Witam. Problem Focusa rozwiązany. Przyczyną szarpania była pęknięta świeca natomiast przyczyną złych obrotów była przepustnica a dokładniej czujnik obrotów który jest przy przepustnicy. A ten odgłos strzałów w przepustnice to ECU wysterowuje regulator wolnych obrotów tak jak napisał andrzej 20001.
Przed wycięciem DPF-a były te błędy i jeszcze inne "nieprawidłowa częstość regeneracji". Po wycięciu pozostały te dotyczące pracy zaworu EGR i przepustnicy EGR-a. Owa przepustnica składa się z: -czujnik temperatury powietrza; -czujni ciśnienia doładowania; -przepustnica by-pass intercoolera; -przepustnica EGR; Obydwie przepustnice sterowane elektrycznie.
Dzień dobry, Dobrych kilka lat temu był poruszany na forum temat związany z dziwnym dźwiękiem wydobywającym się z dolotu/przepustnicy w silniku ZETEC SE 1.6 16V. Tutaj link: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Autorowi wątku udało się rozwiązać problem, jednak dalej nie rozumiem, co powoduje ten odgłos wystrzałów z dolotu....
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy.
Nic nie pokazuje, żadnych błędów. Dlatego ciężko jakkolwiek zdiagnozować ten problem. Po odpaleniu muszę trochę poczekać, bo tak to nie da się zbytnio jechać. Świece, pompa paliwa, czujnik TPS, termostat wymienione. Cewki, wtryski, przepustnica są ok. Myślałem też czy mapy nie są rozjechane i złe dawki dostaje.
Witam, mam problem bo nie chce w ogóle odpalić, rozrusznik kręci, kontrolki świecą a zapalić nie chce. Wymienione były świece, cewki sprawdzone, wymieniona przepustnica i filtr paliwa, sprawdzone były czujniki i nadal nic. Może ma ktoś dobrą radę co jeszcze zrobić
Czy jest możliwość, że przez jakiś zbieg okoliczności w momencie wymiany akumulatora, z jakiś innych powodów ujawniła się usterka czujnika położenia przepustnicy ?
A może tak czujnik położenia przepustnicy do bani i nie pokazuje tego co powinien na wolnych co owocuje uchylonym EGR ?
Borykam sie z moca w swoim focusie . Tak do 2000 tys obrotów tzw dziura w gazie . No i szarpanie przy dodawaniu gazu tez do 2000 tys. A po przekroczeniu 2 tys obrotów czarpanie przy dodawaniu gazu jest mniejesze i dostaje jakby normalnej mocy .Zauważylem ze nawet na postoju jak dodaje gazu to ma spóźniona reakcje . Obroty wzraztaja tak po ok 1 sekundzie...
Temperatura dolotu na zimnym silniku równa jest temperaturze na zasysaniu, przy pracy gdy podwójna przepustnice działa temperatura rośnie do około 50 stopni otwiera się dolot intelcoolera i schodzi na 30+/- , trochę mnie dziwila zasada działania przepustnicy bo to moje pierwsze auto z tym rozwiązaniem dolotu ale wydaje się że jest ok. Ps przepustnica...
Witam wszystkich co moze byc przyczyna utrzymywania sie wysokich obr okolo 3000 podczas jazdy . Dodam ze wyglada to tak ze jak sie samochod kula powoli na luzie to obr sie utrzymuja a gdy samochod stanie ( np bez dotykania hamulca poprostu sam sie zatrzyma)to obr spadaja automatycznie do 900 obr Jak sie przygazuje na postoju to obr sa lux. ) usterek...
Ford Focus Mk 2 1.4 Benzyna+Gaz: Spadające obroty gdy wciskam sprzęgło podczas jazdy do około 400obrotów i często gasnący silnik na skrzyżowaniu jak się zatrzymuje. Wymieniłem przepustnicę, świece, przewody wysokiego napięcia, cewkę, komputer (sterownik) i czujnik temperatury cieczy, zadymiałem układ dolotowy powietrza, wszystko szczelne i nic to nie...
Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z moim focusem otóż samochód traci moc w przedziale 1800-2100obr. później idzie ok. Dodam że kable WN wymienione wraz z cewką i świecami na nowe oryginalne fordowska, przepustnica wyczyszczona silnik krokowy również czujnik położenia przepustnicy nowy komputer zresetowany. U diagnosty na komputerze wszystko...
Borykam się z mocą w swoim focusie . Tak do 2000 tys obrotów tzw dziura w gazie . No i szarpanie przy dodawaniu gazu tez do 2000 tys. A po przekroczeniu 2 tys obrotów szarpanie przy dodawaniu gazu jest mniejesze i dostaje jakby normalnej mocy .Zauważyłem ze nawet na postoju jak dodaje gazu to ma spóźniona reakcje . Obroty wzrastają tak po ok 1 sekundzie...
Witam ponownie:) od dłuższego czasu auto nadal faluje na wolnych obrotach. Ostatnio wymieniłem przepustnice i nadal to samo. Cały dolot sprawdzony na szczelność i nadal bez zmian. Czujnik położenia przepustnicy kupiłem oryginał i nadal to samo. Mam jedo spostrzeżenie. Auto na odpietym czujniku położenia przepustnicy pracuje tak samo jak i na podłączonym...
Robotę ułatwia wyjęcie lampy Dzięki za poradę, na to nie wpadłem, muszę sprawdzić. W tym samochodzie nic nie idzie łatwo, nawet wymiana głupiego filtra oleju wymaga demontażu filtra powietrza i paru innych drobiazgów. Że nie wspomnę o filtrze kabinowym który wymaga odkręcenia pedału gazu, a dostęp do śrub mocujących to już iście akrobacyjna robota....
Namieszałeś pewnie zdejmując wtyczkę. Spróbuj zrobić reset komputera, odłączając klemy od akumulatora na jakiś czas ... A następnie zrobić adaptację silnika na nowo. Jeśli nic nie pomoże , oddaj autko do serwisu. Najprościej będzie chyba podjechać i poprosić o odczytanie jaki błędy występują. P.S. Focus w benzynie ? Zanurzony, czy jak :D
Witam - problem pojawił się ponownie (wcześniej temat "wrzuciłem na forum" - myślałem że pęknięty dolot był przyczyną, jednakże niestety to nie to) - Focus 90km 1.6 TDCI traci moc - przypadłość zdarza się chaotycznie, odpalam rano - muł, przejadę kilkadziesiąt km, przechodzi, ogólnie rzecz biorąc przypadłość ta psuje już mi krew ;-). Sprawdzone wszystkie...
Dzięki za zainteresowanie. Powodem łapania błędu był luźny przewód w kostce cewki. To juz naprawione, błędów nie łapie. Pozostał problem spadających obrotów. Zarówno na pb jak i lpg, a co najlepsze, nie zawsze i nie ma reguły. Czasami jest idealnie, czasami obroty spadają przy hamowaniu. Brak mi pomysłów. Edit: cewke podmienialem bo mam drugą sprawną...
Witam.Auto to ford focus bledy ktore odczytałem p0504 - koleracja czujnika pedalu hamulca. Sa dwa czujniki - jeden idzie na stop drugi info do ecu silnika . Na wlaczonym zaplonie stop pali - grupa informująca o wl/wyl pokazuje prawidłowo. Po odpaleniu silnika wskakuje błąd. Dziwne. Drugi błąd p193b - pedał przyspieszenia/przepustnica awaria obwodu....
To że na forum focusa nikt nie wiedział to nie dziwota. Na forach fascynatów marki pomocy nie szukaj. :D hehe Musisz sprawdzić czy na slizgaczu potencjometru w chwili gdy przepustnica jest w spoczynku masz napięcie poniżej 0,92V To w sumie da sie sprawdzic....nie pamietam jednak ile pinow ma wtyk, wiec trzeba bedzie poprobowac...jak diagnozowalem problem...
do sprawdzenia napięcie na czujniku położenia przepustnicy jak jest zamknięta plus zobacz czy wszystko ok z czujnikiem od wspomagania .
