Jaki silnik i rok, tak jak ci koledzy napisali spalanie detonacyjne to zawczesny zapłon. Może to być ustawienie rozrządu, albo koło zmiennych faz rozrządu. Nie czytaj błędów tylko parametry( kąt zapłonu, itd.|) co do podszarpywania na wolnych i gubienia zapłonu to myślę że tu jest problem .BRAK spalania na cylindrze może powodować większe spalanie i...
czujnik mapa odłącz i zobacz
możliwe że występuje spalanie detonacyjne, czujniki stukowe przestawiają zapłon i jest ok, system siemensa ma czuj, stukowe. dobre był by błędy odczytać bo to co tu teraz robimy jest trochę jak wróżenie z fusów :)
1. "Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba pod kolektorem ssącym między 2. i 3. cylindrem - częstotliwość rezonansowa czujnika 8 kHz " Poszukaj kabelków z tyłu silnika idących do takiego małego goowienka przykręconego do bloku silnika - gdzieś pod kolektorem ssącym, może jest luźne, może kabelek przetarty? 2. "Czujnik spalania...
A dlaczego twierdzisz że masz problem ze spalaniem detonacyjnym? Jeśli czujnik spalania stukowego jest w porządku to sterownik zapewne nie dopuszcza do takiego spalania. Może zawory po prostu Ci stukają?
Czujnik spalania stukowego rejestruje to czy nie? Bo twierdzisz, że błędów brak... jakby stukało na tyle, żeby czujnik to zarejestrował to powinien zmniejszyć KWZ, żeby przestało stukać.
Przydała by się porządna diagnostyka, nie tylko miganie kodów błędów... ale jak ma błąd czujnika stukania, to ma mocno przestawiony zapłon... a dlaczego ma błąd - może nawalił czujnik, a może coś stuka w silniku i nie koniecznie musi to być spalanie detonacyjne, równie dobrze może stukać panewka.
wracając do mojego pytania z tematu czy wie ktoś jakie napięcie idzie ze stukowego do ECU jeśli ten wykryje spalanie detonacyjne w silniku?
Jeżeli zaświecił Ci się check to auto przechodzi w tryb awaryjny. Czujnik spalania stukowego (detonacyjnego) wykrywając takowe spalanie koryguje kąt wyprzedzenia zapłonu. Raczej nie możliwe jest aby padły oba. Niestety bez sprawdzenia podmiany się nie obędzie. Sprawdź czy wtyczki mają kontakt: jedna z brązową a druga z czarną wtyczką, a znajdują sie...
blad czujnika stukowego wskakuje tylko w momencie kiedy temp silnika ma conajmniej 80 st C i predkosc obrotowa powyzej 3000. sprawdz jeszcze raz dokladnie okablowanie najlepiej od komputera do czujnika. Mialem kiedys podobny przypadek ... problem sie sam rozwiazal jak skrecilem dobrze wydech widocznie dzwonil troche a komp wykryl spalanie detonacyjne....
spalanie stukowe to inaczej spalanie detonacyjne w normalnych warunkach mieszanka spala się wybuchowo czyli z prędkością ok 20-30 m/s wybuch charakteryzuje się rozchodzeniem w kierunku mniejszego ciśnienia (taka jak proch w karabinie wypycha kulę w kierunku wylotu lufy) detonacja rozprzestrzenia się w każdym kierunku, ma prędkość ok 2,5 km/s, ciśnienie...
szanowny kolego :-) jestem posiadaczem takiej samej astry jak ty z tym samym silnikiem oraz gazem. dam ci najlepszą radę - daj sobie spokuj z szukaniem usterek. To nie jest pompa paliwa, to nie jest sterownik - wszystko jest w najlepszym porządku - gwarantuję ci to. Po prostu silnik SZ jest wyposażony czujnik spalania stukowego, którego zadaniem jest...
Witam.Map sensor ma obok czujnika polozenia walu korbowego decydujcy wplyw na wyprzedzenie zaplonu.
Ten błąd to spalanie detonacyjne. W zestawieniu ze słabymi wolnymi obrotami na zimnym, wnioskuje uboga mieszankę na zimno czyli czujnik temp do sprawdzenia.
