Weź suwmiarkę i zmierz grubość oraz szerokość oryginalnych szczotek a długość już nie jest aż tak istotna i porównaj sobie z opisem ze sklepu North: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr... Jeśli będziesz miał nadal wątpliwości to zadzwoń do nich i dobiorą Ci szczotki po...
Można kupić same szczotki tylko muszą być dwuwarstwowe.
To zdemontuj silnik, odkręć szczotki węglowe i zobacz czy nie uszkodziło się łożysko silnika.
czy to może być problem że nie są oryginalne Może. kupiłem dwie szczotki Dwuwarstwowe?
Wymienisz całe ze szczotkotrzymaczami, szukasz według typu pralki. Po czym stwierdzić ? po tym że wdać w środku metalowy drucik 8-O Miej nadzieje, że nie poleciał przy takim katowaniu silnik.
Masz silnik szczotkowy: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-...
Wyciągnij jeszcze raz silnik i sprawdż go dokładnie. Nowe szczotki nie mogą skończyć się za pół roku. Chyba że jakiś syf założyłeś. Podepnij ów silnik poza pralką i zobacz czy sprawnie pracuje. Wygląda na to że on robi tyle zamieszania.
Zapytaj tu https://allegro.pl/oferta/szczotki-weglo... Silnik ma oznaczenie Silnik pralki Electrolux EWT 1323036143 Trzeba rozebrać wymontowac silnik i zmierzyć szczotki , producent nie podaje wymiany szczotek tylko wymiana całego silnika. Tu masz silnik: https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-z-dem...
Jeśli szczotki nadal iskrzą, to najpewniej uszkodzony jest wirnik.
Najpierw sprawdź, czy silnik ok. Dochodzi zasilanie? Może szczotki się zawiesiły?
Prawdopodobnie szczotki silnika do wymiany.
Żółte przewody pomiń całkowicie to jest tzw. potocznie tacho czyli czujnik obrotów silnika dla sterownika. A reszta przewodów do szczotki i uzwojenia, jak to połączysz w silnik szeregowy to sukces murowany :)
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
Witam. Sprawdzić silnik w jakim stanie łożyska ,wirnik ,szczotki .
Sprawdź może szczotki w silniku się skończyły.
Udało mi się zdjąć obudowę, po odkręceniu tego co się dało, zdjęcie obudowy blokowały "zawiasy" pokrywy od worka. Żeby zdjąć ją musisz wcisnąć do środka czarne elementy zawiasów pokrywy, które znajdziesz pod rączką z regulacją mocy i przyciskami start/stop, zwijanie kabla (patrz zdj. nr 1 jakie umieściłem). Potem podważ i usuń przyciski start/stop i...
Silnik Sole trudno spalić, nawet przez zalanie, więc sprawdź czy się szczotki nie skończyły.
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci...
Rok produkcji to 41 tydzień 2009 roku. Amortyzatory wymieniasz kładąc pralkę na tył i tylko na tył nie kładź jej na boki: https://youtu.be/Z_9XpYe1hqA Tutaj amortyzator: https://expertagd.pl/pl/p/Amortyzator-do... Natomiast szczotki nie zawsze są dostępne ponieważ producent Electrolux oferuje kompletny silnik jako...
Sprawdź szczotki silnika, połączenia w jego kostce
Uszkodzony może być zwijacz lub włącznik. Podłącz silnik omijając zwijacz i włącznik by to sprawdzić. Jeśli nie ruszy a szczotki są ok to silnik do wymiany.
Do sprawdzenia szczotki silnika.
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
Napewno szczotki silnika się kończą nic poza tym. Szczotki jak się kończą to nie pracuje silnik a nie robi zwarcia. Szukaj okopconych od zwarcia elementów.
Moim skromnym zdaniem to szczotki silnika ale nie ma obawy te silniki tak mają.
Mogą być szczotki silnika, mogą być zimne lutowania przekaźników silnika na module.
Witam, szukam szczotek do odkurzacza electrolux ZE330B o symbolu PEC 903151027. Silnik ma oznaczenie YDC24-2. Wymiary szczotek 6,3x12,5 długość szczotkotrzymacza 50 wiec długość szczotek pewnie ok 35. Nigdzie nie mogę takich znaleźć. Podpowiedźcie co zroibć w takiej sytuacji....
