Po co są te 3 pomocnicze piny w takim kole pozostaje zagadką. Silnik 3pin - > Silnik bez czujników halla, bez czujnika temperatury, bez czujnika prędkości Silnik 3pin + 5 pin - > Silnik z czujnikami halla Silnik 3pin + 6pin - > Silnik z czujnikami halla ( GND, +5V, H1, H2, H3) i analogowym czujnikiem temperatury korzystającym z masy czujników halla...
Proponuję zajrzeć tutaj: http://www.atmel.com/products/AVR/mc/3p_... i wybrać opcję Sensorless... Bardzo fajny sterownik, dokładnie opisany ze schematem i kodem źródłowym.
Chciałeś użyć czujnik Halla do pomiaru prędkości silnika. Nie jest on potrzebny. Zamiast niego lepiej jest użyć częstotliwości napięcia wytwarzanego przez prądnice. Zawiera ona identyczną informacje o prędkości silnika jak impulsy z czujnika Halla. Pętla sprzężenia zwrotnego w tym wypadku oznacza dodaj więcej gazu gdy częstotliwość napięcia spada.
Cześć. Twój silnik ma tylko jeden czujnik halla, który służy do pomiaru prędkości. Musisz szukać kontrolera, który obsługuje silniki bez czujników halla. Ewentualnie takiego który ma możliwość pracy z dwoma rodzajami silników, z czujnikami i bez. Tutaj masz kontroler który będzie działał poprawnie z Twoim silnikiem: https://sklepebike.pl/pl/p/Kontroler-S06...
Prędkościomierz na linkę, te złącze z boku, to czujnik prędkości (halla).
Tam masz 3 czujniki Halla. Czwarty od prędkości jest cyfrowy.
To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
Dlaczego definicje wszystkich funkcji masz w funkcji main? Powinny być przed nią. Raczej nie wykorzystujesz linii Busy/Ready wyświetlacza a cały czas pchasz w niego informacje. Czyścisz go tylko raz. Uzależnij wyświetlanie od jakiejś flagi ustawianej w timerze 2 (np co 0,5s) i wtedy czyść wyświetlacz i wyświetlaj dane. Pewnie dlatego działa Ci z delayem...
Nie wiem czy to zostało już Tu jednoznacznie określone, że z czujnika Halla impulsy w ogóle wychodzą, zakładam że tak, jeśli zastosowałeś negator. Z tego co pamiętam, biały przewód to czujnik kadencji czyli LICZNIK obrotów na minutę, hall to MIERNIK prędkości obrotowej koła. Nie powinny działać równolegle. Odłącz biały przewód, zostaw tylko halle. Jeśli...
Witam. Mam problem. 2 dni temu podczas jazdy około 40 km/h prędkościomierz kilkakrotnie wychylił się nawet do 160 km/h. Potem wszystko wróciło do normy. A dziś od rana zarówno prędkościomierz jak i licznik kilometrów umarły całkowicie. Podobno tam jest elektroniczne przekazywanie informacji o prędkości. A w skrzyni podobno jest czujnik HALLA (ale gdzie...
W zależności od pojazdu: 1. bierzesz sygnał z impulsatora prędkościomierza w liczniku. 2. Bierzesz sygnał z czujnika prędkościomierza na skrzyni lub lince predkosciomierza. 3. Bierzesz sygnał z ABS. 4. Montujesz na półosi magnes a obok czujnik Halla. 5. Metoda ekstremalna - prędkość pojazdu pobierasz z GPS.
nie myl esp z abs, mówie ze po 1999 r 64km diesel, odczytuje już z abs Poczytaj sobie o wyposażeniu kangurów, jeszcze w 2002 roku były diesle(benzynowe treż) bez ABSu, jeżeli nie ma ABSu to czujnik prędkości musi być na skrzyni. Jeżeli jest ABS to rzeczywiście prędkość leci z jego sterownika, jak go brak to jedynym elementem pomiaru prędkości jest...
