Czy wyłącznik hamowania silnikiem na ramieniu dzwigni przepustnicy jest sprawny? Taka krańcówka.
http://www.autozone.com/repairinfo/repai... http://obrazki.elektroda.pl/6030241000_1...
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Nie wiem czym czytasz ten błąd ale to będzie według mnie błąd P0328-Czujnik detonacyjny 1 obwód elektryczny za wysokie wejście (bank 1 lub poszczególny czujnik).
Usterka czujnika detonacyjnego... opóźnia Ci kont wyprzedzenia wtrysku, stąd ten hałas... odłącz czujnik i będzie ok...
Temat już chyba wygasł ? Ja przerobiłem swą lampę sus-9 i działa z dislem jako czujnik zastosowałem pizoelektryczny czujnik z głośnika taki najtańszy za 2zł i działa pięknie próbowałem też zastosować czujnik detonacyjny czy też z wtrysku sterującego jednak nie dawały rady a przeróbka lampy to tylko przecięcie kabla do czujnika indukcyjnego zastosowanie...
Na tym schemacie czujnika spalania detonacyjnego nie ma.
Astra rocznik 98 silnik X16SZ. Po przegonieniu auta zaświeca się kontolka silnika. Komputer pokazuje błąd czujnika spalania detonacyjnego. Po wymianie rzeczonego czujnika (195 PLN) dalej to samo. Kablologia w porządku. Po rozruchu kontrolka nie świeci, zapala sie przy wyższych prędkościach auta. Co może być przyczyną. Właściciel twierdzi, że zrobiła...
Jaki numer wybłyskałeś ; 0325 czy 0330 , te dotyczą złej pracy czujnika. Twój kod mówi o czymś innym - zła oporność czujnika detonacyjnego. Do przeglądu czujnik i kabelek od niego do sterownika oraz ......wydajność i ciśnienie pompy paliwa.
Mam zagadkę związaną z Nissan jak w temacie , po podłączeniu pod komputer pokazuje nieustannie Czujnik spalania detonacyjnego ,oczywiście odkręciłem go i sprawdziłem omomierzem stukając w niego opór się zmieniał ,wygląda na to że coś tam działa ale auto cały czas gdy wcisnę mu gaz do końca nie wchodzi na obroty dusi się ,ale też jest problem bo napięcie...
Sprawdz czujnik spalania detonacyjnego i własciwe ustawienie zapłonu ( a ustawienie jest troche skomplikowane)
podejrzenie czujnika spalania detonacyjnego bądż kiepskie paliwo,
Bardziej stawiałbym na cewkę, sondę lambda. Czujnik spalania detonacyjnego na razie nie ruszaj.
robiłem z autem do 1 w nocy i doszedłem do takkiego rozwiązania, ze gdy nie pali to załanczam zapłon, wyciągam przekażnik R3 od sterowania silnikiem (podpowiedz prezes11) i wkładam spowrotem i auto pali. - a w momęcie gdy nie pali to nie pracuje pompka i nie ma iskry, - a w tym silniku jest czujnik położenia wału, czujnik hala, i dziwny czujnik detonacyjny...
W tym wypadku chodzi prawdopodobnie o czujnik spalania detonacyjnego(na głowicy pod rampą wysokiego ciśnienia,brązowa wtyczka)
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Czujnik spalania detonacyjnego - piezoelektryczny , przeważnie znajduje sie w bloku , poniżej kolektora ssącego. Może wyrażenie "spalania stukowego".. jest poprawne.
A dlaczego twierdzisz że masz problem ze spalaniem detonacyjnym? Jeśli czujnik spalania stukowego jest w porządku to sterownik zapewne nie dopuszcza do takiego spalania. Może zawory po prostu Ci stukają?
wydaje mi sie ze jedynie podlaczenie sie pod sterowanie cewek WN wchodzi w gre Konektor od strony samochodu (1) 1, Opornik ogrzewania sondy lambda za katalizatorem (-) 2, Nie podłączony 3. Nie podłączony 4, Zasilanie centralki (+30) 5, Nie podłączony 6, Sterowanie przekaźnikiem pompy 7, Nie podłączony 8, Sterowanie przekaźnikiem 1° prędkości elektrowentylatora...
