Jest w części hydraulicznej agregatu ABS. W serwisie jest dostępny zestaw naprawczy w skład którego wchodzi hydraulika agregatu.
To nie korektor siły hamowania lecz czujnik odpowiedzialny za regulacje xenon:) pozdrawiam
Witam Serdecznie Po wymianie jednej linki oraz jednego zacisku i klocków hamulcowych (lewy tył) mam problem z wykonaniem adaptacji elektrycznego hamulca postojowego. Procedura niby przebiega ok - kilka razy zaciaga hamulec i zwalnia. Niestety konczy komunikatem niepowodzenia i bledami: C155A - Kalibracja czujnika sily hamowania C1552 - Czujnik siły...
Koledzy temat rozwiązany. Przyczyną takiego zachowania się hamulca był uszkodzony czujnik siły hamowania w sterowniku. Teraz śmiga wszystko aż miło. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.
Nie ma czujnika, tylko korektor siły hamowania. Najlepiej jedź na diagnostykę, z hamulcami nie ma żartów.
Udało mi się dostać za gorsze uszkodzony, niedziałający moduł ham z Renault Laguna. Przełożyłem czujnik siły hamowania razem z taśmą która u mnie była nadpalona. Całość przesmarowałem i zamontowałem do samochodu. Jeżdżę już 4 tydzień i wszystko działa jak należny :) niestety po naprawie bez clip'a się nie obyło, błędy same nie znikną
Udało mi się dostać za gorsze uszkodzony, niedziałający moduł ham z Renault Laguna. Przełożyłem czujnik siły hamowania razem z taśmą która u mnie była nadpalona (taśma flex prowadząca do czujnika halla). Całość przesmarowałem i zamontowałem do samochodu. Jeżdżę już 4 tydzień i wszystko działa jak należny :) niestety po naprawie bez clip'a się nie obyło,...
Fiat stosował ten system zanim stał się obowiązkowy, obecnie rzeczywiście warunkiem załączenia jest sygnał z BAS/EBA, czyli wykrycie gwałtownego naciśnięcia pedału hamulca (stąd pytałem na samym początku o czujnik siły hamowania/siły nacisku na pedał hamulca). Do tego dochodzi dwustopniowy czujnik/włącznik przy pedale hamulca.
W211 ma fabrycznie montowane systemy SBC i nie spotkałem się żeby model W211 nie miał tej pompy, ponieważ mercedes wprowadził ją do tego auta jako do pierwszego i jednego z ostatnich. Nie można uszkodzić pompy przez wciskanie tłoczka. Może wystarczy uruchomienie systemu. Może uszkodził się czujnik siły hamowania.
Witam kolegów mam mały problem z autem jak w temacie. Zdiagnozowałem w tym samochodzie uszkodzenie czujnika siły hamowania który znajduje się w pompie ABS zakupiłem drugą używaną o takich samych numerach zamontowałem a tu samochód nie chce teraz odpalić podpinam z boku starą odpala na nowej pompie diagnozuje błąd BCM 0076 potrzebuje pomocy co z tym...
(at)Vroobel1 Teraz już wszystko jasne :D Jest to faktyczne tensometr półprzewodnikowy reagujacy na deformacje obudowy z wbudowanym wzmacniaczem. Zasilanie albo + 5 VDC albo 12, Wartość sygnału wychodzacego zawiera się pomiedzy 5 a 80 % napięcia zasilania. Skąd to wiem? Ano, prawie identyczne czujniki spotkałem w układzie pomiaru siły hamowania testera...
Włącz funkcje pamiętając o czujniku ruchu pod nieruchomym talerzykiem (trzeba nim kręcić ręcznie) Sprawdź siłę ciągu lewego i stopień hamowania prawego talerzyka.
Ok, mam nowe informacje co do podpowiedzi. sprawdziłem aplikacją Carlyf. Renault na androidzie po przez BT interfejs iCar3 W błędach Hamulców pokazało mi takie coś: https://obrazki.elektroda.pl/6000987500_... 1. Electric Parking Brake "Losen contact switch brake" - na polski - "Elektryczny hamulec postojowy Zwolnić hamulec przełącznika...
Nawet potrafią zredukować moc alternatora by jak najdłużej jechać bez podawania paliwa na wtryskiwacze. To tu się spotkałem z inną teorią, są auta gdzie alternator jest sterowany (elektronika związana ze start-stopem) i pełne ładowanie występuje właśnie podczas hamowania silnikiem (takie trochę hamowanie odzyskowe), podczas stania na obrotach jałowych...
Mam ten sam problem w Golf VII z tym samym silnikiem z 2015r. Powiedzcie czy wymiana tego czujnika pomogla?