Taki ogranicznik nie powinien działać po przez odcięcie zapłonu - wyobraź sobie że jedziesz z góry i osiągasz limit, paliwo zbiera się w wydechu. Są gaźniki z odcięciem paliwa specjalnym zaworem, jak np w maluchu z układem cut-off. najlepsza opcja to zrobić sterowanie gazem na serwomechanizmie modelarskim, założyć manetkę gazu jak w skutera elektrycznego,...
Jaki masz błąd - nr i dokładny opis. Chodzi o czujnik wałka czy wału? Może trzeba sprawdzić instalację pomiędzy czujnikiem a ECU lub ustawienie rozrządu.
a dlaczego mam nie szukać , czujnik prędkości (Halla)jest w aparacie zapłonowym juz znalazłem.
Magnes dalej zwykły neodymowy, tyle, że musisz go odpowiednio ustawić, bo czujniki halla reagują tylko na określone pole magnetyczne. Czujnik halla jaki podałeś jest jaknajbardziej ok.
Te objawy to żadne przywarcie , i to jeszcze jeszcze lekkie, bo takich nie ma! Sygnał z czujnika prędkości pojazu idzie na niebieską wtyczke zegarów pin.17 i równolegle do ECU pin. 28. Bradzo możliwe , że czujnik prędkości uszkodzonu /czujnik halla/ lub ustrój wskaźnika prędkości.
Cześć. Mam pytanko odnośnie chińskiego sterownika ebike. A mianowicie czujnik prędkości który podła z się na kostce z czujnikami halla. Jak wiadomo za prędkość odpowiada biały kabelek. I tu pytanie na biały kabelek wystarczy zawierać do masy aby była liczona prędkość? Jak to sprawdzić? Próbowałem na stole po zasileniu sterownika dotykać białym do masy...
Witam Posłużmy się takim przykładem : masz silnik którego wał jest nieruchomy, a chcesz aby wirował z częstotliwością np. 50 Hz. W silniku asynchronicznym podajesz od razu pełne zasilanie o częstotliwości 50 Hz. Następuje gwałtowny rozruch a wraz z nim wiele niekorzystnych zjawisk. Natomiast w tych silnikach zadajesz sterownikowi 50 Hz, a sterownik...
Są tu czujniki Halla (hallotrony). Pozwalają monitorować kontrolerowi obroty wirnika (prędkość, pozycję wirnika względem statora).
To są właśnie takie tematy które uwielbiam. Ktoś radzi Ci zakupić cały nowy zestaw a jak go skonfigurować to już nie wie :D. A) P0 21V B) P1 5,5 C) P2, dobierz doświadczalnie bo nie znam tego silnika D) P3, prawdopodobnie prędkość od czujnik halla E) P4, 0 F) P5, 1 (start po odepchnięciu) G) P6, 1 - prawdopodobnie tempomat H) P7, 0 - miękki start I)...
To ja proponuję tak -> licznik liczący od zera w górę z częstotliwością dobraną tak aby uzyskać założony zakres pomiaru prędkości. Czujnik podłączony do wejścia "capture". Blok capture skonfigurowany tak, aby po odebraniu sygnału z czujnika następowało przepisanie wartości rejestru licznika do jednego z rejestrów CCR. Na dokładkę włączony "Slave Mode"...
a skąd ci to wyszło! 12-start diagnostyki 31 brak impulsów prędkości obrotowej silnika To te z pamięci,94 nie pamiętam
Nie wiem dlaczego są aż 3 czujniki. Żeby określić prędkość i kierunek wystarczyły by dwa. 3 czujniki Halla w tych silnikach nie są tylko po to aby określić prędkość i kierunek. Poczytaj trochę o sterowaniu silników BLDC na czujnikach halla. Bez nich hulajnoga nie dała by rady jechać z prędkością pieszego a to obecnie jest wykonalne. Jak dobrze ustawisz...
Czyli w skrócie potrzebujesz układ, który bierze dane z czujnika halla i wysteruje prędkością silniczka. Nie wiem czy da się kupić gotowe urządzenie, ale da się zrobić na mikrokontrolerze. Teraz tylko dobrać ilość impulsów z czujnika Hala do sygnału PWM dla silniczka.
