Jeden podwójny, 4 pinowy czujnik w króćcu górnego węża chłodnicy, z żółtym paskiem
Silnik prawdopodobnie ma kod ALH.
Możliwe że problemem jest przepustnica a po części czujnik temperatury płynu w układzie chłodzenia ten przy termostacie. Ogólnie bez diagnozy na komputerze ciężko stwierdzić.
wkrecony z tyłu glowicy, dla łatwiejszego rozumienia z przeciwnej strony rozrządu 2 pinowy
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
Może trzeba oszukać czujniki ( kontrolki migają te jakie nie podłączyłeś ) bo brak. Z jednej strony logiczne zachowanie bo jak nie ma czujnika płynu chłodzenia to może coś z chłodziwem i nie załączy bo przegrzeje i zatrze silnik, z paliwem tak samo widzi brak. Spróbuj oszukać i za symulować czujniki.
czujnik temperatury płynu chłodzenia
To co pokazałeś na zdjęciu służy do spuszczania płynu. Tam chyba rzeczywiście pomagało wykręcenie odpowietrznika. A czujnik może być bubel jasne.
Czujnik nox był uszkodzony. A drugi błąd to uszkodzony czujnik poziomu płynu chłodzenia w zbiorniku. Zima sól woda i auto świruje Dzięki za pomoc
Ster silnika, kable, moduł chłodzenia, czujniki ciś. od klimy i temp płynu. Myślę że jeszcze jedna sprawa, a mianowicie stacyjka może nie rozłączać zasilania i takie cyrki mogą być.
Jeżeli w czwartek było dobrze to też stawiam na termostat prawdopodobnie się zaciął a jak już będziesz go wymieniał to wykręć ten czujnik co wcześniej pisałem i też go przeczyść , to jest czujnik w obudowie termostatu wkręcony.
Witam Wiem właśnie ze to może być wszystko niestety Ja tankuje na BP lub Shell Świece mam dobrane z katalogu NGK takie w serwisie doradzili swiece wyglądają dobrze tak jak powinny być Ale chce zamienić na oryginalne co wystawiają te cztero elektrodowe W sobotę podmienialem cewke bylo ok Przez trzy dni do dziś znowu czuć brać mocy na pewno znowu będzie...
Ewentualnie sprawdź, czy jest szczelny, uszczelkę czujnika temperatury i opaski. Układ chłodzenia to zamknięty obwód. Jeżeli płyn/woda ucieka to gdzieś jest dziura. .
Wyczyścić zbiorniczek i układ, zalać nowym płynem. Jak osad wróci to olej przedostaje się do układu chłodzenia
No to może wystarczy naprawić żeby działało jak producent zaprojektował? Gorący silnik znaczy ile stopni zgłasza czujnik temperatury płynu?
Witam, Fiat Doblo 223 z dpf, 1.3 62kw 2007r. błędy: - czujnik ciśnienia spalin; - czujnik ciśnienie doładowania; -czujnik temperatury płynu chłodzenia; Turbo po regeneracji, dpf wypalony serwisowo, czujniki ciśnienia spalin 2 nowe różnej firmy, a problem wygląda tak: jak się auto nagrzeje to włącza się wentylator chłodnicy i zaczyna się regeneracja,...
Na chłodnicy przy sprawnym termostacie może być inna wartość temperatury. Czujnik mierzy temp na wyjściu z głowicy i tu należało by ją zmierzyć i porównać z wartością wskazywaną. Ewentualnie zdemontować czujnik i zanurzyć na kilka minut w cieczy o znanej temperaturze np włożyć do gotującej się wody (98-100 C)
Aby wymienić czujnik temperatury silnika bez uronienia kropli płynu chłodzącego, trzeba w układzie chłodzenia wytworzyć podciśnienie. Do tego celu mam specjalnie dorobione nakrętki zbiornika wyrównawczego do różnych modeli. Po wlaniu ropy do zbiornika, najlepiej spuścić całe paliwo ze zbirnika i zalać nowe.
