powodem może byc sonda bo to ona jest głównym elementem regulującym skład mieszanki
To układ D-Jetronic?
System identyczny jak w moim Porsche, czyli system K -Jetronic - mechaniczny układ wtryskowy. Tutaj masz link o zasadzie dzialania : https://pl.wikipedia.org/wiki/Bosch_K-Je... Silnik może być zatarty, na co wskazuje brak ciśnienia oleju. O ile pamietam, tam jeszcze jest bezposredni manometr, a nie uklad elektryczny. Po kilku próbach ani drgnie....
Sprawdż jeszcze ciśnienie sterujące na rozdzielaczu na zimnym i cieplym motorze. Złe ciśnienie może być przyczyną falowania na wolnych.
Ja bym na początek zmierzył ciśnienie, przynajmniej wykluczyłbyś lub namierzył coś.
W sumie to nie podciśnienie, tylko atmo, idzie do tego metalowego "bączka", regulatora ciśnienia paliwa obok klapy spiętrzającej KE-jetronic
A co niby to wciśnięcie gazu miało dać ? Ciśnienie paliwa jakie ? Wtrysk K czy KE-Jetronic ? Wtryskiwacz rozruchowy pracuje i podaje paliwo ?
Problem z przepustnicą, po pewnych przebiegach siada ke-jetronic, albo ciśnienie paliwa, lub regulator, albo wtrysk rozruchowy. Bardzo ciężko to naprawić.
No i co wtedy zalewa cylindry paliwem? Jak w gaźniku?Ciśnienie szczątkowe w układzie jest. Wątpię .
lampka ABS nie ma z tą usterką nic wspólnego, problem tkwi tylko i wyłącznie w obrębie modułu Jetronic Skoro wiesz lepiej - to po co pytasz? Jeżeli początkowo zapalenie lampki ABS wiązało się z zakłóceniami w pracy silnika, to prawie na 100% były zaniki w zasilaniu obu sterowników (co wskazuje na "srebrny przekaźnik") Jeżeli elektronika silnika zostanie...
Membrana powinna być w przewężeniu, jest takie ma gdzieś 3 do 5 mm. A może masz zatkany regulator ciśnienia paliwa. Miałem takie przypadki. Sprawdź ciśnienie systemowe. Czyli te przed rozdzielaczem paliwa. Wtryski otwierają się przy 3.5 atm. Systemowe ma być od 5.5 do 6.5. Jak będzie dobre wyjmij wtryski. Wsadź do słoiczków, kręć rozrusznikiem, aby...
Mam ciśnieniomierz tylko do 3 atm. ale bardzo szybko wchodzi poza skale więc zakładam że ciśnienie OK. !!!!No właśnie co się robi z elektrohydraulicznym nastawnikiem ciśnienia aby nie podawał paliwa?
To "drugie "koło pompy , to akumulator ciśnienia. Zmierz ciśnienie , sprawdz jesczce raz rozdzielacz , czy leje paliwem .. przy pomocy klapy spiętrzającej .
"Już dawno bym "unowocześnił" na elektroniczny wtrysk i pozbył się tego szmelcu." no teraz po tych wszystkich naprawach/ingerencjach zapewne masz rację... ale nie zmienia to faktu, że sam układ wtrysku mechanicznego na tamte czasy, co by nie mówić, był bardzo, bardzo dobry... a przy odpowiednim podejściu/serwisowaniu, także bardzo trwały jak i bezawaryjny......
Po lewej stronie , gdzie masz ; ciśnienie oleju , stan paliwa , temperatura i na dole jest wskazówka ekonomizera. Czyżby inne zegary?
Miałem to samo, jeśli nie elektryka, to trzeba sprawdzić silnik krokowy, albo wyregulować ciśnienie na wtryskach. Robi się to takim dużym imbusem, który wchodzi w filtr powietrza tam jest taki otwór odpowiedni. Ja mam pełny wtrysk paliwa K-Jetronic Bosch.
Sprawdź czy spada ciśnienie paliwa ja już pompa nie pracuje. To jest mechaniczny wtrysk ke-jetronic? bo tak mi się wydaje, to one mają czasami problem z odpaleniem, zabrudzony filterek paliwa przy rozdzielaczu, uszkodzony regulator ciśnienia paliwa (nowy 900pln) i takie tam.
Ukaniu rzeczywiście wie co w trawie piszczy ale wątpię szczerze, by pisał o występującym w "kaloszu"(najczęstsza nazwa potoczna) ciśnieniu. Szczerze powiedziawszy to występuje tam coś podobnego acz przewrotnie....odwrotnego, bo zamiast ciśnienia -podciśnienie i bankowo Ukaniu o tym wie. Jest ono skutkiem pragnienia silnika i jego apetytu na mieszankę...
Można jeszcze sprawdzić świece czy nie są zalane, czy nie ma paliwa na dnie kolektora ssącego, czy trzyma ciśnienie paliwa po wyłączeniu zapłonu przed dość długi czas itp itd, diagnostyka tego układu jest dość skomplikowana i wymaga specjalnych narzędzi i testerów. Możliwe że przelutowanie przekaźnika pomoże.
