Na chłodnicy przy sprawnym termostacie może być inna wartość temperatury. Czujnik mierzy temp na wyjściu z głowicy i tu należało by ją zmierzyć i porównać z wartością wskazywaną. Ewentualnie zdemontować czujnik i zanurzyć na kilka minut w cieczy o znanej temperaturze np włożyć do gotującej się wody (98-100 C)
A odpowietrzyłeś nagrzewnice książkowo.Przecież tam jest odpowietrzenie na podszybiu ,poza tym one często się zapychają w tym modelu.Po co od razu rozbierać silnik.Żeby nie być gołosłownym tam jest taka dziurka w przewodzie gumowym jak ściągniesz opaskę i odsuniesz trochę przewód to powietrze przez tą dziurkę wyleci .Po co ściągasz całe przewody.Jak...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Jeden podwójny, 4 pinowy czujnik w króćcu górnego węża chłodnicy, z żółtym paskiem
Stara uszczelka będzie raczej wżarta w obudowy termostatu również przeczyść najpierw zeskrob ostrym nożykiem tak żeby nie porobić zacięć na obudowie następnie polerką na mokro na przykład kładziesz papier na prostym stole i delikatnie szlifuj dociskając całą powierzchnią.Napisz jak rozwiążesz już problem.
Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
Wyczyścić chłodnice. Łopatki wentylatora.
czy długo jeszcze pojeżdże tak jak jest teraz Lepiej to uszczelnic,bo możesz zgubic cały płyn nie zauważając i silnikowi się dostanie,powodem może byc skorodowana rurka i dzisiaj tylko sączy ,a za chwilę może wycieknąc cały płyn.
Silnik prawdopodobnie ma kod ALH.
Wcześniej sprawdz gdzie kapie sprzodu czy styłu. Popraw pisownię proszę bo oczy bolą
W Tonero 50 pompy wody na oczy nie widziałem, więc nie wiem, czy tam jest jakiś odpowietrznik, a płyn wymieniałem ze trzy razy i nigdy nie było problemów z zapowietrzeniem... A w Tonero 50 siedzi nic innego jak nie 4Y. Ogólnie Toyota w manualu instruuje, by przy wymianie czy uzupełnianiu płynu chłodzenia rozgrzać silnik z odkręconym korkiem wlewu płynu,...
Jakie ceramiczne uszczelnienia??! Zwyczajne oringi i teflon.
wkrecony z tyłu glowicy, dla łatwiejszego rozumienia z przeciwnej strony rozrządu 2 pinowy
Uszczelka - o'ring korka zbiorniczka wyrównawaczego się podwinął.
A ja bym go na odwrót przelał czyli na zimnym spuścił płyn , zdjął przewód na nagrzewnice z termostatu ( albo podpiąć się pod pompa w wylot nagrzewnicy tak jak kolega sugerował od razu wypcha coś z nagrzewnicy) , zdjął przewód dolny przy pompie i wtłaczał wodę od termostatu w stronę pompy. Jeśli jest szlam wokół cylindrów to może go wypcha. Co do napełniania...
Mogło ubyć płynu w chłodzeniu, jak sam piszesz po poruszeniu obudową chłodzenie zaczyna działać więc może gdzieś jest powietrze a pompka nie może go przepchnąć. Sprawdź jeszcze zasilanie pompki, podłączona jest pod wtyk SATA. Może przepnij do innego.
Sprawdź stan płynu chłodzenia ... jeśli potrzeba jest odpowietrzenia to przy chłodnicy są odpowietrzniki ... Zapal samochód i odkręć jeden z nich aż pojawi się płyn potem zakręć ... Ale sprawdź również skąd może być wyciek ... jeśli na zewnątrz to pół biedy ( okolice chłodnicy ) ... sprawdź olej czy przypadkiem tam nie wyciekł .
nikt nie napisał, że obowiązkowo musi być włączone ogrzewanie, bo tam jest zawór który nie otworzy obiegu jeśli nie będzie ogrzewanie włączone. Nie zalewaj do pełna układu. Jeśli wszystkie przewody od chłodnicy i nagrzewnicy będą gorące to układ odpowietrzony. Na zimnym trzeba dolać płynu.
