chodzi ci o czujnik położenia neutralnego tak?
Czyli ten czujnik jest na drazku od biegow a jak sie do niego dostac i moze ta usterka blokowac silnik w tryb awaryjny
Możliwe, że sprzęgło się kończy. Lub czujnik położenia NEUTRALNEGO. W MANUALU MIAŁEM podobnie. Nie reagował na gaz.
Czujnik sprzęgła lub hamulca, ale najprawdopodobniej czujnik położenia biegu neutralnego w skrzyni (z przodu obok czujnika cofania)
Oczywiście chodzi o bieg neutralny. Skrzynia manualna. Czujniki są obok siebie - jeden biegu wstecznego, drugi położenia neutralnego. Pozdrawiam
MID130 PSID29 FMI7 Warunki DTC: koło zębate sprzężone z czujnikiem położenia cylindra pokazującym położenie neutralne, Zaobserwowane objawy: zmiana biegów nie działa, Możliwe powody: widelec do wybierania, mosiężne palce.
są 2 czujniki, czujnik położenia neutralnego: po odłączeniu wtyczki wózek nie uruchamia się Czujnik cofania: nie wpływa na liczbę biegów na desce rozdzielczej
W T25 masa do przekaźnika rozrusznika pobierana jest z alternatora. Zabezpiecza to przed próbą uruchamiania silnika który już pracuje (wykrywa ładowanie). Testowo możesz odpiąć cieńszy przewód od alternatora i dotknąć nim masy. Drugą przyczyną może być też czujnik położenia neutralnego skrzyni biegów. Pod podłogą w pobliżu lewarka.
Czujnik pozycji neutralnej skrzyni biegów lub czujnik położenia sprzęgła. Ale to tylko gdybanie. Może jakaś dianostyka rozmyła by wątpliwości
obwód czujnika położenia neutralnego To jest jakiś błąd czy go nie ma ? Jak to automat to błąd poważny.
Rozrusznik: przewód czerwono/czarny(2,5mm2) w skrzynce bezpiecznikowej w złączu 10 polowym, lub przy kostce stacyjki; Zapłon: przewód czarny w kostce stacyjki lub w skrzynce bezpiecznikowej w złączu 10 polowym. Raczej czujnika neutralnego położenia dźwigni biegów nieznajdziesz. Pozostaje ci podłączenie do czujnika ręcznego. Pozdrawiam
Jak jest start-stop jest w skrzyni czujnik położenia neutralnego wybieraka od przodu skrzyni.
Sprawdź czujnik położenia neutralnego na skrzyni biegów, oraz czujnik ABS na osi tylnej z lewej strony, może się odsunął i pokazuje niewłaściwą prędkość. A może łożysko ma za duży luz...
Sprawdź czujnik, dźwignia w położeniu neutralnym.
pokazywał błąd czujnika neutralnego położenia biegów gdzie on się znajduje w nowym masterze?
Zanim napiszesz post poczytaj regulamin. Opisane objawy świadczą o niesprawności układu paliwowego, filtry, ciśnienie i diagnostyka komp. Druga sprawa to zabrania się kategorycznie jechać pojazdem marki Renault z dźwignią w położeniu luz. I tu pewnie pojawia się usterka uszkodzenia czujnika położenia neutralnego.
Na siłowniku musisz zastosować krańcówkę lub czujnik, który wykryje położenie środkowe i przesteruje zawór do położenia neutralnego (wszystkie kanały zamknięte)
Chłopalki wyżej pisali, to i ja się dopiszę. Kretyński pomysł. Bo: mechanika, skrzynia, nowe sprzęgło i dwumasa, trzeba wywalić deskę rozdzielczą i założyć inne padały, wymiana ECU silnika lub modyfikacja, ciągnięcie wiązki do czujnika sprzęgła i czujnika biegu wstecznego/położenia neutralnego skrzyni, wymiana sterownika ABS plus jakaś drobnica - kostki,...
Rzexxnik Zobacz w opis błędu: Czujnik Halla Usterka Jednoczesne potwierdzenie z czujników położenia "do tyłu" i "neutralnego", sytuacja nieprawdopodobna. Przyczyna Podzespoły lub wiązka przewodów mogą być uszkodzone lub zwarte. Uwagi Układ zachowuje aktualnie włączony bieg, a przy pierwszej próbie zmiany biegów układ zostanie zablokowany w położeniu...
Kolego możliwe że masz uszkodzony czujnik położenia neutralnego. Jeśli tak to możesz mieć ciągle N na wyśw. Sprawa druga że sterowanie tego czujnika jest poprzez masę prawdopodobnie i zwarcie do masy w instalacji może również powodować ciągły sygnał że skrzynia jest na N. I ostatnia opcja że często i gęsto użytkownik sam specjalnie robił zworkę aby...