Wystarczą 2 cewki i generator na mikrokontrolerze. Będziesz miał i kierunek, i prędkość oraz siłę magnesowania ;) w teorii.
Witam !!! Jak w temacie, samochód seat ibiza rok 2000 silnik 1.4 AKK 60 KM. Pozdrawiam
Witam, Renault Megane I z 10/2001. Dziś przestał działać mi prędkościomierz a licznik km stanął w miejscu. Tablica wskaźników bez komputera. Silnik K4J. ABS nie pokazuje żadnych błędów. Nie świecą się żadne kontrolki błędów na tablicy. Tak więc czujnik prędkości pojazdu (Halla) jest prawdopodobnie sprawny. Jakieś sugestie i rady. P.S. Przeglądałem również...
dzięki wszystkim za pomoc Dodano po 4 czujniki hall są open drain lub open collector przez co potrzebny jest rezystor pull up przewody grube to przewody fazowe przewody cienkie to: 1. czerwony to + zasilania 2. czarny to - zasilania 3. zielony, żółty, niebieski to wyprowadzanie z czujników Halla 4. biały to czujnik prędkości
Podłącz czujnik położenia wału ze skutera za 6zł... Kondycjonowanie sygnału z takiego czujnika nie jest takie proste. Chociaż na potrzeby tylko pomiaru prędkości obrotowej w zasadzie jest.. Ale taki czujnik jest duży. Wprowadza opóźnienie fazowe. Najlepszym tutaj rozwiązaniem może być liniowy czujnik Halla z wstępnym polem magnetycznym z tyłu wykrywający...
Witam! Czujnik prędkości obrotowej i położenia wału to właśnie czujnik Halla... Gdy jest uszkodzony, dzieją się różne anomalia, np: - auto gaśnie bez powodu lub po nagrzaniu się silnika, - silnik pracuje nierównomiernie (skaczą obroty, zachowuje się jakby nie palił na wszystkie cylindry) Przy uszkodzeniu czujnika halla zazwyczaj zanika iskra... Pozdrawiam!
Na "zwykłym przewodzie" jako tako powinien się sprawdzić RS485/422 o ile nie wymagasz dużych prędkości.
Czy istnieje taki układ, lub koś mógłby taki zrobić (jeżeli był by łatwy), aby impuls z koła (czujnik halla + magnes) został przetworzony na analogowy wskaźnik prędkości (podobnie jak obrotomierz analogowy sterowany przerywaczem). Jest to możliwe do zrobienia ?
Im projekt bogatszy tym lepiej, myślałem że i cyfrowym i analogowym obrotomierzem, czujnik daje sygał cyfrowy na wyjściu
Jak masz 3 grube i 6 cienkich w silniku to jesteś farciarz. Podłączysz Brainpowera z wyświetlaczem LCD za niecałe 200 zł za komplet. Te 6 pinów to: masa, zasilanie czujników hALLa, wyjścia czujników dla każdej fazy x3 i ostatni to Hall od prędkości.
W zestawie z S866 prędkość oczytywana jest z czujników Halla w silniku ( 5 cienkich przewodów), w wersjach kontrolera bez obsługi czujników (np. J&P 52V, zczytywana jest z fazy aktualnie nie zasilanej). Ta informacja przekazywana jest do sterownika, a stąd, po obróbce, do wyświetlacza. Nieprawidłowo podłączony wyświetlacz (przewody TX/RX) będzie się...
Najprawdopodobniej tak będzie, przy dużej prędkości zaczynały się hece.
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
Czujnik Halla aktywny, często wykorzystywany przy pomiarze prędkości kół.
Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik prędkości obrotów capstan motor (czujnik Halla). Może być zarysowany przez ziarnko piasku też dowymiany.Pozdrawiam
Niestety nie bardzo mam pojęcie jak się za to zabrać. W sieci jest pełno filmów na ten temat ale odczytane wartości idą na wyświetlacz a takie rozwiązanie mnie nie interesuje. Pod tym linkiem masz przykład bez wyświetlacza. Pomiary są wyprowadzane na monitor portu szeregowego w Arduino IDE. Prościej się nie da ;) [url=https://create.arduino.cc/projecthu...
