Jeden podwójny, 4 pinowy czujnik w króćcu górnego węża chłodnicy, z żółtym paskiem
Możliwe że problemem jest przepustnica a po części czujnik temperatury płynu w układzie chłodzenia ten przy termostacie. Ogólnie bez diagnozy na komputerze ciężko stwierdzić.
Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
wkrecony z tyłu glowicy, dla łatwiejszego rozumienia z przeciwnej strony rozrządu 2 pinowy
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
Możesz napisać, skąd ecu bierze info, kiedy ma włączyć wentylator chłodnicy i co to jest za czujnik przy chłodnicy, o którym pisze autor postu. Z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, znajduje się w okolicach termostatu. Sygnał pobierany jest do komputera silnika i odpowiednio obrabiany. Gdy wartość z czujnika zgodzi się z wartością zapisaną w pamięci...
Na chłodnicy przy sprawnym termostacie może być inna wartość temperatury. Czujnik mierzy temp na wyjściu z głowicy i tu należało by ją zmierzyć i porównać z wartością wskazywaną. Ewentualnie zdemontować czujnik i zanurzyć na kilka minut w cieczy o znanej temperaturze np włożyć do gotującej się wody (98-100 C)
Jeżeli w czwartek było dobrze to też stawiam na termostat prawdopodobnie się zaciął a jak już będziesz go wymieniał to wykręć ten czujnik co wcześniej pisałem i też go przeczyść , to jest czujnik w obudowie termostatu wkręcony.
Zależy jaką termostat ma temperature otwierania,...po wymianie płynu nic nie powinno się zmieniać jak przed wymianą,..jak ci się otwierał na 90 stopni to tak powinien,..możliwość jest zapowietrzenia układu chłodzenia ale jeżeli nawiew dmucha gorącym powietrzem to powinien być odpowietrzony,....czy napewno dobry jest czujnik temperatury?
Aby wymienić czujnik temperatury silnika bez uronienia kropli płynu chłodzącego, trzeba w układzie chłodzenia wytworzyć podciśnienie. Do tego celu mam specjalnie dorobione nakrętki zbiornika wyrównawczego do różnych modeli. Po wlaniu ropy do zbiornika, najlepiej spuścić całe paliwo ze zbirnika i zalać nowe.
Witam wszystkich jako nowy na forum i pozdrawiam. Chcę w swoim Lanosie zrobić czujnik obecności płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Pytanko do Was jak to zrobić, od czego można zaadoptować czujnik i na jakiej zasadzie ma on działać (pływak, czy lepiej jakieś sensory?). Chcę to zamontować dla spokoju eksploatacji i bezpieczeństwa silnika. Pozdrawiam Jacek
Na jakiej zasadzie działają czujniki płynu chłodzącego w samochodzie? Chodzi o to jakie wartości elektryczne mogą być na wyjściu czujnika? Czy oprócz przejście/przerwa (rezystancja) może być inna wartość na przykład pojemność lub napięcie?
jeśli przy odpalaniu bulgocze to masz zapowietrzony układ, jeśli masz c14nz to w kolektorze dolotowym masz czujnik temperatury płynu, wykręć go powoli, może wypłynąć trochę płynu i przy okazji ucieknie powietrze z układu, jak będziesz miał jakieś problemy to pisz na priv
Są 2 znane mi sposoby. WYmiana zbiorniczka na MB i grzałka wbudowana z układu chłodzenia silnika. W dnie umieszczamy 2 świece żarowe połączone szeregowo coby się nie przepalały za często i robimy instalacje do tego. Czujnik strikte nie musi być w płynie wystarczy przyczepiony do zbiorniczka. Policz energię potrzebną do podgrzania to ci pomysła lusterek...
Jeżeli czujnik jest sprawny to poziom płynu opada, innej możliwości w tym aucie nie ma. Termostat puszcza obieg na chłodnicę przy 105 stopniach C, jest wspomagany grzałką więc może szybciej jeśli sprawna. Wskaźnik trzyma pion w zakresie 75 do 115 stopni C, pozej szybko leci w prawo naczerwone pole. Przy sprawnym układzie chłodzenia po zgaszeniu gorącego...
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
witam, slyszeliscie moze o takim urzadzeniu? jak ono sie fachowo nazywa?
Tego drugiego czujnika może nie być. No i tego nie rozumiem - Problem z odpaleniem, gdy jest zimny, przy minusowej temperaturze. Diagnoza: uszkodzony czujnik płynu chłodzącego. Czujnik nr 1 pokazuje np. 23 stopnie. Czyli na dworze jest minus a czujnik pokazuje plus 23 stopnie ? Drugi czujnik stosowany jest gdy układ chłodzenia posiada dodatkową pompę...
-trzeci czujnik jest wciskany do chłodnicy również zabezpieczany taka zawleczka A za co odpowiada ten czujnik? Przypuszczam że że ma związek z wentylatorem i jeżeli on jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora, to przy tej uwadze dwa czujniki są takie same ten nad skrzynia i w chłodnicy więc je też podmienialiśmy i zakładam, że efekt był taki sam,...