Jeśli dane auto ma w systemie czujnik ciśnienia w układzie hamowania i czujnik położenia pedału hamulca to jest też dostępny ich stan w podglądzie danych rzeczywistych podczas diagnostyki
To jest stary Modal czyli elektronika osobno. Jaką tam masz konfigurację? Ile czujników ABS, zawór Colas? Sił hamowania w tym nie programujesz. Za to odpowiedzialny jest mechaniczny regulator. Właśnie odbudowuję pacjenta z takim systemem:D Może to Ci w czymś pomoże
Tak dla rozwiania wątpliwości , oczywiście że były astry G bez ABS (choćby wersja "club" sprzedawana w polskich salonach ) , oczywiście miały tylko jedną piastę z czujnikiem i korektor siły hamowania nad tylną belką zawieszenia .
No bardzo ładnie nam to wszystko opisałes Macku, ale ESP działa w oparciu o kilka czujników. Prędkosc kól, cisnienie hamowania, czujnik skretu kierownicy, czujnik siły wzdłuznej, poprzecznej (siły G). Tak ze zdecyduj sie który?
Witam. EBS- 3231-00;moduł regulacji ciśnienia, oś tylna; błędny meldunek zwrotny, zawór rezerwowy; sygnał niezidentyfikowany. FFR-3179-08;magistrala danych CAN, komunikat EBS ; ciężar pojazdu, bajt 1 i 2, zniekształcony sygnał.Masz problem z elektryką - szyną CAN. Odnośnie błędu FFR to sprawdz czujnik ciśnienia w poduszce na moście napędowym, wtyczkę...
Domyślnie jest sygnał niski, Po nacisnięciu hamulca ma być wysoki. Ale w przypadku rezystora, obawiam się podać pełne 5V na wejscie sygnału (bez ograniczenia prądu). Tak wyczytałem na forach zagranicznych. Zatem bezpieczniej będzie podać przez tranzystor. Mamy ograniczenie prądu Dodano po 11 Jeszcze jedno pytanie, hulajnoga ma odzyskiwanie energii...
Układ EBS w pełni sprawny do ustalenia z jaką siłą ma hamowac auto bierzepod uwage zużycie okładzin hamulcowych, jesli któryś czujnik jest uszkodzony układ ebs nadal jest uzbrojony i elektronicznie ustala siły hamowania ale nie bierze pod uwage wtedy zużycia okładzin , sam uszkodzony czujnik nie ma wpływu na siłe hamowania. Zastanawia mnie fakt iż auto...
Jężeli tak nie jest to w jaki sposób Abs koryguje siłę hamowania? Wszystko zależy od tego czy jest tam zamontowany ABS czy EBS. A w przypadku serii 4 może być i to. Jeśli jest zamontowany EBS to owszem sterownik EBS koryguje siłę hamowania na podstawie wskazań czujnika w poduszce. Natomiast jeśli ta Scania jest wyposażona w ABS to jest tam zamontowany...
Funkcja rezerwowa to klasyczny hamulec pneumatyczny będący częścią EBS. EBS to hamulec pneumatyczny sterowany elektroniką gdzie elementemi wykonawczymi są elektrozawory a czujniki ciśnienia pełnią funkcję kontrolną. Sprawny EBS albo przy pomocy elektrozaworu odcina sterowanie pneumatyczne albo wysterowuje wartości wyprzedzone w stosunku do zykłej pneumatyki....
EBS Gen3 niestety również nie obejdzie się bez programowania zaworu. Częściowo masz racje że jest on zaprogramowany fabrycznie w funkcje podstawowe ABS (brak regulacji siły hamowania od nacisku na oś, błąd czujników kół zaprogramowane 4 czujniki są przeważnie 2 zastosowane ,brak zaprogramowanych aux np oś podnoszona). Lecz nie będzie on pracował tak...
4318 Koło 1 w połączeniu z logiką ABS: Błąd prędkości koła Status błędu: FMI 3, niezgodny. Wskazanie błędu: Centralna lampka ostrzegawcza STOP (H111) świeci na czerwono, jednocześnie świeci na czerwono również lampka kontrolna ogólnej kontroli hamulców (H108). Skutek błędu: Nadzór ABS ograniczony lub wyłączony, nadzór ESP wyłączony, nadzór regulacji...
Masz ABS ? Jeśli masz ABS to korektora siły hamowania niema.. A widzisz tam gdzieś czujnik czy koronkę? Może i chcesz pomóc, ale nie lej wody już ok?
Jaki masz modulator tylnej osi? Kiedyś miałem podobny przypadek ale nie pamiętam jakie wywalało blędy..... Podczas delikatnego naciskania pedału hamulca brak było regulacji siły hamowania i koła tył były blokowane pełną siła. Przyczyną okazał się uwalony czujnik ciśnienia w modulatorze.
Fajnie, w jednym poście nie ma a w następnym już ma (korektor siły hamowania). Racz czytać ze zrozumieniem, Robokopowi chodziło o funkcję korektora, realizowaną przez ABS, że może pozostać ona czynna pomimo odłączenia czujnika. Co do prób hamowania ... Zauważyłeś, że autor pisze o porównaniu drogi hamowania? Więc dochodzą pomiary, wyznaczenie początku,...
