Skoro czujnik jest w bloku silnika i cieknie spod niego płyn chłodniczy, to zapewne jest to czujnik temperatury silnika (płynu chłodniczego)...
Jak kupiles auto nowe to co ty wogole robisz na forum i zadajesz dziwne pytania,jedz do sprzedawcy bo takie auto ma byc 100% sprawne. Pogadamy za pare lat dopiero jak sie gwarancja skonczy.
jutro wymienie czujnik poziomu plynu Kolego, czujnik temperatury płynu .
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
A orientuje się ktoś jaki koszt łączny takiego zestawu? no i podstawowa kwestia jakiego rodzaju były te zbiorniczki z czujnikiem (łącznie na 2 czy na 3 odpływy), bo były różne montowane w astrze 2, u siebie mam na 3 odpływy, dwa u góry i jeden na dole. Montował ktoś taki zestaw?
witam czujnik jeśli mi się dobrze wydaje to powinien iść jeden przewód na niego i powinien być wkręcony w blok silnika jeśli go odłączysz i dotkniesz do masy silnika wskazówka powinna pójść na max (zapłon włączony) sprawdź czy tak masz ja stawiam na czujnik
A na jakiej zasadzie działa ten czujnik poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym? Mam czujnik od dołu, ale nie działa. W zbiorniczku od spryskiwania szyby jest pływaczek z magnesem i halotron tutaj pływaka nie widzę.
Sprawdź czy po nagrzaniu silnika przewody płynu chłodzącego od termostatu są wszystkie o podobnej temperaturze, można się poparzyć więc radzę to robić ostrożnie. Jeśli jeden z nich będzie o znacznie innej temperaturze to masz winowajcę. Sprawdź na tzw. krótko, czy działa wentylator. Jeśli tak a nie załącza się on przy wysokich temp. płynu to możesz...
Czujnik temperatury zewnętrznej ten w zderzaku "żyje własnym życiem" wiec nie należy się nim zbytnio przejmować. Walczyłem i walczyłem i dałem sobie spokój. Szkoda czasu i atłasu.
Uszkodzić komputer - super mało proawdopodowne. Zrobić klasyczne zwarcie - raczej nie. Wtyczki czujników powinny być zabezpieczone przed wodą. Za to woda pięknie spowoduje upływ wysokiego napiecia, ale to po wyschnięciu powinno wrócić do normy. Wszystkie przewody i połączenia związane z zasilaniem cewek i świec odłączyłbym i poczekał w ciepłym garażu,...
Astra g Astra h ?. Nie kojarzę czujnika płynu .
Musisz szukać czujników z nowszych modeli samochodów(np vw t5),ponieważ starsze są tylko przełącznikami-ciśnienie jest albo go nie ma.Czujnik o który ci chodzi jest zamocowany na przewodzie HP klimatyzacji i nazywa się po prostu czujnik ciśnienia układu klimatyzacji. Czujnik wykorzystuje efekt piezoelektryczny, pod wpływem ciśnienia płynu zmienia się...
TEMP Rezystencja Napięcie 0 4800...6600 4,00...4,50 10 4000 3,75..4,00 20 2200...2800 3,00..3,50 30 1300 3,25 40 1000...1200 2,50...3,00 50 1000 2,50 60 800 2,00..2,50 80 270..380 1,00..1,30 110 0,50 Temperatura w *C, rezystencja w Ω a napięcie w V Zródło; własne :D
Zbiornik jest za zderzakiem na dole po lewej stronie (patrząc w kierunku jazdy), sprawdź czy masz w ogóle czujnik, może ktoś włączył sobie w kompie sprawdzanie a czujnika nie ma. Jak jest to zwykły włącz-wyłącz, przerwa w obwodzie itp. Osprzęt przy zbiorniku łatwo uszkodzić jak najedziesz na jakieś gałęzie czy inne śmiecie.
Nie świeci się żadna lampka a ten czujnik to czujnik temperatury płynu chłodniczego
Zamontuj czujnik ze starego zbiornika, nowy czujnik jest uszkodzony.