Co w tym dziwnego ? Masz uszkodzony czujnik poziomu, ot cała sprawa. Po przejechaniu około 100 km następuje nagrzanie płynu, objętość płynu wzrasta, wzrasta też ciśnienie w układzie chłodzenia. Wzrost ciśnienia płynu + nieszczelny czujnik = powstanie błędu (brak płynu). Wymień czujnik i po problemie.
jutro wymienie czujnik poziomu plynu Kolego, czujnik temperatury płynu .
Jeśli masz 90 st.C na liczniku to nie znaczy ze jest rzeczywiście tyle w układzie ponieważ licznik wyświetla taką temperaturę już od około 70 st.C. Odczytaj testerem z licznika lub sterownika silnika wartość rzeczywistą temperatury jaką deklaruje czujnik temperatury płynu chłodzenia. Obieg płynu w układzie jest poprawny czy jeszcze tego nie sprawdzałeś...
Problem rozwiązany peknięta chłodniczka spalin lub jak kto woli egr płyn szedł w uklad wydechowya przez awarie z ukladem chłodzenia spalin doszła niestety jeszcze wymiana sondy i i czujnika temperatury spalin. Pozdrawiam
witam,w moim pajero 2.5 td z 94r zapaliła się kontrolka od poziomu płynu w układzie chłodzenia,płyn jest gdzie znajduje się czujnik od tego
To pływak czujnika poziomu płynu chłodzącego.
Witam Czy ktoś wymieniał czujnik temperatury w Fiat seicento 1,1 MPI? Mam problem bo nie mogę zdjąć wtyczki z przewodem elektrycznym . Nie wiem czy ta wtyczka ma jakieś zabezpieczenie? Nie chcę używać zbyt dużej siły, zeby nie rozwalić wtyczki, czujnik i tak jest do wymiany. Druga sprawa zapewne przed wymianą trzeba spuścić płyn z układu chłodzenia....
Musisz sprawdzić poziom płynu w układzie chłodzenia.:?: Sprawdzić należy czujnik w zbiorniczku płynu :?:
No to trzeba by to na własne oczy zobaczyć, żeby było wiadomo z czym walczymy... Nie chcę wprowadzać Cię w błąd, więc proponuję odwiedzić jakiegoś elektromechanika/elektryka samochodowego. A co do ubywania płynu chłodzącego, to należałoby wykonać test szczelności układu chłodzenia, może jest gdzieś wyciek?
1,4 a więc model 6N... Jeśli dobrze przypuszczam, może to być uszkodzony lub zabrudzony (eksploatacyjnie) czujnik poziomu płynu w zbiorniczku chłodzenia. Czujniki temperatury "tylko" oszukują, nie powodują migania. Nie trafił mi się taki wozik, z tą dolegliwością - ale o tym właśnie czytałem na forach VW.
Witam, na tylnej ściance zbiornika na płyn chłodniczy- musisz otworzyć kabinę. Na pewno?. A nie za głowicą w rurze od chłodzenia egr.
Diagnostyka jak już koledzy napisali. Ja do tego dołożę sprawdzić dokładnie bezpieczniki i wiązkę oraz wtyki do modułu bo niestety gniją. Spróbuj odłączyć na chwilę wtyczkę od czujnika temperatury płynu i zobacz czy wystartują wentylatory.Powinny jeśli zasilania są OK.
Możesz napisać, skąd ecu bierze info, kiedy ma włączyć wentylator chłodnicy i co to jest za czujnik przy chłodnicy, o którym pisze autor postu. Z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, znajduje się w okolicach termostatu. Sygnał pobierany jest do komputera silnika i odpowiednio obrabiany. Gdy wartość z czujnika zgodzi się z wartością zapisaną w pamięci...
Zależy jaką termostat ma temperature otwierania,...po wymianie płynu nic nie powinno się zmieniać jak przed wymianą,..jak ci się otwierał na 90 stopni to tak powinien,..możliwość jest zapowietrzenia układu chłodzenia ale jeżeli nawiew dmucha gorącym powietrzem to powinien być odpowietrzony,....czy napewno dobry jest czujnik temperatury?
EGR nie udało mi się wyciągnąć całkowicie, wykręciłem go ze śrub, doloty wyloty nie odpinając dopływu chłodzenia, blaszka nad wtryskami wykręcona, pchnąłem go 3-4 cm z i wystarczyło żeby dojść z kluczem 27. Czujnik wymieniony, samochód chodzi. Czy płyn do chłodzenia EGR jest uzupełniany z zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy? 100ml mi zeszło próbując...