Kurczę wszystko jest według tabliczki a blokuje mi drugą oś co proponujecie zmniejszyć siłę hamowania czy dołożyć czujniki na drugą oś? Dodam że wszystko jest w porządku z hamulcami przyczepy (sprawdzone) siłowniki identyczne pojazd ciągnący też sprawdzony.
a problem jest tego typu ze naczepa słabo hamuje w stosunku do konia lecz czujnik nic tu nie ma do rzeczy powinno i bez nich hamować Tak jak piszesz czujniki nie mają wpływu na siłę hamowania.Jeżeli od strony mechanicznej masz wszystko w porządku ,to pozostaje zrobić diagnostykę,posprawdzać ciśnienia,czujniki ciśnień,czujnik obciążenia osi (jeżeli...
Add1. Sposób sterowania zależy od typu silnika. Jeśli masz do dyspozycji typowy silnik 3-fazowy to możesz zastosować analogowe wyjście z PLC, którym możesz sterować falownikiem (prędkość obrotową) z wejściem analogowym np. do podłączenia potencjometru. Falownikiem możesz również zmienić kierunek obrotów . Możesz również wykorzystać digitalne (24V) wyjścia...
W sumie racja, nie pomyślałem o tym. W prostszym wariancie jest jeden czujnik pod tylną belką (tam gdzie korektor siły hamowania), w bardziej rozbudowanym przy każdym wahaczu.
Przy ABS musi mieć 4 czujniki na każdym kole. Kontrolka powinna robić test po załączeniu zapłonu. Podpinając się urządzeniem diagnostycznym przez złącze obd2 powinno się połączyć z modułem ABS. Jeśli nie ma ABS nad tylną belką powinien być korektor siły hamowania i połączony z nią sprężyną.
To czujnik ciśnienia w układzie zawieszenia pneumatycznego, zmierzone przezeń ciśnienie ma wpływ m/n na siłę hamowania (pośredni pomiar nacisku na oś napędową) a także na pracę automatycznej skrzyni biegów.
Wymiana na tylnej osi siłowników rozwiązała problem z siła hamowania, a w przyczepie uszkodzony czujnik abs
To nie serwis, tylko widać piekarnia. W klamce hamulca masz czujnik, który przekazuje precyzyjne położenie klamki do sterownika silnika, żeby modulować siłę hamowania elektrodynamicznego. Skoro hamowanie załącza się samoczynnie w czasie jazdy i odcina Ci napęd, to masz zamiennik parszywej jakości - wykrywa Ci naciśnięcie hamulca. Czujnik nie ma tam...
Witam. Doszedłeś do tego co jest przyczyną? Mam podobny problem tylko, że z kołem prawym. Po wymianie klocków grzeje się. Na pusta grzeje się mniej, a na załadowanym grzeje się ostro. Do koła mechanik zaglądał 3 razy do tego wymieniłem łożysko, bo miało lekki luz i nadal to samo. Jeszcze padło podejrzenie na czujnik, który odpowiada za siłę hamowania...
Co do zasilania od świateł stop to nie wszyscy producenci naczep/przyczep je stosują (Schmitz, Krone - tak, Wielton-opcja, Koegel-opcja). Nie naśmiewam się z nikogo. Natomiast nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że nieprawidłowy sygnał z czujników ABS spowoduje wyłączenie regulacji siły hamowania (ALB). Wyłączy się wtedy ABS i system stabilizacji toru...
Problem dotyczy ciągnika siodłowego Volvo FM z 2011 roku. Polega na bardzo słabym hamowaniu całego zestawu, wygląda zupełnie jakby hamowała jedynie przednia oś ciągnika. Problem występuje w dwóch naczepach. Po podpięciu komputera dostałem 3 błędy: Czujnik koła ABS, oś 1, prawa stronaMID(136) SID:2 FMI (10) Czujnik lewego klocka hamulcowego drugiej osiMID(136)...
Skąd będzie brał sygnał do siły hamowania Normalnie bierze sygnał z czujnika ciśnienia w poduszkach. czy modulator (haldex) będzie pasował? ABS czy TEBS? Jak go sparametryzujesz?
Wiatam. Sterownik ma "w sobie" baterię kondensatorów oraz diody usprawniające. Sygnał PWM wytwarzany na wyjściu sterownika, powoduje przepływ prądu podczas czasu trwania impulsu masy, w pozostałym czasie prąd płynie przez diody mocy (m.in.do + baterii). W wózku który opisujesz, występowały dwa typy sterowników. LTM - sterownik w plastikowej obudowie...
tylko korektor odpowiada za rozkład siły natomiast jeżeli blokuje ci koła (czyli ewidentnie jest wina ABS-u - ze sprawnym systemem nie może zablokować kół ) najlepszym wyjściem byłoby podłączenie pod komputer lub jeśli ci się chce to można sprawdzić czujniki ABS-u, niekiedy przeczyszczenie pomaga.