czujnik pizoelektryczny czyli detonacyjny możliwe uszkodzenie on reguluje kątem wyprzedzenia zapłonu ewentualnie podłączc i sprawdzic parametry live
Na pinie nr.2 też masz masę ogólna. Podłączona jest też do ekranu przewodów czujnika spalania detonacyjnego. Nie wiem czy w tym sterowniku masa na te trzy czujniki nie jest przesunięta względem ogólnej. Zmierz woltomierzem potencjał pomiędzy pinem 2 a 32! U kol. WITEK , brak było PLUSA , a nie masy!!! Na pewno nie chodziło o te same czujniki i na innym...
No popatrz, 50 mega i piezo (czujnik spalania detonacyjnego) oglądnąłeś. A mi wystarcza 5 mega, no bo czym sie rózni to piezo od innego piezo jakim jest wkładka adapterowa? Jak już ogladałeś ten can to co stwierdziłeś oscyloskopem? Tylko nie pisz, że np świeci się kierunkowskaz. A ten generator to przybliż, co ma robić?
Witam Kupiłem rozbitego golfa 4(bardzo okazyjnie) Po złożeniu całego okazało się że ciężko pali tzn. długo trzeba go kręcić choć nie zawszę , czasami pięknie na szczała pali. Gdy zapali na"szczała" silnik pracuje ładnie wkręca się na obroty i jedzie ładnie. Lecz jednak gdy kręci dłużej to jest znaczy spadek mocy, nie wkręca się w obroty odzywa się czujnik...
mozesz pomyslec o jonizatorze powietrza w dolocie, zwiekszeniu sprezania, wtrysku wody (lub woda+metanol) w polaczeniu z czujnikiem spalania detonacyjnego, turbo tez wydaje sie byc bardzo rozsadne. Prędzej włoże v8 z audi do malucha niż sensownie zainstaluje powyższe dziwactwa.
a ja mam prośbę do osób posiadających lampę do diesla aby jakąś fotke - coś na temat czujnika piezoelektrycznego podały. wczoraj sprawdziłem działanie układu na ne555 z blaszką piezo i elegancko detekuje uderzenie w nią więc część elektroniczna wygląda na banalną problem jak zwykle w przetworniku. nie wiem jak sprawdził by się w tej roli czujnik spalania...
Błąd czujnika wału jest zawsze gdy testujemy opla na nieuruchomionym silniku, zaś błąd czujnika spalania detonacyjnego wywołany jest nieprawidłowym przebiegiem procesu spalania w komorze cylindra. Obraz przebiegu spalania niezgodny jest z obrazem zapisanym w ecu. Teraz zostaje ci sprawdzenie parametrów pracy silnika a nie bęłdów - parametry pokażą ci...
Elektrit - moja wina odnośnie tematu - miałem przypadek, że komp pokazywał raz błąd przepływki, raz czujnika spalania stukowego .... i co się okazało - klient wymienił czujnik spalania detonacyjnego i to samo ... pomogło nie tyle wymienienie przepływki co jej wyczyszczenie przy pomocy płynu do usuwania kleju z nalepek a tak przy okazji - po wymianie...
Witam serdecznie. Podczas diagnostyki silnika samochodu Fiat Panda 1.1 8V (169) wyposażonego w seterownik Magneti Marelli 4AF.SM wyskoczył błąd permanentny P1325 czyli czujnik stukowy. Wiązka sprawdzona, sterownik na pinach czujnika detonacyjnego ma napięcia 1.35 i 1.65 DC do masy, a chyba powinno być 5V. Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie w sterowniku...
możliwe że występuje spalanie detonacyjne, czujniki stukowe przestawiają zapłon i jest ok, system siemensa ma czuj, stukowe. dobre był by błędy odczytać bo to co tu teraz robimy jest trochę jak wróżenie z fusów :)
Mam taki problem, samochód pali dobrze ostatnio zaczął trochę więcej palić, no i przy redukcji w celu przyspieszenia i dodaniu gwałtownie gazu zapala się "czeck", i pali już się cały czas, wtedy muszę zatrzymać samochód, zgasić go odczekać z jakąś 1 min. i już ok. można kontynuować jazdę. Po zwarciu tych dwóch styków A i C odczytałem dwa kody tj. 1500...