Ten silnik ma lewy gwint czyli odkręca się w prawo
Producent do tego modelu udostępnia tylko kompletny silnik jako część zamienną by zarobić na częściach: https://shop.electrolux.pl/pralnictwo/pr... a szczotki po prostu pomierz czyli ich grubość i szerokość i dobierz wymiarami z pasującym szczotkotrzymaczem i po sprawie: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-...
To teraz pora sprawdzić szczotki silnika i jeśli węgla jest mniej niż 1cm wymienić na nowe.
Daj spokój LNK i diodom jak są sprawne. Po prostu wytrzyj je z pyłu szczotkowego. E51 Silnik triak (obwód zasilania) Obwód Sprawdź silnik, szczotki i jak nic nie wzbudzi Twych podejrzeń wymień triac sterujący pracą silnika (ten na radiatorze z blachy)
Tachogenerator składa się z magnesu i cewki i kolega (at)Mariusz840 sugerował by sprawdzić oba elementy czyli wzrokowo stan magnesu a poprzez pomiary cewkę tacho. Przyczyną mogą być również zużyte szczotki węglowe silnika i to też warto sprawdzić.
Silnik, sprawdź szczotki tak na początek.
Do sprawdzenia szczotki silnika.
:crazyeyes: Wymontowałem kondensator - okazało się, że jest niesprawny Napewno? zapewne wymontowałeś filtr p/zakłóceniowy, ale on nie ma wpływu na działanie silnika, zostaw go w spokoju, Proszę o pomoc - czy to uszkodzenie silnika czy może elektroniki? sprawdź działanie silnika poza pralką przynajmniej jedno podejrzenie wyeliminujesz, Szczotki są OK!...
Wyciągaj silnik i wymieniaj szczotki bo pewnie będą się kończyć zanim takie szczotki wykończą silnik. Podaj numer PNC pralki.
Jeżeli wymiana triaka nie pomoże sprawdź szczotki silnika.
Kolego ewidentnie szczotki do wymiany i oczyścić trzeba komutator. Również przedmuchać silnik sprężonym powietrzem z pyły węglowego.
O ile się nie mylę to coś z silnikiem, sprawdź szczotki, a na początek odłącz od silnika uziemienie (żółto zielony przewód).
szczotek nie oglądałem ale mają chyba docisk jeszcze Chyba - robi wielką różnicę :) . Sprawdź jednak szczotki. Zdejmij przewód masy z grzałki i silnika - zobacz jaki efekt.
Sprawdź szczotki silnika.
zamknie sie i rzuci fochem ... no niektóre urządzenia zachowują się jak właścicielki ;) To jest leciwa pralka, a jak w przypadku takowych warto przejrzeć co się da, np. - szczotki w silniku - w jakiej są kondycji?
Sprawdź połączenia elektroniki sterującej silnikiem.(szczotki sprawdzałeś ? )
Witam Przewody; 2-jedna cewka stojan 2-druga cewka stojana 2-szczotki 2-czerwone tacho -prądniczka 1-prawdopodobnie PE. Podłączenie tak jak podają koledzy,czyli szeregowo uzwojenie ze stojanem.
Sprawdz czy grzałka i silnik niema przebicia na mase w mega omach. Wyciągnij moduł sprawdz luty na przekaźnikach czy niesą popękane. W razie czego popraw te luty. Wytrzyj moduł z czarnego nalotu spirytusem. Sprawdz czy wszystkie złącza pewnie są wpięte. Sprawdź jeszcze szczotki na silniku. Pozdrawiam
Odnośnie problemu z wirowaniem to dobrze było by sprawdzić szczotki silnika.
O ile sobie przypominam, to ten model Clario ma zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika i zawsze pomagało gruntowne wyczyszczenie odkurzacza w środku i oczywiście wymiana filtrów - zwłaszcza tego HEPA na wylocie lub ew. zupełna z niego rezygnacja.
Wygląda na zużyte lub zawieszone ( z powodu pyłu remontowego) szczotki.
Sprawdź szczotki w silniku.
Termik przy Sprawdziłem szczotki .
Zdemontuj silnik napędowy pralki i sprawdź stan szczotek węglowych silnika. Zmylił mnie Twój wpis bo pisałeś o nówce sztuce i pomyślałem, że kupiłeś prawie nie używaną pralkę, ale chyba nie to miałeś na myśli? Niestety producent Electrolux do Twojego modelu nie oferuje szczotek silnika a tylko i wyłącznie kompletny silnik napędowy, ale to nie oznacza,...
Sprawdź szczotki w silniku.
