Zgadza się, termistor.
To jest termistor. Jeżeli jest zanurzony w paliwie to nie nagrzewa się, i tym samym jego rezystancja nie maleje. Zarówka jest wpięta w obwót tego termistora. Zachowanie się go przy znikomej ilości paliwa jest odwrotne.
W motocyklach japońskich stosuje się czujnik rezerwy paliwa w postaci termistora. Kiedy przepływa przez niego prąd, z czasem nagrzewa się, przy czym następuje spadek rezystancji i zaczyna świecić się kontrolka. Przy wysokim stanie, paliwo go chłodzi i kontrolka nie świeci. Ludzie często naprawiają poprzez zastosowanie czujnika od Daewoo Tico itp.
Nie wierć w dnie tylko w górnej części baku. Termistor opuszczasz na odpowiednią wysokość i masz wskaźnik aż miło.
Albo padła żarówka w desce jeśli deska zaświeca kontrolke rezerwy na podstawie oporności czujnika, lub sama elektronika, ale często w japońcach montowny był termistor w formie małej puszeczki blaszanej z wyprowadzonym jednym przewodem, koszt czujnika Daewoo ok 15 zł.
Witam wszystkich. Kilka dni temu wymieniałem w aucie termistor rezerwy paliwa przy pływaku bo od początku roku nie zapalała się rezerwa. Kupiłem termistor z tej aukcji: [url=http://allegro.pl/czujnik-rezerwy-t...
Ja u siebie w samochodzie honda miałem podobnie. Rozleciał się ten termistor stanowiący czujnik rezerwy. Podmieniłem na NTC 1kohm (nic nie modyfikowałem ani nie wymieniałem żarówki na led) i wszystko działa.
Opis przywodzi mi na myśl że może to być termistor przez który przepływa prąd z instalacji i wstępnie go podgrzewa . Jeżeli jest zanurzony w paliwie to ma chłodzenie i dzięki temu duży opór , wynurzony zaczyna się nagrzewać i zmniejsza rezystancję .
A mogę prosić o jasny instruktaż :) co znaczy zbocznikować? A co do samego termistora możesz albo gotowy kupić od hondy wspawać nakrętkę i wkręcić https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... a ja akurat miałem wspawaną nakrętkę (bo bak jest nowy customowy) kupiłem coś takiego: https://imged.pl/daewoo-termistor-czujni...
o rany...;-) coscie sie tak przyczepili do tego termistora ? glowne pytanie bylo nieco inne.. Wyjasniam ,co nastepuje odnosnie tego termistora: podczas pracy jest chlodzony paliwem i ma wtedy duza rezystancje, tak ze polaczona w szereg zarowka kontrolki nie swieci. Gdy poziom paliwa opadnie i termistor sie wynurzy, jego rezystancja gwaltownie maleje...
Gdzieś zdaje się był patent z żarówką i termistorem jako czujnikiem rezerwy...
niepamietam jak jest w matizie ale np lanos problem moze sie taki pojawic jak ktos ujezdzał auto z minimalnym poziomem paliwa i wiecznie swiecącą kontrolką rezerwy pada w taki wypadku termistor znajdujący sie w zbiorniku paliwa i zuzywają styki na czujniku poziomu paliwka
Dokłądnie tak , niechciana iskra i po baku i po łodzi. Nie przesadzaj. W każdym zbiorniku są czujniki poziomu paliwa. Najczęściej w postaci otwartego potencjometru. A czujniki rezerwy, to czasem zwykłe styki elektryczne. Albo grzany prądem termistor. I jakoś żadne auto z tego powodu nie wyleciało. Zastanów się, dlaczego.
Witam, szukam rozwiązania jak zbudować, lub zmodyfikować oryginalny czujnik rezerwy paliwa w Suzuki SV650 2001- oparty o termistor, który chłodzony paliwem zmienia rezystancje. Mam zamontowane uniwersalny licznik, w którym kontrolka rezerwy wyzwalana jest zwarciem do masy, lub podaniem napięcia +12V. Manual podaje że oryginalnym układzie podając napięcie...
Nie tędy kolego droga! Można o wiele prościej zrobić rezerwę paliwa i to bardzo dokładną i działającą przez długie lata. Jak??? Kupujesz od samochodu np. Lanos czujnik rezerwy paliwa (koszt około 10PLN) Jest to termistor który ogólnie mówiąc połączony w szereg z żarówką 12V 3W. Jeśli jest zanurzony to paliwo go schładza i żarówka nie świeci. Jak się...
sugerowano mi,ze moze to byc termistor lub jakis czujnik gazu[TGS822],lecz nic takiego nawet podobnego nie znalazlem.
