Witam wszystkich potrzebuje pomocy fachowca chodzi o Mastera 3.0 dci 2004r. walczę z nim już pół roku problem jest taki że ciężko mu odpalić. Byłem już u trzech mechaników kasa idzie i dalej jest to samo. Wymienione było - pompka w zbiorniku,zawór ciśnienia,czujnik na listwie, próba przelewowa wtrysków i dalej jest tak samo? dziś jak zabierałem go z...
jak była tam instalacja gazowa , i ktoś ją wymontował to sprawdz czy sonda lambda jest podłaczona , stego co wiem to sterownik od lpg wpina się w sonde , moze po demontażu ktoś niedbale to podłaczył .Sprawdz sobie czujnik położenia koła pasowego . A swieci się kontrolka od wtrysku na desce rozdzielczej?
Witam . Masz racje czeba całą instalacje wyciągnąć ,pedał gazu , komputer, przedewszyskim czujnik położenia koła zamachowego musi być podłączony i wtrysk sterujący , podać zasilanie na elektromagnes na pompę wtryskową , paliwo czeba podać albo grawitacyjnie lub pompką zasilającą ,podgrzać świece żarówek i kręcić . Ale reszte instalacji musisz sobie...
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
Najprawdopodobniej są to czujniki położenia koła zębatego lub w gorszej sytuacji napęd bloku. Służę pomocą!
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Idź dalej w górę trzymając się obwodu koła zamachowego.
Sprawdź odstęp czujnika położenia wału korbowego od koła fonicznego wielkość szczeliny nie większa niż 1 mm.
Pewnie że ma wpływ , na kole pompy jest występ do czujnika położenia cylindra jeżeli przy zablokowanym wale nie masz krótszej kreski koła w otworze czujnika to jest źle ustawiony
Ja bym zostawił: Górną klapę wkład dozownika elektrozawór z wężykami hydrostat czujnik położenia koła Silnik blokada pokrywy I oczywiście elektronikę, zarówno panel sterowania z maskownicą jak i moduł mocy oraz falownik jesli występował (nie sprawdzałem). Grzała i pompa wek, to tanie części i wszechobecnie dostępne, chyba, że liczysz na jakiegoś durnia...
Jednym słowem musi wszystko iść z czujnika odnośnie położenia koła zamachowego. Jeśli nie ma kabli to trzeba poprowadzic 2 kable do licznika + 1 kabel do masy Tylko jak patrzę aby kupic czujnik położenia koła zamachowego to są 2 możliwe o różnej rezystencji 70 Ohm lub 110 Ohm
Pierścień magentyczny czujnik położenia wału do sprawdzenia /od strony koła zamachowego/
uszkodzenie czujnika położenia koła kierownicy, znajdują sie te czujniki na kolumnie kierowniczej.
podmieniłem czujnik położenia koła i nie pomogło zaraz idę sprawdzić rozrząd
Nie podałeś jaki silnik , ale po czujniku to chyba HDI , czujnik jest z przodu pod kołem pasowym.
Z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym, "czyta" z tylnej płaszczyzny koła zamachowego
Sprawdź wielkość szczeliny między kołem "fonicznym" a czujnikiem położenia wału. Jak za duża to trzeba spiłować stopkę.
Tak ma.Na pompie jest czujnik położenia koła pasowego.Troszkę dziwny jest tam rozrząd.
w tej skodzie tego czujnika nie znajdziesz bo go tam nie ma lepiej odpowiedz czy działa pompa paliwa czy jest iskra na swiecach czy moduł zapłonowy podczas kręcenia dostaje sygnał z czujnika położenia koła zamachowego itp
Witam chciałem odświeżyć temat mam renault clio 2 z silnikiem 1.5dci na zimnym silniku samochód kręci nawet do 5tyś lecz już przy 5 czuć dławienie. Po rozgrzaniu się silnika samochód po dodaniu gazu gaśnie przy 3tyś obrotach niezależnie czy jedzie się samochodem czy doda się gazu na postoju. Z wymienionych rzeczy: czujnik położenia koła zamachowego...
Witam najczęściej w maluchach przerywanie to cewka wysokiego napięcia przewody i świece lub ustawienie przerwy między czujnikiem położenia wału a kołem powinna wynosić 0,8 mm albo zatkana dysza w gazniku. Gaznik przedmuchaj powietrzem żeby być pewnym że czysty dyszę od składu mieszanki wykręć około 1,5 obrotu
Witam Potrzebuje zbudować czujnik położenia koła zamachowego na prąd 20A. Najlepiej aby budowa jego była jak najprostsza a zarazem aby podawał jak najdokładniej położenie. Od razu mówię, że kontaktron odpada.