Witam. Jestem tutaj po to aby uzyskać odpowiedź na pytanie które do tej pory zostaje zagadką.. Żaden mechanik ani prorok nie ma zielonego pojęcia wtf. Czujnik poziomu płynu chłodzenia w zbiorniczku wyrównawczym a właściwie kostka się topi/wypala i trwa to już jakiś czas postępując na przód. Żadne konkretne/mechaniczne zdarzenie nie jest tego przyczyna...
Pritarder jest zintegrowany z układem chłodzenia i płyn chłodniczy jest płynem roboczym hydrauliki. Nie ma żadnych dodatkowych wymienników, ani chłodnic.
Dalej zapowietrzony , po wymianie płynu!
Witam. Normalnie i w skrocie Elektrozawór odpowietrzania płynu chłodzącego: Zasilanie = Zamknięty elektrozawór ( Brak przepływu płynu chłodzącego ) Brak zasilania = Otwarty elektrozawór ( Obieg płynu chłodzącego )
Nie zakładaj żadnych czujników układ chłodzenia ma się nie gotować trzeba naprawić.
Ostatnio mam problem z czujnikami ciśnienia oleju oraz temperatury płynu chłodzenia. Rano podczas rozruchu nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju, wystarczy że silnik pochodzi parę minut i przy następnym odpaleniu wszystko jest OK. Natomiast czujnik temperatury płynu działa jak chce czasami nagle wskazówka przesuwa się poza czerwony zakres wystarczy...
...a ja podejrzewam, że po wymianie termostatu nie odpowietrzyłeś układu chłodzenia. Czujnik temperatury płynu nie ma nic do działania lub nagrzewnicy.
1. czujnik 2. brak płynu 3. gdzieś jest dziurka 4. zatkany układ
Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
Sterownik Bingo S to nie jest sekwencja, nie ma w niej czujnika ciśnienia gazu, zimny lut na łączeniu przewodów od czujnika temperatury też może być przyczyną, do tego najlepiej też sprawdzić poziom płynu w układzie chłodzenia, ale przy tak losowym przełączaniu najbardziej prawdopodobny jest zanik sygnału obrotów silnika, nieudolni monterzy często owijają...
EGR nie udało mi się wyciągnąć całkowicie, wykręciłem go ze śrub, doloty wyloty nie odpinając dopływu chłodzenia, blaszka nad wtryskami wykręcona, pchnąłem go 3-4 cm z i wystarczyło żeby dojść z kluczem 27. Czujnik wymieniony, samochód chodzi. Czy płyn do chłodzenia EGR jest uzupełniany z zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy? 100ml mi zeszło próbując...
Siema mam pytanko, co się może być przyczyną przegrzewania się płynu chłodzenia. Termostat jest w początku, pompa wody działa wzorowo, czujnik temperatury płynu chłodzącego wymieniony. Temperatura sięga do 115stopni sprawdzam na ukrytych funkcjach. Robiłem test co2 i uszczelka jest w porządku. Wiecie co może być przyczyną?
Skoro nie ma ogrzewania i przegrzewa się silnik, to coś nie tak z układem chłodzenia. Zapowietrzony nie jest?
Problem polega na podwyższonym ciśnieniu (?) w układzie chłodzenia. Audi A3 1.6 o oznaczeniu silnika BFQ. Problem polegający na zbyt wysokiej temp. układu chłodzenia, oscylującej w granicach 110 st. Temperatura otwarcia tego termostatu wynosi 105 stopni. Termostat nie otwiera się mimo zadanej temp. otwarcia. Jest on w tym silniku sterowany elektronicznie....