W tych astrach to nie czujnik poziomu płynu , ale pływak w zbiorniku wyrównawczym zatapia się na dnie i z tego powodu wywala komunikat o niskim poziomie. Pod zbiornikiem wyrównawczym jest wtyk do czujnika poziomu , jest to zwykły kontaktron , więc bardzo łatwo go sprawdzić (jeżeli wiesz o czym piszę ).... :D
O ile dobrze pamiętam są tam 2 czujniki jeden na wentylator drugi na wskaźniki, 107 stopni na płynie chyba załącza 1 bieg wentylatora.
ale jak myślisz przestanie się tam sączyć płyn?
Diagnostyka jak już koledzy napisali. Ja do tego dołożę sprawdzić dokładnie bezpieczniki i wiązkę oraz wtyki do modułu bo niestety gniją. Spróbuj odłączyć na chwilę wtyczkę od czujnika temperatury płynu i zobacz czy wystartują wentylatory.Powinny jeśli zasilania są OK.
Z tego co udało mi się wyczytać ze schematów to sprzęgło powinno być sterowane z modułu wentylatorów który znajduje się pod zderzakiem przy zbiorniku płynu od spryskiwaczy, na ile to się sprawdzi to nie wiem bo rożnie to bywa :D
sprawdż czujnik temp. płynu chłodzącego
Zobacz czy czujnik cisnienia w chłodnicy klimy jest ok,oraz czy przewody sa całe(trzy żyły)od czujnika.
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
Odepnij czujnik na zbiorniczku i zobacz czy się świeci kontrolka później spróbuj zewrzeć piny może to tylko czujnik poziomu jeśli nie to diagnostyka komputerowa powinna coś podpowiedzieć .
1. czujnik 2. brak płynu 3. gdzieś jest dziurka 4. zatkany układ
Ster silnika, kable, moduł chłodzenia, czujniki ciś. od klimy i temp płynu. Myślę że jeszcze jedna sprawa, a mianowicie stacyjka może nie rozłączać zasilania i takie cyrki mogą być.
Możliwe. A tak apropos może kolega szanowny mi podpowie jak sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego w Astrze H?
czujnik temperatury płynu w bloku sprawdź... jak jest walnięty to za dużo paliwa podaje i jest taki efekt ze bryka może nie zapalić .... z poluzowaniem wydechu dobry pomysł.
Nie mam schematu Combo, ale w Astrze czarny kabel idzie właśnie na czujnik. Z tym, że to ten czujnik po prawej, który u ciebie wygląda na uszkodzony.
-> teodor 76, w serwisie mówili o czujniku temperatury płynu chłodzącego a nie zasysanego powietrza i to właśnie wydaje mi się dziwne, stąd moje pytanie czy to możliwe i czy ktoś się z tym spotkał zeby czujnik temp. płynu powodował takie kłopoty?
a może poprostu czujnik temperatury płynu chłodniczego ma przekłamanie?
Jak sprawdzić czujnik poziomu płynu chłodzącego czy jest dobry czy zepsuty.
Jest on w kolektorze ssącym od strony rozrządu Czujnik temp. płynu w kolektorze ssącym???
chcesz palić bezpośrednio na gazie na co dzień??????? jeśli wcześniej przełączał szybciej to prawdopodobnie problem z termostatem,brakiem płynu,czujnikiem temperatury reduktora.
mam problem z oplem astra 1.7 td 96 r wywala mi korek od zbiorniczka z płynem chłodniczym? wentylator i termostat są ok nowa chłodnica i czujnik temperatury co robić??
Witam.Z pewnością masz zbyt niski pozim płynu hamulcowego,więc go uzupełnij.Niski stan płynu powoduje zwieranie czujnika pozimu płynu w zbiorniczku na pompie hamulcowej.Pozdrawiam.
Wymień czujnik zegara jednowsówkowy .
Wskaźnik temperatury płynu jadąc po mieście wskazuje z 45 stopni , po czym włącza się wentylator. Termostat puszcza duży obieg przez chłodnice to już sprawdzałem . Co może być przyczyną wskaźnik ? , czujnik ?
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Bartek udzielił Tobie konkretnej odpowiedzi
autoas masz rację, wpierw należy zrobić diagnostykę. Co do wtyczki o którą pytałem to prawdopodobnie wtyczka jest od czujnika poziomu płynu do spryskiwacza.
a czujnik od chlodnicy sprawdzales?