(at)boncky Jaki masz silniki tz na D-Jecie czy K-Jecie bo 350 do początku 76 roku była na D-jecie tak jak kolega w pierwszym poście, a potem na K-Jecie? Przyczyn może być kilka dla K-Jetronica. Najbardziej błaha to nieszczelności w układzie dolotowym, większy problem to niskie ciśnienie paliwa i tu może być pompa albo regulator termiczny (przynajmniej...
Wtrysk to ke-jetronic? Pod jakim ciśnieniem dochodzi paliwo i jaki elektrozawór jest sprawny?
Silnik 3.0 24 V na wtrysku KE-Jetronic ,problem polega na dziwnej pracy ukłdu wtryskowego ,na wolnych jest ok uruchamianie też bez względu na temp. sil. Po nagrzaniu i obrotach ok 2000 następuje prawie zalanie silnika paliwem przy 3000 ok . Sprawdziłem klapa nie zacina się położenie prawidłowe, ciśnienie paliwa 5,4 bara niezmienia się bez względu na...
Czyli jak rozumiem z nową pompą nagle wtryskiwacz rozruchowy się ożywi i napięcie będzie się pojawiać za każdym razem przy zimnym silniku.??? Coś nowego w KE-jetronic że napięcie sterujące wtryskiwacza zależne od ciśnienia.
Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
witam po dłuższej przerwie - problem nadal nie rozwiązany przeczytałem mase topiców na różnych forach lecz żaden nie rozwiązał mojego problemu. Dokładnie rzecz biorąc sprawa ma się tak: wszystkie czujniki temperatury są ok (żeby była jasność jest to wtrysk KE-Jetronic). Czujnik temp. to dwa termistory w jednej obudowie - jednen z nich podpięty jest...
K-jetronic czy KE-jetronic? Rozdzielacz goły,czy dochodzi regulator ciśnienia? Zasadniczo w K widziałem dwa rozwiązania -odłaczana pompa -wyłączana iskra
To układ KE-Jetronic, problem może leżeć wszędzie, od ciśnienia paliwa poprzez regulację klapy spietrzającej do wtryskiwacza rozruchowego. Ale prawda o tych mercedesach jest taka-jak jest wszytko ok to można mu zabrać sterownik elektroniczny i dalej będzie chodził dobrze.
Wrzuć jakieś fotki co cie niepokoi,ten silnik na KE nie potrzebuje podciśnień żadnych specjalnych, jest tylko na regulatorze ciśnienia i wężyk do modułu zapłonu.Klapę ustawiłeś imbusem na ciepłym silniku? https://www.google.pl/search?q=ke-jetron... http://www.mbpartsworld.com/productSearc...
Plastikowy przezroczysty to będzie raczej od podciśnienia do serwa hamulcowego, albo innych rzeczy sterowanych podciśnieniem, kolego. Swego czasu Mercedes miał bardo rozbudowane sterowanie podciśnieniem, od stacyjki przez poziomowanie reflektorów po składanie zagłówków na tylnej kanapie. Może też iść do modułu zapłonowego do korekty zapłonu od obciążenia....
Wszystko jest tak jak było. Fachowcy podpowiadają że już leciwe KE-Jetroniki nie trzymają ciśnienia w rozdzielaczach jak nowe i klapa przepływomierza lata luźno po dłuższej jeździe bez przełączenia na Pb-dopełnienia ciśnienia paliwa i potencjometr klapy podaje sygnał do otwierania zaworu powietrza dodatkowego i silnik gaśnie przez zbyt ubogą mieszankę....
zakładam że masz k-jetronik,co od razu przychodzi na myśl to za duże ciśnienie paliwa,uszkodzone wtryskiwacze,podaje rozruchowy.sprawdz klape czy się nie zacina.typ silnika 102,982 ale weż pod uwage mają rużne systemy sterowania.
Taż mam na KE-Jetroniku , i też ,, skażony ,, Nie mam problemu z ciśnieniem oleju , choć czasami jest tętnienie wskazówki . Ale z mocą jego nigdy nie było wesoło . Do każdego wyprzedzania trzeba było mieć dogodne warunki. Są oleje zalecane do ,, zagazowanych ,, ale ja zalany mam 10/40 z dodatkiem Molibdenu. Sprawdzenie ciśnienia nie zaszkodzi , a coś...
zimny z wielkim trudem odpala (dodatkowy aku 190 Ah bo trzeba trochę kręcić) jak już odpali to trzyma obroty powyżej 1500 a jak się nagrzeje 2000-2300 i nagrzany całkiem dobrze zapala jest brak napięcia na regulatorze wolnych obrotów (regulator jest normalnie otwarty), regulatorze ciśnienia i czujniku położenia ramienia klapy spiętrzającej wniosek -...
jetronic ciśnienie mercedes jetronic jetronic mercedes
szczotka bosch oryginalny router uderzenie piorun światło dyskotekowe
klimatyzator przenosny mikrokomputer cobra1
Jak zmienić kolor podświetlenia klawiatury Lenovo, Corsair, Razer Zderzak tylny do Jeep Cherokee 2002 - gdzie kupić?