Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
iwec tak BMS 2789 - [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... 2789: Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół. Tachograf nie jest skalibrowany. Nieprawidłowy obwód koła. Uszkodzony czujnik prędkości koła. Czujnik impulsów (T20), który dostarcza...
Jak zasilasz czujnik hala. Jeżeli 12V z instalacji wtedy wejście z Hala podajesz na inwerter Shmita (40106) też zasilany z 12V. Wyjście przez ryzystor podparty diodą zenera 4,7v do procka. Na procek nie możesz podać napięcia większego niż 5V. Dioda z rezytorem dopasowywyją napięcie dla procka. Jeżeli hala zasilasz z 5V (to samo napięcie do zasilania...
Witam. BMS 26563 Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 (prawy tył) Usterka: Prędkość początkowa wskazywana przez czujnik prędkości koła przekracza 10 km/h, czyli jest wyższa od dopuszczalnej. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zniekształcone koło nadajnika impulsów. •Usterka...
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
Z czujnika prędkości impuls bierze również sterownik silnika, wymień czujnik i będziemy się zastanawiać dalej. Pozdrawiam.
Wejście impulsowe to inaczej dwustanowe, na jakiś styk (piszą o eliminacji drgań styku), na czujnik indukcyjny, a zapewne można podpiąć nawet enkoder (50kHz max.). Prędkość (częstotliwość obrotów) obliczana jest na podstawie czasu pomiędzy kolejnymi impulsami, przynajmniej dla niskich częstotliwości impulsów, tzn. gdy impulsy dzieli czas 2sek, to prędkość...
Ten tryb serwisowy przedstawia sie tak: 1. Distance Pulse number - 3735 wszystkie kraje z wyjątniem USA i GB 2. Kod kraju - 1 wszystkie poza USA i GB 3. Speedometer/Tach - nie używany do diagnostyki 4. Liczba cylindrów 5. Test segmentów wyświetlacza 6. Impuls z prędkościomierza (czujnik prędkości) - 4 impulsy na jeden obrót koła 7. Obroty silnika/min....
Sygnał czujnika podać na obcinacz diodowy (gdyż ze wzrostem prędkości wzrasta amplituda sygnału) a następnie na przerzutnik schmidta, masz już ciąg impulsów prostokątnych o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej.
Zwykły Hall, zasilanie, masa i sygnał, sygnał to impuls masowy a zegary robią całą robotę- zasilają czujnik i odczytują prędkość z impulsów czujnika
Witam. Zlecę wykonanie dzielnika impulsów wychodzących z czujnika prędkości pojazdu. Obecnie licznik pokazuje zbyt duże wskazania, co do stanu faktycznego. Najlepiej, abym mógł ustawiać sobie to samemu - coś na bazie Yellowboxa ( nie chcę ściągać z USA, no chyba, że będzie trzeba). Dzielnik ma być zastosowany w Hondzie Civic VII HB ze sterownikiem z...
Witam. koledzy a BMS 26564? Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 Usterka: Nieregularny sygnał z czujnika prędkości koła. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zabrudzone, uszkodzone lub zniekształcone koło nadajnika impulsów. Uwagi Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka...
Przycisk służy najprawdopodobniej do kalibracji układu podnoszenia więc nie ma nic wspólnego z Twoją usterką. Sprawdzałeś czujnik pomiaru prędkości? Również wchodzi na płytę. Jest to albo kontaktron + magnesik, albo szczelinowy czujnik optyczny + grzebień na osi silnika. Objaw, który opisujesz wygląda jak by komputer otrzymywał zbyt mało impulsów z...
No to kolego, jeżeli to ma być referat, to gotowca nie znajdziesz. Będziesz musiał poskakać po różnych tematach. I tak: - krótki opisik co to jest prędkość kątowa, - rodzaje czujników ( przezierne, odblaskowe, sroboskopowe itp.). - metody i rodzaje przeliczników impulsów - jakieś przykładowe schemaciki (blokowe) - do czego się stosuje takie metody pomiaru...
a czy częstotliwość sygnałów z czujnika nie wynika z prędkości ? :) Tak, jeden obrót to jeden impuls.