Powrót do tematu - czujnik kopiowania wymieniony na nowy (stary faktycznie był uszkodzony - brak oporu). Teraz brak błędów. Zrobiłem reset sterownika. Niestety przerywa nadal (jest wyraźnie lepiej, ale jednak dalej to czuć) i mam wrażenie, że silnik nie ma pełnej mocy. Sprawdziłem jeszcze - sterowanie turbo pracuje prawidłowo, korekty na wtryskach zbliżone...
sprawdź szczelność rurek do kolektora idących i ich połączeń , przepływka, silnik krokowy, odma sprawdzone ? ja miałem podobnie z trzymaniem wysokich obrotów przy zmianie biegów, ale w innym aucie(bmw) i tam był odłączony czujnik sprzęgła celowo, ale nie wiem czy masz elektroniczną przepustnicę czy na linkę. jesli masz elektroniczną przepustnicę to...
Oba błędy są powiązane i tak. Błąd P0171 – uboga mieszanka, przyczyny : Przecieki powietrza wlotowego Wadliwa pierwsza podgrzewana sonda lambda Nieprawidłowe spalanie Wadliwe wtryskiwacze paliwa Wycieki gazów wydechowych Nieprawidłowe ciśnienie paliwa Brak paliwa Wadliwy czujnik masowego przepływu powietrza (MAF) Nieprawidłowe podłączenie węża...
Witam Posiadam forda focusa mk1 1.6 99r. I jest w nim kilka problemów, do których nie bardzo wiem jak już podejść. Mianowicie, kiedyś zaczęło się od typowego falowania obrotów, co oczywiście zostało rozwiązane. Jednakże, gdy tak codziennie jeżdżę nurtuje mnie to, że jego spalanie odbiega nieco od normy bo nie móc przejechać 300km na 30l Pb to normalne...
w dalszej kolejności wymieniłem potencjometr przepustnicy i jest nadal to samo wykręciłem przepustnicę dokładnie umyłem z nagarów jednak i to nie pomaga wymieniłem jeszcze czujnik temperatury w głowicy bo miałem nowy w zapasie bez zmian. Co ciekawe odłączenie zaworu powietrza dodatkowego nie powoduje żadnych zmian w pracy silnika jak by go nie było....
Temat nadal aktualny. Podmieniłem przepustnice - bez efektu. Po wyjeciu wtyczki z zaworu wolnych obrotow silnik gasnie, a wiec nie jest to nieszczelnosc w układzie. Gdy odłącze czujnik predkosci jest dobrze, tj obroty spadają w czasie toczenia sie na luzie. Dlaczego sterownik probuje tak wysoko podnosic obroty? Prosilbym o wskazówki...
Witam Panowie, nie mogę poradzić sobie z wolnymi obrotami w Ford Focus mk1 99 r. 1.8 16V Obroty same rosną podczas zmiany biegów, brak hamowania silnikiem, w ekstremalnych przypadkach na 2 biegu auto samo lekko przyspiesza. Przy dojeżdżaniu do świateł po wrzuceniu na luz obroty wzrastają nawet do 3 tys. i utrzymują się. Po zatrzymaniu się spadają do...
Silniczek nie jest z pewnego źródła. Ale wygląda na mały przebieg i był świeżo serwisowany,czyli zadbany. Koło zamachowe zastało stare. To nie jest stałe dzwonienie w silniku. Raz dzwoni zaraz a innym razem dopiero po nagrzaniu. Sterownik za mocno przyśpiesza zapłon,nawet o 40°. Wypusty na kole zamachowym sprawdzone. Czujnik wału sprawdzony. Czujnik...
[url=http://www.motonews.pl/forum/?op=fv... masz opis. Wiem, że to opis do czujnika z escorta, ale filozofia jest taka sama. Czujnik położenia przepustnicy to zwykły potencjometr w trochę dziwnej obudowie.