Tylko dziwi mnie to, że akurat na 4 cylindrze, np w 1,8 20V są dwa czujniki spalania stukowego jeden umieszczony między 1i2 cyl a drugi między 3 a 4, sterownik jest w stanie na podstawie odczytu ich parametrów wykryć, w którym cylindrze występuje spalanie detonacyjne. W 1,4 jest jeden czujnik na środku bloku, pomiędzy 2 a 3 cyl.
Nie wiem czym czytasz ten błąd ale to będzie według mnie błąd P0328-Czujnik detonacyjny 1 obwód elektryczny za wysokie wejście (bank 1 lub poszczególny czujnik).
Co do iskry to są tam cewki indywidualne na każdej jest iskra myślałem już że może przekłamuje czujnik położenia wału lecz vag powinien meldować brak zgodności z czujnikiem fazy rozrządu , oraz byłoby spalanie detonacyjne w kolektorze ssącym lub wydechowym a tu nic . Tylko jedyny objaw to próba chwytania na jeden cylinder, co do samoregulatorów zaworowych...
Rzeczywiście czujnik położenia wału może być za to odpowiedzialny. Przecież komputer po odczytaniu informacji z czujnika steruje zapłonem i wtryskiem. Jak nie odczyta sygnału zapłon nie da iskry. A jak czasami da to możliwe spalanie detonacyjne-strzelanie w kolektor. Stąd bezskuteczne kręcenie rozrusznikiem. Być może w czasie wymiany rozrządu jakiś...
Czyli nie da się go zastąpić jakiś małym urządzeniem które da sygnał, że spalanie stukowe nie wystepuje? - Ciagle wyskakuje ten błąd od tego czujnika i jak wyskoczy to auto zaczyna źle pracować - dużo gorzej i chcę koniecznie zasymulować komputerowi (sterownikowi), że wszystko jest OK- mimo ,że być może nie jest (np. kicha paliwo poniżej 95 oktan)....
No to teraz kilka pytań. Czy jest tam płoza pomiędzy kołami rozrządu? Na rysunku nie ma,ale w niektórych silnikach jest przykręcana do pokrywy,dlatego pytam. Jeśli jest ,to sprawdź jej stan. Kolejna rzecz,to jak sprawdzasz czy łańcuch jest naciągnięty? Silnik zatrzymuje się w takiej pozycji że wałki naprężają łańcuch,i nie zawsze tam gdzie jest luz...
Panowie.Tyle tęgich głów,jeden problem...:idea: Dajcie jakieś sugestie. :arrow: Dziś podmieniłem czujnik wału i wałka rozrządu i nic... :!: Sterownik potrafi przyśpieszyć zapłon na wysokich obrotach nawet o 40 ° Mam przełożyć sterownik silnika :?: :?: Jazda spokojna jest ok! Jak tylko daje po gazie (100-130 km/h) spalanie detonacyjne,zawory dzwonią...
U mnie jest dokładnie to samo, silnik Z16XE 16V rozebrany, popychacze nowe, pomierzone wszystko, pierścienie nowe. Rozrząd nowy. Ciśnienie fest trzyma, olej od nowości 5W30, zawory ok, krzywki ok, wałki w normie, nie pogięte. Wtryski podmieniane, nie pomogło. Na 1. garze pokazało spalanie detonacyjne, silnik najpierw stukał na luzie, po remoncie, po...
Świece dobre, doskonale wypalone, ciśnienie paliwa prawidłowe Oczywiście każde wypięcie jakiegoś czujnika powoduje świecenie kontrolki i pojawia się błąd wiec autodiagnoza w porządku Przebieg 117tyś.????? olej sam wymieniłem bo ciśnienie było za małe - ktoś nie wymienił filtra i aż "piszczał" myślałem, że pomoże
Tak to sa na 100% tzw popychacze chydrauliczne, ale trzeba sprawdzic w dachyn bo to zalezy co jest zastosowane w danym modelu z dana literowka silnika. Stosowane sa regulacja plytkowa i regulacja poprzez wlasnie popychacze wiec bylo bledem sprawdzanie luzu zaworowego bo zawsze bedzie maly. Sprawdzic ewentualnie krzywki czy maja odpowiednie wymiary bo...
