Witam wszystkich potrzebuje pomocy fachowca chodzi o Mastera 3.0 dci 2004r. walczę z nim już pół roku problem jest taki że ciężko mu odpalić. Byłem już u trzech mechaników kasa idzie i dalej jest to samo. Wymienione było - pompka w zbiorniku,zawór ciśnienia,czujnik na listwie, próba przelewowa wtrysków i dalej jest tak samo? dziś jak zabierałem go z...
Witam . Masz racje czeba całą instalacje wyciągnąć ,pedał gazu , komputer, przedewszyskim czujnik położenia koła zamachowego musi być podłączony i wtrysk sterujący , podać zasilanie na elektromagnes na pompę wtryskową , paliwo czeba podać albo grawitacyjnie lub pompką zasilającą ,podgrzać świece żarówek i kręcić . Ale reszte instalacji musisz sobie...
Gdzie znajduje się czujnik położenia wału w Saabie 3.0 TiD? Jakie są objawy jego awarii i jak go wymienić? Dowiedz się, jak zdiagnozować i rozwiązać problemy z czujnikiem.
Idź dalej w górę trzymając się obwodu koła zamachowego.
Pierścień magentyczny czujnik położenia wału do sprawdzenia /od strony koła zamachowego/
Jednym słowem musi wszystko iść z czujnika odnośnie położenia koła zamachowego. Jeśli nie ma kabli to trzeba poprowadzic 2 kable do licznika + 1 kabel do masy Tylko jak patrzę aby kupic czujnik położenia koła zamachowego to są 2 możliwe o różnej rezystencji 70 Ohm lub 110 Ohm
Z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym, "czyta" z tylnej płaszczyzny koła zamachowego
Witam chciałem odświeżyć temat mam renault clio 2 z silnikiem 1.5dci na zimnym silniku samochód kręci nawet do 5tyś lecz już przy 5 czuć dławienie. Po rozgrzaniu się silnika samochód po dodaniu gazu gaśnie przy 3tyś obrotach niezależnie czy jedzie się samochodem czy doda się gazu na postoju. Z wymienionych rzeczy: czujnik położenia koła zamachowego...
w tej skodzie tego czujnika nie znajdziesz bo go tam nie ma lepiej odpowiedz czy działa pompa paliwa czy jest iskra na swiecach czy moduł zapłonowy podczas kręcenia dostaje sygnał z czujnika położenia koła zamachowego itp
Witam Potrzebuje zbudować czujnik położenia koła zamachowego na prąd 20A. Najlepiej aby budowa jego była jak najprostsza a zarazem aby podawał jak najdokładniej położenie. Od razu mówię, że kontaktron odpada.
po wymianie czujnika położenia koła zamachowego nie odpala nawet na zapych jutro z powrotem przełożę na stary. Tez brałem pod uwage wymiane rozrusznika ale on normalnie kręci a wymiana rozrusznika to mega wyzwanie bo jego usytułowanie nie jest za ciekawe(silnik nie miał za dużo nakrecone bo niby 120tys nie całe a moj miał 240) ale jeśli nie ma innych...
Dzięki wielkie za opowiedz już rozwiązałam problem po podłączeniu pod komputer wyrzuciło pare błędów i między innymi czujnik położenia koła zamachowego/ wału i po zmianie śmiga dalej ;) jak długo to się okaże za jakiś czas 😂
Ja miałem podobny problem po 200 000km. Samochód poprostu przestał zapalac. Okazało się że nawalił czujnik położenia koła zamachowego. Silnik 1.4 RT 16V.
Chodzi o czujnik położenia wału który czyta z koła zamachowego, czy to z tego czujnika skrzynia widzi obroty czy skrzynia na swój czujnik we wnętrzu skrzyni?
Witam mam dziwną sytuację w moim scenicu . jadąc z prędkością 180 silnik zaczął strzelać tak jakby przestawił się zapłon lub rozrząd. od tej pory nie odpala , po podłączeniu komputera okazało się że czujnik położenia koła zamachowego jest uszkodzony ( nie podaje żadnego sygnału), po wymianie czujnika nadal nie ma sygnału .przewody są dobre ,podając...