A jak wyglądają korekcje krótko i długoterminowe dawki paliwa? (STFT LTFT) Sonda za katalizatorem przy obrotach biegu jałowego lub przy stałym obciążeniu powinna mieć sygnał na poziomie ok 0,6-0,8 V i nie powinna oscylować tak jak pierwsza. (oczywiście przy rozgrzanym katalizatorze) I jeszcze jedno pytanie: jaki jest katalizator? Podwójny czy pojedynczy?...
Pacjent to focus 1.6tdci 110km z 2006 roku. Silnik z koncernu PSA jak pewnie wszyscy wiedzą. Auto przyjechało z Niemiec w styczniu tego roku, tam podobno została założona nowa turbina. W czasie jazdy DE-PL w aucie zabrakło mocy. Od tego czasu bujał się po serwisach bez rezultatu. Do mnie trafiło teraz... Brak błędów w ecu. Po zrobieniu resetu ustawień...
Mam problem , auto ford focus 1,6 99 r benzyna/lpg od paru dni auto przestało schodzić na wolne obroty mianowicie przy zdjęciu nogi z gazu obroty rosną do 2,5 czasami nawet do 3 tysięcy chwilę na tym poziomie się utrzymują i zaraz potem spadają ale zatrzymują się na około 1400 -1500 obr/min i to są teraz jego wolne obroty. Miałem w zapasie nowy oryginalny...
To mogą ale nie muszą być rzeczy powiązane. Niskie napięcie może powodować różne błędy. Część zniknie po odpaleniu na nowo auta, część zostanie w pamięci. Mówisz że w tej chwili check engine się nie pali tylko samo ESP? Ale auto ma moc więc tak źle nie jest. Ogólnie mechanik może mieć rację. Ale samo podejście "wymieńmy wszystko" jest dyskwalifikujące....
Akurat o czujnik przepustnicy pytałem dwa razy. TPS jest sprawny, jak byłby nie sprawny to by mi autem szarpało
Witam, Mam forda focusa 1, 2.0 benzyna+gaz. Od jakiegos czasu mam problem zwiazany z odpalaniem samochodu, 2 tygodnie temu byla sytuacja gdzie odpalilam samochod a po 2 sekundach zgasl, odpalilam drugi raz i wszystko bylo w porzadku, od tego czasu nie bylo zadnych problemow. Dzisiaj jednak bylo troche gorzej rano odpalilam samochod i zgasl dzialo sie...
koledzy, mialem podobny objaw w focusie, sprawdzalem czujniki byly w porzadku, zmienilem krokowy i wyczyscilem przepustnice, u mnie pomoglo, nie jestem ekspertem, nie chce sie wymadrzac, chcialem koledze poprostu doradzic
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemami z FFIII 1.6 TDCi Econetic (77kW - 105KM), a przechodząc do sedna: problem pojawiał się raz na jakiś czas: błąd P2563:00 - skasowanie błędów pomagało (objaw raz do roku od ostatnich 3 lat). Ponad miesiąc temu podobny błąd kilkukrotnie się pojawił w ciągu 2-3 dni - wymiana zaworu N75, która pomogła na...
Witajcie Panowie i Panie, mam problem z Focusem MK1 - przy wysprzęglaniu samochód gaśnie, na komputerze zero błędów, wcześniej występował błąd czujnika położenia przepustnicy i samochód przerywał podczas jazdy jednostajnej ze stałą prędkością jednak po jego wymianie problem ustąpił (po rozebraniu czujnika okazała się wytarta ścieżka na taśmie), pozostał...
Witam, postanowiłem napisać temat ponieważ od dawna staram się wystroić instalację jak w temacie programem Sequent Fast w Fordzie Focusie II 1.8 125KM. Auto działa dobrze na Pb i LPG jedyny problem to gaśnięcie podczas jazdy przy wysprzęglaniu/falowanie wyłącznie na LPG i z tym walczę... Mechanicznie wszystko ok- zawory ustawione idealnie, przepustnica/czujniki...