Bardzo fajnie wyszedł ten moduł. Gdyby tam buł jeszcze czujnik spalania stukowego ( detonacyjnego) to dogoniłbyś wiele dobrych firm robiących moduły. Opracowanie mapy nie jest takie proste. Najłatwiej robić to na hamowni ale zawsze można robić serie prób na określonych odcinkach albo sprawdzać elastyczność silnika na różnych obrotach.
Słupki różniły się delikatnie wewnętrznie. Nie mniej pasują miedzy sobą. Były jego 3 generacje. Przynajmniej w Corollach miał 88KM, 75KM, 85KM, i wersja JDM 101KM. Ogólnie silnik latał w E10 i E11 i Starletkach. Czujniki miejscami pasują, nawet jak masz inne, lub masz takie któych nie ma w poprzednich. Np mój 1gen, ma gotowy i nagwintowany otwór w którym...
witam, rozumiem że to benzyna a nie diesel kolego mloodzian, te silniki maja czujnik spalania detonacyjnego , na dowlandzie jest jak go sprawdzac, mozliwe ze żle opóżnia zapłon, miałem taki przypadek ze wytopiło denko tłoka ale przyczyna było po stronie swiec zapłonowych, wypaliło porcelanke z środkowej elektrody i spadła na tłok i zrobiła sie dziura,...
Jego nie trzeba zasilać aby wzbudzić napięcie. Co do korektora oktanowego , to się zgadza ,bo sterownik widzi oporność większą lub mniejszą.Natomiast czujnik spalania stukowaego "słyszy stuki" spalania detonacyjnego , które przetwarza napięcie mniejsze lub większe.
Proponuję sprawdzić czy jest podłączony lub działa prawidłowo czujnik spalania stukowego (fachowo detonacyjnego) jest on bezpośrednio przykręcony do korpusu silnika , i to na jego podstawie (komputer) opóżnia zapłon.
Już nawet nie chodzi o same osiągi. Nie wiem czy ten silnik ma czujnik spalania detonacyjnego, ale jeśli ma to grzanie powietrza dolotowego ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Nie przyglądałem się temu dokładnie i nie wiem do końca, ale najstarsze jednostki posiadały go głównie do tego, żeby dostosować się do zmiany liczby oktanowej paliwa. Zmiany...
spalanie stukowe to inaczej spalanie detonacyjne w normalnych warunkach mieszanka spala się wybuchowo czyli z prędkością ok 20-30 m/s wybuch charakteryzuje się rozchodzeniem w kierunku mniejszego ciśnienia (taka jak proch w karabinie wypycha kulę w kierunku wylotu lufy) detonacja rozprzestrzenia się w każdym kierunku, ma prędkość ok 2,5 km/s, ciśnienie...
Jeżeli zaświecił Ci się check to auto przechodzi w tryb awaryjny. Czujnik spalania stukowego (detonacyjnego) wykrywając takowe spalanie koryguje kąt wyprzedzenia zapłonu. Raczej nie możliwe jest aby padły oba. Niestety bez sprawdzenia podmiany się nie obędzie. Sprawdź czy wtyczki mają kontakt: jedna z brązową a druga z czarną wtyczką, a znajdują sie...
Autko jw po wymianie uszczelki pod głowicą, wałka rozrządu, popychaczy,pasków. Autko zapala (na zimnym) i przyśpiesza normalnie, trzyma wolne obroty Dwa problemy: 1.Przy gwałtownym przyśpieszeniu (pod obciążeniem), w zakresie średnich obrotów słychać spalanie detonacyjne/"granie zaworów" - zanikające przy wysokich obrotach, na biegu jałowym i przy delikatnej...