Witam, Gdyby był ktoś taki miły i mógłby powiedzieć do czego odnoszą się te błędy: EBS 0 01062 02 002 VECU 0 00702 04 007 A druga sprawa, to siły hamowania naczepy, dostałem informacje po podłączeniu komputera ze powodem może być uszkodzony czujnik prędkości, może ktoś powiedzieć co więcej. Wielkie dzięki ! Pozdrawiam
Zlikwiduj ten błąd, który napisałeś a reszta naprawi się sama. BS (ebs ) wabco nie ma czujnika obciążenia, tylko żeby wyliczyć wymaganą siłę hamowania, sprawdza poślizgi różnicowe pomiędzy kołami. Jak tego nie umie zrobić to przechodzi w tryb awaryjny. A wtedy nie ma stopu i innych bajerów .
Pojawił się jeszcze jeden argument, mianowicie stare mercedesy mają czujniki ABS tylko na przedniej osi, tak jest najprawdopodobniej u mnie. Tył nie może zostać pozbawiony korektora siły hamowania, ze względu na to, że zwyczajnie koła by się blokowały. Mam teraz taki pomysł, żeby podnieść tył i poprosić drugą osobę o wciskanie hamulca, a regulując korektor...
Auto samo zaczyna zjeżdżać w prawo po 2,3s jazdy prosto. Niezależnie od prędkości? Niezależnie od rodzaju nawierzchni? Czy przy skręcaniu słychać stuki jakby strzelanie sprężyny? Czy prześwit między kołem a błotnikiem na przedniej osi dla obu kół taki sam, na tylnej osi też? Puszczam kiere i auto zaczyna lecieć w prawo po kilku sekundach. Ciśnienie...
Kiedyś robiłem podobną maszynę ale do przewijania okleiny , i nad rolką z której była odwijana okleina była zamontowana echo-sonda z wyjściem analogowym 0-10V , wraz z zmniejszaniem się średnicy rolki sygnał z czujnika był zaniżany proporcjonalnie , możesz użyć odczyt tej wartości do wyznaczenia siły hamowania wału na którym jest rolka z siatką , wstawił...
Oszacowanie kosztów wymaga określenia, co ma być zbadane, na ile dokładnie, Znasz już temat na tyle dobrze, że wiesz co należy zbadać. Myślę, że wystarczy: - zmierzyć masę m modelu - całego wózka z zamontowanym zderzakiem - zmierzyć opóźnienie wózka a (po uprzednim nadaniu mu jakiejś prędkości początkowej) na znanej drodze hamowania wózka - zmierzyć...
Dzieki za odpowiedz.Czyli wynika z tego że nic się z tym nie zrobi,w wabco właśnie mogłem TEBSEM zmienić takie parametry i liczyłem że knorra też się da.Żeby by zewnętrzny czujnik ciśnienia to bym po kombinował z rezystancją,ale tu jest w modulatorze a za słaby jestem żeby tam ingerować.
Przyczyn może byś kilka. Jest to znany wszystkim diesel więc powinno pomóc zwiększenie dawki rozruchowej. Pomoże ale... Przyczyn takiego stanu może być kilka a zwiększeniem dawki nie naprawisz problemu tylko go "przypudrujesz" Ciężkie palenie na ciepłym silniku może oznaczać że kończy się pompa paliwa. Zwiększając dawkę rozruchową przedłużysz jej śmierć...
Witam podłączyłem dziś pod inny samochód starszy Scanie R palił sie tylko błąd ABS1 na zółto w scani nie było błedu jak w poprzedniej scani ,że przyczepa bez ABS i usterka przyczepy abs . Siłe hamowania pobiera z każdej osi mechanicznie od pracy resorów (z bocianka na środku osi ). Ostatni zawór na tylnej osi Był od siły hamowania zastojały i stał na...
Możesz miec zapowietrzony korektor sił hamowania. I jeszcze spytam jakiej firmy masz ABS bo to od czujników nic nie bedzie jest to wina układu hydraulicznego
Dziś miałem naczepę. Zasilania do modulatora OK. Czujniki prędkości kół obydwa mają po 1,8 kOhm, to czujniki Wabco ale dziwne że mają obydwa po tyle. Modulator Knorr, Spotkałem się z modulatorem który nie miał diagnozy, przez złącze ISO i nie miał też gniazda na panelu kontrolnym naczepy. Nie pamiętam tylko jakiej firmy on był. W następną sobotę podmienię...
temat zaczyna mnie drażnić, masa ludzi chce Ci pomóc a Ty napisałeś że sprawdziłeś wszystko. Pozwolę sobie podsumować wszystko jeszcze raz; 15 letnia scania z błędem abs dla czujnika indukcyjnego, różnicą siły hamowania oraz ściągania przy hamowaniu. Pisałem Ci we wcześniejszym poście że warto sprawdzić tuleje metalowo-gumowe na półresorach bo jeśli...
