Ja teraz robiłem taka przeróbkę w Piastowie, bardzo profesjonalnie, powiem, że jestem zadowolony. Koniec zapalania się kontrolki. Jak chcesz namiar, pisz na PW.
Lucas jak to Lucas tanio i dobrze juz było teraz czas płakania.Raczej dobrze i tanio nikt tego nie zrobi.
szukaj kolegi trns-serwis na tym forum on to ogarnie .
To już jest ostatni lucas w moim życiu. Diagnoza na chwilę obecną jest taka że błąd czujnika położenia krzywki nie pozwala na otwarcie elektrozaworu w wyniku czego pływ paliwa jest zablokowany. Nie wiem tylko czemu ten czujnik zgłupiał
żeby się jakoś odpychał ? . Każdą pompę można wyregulować. Jakoś to będzie jeździć. A kąt wtrysku był ustawiony na czujnik zegarowy ?
W ramach wróżenia zgaduję, że pompa Lucas. Czujnik elektroniczny w pompie.
Przydałby się schemat tej płytki z czujnika...
Hm, w Endura DE zawsze był z przodu, jak starter. Chciałeś jakieś schematy do tego, tak? Pompa Lucas abyśmy się dobrze zrozumieli?
Robię samochód typu sam więc wiązki też sam będę puszczał Zrobiłem już ramę przykręciłem zawieszenie i silnik ze skrzynią na krótko podłączyłem zawór ale nie wiem jak podłączyć resztę czujników od pompy Pompa to "Lucas" jeden czujnik to 419220 98-054 Lucas - idą z niego 3 przewody zielony żółty i czerwony do drugiego idą 2 czarne
ale wszystko jest na znakach moim zdaniem prawidłowo ustawiony. Tam nie ma zadnych znakow, wiec sprawdz ustawienie rozrzadu i pompy, jak nalezy (kolki i czujnik zegarowy).
Odepnij czujniki temperatury i zobacz jak zapala.
Czy komuś udało się naprawić tą pompę bez oszukiwania czujników?
kolego Zbyniuś , cenię chęć niesienia pomocy, ale czy kolega przeczytał dokładnie to co napisałem? Wiem jak się ustawia początek tłoczenia zarówno w pompach Bosch jak i Lukas, potrzebuję jedynie wiedzieć gdzie akurat ten silnik ma oznaczenia GMP pierwszego cylindra. Witam, Jak pisano wyzej, GMP ustala sie przez blokowanie kola zamachowego. Nie ma innych...
Jaki sterownik wtrysków?!? Przecież to jest wtrysk mechaniczny (pompa LUCAS FT09). Czujnik jest i służy do korekty kąta wyprzedzenia wtrysku.
paskiem napędzane są pompy (modulator hydrauliczny i on steruje hamulcami) elektrycznie masz dwa czujniki na modulatorach które jeśli mają przejście zasilają (masę) przekaźnik od kontrolki ABS i kontrolka sie zapala to co udało mi się znaleźć o tym układzie ABS inaczej anti lock breking system (scs) lub jest pod nazwą lucas stop control system
To pompa Lucas? Nie ustawisz tego prosto, potrzebny przyrząd specjalny. EDIT: A nie, to pompa Bosch. Trzeba wkręcić czujnik zegarowy z tyłu: https://obrazki.elektroda.pl/1704194200_...
Witam wszystkich! Poszukuje oprawki czujnika zegarowego (do tej oprawki wsadza sie ten czujnik) do ustawienia kąta zaponu w dieslu. Dokładnie chodzi oprawkę która się stosuje do pomp wtryskowych Lucasa. Moża ma ktos jakiś rysunek teczniczny, albo coś co umożliwi mi wykonanie takiej oprawki
ja mam to samo w 1997r manual:( i w warsztacie wyszło na kompie że czujnik pompy wtrysku paliwa. czyli wymiana pompy?? ale gdzie kupić taką pompę bo na allegro nie ma:( lucas. a boscha podobno trzeba jakoś przerabiać więc koszty robią się ogromne.:( proszę o kontakt:)
A gdzie ten czujnik zegarowy mam w ogóle przyłożyć? pompa na górnej pokrywce niema żadnych miejsc na ten czujnik, a lampa może być od "benzyniaków" czy musi być specjalna?
Jak nie masz specjalnego czujnika zegarowego to pozostaje ci tylko metoda prób i błędów.
Kolego druga linka to wyprzedzacz zapłonu.Skutkuje to łatwym uruchomieniem na zimno.Ustawiałeś zapłon na czujnik zegarowy?