To że nie jesteś elektronikiem, nie upoważnia do niechlujnej pisowni. Rzecz jest w tym - knock sensor działa jak czuły mikrofon, o dość wąskiej charakterystyce pasma które "słyszy" - generalnie chodzi o metaliczny stukot, będący objawem spalania stukowego. Sterownik silnika przyspiesza zapłon, zgodnie z mapą do wartości maksymalnej zapisanej w niej,...
Wyrzucało by kontrolkę silnika. Ktoś tam już palę wsadzał. Odepnij przepływkę i sprawdź. Check świeci się po włączeniu zapłonu. Gaśnie po uruchomieniu silnika. Błędów brak. Przepływomierz? W tym silniku nie ma przepływomierza Edit: Zapomniałem napisać,że jak na postoju da się w palnik to obr.dochodzą max.3tyś rpm. i jest jak by odcinka.Jak przytrzyma...
Już nawet nie chodzi o same osiągi. Nie wiem czy ten silnik ma czujnik spalania detonacyjnego, ale jeśli ma to grzanie powietrza dolotowego ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Nie przyglądałem się temu dokładnie i nie wiem do końca, ale najstarsze jednostki posiadały go głównie do tego, żeby dostosować się do zmiany liczby oktanowej paliwa. Zmiany...
Zawsze przy nieodpowiednich ustawieniach bedzie mial tendencje do wzrostu spalania. Najlepiej jeździć na odpowiednim paliwie(ustawienia i paliwo do nich przeznaczone). Jeśli silnik bedzie pracowal na paliwie niezgodnym z ustawieniami ( Ty masz w tym momencie usawienia na 81 a paliwo 95 to przy takiej konfiguracji nie bedzie wiecej palil ale paliwo jest...
Wracam do tematu w sumie nadal nie rozwiązanego, ponieważ po naprawie mechanicy nie chcieli mi powiedzieć co tak naprawdę siadło i co naprawili, więc nadal nic nie wiem a po czterech miesiącach, po pierwszej naprawie padła mi znowu pompa (samochód zaczął nierówno pracować i ciężko przyspieszał), dałem ją więc do regeneracji. Wszystko fajnie cena mnie...
tak jeśli mówimy o czterotakcie, ale żaden dwusów tego nie zniesie. spalanie stukowe to inna bajka, jest wtedy kiedy warunki spalania powodują, że płomień w silniku nie pali się równomiernie, tylko jest obszar w głowicy gdzie mieszanka zostaje sprężona i jej zapłon powoduje spalanie detonacyjne(szybkość około kilku kmh). Dlatego w starszych konstrukcjach...
Ludzie, ale czytajcie co jest napisane wcześniej. Liczba oktanowa świadczy o odporności paliwa na detonację. Spalanie detonacyjne ma miejsce wtedy kiedy mieszanka zapala się jedynie pod wpływem 'zgniatania' przez tłok, bez udziału iskry. Spalanie detonacyjne potrafi połamać korbowody i inne rzeczy w silniku. A więc benzyna 98 'pali się mniej' niż benzyna...
Witam Kupiłem rozbitego golfa 4(bardzo okazyjnie) Po złożeniu całego okazało się że ciężko pali tzn. długo trzeba go kręcić choć nie zawszę , czasami pięknie na szczała pali. Gdy zapali na"szczała" silnik pracuje ładnie wkręca się na obroty i jedzie ładnie. Lecz jednak gdy kręci dłużej to jest znaczy spadek mocy, nie wkręca się w obroty odzywa się czujnik...
Przebieg 160tyś - serwisowane w VW (oryginalny) - początek problemów - bujanie silnikiem na wolnych obrotach,wymiana rozrządu-kompletnego, następnie po około 200km niemożność równej jazdy powiedzmy przy 2tyś obrotów - szarpał. Na biegu jałowy przy próbie utrzymania np na 2tyś auto zaczynało strasznie falować. Oczywiście żadnych błędów w silniku pod...
Witam Wariator dobra rzecz. Mam go 1 rok. Ale należy sie firmie. SC STAG Sprzedaliśmy , wzięliśmy premie a co tam klient. my spółka z certyfikatem ISO .Lider rynku instalacji autogazowych z… 2010-12-03 AC S.A. znowu docenione.A w programie wariatora TAP-01 same byki. Re: Wariator TAP01 przez MarekGryko w Śro Lip 15, 2009 1:57 pm Błąd z wprowadzaniem...