Witam, wiem, że odświeżam stary temat, ale w wyszukiwarce temat jest wysoko, sam nie dawno szukałem rozwiązania na podobny problem i nie mogłem znaleźć, dlatego odświeżam i napiszę co mi pomogło: Ford Focus 2.0 PB + LPG 130 koni, Zetec (ten sam silnik)- brak mocy, silnikiem rzucało, ciężko odpalał jak był zimny. 65 tyś km wcześniej zrobiona była głowica....
Te obroty silnika to rozumiem, jak samochód jest odpalany na benzynie, tak? Te obroty są normalne, jeśli są niższe temperatury, jednak teraz może być to wina silnika krokowego lub zabrudzenia przepustnicy. Jeśli chodzi o to LPG, to czujnik najprawdopodobniej jest uszkodzony, w warsztatach za taką wymianę biorą około 150-200 zł. Ale można to zignorować,...
Witam, Mam problem z Focusem MK2 1.6 TDCI 90km z 2006 roku, wracałem z pracy i wyskoczył komunikat "usterka układu silnika", auto słabło, zjechałem, zgasiłem go i nie mogłem odpalić. Silnik wogóle nie kręcił, nadal widać było komunikat "usterka układu silnika", dioda immobilisera mrugała szybko. Odłączyłem akumulator, przeczyscilem czujnik przepustnicy...
Witam, już od długiego czasu borykam się z problemem niskich obrotów w moim Focusie MK1. Mianowicie na biegu jałowym sięgają one około 650, samochód wtedy słychać, jak się dusi, i światła przygasają, czasami na zimnym potrafi zgasnąć. Regenerowany alternator, nowy silniczek krokowy, czujnik przepustnicy, wymienione serwo. Dolot powietrza został sprawdzony...
U mnie jest tak że jak wtyczka z przepustnicy jest ściągnięta to wchodzi na obroty normalnie, a jak jest założona to do 10 sekund chodzi normalnie a potem wchodzi tylko do 3000 tys obrotów i koniec. Mój silnik to 1.6 TDCI 90 KM a błędy z ECU są następujące: (P2584) Polecenie z modułu sterującego dodatkowymi składnikami paliwa włczenia (mil) (P2455)...
Sorry ale pomimo że posiadam w rodzinie dwa ciągniki rolnicze to nie widziałem nigdy od środka mechanizmu takiego podnośnika z elektroniką ponieważ jeden ciągnik to C-330 a drugi T-25 i obydwa są lekko starsze niż ja:) Jeśli w Twoim ciągniku jest miejsce w hermetycznej obudowie na czujnik to taki czujnik położenia przepustnicy np. z opla astry czy forda...
Tam najczęściej padały czujniki położenia przepustnicy. Do tego przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej z tyłu silnika parcieja i się zasysają. Jak wyczyścisz zawór wolnych to trzeba go trochę nasmarować bo zaraz się zatrze, albo będzie słabo chodził.
BMW X3 tylko ta nowsza gdzieś koło 2012 roku. Przewody zasilające pompki spryskiwacza są zawinięte izolacja z rurkami które pompują płyn. Rurka pękła, przewody napuchly do średnicy 3-4 mm i pognily, w tej wiązce szły tez przewody od czujnika ABS, te zgniły, aż do przelotki do środka kabiny. Pół auta do rozebrania. Też BMW tylko E90 silnik n46, olej...
Tak tylko piszę. Ja też byłem na "testerach" i niewiele mi to dało.... Sam dochoszedłem do sondy metodą prób i błędów. Podobnie jak w innym moim aucie czujnik otwarcia przepustnicy był zepsuty, a na testerach nie było żadnego błędu a auto odpalało jak mu się chciało.... Ale to tak na marginesie. Ja poszukałbym fachowca od fordów i zostawił mu autko...
Cześć, Mniej więcej 1,5 miesiąca temu pojawił się błąd P2303, auto falowało, poszarpywało więc została wymieniona cewka na nową od NGK, kable także od NGK oraz świece Motocrafta. Po tym 1,5 miesiąca błąd P2303 powrócił oraz doszedł jeszcze błąd P0300 - czyli wypadanie zapłonów. Auto znowu faluje na obrotach od 500-1500, brakuje mu mocy, czuć niespalone...