To może mechanik podepnie do czujnika oscyloskop i sprawdzi czy generuje sygnał prędkości . Może czujnik nie generuje impulsów , dlatego nie ma na zegarach żadnych informacji o prędkości . To może być równie dobrze uszkodzenie zegara , jak instalacji To że jest tam zasilanie nie oznacza że również sygnał prędkości .
A jaki problem z lewej strony skrzyni jest czujnik prędkości który jest przeważnie winny.
W sienach z 1998r tylko w 1.6 16V jest czujnik prędkości, 1.4 go nie posiada. Czujnik jest przy skrzyni biegów, na obudowie mechanizmu różnicowego. Stała tego czujnika to 16 impulsów na metr czyli 16000 na kilometr. Amplituda sygnału 12V...
Tutorial do avr taki znalazłem: http://avr.elektroda.eu/?q=node/8 Jak byś czegoś w sieci szukał, to raczej unikaj tutoriala z patron.net, uczy złych nawyków i jest nieco nie na czasie. Pomiar częstotliwośći na AVR realizuje się w miarę łatwo, przy wykorzystaniu timerów, jeden timer pracuje jako licznik impulsów z zewnątrz, a drugi odmierza czas, mozna...
wydaje mi się że plusa
Witam, potrzebuję mierzyć prędkość obrotową kilku wałów w maszynie i chciałbym, by czujniki były na magistrali I2C. Poszukuję czujnika, który zapytany podawał by prędkość obrotową lub częstotliwość impulsów. Nie mogę znaleźć niczego sensownego... Podpowiedzcie jak najlepiej ugryźć ten temat tak, by zrobić, ale się nie narobić ;-)
Możliwe, że uszkodziłeś koronkę lub co bardziej prawdopodobne jeszcze masz za dużą szczelinę pomiędzy koronką a czujnikiem. Przy uszkodzonej koronce, widziałbyś różnicę prędkości. ABS się załącza, bo właściwie nie czyta impulsów, reaguje więc na "zablokowane koło". Sytuacja bardzo niebezpieczna, bo odłącza Tobie hamulce. Możesz doprowadzić do wypadku!
[b] Wszystko zależy czy twoja nawigacja "przetrawi" sygnał z czujnika ABS.Wiekszość tych "dodatków" do aut które potrzebują informacji o prędkości przystosowana jest do sygnału prostokątnego bo taki generują np impulsatory w skrzyniach biegów. A w twoim przypadku czujniki w kołach generują prąd zmienny (sinusoide) o bardzo małej amplitudzie.
Taki czujnik obrotów i kierunku obrotów nazywa się enkoderem lub impulsatorem inkrementalnym lub przyrostowym. https://iautomatyka.pl/wszystko-co-musis... Enkoder taki posiada 2 wyjścia, na których pojawiają się impulsy przesunięte względem siebie. Enkodery takie cechują się określoną ilością impulsów na obrót. Rozpoznanie...
Witam. mi to wygląda na czujnik impulsów, prędkości (obrotów na reduktorze), "pulse generator" jak w automacie. Jaką masz skrzynię? Może reduktor nie jest od tego auta?
Witam, Kupiłem rower elektryczny, który nie pozwala jechać szybciej niż 25km/h. Mam czujnik prędkości z magnesem zamontowanym na tylnym kole: https: //bike.shimano.com/pl-PL/product/compone... Chcę aby ilość impulsów przesyłanych z czujnika do roweru zmalała najlepiej o 40% lub 100% - np. aby wysyłany był co drugi impuls (realna...
Jeżeli jest możliwość wpisania obwodu koła , to może jest możliwość wyboru pomiędzy impulsami że sterownika silnika a impulsami z koła . Albo trzeba też zmienić logikę wyjścia impulsów z koła .
chce podłączyć buzzera niezapiętych pasów ale dopiero po ruszeniu samochodu, posiadam tylko kontrolkę niezapiętych pasów która zapala się automatycznie po uruchomieniu silnika Napisz sobie program na atmega8, np. resetowanie portu impulsami z czujnika prędkości, kiedy impulsów nie ma procek zmienia stan portu, zaneguj port podłącz tranzystor i przekaźnik...