- czujnik położenia wału korbowego, za mały sygnał (pewnie się wysunął) - przełącznik położenia neutralnego uszkodzony
Zapamiętanie położenia neutralnego czujnika VSA ----------------------------------------... UWAGA: Nie wciskać pedału hamulca. 1-Ustawić samochód na równej nawierzchni. 2-Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie...
GMS 14110 Czujnik położenia przekładni zdwajacza, niedopuszczalne napięcie w obwodzie. Otwarty obwód w obwodzie czujnika analogowego przekładni zdwajacza. Zmiana biegów nie jest możliwa, układ zachowuje aktualnie włączony bieg, a przy pierwszej próbie zmiany biegów układ zostanie zablokowany w położeniu neutralnym. Sprawdź czujnik, złącze i wiązkę przewodów....
Bardzo proszę o opis błędu : GMS 14102 1750167 Czujnik Halla....jednoczesne potwierdzenie z czujników położenia (do przodu i neutralnego) sytuacja nieprawdopodobna. Uszkodzenie instalacji lub sensora (zwarcie), układ zachowuje aktualnie włączony bieg, a przy pierwszej próbie zmiany biegów układ zostanie zablokowany w położeniu neutralnym. Sprawdź czujniki,...
Wszystkie błędy na fotkach nie dotyczą silnika a tym samym usterki którą opisujesz chyba, że nie sprawdzałeś w EMS. błędy BMS dotyczą koła 5 i 6 komunikacja CAN na obwodach tych kół została przerwana być może na krótko ale błąd został zapisany. W tym układzie(BMS) jest jeden błąd aktywny z gwiazdką (*)a dotyczy on czujnika zużycia okładzin na kole 8...
Skrzynie biegów serii 870 są najtrwalszymi mechanicznie skrzyniami biegów. 5 lat temu naprawiałem skrzynię na której w obudowie była dziura wielkości pięści i oleju nie było praktycznie w niej wcale!!! Mimo to auto tak przejechało ponad 500 km. Naprawa polegała na zaspawaniu obudowy wyczyszczeniu i zalaniu oleju. Wyobraźcie 12biegową skrzynię Scanii...
Witam. Czujnik Halla. Usterka: Jednoczesne potwierdzenie z czujników położenia "do tyłu" i "neutralnego", sytuacja nieprawdopodobna. Przyczyna: Podzespoły lub wiązka przewodów mogą być uszkodzone lub zwarte. Uwagi: Układ zachowuje aktualnie włączony bieg, a przy pierwszej próbie zmiany biegów zostanie zablokowany w położeniu neutralnym. Czynności zaradcze:...
Jest to calkiem prosty system ,i nie ma tam nic innego jak wiazka i przelacznik .Odlacz przelacznik i obserwuj wyswietlacz ,potem zmostkuj piny na wtyczce i status neutralny powinien sie zmienic ,jak nie to musi byc blad okablowania . Jak sie zmienia przy mostku , to zmien czujnik.
Czujnik wg. mnie sprawny, daje 5V w położeniu neutralnym i płynnie kręcąc ośką napięcie płynnie schodzi do 0V. Posprawdzam układy którymi wędruje sygnał z czujnika do procesora. Czy kolega miał by może dostęp do schematu mojego sterownika ? Jeśli tak to bardzo prosił bym na priv.
Witam. Mam pytanie, czy ma ktoś może schemat do skrzyni GRS895R po polsku? Mam taką skrzynię w Scanii R420. Dzisiaj rano po przekręceniu kluczyka wyskoczył niefajny komunikat "usterka skrzyni biegów" i prędkościomierz nie działa. Próbując sprawdzić co się stało na skrzyni z prawej strony odczepiłem jeden z czujników, podczepiłem znowu i to był mój błąd...
Witam, dziwna przypadłość, Scania R420 3-osiowa 2005 r. Z 2 tygodnie temu, podczas ruszania, gdy auto było na wysokich obrotach (1500–1800), traciło nagle ciśnienie paliwa, tak jakby go zabrakło, wyświetlił się błąd EMS 135 niskie ciśnienie paliwa i po paru sekundach, gdy auto zwolniło/obroty zmalały, puściło biały dymek i zaczęło jechać dalej normalnie....
Opis do błędu Tytuł Przełącznik potwierdzenia Usterka Jednoczesne potwierdzenie z czujników położenia "wysokiego zakresu" i "niskiego zakresu", co jest nieprawdopodobne. Przyczyna Podzespoły lub wiązka przewodów mogą być uszkodzone lub zwarte. Uwagi Układ zachowuje aktualnie włączony bieg, a przy pierwszej próbie zmiany biegów układ zostanie zablokowany...
Kod 36 - Manetki sterujące nie są w położeniu neutralnym (nie są wyśrodkowane). Może to być spowodowane: - ich przeguby są troche zaśniedziałe i nie wracają do położenia wyjściowego - powinny chodzić luźno - czujnik wychylenia manetek jest rozkalibrowany lub uszkodzony Polecam: sprawdź najpierw czy manetki chodzą luźno a następnie rusz każdą z osobna...