Sprawdź rozrząd i czujnik położenia wału. Potem sprawdź czy na plaku np chodzi.
Ten pierwszy, ten z IC, to czujnik położenia wału ( koła zamachowego), a ten a reszta to czujnik położenia wałka rozrządu, i one będą się pewnie różnić tylko numerami.
Jeśli się nie mylę to nie trzeba zwalać skrzyni tylko jest na pewno jakiś dekielek przecież konwerter jest przykręcany do koła zamachowego. Przeważnie jest to pierścień średnicy koła zamachowego z otworami na które patrzy czujnik położenia wału.
ale pana odpowiedzi nic nie wnoszą Dostałeś konkretne pytania: - jest tylko rozdzielacz i moduł Digiplex ( a co za tym idzie czujnik położenia koła zamachowego) - jest rozdzielacz i moduł zapłonowy na obudowie rodzielacza. Jak nie umiesz odpowiedziec na te pytania to wybacz! Nie umiesz odpowiedzieć?
Czujnik wału korbowego znajduje się w pobliżu koła zamachowego, na dole
Czujnik jest w bloku silnika, na dole z przodu samochodu, przy skrzyni biegów (zęby koła fonicznego są na tylnej płaszczyźnie koła zamachowego)
Z tyłu, przy bloku. Czyta z koła zamachowego.
Czujnik położenia wału jest gdzieś przy kole zamachowym lub przy kołach rozrządu. Tam je szukaj, a jak znajdziesz to będzie łatwiej dobrać nawet zamiennik.
luknij na czujnik położenia wału (koła zamachowego) poniżej kolektora wydechowego przykręcony jednym trx 30
CZE! Odcinanie zasilania pompy paliwa albo ZASILANIA cewki zapłonowej nie wiele da przy fachowcach, bo wystarczy żabkami podać napięcie prosto z aku i odjazd gotowy. Najlepiej odłączyć przewód sygnału masowego na cewkę zapłonu, może być też czujnik położenia koła zamachowego (jeśli masz elektroniczny zapłon), a można też ZWIERAĆ przewód sygnału masy...
Sprawdź przewody od turbiny i czujnik położenia wału na kole zamachowym - korozja , luźne przewody etc.
Miałem podobne objawy po wymianie uszczelki pod głowicą, jednak u mnie problem tkwił w zupełnie innym miejscu. Otusz podczas demontażu głowicy trochę płynu chłodzącego dostało się do czujnika położenia koła zamachowego, czego podczas montażu nie było widać i po założeniu wtyczki i odpaleniu wszystko było w porządku. Dopiero po kilku dniach samochód...
Poniżej pompy vacum, blisko koła zamachowego.
O ile się nie mylę to jest nad półosią i czyta z koła zamachowego.
Witam wszystkich mam problem z nowo zakupionym iveco daily 2.3 2005rok.Samochód został kupiony jako uszkodzony mianowicie z nie odpalajacym silnikiem. Po spędzeniu kilku godzin nad pojazdem skończyły mi się pomysły co może być nie tak, objawy wyglądają następująco rozrusznik kręci silnik nie odpala podczas kręcenia zapala się kontrolka "czerwony wtryskiwacz"...
jedyny problem skody z silnikiem 1.3 MPI to czujnik hella (położenia koła zamachowego) zaczyna się od problemów z uruchomieniem silnika a za jakiś czas już wogule nie zapalisz wiem bo znam ten przypadek z dwóch samochodów z tym silnikiem a noi nie kupuj czujnika na allegro mimo że mają dobrą cenę
Trochę się pogubiłem i nie rozumiem wszystkiego. CZujnik położenia wału ten przy kole zamachowym generuje impuls na podstawie przerwy na koronie koła zamachowego
Upewnij się, czy znacznik /wycięcie w wieńcu/ na kole zamachowym wypada pod czujnikiem gdy tłok w cylindrze najbliższym skrzyni jest w pozycji GMP. Powinno to być dobrze widać, bo jest tam dość spory otwór. W razie kłopotu odkręć czujnik położenia wału. Jeśli wycięcia nie będzie chyba będziesz zmuszony jeszcze raz wyjąć skrzynię. Pozdr.