To jest pompa lucas z elektroniką, ma czujnik położenia dżwigni przyspieszenia i korektor wyprzedzenia wtrysku. Pozdrawiam CortheZ
Jaki masz silnik - to pierwsze pytanie, jakie nalezalo postawic (1.9D, to co najmniej 3 silniki z dwoch rodzin). Pierwszy etap, to dokladne wyregulowanie poczatku wtrysku (w DW8 wystarczy zlozyc na kolki, w XUD trzeba ustawic czujnikiem zegarowym). Drugi, to regulacja pompy (w kazdym silniku nieco inaczej) - dawka biegu jalowego sruba oporowa dzwigni...
Witam Troche mało informacji, ale rozumiem, że fiesta jest starszej daty, klasyczny diesel. Przyczyna ciężkiego palenia tych silników jest zazwyczaj jedna - zły kąt wtrysku. Silniki te sa na to bardzo czułe. Jeżeli chodzi o regulacje to są dwa warianty, zależne od pompy. W tych silnikach były montowane dwie pompy wtryskowe: promieniowa LUCAS/ROTODIESEL...
To teraz dorób instalacje , czujniki i będzie dti.
Witam. Przejrzałem to co mogłem i nie znalazłem tego czego szukam, zatem zwracam się z prośbą do Was forumowiczy. Do rzeczy. Chodzi mi o to aby ktoś wskazał mi najlepiej graficznie gdzie znajdę czujnik temperatury paliwa w pompie lucas'a przy silniku 2.2d w Mercedesie. I do tego jakie przewody od niego prowadzą. Chętnie przejrzę schemat owej pompy,...
Generalnie chodzi o czujnik prędkości wałka pompy
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
Musisz określic punkt statyczny tej pompy z tyłu tam gdzie masz przykrecane przewody wykręcasz srube w srodku i wkrecasz czujnik zegarowy pozdrawiam
Witam! Proszę was o pomoc, ponieważ nie wiem za bardzo jak ustawić kąt w tej pompie (Lucas, Xsara 1.9td 90KM ), tzn. nie wiem gdzie wkręcić czujnik i jaki ta pompa ma mieć ustawiony kąt. Jeżeli ktoś ma jakąś instrukcje (wystarczy zdjęcie gdzie wkręcić i wartość kąta), to proszę o pomoc dzięki[/youtube]
Została założona pompa z Volvo o nr.R8448B034A Auto w porządku. Tylko coś jest z przekaźnikiem świec żarowych, właściwie z czujnikiem temperatury, ale to przy tej wymianie - szczegół. Tak więc można. więcej grzechów nie pamiętam
Pompa Lucas,Bosch???.....Wg. mnie korek zamykający otworu kontrolnego do montażu podstawki z czujnikiem zegarowym powinien znajdować się na tarczy czołowej pompy w środku pomiędzy wyjściami końcówek do przewodów wysokiego ciśnienia prowadzących do wtryskiwaczy....
Raz ten temat przerabiałem.Na EXAMINERZE błąd "kontrola pozycji wirnika" ,na innym "czujnik pozycji wirnika".Silnik zmieniał pracę podczas naciskania wspornika złącza elektr.pompy.Na początku myślałem że to jakaś przerwa elektryczna,niestety nie.Potem wymieniłem oring pod elektrozaworem nastawnika dawki,dwa miesiące było dobrze.Później wymieniłem całą...
Są dwie opcje. RAZ powinien być mechaniczny czujnik na końcu tego wężyka tj. czujnik i dwa węże do niego - od temp im cieplej tym zmienia przepływ. Dwa zaworek sterowany z ECU na podstawie temp. silnika i tu uszkodzeniu mógł uleć czujnik temp. płynu.
Na początek zasil pompę wtryskową z oddzielnego baniaczka zawieszonego trochę wyżej nad silnikiem i zobacz jak zachowuje się auto podczas jazdy (najlepiej zawiesić na szybie bocznej plus dłuższe wężyki). Pamiętaj o odłączeniu powrotu od pompy i ten przewód łączysz z wychodzącym z filtra (paliwo będzie krążyć "na ślepo" w obiegu zamkniętym). Powrót z...
Jak w temacie, co jest brane pod uwage przy zmianie kąta zapłonu. Nastawnik kąta przy pompie wymieniony i wygląda na sprawny (poprzednik nie "tyrkotał). Silnik zwłaszcza jak jest zimny to pierońsko się tłucze, po nagrzaniu chodzi nieco lepiej ale i tak jest o wiele głośniejszy niż inne dw8. Wskaźnik temperatury działa prawidłowo. Który czujnik ma także...