- w zbiorniku wyrównawczym jest czujnik poziomu płynu i to jest też prawdopodobnie powód do świecenia, - jeśli czujnik jest sprawny i oryginalny to może zapowietrzony jest układ chłodzenia i od czasu do czasu jak się silnik nagrzeje nie ma tam płynu i czujnik pokazuje zbyt wysoką temp. powodzenia
Układ chłodzenia do sprawdzenia czujniki temperatury, wentylator wszystkie biegi i tyle . Lubie te fachowe podpowiedzi fachowców od osobówek w tematach na temat ciężarówek. Sprawdź biegi wentylatora, sprawdź płyn hamulcowy, sprawdź linkę od ręcznego…
Wszystkie w zasięgu wzroku na krućcu wodnym, lub na przewodach układu chłodniczego czy też przepustnicy. Któryś czujnik może wykazywać inną temperaturę silnika wobec temperatury zewnętrznej , wówczas źle dobiera ssanie-dawkę wtrysku. Profilaktycznie wyczyścić Map Sensor, wtyczki wtrysków. Poziom płynu chłodzenia poprawny, korek na zbiorniku sprawny,...
Tempertura do ilu stopni rośnie, słychać że się gotuje? Wzrost temperatury na wskaźniku jest normalnym zjawiskiem, po prostu ciepło zbiera się u góry a tam jest czujnik temperatury. Mimo to nie powinien wyrzucać płynu. Masz w nim pewnie kompresor powietrza. Możliwe że w nim głowica puszcza powietrza do układu chłodzenia, oczywiście jeśli jest chłodzona...
Witam. EDC 3868 ; uzgodnienie temperatury doładowanego powietrza z chłodnicą.Kontrola przy wł. zapłonie pod kontem zmiany wskazania czujnika tj.czy temperatura doładowanego powietrza przy zatrzymanym silniku spadła do temperatury płynu chłodzącego. kontrola podczas pracy , czy czujnik jest zamontowany/podłączony ( dwa różne ciśnienia doładowania muszą...
Odłącz czujnik temperatury płynu i odpal silnik. Jeśli chłodzenie jest sprawne, to wentylatory zaczną pracować.
Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
Fachowiec powinien wpuścić niewielką ilość płynu w układ chłodzenia i prześledzić połączenia czujnikiem w którym miejscu jest nieszczelność i wówczas podjąć decyzję czy jest możliwa naprawa.
Witam. Jak to w VAGu. Zobacz czy masz dość płynu w układzie chłodzenia. Inna sprawa może jest zabrudzony. Nie wszystkie VAGi to mają ale większość - czujnik poziomu w zbiorniku wyrównawczym. Właśnie brak płynu albo jego nadmierne zabrudzenie często sygnalizuje taki problem. Zabrudzenie często wiąże się z awarią uszczelki pod głowicą. Tam występował...
W komputerze siedzi błąd p2181"wydajność układu chłodzenia". Ktoś coś podpowie? Sprawdzone: - czujnik temperatury - termostat zwykły(wymieniony na nowy) - poziom płynu ok Co może powodować ten błąd?
Gliwice w zeszłym roku robiłem wszystkie uszczelki, są nowe, więc wątpię, żeby to było to. Wiem, że to normalne, że czujnik reaguje, gdy płynu nie ma, ale płyn wraca spowrotem, jakby coś go blokowało w układzie.
jeśli przy odpalaniu bulgocze to masz zapowietrzony układ, jeśli masz c14nz to w kolektorze dolotowym masz czujnik temperatury płynu, wykręć go powoli, może wypłynąć trochę płynu i przy okazji ucieknie powietrze z układu, jak będziesz miał jakieś problemy to pisz na priv
Witam, mam problem z Citroen Saxo 1.0i r. 2000 , po zapaleniu silnika włącza się wentylator (niezależnie czy silnik zimny czy ciepły), również po wyłaczeniu zapłonu wentylator chodzi cały czas. Dodatkowo swieci sie na desce rozdzielczej czerwona lampka kontrolna od płynu chłodzącego (czy ogólnie sygnalizująca problem z ukl. chłodzenia). Czujniki temp....
Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego umiejscowionego na chłodnicy.
Sprawdź czy przewód się nie wypiął od czujnika. Raczej masz płyn a nie wodę w układzie chłodzenia.
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
Dzisiaj trochę go próbowałem grzać na wolnych obrotach, dzięki temu sprawdziłem, że załączają się wiatraki - było słychać. Wskazówka temperatury silnika po dojściu do połowy, nie drgnęła dalej. Słyszałem różne pomysły na przyczynę problemu, a to że: - może termostat - może czujnik temperatury płynu - może reduktor Silver puszcza bąki zagazowując układ...