Witam! Czy błędy P0115, P1115 i P1116 (wszystkie odnosnie czujnika temperatury plynu chlodzacego) dotycza TYLKO I WYLACZNIE usterki czujnika dajacego sygnal do ECU, czy moga tez wskazywac na bledy innego czujnika, jak np. tego na zegary, czy tego na chlodnicy? Pozdrawiam
Należało by sprawdzić czy termostat nie jest ciągle otwarty i czy płyn krąży po dużym obiegu, tzn. sprawdź wszystkie węże od chłodnicy ( szczególnie te u dołu ) czy nie są ciepłe jakąś chwilę po uruchomieniu zimnego auta, nie powinny się grzać do momentu otwarcia termostatu (powyżej ok. 80 stopni ). Podczas jazdy pęd powietrza mocno wystudza chłodnice,...
Ja bym zaczął od czujnika temperatury płynu chłodzącego. Nie wiem jak to wygląda w Astrze F, ale u mnie zawiódł ów czujnik i były takie cyrki. Jak tylko było trochę mrozu, koniec z odpalaniem. Na jego podstawie komputer regulował dawkę paliwa na rozruch.
nie ma błędów, zasysanego? to ten w odmie niedaleko przepustnicy? obok pojemnika płynu do wtryskiwaczy?
Jest sekwencja założona. A ile jest czujników temperatury płynu chłodzącego? Bo wymieniłem czujnik na termostacie i czujnik na chłodnicy, a przed termostatem jest jeszcze jeden czujnik i nie wiem czy on też jest od temperatury
Czyli czujnikiem zejdzie wszystko z silnika, nagrzewnicy itd?
Przy dolocie to jest wyciek oleju z odmy,to ten wąż po prawej. Wyczyścić ,wymienić opaskę ,albo podłożyć jakąś koszulkę gumowa.Podstawa filtra to nie oring ale taka specjalna uszczelka gumowa.też prosta robota. Jeszcze lubi puszczać czujnik oleju. Łopele też lubią popijać olej.
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
Ilość płynu nie ma nic do rzeczy.
Ale z tym DrainBack to tez tak tanio nie jest, ja akurat mam ups od pieca i go podłączyłem to sterownika solarów, a jak dłużej nie będzie prądu ok 2 godzin załancza sie agregat 5kw z ATS :) Ok brak prądu mam rozwiązany w moim wypadku akurat. Przegrzanie? Mam 5m2 grzejników i 300 litrów zbiornik, od 8 do 17 nagrzeje do 55-60 stopni, ale z ciekawości...
Witam Panowie może głupie pytanie zadaje ale nie mogę zlokalizować czujnika temperatury płynu chłodzącego, tego co odpowiada za wskazania na liczniku, pacjent to Opel Astra II G 1.7 CDTI 2006r Pozdrawiam
Czujnik wymieniłem. Okazało się, że potrzebna była również wymiana termostatu + nowy płyn chłodniczy! Od tej pory koniec problemów z temperaturą... Pozdrawiam :)
Wygląda jakby albo płyn chłodzący albo olej PAG dostawał się się poprzez wtyczki i kable do wtyku sterownika. Odpinaj po kolei wtyczki z czujników i patrz co się w ich gniazdach dzieje (czujnik temperatury cieczy, czujnik ciśnienia klimy etc.)
Po dłuższych przebojach z Astrą, wymieniłem czujnik płynu chłodzącego (koszt do 20 zł za podróbkę) i jest znaczna poprawa w odpalaniu. Może komuś się przyda Pozdr
Czy da sie zamontowac do mojej astry czujnik poziomu płynu chłodzacego?? przy zbiorniczku wyrównawczym zaówazyłem niepodpięty do niczego orginalny przewód czy on do tego służy? dodam ze w aucie mam zamontowany licznik od calibry 2,0 8v ktora w standardzie miala takie czujniki montowane, wiec sa tam niezbedne kątrolki.
egr i tak niema nic do gotowania się, tak samo sondy lambda, niema się co nad głupotami tu rozwodzić jak się go tuje to: albo się nie włącza wentylator bo czujnik/bezpiecznik/przekaźnik/wentylato... uszkodzony albo UPG się kończy albo zapowietrzony układ chłodzenia albo termostat uszkodzony albo pompa wody rozleciana (bardzo rzadki przypadek) ja już pisałem...