Czy ktoś pomoże? Napiszcie jak mam zmierzyć ilość impulsów z czujnika prędkości. Tak najprościej
Mając samochód na podnośniku wygenerowałem prawie 200km/h poprzez kręcenie koronką zamontowaną na wiertarce z przyłożonym ręką czujnikiem. Chciałem właśnie zbudować urządzenie do symulowania impulsów, czujnik — sterownik ABS, a nie sterownik ABS — zespół licznika. Prędkość brałem z czujnika osi przedniej, koła prawego.
Witam. Proszę o pomoc w napisaniu programu dla sterownika simatic s7-1200, który będzie przeliczać prędkość obrotową silnika za pomocą wykrycia impulsów przez czujnik indukcyjny z metalowej zębatki. Dołączam zdjęcie, na którym jest szkic rozmieszczenia czujników indukcyjnych przy zębatce. Do jednego pełnego obrotu silnika potrzebne jest 8 impulsów....
Witam. W myszy transoptor jest wykorzystany w roli czujnika ruchu i przemieszczenia. Kulka napędza dwie odpowiednio nacięte tarcze, umieszczone pod kątem prostym. Przerywają one wiązkę oświetlacza i powodują powstawanie impulsów w odbiorniku (podwójny fototranzystor). Transoptor może być czujnikiem położenia lub prędkości obrotowej. Pzdr.
Napięcia na cewce, wtryskiwaczach itp. pojawia się w momencie włączenia zapłonu na około 2s (tyle co słychać pracę pompy) potem obwód jest rozłączany i napięcia nie ma do momentu pojawienia się impulsów z czujnika prędkości obrotowej wału korbowego. Dlatego napisałem, że pomiaru trzeba dokonać podczas kręcenia rozrusznikiem. Proponuję podłączyć żarówkę...
Jedyna droga to zwiększenie liczby impulsów na czujniku obrotów.
[url=http://sklep.delta.poznan.pl/?page=... ten rejestrator jest przystosowany do montażu w samochodzie, ma możliwość podpięcia do instalacji auta, w tym do czujnika prędkości. Po przeskalowaniu impulsów prędkość jest wyświetlana w narożniku obrazu. pozdrawiam - Maciej
a skąd ci to wyszło! 12-start diagnostyki 31 brak impulsów prędkości obrotowej silnika To te z pamięci,94 nie pamiętam
Witam. Ja bym rozważył wszelkie magnetyczne, odrzuć optyczne, jazda po błocie i nic nie działa. Niestety, każdy czujnik będzie wymagał nieco innego odczytu, kontaktron będzie chyba najprostszy, bo włączasz go jak "przycisk" przez rezystor i kondensator w celu eliminacji drgań. Jak zastosujesz hallotron to nie obejdzie się bez dodatkowego wzm. operacyjnego...
może Ci zawilgło, obstawiał bym brak kontaktu na jakiejś wtyczce. wyjąć obejrzeć, wysuszyć psiknąć jakimś "kontaktem do elektroniki" i sprawdzic czy działa, potem ewentualnie naprawa lub wymiana, Dodano po 1 i jeszcze to ....Awaria prędkościomierza: czujnik prędkości pojazdu VSS Czujnik prędkości pojazdu VSS (Vehicle Speed Sensor) zlokalizowany jest...
Z czujnika ABS
Tak. Tylko mniej świadomość że procek będzie odrywany od pracy wieloma nieprzydatnymi impulsami. Ewentualnie po pierwszym impulsie na INT, wyłącz przerwania na czas drgań. Jak teraz masz podłączony kontrakton ? INT podciągnięty pod +5V ? Jak INT wyzwalasz ? W docelowym projekcie koniecznie czujnik kontraktonowy zamień na jakiś halotron albo transoptor...