Tak. Tam prawdopodobnie jest czujnik Halla. Napięcia płynnie przechodzą, ale na środkowym neutralnym położeniu jest środkowe napięcie, a przy wychyleniu dźwigni góra dół zmienia się płynnie napięcie. Dodano po 1 Najlepiej jakby układ czytał dokładnie 1,5 V i zadziałał.
Witam. Mam autko Hyundai i40 1.7 CRDi 116 KM, 2013 rok, manualna skrzynia biegów. W komputerze silnika jest błąd P0820 - włącznik neutralny (tak pokazuje diagnoza). Według internetu ten błąd jest jako: Obwód czujnika położenia XY dźwigni zmiany biegów. Gdzie znajduje się ten czujnik? Czy problem z przełączeniem biegów może być właśnie spowodowany tym...
Podmieniałem, bez różnicy. Przebadałem kabelek po kabelku sygnał wychodzi z rewersu do sterownika BCU, współpracuje jeszcze z tym czujnik sprzęgła. Z rewersu wychodzi sygnał o neutralnym położeniu początkowo podaje jakieś 22v ( tak pokazuje miernik) po czym w ułamku sekundy spada do około 14v+, jeśli spadnie poniżej 14v, np 13,94v to zapala się błąd....
Sterownik sasa dokonał żywota lub jest od innego modelu wsadzony, a jaki maszt? tripleks dupleks ,jeżeli jest jakiś błąd czujnika to świeci się sas i mryga i stuka przekażnik jak jest cisza to sterownik padł a czujnik na skrzyni daje info o neutralnym położeniu by nieodpalić na biegu.
Wygląda na to, że zacina się dźwignia czujnika papieru - popchnięta przez pobraną kartkę nie wraca potem do neutralnego położenia. A czy po wyłączeniu i włączeniu drukarka działa normalnie?
Czujnik T107 i T108 są odpowiedzialne za podanie sygnału o położeniu wybierak i to one informują czy jest bieg wsteczny czy położenie neutralne oraz o położeniu innych biegów.Zmiana położeń odbywa się za pomocą bloku zaworowego V112.Sygnał z czujnika leci do sterownika skrzyni GMS nowsze TMS z kąt wysyłany jest sygnał can do coo(koordynatora) stąd zaś...
14000 Ruch poprzeczny w lewo Opis Brak potwierdzenia ukończenia ruchu. Przyczyna Mogła wystąpić usterka lub poluzowane połączenie w podzespołach albo wiązce przewodów. Mogła wystąpić usterka mechaniczna. Uwagi Brak informacji o włączonym biegu lub informacje te nie są rozpoznawane przez układ. Ten kod usterki nie jest rejestrowany podczas postoju. Jest...
Witam najprawdopodobniej do wymiany jest czujnik wstecznego na skrzyni. jest 3 pin i pełni funkcje rozpoznawania położenia biegu neutralny/bieg/wsteczny. bład czujika sprzegła pokazuje dla tego ze mimo ze auto ma wrzucony bieg neutralny a sterownik wiedzi wrzcony bieg do przodu a mimo ze sprzęgło jest nie wciśniete auto nie jedzie. sprawdzić w parametrach...
Sprawdź czy dźwignie są w pozycji neutralnej - ewentualnie lekko poruszaj, wyśrodkuj wszystkie i zobacz czy zadziała.Problemem może też być czujnik położenia dźwigni.
Tak, trzeba wykonać kalibrowanie. Kalibrujesz system ECAS pod nowy czujnik, ale nie kalibrujesz samego czujnika.Nie wiem czy mnie dobrze rozumiesz.Czujnik to tylko element elektryczny który wyraża odległość miedzy osią a ramą w formie sygnału elektrycznego. Tak więc czujnika już nie da się jako takiego kalibrować. Kalibrujesz natomiast komputer ECAS...
Witaj, Manetki sterujące nie są w położeniu neutralnym (nie są wyśrodkowane). Może to być spowodowane: - ich przeguby są troche zaśniedziałe - powinny chodzić luźno - czujnik wychylenia manetek jest rozkalibrowany lub uszkodzony Polecam: sprawdź najpierw czy manetki chodzą luźno a następnie rusz każdą z osobna tuż przed startem systemu, jeśli nie pomoże...
Sprawdzenie rezystancji cewki to baaardzo pobieżna metoda "badania" wtryskiwacza, podobnie z czujnikiem wału. Jeśli chodzi o rezystancję czujnika położenia przepustnicy - mniej istotne jest jaka ona jest w pozycji neutralnej, a bardziej jak się zmienia w miarę otwierania przepustnicy. Jeśli chodzi o wahania obrotów przy wciskaniu hamulca - to bardziej...