Pozostaje wymiana czujnika poziomu paliwa (ewent. spróbuj podmienić z kimś). Duża bezwładność wskazań wynika prawdopodobnie z mechanicznego wyrobienia tulejki w której pracuje ramię pływaka. Zmiana świecenia rezerwy może być spowodowana zmianą parametrów termistora który zanurzony jest w paliwie (zmianą jego czułości w czasie). Z zasady jego pracy wynika,...
Witam. W tym aucie sygnalizacja o niskim poziomie paliwa (rezerwa) jest sygnalizowane kontrolką a czujnikiem jest termistor umieszczony w baku. Jest to termistor o następującej charakterystyce: podczas gdy jest dużo paliwa, jest on chłodzony paliwem, jego oporność wzrasta i kontrolka gaśnie na desce. Gdy paliwa jest już mało to termistor się nagrzewa,...
Czujnikiem poziomu paliwa jest rezystor suwawkowy sterowany pływakiem. Lampka rezerwy jest załączana stykiem sterowanym pływakiem. Jeżeli wskaźnik paliwa działa, to problem może być w złym styku drugiego przewodu od czujnika (przewód rezerwy) Czujnik podaje na przewodach minus (masę).
Ponieważ jest kłopot z zakupieniem tego termistora postanowiłem zrobić próbę z montażem czujnika rezerwy połączonego z pływakiem paliwa. W maluchu żarówka rezerwy zapalała się po obniżeniu pływaka. Czy ma ktoś pomysł jak to zrealizować przy tym pływaku w aveo? http://obrazki.elektroda.pl/1765822600_1...
Czujnik rezerwy jest na termistorze w baku sprawdź zwierając kabelek od rezerwy do masy, najlepiej przy samej wtyczce od "smoka". Jest pod tylną kanapą..
Uszkodzonym elementem okazał się termistor. Problem rozwiązałem w sposób następujący: Zakupiłem termistor stosowany w samochodach Daewoo za 25 zł Termistor był w obudowie w kształcie cylindrycznym, podobnie jak ten oryginalny w VT-750C Wylutowałem stary i wlutowałem nowy termistor w uchwyt obudowy. Działa pięknie. Można rozwiązać to inaczej. Nowy termistor...
Chyba się nie zrozumieliśmy. Tak wygląda czujnik rezerwy w tych koreańcach. http://obrazki.elektroda.net/91_12462727... Oczywiście, że wymiana zegarów to dużo bardziej elegancki sposób, dlatego napisałem, że jeśli kolega chce się bawić... Pozdrawiam.
W wielu autach kontrolka rezerwy paliwa sterowana jest termistorem w zbiorniku, tu przykład: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... Tak jak kolega Krzysztof Kamienski napisał, również polecam E+H Liquiphant, nie ma z nimi problemów. Pozdrawiam
Panowie po pierwsze temat jest z przed roku. do -Tony-: Co do czujnika w primerze to nie wiem czy opłaca Ci się kupować od innych aut. Całosci i tak nie przełożysz bo rózne mocowania do zbiorników albo pływaki i źle ci będzie poziom wskazywał. Ja radzę Ci zrobic tak. Rozbierz najpierw taka puszeczkę w której bedzie ten termistor. Zrób to delikatnie...
Skoro twierdzisz, że zakup bezsensowny to sobie odpuść. Można żyć bez lampki rezerwy. Tak na marginesie to nieco złoszczą mnie ludzie, którzy uparcie jeżdżą na resztkach paliwa. Ale jak tobie poradzić skoro sam przyznajesz się do skąpej wiedzy. Wprawdzie elektroniki to tutaj niewiele ale miernik przydałby się. A więc skoro jesteś pewien, że termistor...
Dziękuję za odpowiedź Mi wydaje się że to jest to ten termistor u mnie w Suzuki działało to na zasadzie że jak było w zbiorniku 3,5 litra paliwa to migała kontrolka jak poziom spadł do 1,5 litra świecił ciągłym światłem -czyli zmiana tego na ten z Lanosa nic mi nie da ? Budowa oddzielnej ,,puszki z kontrolkami '' też nie za bardzo wchodzi w grę . Zastanawiałem...
Witam Mam pytanie dotyczące termistorowego czujnika który steruje lampką rezerwy w moim przypadku w motocyklu . Orginalny czujnik padł a że orginał dużo kosztuje to znalazłem identycznie wyglądającą od Lanosa . Lampka działa poprawnie termistor zapalał ją i gasił gdy go zanurzałem w pojemniku . Tylko ten dźwięk syczącego przez moment paliwa i ta mgiełga...
witam Ja naprawiałem z kumplem kontrolke rezerwy w Hondzie Prelude. Tam jest taka metalowa beczułka chyba z drutem oporowym wewnątrz oczywiście wszystko to "utopione" jest w paliwie.(nie wiem czy u ciebie wygląda tak samo) Oryginał oczywiście kosztował koszmarne pieniądze bo trzeba było kupić cały komplet z pływakiem itd. Ale okazało się że DAEwoo stosuje...