Ma 6 kabli bo ma gaszenie dodatkowo, co do sterowania wyprzedzeniem za pomocą mikrokontrolera to taki mikrokontroler można wpiąć przed fabrycznym zapłonem - między czujnikiem na magnecie a modułem zapłonowym. Mikrokontroler - wystarczy AVR np Atmega8. Cała zasada jest taka że mikrokontroler z impulsów dawanych przez czujnik w magnecie oblicza prędkość...
Czujnik prędkości koła, obwód koła 3 Prędkość początkowa wskazywana przez czujnik prędkości koła przekracza 10 km/h, czyli jest wyższa od dopuszczalnej. Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. Zniekształcone koło nadajnika impulsów. Usterka wewnętrzna czujnika prędkości koła. Zapala się lampka ostrzegawcza...
Czy ktoś się orientuje ile impulsów na km daje czujnik prędkości?
Przesadzasz Paweł. Nie jest tak że widzi mniej impulsów, tylko dopiero przy małej prędkości nie widzi ich wcale. Problem znany z Passatów, Audi B5 itp, bo tam się czujnik potrafi sam wysunąć.
I co z tym zrobić? Czy spoglądać pod kątem nierównomierności impulsów? Bo raczej chyba jest mało możliwe, żeby takie pęknięcia powstały dokładnie symetrycznie? Spotkałeś się już z takim przypadkiem popękania? Tak ale nie w mercedesie i nie od tachografu ale też od prędkości i tam był czujnik kontrakton a koło magnetyczne nie było z jednolitego materiału...
W tym sprzęcie czujnikiem obrotów jest hallotron (pod prawym talerzykiem), raczej mało awaryjny, jeżeli sprzęt nie wyłącza się przy przewijaniu to jest on sprawny. Przy uszkodzeniu lub zabrudzeniu czujników krańcowych mode switch przestawia się samoczynnie do poz.2 po włączeniu do sieci. Tutaj podejrzewałbym brak impulsów z drum motor do układu serwo...
Tutaj trochę na temat samych czujników: http://www.auto-online.pl/serwis/poradni... Nie ma tam podanej ilosci impulsów ale to dla różnych czujników jest inaczej. Ten który opisany jest na stronie powyżej ma 6 imp. na 1 obrót wałka czujnika.
Tak też podejrzewam że to z tym związane. Sprawdź czy nie zmienili przypadkowo położenia czujnika od ABS mogli go przekrzywić bądź oddalić od piasty na tyle że powyżej pewnej prędkości czujnik nie jest w stanie wygenerować odpowiednich impulsów.
jeśli dobrze rozumiem mam czujnik który daje jeden impuls na obrót to: prędkość obrotową na minutę uzyskam z wzoru impulsy uzyskane w ciagu sekundy *60 i mam wynik A mógłbym zliczyć impulsy ciagu 60 s i wtedy nie musiał bym mnożyć? O ilość impulsów z czujnika przypadających na jeden obrót wału. dla przykładu jeśli masz jeden impuls na obrót wówczas...
Witam APS błąd 647 Sterowanie ciśnieniem Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym...
Witam. W samochodzie była robiona skrzynia biegów. Został także wymieniony czujnik (nadajnik impulsów) prędkości pojazdu który jest napędzany bezpośrednio ze skrzyni. Po złożeniu wystąpił problem bo przekroczeniu 45 km/h włączają się awaryjne. Dodam że czasem ten limit potrafi się zmienić . Dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź
Nikt naprawdę nie przerabiał tego tematu? Czy może to być usterka wsadu? Wiem, że gdzieś w Sprinterze ustawia się zliczanie impulsów z czujnika prędkości. Ale gdzie?
BMS: 2789: Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół. Tachograf nie jest skalibrowany. Nieprawidłowy obwód koła. Uszkodzony czujnik prędkości koła. Czujnik impulsów (T20), który dostarcza do tachografu sygnał prędkości, został uszkodzony lub dokonano na nim manipulacji...