Gdzie w okolicach cewki zapłonowej (modułu Dis) masz czujnik temperatury silnika? W mojej astrze 1.6 8v 1999 silnik x16szr czujnik jest jak patrzysz na silnik po lewo poniżej przepustnicy w kolektorze ssącym przez który przepływa płyn chłodzący. Wtyczka dwupinowa kolory przewodów to niebieski i różowy. Wychodzi chyba z wiązki tej co tps itp a także...
od czego jest ten czujnik na dwa piny co wpinam na zakrętkę od zbiornika płynu chłodzącego od kontrolki poziomu płynu kabel i wpięty w plastikową wtyczkę ale od niej nic dalej nie idzie jak 3 pin to korektor oktanowy, z jednej strony na plastikowej zaślepce (w środku jest opornik) jest napisane 95, z drugiej 98. Jak 10pin to złącze diagnostyczne
Co do nierównej pracy silnika po odpaleniu to jest stały ból astry zgazowanej. Przyczyną jest najczęściej czujnik temperatury silnika(nie temperatury płynu). Spróbuj go wymienić koszt około 25 zł. Pompkę paliwa- to powinieneś sprawdzić ciśnienie .
Dioda jest w jednym z obwodów które powodują zapalenie kontrolki od hamulców tylko nie wnikałem w którym konkretnie. Może to być czujnik od hamulca ręcznego lub od poziomu płynu hamulcowego.
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
sprawdz czujnik temperatury powietrza zasysanego i czujnik płynu chłodzącego w kolektoże dolotowym być może podają błędne informacje
Takie skakanie nie jest prawidłowe. Generalnie silnik nagrzewa się równomiernie, stopień po stopniu, zawahanie może być w momencie otwarcia termostatu, potem grzeje się aż do włączenia wentylatora. Zobacz na to że temp płynu jest niższa niż powietrza. Wiarygodność tego "testera" jest porażająca. 🤣 Poza tym diadnozowanie po statycznych obrazkach?
Rozumiesz co się do Ciebie pisze? Rozumiem....! http://obrazki.elektroda.pl/7407648000_1... Czyli Pin 1 Biały-Zielony Check Control Masa PIN 24 Czujnik zużycia klocków hamulcowych W przypadku nie podłączania czujnika zewrzeć z masą PIN 25 Brązowy-Żółty Czujnik poziomu płynu spryskiwacza W przypadku nie podłączania czujnika zewrzeć z masą
Co do kostek przy zbiorniku płynu do spryskiwaczy to jedna jest do czujnika poziomu plynu - mozna sobie go zalozyc a druga niestety nie wiem do czego. Urządzenie pod lewym błotnikiem (konkretnie między zderzakiem a nadkolem) to układ sterowania chłodzeniem silnika i klimatyzacji (jesli masz). Jeśli czasem sobie rozbierasz te okolice auta, to zabezpiecz...
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Witam ! Mam problem z wentylatorami chłodnicy w Astrze II 1,7 diesel z 2003 roku. Po włączeniu zapłonu po chwili włączają się oba wentylatory na chłodnicy, po wyłączeniu zapłonu wenylatory wyłączają się dopiero po około trzech minutach. W związku z tym mam pytanie gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego odpowiedzialny za załączanie...
Albo kat wycięty i sprzedany bo one mają dobre ceny. Dodano po 1 A co do czujnika temperatury to zdejmij tylko wtyczkę i zobacz czy płynu nie ma. One często tak padają.
Witam od jakiegoś miesiąca w mojej Astrze h 2004 r. pojawia się na wyświetlaczu "płyn chłodniczy sprawdzanie". Dziś pojawił się "klocki hamulcowe sprawdzanie". Na trasie 25 km po kilka razy. Płyn chłodniczy w normie. Klocki też ok. Czy to jakiś czujnik? Miał ktoś taki problem. Dzięki z góry za pomoc
Wszystko co związane z pracą silnika (nie jestem mechanikiem i nie znam tego interface), a najlepiej nagrać filmik przy rozruchu i podczas rozgrzewania i nagrać tabele z: prędkości obrotowej, temperatury powietrza i płynu (tu może być więcej niż jeden czujnik), przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, czasu otwarcia wtrysków, pracy sondy lambda, EGR jeśli...
rico37p sprawdze twoją propozycje wymiany chłodnicy bo jedynie tego nie patrzylem bo termostat , uszczelka, pompa czujnik, nic nie pomogło
Przepraszam że troszkę odgrzebie temat, mam identyczny problem nie załącza mi się wentylator w Astrze H 1,6 benzyna. Jak włączę klimę wentylator działa. Moje pytanie brzmi gdzie znajduje się czujnik temp. odpowiadający za włączenie wentylatora. Jakie są progi temp. załączania biegu 1 oraz 2 wentylatora? temp. płynu osiąga 92st. a wentylator się nie...