Miałem kiedyś podobny problem, KANGOO 1,4 z 1998r. Na serwisie nie stwierdzono żadnych kodów, wszytko OK. Na próbę wymieniono czujnik indukcyjny położenia koła zamachowego, problem nie powrócił. Ale czy u Ciebie to samo ???? Pozdrawiam Maciek_M
Czujniki dobre,czy to może być wina koła zamachowego -źle założone i dostaje sygnał z czujnika położenia wału w złym momencie?Czy jest różnica między kołem zamachowym z 1,8 a 2.0
Aj, jest raczej koło koła zamachowego.
Auto definitywnie naprawione zwarcie na czujnikach położenia walka rozrządu i koła zamachowego
Witam Sprawdź czujnik położenia wału przy kole zamachowym
Co Wy kombinujecie ?, te uszczelniacze są w Intercarsie od ręki [url=https://e-katalog.intercars.com.pl/... Wymieniałem w Z18XER, a tam nie ma opcji zamontowania normalnego simmeringu, bo pod kołem zamachowym jest przykręcony pierścień magnetyczny (koło foniczne dla czujnika położenia wału)
Witam, W jakim miejscu powinien być czujnik położenia prędkości obrotowej wału korbowego względem koła zamachowego, w jakim położeniu jest wtedy tłok pierwszego cylindra ??? Pozdrawiam
Wał nie był zablokowany, słupek był bez koła zamchowego (zębatego) od strony skrzyni biegów a wał blokujesz przez czujnik położenia wały na kole zamachowym
Gaźnika nie ma to wtrysk czujnik położenia wału jest nad kołem zamachowym. Cewkę ze zespoloną masz z tyłu silnika, podwójną zdejmij z niej wtyczkę tam są trzy piny podłącz miernik i zobacz czy w ogóle jest sterowana. Środek to zasilanie, sprawdź a potem kluczowanie. Tak w ogóle nie ma tam jakiegoś alarmu który coś blokuje. Kluczyk jest rozpoznawalny.
Występuje. Nie za rozrusznikiem, a z drugiej strony silnika czyta z koła zamachowego. Więc samochód na podnośnik, ściągniecie osłony pod silnik i w sumie będziesz już go widział.
Pytanie brzmi jak ustawić wieniec do czujnika położenia wału (impulsator) na wale od strony koła zamachowego. Znajomy mechanik wymieniając uszczelniacz prawdopodobnie źle ustawił ten wieniec i auto nie odpala. Ktoś ma jakieś rysunki ???
Czujnik położenia wału jest na kole zamachowym, szukałem czujnika położenia wałka, ale nigdzie nic nie znalazłem. W tych silnikach Czujnik od wałka powinien być na górze pod plastikowym kolektorze ssącym. Dodam dzisiejsze screeny pierwszy na wolnych obrotach, grupie przy około 1500 obrotów. Wtedy strasznie lecą miss dire na 1 cylindrze. https://obrazki.elektroda.pl/5415578800_...
W tych tańszych instalacjach to jest bardziej dla picu. Działanie jest zbyt wolne, praktycznie tylko na wolnych obrotach cokolwiek to reguluje. Można łatwiej ustawić mieszankę dla obciążonego silnika, a na biegu jałowym sobie zuboży, bo na I generacji na biegu jałowym jest za bogato, a podczas jazdy ok, albo na jałowym ok, a podczas jazdy za ubogo....
Witam a zmienialiście tylko sprzęgło Nie pamiętam czy w tym modelu była już dwumasa ale jezeli była i zmieniliście to czy oba koła zamachowe mają w tym samym miejscu znak dla czujnika położenia wału do niektórych modeli aut koła zamachowe wyglądają identycznie z wyjątkiem punktów pod czujnik Jeśli nie ruszałeś koła to pewnie zły czujnik
Umieszczony jest z tyłu silnika przy kole zamachowym dla pomocy jest to typ Lucas ADU 7340 Pozdrawiam.