Trochę podzwoniłem i dowiedziałem się, że poprzedni właściciel wymienił rurę za kolektorem ale zapomniał, że w starej była wspawana nakrętka do sondy. Także już wiem gdzie była sonda (przed samym katalizatorem w rurze), ale nie wiem jaki typ sondy (wiem tylko, że podgrzewana) ale czy sonda z otworkami czy kilka szczelin ??? Następne pytanie to jak ją...
czujnik mapa odłącz i zobacz
witam mam problem z autem - marea 1.6 16V '99r. Otóż występuje w nim drastyczny spadek mocy po rozgrzaniu samochodu. Mocy jest w nim tylko tyle, że odnoszę wrażenie jakby pracowały tylko dwa cylindry. Wciśnięcie pedału gazu do podłogi na drugim biegu powoduje wzrost z 2 tys. do 5 tys. obrotów w ciągu ponad 10 sek. :( Usterka ta występowała już 2 razy:...
1. "Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba pod kolektorem ssącym między 2. i 3. cylindrem - częstotliwość rezonansowa czujnika 8 kHz " Poszukaj kabelków z tyłu silnika idących do takiego małego goowienka przykręconego do bloku silnika - gdzieś pod kolektorem ssącym, może jest luźne, może kabelek przetarty? 2. "Czujnik spalania...
Witam! W aucie z EOBD zapłon nie jest wyznaczany tylko na podstawie tego czujnika! Jest on wyznaczany na podstawie obrotów, obciążenia, podciśnienia, Czujnika spalania detonacyjnego, a nawet od szybkości naciskania pedału gazu! Nie jestem pewnien, czy jeżeli do założysz nie wywali ci cheka, bo komp. może dojść do wniosku, że skoro sygnały z czujników...
To piezoelektryczny czujnik spalania stukowego(knock sensor),generuje impuls do komputera silnika podczas spalania detonacyjnego mieszanki.Modulu nie ma,odczytuje to komp.silnika.
W systemie wtryskowym Lancii 2.0 Turbo nie ma przepływomierza,sterowanie instalacją wtryskowo-zapłonową odbywa się za pośrednictwem:cantralki(komputera),czujn... położenia przepustnicy,czujnika temperatury cieczy chłodzącej,czujnika temperatury zasysanego powietrza,czujnika spalania detonacyjnego,Map-sensora(w przypadku Dedry 2.0T podciśnieniowo-nadciśnieniowego(z...
Tak,jest tam knock sensor,ale coś mi się ta awaria widzi dziwna. Stuka nawet jak silnik pracuje bez obciążenia?Napewno to są stuki spalania detonacyjnego?
Witam. Dziś do warsztatu przywieziono seata ibizę 1,4 16v aua z usterką wypadania zapłonu.Auto przez 3 miesiące przebywało w serwisie seata i nic usterka jak była tak jest.Odczyt błędów cdif cewka zapłonowa,stopień wyjściowy 1 i 2(rozwarcie)kod17757 wydaje mi się że jest to błąd systemowy bo powinna byc literka zamiast 1.wielokrotne wypadanie zapłonu...
Przydała by się porządna diagnostyka, nie tylko miganie kodów błędów... ale jak ma błąd czujnika stukania, to ma mocno przestawiony zapłon... a dlaczego ma błąd - może nawalił czujnik, a może coś stuka w silniku i nie koniecznie musi to być spalanie detonacyjne, równie dobrze może stukać panewka.
wracając do mojego pytania z tematu czy wie ktoś jakie napięcie idzie ze stukowego do ECU jeśli ten wykryje spalanie detonacyjne w silniku?
Czujnik spalania stukowego rejestruje to czy nie? Bo twierdzisz, że błędów brak... jakby stukało na tyle, żeby czujnik to zarejestrował to powinien zmniejszyć KWZ, żeby przestało stukać.
Tylko dziwi mnie to, że akurat na 4 cylindrze, np w 1,8 20V są dwa czujniki spalania stukowego jeden umieszczony między 1i2 cyl a drugi między 3 a 4, sterownik jest w stanie na podstawie odczytu ich parametrów wykryć, w którym cylindrze występuje spalanie detonacyjne. W 1,4 jest jeden czujnik na środku bloku, pomiędzy 2 a 3 cyl.
A moze by tak pierwsze sprawdzic pamiec sterownika czy blad tego czujnika nie jest zapisany ? he. A nie brac sie od sprawdzania luzu zaworowego luzu poosiowego. Luz np na zaworach nie powoduje spalania detonacyjnego i swiergotu zaworow. Sprawa nr dwa czy to napewno taki swergot a nie stukot?