Witam wszystkich. Posiadam nowy licznik z quada. Stary został uszkodzony. Chciałbym nabić na nowym liczniku faktyczną ilość Km (4000) aby stan był taki jak przed uszkodzeniem. Niestety nie znam ani sposobu zapisania przebiegu ani nie wiem czy poradzę sobie z odczytem atmegi48, najpewniej jest zabezpieczona. Czy jest jakiś sposób aby wymusić jakoś prędkość...
Przeciez możesz zastosowac inny algorytm naliczania prędkości samochodu. Nie zliczasz liczbę impulsów w jednostce czasu, tylko mierzysz czas jednego impulsu wiedząc ile tych impulsów wchodzi na 1 km, i wtedy możesz przy jednym impulsie na 1 obrót linki mierzyć prawie dowolnie małą prędkość samochodu. Osobiście wydaje mi się że nie ma potrzeby w samochodzie...
Witam! Chcę zrobić pomiar prędkości obrotowej silnika przy wykorzystaniu czujnika optoelektronicznego (załączam rysunek poglądowy). Z tego czujnika sygnał ma iść do sterownika PLC, który przetworzy impulsy i obliczy prędkość. Mam w związku z tym pytanie: Czy stosując takie czujniki: http://www.tme.pl/czujnik-optoelektronic...
Witam. Kupiłem na allegro komputerek pokładowy http://allegro.pl/uniwersalny-komputer-p... . Do prawidłowego działania potrzebne mi są sygnały prędkości (wejście impulsów z czujnika prędkości VSS (0V– stan niski, 5V i więcej –stan wysoki) i spalania (wejście impulsów z wtryskiwaczy (0V… +12V, lub 0V….+5V))....
PD6. Sorry . Już zmieniam więc. Generalnie najłatwiej by było gdyby licznik startował po otrzymaniu 1 impulsu z hallotronu i stopował się po otrzymaniu drugiego impulsu. Czas ktory by był zliczony oraz obwód koła po którym kręci się czujnik dałby mi prędkość obrotową....
Nie czary, tylko prawdopodobnie sterownik teraz cały czas widzi sygnał obrotów, obojętnie jaki co do wartości, ale jest i jest różny od zera. Z tego co czytałem na forum jak sterownik nie widzi obrotów (padnięty emulator lub brak sygnału np z czujnika połażenia wału), wtedy w diagu RPM stoi na zero i silnik nie będzie pracował na gazie. Jedyne co zrobiłem...
Witam. Proszę o radę, jaki czujnik indukcyjny i jaki licznik impulsów nastawczy zastosować do mierzenia prędkości jazdy i przejechanej drogi w maszynach rolniczych bo w sieci jest tego multum.
niech ktoś sprawdzi czy czujnik prędkości obrotowej g 28 podaje impuls o obrotach silnika w silnikach o kodzie akk była to bardzo częsta usterka
Potrzebny schemat połączenia impulsów prędkości ze skrzyni do licznika.Licznik nie liczy kilometrów,wskazówka leży.Nie można wysterowac od kostki czujnika ze skrzyni bo jest zwarcie do masy.
Proponuje silnik wyposażyć w czujnik położenia wału i koło pasowe z eleganta do tego układ cyfrowy powiedzmy na mikrokontrolerze który mierzył by prędkość obrotową silnika na podstawie impulsów z czujnika a układ wykonawczy regulujący obroty mogłby być silniczkiem krokowym (lub serwomechanizmem) polączonym z przepustnicą. W załączniku zewnętrzne charakterystyki...
Wybór tych czujników do pomiaru prędkości chyba się nie sprawdzi są zbyt wolne. Przy założeniu że chcesz mieć zasięg 4m to pomiędzy wysłaniem kolejnych impulsów musisz odczekać ok 40ms. Przy predkości 100km/h w tym czasie samochód pokona odległość około metra, czyli gdy pierwszy czujnik zgłosi ci obecność samochodu to może on znajdować się dokładnie...
Chce zbudować maszt pomiarowy prędkości wiatru , do tego celu chce użyć czujnika prędkości wiatru Viking 02041_V Nie jestem pewny, ale Twój anemometr wygląda jak mój, a mam Kolejne moje pytanie co jaki czas rejestrować ilość obrotów co minutę czy rzadziej . Ja zbieram impulsy z anemometru przez minutę, każdy impuls mnożę przez 2.4km/h (u mnie impuls=2.4km/h)...