Witam moze ktoś sie juz spotkał z dziwną przyczyną. Aby wokół koła pasowego podczas pracy silnika co parę sekund(2..3)pokazywały się iskry?? Auto 1.6 16v benzyna czujnik położenia wału po drugiej stronie silnika koło koła zamachowego. Żadnych czujników wokół koła jak również rozrządu . Dodaje filmik: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Witam wiem że to już podobny kolejny temat związany z brakiem iskry w skodzie ale i tak nie do końca jest taki sam problem jak w innych przypadkach. Kilka dni temu wracałem z pracy i auto po prosu zgasło myśalałem że to brak paliwa jednak to nie było to wiec zdjąłem przewód i okazało sie ze brak iskry. Cewka jest z wbudowanym modułem jak w VW czy Audi...
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
No to na dole skrzyni z przodu. Tak czy tak czujnik czyta z koła zamachowego więc nie może być w innym miejscu niż na skrzyni.
Tu masz schemat. Pkt.6 to czujnik http://obrazki.elektroda.pl/9278194200_1... A powiedz mi, co ten czujnik położenia wału robił by w połowie wysokości słupka silnika? To napinacz ślizgu. Saly, patrz od strony koła zamachowego, z tyłu bloku, jak golfy czwórki mają. Dodano po 3 Saly, dwójka w kwadracie. Zwróć uwagę na linię przerywaną,...
Prąd rozruchu 0k 110A w tym momencie napięcie na akumulatorze spadało do 10,8V. Jednak podczas dobierania się do rozrusznika ,po zdjęciu nadkola przyszło mi do głowy czy jast jakoś problem z czujnikiem położenia wału lub kołem zamachowym(np czy czujnik nie jest zbyt daleko od koła lub czy koło nie ma jakiegoś nalotu że podczas rozruchu czujnik przy...
nie przypominam sobie żeby w feli kiedykolwiek poszedł czujnik położenia wału . nie napisałeś jaka to fela - silnik -
Na kole zamachowym.
najpierw trzeba usunąć błędy może nałapało głupot.... potem przyjrzałbym się df023 obwód czujnika sygnału koła zamachowego czyli czujnikowi położenia wału korbowego on jest winowajcą nie odpalania aut bardzo często ;)
3 pinowy to czujnik hallotronowy (efekt Halla) 2 pinowy to czujnik elektromagnetyczny o odpowiedniej rezystancji (która się zmienia po wpływem obrotu np. koła zamachowego)
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube. Nie w 2.0 HDI w Xsarze, tam jest na kole zamachowym. 1.6 HDI i nowszych 2.0 HDI jest za kołem pasowym przy wale rozrządu, nie wałku. A przy kółku wałka rozrządu jest czujnik położenia wałka, a on mam za zadanie sprawdzić synchronizację. Wału odpowiada za...
Oczywiście. Koło zamachowe z silnika 2.0 jest inne niż w 2.6/3.0 (różni się elementami, z których czujnik położenia wału czyta jego położenie), masz iskrę w złym momencie. Dodano po 3 Od razu uprzedzę pytanie, sprzęgło z 2.0 nie pasuje do zamachu z 2.6. Musisz szukać kompletu.
Czujnik wału jest od strony koła zamachowego, z przodu, za taką plastikową zaślepką.
Witam. Zapomniałem o tym temacie... :) Przyczyna - urwany indukcyjny czujnik położenia wału przy kole zamachowym. Dostęp do niego jak #$(at)#$(at)$. Ale można to wymontować i zamontować bez wyciągania silnika :D
Proszę bardzo https://obrazki.elektroda.pl/1698937000_... Dodano po 1 Znak na wałku rozrządu znak na kole zamachowym i znaki na łańcuszku.