AVE... Mam taką propozycję: 5*Attiny jako sterowniki PWM silników połączone też z kontrolą położenia na potencjometrach lub enkoderach(lepsze rozwiązanie). Atmega jako główny mikrokontroler komunikowałaby się ze sterownikami przez przykładowo SPI czy I2C. W ten sposób Atmega będzie się zajmować istotnymi rzeczami, jak obliczanie trajektorii ruchu i...
Pompa pracuje nawet pół minuty, zapala po dłuższym postoju na neutralnym położeniu skrzyni. Jest prawdopodobne, że nie wykaże błędu wałka pompy. Niemniej czujnik znajduje się w samej głowicy. Sam jestem przekonany o usterce pompy (ale żeby 4 miały identyczną wadę?). Może usterka tkwi w samym aucie. Ale jeśli nie pompa to co jeszcze może być przyczyną...
Nie. Trzeba przerobić mechanikę, przez usuniecie blokad na trybach oraz odłączyć potencjometr czujnika położenia i zastąpić go stałymi rezystorami o określonej wartości, tak by serwo cały czas "myślało", że jest w położeniu neutralnym. Ingerencja w mechanikę niestety nie pozwoli już w sposób prosty powrócić do stanu wyjściowego. Chyba, że wymienisz...
ECU nie ma nic do tych wskaźników... podświetlanie jest na 5V czy na 12V? Może jest zasilane z tego samego stabilizatora co czujniki temperatury i paliwa i uszkodził się ten stabilizator. Układ prosty jak budowa cepa, można bez problemu uruchomić na stole, dysponując zasilaczem 12V i potencjometrem. Wskazówki mają być nasadzone tak, by się trzymały,...
w innym temacie koledzy podpowiedzieli że "czujnik na przewodzie zasilającym z rozdzielacza, wieniec, czujnik na wieńcu, potencjometr jazdy" Czujnik podmieniony na inny ,wieniec wygląda ładnie, czujnik położenia wału nowy,potencjometr nowy-podobno zostało tylko skalibrować potencjometr jazdy bo może nie mieć neutralnej pozycji wózek to linde 350-03...
To ma być układ uniwersalny, który może być podłączony do każdego auta do 2010 roku. Dlatego też mi zależy na obejściu immobilizera , bo bez tego nie wiem czy komputer pozwoli na odpalenie silnika. Hmm.. w automacie to wiadomo można wziąć sygnał z czujnika położenia skrzyni w pozycji P. Natomiast w samochodach ze skrzynią manualną jedyne co pozostaje...
Scania 99r mam problem ze skrzynią opticruise. Test wykazał błąd 50. Kod 50: brak potwierdzenia położenia neutralnego,brak sygnału potwierdzenia na styk 7 potwierdzającego, że wymagana zmiana biegu została wykonana......gdy zawór elektromagnetyczny dla położenia neutralnego jest włączony, włącza się licznik czasu, który wyłącza się, gdy sygnał potwierdzenia...
Kod usterki 52 Usterka: Nieuzasadnione potwierdzenie (nieprawdopodobne położenia biegu). Przyczyna: Jednoczesne potwierdzenie pochodzące z kilku biegów. Uwagi: Sygnały są nieuzasadnione, ponieważ czujnik Halla i przełączniki potwierdzenia mogą potwierdzić tylko jedną zmianę biegu w danym momencie. Żadne z następujących potwierdzeń nie nastąpiło jednocześnie...
Nie rozumiemy się. On nie odpala wcale. Krańcówka stopki ok. czujnik biegu neutralnego tez ok. bezpieczniki, moduł zapłonowy, cewka ok. brak iskry na świecach. Zrobiło mu się tak nagle, zgasiłem i już więcej nie zagadał. Nie wiem czy tam gdzieś nie ma wpiętego czujnika oleju (niektóre motorki tak miały). No i zostaje sprawdzenie układu czujnika położenia...
Wopor Napisałem w temacie - 15 geneo. Wiem, że to jedno z zabezpieczeń - podałem informacyjnie, że wózek reaguje na przełącznik kierunku jazdy. Nie ma żadnego czujnika pod pedałem. Rusza po prostu od razu po załączeniu kierunku. I nie pytałem czy można zapalić w neutralnym położeniu czy nie - o tym uczą już w podstawówkach o profilu mechanicznym. Proszę...
Witam Mam bardzo podobny problem też w Scanii 114l 380 "02r. tylko że przełącza góra-dół bez wysprzęglenia. Jeżli bez wysprzęglenia, to winny jest zawór (czujnik )pozycji neutralnej. Troszkę się Wam pomieszało bo ze sprzęgłem to zmienia się połówki a nie mała -duża. Mała-duża aby działała muszą być spełnione warunki m.in. takie jak: - lewarek w pozycji...