No to wepnij sie jakas kontrolka i zobacz czy dochodzi napiecie do zaworu kata wtrysku. Steruje nim miedzy innymi czujnik temperatury.
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik iglicy na wtrysku.
Witam. Posiadam Citroen Jumpy 1.9d 70hk dw8, wersja z EGR bez przepustnicy powietrza i bez czujnika wzniosu iglicy. Pompa LUCAS. Zostala wymieniona glowica (stara byla dziorawa), wymienione wszystkie uszczelki, swiece, filtry, kompletny rozrzad nawet poduszki silnika :) Kat wtrysku "ustawiony", cytrynka nie dymi i nie rzuca silnikiem. Problemem jest...
Witam. Chcę odświeżyć temat nieszczęsnej pompy w Reno Kangoo 1.9D 65KM z roku 2001. Mam problem że Kangurek po nagrzaniu się zaczyna nierówno pracować , nawet potrafi zgasnąć. Założyłem na wirnik pompy podkładkę 0,25mm ale to nic nie pomogło, natomiast po odłączeniu czujnika temperatury silnik zaczyna ładnie , równo pracować. Czujnik wymieniłem na nowy...
Teraz dopiero jeszcze raz przeczytałem twoje wcześniejsze posty - taki właśnie miałeś problem z flanszą koła pomy: jeżeli czujesz się na siłach walczyć z ta pompą przy pomocy czujnika - to rób; ja bym jeszcze wpierw o włos opóźnił zapłon, bo silnik wchodzi na obroty przy depnięciu jak szalony - ja miałem trzy Transity 2,5d/td i żaden tak żywiołowo nie...
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Witam wszystkich borykam się z następującym problemem a dokładniej opiszę wszystko od początku kupiłem kangura z pompą lucas epic okazało się że jest uszkodzona Pompa WTRYSKOWA wymieniłem na inną oprócz pompy na kompie pokazuje błąd czujnika położenia wału auto odpala na wolnych chodzi równo błąd nie stały wymieniłem czujnik oryginalny auto po nagrzaniu...
Wracając do mesia problem polega na tym, że gdy odpali się zimny silnik pojawiają się te błędy, auto dymi na niebiesko, brak mocy, ale gdy nagrzeje się do 80 stopni i zgasze go i uruchomie wszystkie problemy znikają. Nie wiem juz co to może być. PS P1223 jest to usterka czujnika suwaka Wie ktoś o jaki czujnik chodzi i gdzie on jest w tej pompie (Lucas)
Część z króćcami stoi w miejscu , odkręcasz booster jak czujnik i wszystko razem wyjmujesz. Śrubę od dawki będziesz musiał odkręcić , co wiąże się z póżniejszą regulacją. Chyba że uda Ci się trafić i nie będzie zbyt mułowaty lub nie będzie zbyt kopcił. W tym LUCAS-ie , w Fordzie , wychodziły 2 rodzaje membran [grube i cienkie , średnica ta sama] spróbuj...
Jest bląd na desce po podpięciu kompa wyskakuje błąd ISO ale w błędach jest zapisany błąd P0252 (po jego usunięciu znów się pojawia). Odpięcie czujnika temperatury nic nie dało od razu zgasł po zapaleniu. Na gumowej "osłonie" pompy pisze Lucas. innych napisów tam nie zauważyłem.
Czy sprawdziles rozrzad? Fakt, ze przyspieszajac wtrysk pali lepiej swiadczy o zlym jego ustawieniu. Mimo kolkow mozna sie pomylic o jeden zab (dokonal tego jeden z moich bylych mechanikow). Silnik, to XUD9SD (pompa Lucas), czy XUD9TE (pompa Bosch)? Tak, czy inaczej, sprawdz rozrzad i ustaw pompe na czujnik zegarowy zanim zaczniesz szukac dalej. Pozdrawiam,...
Witam ponownie, ja dalej nie mogę się uporać z moim wehikułem. A mianowicie wymieniłem czujnik przestawiacza kąta wtrysków (chyba tak on się nazywa). Samochód rano (tj. jest po dłuższym postoju) odpala od strzała ale pojawiły się dalsze problemy tzn. lekko falują obroty tak między 700 a 1000 i czasami łapie go "czkawka" chodzi jak traktor strasznie...