Kolego MID136 SID4 FMI10 - czujnik prędkości koła oś 2 po prawej . Duża szczelina między czujnikiem a kołem zębatym , styki i przewody mogą być uszkodzone, koło zębate może być uszkodzone, uszkodzony czujnik , uszkodzony modulator. Sprawdź luz łożyska koła, okablowanie czujnika, prześwit pomiędzy czujnikiem a wieńcem (nie więcej niz 0,7mm) . Co do tylnego...
Może wtrącę. Jeśli planujesz jeździć ekstremalnie, to możesz się z tyłem pobawić, jeśli jednak chodzi o siłę hamowania przy normalnym eksploatowaniu, to sobie daruj. Nawet najmniejsze seryjne heble są w stanie zablokować koła. Montowanie większych nie ma na celu zwiększenia siły, ale zwiększenia pojemności cieplnej, żeby tę siłę zachować, jak będziesz...
Kręcąc pedałami napędzasz metalowe koło. Wewnątrz niego znajduje się elektromagnes. Wytwarza on pole magnetyczne które indukuje we wspomnianym kole przepływ prądu, który oddziałuje na wcześniej wspomniane pole magnetyczne spowalniając koło - wytwarzając opór na pedałach. Większy prąd to większy opór. Czujnik obrotów mierzy prędkość obrotową tego koła...
Kalkulator ESP BOSCH 8.1 Kod usterki C1301 Sformułowanie posprzedażne kodu usterki Niespójność między stycznikiem świateł stop i czujnikiem ciśnienia Opis diagnostyki Informacja pochodząca z zestyku światła Stop jest niespójna w stosunku do wartości zmierzonej przez wewnętrzny czujnik ciśnienia kalkulatora ESP Czujnik ciśnienia mierzy ciśnienie szczątkowe...
EBS nie korzysta z czujnika wysokości. Niby tak, ale tak głośno myślę, dlaczego zapala się lampka poziomowania i jednocześnie spadek siły hamowania.
Witam. Mam problęm z autem i prosze o pomoc. Byłem u "mechanika" na wymiane prowadnicy bagnetu bo tamta plastikowa była ułamana. Wstepnie mowil, że pewnie kolektor bedzie do sciagniecia bo ona idzie między nim w dół. Ostatecznie odebrałem auto na 2gi dzień, mowił, że nic nie rozkręcał itp. Autko odpaliło i pracowało normalnie. Pojechałem wiec na stacje...
EBS 03022 albo 3 to jest numer błędu ściśle od czujnika ALB. Zajrzeć tam możesz, sprawdzić kostkę, wykręcić sam czujnik, nie ma problemu ostatnia poduszka po prawej stronie (prawa czyli pasażera ;) ), między ramą a kołem na górnej podstawie poduszki. Sam czujnik pasuje P&P od Scanii 4, koszt nowego 300 coś, nie pamiętam dokładnie, a jak nie, to na szrot...
SPN 3131 Lewy moduł regulacji ciśnienia osi przedniej – zawór zapasowy Strategia monitoringu Kontrola czujników ciśnienia Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka ostrzegawcza żółta • Lampka kontrolna żółta • Brzęczyk Failure Mode Identification (FMI) FMI 0 Błąd nieokreślony Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 5 Tekst wskazania - Centralna lampka...
Zostaje wymontowanie klocków, sprawdzenie czy każdy zacisk z jednakowym oporem się przesuwa na boki, czystość klocków, założyć klocki, dociągnąć i popuścić na dwa kliknięcia. Sprawdzić odległość czujników ABS od pierścienia, wszystkie w tej samej odległości ok. 0,2-0,5mm, przeczyścić pierścienie. Sprawdzić zawory ABS manometrem.
Jednak jestem przekonany o tym że do sterowania siłą hamulca służy czujnik obciążenia osi w poduszce to on podaje wartość obciążenia osi do sterownika ebs i sterownika ecas. A wyjście 25 jest używam tylko do poduszki która podnosi oś wleczoną. Trzecia oś hamuje bez względu na to czy jest opuszczona czy podniesiona. Na podstawie odczytu z czujnika poduszki...
A sprawdziła Pani bezpieczniki jak zakładali lampę mogli zrobić zwarcie i uszkodzony jest albo 1 bezpiecznik lub kilka ? Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.pl/7741761100_1... Dodano po 13 1układ klimatyzacji10 2oświetlenie przestrzeni na nogi5 3ogrzewane dysze urządzenia do mycia szyb5 4wentylator chłodnicy5 5telefon, czujnik poziomu...
zgłupiał i podnosił oraz opuszczał element. To robotyczny wstrząs mózgu :D, tylko tu ciężko stwierdzić w którym miejscu jest mózg. Co mogłoby zabezpieczyć przed taką sytuacją? Czujnik przechyłu czy kontrola "ciągłości podłoża" ? Można spróbować umieścić na dolnym obwodzie korpusu czujniki odległości które będą sprawdzać czy podłoże nie ma gwałtownego...