Możliwe że problemem jest przepustnica a po części czujnik temperatury płynu w układzie chłodzenia ten przy termostacie. Ogólnie bez diagnozy na komputerze ciężko stwierdzić.
Kolego mógł się też rozszczelnić wymiennik ciepła , takie same objawy.
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Wygląda na to,że musisz dolać płynu do układu chłodzenia.
Wymienić korek i sprawdzić.
Płyn z układu chłodzenia,Jest w normie?
Przy takim szybkim przelaniu się wody wskazuje na pękniętą tuleje. Tłok zablokowany w cylindrze.Jak piszą powyżej tylko rozbiórka da informacje.Powodzenia
Temperatura 50-60 stopni wentylatory działają.Termostat raczej tez ogrzewanie działa normalnie.Wypływ nastąpił w momencie powtórnego odpalenia silnika po 5 minutach.Ale w domu to już nie "zagadał"..musiał "ostygnąć". co co wypływającego płynu to problem sam ustał.. a cześć druga to uszkodzony czujnik położenia wału.Mam nadzieję że to komuś pomoże.....
Czy jest opcja że po zmieszaniu dwóch płynów może się dziać coś takiego ? Bo właśnie sobie przypomniałem, że podczas wymiany pierwszego korka od zbiorniczka, był duży problem z wydłubaniem pozostałości ze środka i po zakręceniu górnej części i przejechaniu paru km wyciekło trochę tego płynu. Braki zostały uzupełniony nowym płynem. Jak prawidłowo odpowietrzyć...
Są 3 rodzaje płynów od najgorszego IAT OAT HOAT Płyny mają dodatki organiczne i nieorganiczne Każdy kolor płynu można z sobą mieszać pod warunkiem że wiesz jaki płyn masz organiczne z organicznymi Nieorganiczne z nieorganicznymi kolor płynu jest mało istotny ważny jest jego skład i baza coś podobnie jak z olejami.
Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
Jak klimatronik chodzi cały czas na "ON" to te rurki zawsze mogą myć wilgotne. A na pierwszym zdjęciu jest ledwo widoczny zbiornik wyrównawczy płynu w którym jest wg mnie pusto - albo idealnie przezroczysty ten płyn :) Dlatego problemy z układem chłodzenia. - Poziom płynu - Zapowietrzony układ - Uszkodzony termostat
Prawdopodobnie uszkodzona uszczelka pod głowicą , albo jeszcze gorzej - pęknięcie głowicy, możliwość sprawdzenia tylko po zdemontowaniu głowicy.
Głowica będzie jutro demontowana. Próba szczelności sprawdzi tylko ją pod względem ewentualnego pęknięcia (ubytku płynu chłodzenia), co do przedostania się oleju do płynu chłodzenia nie ma chyba takie technologii co ?! :)
Co do tego chłodzenia jest możliwość zainstalowania go na ten moment czy to trzeba nalać jakiegoś płynu by chłodziło to? Płyn powinien być w środku. Trzeba podłączyć i sprawdzić czy to w ogóle sprawne. Ten wentylator musi mieć złącze 3/4pin do podłączenia. Wymontuj go bo i tak musisz go wyczyścić.
Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
To może inaczej , ile tego potrzebujesz i ile chcesz na to przeznaczyć ?.
Za mało płynu? Zapowietrzony układ chłodzenia? Przy mrozach -15 to 15 minut to jest akurat dla diesla.
Kolego, chyba masz niedogrzany parownik Lpg. Prawdopodobnie jest niedobór płynu w instalacji chłodzenia silnika.
Kontrolka poziomu płynu w układzie chłodzenia, dolej bo pewnie susza w zbiorniczku.
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
Witam. Weź i dolej płynu chłodzącego do zalecanego poziomu (między min a max).Poziom nie ma wpływu na szybkość grzania płynu odpowiada za to termostat który najpierw załącza krótki obieg chłodzenia a potem długi. Przy niskim poziomie płynu możemy zakłócić poprawne działanie układu chłodzenia.