Jak pisałem, złóż silnik i sprawdź na ciepłym jak zapala z odpiętym czujnikiem temperatury, w taki sposób najszybciej można sprawdzić pompę wtryskową, ponieważ wtedy pokazuje do komputera -40 stopni i daje mu bardzo dużą dawkę i auto odpala. daj znać. Żadnej pompy w ten sposób się nie sprawdza, to jest EDC na boschu a nie lucas, poza tym czytaj ze...
Chodzi mi o to , że jeżeli zamontowałeś 100% sprawną pompę , a jest ten sam błąd , to może jest problem z kablem od pompy do sterownika , chociaż w to wątpię. Wygląda na typową awarię czujnika [widziałem to wiele razy]. Te pompy są bardzo czułe na zmiany temperatur czy wilgoć. Moja padła przy myciu silnika.
Nie wiem, czy kolega odpowie, ale wtrącę swoje dwa grosze: pompa Lucas Epic ma pracować zalana całkowicie paliwem i nawet najmniejsze zapowietrzenie skutkuje nieprawidłową pracą nastawników (brak reakcji na pedał gazu to też taki efekt) i w efekcie trybem awaryjnym. Co więcej - przy mocniejszym zapowietrzeniu, nastawnik dawki wtrysku na postoju ustawiony...
witam to nie jest takie proste potrzebny ci bedzie czujnik zegarowy i odpowiedni do niego adoptor sa takowe do lukasa jak i do boscha bez tego nic nie zrobisz pozdrawiam
Witam. Samochód jak w temacie. Mam pytanie: czy sterownik silnika do sterowania sygnałem przekaźnika świec żarowych bierze sygnał z czujnika temperatury paliwa w pompie? Dlaczego pytam: sterownik silnika wysyła nieprzerwany, niezależny od jakichkolwiek okoliczności, sygnał do przekaźnika świec żarowych które to palą się nie przerwanie. Sygnał nie zanika...
Silnik z pompą Boscha nie ma żadnych zabezpieczeń, to czysta mechanika. Lucas Epic ma czujnik temperatury cieczy chłodzącej w układzie elektroniki sterującej, błąd 0118 sygnalizuje za wysoka temperaturę cieczy - może wchodzić wtedy w tryb awaryjny. http://forum.fordclubpolska.org/showthre... Ale nie piszesz, czy masz Epica...
Witam wszystkich! MB E klasa 2.2D 97’ LUCAS KRÓTKI KABEL VIN: WDB2100041A321849 opiszę po krótko mój problem: Po przekręceniu kluczyka, nagrzaniu świec odpalam silnik- pali sie kontrolka EPC i silnik nie wchodzi na wyższe obroty niż 1200, wystarczy jednak,że wyłączę zapłon kluczykiem i odpalę motor bez grzania świec , wszystko jest ok, kontrolka...
jeśli odepniesz czujnik temperatury to pali ok lub jeśli raz zakręcisz dosłownie chwile i odrazu znów to zapali ok mówimy o temperaturze 70 stopni to jest pompa do zrobienia, bo tam lucas siedzi pozdrawiam
Poprawka, słychać terkotanie. Dla pewności przełożyłem czujnik ze starej pompy. Nie mam dostępu do komputera, ale dziś postaram się to ogarnąć. Metodą prób i błędów rozumiem nie da się tego ustawić? Próbowałem z 1h w różnych miejscach. Jest zdecydowanie lepiej ale wciąż metalicznie. Możliwe, że coś nie tak z pompą czy to tylko kwestia ustawienia?
Pomierzyłem oporności i wychodzi, że są dobre, tylko czujnik temperatury paliwa ma 3.26Kohm ale temperatura w pomieszczeniu 20 stopni na termometrze przy pompie, ale wiadomo jakąś tolerancję ma też termometr, a i ten czujnik jest przykręcony do pompy (przyniosłem ją z zimnego pomieszczenia, w 20 stopniach może z 4h leży) więc w jej środku jest pewnie...
Podłączę się do tematu. Polo 1,9 AEF pompa Lucas. Znajomy naprawiał auto u mechaników w okolicy i wymienili mu kiedyś pompę wtryskową. Jakoś to ustawili. Auto mówi że dużo paliło itd. Ostatnio przeskoczył mu pasek o jeden ząbek na kole na wale. Ustawiłem wałek, już na początku fuszerkę poprzedniej roboty oznajmiały namalowane znaki białym pisakiem na...
zrobiłęm dzisiaj taki mały eksperyment zaplaliłem go normalnie i rozgrzałem go do ok 90 C i poczekałem tak z 20 minut i spróbopwałem go odpalic no i bez rezultatu nie odpalił, więc odłączyłem mu czujnik temperatury cieczy chłodzącej i zapalił bez zająknięcia. . . nie wiem czy to czujnik wadliwy czy coś innego może być powodem tago cyrku.