W głowicy jest czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik położenia wału powinien być na dole z przodu silnika i czytać obroty z koła pasowego wału korbowego.
po wymianie czujnika położenia koła zamachowego nie odpala nawet na zapych jutro z powrotem przełożę na stary. Tez brałem pod uwage wymiane rozrusznika ale on normalnie kręci a wymiana rozrusznika to mega wyzwanie bo jego usytułowanie nie jest za ciekawe(silnik nie miał za dużo nakrecone bo niby 120tys nie całe a moj miał 240) ale jeśli nie ma innych...
wyciągnij czujnik położenia koła pompy wtryskowej i jak rozrząd jest na znakach w otworze (tam gdzie był włożony czujnik)musi być widoczny znak.Prawdopodobnie pompa jest przestawiona o 180 stopni(na 100%. też to przerabiałem)
Jeżeli przewód od czujnika położenia koła pasowego wysyłającego impulsy do kompa się gdzieś nie przypalił / nie przetarł, to zostaje Ci sprawdzenie właśnie paska. Nie powinien byc taki luźny.
18 - 36 szt. małych serwo silników. + jeden duży do koła :D . Przekładnia, enkoder serwo, oraz. Czujnik położenia dla dokładnego pozycjonowania. Można też użyć silnik krokowy. (łatwiejsze).
Zmierz szczelinomierzem odległość czoła czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak jest >=1mm to trzeba podpiłować wspornik czujnika
Nie pierwsze jw ewentualnie sprawdzenie czy blokady na rozrządzie są ok, ale wszystko raczej sprowadza się do złego ustawienia uszczelniacza walu który jest czujnikiem i kołem fonicznym na wale (ma zintegrowany w sobie czujnik położenia wału i koło foniczne).
Dzięki wielkie za opowiedz już rozwiązałam problem po podłączeniu pod komputer wyrzuciło pare błędów i między innymi czujnik położenia koła zamachowego/ wału i po zmianie śmiga dalej ;) jak długo to się okaże za jakiś czas 😂
Ja miałem podobny problem po 200 000km. Samochód poprostu przestał zapalac. Okazało się że nawalił czujnik położenia koła zamachowego. Silnik 1.4 RT 16V.
Chodzi o czujnik położenia wału który czyta z koła zamachowego, czy to z tego czujnika skrzynia widzi obroty czy skrzynia na swój czujnik we wnętrzu skrzyni?
Kolega domin123 pewnie też o tym czytał zanim poprosił o pomoc na forum. Wiesz chociaż poco to się robi ? Dowiesz się jak ci padnie czujnik położenia koła kierownicy.
Czujnik położenia wału jest gdzieś przy kole zamachowym lub przy kołach rozrządu. Tam je szukaj, a jak znajdziesz to będzie łatwiej dobrać nawet zamiennik.
Kostka oczywiście może być powodem, druga możliwość to zbyt duża szczelina pomiędzy czujnikiem położenia wału a kołem fonicznym (<=1mm)
Witam mam dziwną sytuację w moim scenicu . jadąc z prędkością 180 silnik zaczął strzelać tak jakby przestawił się zapłon lub rozrząd. od tej pory nie odpala , po podłączeniu komputera okazało się że czujnik położenia koła zamachowego jest uszkodzony ( nie podaje żadnego sygnału), po wymianie czujnika nadal nie ma sygnału .przewody są dobre ,podając...
Wyczyść, sprawdź styki, lub wymień czujnik położenia wału korbowego. Dostęp do czujnika jest po zdjęciu prawego przedniego koła. https://obrazki.elektroda.pl/6781246600_... Moze tak od razu wymienic wtryski i turbo profilaktycznie? Takich znachorów trzeba omijac szerokim lukiem.
Ten pierwszy, ten z IC, to czujnik położenia wału ( koła zamachowego), a ten a reszta to czujnik położenia wałka rozrządu, i one będą się pewnie różnić tylko numerami.
To odpowiem sobie sam ;) Podstawowa przeszkoda to czujnik położenia wału w x16xel czyta z koła pasowego a w z16xe z wału (czujnik jest w bloku pod filtrem), oraz brak kanału spalinowego do EGR w głowicy pod kolektorem. Także przeróbka nie opłacalna. Pzdr Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Witam, jeśli czujnik położenia wału bierze informację o położeniu wału z koła pasowego, wówczas dla mnie klin koła pasowego wału jest uszkodzony.