Kolega onepiotr chyba nie widział skrzyni od MP II :) Ale do rzeczy. Napisałeś, że podłączałeś komputer, czyli masz dostęp. Zdejmij pokrywkę zaślepiającą ręcznego wybierania i blokowania skrzyni. Wkręć w wałek wybieraka śrubę /M8/ i sprawdź czy wałek chodzi w obie strony wyboru ścieżki i po zluzowaniu wraca sam na pozycję neutralną. Następnie sprawdź...
Witam, mam problem, ze znalezieniem przez auto położenina neutralnego zdjąłem pokrywę skrzyni ZF, podaje powietrze z kompresora po przekręceniu zapłonu sterownik ustawia trzy siłownik leżące w jednej osi, a nie chce ruszać tego pojedyńczego leżącego pod kątem prostym do w/w,gdy kilka razy klepnął tym siłownikiem(nie wiem dla czego) to "N" się znajdywała....
Witam wszystkich. Z całym szacunkiem ale pozostawienie na pół dnia nic nie pomoże i nic samo nie przeskoczy. Ważnym elementem diagnozy jest znajomość zachowania się urządzenia. Zmysł obserwacji itd. Domyślam się, że ekspres podczas płukania nie wyrzuca bloku, ale chwilę po zmieleniu. Na otwartych drzwiach i zblokowaniu czujnika magnesem można zaobserwować...
Zwykle w drukarkach atramentowych czujnik papieru to fotokomórka, przez którą przechodzi końcówka dźwigienki osadzonej na zawiasie w ten sposób, że druga końcówka jest przesuwana przez pobieraną kartkę papieru. W Twoim przypadku najwyraźniej coś się wyrobiło lub nadal jest zabrudzone, przez co ta dźwigienka znajduje się w neutralnym położeniu mimo pobrania...
trochę została popuszczona linka od gazu bo obroty były za duże Linka w pozycji neutralnej pedału przyspieszenia musi być zupełnie luźna. Dodałem też zdjęcie czujnika temp. silnika To jest akurat czujnik fazy (położenia wałka) rozrządu. Zdjęcia. Nie wyszły za rewelacyjne ale chyba będzie szło "zobaczyć" co istotne. Widać - instalacja II generacji w...
Najważniejsze będzie to, czy dzwignia zmiany biegów, ewentualnie manetka ma stałe położenie, określone jednoznacznie dla każdego biegu, tzw. "pamięć położenia". Wtedy rozwiązanie jest bardzo proste, w każdym położeniu manetki musi być zwierany odpowiedni wyłącznik krańcowy. Jednak z tego co wiem, dzwignia zmiany biegów w motocyklach zawsze wraca do...
Niestety uczenie centralki, zgodnie z instrukcją, nic nie dało. Nadal wzbudza się po włączeniu zapłonu niezależnie od włączonego biegu czy w położeniu neutralnym dźwigni zmiany biegów. Czy nie jest to czasem wina systemu sprawdzania przepalenia żarówek? Moja Astra nie ma haka ani innych wystających elementów jest w wersji hatchback.
Sygnał jest analogowy , tak zadany jak i zwrotny. Więc kontroler który ma przetwornik minimum 16 bit lub trzeba zastosować osobno przetworniki analog/cyfra i z nich dopiero sygnał cyfrowy (zwrotny i zadany) do kontrolera w celu obróbki i uzyskania sygnału sterującego cyfrowego. Dobrze kombinuje ? Uzupełnię że czujnik położenia to kondensator o zmiennej...
Witam, Proszę o pomoc w rozgryzieniu problemów z system start&stop oraz szyną CAN. Pierwszy problem to błąd silnika -sterownik sieci pokładowej oraz skrzyni biegów. Drugi problem to szyna CAN oraz alternator. Wiem, że w samochodzie wyłączono start&stop oraz jest po chiptuningu. W chwili obecnej w samochodzie świecą się kontrolki -DPF -czasem akumulator...
Witam. Widzę że kolega używa pirackiego softu :p Sprawdzałeś czy czujnik obrotów na neutralnym po wcisnieciu sprzegła odczytuje zwalnianie i zatrzymanie wałka? Jeśli różnica między min. a max. sprzęgła jest większa od 355 count to problem tkwi w obrotach częściowo załączonego sprzęgła. Może to też być zła charakterystyka czujnika położenia.
A nie można wytłumaczyć?? Jeśli dobrze rozumiem zasadę działania tego układu: Wyświetlacz zasilany jest z instalacji, a masa przechodzi przez ten czujnik biegów. W zależności od położenia, masa do wyświetlacza wraca różnymi przewodami. No okey, czyli teoretycznie jeśli przewody podłącze źle, jedynie wyświetlacz będzie wskazywał niewłaściwy bieg. Więc...
Witam ! U mnie w neutralnym położeniu kierownicy kontrolka wspomagania nie świeci.Minimalny ruch kierownicy i zapala.Ciężko chodzi na postoju,ale daje się jechać.Pan w serwisie Skody zbadał że to nie czujnik skrętu, ale pompa wspomagania.Skasował błąd, ale po chwili wraca.Zbadał napięcia na pompie, które wynoszą U/R/D 5.01V 3.33V 1.292V.Skasował za...