Kolego tą pompę się ustawia na czujnik zegarowy. Jak posiadasz zestaw do regulacji to wytłumaczę jak ustawić. Dodano po 3 A co do ssania to popatrz czy gruszka przy pompie załącza się i czy linka od gruszki jest dobrze wyregulowana. Do gruszki podłączony weżyk podcisnienia. Dodano po 8 Jednak w tych pompach bardzo ważnymi parametrami są : ciśnienie...
No miga bo immolilizer blokuje. Tylko jak ją przełożyć? Jest tam jeden czujnik do którego dojście jest praktycznie niemożliwe bo jest za osłoną która jest przykręcona na "ukręcone śruby" i ni jak to rozebrać. Dzwoniłem do zakładu który się tym zajmuje i też powiedzieli żeby przełozyć elektronikę ale jak to zrobić???
W miejsce wycięć w pompie pasuja dwa otwory za nią. jeden otwór na godzinie 11 jestw plastikowej obudowie i ma w sobie gwint m6 a drugi otwór jest na godzinie 4-5 i nie ma gwintu w sobie... ma ustawiony na ten drugi według książki( lae według książki powinien mieć gwint a tu nie ma) więc może przesadziłem na tych 180 stopniach;) Do samochodu już nie...
Awaryjne łapią zawsze po przekręceniu zapłonu, ale można je od razu wyłączyć włącznikiem. Alarm się uzbraja i rozbraja prawidłowo. Już pisałem rozrząd jest ustawiony dobrze na 100%. Nie pchałem łap do pompy, ta śrubka jak się okazało jest do odpowietrzania. Kat jest ustawiony taki jak przywiozłem z warsztatu, więc mniemam że też jest ok. Zastanawia...
No ktoś w końcu zainteresował się tematem, szkoda że dopiero po ponad miesiącu. Nie zrobisz tego sam. Musisz ją prawie cała rozebrać co później wiąże się z ponownym ustawieniem a jak to zrobisz nie mając stołu probierczego. No i oczywiście zrobią to tylko w Anglii bo to przecież stamtąd ona pochodzi. No może jeszcze jakiś Marsjanin by sobie poradził....
E220 rocznik 96 co dopiero przekroczył granice od strony krzyżackiej ale zrobił to tylko na 3 biegu ale pokolei. Otóż sprawa wyglada w ten sposób że wóz w momencie zapalania dostaje jadu i obroty podskakuja na 2,5tyś po czym montalnie spadają do 800-500 i tak sobie skaczą (na biegu jałowym) Kiedy próbuje przygazować to nie dość że trwa to pół minutu...
Pompa Lucasa w Epicu pracuje całkowicie zalana paliwem, a za dawkę wtrysku - decydującą o obrotach - odpowiada osiowe położenie wirnika wraz z rozdzielaczem. Sterują tym położeniem dwa elektrozawory sterowane przez ECU, czynnikiem tłoczącym w nastawnikach jest paliwo wypełniające pompę pod regulowanym ciśnieniem. W związku z tym - nawet niewielkie zapowietrzenie...
Miałem to samo w moim transicie 2,5 td. Do 70 km/godz było normalnie, potem brak mocy. Samochód stał u b. dobrego mechanika, specjalisty od diesli. Pompa Epik jest mocno powiązana z wieloma czujnikami. Wystarczy, ze jeden da mylny sygnał do komputera to wchodzi w tryb awaryjny. U mnie sprawdzono przy pomocy testera i namacalnie wymieniając prawie wszystkie...
Podłączyłem się pod komputer i jednak poza poduszką powietrzną można połączyć się z pompą wtryskową. Miałem parę błędów, ale jednego nie można wykasować, stale wyskakuje. 01052 - Load Signal Potentiometer (G157) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent W kodach znalazłem: 01052 Czujnik pozycji przepustnicy G157 lub 1052 Potencjometr sygnału obciążenia...
Witam. Ja mam podobną sytuację ale tylko czasami się to zdarza. Na razie jeżdżę za krótko żeby coś na ten temat mówić ale nie wiem czy takie coś nie jest objawem działania jakiegoś czujnika temperatury turbospręźarki? Urządzenie to musi zostać schłodzone zanim zostanie zgaszony silnik. Uwaga to są moje przemyślenia, nie wiem czy tak się dzieje za sprawą...