Sprawdź rozrząd i czujnik położenia wału. Potem sprawdź czy na plaku np chodzi.
Czujnik wału korbowego znajduje się w pobliżu koła zamachowego, na dole
Czujnik jest w bloku silnika, na dole z przodu samochodu, przy skrzyni biegów (zęby koła fonicznego są na tylnej płaszczyźnie koła zamachowego)
Z lewej strony dolnego koła zębatego napędzającego pasek rozrządu. Za kołem pasowym wału korbowego.
ale pana odpowiedzi nic nie wnoszą Dostałeś konkretne pytania: - jest tylko rozdzielacz i moduł Digiplex ( a co za tym idzie czujnik położenia koła zamachowego) - jest rozdzielacz i moduł zapłonowy na obudowie rodzielacza. Jak nie umiesz odpowiedziec na te pytania to wybacz! Nie umiesz odpowiedzieć?
Auto jechało w miarę. W miarę czyli nie dobrze ? Tym bardziej rozrząd do sprawdzenia. nie możliwe zeby sie paliwo cofało filtr jest wyżej niż pompa więc powinien odpalać. Może się cofnąć i bardzo często się cofa ;-) DF195 - zgodność czujnika położenia wałka rozrządu/prędkości obotowej silnika - zbyt duża przestrzeń wypełniona powietrzem między czujnikiem...
Rafalek jesteś blisko ale w twoim rozumowaniu jest błąd logiczny , gdyby przyczyną była przerwa w obwodzie czujnika to usterka by się zarejestrowała. Ebe poproś aby twoi mechanicy sprawdzili wielkość szczeliny powietrznej między czujnikiem położenia wału korbowego a powierzchnią czołową koła pasowego. Zakładam że jest kilkakrotnie większa jak być powinna....
Za kołem pasowym na wale korbowym.
Z tyłu, przy bloku. Czyta z koła zamachowego.
Wygląda na brak synchronizacji faz rozrządu w 1,6 16v czujnik położenia wału zdaje się jest przy kole i ma reg odległości od koła chyba że się mylę
Gdzie w ML 2000 rok przed liftem. znajduje się czujnik (żyroskop) ?Mam błąd między innymi tego czujnika w układzie ESP .Czy wyłącznik świateł STOP można sprawdzić pod względem sprawności ?9jest to specyficzny czujnik).To samo tyczy czujnika położenia koła kierownicy-skrętu .Palą mi się kontrolki ABS,BAS ESP.Czy można sprawdzić sprawność maty zajętego...
Ja bym jeszcze podmienił czujnik położenia wału i skontrolował odległość tych wypustów na kole pasowym względem czujnika
Czujnik położenia wału korbowego jest raczej dostępny od spodu silnika. Znajduje się najczęściej przy kole pasowym na wale korbowym.
To by wyglądało na złe ustawienie rozrządu albo koła. Sprawdź klin i znaki na rozrządzie.
Dobra wóz już ogarnięty pierwsze co to koło wałka rozrządu miało przestawione o jeden ząb przesłonę skąd czyta czujnik hala - zaznaczam że koło było nowe !! dobrane według numeru vin ale jako zamiennik firmy LCC. Dopiero orginał Fiat było jak należy. Jednak to nie było wszystko, nowy czujnik położenia koła wałka rozrządu był również uszkodzony - założony...
Pomiar ciśnienia paliwa, to raz, a dwa, zmierz szczelinę pomiędzy czujnikiem położenia wału a zębami koła fonicznego
Podmień czujnik położenia wału. Ustaw odpowiednią przerwę czujnika od koła fonicznego (2mm)
Jaka szczelina między czujnikiem położenia wału a "kołem fonicznym"?
Na obudowie rozrządu nad kołem pasowym bardziej z tyłu silnika.Tam szukaj.
luknij na czujnik położenia wału (koła zamachowego) poniżej kolektora wydechowego przykręcony jednym trx 30
witam chciałbym się dowiedzie gdzie jest czujnik położenia wału korbowego w chrysler Voyager 2,5 tdi na kołach zębatych
Dla potomnych: Lampa jak świeci to świeci. To co się zepsuło i czego kawałek widzimy to KOŁO KOLORÓW. Jest bezpośrednio za lampą w czarnej obudowie, jego wymiana wymaga wyjęcia lampy. Mój projektor zaczął hałasować, czyszczenie nie pomogło. Doszedłem do tego że dźwięk który pewnie każdemu nieobytemu z tematem wygląda na wentylator to właśnie koło. Nie...