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
Może nastąpiła pomyłka przy uzupełnianiu płynu w układzie chłodzenia? Zamiast płynu, został wlany np. ON? Zlej to z układu chłodzenia, wypłukaj go i wlej nowy płyn. Podczas eksploatacji auta, obserwuj co się dzieje. Pozdrawiam.
sprawdz czy któryś z przewodów wodnych za silnikiem co idą nie jest uszkodzony, gdy pojawia się wysoka temperatura i ciśnienie może ciec w trakcie jazdy a tego nie zauważasz. Mi przewód przetarł się o wydech z silnika bo gazownicy go źle przymocowali. Ile masz przejechane? może to być i uszczelka pod głowicą. Ale może to też być uszczelka w termostacie,...
niestety ale nie ma mozliwosci zamiany wtyczek no i serwisant zauwazyl ze dzieje sie to na cieplym silniku ale komp. nie wskazal bledu czujnikow
Napewno nie przewodzi prądu.
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Witam! Miałem to samo poszła uszczelka pod głowicą między 2 i 3 cylindrem i kanałem chłodzenia, objawy te same ubytek płynu,cisnienie za duże w chłodzeniu i okresowe dymienie i aha czysty olej. Nie czekaj jedź do warsztatu.
W czasie jazdy na trasie to nie ma problemu , gorzej z jazdą po mieście , w korkach, efekt zagotowanie się płynu w układzie chłodzenia, o skutkach to nie muszę chyba pisać
Sprawdź wymienik ciepła olej- woda, turbo chłodzone płynem? Albo blok w mak rozebrać i dać na sprawdzenie szczelności.
Ja płuczę płynem do układów chłodzenia na zimę.
Generalnie to one nie wymagają wymiany płynów bo używają glikolu czy czegoś takiego. Ale jednak coś tam paruje i zaczyna brakować chłodziwa po iluś latach. 2,5cm=25mm 25=pi*d 8mm=d Czyli zapewne wnętrze ma te 6mm i trzeba będzie kupić wąż 8/6mm. Z tego co widzę to jak poszukać w sklepach z częściami przemysłowymi (np. do hydrauliki) to są nawet i węże...
Bester 351/351W mają zasilanie podajnika 42VAC. Silnik podajnika i elektrozawór będą działały na niższym napięciu zasilania ~25VAC, stycznik może nie załączyć przy tak niskim napięciu zasilania. Transformator sterowniczy jest zasilany międzyfazowo po wyłączniku, z odczepu jest zasilany wentylator, lampka i pompa obiegu płynu chłodzenia (wersja 351W)...
Bez problemu.
Nie zdejmowałem, lecz przed wymianą jeszcze dobrze wszystko chodziło. Może płyn w chłodzeniu wysechł? Nie mam pojęcia.
Silnik 2.0 did to jest to samo co 2.0 tdi więc tam są pompowtyskiwacze. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Ta rdzawa maź to mi wygląda na płyn chłodniczy (jeśli był układ chłodzenia zalany różowym płynem). A wystający bolczyk w sąsiedztwie końcówki pompowtrysku to będzie prawdopodobnie końcówka świecy żarowej.
nie mikser tylko reduktor (parownik) tylko on może zamarzać a to z kilku powodów: -zapowietrzony układ chłodzenia lub reduktor -żle podłączone węże wody do reduktora -za niski poziom płynu chłodzącego -źle zamontowany reduktor!( może być za wysoko względem chłodnicy) ale jeśli wszystko było wporządku to najpierw sprawdź płyn w układzie chłodzenia.
witam,widze ze nie posluchales kolegow jak tlumaczyli ci o problemie.ja mialem to samo t5 2,5 tdi 174ps.w manualu.przed wyjazdem do polski bylem w serwisie boscha bo pojawilo mi sie maselko pod korkiem.diagnoza?wszystko ok.pojechalem i wrocilem po 3000 km.plyn caly czas ubywal.w niemczech servisy i wszelkie warsztaty diagnozuja glowice lub uszczelke...
Tak odkręcić wąż na dole przy chłodnicy i ustawić przełącznik ogrzewania na maksymalne ciepło .