Diagnostyka to ostatecznośc. Nawet po kolizji kontrolka się nie paliła.Jeszcze tak myśle czy czujnik cisnienia klimy włączałby tylko wentylator chłodnicy płynu przecież jak coś to powinien włączac wentylator klimy ? Może sprawdzic złącza przy module chłodzenia. Sprawdziłbym jeszcze opór czujnika temp. płynu chłodniczego tylko proszę o podanie mi jego...
Witam, u nas około 16 sztuk magnum dxi, usterka która uniemożliwia dalszą jazdę 1. uszkodzony sterownik skrzyni biegów, (nastawnik na skrzyni biegów). odpala ale nie wrzucisz biegu. 2. zablokowane imo. 3. kabelki pod kabinką. 4. padnięty wtrysk odpala jedzie, 5. często pęka tylna poduszka zawieszenia, 6. wymieniałem kilka razy ecas, 7. duperelki, ogranicznik...
Licznik już ma poprawione luty bo był zregenerowany, pompa wody była wymieniona i czujnik temp. tez wiązka miedzy PCM a czujnikiem sprawdzona i prześwietlona. termostat sprawny a wahanie jest zbyt szybko aby była to wina układu chłodzenia tym bardziej, że 1.8TDCi ma suchy czujnik i mierzy temperaturę głowicy a nie płynu.
Czujnik temperatury płynu chłodzącego może to to bo jak właczam silnik to przez jakieś 2 km świeci się kontrolka od chłodzenia na niebiesko potem gaśnie
sprawdz czy któryś z przewodów wodnych za silnikiem co idą nie jest uszkodzony, gdy pojawia się wysoka temperatura i ciśnienie może ciec w trakcie jazdy a tego nie zauważasz. Mi przewód przetarł się o wydech z silnika bo gazownicy go źle przymocowali. Ile masz przejechane? może to być i uszczelka pod głowicą. Ale może to też być uszczelka w termostacie,...
Witam Z przelutowaniem to racja,jeżeli zbiorniczek jest bez wykręcanego czujnika ,taki raczej okrągły,zobacz czy jest raczej przeźroczysty ,jeżeli jest ciemny ,widać osad na ściankach to go wypłucz.Najlepiej kilka krotnie benzyną i wodą z płynem do naczyń. Na elektrodach robi się osad z płynu chłodzącego i nie przewodzą.
Tak zgadza sie w tych silnikach są wadliwe te uszczeliki i są problemy z układem chłodzenia.
Witam! Potrzebuję porady w kwestii nie załączającego się wentylatora chłodnicy w Fordzie Fiesta MK5 - motor 1.3 (Duratec) `02 rok. Po dłuższej pracy silnika, nadal wentylator nie załącza się. Wskaźnik cyfrowy temperatury wody faluje pomiędzy 70-110 st., ale także dochodzi do przegotowania się płynu chłodniczego. Co to może być - walnięty przekaźnik...
witam,zobacz po kilku minutach pracy silnika czy przewód do chłodnicy nie robi się twardy od ciśnienia ,może uszczelka pod głowicą jest zużyta i robi ciśnienie w układzie chłodzenia ,i wycieki.
Długość rurki ciepłowodu nie ma krytycznego znaczenia - w ciepłowodzie to nie rurka przewodzi ciepło, a jej zawartość - płyn, jaki ma odparować, przenieść ciepło do radiatora, skroplić się, ściec do bloku na procesorze...i tak w kółko. Przynajmniej dopóki ciepłowód się nie rozszczelni, bo wtedy cały układ chłodzenia do wymiany. Problem z diagnostyką...
Prawdopodobnie zagotował się płyn w układzie chłodzenia i na pływaku osadził się kamień, A z czego niby ten kamień miał się osadzić? wina leży raczej w kiepskiej jakości zamienniku. Sam czujnik łatwo sprawdzić przykładając mu magnes. Jak komunikat zniknie to czujnik sprawny a wina leży w pływaku.