Witam. Mam silnik przekładniowy w swoim rowerze, "dodatkowy " przewod który standardowo jest do temperatury w tym wypadku jest do czujnika halla ( bo w silniku ze sprzęgłem jednokierunkowym nie pokazywał by prędkości przy luźnym kreceniu ) Czujnik w środku to "Honeywell SS41F" A czujnik temperatury który jest obsługiwany przez sterownik to NTC10K Jak...
A spróbuj odpiąć czujnik prędkości pojazdu. Bo sam zastanawiam się skąd bierze impuls do wyłączenia.
Alternatywa to podłączenie manetki oprócz czujnika PAS, wiele chińskich kontrolerów ma możliwośc używania obu. Rozumiem że wtedy będzie to nieprzepisowy sposób sterowania - ale w sumie płytka która udaje pedałowanie też jest nieprzepisowa :) A jak już przepisy mamy z głowy, to może powinna mieć jakąś regulację częstotliwości impulsów tak żeby dało się...
Pamiętaj, że czas musi być krótszy od czasu przejścia pojedynczej karty. Najlepiej aby nie przekraczał połowy tego czasu. Da to zapas na wahania prędkości taśmy. P.S. No i jeśli jest duża ilość impulsów to czasówka najlepiej z wyjściem np. open colector.
Witam. Potrzebuję mierzyć częstotliwość impulsów z indukcyjnego czujnika prędkości w samochodzie. Jak to podłączyć pod procesor aby to działało? Najlepiej jakby ktoś wspomógł schematem bo cienki jestem w te klocki.
Potrzebuję uzyskać 8 impulsów z czujnika Halla na obrót koła, w którym są 4 magnesy. W tej chwili po prostu zaniża mi prędkość o połowę. Mój pomysł, w którym użyłem 2 czujniki Halla bipolarne nie wypalił. Musiałbym za pewne jeden z nich opóźnić w jakiś sposób. Drugi pomysł jest taki żeby użyć 2 czujników unipolarnych, z których jeden by czytał biegun...
Jeżeli impulsy nie są zbyt szybkie, najlepiej mierz czas między kolejnymi impulsami z czujnika i wyświetlaj liczbę równą jakiemuś dobranemu współczynnikowi podzielonemu przez ten czas.
Witam. Jestem w fazie projektowania komputerka zużycia paliwa do samochodu na 90s2313. Znalazłem stałą wtrysku (ilość paliwa wtryskiwanego przy ciągle otwartej dyszy w czasie 1 sekundy) mam ilość impulsów z czujnika prędkości na 1m drogi i potrzebuję wszystko to przeliczyć żeby było w litrach na 100km. :) Przyjąłem za próbkowanie czas jednej sekundy....
Witam, Mam do oprogramowania następujący problem: kontrola prędkości obrotowej na 40 napędach. Sterownik serii S7-300. Impulsy z czujnika indukcyjnego na wale napędu trafiają do wejścia na ET200. Wał obraca się z prędkością 2Hz czyli 120 obr/min, czuli impuls na wejściu co około 500ms. Mam zamiar zliczać czas pomiędzy impulsami i porównać z jakąś wartością...
Można zastosować czujniki optyczne / magnetyczne i na podstawie impulsów obliczyć jaka jest prędkość. Jak jest potrzebna większa precyzja wyniku to można zastosować np. 3 czujniki i pomiar co 1/3s.
więc pisałem dlatego o czujniku Halla:) Zakładając ze wieje dość ostro koło wykona 5 obrotów czyli 5x20 impulsów a czujnik Halla zmieni tylko czas między stanami. Mając czas i obwód koła m/s łatwo obliczyć. Zbocza uruchomią timer i zatrzymają go. Przynajmniej tak mi się wydaje.
efekt nadwyżki mocy bazuje głównie na interakcji pomiędzy magnesami a uzwojeniami, przesuwając barierę Bloch'a poza rdzeń... Mógłbyś rozwinąć ten wątek / teorię ? Zabieram się za replikę z użyciem mikrokontrolera AVR Do czego masz zamiar użyć AVR? Do synchronizacji impulsów z czujników położenia wirnika z impulsami zasilającymi cewki napędowe? Do regulacji...
