędzy komutatorem a szczotkami. Trzeba by zerknąć czy szczotki są ustawione neutralnie względem osi...
Drobnym papierkiem oczyść ręcznie, możesz jedną ręka owinąć papier wokół komutatora a drugą kręcić wirnik, ewentualnie trzymać wirnik sztywno a kręcić papierem. Po przeszlifowaniu wyczyść dokładnie rowki pomiędzy wycinkami komutatora w miejscu izolacji oraz na końcu sprawdź czy nie ma zwarć pomiędzy wycinkami komutatora. Jest taka zasada, że przed pierwszym...
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
Pomiary dokonujesz przy odłączonej wtyczce 6-pinowej czy nie? Proszę o narysowanie numeracji odpowiadającej Twojej numeracji na moim schemacie ideowym. Dodatkowo sprawdź czy szczotko-trzymacz nie dotyka komutatora i nie ma zwarcia do czegokolwiek innego? Sprawdź czy nie masz gdzieś upalonego np. kondensatora czy filtra przeciw-zakłóceniowego? Sprawdź...
Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
Wyrównalem je papierem ściernym. Zrobiłem pomiar wyszło że pomiędzy lamelkami komutatora jest zwarcie. Obawiam się, że prościej i taniej było by go zanieść do regeneracji. Komutator powinno się obrobić - wyskrobać mikę na milimetr głęboko spomiędzy lamelek, potem wyrównać na tokarce. Tulejki tez powinny być wprasowane i rozwiercone na wymiar, jeśli...
Możesz SPOKOJNIE wymienic ten kondensator na podany przez Ciebie zamiennik. Co do iskrzenia to: sprawdzić stan szczotek (przede wszystkim ich długość, stan sprężyn dociskowych szczotek i stan komutatora - ew. przetoczyć go i przeczyścic izolacje pomiędzy wycinkami. Jeżeli to nie pomoże, jest zwarcie w uzwojeniach wirnika.
Jeżeli oglądając komutator zauważysz że przerwy pomiędzy elementami metalowymi są powypalane to wirnik do wymiany. Dla pewności zrób zdjęcia komutatora najlepiej po wyjęciu wirnika z silnika.
Z przodu rozrusznika jest szczotkotrzymacz, tam doprowadzony jest + i masa poprzez dwie długie szpilki. Albo jest zły styk, albo iskrzenie na szczotkach. Zdejmij dekielek z rozrusznika i zobacz jak wygląda podczas pracy. Przerwy pomiędzy wycinkami komutatora czyste? Komutator nie przypalony, równy? Upewnij się, że przewody głównoprądowe są dobre, a...
Wydaje się że to szczotki oryginalne i możesz je kupić, ale możesz jeszcze zadać pytanie czy są to szczotki dwuwarstwowe to znaczy czy w środku przekroju mają przekładkę jeżeli tak kupuj bez obaw i wszystko będzie ok. Przed uruchomieniem musisz jeszcze doprowadzić do stanu używalności komutator to znaczy lekko go trzeba przetrzeć papierem ściernym a...
Sprawdź czy nie ma przebicia na rdzeń - oporność pomiędzy poszczególnymi ścieżkami komutatora a metalową częścią rdzenia powinna być bardzo duża. Sprawdź poszczególne uzwojenia - mierzysz oporność na przeciwległych ścieżkach komutatora (tak jakby miernik był szczotkami) - musi być niewielka, ale nie 0 i nie bardzo duża. Sprawdź szczotki, czy dociskają...
Szczotki masz do wymiany, do tego należy wyskrobać działki komutatora - syf ze szczotek pomiędzy nimi. Do tego wirnik chyba tarł już po obudowie - łożyskowanie do sprawdzenia.
W jakimś temacie chyba opisywałem sposób na regenerację tego silniczka. Jest to dość kłopotliwe, i wymaga dość dużej delikatności i dokładności działania. Należy odgiąć delikatnie "zagniecenia" na korpusie sinika tak, żeby można było wyjąć wirnik z korpusu (po zdjęciu talerzyka - co jest kolejnym kłopotem ) wypychając ośkę wraz z wirnikiem. Samo zdjęcie...