Objawy występowały od nowości, czy dopiero teraz się pojawiły? To jest hamulec bębnowy, więc ewidentnie masz gdzieś bicie. Mimośrodowość na osi koła (mimośrodowość bębna) powodowałaby że w jednym miejscu na obrót koła hamulec by ocierał. Owalizacja powierzchni bębna miałaby tu duży wpływ, do zmierzenia jedynie za pomocą specjalnej suwmiarki do otworów...
Witam, , blokują mi się koła, przeważnie tylne Dziwne, że tylne, powinien być ogranicznik siły hamowania na tył, by nie zablokowały kół tylnych nawet jak nie ma ABS. , on jakby się blokuje i jeszcze przez chwilę trzyma hamulce Zazwyczaj jest to efekt blokowania się prowadniczek zacisk hamulca. Jeżeli chodzi o niedziałający ABS, to nie wiem, może pod...
Twierdza ze problem tkwi w naczepie a dokladnie w czujniku ktory stwierdza obciazenie ladunku na naczepie.. na pusto widzi ladunek dlatego ostro hamuje ale to tylko ich teoria. Jest to możliwe dlatego pisałem co trzeba sprawdzić. Czy podczas diagnostyki sprawdzono czy parametry hamowania są zgodne z tabliczką? Testy ciśnieniowe zrobione? Pomiar faktycznych...
Są nawet 3 opcje hamulców, polska instrukcja jest nieszczęśliwie i niejednoznacznie przetłumaczona - drag brake force (w polskiej "wartość hamowania") to regulacja siły hamowania na pozycji neutralnej spustu (np przy ustawieniu np trzeciej opcji kierunku czyli użycia opcji przód/tył bez osobnego hamulca - dla rock crawlera - auto hamuje samo po puszczeniu...
jak jedno koło "stanie dęba" to siła hamowania na pozostałych 3 też będzie bardzo ograniczona, a aktywność ABS skutecznie uniemożliwi jakąkolwiek próbę kontroli nad siłą hamowania pozostałych kół. Przerabiałem to z uszkodzonym czujnikiem akurat w kole przednim bo dostawał błędne dane i byłem w szoku bo sterownik ABS bynajmniej w moim aucie przewidywał...
Witam ponownie borykam się dalej z ZF intarder3 dalej pojawia się błąd 4222 czujnik temp oleju ? wiązka 3 czujników wymieniona na każdym z czujników pojawiają się dane. Czujnik temp oleju działa i dalej problem. Manetka chodzi pojawia się siła hamowania na wyświetlaczu ale nic się nie dzieje. Przy włączonym intarderze po wciśnięciu gazu powinien sie...
Witam. 03223 Lewy moduł regulacji ciśnienia osi tylnej, czujnik ciśnienia poza zakresem dopuszczalnych wartości. Jeżeli ciśnienie zasilania nie jest większe niż 13 bar. (sprawdź manometrem), to najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik ciśnienia w modulatorze (modulator do wymiany). Błąd ten powoduje wyłączenia wszystkich funkcji EBS tylnego modulatora...
Problem z komunikatem, zwiększona siła zwiększony skok i oczywiście pedał miękki, a hamowanie spada o 70%. Pacjent to Atego, 3 osiowy, r. 2003. Po diagnostyce wymieniony czujnik ABS, bo tak wskazywał komputer, ale problem nie zniknął.
WS 1311 Czyli prawdopodobnie jakies uszkodzenie mechaniczne okladzin skoro nie równomiernie sie zużyły ? Albo jedno kolo mocniej brało ? Różne rzeczy są możliwe - łącznie z nieprawidłowym wyzerowaniem czujnika w czasie wymiany szczęk. Wjedź na rolki i zobacz czy równo biorą oba hamulce tej osi Gdzie moge szukać tego czujnika od hamulca ręcznego? Jest...
Witam, Miałem ostatnio wymieniane sworznie wahaczy przednich, podnoszenie samochodu na podnośnikach doprowadziło do błędów w czujnikach zawieszenia co skutkowało brakiem działania zawieszenia hydroaktywnego. Podjechałem do warsztatu gdzie zajmują się elektryką i usterkę udało się usunąć. Co ciekawe wykryli że kąt kierownicy pokazuje wartość 0 gdy w...
Ale co miał uznać za sporadyczne skoro czujnik cały czas podawał złą tzn. za wysoką prędkość jedego koła i nie wywalało błędu . Jeszcze jażeli chodzi ci o tą siłę jaką hamowałem w tym momencie uznajmy że było to po prostu zwyczajne nagłe hamowanie.