Czy ktoś może poratować schematem lub radą? Odepnij czujnik na termostacie- powinien odpalić wentylatory jeśli sterowanie jest OK. https://obrazki.elektroda.pl/3961217600_... Bezpieczniki MF1 (MaxiFues) i F21: https://obrazki.elektroda.pl/9142927200_... https://obrazki.elektroda.pl/6876301000_... 8...
Renault Ceres 95 X. Witam, mam problem z ciągnikiem Renault Ceres, a mianowicie podczas prac polowych po jakimś czasie na wskaźniku rośnie temperatura płynu chłodniczego i zaświeca się kontrolka STOP. Płyn w chłodnicy nie jest gorący, bo sprawdzałem. Czujnik temperatury wymieniony, ale objawy nie ustały. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc i podpowiedź....
To są typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub pęknięcia w głowicy. Przy wysokich prędkościach wentylatory nie są potrzebne do schłodzenia płynu. Wg mnie typowym objawem uszkodzonej uszczelki (przedmuchu do układu chłodzenia) jest podnoszenie się płynu, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym, po uruchomieniu zimnego silnika. Wtedy zamknięty...
Prawdopodobnie zagotował się płyn w układzie chłodzenia i na pływaku osadził się kamień, A z czego niby ten kamień miał się osadzić? wina leży raczej w kiepskiej jakości zamienniku. Sam czujnik łatwo sprawdzić przykładając mu magnes. Jak komunikat zniknie to czujnik sprawny a wina leży w pływaku.
Miałem takie błędy i zapalony Check: https://obrazki.elektroda.pl/8077706000_... Chciałbym rozpocząć zabieg weryfikacji sprawności sond (są dwie) oraz zabieg czyszczenia katalizatorów (są dwa). Z takimi błędami auto niegdyś nabyłem. Nie wiem, czy katalizatory nie zostały wycięte wewnątrz. Gdy robiłem tłumik całość wydaje się nie spawana,...
1. czujnik 2. brak płynu 3. gdzieś jest dziurka 4. zatkany układ
Problem polega na podwyższonym ciśnieniu (?) w układzie chłodzenia. Audi A3 1.6 o oznaczeniu silnika BFQ. Problem polegający na zbyt wysokiej temp. układu chłodzenia, oscylującej w granicach 110 st. Temperatura otwarcia tego termostatu wynosi 105 stopni. Termostat nie otwiera się mimo zadanej temp. otwarcia. Jest on w tym silniku sterowany elektronicznie....
Wszystkie w zasięgu wzroku na krućcu wodnym, lub na przewodach układu chłodniczego czy też przepustnicy. Któryś czujnik może wykazywać inną temperaturę silnika wobec temperatury zewnętrznej , wówczas źle dobiera ssanie-dawkę wtrysku. Profilaktycznie wyczyścić Map Sensor, wtyczki wtrysków. Poziom płynu chłodzenia poprawny, korek na zbiorniku sprawny,...
Witam, Posiadam Skodę Octavię Mk1, 2002 rok, 1.6 benzyna, kod silnika AVU, BFQ. Czekając w korku w zeszłym roku zauważyłem, że temperatura przekracza 90 stopni. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę i zauważyłem, że wentylatory się nie obracają. Jeśli włączyłem klimatyzację, zaczęły się obracać. Podczas diagnozy zauważyłem, że termostat, który jest kontrolowany...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Czujnik temperatury płynu chłodzącego może to to bo jak właczam silnik to przez jakieś 2 km świeci się kontrolka od chłodzenia na niebiesko potem gaśnie
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Wiem że przy PP2000 nie ale chcę zobaczyć jakie wyposażenie miałem przez fabrykę przewidzianą:) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Charakterystyki pojazdu Model406 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Data Początku Gwarancji01.01.1990 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP...
Przepraszam że troszkę odgrzebie temat, mam identyczny problem nie załącza mi się wentylator w Astrze H 1,6 benzyna. Jak włączę klimę wentylator działa. Moje pytanie brzmi gdzie znajduje się czujnik temp. odpowiadający za włączenie wentylatora. Jakie są progi temp. załączania biegu 1 oraz 2 wentylatora? temp. płynu osiąga 92st. a wentylator się nie...
Czujnik nox był uszkodzony. A drugi błąd to uszkodzony czujnik poziomu płynu chłodzenia w zbiorniku. Zima sól woda i auto świruje Dzięki za pomoc
Ja pracę tego układu przy niekorzystnych warunkach (zimą i przy zachmurzeniach) widzę tak. Panele nagrzewają się - pompka napełnia panele płynem który ma niską temperaturę bo zalegał w rurach łączących zbiornik i panele. Ponieważ masa płynu jest duża czujnik szybko obniży swoją temperaturę i wyłączy układ. Płyn który nie przeszedł przez panel cofnie...
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Tak, o tym zapomniałem, że w samochodach bywa, że wentylator nie jest napędzany stale. Może to być napęd załączany sprżęgłem wiskozowym jak wspomniał kol. karaczan, może to być układ z elektromagnesem. Może się zdarzyć, że czujnik temperatury lub termometr są uszkodzone i pokazują głupoty. To są raczej rzadkie przypadki, ale też to trzeba sprawdzić,...