Witam,mam poważny problem.Mianowicie padła mi pompa wspomagania KOYO,w sierpniu wymieniłem pompę na roczną i czujnik skrętu na nowy,działało bez problemu,do dziś,nie wiem jaki może być problem,czy dlatego że nie byłem u elektryka skasować wcześniejszych błędów czy co?????proszę o pomoc.Wcześniej przy starej pompie sygnalizowało mi błąd czujnika chłodzenia...
Są 2 znane mi sposoby. WYmiana zbiorniczka na MB i grzałka wbudowana z układu chłodzenia silnika. W dnie umieszczamy 2 świece żarowe połączone szeregowo coby się nie przepalały za często i robimy instalacje do tego. Czujnik strikte nie musi być w płynie wystarczy przyczepiony do zbiorniczka. Policz energię potrzebną do podgrzania to ci pomysła lusterek...
Sprawa jasna .Wymiana i po sprawie (kamień lub wilgoć w czujniku płynu ) A jak tam kontrolki silnika i układu chłodzenia ?.
Ja mam wbudowany czujnik w reduktorze i jest to samo, byłem terasz na diagnostyce i sprawdzaliśmy wszystko , czujnik ok a temperaturę ustawiliśmy na 20 stopni, ale i tak sie pózno przełacza , chyba rzeczywiście dobrze by było załozyc na przewód od ukł. chłodzenia. Moze jest tak dlatego ze czujnik nie mierzy temp. płynu tylko reduktora - który jest właściwie...
temperatura dochodzi do 102c zaczyna gotować płyn wiskoza nie rusza Elektromagnes, po podpięciu potencjometru zamiast czujnika wisko, złącza się przy temperaturze 106c Wlej płyn zamiast wody, usuń dziurę w układzie chłodzenia (prawdopodobnie uszkodzony korek) i będzie działać. W układzie musi być ciśnienie.
Chłodzenie działa normalnie, nie zaobserwowałem żadnych nieprawidłowości. Zrobiłem już płukankę całego układu chłodzenie, odkręciłem i przedmuchałem czujnik układu chłodzenia.
Ciasno to swoją drogą - w końcu miniaturyzacja postępuje :P Kwestia temperatur - żeby tak niskie mieć to to musi być głośneee na chłodnicy 2x120 - no ale mogą być lekkie przekłamania :) U mnie na Black Water Ultimate 3x120, Prison Pro (CPU), Prison (GPU) i 3xArctic 120 puszczonych na 7V mam temp płynu 25.6C i temp CPU - 35C i GPU - 36C w idle Aaa, mierzysz...
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Masz niesprawny drugi bieg wentylatora i to jest przyczyna łapania temperatury przez silnik. Chłodzenie silnika korzysta tylko z drugiego biegu wentylatora, pierwszy jest tylko na potrzeby klimatyzacji. Po przekroczeniu określonej temperatury sterownik silnika włącza od razu drugi bieg wentylatora, jeśli ten jest niesprawny dochodzi do zagotowania płynu...
Układ chłodzenia sprawdzany? Płyn chłodniczy, termostat? Objawy pasują do awarii układu chłodzenia.
Skoro spawarka sygnalizuje błąd układu chłodzenia, a przepływ płynu jest prawidłowy, to może trzeba sprawdzić czujnik ;)
Seat Ibiza V (KJ1, KJG) 1.6 TDI. Witam. Podczas jazdy na zegarach pokazuje mi ponad 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Jak włączę sobie podgląd na komputerze, jest tak samo, ponad 100 stopni. Jak zwolnię, temperatura wraca do normy 90 stopni. Najpierw wymieniłem czujnik, po 3 dniach dalej to samo. Potem wymieniłem termostat. Wczoraj znowu to...
Witam jak w temacie. Agregat wyświetla błąd nr 37 i nie chce się uruchomić. Po dolaniu około 2 litrów wody ,dalej wyskakuje ten sam błąd. Czy ktoś się orientuje w jaki sposób należy odpowietrzyć układ chłodzenia wspomnianego agregatu, czy może jest to usterka czujnik a poziomu płynu chłodzącego.
W skład układu chłodzenia wchodzą wentylator, czujnik temperatury płynu chłodzącego (wg. schematu są dwa) i sterownik. Pytane jaka temperatura jest podawana do sterownika po odpaleniu silnika? Do tego trzeba by się podłączyć komputerem i sprawdzić, wtedy można coś więcej powiedzieć czy to czujnik czy sterowanie. Taki banał jak uruchomiona klima wykluczyłeś?...