Właśnie chce uniknąć termistora. I podłączyć pod wskaźnik paliwa kontrolkę przy danym ustawieniu pływaka. A o to drugie z dwiema rezystancjami, jest to czujnik temp. płynu chłodzącego. Chodzi mi o schemat jak podłączyć 2 diody lub żarówki, żeby przy 10°C i oporności 5670 Ohm aż do 30°C i oporności 2238Ohm świeciła jedna żarówka lub dioda, a znowu przy...
To są termistory i przynajmniej jeden jest uszkodzony.
Jako czujnik stosowano termistor połączony z żarówką. Podłącz na próbę żaróweczkę i sprawdź zachowanie układu. Tu masz schemat kilku opcji połączenia - rezystor musisz sam dobrać w zależności od użytej diody LED. https://obrazki.elektroda.pl/1445711000_...
Rezerwa świeci się cały czas. Głównie kombinowałem jak ją zgasić. Podłączałem ten czujnik i brak zmian czy z jednym czy dwoma termistorami.
Wiodący temat wątku jest od dawna wyczerpany a bieżąca wątpliwość jest zbyt błaha by zakładać nowy temat. Pojawił się problem z pracą silnika na benzynie spowodowany uszkodzeniem pompki paliwa. Wyjąłem stary wkład z silnikiem i zaciekawił mnie element na dole modułu pompy. https://obrazki.elektroda.pl/6124629900_... https://obrazki.elektroda.pl/9912058300_...
Witam serdecznie Koledzy może ktoś podpowie, szukałem po elektrodzie i niestety nie znalazłem rozwiązania problemu. Problemem jest ciągle zapalona dioda rezerwy paliwa w Fiat UNO FIRE. Zapaliła się gdy w baku było ponad 1/4 zbiornika (czyli ponad 9 litrów). Po zatankowaniu do pełna wskaźnik ogólny pokazuje 100% stanu (czyli prawidłowo) dioda jednak...
Dzień dobry, Czujnik/wskaźnik biegu oczekuje na części, dokończenie malowania silnika i montaż, a w międzyczasie chciałbym przedstawić rozwiązanie czujnika temperatury płynu chłodzącego i poradzić się (jednak) w temacie czujnika/ wskaźnika poziomu paliwa. Przesłałem także wniosek o zmianę tytułu posta. W moto jest zamontowany termostat (termistor) z...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Jest to typowy termistor w ukladzie rezerwy paliwa w azjatyckich samochodach (honda, daweoo, itd). Masz tu http://moto.allegro.pl/item533428498_czu...
Witam Szanowne Grono. Od pewnego czasu borykam się z tematem wskaźnika poziomu paliwa w liczniku firmy Koso model RX2. Problemem jest fakt że wskazanie poziomu paliwa w tym liczniku odbywa się poprzez wyświetlenie 10 kresek(dla pełnego baku) na podstawie zmiany rezystancji (w wariantach 0-100 Ω lub 0-510 Ω) gdzie dla maksymalnej wartości (np.510Ω)...
http://obrazki.elektroda.net/41_11585015... Witam, chciałem zaprezentować projekt,który wykonałem już jakiś czas temu na zlecenie mojego brata. Jest to układ wskaźnika do HONDY VFR750F spełniający funkcje: - wskaźnik poziomu paliwa - 5 kresek skali, przy rezerwie wyświetla sie "RES" - czujnik temperatury silnika, przy 98stC załącza się wentylator...
ok kol _jta_ masz rację Zakres zmian napięcia wyjściowego z czujnika pływakowego będzie za mały. Dlatego wzmacniam go na WO /układ różnicowy/ Wejściem sygnału jest SV1 /1-2-3/ SV2 jest złączem wejściowym w instalacji motocykla, mierzącym poziom paliwa - wynik na wyświetlaczu 1 - masa 2 : 3 - musi być R=1kom bo inaczej CAN wyświetli błąd 3- wejście pomiarowe...
to żart??? w starych łupach nie było impulsów.... czujnik poziomu paliwa i rezerwy to zwykły potencjometr , który zmieniając swoje położenie reguluje wielkość prądu która płynie przez amperomierz (wskażnik poziomu)i jeśli wartość tego prądu wzrośnie do pewnej wartości zaświeca się żarówka...(rezerwa) czujniki temp to są termistory/pozystory czyli elementy...
Temat zamykam. Wymieniłem termisor. Nowy od nexi koszt 8zł z gwarancją na rok. Parametry takie same. Teraz działa
termistor rezerwy paliwa czujnik termistor rezerwy termistor rezerwy
układ odcinający prąd prosty regulator oświetlenia czujnik odciąć paliwo
amica piekarnik generator ozonu
Jak wymienić obudowę radiomagnetofonu Sony CFD-101 Mercedes B180 CDI 2006 - falujące obroty po rozgrzaniu