A jak by dołożyć czujnik położenia wału jest otwor w skrzyni biegów tylko czy są znaki na kole zamachowym i jak to zgrać
Albo hallotronu, pozyskanego chociażby z komputerowego wiatraczka... W samochodach stosuje się też czujnik magnetyczny - cewka z magnesem w środku i stalowy ząbek na wieńcu koła zamachowego.
czujnik gmp jest czujnikiem położenia wału korbowego, szukaj go przy kole zamachowym, czujnik położenia wałka rozrządu jest przy wałku rozrządu. a sprawdź jeszcze czy iskry nie ma na wszystkich cylindrach czy może tylko na dwóch, jeżeli iskry nie ma na wszystkich cylindrach to najprawdopodobniej czujnik gmp albo cewka
Skoro piszesz, że kontrolka się nie zapala to pedał gazu raczej można wykluczyć. A w ogóle to ta kontrolka zapala się na chwilę po włączeniu zapłonu? Trzeba sprawdzić okablowanie czujnika położenia wałka pompy wtryskowej oraz czujnika obrotów koła zamachowego. Przewód czujnika w pompie lubi się ułamywać przy samej wtyczce, szczególnie po naprawach pompy...
Witam ponownie! Wracając do tematu - problem zniknął po wyjęciu i włożeniu wtyki wielopinowej na silniku - widocznie nie było gdzieś dobrego przejścia do czujnika położenia wału na kole zamachowym. Czujnik kupiłem w serwisie w Katowicach. No cóż dziękuję za dyskusję i do następnego razu - oby nie prędko :)
mam kompa od takiej meganki w manualu jak je zamienie to wtedy wszystko zagra jeszcze tego nie próbowałem. Jak podepne do samochodu kompa od skrzyni automatycznej wraz z czujnikami i całą instalacją która była oryginalnie, to dalej nie ma iskry, Czy na brak iskry nie ma wpływu koło zamachowe czy one są identyczne, pod względem pobudzania czunika, w...
W Z16Xe czujnik położenia wału jest w bloku w okolicy koła zamachowego i czyta sygnał z koronki na przeciwwadze wału korbowego, no chyba że tak jak ja zamieniłem blok na x16xel i musiałem zamontować czujnik na kole pasowym.
Bez większych ingerencki możesz wykorzystać czujnik ABS , czujnik prędkości pojazdu montowany na skrzyni biegów z reguły w miejscu wyjścia linki (lub zamiast niej) i najprostsza metoda - każde auto z silnikiem benzynowym a i większość nowoczesnych diesli ma czujnik położenia wału korbowego. Czujnik ten jest z reguły umieszczony w okolicach koła zamachowego...
Witam problem z volvo polega na tym że po odpaleniu zapala się błąd czujnika wałka rozrządu, wymienione przewody od sterownika silnika do czujnika wałka, czujnik wałka,przewody czujnika położenia wału,czujnik położenia wału. po wypięciu czujnika koła zamachowego zapala się błąd czujnika koła zamachowego ale gaśnie błąd czujnika wałka. po wypięciu czujnika...
Witam, sorki że tak późno odpisuje. Fakt również dużo czytałem na temat ssania w naszych feliciach i generalnie ciężko wykryć przyczynę ale z innych dziwnych zachowań felicii to fakt, że ssanie czasami się pojawia gdy temperatura otoczenia jest tak około 10-15 stopni to czasami ładnie wskoczy na te swoje znamionowe obroty na ssaniu tak kolo 1000 RPM....
Ponadto takie objawy może dawać padająca pompa paliwa.(kończące się szczotki) . Czujnik położenia wału we Francuzach występuje na górze koła zamachowego. (przykręcony na 2 śrubach).
W tym silniku czujnik obrotów i położenia wału korbowego zamontowany jest przy kole zamachowym (koło rozrusznika) i zczytuje sygnały z wieńca który jest zamontowany przed kołem zamachowym. Najwygodniejszy dostęp do niego(montaż ,demontaż) jest z podnośnika ,kanału itp. Pozdrawiam!