Jak powinny iść te druciki? który do górnego ślizgu a który do dolnego? Czy wszystko jedno? Obojętne. Rozumiem, że pomiędzy dolnym ślizgiem a górnym nie może być zwarcia jak również pomiędzy oboma ślizgami a korpusem (to tak dla pewności):wink:? Dobrze prawisz.
witam, kolego widzę ze masz zaciecie do elektromechaniki wiec spróbuj teraz to wszystko poskładać do kupy, wirnik a właściwie komutator musisz te przerwy pomiedzy lamelkami( te paski miedzi do których sa przylutowane przewody wirnika) musisz wypiłowac tak by były nizej od powierzchni lamelek około 1mm, a najlepiej to zrobić odpowiednio ostrząc sobie...
--Witam ! 1. delikatne przetoczenie komutatora. 2. wyczyszczenie szczelin pomiędzy wycinkami komutatora. 3. nowe szczotki. 4. sprawdzenie luzu łożyska i kapy trzymającej łożysko. 5. po złożeniu, dotarcie szczotek do kształtu komutatora na wolnych obrotach.
Kolego Dariusz Smoląg, w jaki sposób najłatwiej sprawdzić ile oddzielnych cewek znajduje się na wirniku mojej prądnicy? Do tej pory sprawdziłem tylko miernikiem przejście pomiędzy płytkami komutatora i okazało się, że przejście jest między wszystkimi tj. "każda z każdą". Czy zatem możliwe jest aby była to jedna cewka?
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Po wymianie elementu ICE oraz rezystora 2,4 Ω pralka ruszyła. Założone nowe szczotki - niby oryginalne. Jeszcze kwestia ich dotarcia z pumeksem. Komutator oczyszczony, a na podpięciu na krótko 30 V szczotki jak na razie wcale nie iskrzą. Pomierzyłem wszystkie lamele komutatora pomiędzy dwiema sąsiednimi - wszędzie identyczna rezystancja 0,58 Ω.
Co prawda nie zdarza się to często, ale objawy mogą wskazywać na kłopot z silnikiem napędu płyty... Ale chyba masz jeszcze pozostałości po starej mechanice? Można spróbować wymienić sam silnik, możliwe, że trafił się wadliwy (bo nie wierzę że tak szybko by się "wyłopotał". Czy luty na płytce łączeniowej do silników nie puściły przypadkiem? Zacznij od...
Małe sprostowanie. Silnik raczej nie wykonuje testu lewo/prawo a dąży do otwarcia ramion do momentu, aż układ wykryje wzrost prądu. Uważam tak, ponieważ silnik poza układem załączył się normalnie i działał kilka sekund, po czym wyskoczył błąd C153. Po złożeniu wszystkiego ponownie błąd już nie pojawia się, a mechanizm działa poprawnie. Powodem wytarte...
Zdjąłem czarną plastykową pokrywę/osłonę silnika. Szczotki wyglądają na jednorazowe ale teraz widać, że są obie - widoczne ok. 3 mm długości pomiędzy komutatorem i obejmą szczotek. Zastanawiający jest stan komutatora - niektóre sekcje są wyraźnie miedziane a inne przyciemnione (chociaż nie widać wypalenia) - jakby ciemny nalot. Jak działa taki silnik?...
Złożyłem do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi, ale on żąda udowodnienia, że wada istniała już w momencie zakupu silnika. W sumie to nie Ty masz udowodnić, tylko sprzedawca, że usterka powstała z Twojej winy. Kolejny niemiecki chłam. Hansowi pomylił się przecinek przy obliczeniach. Miał się wyłożyć po 2,5roku, a nie po 1,5. To raczej wygląda na...
na zwieranie działek to myślę że można by pominąć sekcje i użyć komutatora z większą ilością w celu pominięcia zwarć Wszędzie są kompromisy, akceptujemy to że szczotki zwierają działki komutatora bo zrobienie przerwy w obwodzie było by jeszcze gorsze. Tylko jak je połączyć elektrycznie bez drążenia osi. Komutator i pierścienie mają izolator pomiędzy...
W pilarce elektrycznej podczas pracy doszło do iskrzenia w okolicy komutatora po rozkręceniu okazało się że komutator jest okopcony (czarny),wziąłem miernik i pomierzyłem opór pomiędzy klatkami czyli 1-2,2-3 i tak dalej na jednym było 5,1ohm na pozostałych 0,6ohm następnie przetarłem papierkiem komutator złożyłem wszystko włączyłem ale dalej komutator...