Witam, Na zdjeciach masz wlasciwe polozenie dzwigni korektora wyprzedzenia. Zanim zaczniesz cokolwiek robic z pompa, sprawdz ustawienie kata wyprzedzenia wtrysku (potrzebny specjalny montaz do czujnika zegarowego lub lampa stoboskopowa). http://obrazki.elektroda.net/82_12581164... http://obrazki.elektroda.net/88_12581164... Pozdrawiam,...
ustawiłem rozrząd od nowa,nawet pasek był bardzo luźny, teraz jest lepiej ma wyższe obroty, ale mam jeszcze jeden mały problem. od czau kiedy wymieniłem czujnik poziomu paliwa jumper nie chce wchodzić dobrze na wysokie obroty. Jak pod pompuje go na ręcznej pompce to jest ok ale tylko na chwile. po prostu muli go na całym gazie. przeczyściłem filtr paliwa...
Witam Który to rok silnika? Czy to SDI czy zwykły mechaniczny diesel (pompy lucasa montowali w chyba w SDI) Czy awaria nastąpiła nagle czy dopiero kupiłeś samochód? Zawór regulacji kąta wtrysku znajduje się na dole pompy z prawej strony idzie do niego czarny dwużyłowy przewód (jak w domowym sprzęcie rtv) 028 906 124D nr 140 to sterownik świec + moduł...
""trzeba sporo kręcić, i wcisnąć pedał gazu aby w ogóle załapał, bez gazu to kręci na pusto, a jak dodam to łapie "" tłumaczenie kodów to 01265 zawór cewki regulatora próżniowego EGR 01168 zawór zwiększenia jałowego Rpm 01052 czujnik pozycji przepustnicy myślę że to są te kody a świece sprawdzę jak jakieś klucze dorwe bo dojście słabe ale świece raczej...
Ta wersja tez była przerabiana ... Gdzie by się mogło zapowietrzać ? W pompie czy zasilaniu bo zasilanie gość odpiął i podawał paliwo bezpośrednio z karnisterka do pompy. Jak podpompuje gruszką to minimalnie się zapowietrza ale nie raz bywało gorzej zapowietrzone i nie było takich jaj. Jeśli zapowietrza się to dlaczego różnica między zapalaniem na ciepłym...
Witam potrzebuje schematu podlaczenia pompy wtryskowej w escorcie 1.8 td+ic 90 km silnik z 96 roku w tej chwili mam tylko podlaczony elektrozawor ale ciezko odpala oraz pali mi 10l/100km szukalem na necie ale nic nie znalazlem,a odziwo w autodacie kolory przewodow oraz wejscia do sterownika inaczej oznaczone9może z wersji 75 km?),silnik tci ma korektory...
Masz silnik z systemem wtryskowym Lucas Epic, takie zachowanie silnika wskazuje na wchodzenie w tryb awaryjny. Najlepiej pojechać do kumatego warsztatu z odpowiednim testerem (niestety mało ich jest, nawet nie wszystkie ASO je mają) i sczytać błędy z ECU. Tak to jest działanie w ciemno. Z praktyki wynika, że przyczyn może być sporo, może być uszkodzony...
Jeśli prz zmianie paska nie sprawdził kąta to na bank musisz jechać na utstawienie statycznego kąta wtrysku. Wykonuje się za pomocą czunjika zegarowegoa wartość jaką należy ustawić należy odczytać z plastiku na dźwigni sterującej na pompie. Pompy Lucas są nadzwyczaj czułe na źle zestrojony kąt wtrysku. Niepokoi mnie głównie fakt iż zapala się Check....
Drodzy koledzy jak w temacie partner na pompie na linkę, sterownik LUCAS, silnik DW8. Klient zakupił auto 100% sprawne, po przejechaniu ok 7-8 tyś km padł silnik(ugotował się). Postanowił wymienić silnik na taki sam ale z braku takiej możliwości w miejscu awarii (wybrzeże) ściągnął auto do miejsca zamieszkania. W warsztacie wymieniono cały słupek goły...
przychodzą mi do głowy dwie rzeczy o ile sterownik jest ok poniżej pompy wtryskowej między alternatorem a rozrusznikiem do bloku silnika przykręcona jest końcówka z przewodami masowymi czujników być może coś tam nie łączy a wtedy auto nie odpali drugą rzeczą łatwiejszą do sprawdzenia jest skrzynka przekażników z przodu przy akumulatorze i być może uszkodzony...