Witam wszystkich. Mam tą samą sytucję w GV 1.9. Wyrzuca płyn na zimnym silniku. Wymienione już w samochodzie prawie wszystko (rozrząd, pompa wody oryginalna, chłodnica, termostat, przewody wodne drożne aż w końcu drugi silnik po generalnym remoncie) sytuacja nadal bez zmian - pomocy bo ręce opadają walczę już pół roku z tą bestią. Pozdrawiam.
Witam. Płyn ten wypełnia soczewkę i służy jednocześnie do chłodzenia lampy. Płyn ten jest bardzo drogi, dlatego też zmuszony byłem do zbadania jego składu chemicznego i poszukania czegoś zastępczego. Pełną nazwę i skład, oraz gdzie go kupić, podaję na PW. Pozdrawiam. SKORBI.
Dzięki za pomoc forumowicze po prostu tak żeście pomogli, że szok 🤔🤔. Ale nie będę męda i powiem, co się działo. Zaworek wysokiego ciśnienia się zacinał w środku w wiatraku. I nie puszczało wcale oleju na wiatrak.
ociz nie opowiadaj bajek że osady wewnątrz silnika coś uszczelniają . Kolejne samochodowe VOO DOO takie same jak to że LPG niszczy silnik .
Witam . Mam od kilku dni identycze objawy colt 2011r. 1.3 benzyna. Czy ktoś znalazł rozwiązanie problemu? Szarpanie , kontrolka silnika I kontrolka temp. Płynu chłodzenia zaświecą się nieregularnie na 1 do 2 sek. Odczytano 1 błąd na nieprawidłowy immobilizer.
Tu masz wyciek płynu z chłodnicy EGR która zamontowana jest wewnątrz. Maź widoczna na zewnątrz to tak na wpół odparowany płyn z układu chłodzenia. Oczywiście EGR jest uszkodzony i należy go wymienić na nowy co kosztuje worek pieniędzy lub na inny sprawny. Test na zawartość CO mógł się nie sprawdzić z powodu niskiego stężenia tego gazu w układzie.
Witam, nie wiem czy to normalne zachowanie silnika po wymianie płynów ale postaram się opisać problem - wczoraj w mojej Hondzie wymieniono olej i filtry, płyn chłodzenia i płyn hamulcowy. Po wymianie w trakcie jazdy odczuwałem głośniejszą pracę silnika przy prędkości od 80km/h w górę, po przejechaniu trasy jakieś 30km na wolnych obrotach (bieg jałowy)...
Destylowana woda oraz płukanka do układów chłodzenia :)
Wszystkie w zasięgu wzroku na krućcu wodnym, lub na przewodach układu chłodniczego czy też przepustnicy. Któryś czujnik może wykazywać inną temperaturę silnika wobec temperatury zewnętrznej , wówczas źle dobiera ssanie-dawkę wtrysku. Profilaktycznie wyczyścić Map Sensor, wtyczki wtrysków. Poziom płynu chłodzenia poprawny, korek na zbiorniku sprawny,...
Brązowy kolor to raczej pomieszane kolory płynów chłodzenia. A jak chcesz spać spokojnie to zób test czy nie ma oleju lub CO2 w płynie.
Wpierw sprawdź pritarder tam czynnikiem roboczym jest płyn a sterującym powietrze.Często puszczał zawór Dvk i powietrze dostawało się do układu chłodzenia..Sprawdź czy elektrozawór pod stopniem pasażera nie jest mokry od płynu.
Na tej stronce jest wszystko o chłodzeniu płynem http://www.cpc.pl/ Chłodzenie Procka, grafiki, dysku, cipsetu, są także specjalne zasilacze chłodzone cieczą jedyny dzwięk jaki słychąć to przepływ cieczy (Chyba to jest najlepszy sposób na wyciszenie kompa) Jedyne co boli w tym to może cena bo wynosi cały zestaw około 200 zł i to że chłodnica i pompka...
Panowie sobie żarty robią z tym stwierdzeniem że umiejscowienie parownika nie ma wpływu na obieg cieczy w nim?
zobacz jaki masz kolor korka (od spodu) wlewu paliwa - jezeli masz biala lub podobną maź to masz wielkiego pecha - uszczelka pod glowica. (biala maź - zemulkowany olej przez wode [ plyn chlodniczy ] ) jak inny np: brazowy to jest ok. jescze jedno poszukaj odpowietrzacza układu chodzenia moze byc np: gdzies w chlodnicy lub innym miejscu. uszczelka w...