Kolegi Borg nie robiłem kalibracji nie wiem nawet jak to zrobić. Masz może jakąś instrukcje? Na ten moment podnosnik nie wykazuje żadnych oznak oprócz migającej książki z błędem krecenie pokrętłami i przyciskiem góra dół ani na błotnikach nic nie daje. Te przyciski na błotnikach odpiąłem bo nie jestem pewien czy są dobrze wtyki wpiete Dodano po 22 Przetłumaczyłem...
GMS 14040 Ruch wzdłużny w położeniu neutralnym. W twoim przypadku nie ma potwierdzenia o ukończeniu ruchu. Jest to brak informacji o włączonym biegu lub informacja ta nie jest rozpoznana przez sterownik. Usterka występuje tylko podczas jazdy gdy czas wykonania ruchu zmiany biegów przekracza limit czasu.Sprawdź jeszcze raz wtyczki i wiązkę przewodów,...
Najpierw Skrzynka też jest wymieniona i to miesiąc temu. Wstecznych nie było przed i nie ma po wymianie Potem Sprawdzona przez elektromechanika. Więc raczej sprawna. Tym bardziej że na niej jest prąd na swiatla wstecznych.. To wreszcie masz te wsteczne czy nie? Odnośnie sprawdzenia to żart miał być? Ten fachowiec miał makietę scenika i podłączonego...
Czyli masz wewnątrz oprawy 2 kostki, każda ma 2 tory (2 złączą po jednej stronie, w sumie 4 złącza). Dziwne, bo zwykle w oprawie znajdziesz taką jedną kostkę na 2 albo 3 tory - fazowy neutralny i w niektórych oprawach jeszcze ochronny. Takie kostki, jak mają po 2 "otwory" po jednej stronie, to nie znaczy, że wszystkie 4 "otwory" tworzą mostek. Tam są...
Poprawka do wczorajszej odpowiedzi - nie doczytałem wszystkiego dokładnie. Powodem może być czujnik położenia lewarka . Silnik uruchamia starter tylko na "P" i "N" . Żadnych błędów nie będzie. Spróbuj przy przekręconej stacyjce w pozycji rozruchu przesunąć lewarek z pozycji "P" do "D" powoli! Jeżeli w trakcie przesuwania zobaczy pozycję neutralną to...
Konieczne wuczenie info : Konfiguracja do wymiany części Wymiana niektórych części będzie wymagać procedury konfiguracji w celu pełnej naprawy. W razie wymiany podgrzewanej sondy lambda (HO2S), użyć testera diagnostycznego do przeprowadzenia testu HO2S z menu Funkcje sterujące. Jeśli którykolwiek z następujących podzespołów został wymieniony, użyć testera...
3118 Sprzęgło nie rozłącza się pomimo włączenia zaworów elektromagnetycznych Y16 i Y17: Wewnętrzna usterka modulatora (D954) Wewnętrzna usterka zespołu sprzęgła (B385) Usterka elektryczna w wiązce przewodów pomiędzy modulatorem a zespołem sprzęgła Nieprawidłowy sygnał czujnika skoku sprzęgła, sygnał prędkości obrotowej silnika lub sygnał prędkości obrotowej...
Słońce wzejdzie na północnym wschodzie oświetlając silniej prawy ("zachodni") fotorezystor, Masz rację, układ powinien po zakończeniu dnia zaparkować w położeniu "wschodnim", zbliżonym do wschodniego a przynajmniej w neutralnym "południowym" Moje uproszczenie byłoby możliwe gdyby pozorny ruch słońca był mniejszy niż 180°. a czy nie bedzie prawie zawsze...
Bardziej bym sugerował kod 27.....Czujnik prędkości silnika, koło zębate wału korbowego. Jednak to tylko sugestia. Według VCADS takiego błędu nie ma Ja również nie znalazłem.... Texa również nie posiada takiego kodu. Natomiast kod 46 jest kodem informacyjnym, kody informacyjne sygnalizują prawidłową prace poszczególnych funkcji (to znaczy, że konkretne...
... Co koledzy by zaproponowali na zakup interfejsu diagnostycznego do kwoty 7-8 tys nowego lub uzywanego? Ja mam na testach Gscana i na 99% go biorę. Za około 9 tysiaków go można kupić. Do azji wymiata. Zresztą wrzucę w końcu więcej info na temat jego mozliwości jak obiecałem bo w święta było nieco więcej wolnego od roboty. Jak szukasz tańszego interfejsu...
Witam Mam pytanie odnośnie czujnika zaniku i kontroli faz F&F Pabianice model CKF-337 (bez przewodu neutralnego), taki jak w linku: http://www.fif.com.pl/produkt/30/405. Moje pytanie jest następujące, czy gdy do czujnika w ogóle nie dochodzi żadne zasilanie to styk jest w takim samym położeniu jakby zasilanie było w porządku (tzn. wszystkie 3 fazy,...