Temat się trochę zdezaktualizował, bo napisałem go już kilka lat temu ale tak jakoś mi zeszło z publikacją. No ale najwyższa pora to przepchnąć, i może się jeszcze komuś przyda. Zasilacze ATX są były często przerabiane do wykorzystania jako zasilacz laboratoryjny albo jako zasilacz do jakiegoś specjalnego obciążenia (np. do diod LED mocy). O przeróbkach...
Witam, mam problem z silnikiem prądu stałego. Najprostszy silnik komutatorowy. Wymieniłem zużyte łożyska, w sumie jednego to już nie było a silnik się w maszynie ( trenażer, taki stepper nie wiem co to jest ) się kręcił. Oczywiście wymieniłem poza łożyskami szczotki i wyczyściłem papierkiem ściernym komutator. Odstępy pomiędzy blaszkami komutatora wyczyściłem,...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Czy silnik indukcyjny będzie aż tak ważny przy zakupie urządzenia? Jest ważny z tego względu że eliminuje przekładnię zębatą pomiędzy wirnikiem silnika a wałem pompy z krzywką, nie ma szczotek i komutatora oraz jest mniej uzwojeń które mogą ulec przepaleniu . Jedyny minus indukcyjnego to kilkukrotnie większa waga w porównaniu do silnika komutatorowego...
Wyważa się cały wirnik, a komutator jest jego częscią. Nie można wyważyć samego komutatora, a z racji, że składane jest to w jednym miejscu, zakłada się, że komutator nowy nie ma bicia Nie zrozumiałeś mnie.Mnie chodzi cały czas o bicie komutatora,którego nie sprawdziłeś. Nowy wirnik początkowo pracuje dobrze.A po kilku odkurzaniach co się dzieje z...
Pomiędzy listkami komutatora w silniczku dmuchawy gromadzi się pył miedziano-węglowy ze startych szczotek (oraz samego komutatora), przewodzi prąd i znacząco zwiększa jego pobór. Warto przeczyścić szczeliny cienkim śrubokrętem płaskim lub tp narzędziem
Oporności pomiędzy działkami komutatora mogą się różnić o kilka procent, tak jak pisał mój poprzednik jest to sprawdzenie tylko orientacyjne ale do wstępnego uruchomienia w zupełności wystarczy, co do stojana to sprawdź wyprowadzenia czy przewody nie są ułamane albo skorodowane na łączeniach, i jeszcze jedna podpowiedź, w czasie prób możesz piłę podłączyć...
Wyciąg silnik nawiewu , przedmuchaj sprzężonym powietrzem, i ostrą igłą wydłub z pomiędzy wycinków komutatora osad i pokruszone kawałki szczotek. Ten osad robi krecią robotę-łacznikuje poszczególne działki.
Dla silnika 800W opór 57 Ohm podejrzliwie duży! Przetestowałem silnik P około 100W. Rezystancja pomiędzy przeciwległymi lamelami komutatora wynosi około 30 Ohm.
Znów głupoty wypisujecie. Widzę że większość nie zna zasady budowy i działania silnika rozrusznika. Urządzenie które zaproponował kolega, ma na celu zmniejszenie zużycia mechanicznych części rozrusznika.I nie tylko. Po uruchomieniu silnika, załączony rozrusznik może osiągnąć bardzo dużą prędkości obrotowych co skutkuje szybszym zużyciem szczotek, komutatora...
Obawiam sie że prócz zwartego stojana [tak rozumiem z postów w tym temacie, wcześniejszego nie widziałem] spalony może być także wirnik; ja bym przeczyścił komutator drobniutkim papierem ściernym [200, 300]. Rowki KONIECZNIE przeczyścić ale możliwie delikatnie, a zaraz potem sprawdzić ciąglości pomiędzy wycinkami komutatora
Czy istnieje możliwość przezwojenia wirnika wiertarki PRC-a 15 prawdopodobnie rosyjska z roku 1966 odziedziczyłem po dziadku ale po podłączeniu do prądu po chwili spalił się wirnik ma zwarcie pomiędzy wycinkami komutatora czy mogę liczyć na państwa pomoc
A w jaki sposób wpływa na pracę takiego silnika kąt szczotek komutatora? Zmiana kąta ustawienia szczotek komutatora w silniku prądu stałego (DC) ma istotny wpływ na jego pracę, wpływając na moment obrotowy, prędkość obrotową i iskrzenie na komutatorze. 1. Wpływ na moment obrotowy: * Kąt neutralny: Gdy szczotki są ustawione w tzw. kącie neutralnym,...