Mysle ze mozna to zrobic na komparatorze LM 393 ktory ma wyjscia typu otwarty kolektor i mozna go podlaczyc bezposrednio do nogi procesora, uklady z myszki to dioda i fotortanzystor. Fototranzystor mozna podlaczyc np. emiter do masy a kolektor poprzez opornik podciagajacy do zasilania np. +5v i do wejscia komparatora + a do - komparatora dzielnik rezystorowy...
Soltyk, pierwsza sprawa to to, że nie podałeś "wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum" (odpowiedni paragraf w regulaminie forum sam sobie poszukaj). Wszystkie potrzebne informacje trzeba z ciebie ciągnąc jak na przesłuchaniu na komendzie co jest marnowaniem i twojego i naszego...
Więc do kabiny od czujnika prędkości przy skrzyni idą trzy kable . Licznik daje zasilanie na + czujnika , masę i jeden tylko impuls z czujnika . Sam licznik jest zasilany po stacyjce +12V i masą z kostki na którą wchodzi pięć przewodów. A z licznika kostką trzyprzewodową wychodzą kable zasilające czujnik. Jeden z impulsów jest niewykorzystywany przy...
Witam dostałem uszkodzony impulsator samochód kadett GSI impulsator dołączony jest do licznka digital odpowiada za wysyłanie impulsów do licznika a ten pokazuje prędkość nie moge zidetyfikować spalonego elementu myślę że jest to jakiś czujnik halotronowy lub optotranzystor proszę o identyfikację uszkodzonego elementu? http://images30.fotosik.pl/98/e8b110c42c...
Dzień dobry, mam problem z kodowaniem licznika w passacie b5 przedlift z can gateway, przełożyłem skrzynie bez czujnika prędkości i muszę zmienić by licznik czytał prędkość z szyny can, jest ktoś chętny pomóc? Mogę wynagrodzić usługę. W załączniku eeprom. Kilka osób mi powiedziało że licznik 3B0 920 802A i pompa abs 31pin nie mają możliwości takiej...
Witam. Proszę o pomoc /pomysły, schematy i nie tylko/... Mój problem polega na zmianie impulsu sygnałów VSS, ale w taki sposób aby nie zmieniając jego wartości, zmienić jego biegunowość. A dokładniej mam forda sierre, z czujnika prędkości do komputera idzie impuls o wartości +12V względem masy. Wstawiłem licznik digital opla, ale do zliczania prędkości...
Witam W załączniku instrukcja obsługi dla kierowcy...Po rozpakowaniu musisz manualnie otworzyć za pomocą pdf-a. Opis błędu z gwiazdką: Nagłówek Czujnik prędkości koła, obwód koła 3 Usterka Sygnał prędkości z koła 3 nagle zniknął podczas jazdy. Przyczyna •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża....
Zakładaj dekoder szyny CAN np. UDC-301 i po problemie. To nie Focus MK1 że sygnał jest pod radiem. Ford Focus MK2 od 2005 bardzo zmienił elektrykę na rzecz systemów CAN. Mondeo model od 2006 też już tylko CAN. Te auto nie posiada czujnika na skrzyni, a sygnał prędkości idzie po ABSie do zegarów po CAN. Czy jest kompensowany z 4 kół, czy z 1 koła nie...
Zastanawiam się nad silnikiem prądu stałego i czujnikiem ABS z auta tylko czy uda się napisać program który steruje PWM na podstawie impulsów z czujnika ABS. Chcialbym żeby to wyglądało tak im większa częstotliwość impulsów tym większa prędkość silnika. Chodzi też o to że silnik krokowy może mieć za mały moment obrotowy w tej aplikacji.
Witam Z tego co pamiętam v-impuls. przewód koloru niebieskiego za licznikem.