Autor napisał jednak, że na zalanym na próbę "tańszym płynie" nie było problemów. Mam więc poważne obawy, co do oryginalności płynu, rzekomo od MB :/
Płyn z chłodzenia? Jaki płyn?
Ale tu nie ma komunikatora żebyś się nagrał i w wolnej chwili ktoś by odsluchal - może poproś właściciela żeby zostawił auto np na kilka dni abyście trafnie postawili diagnozę. Jeżeli nie może postawić auta na dłużej to : Niech jeźdZi do momentu odmowienia posuszenstwa lub odpuść sobie tą pracę. mogło być tak, że bardzo często pada w nich chłodnica...
Jutro mam zamiar odkręcić pokrywę zaworów , wyczyść zawór egr i kupić wężyk od płynu chłodzenia do głowicy obok pompy vacum jest sparciały od oleju i vacum . Jak wymieniłem pompę paliwa i filtr paliwa to wlałem do zbiornika z 4 litry paliwa i zrobiłem tylko dla testu małą rundkę 500 m.
Pewnie wydmuchało uszczelkę pod głowicą, dlatego wygania płyn z układu.
(at)kkknc Ale nie jest to dodatkowa funkcja. Tak samo jak w Webasto czy Ebarspacherach, to jest funkcja główna (grzanie płynu w obiegu chłodzenia silnika.
Załącz i sprawdź na czy cały parownik się zaszrania? Zapewne jest tam jeszcze wentylator, który ma pracować po spełnieniu określonych warunków. Czy ten osad lub parownik są tłuste?
Jeśli w układzie chłodzenia był płyn chłodzący (nie woda) to temperatura otwarcia termostatu nie ma tu żadnego znaczenia. Oczywiście pod warunkiem że termostat jest sprawny i nie ma innych usterek silnika.
Jeśli myślisz że to paliwo to nie jesteś pewien? Może to płyn chłodzenia
Sugestia kolegi Sadur1986 jest słuszna. Miałem ten sam problem, u mnie często pojawiał się komunikat o zbyt niskim poziomie płynu i okazało się, że zawieszał się pływak w zbiorniczku wyrównawczym. Prawdopodobnie zagotował się płyn w układzie chłodzenia i na pływaku osadził się kamień, wskutek czego ocierał on o krawędzie zbiorniczka. Wymiana zbiorniczka...
do sprawdzenia.przede wszystkim płyn w układzie chłodzenia chodzi o poziom.na wszelki wypadek można odpowietrzyć reduktor może to być jedną z przyczyn.w reduktorach przy zbyt małej ilości płynu wytwarza się poduszka powietrzna i nie jest ogrzewany,wtedy gaz nie odparowuje a zamarza.w momencie przełączenia go na benzynę ten zamarznięty gaz zaczyna powoli...
w takim razie wymień filtr gazu koszt 5zł i sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia może być że reduktor jest nie dogrzany i dlatego takie rzeczy sie dzieją.... za skakanie wolnych obrotów winne jest też lewe pwietrze na gumie dolotu lub kolektorze ssącym....
Witam, prosiłbym o wskazówki. Auto Citroen Berlingo 2010r. 1.6 HDI. Problem dotyczy braku nawiewu ciepłego powietrza oraz niepodnoszenia się wskazówki temperatury. Zimny nawiew działa bez problemu. Płyn chłodzenia jest w prawidłowym poziomie. Po około 10 minutach wskazówka temperatury nagle podnosi się do 100 stopni i zapala się czerwona kontrolka. Co...
czujnik temperatury płynu chłodzenia
Witam, borykam się z problemem takim że wsiadam jadę rozgrzeje się silnik po 20 km wyskakuje mi kontrolka że mam mały stan płynu chłodzenia. Kiedy przycisnę go tak do 3tys obr. później wezmę nogę z gazu to kontrolka gaśnie a płyn jest spowrotem w zbiorniczka Wymieniłem termostat, korek wlewu i zrobiłem test na głowicę dalej nie mam pomysłow co to może...