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Mechanik sprawdzał go w ten sposób i wentylator chodzi. Powiedział żeby wymienic ten czujnik. Brat go wczoraj wieczorem wymienił. A płyn pewnie zleciał bo przy wymianie czujnika wypłynął cały i jak odpaliłam silnik to pewnie zassało do układu chłodzenia a ja myślałam że sie wygotował. A ten bezpiecznik to jak wygląda i w którym jest miejscu?
A to masz uszkodzony czujnik na chłodnicy lub spalony bezpiecznik od silnika wentylatora chłodzenia na chłodnicy sprawdź.
A pewien jasteś że to płyn? Zbiornik wyrównawczy mógł być pusty z powodu niedbałego lub braku odpowietrzenia układu chłodzenia po wymianie termostatu. W obudowie termostatu jest czujnik płynu chłodzącego który pośrednio ma wpływ na pracę silnika, w momencie jak był zapowietrzony to mógł dać sygnał do komputera nieadekwatny do temperatury silnika. A...
Osobiście miałem z tym do czynienia. Mój Chrysler był zalany wodą, która przy 105-ciu stopniach "gotowała" się. Poprzedni właściciel zamontował więc czujnik od Forda, który leżał na kolektorze wydechowym <lol>. Rezultat był taki, że wiatrak pracował prawie bez przerwy, bo silnik był jeszcze zimny, a kolektor wydechowy gorący. Usunąłem ten dodatkowy...
1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do których wiem, że sterują pracą zaworów. Jedna z tych krzywek jest brzydka tzn. ma takie zadziory na krawędziach. Czasem - nie zawsze, ale czasem silnik wydaje taki dźwięk, trochę jak stary diesel - typowe klek, klek, klek. Pojawia się taki dźwięk szczególnie często zaraz po zapaleniu silnika lub...
Temperatura 50-60 stopni wentylatory działają.Termostat raczej tez ogrzewanie działa normalnie.Wypływ nastąpił w momencie powtórnego odpalenia silnika po 5 minutach.Ale w domu to już nie "zagadał"..musiał "ostygnąć". co co wypływającego płynu to problem sam ustał.. a cześć druga to uszkodzony czujnik położenia wału.Mam nadzieję że to komuś pomoże.....
Faluje wskaźnik temperatury silnika. Po wizycie u mechanika wymieniony termostat wraz z płynem, sprawdzone 3 czujniki w układzie chłodzenia - ok, sprawdzone wiązki elektryczne - ok. Podłączony również komputer w czasie jazdy nie wykazuje błędów, jedyne co to falujący wskaźnik w zakresie 65-85 ' C. Szukam przyczyny, co to może być ? ktoś ma jakiś pomysł...
Witam Proszę o informacje. Czujniki znajdują się w plastykowym trójniku łączącym blok silnika z termostatem i chłodnicą .Ten na cztery steruje pompą elektryczną chłodzenia płynu(sklejenie styku spowodowało rozładowanie całkowite akumulatora)Wymieniłem oba czujniki i popełniłem błąd nie sprawdzając parametrów sterowania pompą jak i wentylatorem ,a ktoś...
Żadna wymiana czujników na inne nic nie da. To że się bąbli oznacza że się gotuję a nie że są przedmuchy. Jakby były przedmuchy to by był problem z odpaleniem po postoju bo by płyn stał na tłoku. W 120 miałem to samo. Syf w silniku między tulejami a blokiem. Do wyjęcia tuleje i płukanie bloku z syfu w środku. Trzeba podjąć decyzję czy się opłaca to...
to proponuje ściągać głowicę i sprawdz czujnik temperatury w głowicy i chłodnicy-od dołu
płynu chłodzenia czujnik temperatury płynu chłodzenia kontrolka płynu chłodzenia
toyota radio zasilać impedancja przesunięcie fazowe rozruchowy danfoss
Hulajnoga elektryczna - wyświetlacz zgasł, akumulator naładowany, co sprawdzić? Firmware v4.03.r11.851b024v.12001.128100.0000005 for Device