Jesteś pewien, że silnik się grzeje? Może wentylator się nie włącza, bo temperatura silnika jest prawidłowa, a tylko wskaźnik pokazuje nadmierne podgrzanie silnika. Jeśli masz wątpliwości zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury (zakładam, że poziom płynu jest dobry). Pozdrawiam.
Witam. Z twojego opisu problemu niewiele da się zrozumieć ale mniejsza o to, a więc piszesz że ci płynu w zbiorniczku ubywa i że na skrzyni biegów jest tłusta plama i ta plama to niby płyn z twojego opisu tak właśnie wynika ,ale przejdźmy do rzeczy: -po pierwsze ta tłusta plama na skrzyni to chyba (a raczej na pewno olej) płyn nie zostawia tłustych...
Witam. Szczerze mówiąc jeśli czujnik temp silnika ( zimny płyn chlodzący najlepiej po nocy), Paliwa i powietrza mają wartosci zliżone do temperatury zewnętrznej to te -50st nie maja znaczenia. Pozdrawiam
Witam. Czujnik temperatury płynu chłodniczego do ECU, ten z tyłu też do sprawdzenia, wymiany. Nie wielki koszt.
:) a myślałem o wymianie płynu bo dawno nie był zmieniany, nawet nie pamiętam kiedy zmieniałem ;-) dzisiaj zmieniam jak zmienię dam znać :) pozdrawiam
Hej Rozwiązał ktoś problem z grzaniem się przednich kół a Astrze J.?W moim przypadku wymieniłem tłoczki na stalowe, nowe uszczelnienia, klocki chodzą luźno w zacisku,nowy płyn + odpowietrzenie, sprawdzone czujniki ABS, i nadal po dłuższej jeździe przednie lewe koło robi się gorące. Wychodzi na to że coś z pompą lub sterownikiem ABS ale niewiem... Dzięki...
Dla silnika jest inny czujnik niż dla sterownika. Opisz więcej czy samochód ma gaz, czy nie ubywa płynu czy nie kopci za mocno. Zapala się check?
a może masz za mało płynu hamulcowego, czujnik mógł zostać uszkodzony lub rurki są pogniecione. a hamulce dziają ?
Witam, Czy udało się znaleźć jakieś schematy? Moja astra zaczęła wyświetlać błędy z abs, esp później z czujnika map, następnie niski poziom płynu hamulcowego, serwis i przestała działać szyba w drzwiach kierowcy, a później przestał zapalać. kontrolki gasną po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruchu. Podejrzewam uszkodzenie BCM. Próbowałem odczytać...
Witam, nie możesz odkręcać korka jak płyn jest gorący bo wtedy spada ciśnienie w układzie i płyn gwałtownie zaczyna wrzeć. Podjedź do diagnosty niech Ci sprawdzi ten układ (termostat, czujniki itp.). Może tym odkręcaniem korka sam zapowietrzyłeś układ.
A to ciekawy przypadek. To jakby efekt niewłaściwej dawki paliwa, zalewa się albo ma za mało. Parametry z czujników mierzyłeś czy podglądałeś w Tech2 ? Bo może w danej chwili cz.t. płynu albo dolotu "oszukuje". Trzeba by podejrzeć przebiegi.
witam ja mam taki problem ze jak jade w trasie to mam temp. ponizej 90 a ja jade w korku to mi wzrasta do 100 stopni chwile potem wlacza sie wiatrak i teraz pytnie czy padl mi czujnik i nie wlacza 1 biegu wiatraka czy termostat ?
Witam Jak na razie wymieniony został czujnik temperatury płynu chłodzącego. Poprawiło się ale niestety jeszcze coś innego jest wadliwe. Do wyboru mamy pierwszą sondę lub cewki zapłonowe. Ma ktoś pomysł jak znaleźć wadliwy element? Pozdrawiam
czu zbiornik płynu jest z prawej strony silnika za zbiornikiem od płynu do spryskiwaczy?:?:. Jaki płyn mam dolać ? mam nadzieję ze jak doleję to nie bedzie szybko ubywał. tak to ten duży zbiornik pomiedzy tym od spryskiwaczy a kielichem amortyzatora i ma on żółty korek wlewu, najlepiej to spuść stary płyn i wlej nowy np. Dynagel 2000, bo nie wiadomo...