Passat B5 1.9 TDI 99r. kombi z wycieraczką z tyłu. Różnica pomiędzy sedanem jest taka, że od pompki odchodzą dwa wężyki do spryskiwacza przód i tył osobno. O ile dobrze myślę sterowanie przód/tył odbywa się przez zmianę obrotów silnika. Kilka dni temu przestał działać spryskiwacz. Bezpiecznik ok, na kablu przy silniku prąd jest więc dobieram się do...
Po przetoczeniu komutatora poleca wykonać czynności które są widoczne na filmie od około 15tej minuty: https://www.youtube.com/watch?v=OXgCtUv7... 1. Toczenie 2. Oczyszczanie miejsc pomiędzy wycinkami komutatora. 3. Docieranie komutatora. Powinno się też jak kol. wcześniej napisał dotrzeć szczotki, aby miały kształt taki jak komutator.
Cześć, wiem że ten akurat temat stary jak świat, szukałem z hasłem komutator, pełno ich, nie chcę śmiecić nowymi, może ktoś tu zaglądnie i laikowi odpowie. Jeżeli dobrze rozumiem działanie komutatora a myślałem że rozumiem ;-), to dwie jego naprzeciwległe płytki powinny być ze sobą połaczone nawiniętym drutem by płynął prąd, i tak parami kolejne. Czyściłem...
na tyle ile dałem rady Rozebrałeś silnik? Bo inaczej sobie tego nie wyobrażam... Ponadto - komutator i szczotki MUSZĄ być czyste i suche - jakiekolwiek "smarowidła" (nie wiem jakiego "kontaktu" użyłeś) powodują błyskawiczne zafajdanie komutatora i powodują zwarcia pomiędzy sekcjami komutatora.
i wyczyścic pomiędzy wycinkami komutatora? Dodano po 18 i wyczyścic pomiędzy wycinkami komutatora
Sprostowanie, bo gdzieś dzwoni, ale nie do końca wiadomo gdzie. Oprogramowanie układowe dysków składa się z wielu modułów odpowiadających za różne rzeczy. Zawiera m. in. kod wykonywalny, ale też różnego rodzaju moduły parametryczne, zazwyczaj indywidualne dla konkretnego dysku, jak np. listy defektów i translator odpowiadający za tłumaczenie adresów...
Od rozebrania silnika, wyczyszczenia komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym. Następnie wyczyszczenie izolacji pomiędzy wycinkami komutatora, najlepiej bardzo cienkim brzeszczotem do metalu, albo ząbkowanym skalpelem oraz wymiana szczotek. Łożyska do zweryfikowania, ew. wymiany oraz nasmarowania. Jeżeli silnik posiada kondensator przeciwzakłóceniowy,...
cewki 23,8 24,0 01,9 01,8 tak pokazuje po złączeniu To się nie klei, przy takiej rezystancji, przyjmując tylko drut DNE 0,4 i średnią długość zwoju nawet 20 cm to w cewce musiało by być około 800 zwojów, co jest ilością kilka razy za dużą. To samo na wirniku, pomiędzy działkami komutatora jest rezystancja po kilka Ω, a powinna być w dziesiątych...
Wyczyszczenie tylko powierzchni przylegania szczotek do komutatora to jedna sprawa a druga sprawa to zanieczyszczenia pomiędzy działkami komutatora.
Komutator w jakim jest stanie teraz każdy widzi, ale dopóki nie wyjmiesz wirnika, nie przeczyścisz komutatora po obwodzie jak i w przerwach pomiędzy polami komutacyjnymi ze spalonego węgla to nie dowiesz w jakim jest stanie technicznym wirnik czy stojan i czy mają one zwarcia czy przerwy i gdzie a trwa to już prawie 2 miesiące a może wystarczyłoby gdyby...
Komutator tam jest jeden, wyczyść rowki pomiędzy lamerkami komutatora i cały komutator przejedź drobnym papierem ściernym.
rezystancja komutatora naprawa komutatora uzwojenie komutatora
awaria telefon samsung samsung wymiana płyty głównej geometria zawiesi
Peugeot Elystar 125 – lokalizacja czujnika temperatury silnika, głowica cylinder Honda GL 1800 2004 – wibracje silnika przy 2000 rpm, nierówna praca cylindrów