1. Poziom płynu chłodniczego 2. Czujniki prędkości koła 3. Czujnik prędkości koła 4. Przerwa w szynie danych, ECU układu hamulcowego Nie normalna częstotliwość Nieprawidłowy sygnał położenia pedału przyśpieszenia lub przełącznik hamulca z ECU pojazdu (MID 144)
Koło na pompie ma trzy śruby do przestawiania początku wtrysku,ustawiam na lampę stroboskopową.Testerem się nic nie ustawi jeżeli mechanicznie jest spięty rozrząd. Jeżeli miałby to robić komputer to na każdym kole/wału,pompy,wałka rozrządu/ musiałby być czujnik położenia koła przy braku tych informacji komputer,tester nic nie zrobi. W Oplu np.komputer...
-po pierwsze układ zapłonowy. Nie tylko świece i kable, ale też rozdzielacz, moduł (zawilgocony lub inaczej uszkodzony), wszelkie styki - generalnie wszystko co może spowodować słabszą iskrę. Moduł ? Rozdzielacz ?! Poldek GSI to nie Opel - Zapłon sterowany ECU. Kolega powie czy na benzynie jest ok. Jeśli już jesteśmy przy zapłonie to warto sprawdzić...
Czujnik położenia wału corsa B przy kole pasowym osprzętu silnika i jak patrzysz na koło po lewej stronie .
CZE! Odcinanie zasilania pompy paliwa albo ZASILANIA cewki zapłonowej nie wiele da przy fachowcach, bo wystarczy żabkami podać napięcie prosto z aku i odjazd gotowy. Najlepiej odłączyć przewód sygnału masowego na cewkę zapłonu, może być też czujnik położenia koła zamachowego (jeśli masz elektroniczny zapłon), a można też ZWIERAĆ przewód sygnału masy...
Koła powinny być identyczne. Z twojego opisu wynika, że jest źle ustawiony rozrząd.
Sprawdź jaki luz osiowy ma wał korbowy. Może odstęp od koła fonicznego do czujnika położenia wału zmniejsza się po wciśnięciu sprzęgła.
O ile dobrze pamiętam to czujnik położenia wału korbowego znajduje się przy kole pasowym pod pompą od wspomagania kierownicy.Były dwa rodzaje koł pasowych rożniły się kształtem wypustow sygnałowych.Mam sprawny komputer od wtrysku do tego silnika.
Weź szczelinomierz i sprawdź odległość czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak >1mm to podpiłuj uchwyt mocujący
Poniżej pompy vacum, blisko koła zamachowego.
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
ten czujnik to pewnie czujnik położenia wału bez niego nie zapalisz samochodu
Jak dci to tam nie ma pompy wtryskowej tylko wysokiego ciśnienia cr. Teoretycznie bez znaczenia jak ja ustawisz, bo ona tylko ciśnienie podaje. Ważne jest to tylko w przypadku jeśli czujnik położenia czyta z koła pompy. Tak jest chyba w 2.2 dci.
O ile się nie mylę to jest nad półosią i czyta z koła zamachowego.
Miałem podobne objawy po wymianie uszczelki pod głowicą, jednak u mnie problem tkwił w zupełnie innym miejscu. Otusz podczas demontażu głowicy trochę płynu chłodzącego dostało się do czujnika położenia koła zamachowego, czego podczas montażu nie było widać i po założeniu wtyczki i odpaleniu wszystko było w porządku. Dopiero po kilku dniach samochód...
Witam wszystkich mam problem z nowo zakupionym iveco daily 2.3 2005rok.Samochód został kupiony jako uszkodzony mianowicie z nie odpalajacym silnikiem. Po spędzeniu kilku godzin nad pojazdem skończyły mi się pomysły co może być nie tak, objawy wyglądają następująco rozrusznik kręci silnik nie odpala podczas kręcenia zapala się kontrolka "czerwony wtryskiwacz"...
Sprawdź przewody od turbiny i czujnik położenia wału na kole zamachowym - korozja , luźne przewody etc.
Jeśli się nie mylę to nie trzeba zwalać skrzyni tylko jest na pewno jakiś dekielek przecież konwerter jest przykręcany do koła zamachowego. Przeważnie jest to pierścień średnicy koła zamachowego z otworami na które patrzy czujnik położenia wału.