Rutynowo do sprawdzenia szczotki silnika.
sprawdz szczotki silnika i tacho
Ledwo kręci na pusto a z nawet nie wielką ilością wsadu słychać tylko ciche brzęczenie. Czyżby szczotki?
Trzeba dokładnie sprawdzić ten silnik, szczotki itd., ale najprawdopodobniej do przezwojenia lub wymiany.
No jak silnika nie słychać, a potem cyknięcia przekaźnika grzałki, to szukać przyczyny w obwodzie silnika, czyli szczotki silnika do skontrolowania przede wszystkim :) .
Nowy silnik i będzie odkurzał.
Był dzisiaj serwisant i zaleca wymianę całego programatora za ok 700 PLN z robotą i dojazdem Chociaż szczotki silnika sprawdził i grzałkę :? Zanim zaczniesz grzebać w module (moim zdaniem niepotrzebnie) "przedzwoń" wspomniany triak jakimś miernikiem :!:
Robiłem pomiar między zaciskami silnika - 244V Między wyjściem ze zwijacza (L) do neutrala w silniku - 244V, na odwrót też wyszło podobnie Co do przejścia to między zaciskiem a zwojami stykiem do szczotki nie ma przejścia
Siema. Chodziło mi o zdiagnozowanie przed rozbebeszeniem pralki. Szczotki pod kamerą inspekcyjną wyglądały OK.
Do sprawdzenia szczotki silnika i prądniczka tachometryczna.
Uszkodzona blokada drzwi (moduł), ale na początek proponuje sprawdzić szczotki silnika i czy sam silnik nie jest zawilgocony.Pozdrawiam.
podłączyłem bez przewodu uziemienia Tak nie wolno robić. pomiar miernikiem ma 26 26? Czego? Mogę się domyśleć, ale zawsze warto napisać. Stan przewodów? Szczotki w silniku? Czyściłeś z pyłu po szczotkach?
Szczotki silnika do wymiany prawdopodonie.
Szczotki nadające się do dalszej pracy w silniku muszą mieć przynajmniej 15 mm i oczywiście ta część, która wystaje z prowadnicy a nie cała szczotka. Masz multimetr w domu? Sprawdziłeś cewkę tachogeneratora silnika?: https://youtu.be/S8NfyMwd1h4 Stan magnesu też ma kluczowe znaczenie.
Witam.Ja bym na początek sprawdził szczotki silnika i stan komutatora.
Szczotki w silniku trójfazowym..
Sprawdź szczotki w silniku.
Sprawdź szczotki w silniku.
Zlokalizowałem przyczynę - wytarte szczotki silnika. Dziękuję wszystkim za pomoc.
wymień szczotki w silniku
Ja szukałbym problemu w silniku. Szczotki sprawdziłbym jako pierwsze.
Prawdopodobnie grzałka albo szczotki na silniku.
Silnik czysty, pomiary zrobione i szczotki wymienione?
co do trybu serwisowego to wchodziłem - ostatni błąd jaki się pokazuje to E51 - ten model posiada wyświetlacz ale z lampek też można to odczytać binarnie. Jest to błąd nieskasowany po poprzedniej usterce I tego się czepiaj. Elektronika EWM2000 zawsze pamięta ostatni błąd . W tym przypadku seria E50 oznacza problemy silnikowe. Gdybyś miał problemy blokadowe,...
Mam podobny problem pralka pobiera wodę i w trybie awaryjnym spuszcza wodę, ale bęben nie obraca się, pralka została dokumentnie wyczyszczona i wymieniono czujnik temperatury i nic... więc pozostaje sprawdzić silnik, tzn szczotki komutatora.
Problem z pralką jednak nie rozwiązany. Rozwiązany - jak najbardziej. jest ok. 109 V. Czy to jest prawidłowe napięcie? Kto go wie :? Ja nawet nie wiem, choć te "złomy" robię od lat. Szczotki na silniku niemal się skończyły. niemal robi WIELKĄ różnicę. Wymień szczotki grafitowe. ew. zmierz rezystancję wirnika mierzoną na szczotkach.
Witam mam podobny problem z tym zakurzaczem. Mianowicie włączę go pochodzi trochę 1-2min. po czym staje na 10-15sek. znowu się uruchamia aż światło lekko przygasa i znowu staje. Co to może być? szczotki w silniku???
Szczotki są ok. Wystają na ok. 20 mm.