Co dziwne jest to silnik w którym rezystacja uzwojeń między fazami (np. U-V) to 2,1 Ohma. Przy 100% PWM powinien więc płynąc przez niego spory prąd a w moim przypadku jest tak że płynie ok 330mA. Czy to normalne i tak powinno być? Normalne. Silnik wytwarza SEM (jest prądnicą). W efekcie przy braku obciążenia, SEM silnika równoważy napięcie zasilania...
(at)jarekgol Przecież jest już kupa elektroniki w tych skutrach i hulajnogach :lol: To nie pierwszy Melex z regulacja prędkości na rezystorach -grzałkach.
Dziękuję zrobiłem najpierw 100kOhm i przy zasilaniu z zasilacza było ok. A w układzie już się nie sprawdziło bo może zbyt małe prądy i na wyjściu było 0.2V-0.6V. 5V jest wzięte z zasilania czujnika Halla SS49E. To jest napęd od wózka dla osoby z ograniczoną sprawnością. Dźwignia prędkości z czujnikiem halla daje 0.8V-4.2V (0-100%) a wózek jedzie w zakresie...
Halla też. Który "1" błąd się pojawia na stop i uruchomionym silniki. Czy czytasz błędy?
Problem rozwiązałby stary napęd bębna z magnetowidu. Tam są czujniki Halla (stabilizacja prędkości). Natomiast programowanie TLE 4917 polega na odpowiednim spolaryzowaniu końcówki PRG (masa lub nap. zasil.). Zmienia to polaryzację sygnału wyjściowego (normalny lub odwrócony).
Magistrala I2C jest wymyślona do lokalnych połączeń na małe odległości, do pracy w warunkach przemysłowych (czujniki prędkości wałów) to się raczej nie nadaje. Może użyj przetworników obrotowo - impulsowych (enkodery albo zestaw magnes plus czujnik Halla), licz impulsy i przeliczaj na prędkość obrotową.
To zacznijmy iod początku . Czujnik prędkości w skrzyni to czujnik halla . 3 przewody - z tego co pamiętam - czarny - masa , żółty - zasilanie 12v i trzeci sygnałowy. Czujnik generuje sygnał prostokątny 12V z niskim stanem o potencjale masy . Czujnikiem indukcyjnym nie otrzymasz sygnału prostokątnego . Myślę że najprościej byłoby zbudować generator...
To już może w ogóle założyć na silnik jakiś układ do pomiaru prędkości: prądniczkę tachometryczną, czujnik Halla, przetwornik obrotowo - impulsowy, czy co tam jeszcze można - i regulować prędkość obrotową w ten sposób. Może być łatwiej bo nie trzeba będzie kombinować z konwersją napięć.
Proponuję sprawdzić, czy taki objaw jest tylko pod obciążeniem. Czyli: czy z kołem podniesionym z podłoża, na 1 i 3 biegu koło kręci się z tą samą prędkością? 1. Jeśli na 3 kreci się szybciej niż na 1, bez obciążenia, szukał bym uszkodzenia na jednym z mosfetów sterownika. 2. Jeśli bez obciążenia nie zmienia prędkości, sprawdził bym czujniki Halla w...
Witam. Calkiem zapomnialem o tym temacie:P Myślę ż e u dało mi się znaleźć przyczyne kłopotów w kazdym bądź razie przynajmniej częściowo. Przyczyna ta jest czujnik prędkości pojazdu (czujnik Halla- chyba tak to sie pisze). Chodzi o to ze styki w kostce tego czujnika byly zasniedziale i po wyczyszczeniu jest juz duzo lepiej ale jeszcze nie idealnie....
Witam ponownie, czujnik pas zamówiony, lecz jeszcze jeden wątek. Silnik tego roweru jest z przekładnią planetarną i czujniki Halla działają w momencie napędu silnika, tylko jeden czwarty odczytuje całkowity obrót koła, te trzy zaś z kolei nie mają jak działać, ponieważ stojan w tym przypadku, magnesy nie obracają się, jeżeli silnik nie pracuje. Może...