Witam, mam problem z Astrą która nie pali jak się rozgrzeje, a działa bez problemu na zimnym. Ostatnio podczas jazdy słabnie i nagle ją odcina gaśnie, na komp. pokazuje wypadanie zapłonu, cewka nowa Delphi, świece nowe, czujnik położenia wału i wałka rozrządu wymienione, przekaźnik pompy paliwa zmieniony. Jak się rozgrzeje to nagle gaśnie i już nie...
Egr został rozłączony. Mechanik twierdzi ze wtryski mogły się zawiesić. Auto na ciepłym pali na dotyk. Wlaliśmy płyn czyszczenia wtrysków.
Witam ponownie.Po diagnozie mechanika że to 99% cewka.W piątek wymienił mi ją na cewkę DELPHI.Wyskakiwał mi też błąd poziomu płynu chłodzącego i mechanik wymienił mi czujnik(nie jestem pewny na 100%).Jak się okazało ani cewka ani czujnik nie był trafioną diagnozą.Co to może być innego w obu przypadkach? Aha przy wymienia cewki świece zostały te co w...
bardzo śmieszne..... kolega wyżej dobrze mnie pokierował wąż tryskając płynem zalał ten czujnik i był zaśniedziały wyczyściłem i hula.... wielkie ukłony dla tego pana (elektrit )
Jak ma pokazywać spalanie, to i tak czyta impulsy z wtryskiwaczy. Impulsy mam pociągnięte z ECU i wszystko działa jak należy, ale potrzebuję odczytać m.in. temp płynu chłodzącego, tak by móc ustawić w UKP alarmy przekroczenia ustalonego progu.
Ja widziałem już te ciepłe starty ale wraz z przesyłką to jest jakieś 70zl. gdzie w domowych warunkach można to wykonać za 5zl i mieć satysfakcje:) Kolego ładujesz opornik szeregowy w czujnik temperatury płynu zwierany stykiem zwiernym sterowanym z alternatora i wszystko. Proszę nie proś o więcej bo kosz.
Moze maly brak Płynu hamulcowego ewentualnie klocek sie nie rowno sciera w prawym kole i pokazuje to na czujniku. tyle z mojego doswiadczenia
Witam-- trzeba sprawdzić cewkę zapłonową czy nie ma przebicia do masy(może jest zachlapana błotem można w nocy odpalić i sprawdzić przy raptownych dodaniach gazu czy iskra gdzieś nie przeskakuje) kolejna sprawa to czujnik temperatury płynu chłodzącego może złe wskazania przesyła na zimnym silniku do komputera
Uszkodzona uszczelka może mieć taki wpływ na temperaturę i pracę wentylatora? Termostat sprawny, ECU również był sprawdzany i jest git termostat także silnik nagrzewa się dobrze. Tylko że często dochodzi do 94-95 stopni i non stop włączający się wentylator nawet przy 40/60 stopniach... nowy płyn czujnik temperatury tez sprawny. To wina uszczelki?
Witam serdecznie. Kilka lat temu uzyskałam fachową odpowiedź, na którą nikt ze znajomych mechaników nie wpadł. Teraz też szukam fachowej informacji. Co prawda jeszcze nie podłączono komputera, bo muszę gdzieś kogoś takiego poszukać, kto ma taki program. Zapytam. Problem dotyczy mojej starej pszczółki Opel Astra II. Po wymianie przegubów w lewym przednim...
płyn w normie olej też ale świeci się che-ck engine moc spadła skacze temperatura na zegarze myślę że to ma związek z czujnikiem cieczy chłodzącej (termometr wewnętrzny) wymienię go i zobaczymy co dalej. pozdrawiam użytkowników opli.
astra płynu czujnik poziomu płynu astra astra czujnik płynu chłodzącego
triak przekaźnik sterowa optotriakiem tauron bilansowanie
obciążalność prądowa przewodów obciążalność prądowa przewodów
Pulsująca kontrolka nawiewu powietrza po załączeniu sterownika Pulsująca kontrolka nawiewu powietrza w sterowniku ST-72