Witam. Mam problem z moim Voyagerem 96 z silnikiem 3.3l. Od samego początku jak kupiłem samochód miał problem z wyświetlaniem biegów na tablicy rozdzielczej. Poprawnie wyświetla jedynie R i P, pozostałe opcje podświetlają wszystko naraz. Do tego nie załącza się światło cofania. Sprawdziłem przekaźnik cofania i jest sprawny. Na przekaźnik dostaje sygnał...
Z tego co wiem to przy inst. lpg radzą zmniejszać przerwę o jakieś 0.1mm . Czyli odwrotnie niż ja zrobiłem-tylko ja mam tylko benzynę i coś mi się zdaje że dostaje ubogą mieszanką bo świece jakiekolwiek bym nie założył to są czyste i aż białe, siwe i czyste, a silnik jest mocno zużyty. Postąpiłem trochę po staremu i zwiększyłem przerwę dla ubogiej mieszanki....
... co pomogło???? 1. Szarpanie na benzynie (w różnych zakresach) wyraźnie się zmniejszyło, jak zaślepiłem zawór od EGR. Nowy jest drogi (oryginalny), zamiennik -> patrz pkt. 2 postu. Jeśli Kolega jest mniej zorientowany w temacie (ja już się ze swoim koreańskim szczęściem zaprzyjaźniłem i poznałem go bardziej niż wieloletnich sąsiadów) to jest to...
Witam wszystkich. Napotkałem pewien problem i nic mądrego mi do głowy nie przychodzi.. Może ktoś coś takiego rozwiązał? Problem dotyczy wykonania prostego, ale skutecznego systemu sygnalizacji położenia ruchomego obiektu względem stałego punktu odniesienia. Załóżmy, że mamy kontrolować położenie pojazdu, poruszającego się w przód i w tył względem słupka...
Witam mam problem ze swoim autkiem jakim jest Opel Astra G 1.6 8v 75km 55KW X16SZR benzyna 1999r 210.000km przebiegu. Zanim opiszę swój dotychczasowy problem chciałbym podzielić się wcześniejszymi dolegliwościami asterixa. Od samego początku od kiedy go kupiłem były problemy z obrotami biegu jałowego tzn spadki w zakresie 20-50 wyczuwalne drgania silnika...
Wentylatory tego typu potrzebują napięcia,czyli tz fazy,caly czas, nawet po wypaczenia wylacznika. To zasilanie potrzebne jest do pracy przez określony czas(nastawiony PR kiem)I dlatego do twego typu wentylatora potrzebne sa doprowadzone z PUSZKI rozgaleznej trzy przewody,Pierwszy to N ( neutralny,zero,nie świeci przy dotkniecie wskaźnikiem zwykle niebieski)...
To znaczy tak tps chcialem przeczyścić ,przedmuchać, sprawdzić czy reaguje itp , po rozłożeniu zadziwia mnie jego prostota mianowicie jest to kawał plastiku 😃 lewego powietrza nie dostaje sprawdzałem i dla pewności uszczelniłem silikonem , serwo bylo ostatnio zmieniane ale spr. i jest szczelne . Z chęcią bym wymienił tps ale to koszt rzędu pięćdziesięciu...
Teoria działa jak widać na moim filmie-bez sterownika silnikami BLDC też się da kręcić :D http://obrazki.elektroda.pl/2628795600_1... Doświadczenie pokazało że chyba odwrotnie są nawinięte cewki w tym DVD ROM niż na fotce wyżej, bo po przyłożeniu napięcia + na cewkę i - na drugiej, cewka zasilana dodatnio ma biegun magnetyczny S, a druga...
Co do oporów toczenia: niech kolega sprawdzi czy nie ma czasem w ESC silników włączonej funkcji 'drag brake' która zadaje określoną siłe hamowania nawet w położeniu neutralnym spustu gazu. Nie ma, deska toczy się z takim samym oporem przy włączonym zasilaniu jak i wyłączonym. Wynika to z oporów samych silników, jak i przełożeń. Nie ma problemów z temperaturą...
uzylbym tutaj procesora np atmega 8 wystarczy na oba reflektory i standardowe drivey do silnikow krokowych lub mostki ew jak wystarcza mocy i sa wyprowadzenia (6 przewodow ew 5) to moznauproscic sterowanie przetworniki a/c dokonywalyby pomiarow z kierownicy ale silniki musza miec dodatkowa informacje o polozeniu w tym wypadku wystarczy neutralne srodkowe...
Wiem, wiem - jest 21 wiek, są procesory, układy scalone, tranzystory - ale czy zawsze niezbędne? Przedstawiam projekt sterowanego impulsem przełącznika, którego konstrukcja nie wymaga jednego nawet tranzystora. Układ powstał jako zapotrzebowanie na wydajny prądowo przełącznik wyzwalany impulsem, permanentnie odporny na zakłócenia od strony zasilania...