Ja mówię o najprostszym silniku - np. 126p tam niezależnie ile oktanów zatankujesz - masz takie same "osiągi" Dobrze napisałeś - maluch ma "osiągi". jasne że są to różne paliwa i mają różny potencjał mój komputer "uczy się" zalanego paliwa.. czujnik stuku plus soft który stara się dawać zapłon jak najwcześniej (z rozsądkiem) Zapłon jak najwcześniej...
To może tak pokrótce wytłumaczę Koledze żeby wyprowadzić z błędnego myślenia tym bardziej, że w specjalizacji kolega ma napisane mechanika samochodowa. Wstyd takich rzeczy nie wiedzieć. Otóż w silnikach ZI mieszanka paliwowo powietrzna zasysana jest do cylindra (oprócz nowoczesnych układów np. TSI., FSI) a następnie sprężana, w chwili wyładowania elektrycznego...
Witam wszystkich, przybywam z problemem, ktorego sam nie potrafie rozwiazac po prostu nie wiem gdzie szukac juz winnego, winnych niestety. Auto marki Hyundai, model Coupe GK 2.0 16V CVVT 105kW G4GC 161tys.km 2005r. Otoz auto stracilo mi na mocy odczuwalne jest duzo slabsze przyspieszenie bez roznicy czy silnik jest zimny czy rozgrzany w calym zakresie...
Korekcja ( opóżnienie zapłonu) występuje wtedy, kiedy zostanie stwierdzone spalanie detonacyjnie. Tytaj nalezy się małe wyjaśnienie-nowsze systemy potrafią ocenić w którym cylindrze doszło do spalania stukowego i indywidualnie opóźnić zapłon dla tego właśnie cylindra. Taka sytuacja może wynikać np z za dużej warstwy nagaru na denku tłoka i ściankach...
Nie tworze nowych teorii - przedstawiam swój tok myślenia a jeśli się mylę to dobrze, że ma mnie ktoś poprawić ;) Nie czytasz ze zrozumieniem : mam na myśli, że do spełnienia normy emisji spalin jak i dymienia w silniku wolnossącym diesla optymalnym stosunkiem nadmiaru tlenu do paliwa jest 150 % stosunku stechiometrycznego. Poniżej tej wartości paliwo...
Chyba większość śledzących kanały motoryzacyjne w serwisie YouTube widziała test strumieniowych świec zapłonowych a raczej "wyrok" na tym "wynalazku". Zdaję sobie sprawę, że forum jest bardziej poświęcone elektronice ale z racji, że chodzi o świece zapłonowe zasilane prądem elektrycznym to chyba mi to wybaczycie. :D Rozwój mechaniki pamięta różne dziwne...
Witam. Ja również drążę ten temat od dłuższego czasu a zainspirował mnie samochód ciężarowy z taką instalacją, najtańszą instalację do osobówki znalazłem za 2100 + 400 za zbiornik z montażem w : Auto Serwis Partner Instalacje LPG Diesel. Najważniejsza jest 20% dawka , powyżej tego zaczyna pracować detonacyjnie a to obniża moc i podnosi spalanie. Jestem...
W Tym cudzie techniki problem był z jednym z wtryskiwaczy, umarła cewka trzeciego wtryskiwacza. Reszta z korektami w granicach 1,2 - 1,4. Wszystkie sprawdzane na stole probierczym i według firmy sprawdzającej powinny jeszcze sporo normalnie pracować. A że autko przewidziane do sprzedaży to inwestycje po minimum. DPF wyprany, bo też był zatkany, katalizator...
Witam , w czasie jazdy przy V~90 przy podawaniu gazu zaczął wydawać dziwny dźwięk jakby spalania stukowego ( silnik 1,6 ) i zapaliła się kontrolka silnika , po zatrzymaniu się silnik chodził nierówno . Zgasiłem i po ponownym odpaleniu kontrolka nie świeciła się , ale nadal chodził nierówno ( jak się okazało nie palił na 1 i 2 cylinder , ale przy dodawaniu...
spalać detonacyjny czujnik detonacyjny silnik detonacyjny
symbol piekarnik najmocniejsze anteny pokojowe głośniki studyjne
HTML JavaScript odbiór parametrów bez zmiany typu – URLSearchParams, sessionStorage, JSON Einhell FREELEXO 600 BT – brak reakcji na przyciski, diagnostyka i typowe usterki