Jak dobrze pamiętam licznik jest elektroniczny a wyzwalanie impulsów do pomiaru prędkości jest realizowane za pomocą czujnika HALLA który jest umieszczony na piaście osi tylnej,z reguły one ulegają uszkodzeniu. Można go zakupić tutaj ale trzeba wiedzieć czy ma być z magnesem czy bez. http://sklep-czesci.pl
Wiem, że są dwa czujniki halla, jeden pod paskiem rozrządu z przodu a drugi przy skrzyni biegów. Mechanik sprawdzał ze mną znaki rozrządu, napewno nie jest przestawiony. twierdził że bład g40 powinien dotyczyć tego czujnika przy skrzyni, ponieważ ten pod rozrządem nie psuje się zazwyczaj. Trafiłem w internecie na dyskusje gdzie ludzie mylili oba te...
dokładnie. W ostateczności można skorzystać ze stronki www.fsoautoklub.pl tam w dziale "Warto wiedzieć" jest opisane jak zamontować licznik rowerowy do samochodu. Nas interesuje tylko czujnik (halla) i on nam będzie dawał informacje o prędkości (to dla tych, którzy mają mechaniczne liczniki)
Tak to jest zwykły silnik indukcyjny,z czujnikiem zapewne halla który podaje informacje o prędkości by triak mógł dostosować prędkość do wybranego biegu. Być może nie musisz robić nic a i tak klima ruszy, tego nikt ci nie zagwarantuje, ale napewno ne555 ci pomoże.
Nie ma nic takiego, może coś niejasno napisałem. W moto usunąłem analogowy licznik z fizycznym licznikiem na ślimak i linkę. Zamontowałem cyfrowy czujnik (prędkość i odległość) i mam sygnał z czujnika Halla dla obrotomierza. W silniku jest tylko jednopunktowy czujnik biegu jałowego (nie ma obrotowego styku, do którego wystarczy dorobić dodatkowe piny...
Czujnik halla działa przy prędkościach dochodzących do kilku tysięcy obrotów na minutę więc powinien zadziałać. Trzeba jednak porządnie przytwierdzić magnes.
Jedynym czujnikiem obciążenia silnika, oprócz sygnału prędkości obrotowej z czujnika Halla, jest właśnie TPS - potencjometr przepustnicy. To właśnie na podstawie jego wskazań sterownik dawkuje paliwo. Brak sygnału - brak paliwa. Prawdopodobnie do wymiany.
Zobacz czujnik prędkości, coś podobnego tam tkwi.
Widziałem 2 rodzaje czujników prędkości pojazdu, w starszych był to zwykły kontaktron, w nowszych czujnik halla
Ja bym proponował układ z czujnikiem indukcyjnym. Czujnik taki znajdziesz np. w CC, SC. Również słyży do pomiaru prędkości obrotowej. Wówczas trzpień który wmontowałeś w wał z jedej strony powinien wystawac. Wówczas będze się indukowało napięcie w postaci impulsu w momencie mijania czujnika przez trzpień. Dodatkowo amplituda będzie proporcjonalna do...
Uszkodził się czujnik prędkości zbudowany na 99% w oparciu o czujnik Halla. Nie wiem jaki to jest napisane jest na nim 13A 714. Czy może ktoś wiedziałby jakie to może być właściwe oznaczenie. W załączeniu dołączam zdjęcia wraz ze schematem jak to jest polutowane wszystko. Kwestia samego podłączenia tego czujnika do płytki aby nie pomylić wyprowadzeń.
Faktycznie nazwa tempomat kojarzy się z prędkością mi zależy na układzie bardziej prymitywnym do przyśpieszania użyty jest czujnik halla z magnesem w manetce ja chcę dodatkową funkcję w postaci zadajnika nie z halla lecz z przycisków + i - uruchamianych jak tempomat w aucie . Wybrana prędkość silnika nie musi się bezpośrednio przekładać na prędkość...
Można. Ale czy na mechanizmie różnicowym jest pierścień nadawczy lub koło zębate napędu czujnika? A tego nie wiadomo bo jak nie ma czujnika to mogli nie założyć. Druga opcja to dodanie czujnika prędkości na jedno koło i zrobienie tak jak było w wersjach bez abs. Albo jakiś inny czujnika halla .Dołożyć coś na przegub i dodatkowy czujnik.