Obejrzałem Sondę2 i odniosłem wrażenie, że Łągiewka nadal nie rozumie w czym problem z upowszechnieniem jego wynalazku. Aby pochłonąć dużą energię (która np. wyzwoliła się przy uderzeniu samochodu Beaty Szydło w drzewo) bez szkody dla konstrukcji pojazdu, listwa zębata musiałaby być odpowiednio długa (praktycznie-zbyt długa) a wirująca masa hamowana...
Błąd 4241 faktycznie wskazuje na uszkodzenie czujnika lub wiązki (zwarcie do masy) .Czujnik nr oryg. A 0015428818 lub nr Wabco 441 032 921 0 cena około 200zł, modulator oryg. A 0004291524 lub nr WABCO 480 103 011 0 cena około 4500 zł. Czujnika nie da się zregenerować. Jeśli chodzi o modulator to już widziałem regenerowane wynalazki. Nie polecam regeneracji,...
Witam po mojemu na 90% jest walnięty zawór główny hamulca ten pod pedałem hamulca dlaczego tak stwierdzam w firmie w której pracuje jest około 30 sztuk reno premium DXI i w każdej z nich przyczyną był ten zawór pamiętam poraz pierwszy kierowca wrócił z trasy i mówił zę podczas hamowania hamulce zniknęły pedał sie zrobił twardy i siła hamowania mocno...
Przestałem montować FAAC 740 jakieś półtora roku temu, bo zamiast montować nowe napędy to ciągle jeździłem na awarie tego syfu. Owszem, kiedyś to był bardzo dobry napęd i osobiście zamontowałem tego kilkaset sztuk. Niestety to co teraz produkują to jakaś popierdółka, a nie FAAC 😉 Najpierw zaczęło się od tego, że centrale dostawały czkawki i...
Zadziałał jak? Kręcąc koronkami chcesz wykazać działanie hydrauliki? Po pierwsze już samo napędzanie koronek czterema silniczkami bez synchronizacji to fiasko, przy różnych prędkościach układ na starcie przejdzie w tryb awaryjny. Przyjrzyj się budowie układu hamulcowego, pomyśl jakie siły działają, następnie ciśnienia w układzie i podaj koncepcje. W...
Pomysł za przeproszeniem idiotyczny i zagrażający bezpieczeństwu. Dopóki instruktor nie za zaufania do umiejętności kursanta nie powinien go dopuszczać do wyjazdu na miasto i żadne rozwiązania techniczne tutaj nie pomogą... Poza tym są szkoły jazdy, gdzie instruktor kilka pierwszych wyjazdów jeździ na siedzeniu pasażera, co moim zdaniem jest dobrym...
choć w drugim przypadku automat może zdążyć odskoczyć w bok jeżeli jest gdzie. I wjechać wprost na czyjś pas? Raczej nie należy tak robić. Jestem za tym żeby SA - samochody autonomiczne się porozumiewały i jak jeden zacznie hamować, na pasie wszytkie wiedzą coś jak światła stop tylko żeby dane szły także o sile hamowania, które z czujnikiem deszczu...
Podobny problem lata temu spotykałem w Volvo oraz Renault Dxi w przypadku uszkodzenia/zużycia czujników (potencjometrów) w zaworze hamulca zasadniczego. Co ciekawe, nie był rejestrowany żaden błąd. Po prostu siła hamowania była praktycznie zerowa. Awaria ABS w innych pojazdach powoduje blokowanie kół przy hamowaniu widać Volvo ma odwrotnie. Zależy od...
Chyba bardziej poprawnie jest napisać, że urządzenie jest wskaźnikiem przyspieszenia, a nie miernkiem siły odśrodkowej. Efekt "popychania" kierowcy i pasażerów występuje też przy przyspieszaniu i hamowaniu. Przyczyną jest inercja i na takiej też zasadzie działa ten czujnik. Element mierzący przyspieszenie to akceleroMETR, a nie AKCELERATOR. Różnica...
No właśnie nie zablokował kół ale hamulce i przez to omal do wypadku nie doszło. Nadal nie rozumiesz istoty działania ABS-u. Ten system "wyłączył", a w zasadzie ograniczył siłę hamowania ale TYLKO w tych kołach które utraciły przyczepność, bo były w błocie, więc pełne hamowanie ich i tak nie miało sensu. Pozostałe koła, które miały dobrą przyczepność,...
Tak mi przyszło na myśl... Pisałeś że naczepa leżała w rowie. Zobacz jakie ciśnienie zawieszenia "widzi" modulator. Siła hamowania jest kalkulowana przez modulator na podstawie ciśnienia w zawieszeniu (elektroniczne ALB). Miałem kilka takich przypadków i przeważnie wina leżała albo po stronie uszkodzonego czujnika ciśnienia zawieszenia w modulatorze...
Witam. Naczepa hamuje za mocno jest na Wabco Tebs E premium z ecas 3 oś podnoszona system 2s/2m. Po podpieciu komputera brak błedów kabel midzy naczepa a ciagnikiem nowy zasilanie ok czujnik cisnienia zawieszenia pokazuje 0.6 bar na pusto, sygnał can pokrywa sie sila zasterowania i siłą cisnienia w siłownikach koła c-d a mimo to naczepa ostro hamuje....