Wiatam. Sterownik ma "w sobie" baterię kondensatorów oraz diody usprawniające. Sygnał PWM wytwarzany na wyjściu sterownika, powoduje przepływ prądu podczas czasu trwania impulsu masy, w pozostałym czasie prąd płynie przez diody mocy (m.in.do + baterii). W wózku który opisujesz, występowały dwa typy sterowników. LTM - sterownik w plastikowej obudowie...
O ile wykluczyc awarie kompa ew wiązki el.to problem generalnie jest z włącznikami /czujnikami zakresów biegów1-4 i 5-8 (srodkowa dzwignia).Bląd E14 mówi o zadziałaniu ubydwóch czujników jednoczesnie,co nie jest normalne bo w danym położeniu dzwigni powinien zwarty byc tylko jeden. Sprawa się komplikuje jezeli przy kalibracji wyskakuje U 24 bo ten błąd...
Wszystko ok. Na próbę odłączyłem czujnik ciśnienia spalin i wtedy wali bykiem i blokuje włączenie tempomatu całkowicie tz. świeci się na tablicy "regulator prędkości" ale nie reaguje na zatwierdzenie prędkości (pojawia się wtedy dodatkowa ikona tak jak normalnie od 1 do 4 ) Puszczę klienta na razie tak jak jest ale namówię aby zdobył kod do radia i...
Dokładnie tak samo na obu sterownikach Zastanawia mnie jeszcze czujnik położenia neutrala na skrzyni biegów, bo przeglądając schemat widzę ze jest dopięty do ECU a nie miałem podglądu w parametrach położenia biegów. Ma on jakiś wpływ na rozruch silnika?
Kody błeów ładowarka teleskopowa Manitou mlt 630 20017r ...ST4 S1 21-7F101.02 Usterka rolki Jsm 1. - Brak spójności pomiędzy ścieżką analogową i logiczną rolki 1. 21-7F102.02 Usterka rolki Jsm 2. - Brak spójności pomiędzy ścieżką analogową i logiczną rolki 2. 21-7F103.02 Błąd podnoszenia/opuszczania Bmep. - Brak spójności pomiędzy ścieżkami analogicznymi...
Do działania regulatora prędkości potrzebne jest dużo informacji : najczęstsze problemy to - czujnik położenia pedału sprzęgła - czujnik położenia pedału hamulca - czujnik położenia pedału gazu - czujnik stanu skrzyni biegów ( bieg - neutral-wsteczny) - itp.... Dokładna diagnostyka i kontrola parametrów i stanów. Przycisk jest stabilny tzn. jak naciśniesz...
Witam serdecznie. Posiadam Volvo FH16 z 2010 rokiem z automatyczną skrzynią i-shift. Volvo po weekendzie nie reaguje na kluczyk, nie odpala. Błąd na zegarach: System wybierania biegów, pozycja poziomu przekładni, czujnik awarii komponentu (aktywny). MID223-PSID9 FMI12 - Dźwignia zmiany biegów, położenie. Jednym słowem, nie odpala, bo komputer widzi,...
obawiam się, że usunięcie blokady na mechaniźmie nie wystarczy - elektronika takiego serwa będzie dalej ograniczać ruch serwa. Poza tym jeszcze dochodzi potencjometr. Chyba, że usunąć blokadę, usunąć potencjometr, a w jego miejsce na stale wpiąć dzielnik napięcia, informujący elektronikę, że ustawiono położenie neutralne. W takim wypadku elektronika...
Naprawdę nie da się z tym nic zrobić? Wczoraj wgrałem oryginalny VIN, dodałem klucze (nowe transpondery). Dziwi mnie, że kontrolka immo nie miga, nie zapala się. Przy pierwszym włączeniu szybko migała. Po wgraniu kluczy zero reakcji. Nawet po wyłączeniu zapłonu nie miga. Tam jest półautomatyczna skrzynia biegów i były przewody odpięte - nie widziałem...
Kontynuuję temat. Skrzynia DP0 świrowała i wchodziła w tryb awaryjny z powodu bardzo niskiego stanu oleju. Po wymianie wszystko wróciło do normy, ale okazało się przy okazji że stan był bardzo niski dlatego, że ze skrzyni się lało. Po zdjęciu pokrywy dolnej, wszystko było ubrudzone olejem, skrzynia silnik itp. Uszczelnienie skrzyni wyszłoby bardzo drogo,...
czujnik biegu neutralnego uziemienie neutralnego przerwanie neutralnego
programator ajawe zasilanie oświetlenie awaryjnego zasięg telewizji naziemnej
Ford Mk3 – migająca kontrolka świec żarowych, brak rozruchu, diagnostyka Common-Rail RTL-SDR V3 Windows 7 32-bit Driver Installation: Zadig, SDR#, HDSDR, DLL Placement, Common Issues