Pokazuje prędkość po zakręceniu kołem, w którym jest silnik? Jeśli nie, to uszkodzony czujnik halla lub brak polaczenia.
Czujnik ABS jest aktywny (halla). Czy przy większej prędkości może on rozłączać obwód jeśli nie działa prawidłowo? Pytanie tylko czy jest to możliwe? Moduł jest gdzieś pod akumulatorem?
Taki układ uniezaleznia się od prędkości w prosty sposób - wystarczy jak rzucę hasło magnes + czujnik halla lub kontaktron? I masz zarówno wyzwalanie (punkt zerowy) jak i pomiar prędkości na podstawie którego możesz kalibrować zależności czasowe.
Cześć, Rower Fiido D11, przypadkowo podczas serwisu została uszkodzona wiązka silnika przez co uszkodził się kontroler (rower włączał się, ale był brak zasilania na czujniki halla). Zakupiłem nowy kontroler, wymieniłem wiązkę w silniku, sprawdziłem czy działają czujniki halla. Niestety po wymianie dalej pojawia się błąd E003 na ekranie i silnik nie...
Witam! Chcę zbudować sobie układ pomiaru prędkości obrotowej z czujnikiem Halla.. Mam jednak problem ze znalezieniem tarczy pomiarowej z odpowiednią ilością magnesów. Czy ktoś może mi zasugerować gdzie mogę coś takiego znaleść?
Od rocznika 89 zaczęły się Mercedesy na tzw. "szerokiej listwie" - czujnik Halla pojawił się w zestawie wskaźników, przy lince predkościomierza - podaje sygnał prędkości na różne ustrojstwa. Sprawdzić łatwo: generuje prostokątny przebieg przy obracaniu linką.
Witam Jako kolejny temat dotyczący naprawy samochodu zamieściłem materiał opisujący moje doświadczenia w zakresie wymiany czujnika prędkości i reduktora czujnika w Lanosie. Taki sam jest również w Nubirze, Lacetti. Natomiast podobny w Matizie i innych samochodach gdzie jest czujnik typu "impulsator". Jeśli nagle wskazówka prędkościomierza przestaje...
Wygląda to na jakiś Motronic Boscha z początku/połowy lat 90-tych. Z tego co pamiętam, to tam największą słabością były ścieżki oporowe TPSa, przez co ECU nie potrafił utrzymać biegu jałowego. Czy to dlatego chcesz utrzymywać jałowe na poziomie 1100rpm? Czy może silnik jest dłubnięty na rozrządzie i potrzebujesz tak wysokie jałowe? ECU steruje tym przez...
Spróbuj przejąć kontrole nad impulsami prędkości i podziel je np przez 2 albo 1.5, kontroler chyba nie do końca ściśle kontroluje prędkość z napędem, sprawdza czy jest prędkość i trzyma ją w ryzach. Chociaż niektóre sterowniki sterują czasem przyspieszania i wtedy przez taki podział prędkości mogą dziać się cuda. Sam prędkość silnika jest brana z innych...
Znalazłem fotkę takiego licznika bez halla i już teraz wiem jak to wygląda. Jeśli koniecznie chcesz z nim jeździć to zostaje zamontowanie czujnika na lince. 982628644 - to numer aukcji allegro żebyś wiedział o jaki czujnik chodzi Jescze dodam że na prędkościomierzu masz podane oznaczenie W=???? i jeśli nie będzie się ono zgadzać z oryginalnym licznikiem...
Moim ulubionym zajęciem w Turcji została jazda rowerem po górach, w okolicach miasteczka, w którym mieszkam. Próbowałem nawet zrobić interes, oprowadzając turystów, coś w rodzaju: „Okolice Alanyi widziane z siodełka rowerowego”. Jednak zabrakło mi determinacji i obawiam się odpowiedzialności za możliwe konsekwencje jakiegoś ewentualnego wypadku ze zwiedzającymi....