Witam wszystkich.Posiadam Scania R 2005 rok. Pojawił mi się w niej problem z hamulcami,na desce rozdzielczej zapala się żołty wykrzyknik z okładzinami,a po 5 sekundach czerwony wykrzyknik też z okładzinami,w aucie zapalają się światła stopu, i auto traci siłę hamowania.w sumie to odczulem ze hamuje tylko przednia oświata. Czujniki absolutnie sprawne.czujniki...
Witam. Chodzi o Volvo fh4 460 z 2014r. Od jakiegoś tygodnia zaczęły się dziać dziwne rzeczy z autem,mianowicie najpierw podczas jazdy zaczął być słyszalny świst przy dodawaniu gazu i podobny przy zaciągnięciu hamulca górskiego. Żaden błąd nie wyskoczył. Gdy nast dnia rano go odpaliłem silnik zaczął się przyduszać co jakieś 20sek. Dopiero gdy wył. hamulec...
SPN 3132 Lewy moduł regulacji ciśnienia osi przedniej – zawór dolotowy Strategia monitoringu Kontrola czujników ciśnienia Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka ostrzegawcza żółta • Lampka kontrolna żółta • Brzęczyk Failure Mode Identification (FMI) FMI 0 Błąd nieokreślony Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 5 Tekst wskazania - Centralna lampka...
Witam. Miga mi kontrolka świec żarowych. Włącznik na pedale hamulca ma dwa styki jeden od rozłączania tempomatu drugi od świateł stopu. STOP jako tako działa bo zapala się po wciśnięciu. Nie działa mi tempomat w tym momencie. Na pewno mam też uszkodzony włącznik na sprzęgle, ponieważ ma ułamany styk. Włącznik na sprzęgle ma tylko jeden styk od również...
Kolego ociz może nie jestem fachowcem tylko mechanikiem dłubiącym w garażu i nie znam sterownika PB czy komputera sterującego silnikiem który by nie miał serwisowego trybu pracy , a jest to po to by o własnych siłach dojechać do serwisu czy warsztatu . Dlatego niemożna bez konsekwencji odłączać od sterownika jego czujników czy silniczków wykonawczych...
Chciałbym jednak dodać zabezpieczenie, które po przekroczeniu jakiejś prędkości lub po prostu włączeniu świateł (tu chyba najłatwiej) będzie odłączał zasilanie w razie gdyby ktoś wcisnął ręczny w czasie jazdy, żeby się nie zaciągnął (skrajna sytuacja, ale nigdy nie wiadomo). Jeśli mogę zapytać to w czym tkwi problem, że hamulec ten można by włączyć...
EBV to coś w rodzaju korektora siły hamowania tylko elektroniczny, EDC to elektronic diesel control czy jakoś tak, co do błędów to P oznacza silnik-wiadomo. Mam takiego sprintera i świeci mi to samo od momentu jak rozpadł się tylny tarczobęben i zmielił koronke wraz z czujnikiem. Jeśli chcesz konkretnej diagnozy to tylko Star Diagnozą bo jakieś ogólne...
Witam miałem taki przypadek w przyczepie system Haldex EBS słaba była siłą hamowania i hamulce nie odpuszczały grzały się piasty kół i ubytek był powietrza z tego zaworu jest to zawór hamulcowy ale nie modulator przy tym zaworze jest czujnik ciśnienia powietrza podczas diagnostyki texa jak odpiąłem wtyczkę z czujnika to tłumaczyło zawór pomocniczy jakoś...
Posiadam jedynie schemat układu do l2000 http://obrazki.elektroda.pl/2030561300_1... 1.Sprężarka, 2.osuszacz ze zintegrowanym regulatorem ciśnienia, 3.zawór bezpieczeństwa, 4.zbiornik regeneracyjny osuszacza, 5.króciec zasilania zewnętrznego, 6.filtr na przewodzie pneumatycznym, 7.złącze pneumatyczne zasilania, 8.złącze pneumatyczne...
Jeszcze tylko podpowiem - pięć cienkich przewodów z koła to czujnik Halla - dzięki niemu kontroler wie w jakiej fazie obrotu jest koło (co 60/120 stopni) Dzięki temu można: - hamować silnikiem bez zwierania faz zasilania :-) - synchronizować obroty obu silników do tej samej liczby obrotów na min (zakręty, zdzieranie opon) - precyzyjniej sterować prędkością...
siły hamowania korektora siły hamowania regulator siły hamowania
czerwona dioda xperia plamy ekranie volvo silnika
skytec wzmacniacz skytec wzmacniacz
Spawarki Paton - Innowacyjne i Niezawodne Rozwiązania Podłączenie głośników Bose Lifestyle 650 do tunera 600