Witam, na tylnej ściance zbiornika na płyn chłodniczy- musisz otworzyć kabinę. Na pewno?. A nie za głowicą w rurze od chłodzenia egr.
https://obrazki.elektroda.pl/1992652000_... Rys.1. Sprzęt domowego browarnika w trakcie budowy. W ostatnich latach moda na domowe warzenie piwa eksplodowała: coraz więcej osób eksperymentuje z piwowarstwem domowym, które może zacząć się od rozrywki, ale potrafi przerodzić się w prawdziwą pasję. W rzeczywistości proces warzenia piwa...
Witam wszystkich. Ponieważ zainteresowanych rozbudową dogrzewacza, który montowany był m. in. w samochodach Wolswagen Sharan jest dość sporo, opiszę tu jak rozbudować ten właśnie dogrzewacz do pracy samodzielnej bez potrzeby odpalania silnika. Układ ten pracuje u mnie już jakieś dwa tygodnie i jestem z niego bardzo zadowolony. Zalety to ciepły silnik...
witam,zobacz po kilku minutach pracy silnika czy przewód do chłodnicy nie robi się twardy od ciśnienia ,może uszczelka pod głowicą jest zużyta i robi ciśnienie w układzie chłodzenia ,i wycieki.
Silnik prawdopodobnie ma kod ALH.
dość "prosta" metoda odpowietrzania to poluzować opaski węży, nalać do pełna płynu do zbiorniczka, odpalić silnik i zsuwać delikatnie po każdym wężu aż będzie się lać płyn i go natykać i zakręcać opaskę i kolejny i kolejny..., głównie to na wężach do nagrzewnicy (i parownika jak jest gaz) pomaga, ja tak parę razy robiłem jak nie chciało się coś za chiny...
Witam wszystkich. Jako, że zima już daje się we znaki chciałem zainstalować w swoim samochodzie podgrzewacz płynu chłodniczego. Gotowy dostałem na szrocie chyba od Renault. Wpięty w odpowiednie miejsce w układzie chłodzenia podgrzewa płyn w małym obiegu za pomocą trzech świec żarowych. Chciałem do tego dorobić odpowiedni układ sterujący i tu zaczyna...
czujnik temperatury płynu chłodzenia
egr i tak niema nic do gotowania się, tak samo sondy lambda, niema się co nad głupotami tu rozwodzić jak się go tuje to: albo się nie włącza wentylator bo czujnik/bezpiecznik/przekaźnik/wentylato... uszkodzony albo UPG się kończy albo zapowietrzony układ chłodzenia albo termostat uszkodzony albo pompa wody rozleciana (bardzo rzadki przypadek) ja już pisałem...
Przepraszam że podepnę się pod temat - Sharan 2003 rok z D5W - auto po przejściach; jeżdziło już kilka miesięcy a ostatnio rozładowuje klientowi akumulator, załączona pompka paliwa + pompka w układzie chłodzenia po wyłączeniu zapłonu i pada akumulator, sprawdziłem tak na szybko błędy - spalona świeca żarowa, wypiąłem czujnik na podszybiu a nadal pompki...
jaka może być przyczyna pojawienia się komunikatu "CODE 89" w samochodach marki Chevrolet? Komunikat "CODE 89" w samochodach marki Chevrolet najczęściej sygnalizuje problem związany z działaniem układu chłodzenia silnika. Ten komunikat oznacza, że silnik pracuje powyżej optymalnej temperatury i może dojść do przegrzania. Potencjalne przyczyny...
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku? Płyn dolewałem przy odpowietrzeniu tak że jest płyn. Z tym że przy nagrzewnicy z tego odpowietrznika tylko para leci nic zero płynu. Na rozgrzanym silniku po lekkim odkręceniu korka płyn ze zbiorniczka leci, tak że płyn jest na 100%. Dziwi mnie że kontrolka gaśnie po odkręceniu lekkim...
Rysunek : d3ap17np Rysunek : d3ap17np Skrzynka 12 bezpiecznik(ów) kabiny Bezpieczniki A Zasilanie elektryczne Przypisanie F1 SH + akumulatora Blokada kierownicy F12 F2 30A Przekaźnik ogólny (P) - kierunkowskazy - ogrzewana szyba tylna - zestyk stopu - radioodtwarzacz (+KK) - przełącznik ogrzewanej szyby tylnej - wycieraczka szyby - klakson F3 15A Zapalniczka...
płynu chłodzenia czujnik temperatury płynu chłodzenia kontrolka płynu chłodzenia
wymiana kondensatorów zasilacz explorer wyłączać iskra mazda
cyfral cichy dzwonek cyfral cichy dzwonek
Armorin 4 w 1 vs Lowicyn Lakma – która farba lepsza do stali i ocynku? Porównanie właściwości Schemat elektryczny kierunkowskazów Skoda Octavia II – opis, pinout, diagnostyka BCM J519