Witam E51- zwarcie triaka sterowania silnika, tyle mówi serwisówka. Sprawdź silnik- szczotki ,tacho ewentualnie wymień tego triaka
jaki tam jest silnik klatkowy czy komutatorowy?Jeśli silnik jest klatkowy to współpracuje z nim kondensator znajdziesz go napewno duży przyczepiony gdzieś do obudowy,jeśli zaś jest to silnik komutatorowy to steruje nim moduł Na początek napisz jaki to silnik (czy ma szczotki czy nie).
Zobacz załączniki, szczególnie ten ze stroną 46. Sprawdź szczotki w silniku. Wyjmij z plastikowej osłony płytkę sterownika i sprawdź czy nie ma zimnych lutów na wyprowadzeniach przekaźników które znajdują się pod blachą radiatora triaka.
Do sprawdzenia szczotki na silniku. Powodzenia
Sprawdz najpierw szczotki silnika może są już wypracowane.
Sprawdzałeś szczotki silnika ? Możliwe że się już skończyły...
trza by sprawdzić blokadę drzwi i szczotki na silniku
Strzał w 10 z tymi szczotkami. Odkręciem ruszyłem i silnik ruszył, ale już ich nie ma praktycznie nie dociskają, trzeba wymienić. Czy jest ktoś w stanie pomóc z doborem odpowiedniej szczotki np do tego silnika? Niestety po oznaczeniu pralki EWF1060 nic nie znalazłem w sieci.
Jeżeli te 2 czerwone przewody idą do cewki to tak to jest tacho: https://north.pl/karta/50229052001-cewka... Co do grzałki to chodzi tutaj o pomiar upływności: https://youtu.be/0gIfXZHdGQU A sprawdziłeś czy ten silnik ma jeszcze szczotki?
Szczotki do wymiany albo coś w sterowaniu silnikiem.
Wyciągnąłem silnik - szczotki wystają ze szczotko-trzymacza 25-30 mm. Do zmiany ? Czy musze szukać dalej ?
E 50 to błąd związany z silnikiem lub jego sterowaniem. Sprawdź szczotki, tacho itd.
Witam, posiadam od ponad 5 lat odkurzacz Electrolux Ultrasilencer ZEN ( dokładny model EUS8ALRGY) i mam mały problem. Mianowicie za filtrem na korpusie silnika jest osad, który strasznie brudzi filtry. Jest on koloru szarego i ma zapach metaliczny. Moje pytanie brzmi: z kąd ten osad się tworzy? Czy to szczotki silnika? Łożysko? Nie mam pojęcia. Proszę...
Czy jest to silnik komutatorowy? Może szczotki? Sprawdzić nie zaszkodzi. Szczególnie że moduł inwertera tani nie jest
A jak sprawdziłeś silnik ? Jeśli jesteś pewien że silnik sprawny (szczotki , prądniczka ) to możesz sprawdzać moduł (zimne luty , spalone elementy )
Możliwe że jakiś pin we wtyczce się poluzował. Musisz po obu stronach sprawdzić styki. Dopóki nie ruszałeś to działało. Odłączyłeś i przestało. Swoją drogą, sprawdziłeś te szczotki jak kol wyżej sugeruje?
Na początek kilka szybkich pomiarów- grzałka na przejście i upływność do masy, stan szczotek silnika.
Jak myślicie jaki element może być odpowiedzialny za te powstające falowanie obrotów silnika? Witam! Myślę że elektronika jest w porządku, problemem mogą być szczotki w silniku, tak więc proponuję go przejrzeć. Pozdrawiam!
Jest to błąd związany z silnikiem i jego elektroniką, sprawdź dokładnie silnik-szczotki, komutator, kostkę, prądniczkę tacho, jakość połączeń od silnika do modułu, sprawdź czy nie ma zimnych lutów na module itd.
Witam, Zepsuła mi się suszarka Electrolux a mianowicie nie startuje silnik. Jeśli go dotkne i poruszę to się rozbuja i działa. Czy to wina zużytego silnika czy jakiś kondensator bo szczotki są ok jeszcze długie. Szczotki są umiejscowione na obudowie suszarki z tyłu na bębnie. Czy nalezy wymienić silnik?
szczotki silnika electrolux szczotki electrolux electrolux szczotki
czujnik misce olejowej radio toyota corolla wzmacniacz strumienica zamiast katalizatora
nadajnik iskrowy zasilacz urmet
Seat Leon 2 1.4 TSI 2008 – nierówna praca silnika po zimnym starcie, rozrząd, nagar, zapłon Spadek baterii w KuKirin G2 Pro przy przyspieszaniu