Witam, jest problem ze starym Renault Megane z benzynowym silnikiem 1,6. Auto zrobiło rano bezproblemowo jakieś 50 km, zostało zostawione do wieczora i juz nie odpaliło. Silnik kręci, ale nie odpala. Świece suchutkie, ale pompa paliwa załącza się. Iskry też nie ma. Pierwsza diagnoza to standardowo - czujnik położenia wału. Wymieniony na używany i dalej...
Ps. pali od pierwszego. Dodano po 1 Wymontuj czujnik położenia wału. Oczyść końcówkę od strony koła zamachowego.
Lewa strona dół silnika przy kole zamachowym.
Bardzo częstym problemem w tych silnikach jest czujnik położenia wału korbowego. Jaśli immobiliser to by nie kręcił. Czujnik jest pomiędzy prawą półośką a silnikiem niedaleko skrzyni biegów (koła zamachowego), nad miską olejową, jak otworzysz maskę to z tyłu za silnikiem.
Najprawdopodobniej masz dwie usterki. Mianowicie jeden to usterka czujnika położenia dźwigni sprzęgła i druga, to usterka koła zamachowego (do weryfikacji na warsztacie). Oczywiście będzie to powodowało ciężki rozruch, lub uniemożliwienie uruchomienia silnika.
Witam mam taki problem z volvem fh12 2005r. 6x4 460KM gdy go odpale i troszkę dłużej pochodzi (nie musi się nawet zagrzać) zgaszę go i chcę odpalić muszę silnik długo kręcić aby odpalił. po podpięciu komputera wyskoczył błąd któtry ostatni raz się pojawił właśnie wtedy gdy ciężko odpalił. MID128 SID21 FMI3 czujnik położenia silnika Tu jest rozwiązanie...
czujnik silnika (Y17DT - Isuzu, 16 zaworowy) położenia wału - czyta obroty z (czwartego cylindra, wykorbienia wału) wału, jest położony w znacznej odległości od koła zamachowego także nie może obcierać się o koło zamachowe. Temat tego czujnika jest poruszany w tym poście http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic55...
Nad kołem zamachowym, jak się uszkodzi to nie ma iskry.
Teoria nr 1 - strzępy paska wytarły czujnik położenia wału korbowego? Czujnik jest na kole zamachowym. 1-0.
Kolego mechanik wymieniał samą skrzynię czy i sprzęgło wraz z kołem zamachowym .Do czego zmierzam przyczyna może być prosta czujnik położenia wału znajduje się od strony skrzyni biegów i żeby prawidło działać musi być w odpowiedniej odległości od koła zamachowego być morze wystarczy go podstawić bliżej koła powinno pomóc .:sprawdz!!!
Okej,mądra uwaga,na razie pójdę tym tropem, napisz czy podejrzewasz moduł zapłonowy, temat nadal jest aktualny. Dodano po 5 Witam ponownie,iskra już jest lecz tylko na krótko,lecz gdy wałek rozrządu lub rozrusznik pójdzie w ruch iskry nie ma,podejrzewam czujnik Hala lub położenia koła zamachowego,czy ja dobrze rozumuję, było dużo spadków napięcia na...
A jak to sprawdzić ? Dodano po 7 Sprawdziłem jeszcze w takim samym tourismo czujniki położenia na kole zamachowym oba maja oporność około 1360 omów ale zastawia mnie fakt ze mocowanie czujek jest oznaczone symbolami 1 i 2 w aucie które poprawnie działa w czujki maja oznaczenie 1 i 2 ,taki oryginalny nadruk-odlew a mnie w aucie obie czujki są oznaczone...
Kolego podepnij się do komputera i sprawdź czy nie ma błędów na czujnikach. Często leci impulsator na kole zamachowym lub czujnik położenia wałków rozrządu. Też kostki mogą nie stykać. U mnie też się zapalała kontrolka od silnika i był czujnik i kostka od wałków rozrządu rozwalona! Megane II 1.6 16V 2003
Witam, do sprawdzenia czujnik polożenia wału korbowego jak i wycinki na kole zamachowym oraz czujnik położenia wałka rozrządu, obstawiam to drugie,najlepiej sprawdzić przebieg sygnału na oscyloskopie.