Ustawisz metoda prób i błędów. Pompa na linke ale Lucas czy bosch? Koło takie złozone z kilku elementów? lucasa ustawiałem nie raz suwmiarka ale potem i tak trzeba było poprawić na słuch. W starszych wysłuzonych autach to metoda na słuch równie skuteczna co przyżadem. Powstaja odchyłki od normy na sekcjach, wtryskiwaczach, zuzycie komór spalania...
Witam. Renault Clio II 1999r. 1.9D (F8Q 632). Problem jest taki, iż przestał działać obrotomierz i w tym samym czasie przestała się zapalać kontrolka świec żarowych (i tym samym świece nie grzeją) - zarówno przed uruchomieniem jak i po uruchomieniu (wtedy gdy ECU powinien zgłosić błędy - a takie są napewno). Sprawdzałem już przejście z czujnika prędkości...
Witam grono forumowiczów. Silnik w Berlingo DW8 z 2003 poszedł do krainy zapomnienia i kupiłem silnik z wyglądu na takiej samej pompie ( lucas) z nowszego rocznika z 2007 .Silnik był po gruntowym remoncie niestety poprzedni właściciel miał spotkanie z dzikiem ale na szczęście przód ocalał .Po zamontowaniu i zalaniu wszystkimi wymaganymi płynami i odpowietrzeniu...
dokładnie to jest na lucasie. paliwo dochodzi do pompy ale dalej już nie cdif w bsi wykrzywa błąd brak komunikacji ze sterownikiem alarmu(niełączy sie ze sterem silnika ani lauch ani cdif). Nie pali się kontrolka od świec i ich nie grzeje nawet po zdjęciu czujnik temp. masy posprawdzane (wszyskie wedłg ad innych nie znalazłem). Przekażnik podmieniony...
Witam; Mam problem związany z zapowietrzaniem się układu paliwowego. W obudowie filtra paliwa znajduje się powietrze przez co samochód zaczyna falować na obrotach, dymić, spada jego moc i gaśnie. Problem pojawia się po przejechaniu około 15 - 20 km. Samochód muszę wtedy zatrzymać. Otworzyć maskę, poruszać trochę pompką aby uzupełnić paliwo i znowu mogę...
Jeżeli chodzi o układ wtryskowy Lucas Epic, to faktycznie jest mało kumatych ludzi, a w ASO wcale... Podłaczanie go do przypadkowych testerów - to tak jakby Cyganka wróżyła. Musi być oryginalny fordowski. Parę wątków wyżej był problem z Epic-em, który po odpaleniu na chwilę - gasł. Ostatnia wiadomość, żę zawieszony był EGR (w Epic-u ma on czujnik położenia,...
Witam.Dziekuję kolego za odzew. Sprawdziłem-nie ma terkotania.Domyślam sie jednak,że elektrozawór jest jakoś sterowany.Silnik ma dwa czujniki temperatury.Jeden z kostką na jeden styk chyba do wskaznika,a drugi na dwa przewody prawdopodobnie do jakiegos sterownika. Jak sprawdzić czy to na pewno elektrozawór? Czy mogę go ewentualnie sam wymienić?Czy trzeba...
Witam, Zakupiłem ostatnio Polo z 96r z silnikiem 1,9 AEF z pompą LUCAS, objawy to brak możliwości uruchomienia gdy silnik ma temp w przedziale 50-85C. Gdy jest zimny bądź nie dogrzany że załączy świece to pali bez problemu, to samo bezpośrednio po zgaszeniu gorącego, 1 przekręcenie wału i pracuje. Na zimno zapali lecz czasami i z 3 razy trzeba świece...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam pewien problem z moim Renault Kangoo 2002 rok 1.9 D 55 z pompą wtryskową Lukas Epic. Samochód zgasł na skrzyżowaniu i już nie odpalił, w poprzednim serwisie zrobiono diagnostykę komputerową która pokazała czujnik spalania stukowego BDP - został wymieniony. Następnie sprawdzono wtryski, elektryczną pompę...
citroen berlingo 99 rok pompa lucas z immo przy włączeniu zapłonu tylko mignie kontrolką od świec i zero grzania błyskawicznie też gaśnie lampka z kluczykiem od immo. po podgrzaniu świec na krótko pali bez kłopotu. moje pytanie jest takie: czy ten przekaznik swiec chce sygnału z immo? bo sprawdziłem zasilania na nim i jest ok sygnał z czujnika temp....