Nie wiem na jakim napięciu to działa ale np. taki znalazłem działa od 4V do 24V - SS361CT nóżkami pasuje i jest na portalu na literę A. Dwa magnesy muszą być bo raz jest stan wysoki a raz niski generowany.
Jestem w trakcie budowy szlifierki taśmowej. Silnik jaki wybrałem pochodzi z nowszej pralki (szczotkowy ok 400W). Plusów jest kilka: -Można płynnie i precyzyjnie regulować prędkość od ok 400rpm do 19000rpm przy użyciu układu z triakiem (ściemniacze itp). Próbowałem a prędkość mierzyłem laserowym czujnikiem -Można wykorzystać odczyt prędkości z czujnika...
Poglądowy projekt dotyczący pomiaru prędkości z użyciem czujnika Halla oraz z wykorzystaniem przerwań znajduje się pod poniższym linkiem: https://circuitdigest.com/microcontrolle... Rodzaj czujnika nie jest aż tak krytyczny, można zastosować gotowe dostępne moduły - najlepiej wybrać taki, który będzie łatwo zainstalować.
to jest czujnik halla sprawdza się tylko oscyloskopem
W tym samochodze jest stosowany czujnik prędkości obrotowej silnika (inukcyjny),jak i czujnik położenia wałka ,chyba hallotronowy. Nie mam w dokumentacji czy to jest hallotron szczelinowy czy zbliżeniowy. Powinien być od strony napedu rozrządu
Najprawdopodobniej czujnik halla, miałem bardzo podobnie
Witam Opiszę tutaj jak naprawić błąd ERROR 28 w rowerze el. TELEFUNKEN. Rower Telefunken Multitalent z wyświetlaczem ANANDA oraz kontrolerem MC5-B0 ANANDA. Od kilku dni borykałem się z naprawą roweru elektrycznego marki Telefunken. Usterka objawiała się wyłączaniem wspomagania po kilku przejechanych metrach i wyświetlaniem błędu ERROR 28 ROWER I WIDOK...
Dobrze by było wysymulować działanie czujnika halla jeżeli taki tam wystepuje, takim sposobem już byś wiedział czy licznik czy czujnik. Mógłbyś mi podpowiedzieć w jaki sposób mógłbym wysymulować działanie czujnika halla ?
Niewątpliwie kolejność zboczy jest kluczowa: przy innych (oba zbocza A w czasie, gdy stan B się nie zmienia - nieważne, czy B jest wtedy L, czy H) nie da się rozpoznać kierunku obrotu (chyba, że mierzymy czasy i wiemy, że np. przy obrocie w prawo czas między zmianą A z H na L, a zmianą B z L na H jest dużo krótszy, niż odwrotnie, a przy obrocie w lewo...
https://obrazki.elektroda.pl/3683213300_... Witam wszystkich, Tym razem chciałbym zaprezentować unowocześnioną, bezprzewodową wersję prędkościomierza/licznika kilometrów do roweru, który umożliwia również pomiar temperatury otoczenia oraz odczyt czasu bieżącego. Jest to rozwinięcie wersji licznika prezentowanej w tym wątku: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
więc pisałem dlatego o czujniku Halla:) Zakładając ze wieje dość ostro koło wykona 5 obrotów czyli 5x20 impulsów a czujnik Halla zmieni tylko czas między stanami. Mając czas i obwód koła m/s łatwo obliczyć. Zbocza uruchomią timer i zatrzymają go. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Sterownie prędkością odbywa się poprzez manetkę z czujnikiem Halla. Może nie rzuca się w oczy bo przewodów na kierownicy jest mało.
Panowie, bardzo dziękuję za odpowiedzi! Dużo się dowiedziałem. Tak jak podejrzewałem, na schemacie który podał kolega Kudziolek "wirówka" ma oznaczenia L090. Czyli do tego separatora doprowadzone jest zasilanie po stacyjce. Potem idzie sygnał aktywacji, a wraca prędkość obrotowa z czujnika Halla. Wystarczy, że ten czujnik padnie i jest po zabawie. Nie...