Sprawdzić czujnik położenia wału i odległość czujnika od koła.
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera. Mój świętej pamieci dziadek zawsze mi to powtarzał i przyznac trzeba, ze coś w tym jest. robiłem to silikonem i śrubami. Też tak robiłęm pierwsze, ale więcej problmu niż pożytku z tego było, to rzeczywiście "druciarska" metoda jest. Choć są i tacy którzy odnoszą zaletę, że taki zbiornik łato rozebrać do...
Zobacz jeszcze, jaka jest odległość czujnika położenia wału od koła??
Czujnik jest przy dolnym kole od rozrządu, trzeba ściągnąć pokrywy rozrządu. Nie trzeba ściągać paska do wymiany czujnika.
Punta mk.2 niestety nie miałem, ale immo się raczej samo synchronizuje , natomiast zdaje się trzeba wykonać procedurę adaptacji czujnika położenia wału (koła fonicznego).
Sprawdź czujnik położenia przy kole
Istotna jest odległość czujnika położenia wału od koła.
jedyny problem skody z silnikiem 1.3 MPI to czujnik hella (położenia koła zamachowego) zaczyna się od problemów z uruchomieniem silnika a za jakiś czas już wogule nie zapalisz wiem bo znam ten przypadek z dwóch samochodów z tym silnikiem a noi nie kupuj czujnika na allegro mimo że mają dobrą cenę
Nie napisałeś o jakie czujniki chodzi konkretnie ale generalnie jest zasada że przewody ekranowane są stosowane do wszystkich czujników małosygnałowych na przykład czujnik położenia wału korbowego, czujniki ABS przy kołach ....
Jaki typ instalacji LPG? Czy jeśli jedziesz TYLKO na benzynie problem też występuje? Jaka jest odległość czujnika położenia wału od koła pasowego? W tym silniku uchwyt czujnika lubi się trochę odkształcić i sygnał zanika.
Trochę się pogubiłem i nie rozumiem wszystkiego. CZujnik położenia wału ten przy kole zamachowym generuje impuls na podstawie przerwy na koronie koła zamachowego
A ten samochód nie ma czujnika położenia wału od strony koła pasowego? To nie jest motor PSA?
Odczytaj błąd. To się stało po wymianie rozrządu? Sprawdź odległość czujnika położenia wału od koła pasowego.
Miałem kiedyś podobny problem, KANGOO 1,4 z 1998r. Na serwisie nie stwierdzono żadnych kodów, wszytko OK. Na próbę wymieniono czujnik indukcyjny położenia koła zamachowego, problem nie powrócił. Ale czy u Ciebie to samo ???? Pozdrawiam Maciek_M
Aj, jest raczej koło koła zamachowego.
Posiadam akurat 2.0 HDI RHR ale w C5. Czujnik położenia wału jest na wierzchu, nie jest pod kołem pasowym. Wystarczy koło ściągnąć i mamy go na dłoni. Nie trzeba ściągać nawet żadnych osłon czy nadkoli. No chyba, że konstrukcja 407 jest zupełnie inna... Skoro nie widać obrotów silnika, to nie ma opcji - albo czujnik albo wiązka. Mimo, że wymieniony...
koło koła zamahowego
Sprawdź szczelinę pomiędzy czujnikiem położenia wału a kołem fonicznym i czy wtyczka nie była dolutowana co mogło spowodować odwrotne przyłaczenie przewodów do czujnika. Sprawdź sygnał z MAP-sensora.
Sprawdź szczelinę pomiędzy czujnikiem położenia wału a kołem fonicznym (max 1mm)
Tak się patrze na mocowanie czujnika położenia wału i może nie kombinować z kołem fonicznym a z mocowanie czujnika (silnik 900 z SC)? Do prototypu można zrobić na fasolkach i "dostroić" się mechanicznie...... A co z drugą stroną wału - koło zamachowe, mocowanie skrzyni biegów? A może obrócić dyfer w skrzyni biegów i nie kombinować z zmianą kierunku...
czujnik położenia koła zamachowego czujnik położenia koła kierownicy czujnik prędkości koła
plyta indukcyjna gniazdko pralka mastercook instrukcja obsługa nissan qashqai zasila
instrukcja obsługi toyota yaris akceptor monet
Kontrolka "włóż pojemnik" świeci w DeLonghi Mocowanie przewodów w klapie bagażnika Peugeot 206