Witam. Mój problem polega na tym że napięcie samochodowego impulsu czujnika prędkości VSS wynosi lekko ponad 2V, a Arduino który ma służyć jako mnożnik impulsów stan wysoki rozpoznaje od około 3V. Zastanawiam się jak podać na arduino impuls o napięciu np. 5V ( ze stabilizatora napięcia) o częstotliwości jaką podaje czujnik prędkości VSS 2V. Czy sensownie...
Podpiac pod komputer diagnostyczny i zobaczysz czy daje impuls.
Połączenie jest po CAN? Nie jest po CAN, w polifcie też nie, sygnał prostokątny z czujnika w skrzyni albo z modułu ABS. Jeśli nie ma VSS w skrzyni to prędkość leci z pinu 23 sterownika ABS
Masz oczywiście rację, ale naprawdę nie ma czasu uczyć się nowych narzędzi. Obiecuję, ze kiedyś zacznę iść właściwą drogą :D Czy przy takiej masie i mocy silników oraz obecności przekładni warto dodać algorytm rozpędzania/hamowania silnika aby uniknąć udarów mechanicznych gdy z dla zatrzymanego napędu pójdzie polecenie cała na przód? Tak oczywiście...
Okresy przebiegów będą się wahać od 1000ms do ok 50 ms. pomiar tych okresów ma posłużyć do wyznaczenia prędkości obrotowej żródłem impulsów będzie czujnik indukcyjny.
Zapomniałem napisać że na skrzyni go nie ma, prawdopodobnie impuls prędkości idzie z czujnika ABS bo są z przodu czujniki chociaż ten opel nie ma ABS-u. Czy jest to możliwe
21-37 Otwórz na zaciskach C4 i / lub C5 EBS jednostkę, czujnik koła (F513) - Dezaktywacja przedniej osi ABS prawego koła - Dezaktywacja sterowania hamulcem / ASR silnika 21-38 Niedopuszczalna częstotliwość czujnika prędkości koła (F513) na zaciskach C4 i C5 EVS: - Utrata pierścienia enkodera - Dezaktywacja ABS na kołach przedniej i tylnej osi - Dezaktywacja...
Witam wszystkich mam pytanie który czujnik odpowiada za wysłanie impulsu do sterownika a następnie z sterownika do cewki.Wiem że w tym typie są dwa czujnik prędkości pojazdu i przemiennik magnetyczny na wale korbowym.
Nie do końca o to chodziło. Tam jest odczytywana wartość 1 lub 0 a chodzi o to aby była odczytywana prędkość obrotowa. Ilość impulsów w czasie jednej sekundy czy jakoś tak. Jestem prawie zielony jeżeli chodzi o programowanie.
To tylko takie teoretyczne rozważanie :?: :D Gdyby mogło być to urządzenie stacjonarne i zamontowane na stałe na jednym torze to bym pofantazjował z czujnikami indukcyjnymi w tafli lodu. Łyżwiarz miał by magnes w bucie-łyżwie i pomiar był by dokonywany poprzez podanie impulsu na czujnik, prędkość wyliczana z czasu między impulsami :D dla łyżwiarza niewyczuwalne...
Zwykle jest kontaktron zamykający obwód gdy magnes zamontowany na kole (na szprysze) zbliży (przejdzie obok) się do niego. Jeden impuls zamknięcia na 1 obrót koła
a co to jest to can Cyfrowa magistrala. W Sienie idzie na zegary sygnał z czujnika prędkości obrotowej - ale to jest 1 impuls na 1 obrót wału (czyli na 2 zapłony).
Najpierw podejrzeć parametry skąd visko dostaje impuls w momencie kiedy się uruchamia , a potem będziemy mogli dywagować dalej. Dodano po 10 elektromagnetyczny wentylatora - Funkcja Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora...
impuls czujnik prędkość impuls prędkość generator impuls prędkość
błąd serwisowy zmywarki silnik dymić biały podłączenie optotriaka
Porty USB w Citroen C3 2024: Możliwości i Funkcje Czy statecznik metahalogenowy działa z lampą rtęciową?