Nie mylić halla z halotronem dwa różne urządzenia . Halotron bańka szklana wykorzystuje zjawisko zmiany strumienia magnetycznego,sygnał z niego to fala protokątna,wykorzystywany jako nadajnik prędkości samochodu w nowych systemach jako nadajnik ABS. Czujniki tego typu są kilkakrotnie tańsze od poprzednich indukcyjnych.
Jeżeli w sterowniku prędkości silnika , to czy to nie będzie np czujnik Halla ? wyprowadzenia sugerowałyby coś podobnego . Kropka przy 1 (Vcc) , 2 - Out , 3 - GND . Oczywiście miałoby to sens , gdyby całe pudełko było blisko koła z magnesem
Potrzebuję uzyskać 8 impulsów z czujnika Halla na obrót koła, w którym są 4 magnesy. W tej chwili po prostu zaniża mi prędkość o połowę. Mój pomysł, w którym użyłem 2 czujniki Halla bipolarne nie wypalił. Musiałbym za pewne jeden z nich opóźnić w jakiś sposób. Drugi pomysł jest taki żeby użyć 2 czujników unipolarnych, z których jeden by czytał biegun...
Witaj to nie czujnik czujnik halla lecz zwykły cherkon- latający magnesik który jest w skrzyni zwiera styki w tym jak twierdzisz czujniku halla - polecam rozebrać stary czujnik halla masz zamontowany w aparacie zapłonwym
Dzięki Jarkon2, ale trafem zajmę się później. Ruchome rzeczy są badziej przekonywujące ;) To co potrzebuję na teraz to mam. Impulsy z czujnika Halla będę zliczał sprzętowo więc pomiar prędkości będzie dokładny. Zobaczę najpierw z jedną cewką i następnie z dwiema... Jeśli wirnik będzie przyspieszał to będzie to krok w stronę PM.
Fajny projekt i profi wykonanie gratulacje. Napisz coś o enkoderze to fabryczna konstrukcja czy sam go budowałeś na czujnikach halla? Rozdzielczość 4096 na obrót? Co to znaczy sterowanie prędkością przez dodanie zakłócenia?
To tak najpierw w programie trzeba by zrobić 3 bloki . 1) Na podstawie impulsów z czujnika Halla wyliczyć prędkość obrotową Na podstawie odczytu napięcia z potencjometru wyliczyć prędkość zadaną. 2) Te dane podać na regulator PI . 3) Wartość wyjściową z regulatora PI zamienić na impulsy sterujące serwem. Tak bym to widział .
Pamiętaj tylko, że jedno koło w górze kręci 2x szybciej jak drugie stoi na ziemi. Co do czujnika na skrzyni - obstawiam, zo to nie od prędkości auta (dla "Ciebie" jest linka a ECU nie potrzebuje jej znać.) Z kolei jak jest na wtrysku, potrzebuje znać pozycję wału korbowego i mysle ze to właśnie czujnik halla.
Żaden silnik nie jest prosty do sterowania jak ma sterować czymś a nie tylko się z czymś kręcić. BLDC jak sama nazwa mówi to silnik prądu stałego tylko, że z "usuniętym" komutatorem. Podstawowa różnica po między BLDC ze śledzeniem sygnałów w uzwojeniach a z czujnikami Halla jest taka, że w drugim przypadku masz dużo dokładniejsze dane o położeniu wirnika...
Jak masz aparat a czujnikiem Halla, to nie ma problemu. Będzie działać.
mierzyć częstotliwość tych pików albo ich amplitudę Dobra idea, zgadzam się, że lepsze to niż tylko pomiar spadku napięcia na kablu, ponieważ niesie ze sobą informację o prędkości obrotowej silnika. Posiadacze benzyniaków mogą pozyskać sygnał prędkości silnika z obwodu pierwotnego jednej z cewek zapłonowych, ale ja nie jestem zwolennikiem zbytniego...
czujnik halla pomiar prędkości pomiar prędkości obrotowej halla delonghi czujnik halla
auris komputer karta zabezpieczona zapisem blaupunkt pobór prądu
Budowa projektora laserowego: kluczowe elementy i technologie Uszkodzony filtr przeciwzakłóceniowy w pralce Samsung - objawy i rozwiązania