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
Patrząc z góry pod maską silnika . Myślałem że będę musiał poluzować - odkręcić zbiornik płynu chłodzenia i właśnie odkręcić pompę abs . Mechanik mówił mi że trzeba wymontować nadkole i odkręcić zbiornik spryskiwaczy. Ale twoja wersja jest lepsza . Dziękuję.
Jak działa ogrzewanie to nic nie kombinuj tylko rozgrzej silnik do temperatury pracy i zostaw do wystygnięcia. Podczas stygnięcia sam się odpowietrzy, ewentualnie na zimnym uzupełnisz płyn i po zabiegu Nie odkręca się korka na gorącym silniku bo ewentualny bombel powietrza jest sprężony, po odkręceniu korka rozpręża się i wyrzuca płyn ze zbiorniczka.
Witam, ostatnio dowiedziałem się od mechanika, że mam do wymiany nagrzewnicę w Renault Thalia LB1. Powiedział mi, że będzie to kosztować około 800 zł, powiedział też, że szyby będą parować i płyn od czasu do czasu będzie pod pedałami i żeby wycierać. I czy na pewno to nagrzewnica, bo leci ciepłe powietrze nawet podchodzi pod gorące. Nie widziałem za...
Chłodzenie powietrzem tej sprężarki jest praktycznie żadne chyba że by dmuchać powietrze w kanały wodne . Chłodzenie płynem jest o tyle bardziej skomplikowane że trzeba przewody ,chłodnicę ,zbiornik i pompkę aby to dobrze działało . Sam mam chłodzone płynem i wiem że jest plątanina przewodów niespotykana w sprężarkach z chłodzeniem powietrznym .
Czujnik nox był uszkodzony. A drugi błąd to uszkodzony czujnik poziomu płynu chłodzenia w zbiorniku. Zima sól woda i auto świruje Dzięki za pomoc
Skoda to grupa Vag ,więc sam się odpowietrza... Lejesz płynu do zbiorniczka do prawie full, nie zakrecasz korka ,odpalasz auto , ustawiiasz temperaturę na max ciepło , dmuchawę na 3 i czekasz aż złapie 90-95 zależy od termostatu, musi się otworzyć i gorące pójdzie w obieg. Czekasz aż ze zbiorniczka ucieknie całe powietrze, niee będzie bąbelków. Sprawdź...
Kolejne poczynania - diagnoza- krzywy blok silnika- płaszczyzna bloku. Sprawdzenie szczelności bloku i glowicy- wszystko ok,zrobienie płaszczyzny bloku ,planowanie głowicylanowanie bloku, finał taki że teraz temperatura płynu chłodzenia na trasie waha się między 83 a 87 😀 a po miescie/korki 99-104- załącza się drugi bieg wiatraka i zbija temperaturę...
Odtłuść benzyną ekstrakcyjną połóż mgiełkę sylikonu i będzie ok. Byle nie podlazł ci płyn chłodzenia, jest tłusty.
Żle zrobiona regeneracja, gaz dostaje się do układu chłodzenia.
To była wada tych silników i nie jesteś pierwszy który tego doświadczył,oczywiście jest sposób na sprawdzenie. Trzeba znaleźć przewód powrotu paliwa który łączy wszystkie głowice i na samym jego końcu podłączyć przewód ze sprężonym powietrzem.Następnie upuścić trochę płynu z układu chłodzenia, zdjąć kolektor wodny ( rurka z króćcami łączy wszystkie...
A nie będzie płyn z tego leciał?? Nie będzie, to jest chłodnica oleju w chłodnicy płynu, tamtędy leci olej ze skrzyni biegów i jest chłodzony płynem z chłodnicy.
kontrolka płynu chłodzenia czujnik płynu chłodzenia płynu układzie chłodzenia
wózek inwalidzkiego meyra schemat pozycjoner whirlpool zasilacz
matryca philips telewizor zamrażarka czerwona lampka
Regulacja zaworów w Kawasaki Brute Force 750 Zabezpieczenia w prostownikach ULG - szczegóły i analiza