Ad 1. Obroty na jałowym powinny być w granicach 850-950 obr/min. Na postoju silnik, niezależnie od pedału sprzęgła, powinien schodzić z obrotów płynnie, bez żadnych postojów w jakimś zakresie obrotów. Tak samo powinno być podczas jazdy. Wciskanie sprzęgła odłącza silnik od skrzyni biegów i nie ma to żadnego wpływu na spadanie obrotów. Występujące zjawisko...
Zerknę jeszcze jutro,ale pojedzie do elektryka bo ja nie mam żadnych urządzeń by coś sprawdzić więcej,i sprawdziłem co mogłem, w kabinie dwa bezpieczniki 15A są bez prądu jeszcze sprawdzę od czego są, też myślałem o przepustnicy ,napewno jest blad od masy powietrza czy temperatury na przepustnicy nie pamietam,dziwi mnie fakt iż na jednym przewodzie...
Ford focus mk1 zetec-se 1.6 2002 rok, czarna pokrywa zaworów. Od początku: Wóz był w marnym stanie. Do tej pory wymieniłem - cewkę (na skośna, ale oryginał wygląda na sprawny), sondę lambda przed katalizatorem, zawór odpowietrzenia skrzynki korbowej + przewody oryg, kompletny układ wydechowy wraz z kolektorem, świece oryg platyny (wóz jest zagazowany),...
Witam, Odgrzeję trochę temat jeżeli mogę, Padło mi turbo w fucsie, kupiłem nowe turbo, 3krotne płukanie silnika, czyszczenie przewodów, nowy olej i filtry. Założyłem turbo, odpaliłem, super cichótka praca, po 300km, kontrolka (czerwony wykrzyknik) i koniec. Turbo nadal chodzi cicho, ledwo się wbija na obroty i tylko do 2900 tyś. Czytałem na wielu forach...
Takie problem w ciągu w dni dwa razy wyskoczył mi błąd silnika brak przyspieszenia i jechać nie chciał ... Musiałem zgasić i odpalić ponownie Pacjent Ford Focus MK2 2009r TDCi 1,6 90 KM Oto litania : ===PCM DTC U0155-21=== Kod: U0155 - Utrata komunikacji z modułem sterowania tablicą rozdzielczą Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał powyżej maksymalnej...
Witam, podłączyłem moją fokę do interfejsu f - super, robiłem to w pozycji wyłączonego kluczyka, następnie przekręconego, oraz na zapalonym motorze, za każdym razem wyskakują mi dwa błędy i to i w zależności jak się trafi są one różne. Oto ich lista p0621 Generator lamp terminal circuit uszkodzenie lampki kontrolnej alternatora p0400 Exhaust Gas Recirculation...
Witam Szanownych Państwa, W skrócie po wymianie przepustnicy i zaworu EGR (używane oryginalne) nie załącza się dopalanie dpf podczas jazdy, próba dopalania dpf statycznego przez program forscan w 100% udana, adaptacja zaworu również wykonana, brak błędów, przewody od czujnika różnicowego sprawdzone szczelne po wypaleniu dpf statycznie i zerwaniu wartości...
Pozostało mi trochę części (używek) do forda. Oddam prawie za free ;), za całość ledwie 250,00 zł. , Eskort, Focus, Fiesta, Mondeo, Ka, Scorpio. Pompy paliwa, przepływki, termostaty, węże, czujniki, poduszka powietrzna, cewka WN, przewody WN, skrzynka bezp., silnik krokowy ( zawór bocznikowy ), zaworki, przekaźniki, potencj. przepustnicy, inne. http://obrazki.elektroda.pl/6661692200_1...
focus przepustnica przepustnica focus czyścić przepustnica focus
excel makro syntax error citroen moduł wentylator przekaźnik zakłócenia
regeneracja głośników tonsil napis neonowy
CRE6559 zwarte nóżki 2 i 3 - czy to normalne? Osie łożysk bębna w pralce Candy Smart - identyczne?