Witam, samochód jak w temacie przyjechałem pod dom zgasiłem go, za 1h już nie zapalił. Nigdy wcześniej nie było problemu. Sprawdzone zostały: -świece żarowe i ich zasilanie -pompa wtryskowa zaciąga paliwo, po popuszczeniu przewodów wysokiego ciśnienia widać że podaje na paliwo (na wtryskiwacze) -rozrusznik normalnie kręci, jednak auto nie zapala (tak...
Witam, szukam pomocy w rozwiązaniu problemu. Renault Megane Scenic '97 1.9DT silnik F8Q pompa wtrysk. Lucas, na zimno odpala ładnie, na gorąco - nie. Żeby bez problemu odpalił na gorącym silniku - podpompowanie paliwa gruszką /powietrza w przewodach brak - mam przezroczyste/, lub, po włączeniu zapłonu - czekam aż zgaśnie immo i kontrolka świec żarowych...
To wymień jeszcze raz. Transit 2.5 TD na Epicu był bardzo czuły na filtr paliwa. Też tak uważam. Przy zakładaniu nowego filtra posmaruj uszczelkę czystym olejem, dociśnij filtr i przekręć trochę w lewo-prawo. Pompa Lucas Epic pracuje cała zalana paliwem, wykorzystuje paliwo jako czynnik wykonawczy dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Ciśnienie paliwa...
Czyli musze wymienic oringi i skontrolowac zaworki. Kata wtrysku nie ustawia sie w mej pompie na czujnik zegarowy a na blokady na kole rozrządu, jest to konieczne? Jest tez przepływomierz i on jak by był wykończony to tez by pewnie dawał sie we znaki. Czy elm327 pokaże mi kat wtrysku jak to jest w vagu i czy mam sprawny przepływomierz?
Czyli mówimy o hybrydzie. :D Od zarania dziejów wiadomo że takie przeróbki nigdy nie przynoszą nic dobrego :cry: . W twoim przypadku w "oryginalnej wersji" sterowaniem wentylatora zajmuje się ECU. Po wyrzuceniu oryginalnej pompy LUCAS EPIC i zastąpieniu jej pompą ( jak to określa mój kolega) " patykiem pchaną " , działanie całego systemu "bierze w łeb"...
Witam mam problem a Clio II 200 r 1,9 D z pompą wtryskową Lucas EPIC - auto nie wkreca sie na na obroty - przy dodawaniu gazu "do dechy" auto maksymalnie wkreca sie na 4 tys obrotów i nic wiecej, po podłaczeniu komputera wykazalo bład - czujnik obciązenia pompy, po wymianie pompy cały czas jest ten sam problem czyli auto nie wkreca sie na obroty - max...
witam wszystkich posiadam polo z 97r 1.9 sdi od początku miałem problemy z odpaleniem aż w końcu całkowicie przestał palić . świece grzeją układ nie jest zapowietrzony, odkręciłem przewód od wtryskiwacza podczas rozruchu paliwo ledwo kapie a powinno szczykać . Podejrzewam że siadł jakiś czujnik w pompie tylko który i czy można to samemu naprawić . PROSZĘ...
Cześć, szukam porady technicznej. Auto Clio II 2000r 1.9d na pompie Lucas i sterowniku Bosch. Pojazd po wymianie sprzęgła przez tydzień działał perfekcyjnie, aż do wczoraj, został zwyczajnie zgaszony i nie chce ponownie odpalić. Sprawdzona instalacja paliwowa - pompa nie podaje oleju napędowego do wtrysków, ale układ odpowietrzony, zaworek działa jak...
Skrzynię ma manualną. Z kopceniem mechanicy niech kręcą pompą a mnie został problem z obrotomierzem. Na dniach będę miał go na warsztacie to zobaczę poziom sygnału z czujnika i do licznika. Alex
Z racji innych przewodów do wtryskiwaczy musiałem przesunąć pompę na pasku o 90st. Daj sobie spokoj, bo robisz wielkie glupstwa. Jesli zmieniasz marke pompy MUSISZ zmienic przewody, polozenie szpilek i wyregulowac wyprzedzenie wtrysku CZUJNIKIEM wkreconym w glowice. To jest minimum. Najwyrazniej nie rozumiesz, za co sie bierzesz.
pompy lucas lucas czujnik lucas czujnik pompy lucas mercedes
gramofon technics cicho regulacja głośności bluetooth mapowanie portu drukarki
piekarnik parowy piekarnik parowy
Ford Transit MK8 - Brak Mocy i Czarny Dym: Przyczyny i Rozwiązania Korekty po wymianie pompowtryskiwaczy w VW Passat B5 1.9 TDI AVB