Kanał do niczego nie potrzebny. Czujnik przykręcony jedną śrubą w obudowie skrzyni 2-3 cm od silnika, patrząc z lewej w prawo na godzinie 2 czyli po stronie ściany grodziowej. Dostępny od góry, lekko poniżej łącznika elastycznego tylnego kolektora. Akurat w Chryslerach i pochodnych dostęp do czujników i osprzętu jest zwykle dobry, czego nie można powiedzieć...
Czujnik położenia wału znajduje się w obudowie skrzyni na wysokości koła zamachowego, po lewej stronie. Wysylam zdjecie. https://obrazki.elektroda.pl/8688767500_...
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Temat wciąż nie zamknięty, więc podłączę się. Mam taki sam silnik i też mi chodzi po głowie przeróbka na rozruch elektryczny. U mnie jest zapłon elektroniczny i czujnik położenia wału odczytuje obroty z osobnego, małego koła z magnesami, które umieszczone jest na wale poniżej koła zamachowego, bliżej korpusu silnika. Rozrusznik już namierzyłem, ale...
T4- ciąg dalszy. Po zamontowaniy wału z silnika 2.4 do 2.5 tdi :lol: :lol: :lol: na kole zamachowym nacięto coś z czego czytał czujnik położenia wału :lol:
Witajcie. Kolejny dziwny problem z busem-tyfusem bo już mam powoli dosyć tego ustrojstwa. Zapala pięknie, pracuje równo, nie dymi, jedzie dobrze na 1 biegu, jak mu się daje "ognia" tak do 3tyś i zmiana biegu na wyższy to jest ok, ale jak się jedzie spokojniej, to próbując przyśpieszać dla przykładu od 1200obr to przy zazwyczaj 1500 silnik gaśnie, zaświeca...
Czujnik czego Cię interesuje? Chyba czujnik prędkości obrotowej silnika - tzw. czujnik położenia wału korbowego...
Mam podobny problem od kiedy wymieniłem sprzęgło (1.8 tdci). Ważne jest prawidłowe ustawienie czujnika położenia wału. Przestawiłem czujnik i się poprawiło ale jeszcze nie jest idealnie. Czy ktoś wie w jakiej odległości od koła zamachowego powinien być zamontowany czujnik (tam jest regulacja) ja ustawiłem około 1mm, ale to chyba za mało, a nie mam książki...
- DF336 - sygnał z koła zamachowego, Mi to wygląda na uszkodzenie czujnika położenia wału. A ten drugi błąd to być może jest wypadkową awarii czujnika. Wymień czujnik skasuj błędy i przejedź się i zobacz czy ten drugi błąd ci wywali.
Ja zaczałbym od plaka w dolot, czy na plaku (ew. samostarcie, choć samostart jest bardziej agresywny) odpali i chodzi w miarę normalnie, pomoże to stwierdzić czy szukać winy w zasilaniu paliwem czy elektryka. Jeśli 1.1 / 1.3 gaźnik należałoby zobaczyć też przy okazji czujnik położenia wału korbowego (generator impulsu koła zamachowego) czasami sobie...
Po sprawdzeniu clipem błąd pokazany na obrazku. Nie wystarczy mieć CLIP , trzeba jeszcze umieć czytać . :cry: Pisze jak byk DF195 - 2.DEF - brak sygnału prędkości obrotowej lub sygnał zakłócony . :D Czyli jest brak odczytu prędkości obrotowej silnika , która jest odczytywana przez czujnik GMP z koła zamachowego silnika . I na tym bym się skupił :D
Sprawdź czujnik położenia i prędkości wału korbowego. Jest to hallotron który odbiera impulsy z koła zamachowego kiedy ma być iskra
renault czujnik koła zamachowego czujnik obrotów koła zamachowego ustawienie koła zamachowego
zaprogramować licznik tranzystor a1266 omega pulsacja
Schemat płyty głównej HP ENVY x360 15 - dostępność i alternatywy DeLonghi EC885 DEDICA Arte - problem po odkamienianiu