Korekcja ( opóżnienie zapłonu) występuje wtedy, kiedy zostanie stwierdzone spalanie detonacyjnie. Tytaj nalezy się małe wyjaśnienie-nowsze systemy potrafią ocenić w którym cylindrze doszło do spalania stukowego i indywidualnie opóźnić zapłon dla tego właśnie cylindra. Taka sytuacja może wynikać np z za dużej warstwy nagaru na denku tłoka i ściankach...
Ten błąd to spalanie detonacyjne. W zestawieniu ze słabymi wolnymi obrotami na zimnym, wnioskuje uboga mieszankę na zimno czyli czujnik temp do sprawdzenia.
Zawsze przy nieodpowiednich ustawieniach bedzie mial tendencje do wzrostu spalania. Najlepiej jeździć na odpowiednim paliwie(ustawienia i paliwo do nich przeznaczone). Jeśli silnik bedzie pracowal na paliwie niezgodnym z ustawieniami ( Ty masz w tym momencie usawienia na 81 a paliwo 95 to przy takiej konfiguracji nie bedzie wiecej palil ale paliwo jest...
Co do iskry to są tam cewki indywidualne na każdej jest iskra myślałem już że może przekłamuje czujnik położenia wału lecz vag powinien meldować brak zgodności z czujnikiem fazy rozrządu , oraz byłoby spalanie detonacyjne w kolektorze ssącym lub wydechowym a tu nic . Tylko jedyny objaw to próba chwytania na jeden cylinder, co do samoregulatorów zaworowych...
Ale to lekko idiotyczne. Bo żeby słuchać czujnika, to trzeba od łączyć go od instalacji - bo żadna wcinka nie wchodzi w rachubę. Mój silnik np nigdy nie miał KS ale ma na niego miejsce więc sobie zamontuję. :) Jak jeździsz na benzynie. A jeśli na LPG, to po co? Granica spalania detonacyjnego przesuwa się dużo wyżej, poza zakres maksymalnego pożądanego...
szanowny kolego :-) jestem posiadaczem takiej samej astry jak ty z tym samym silnikiem oraz gazem. dam ci najlepszą radę - daj sobie spokuj z szukaniem usterek. To nie jest pompa paliwa, to nie jest sterownik - wszystko jest w najlepszym porządku - gwarantuję ci to. Po prostu silnik SZ jest wyposażony czujnik spalania stukowego, którego zadaniem jest...
Rzeczywiście czujnik położenia wału może być za to odpowiedzialny. Przecież komputer po odczytaniu informacji z czujnika steruje zapłonem i wtryskiem. Jak nie odczyta sygnału zapłon nie da iskry. A jak czasami da to możliwe spalanie detonacyjne-strzelanie w kolektor. Stąd bezskuteczne kręcenie rozrusznikiem. Być może w czasie wymiany rozrządu jakiś...
To że nie jesteś elektronikiem, nie upoważnia do niechlujnej pisowni. Rzecz jest w tym - knock sensor działa jak czuły mikrofon, o dość wąskiej charakterystyce pasma które "słyszy" - generalnie chodzi o metaliczny stukot, będący objawem spalania stukowego. Sterownik silnika przyspiesza zapłon, zgodnie z mapą do wartości maksymalnej zapisanej w niej,...
No to teraz kilka pytań. Czy jest tam płoza pomiędzy kołami rozrządu? Na rysunku nie ma,ale w niektórych silnikach jest przykręcana do pokrywy,dlatego pytam. Jeśli jest ,to sprawdź jej stan. Kolejna rzecz,to jak sprawdzasz czy łańcuch jest naciągnięty? Silnik zatrzymuje się w takiej pozycji że wałki naprężają łańcuch,i nie zawsze tam gdzie jest luz...
Witam wszystkich, przybywam z problemem, ktorego sam nie potrafie rozwiazac po prostu nie wiem gdzie szukac juz winnego, winnych niestety. Auto marki Hyundai, model Coupe GK 2.0 16V CVVT 105kW G4GC 161tys.km 2005r. Otoz auto stracilo mi na mocy odczuwalne jest duzo slabsze przyspieszenie bez roznicy czy silnik jest zimny czy rozgrzany w calym zakresie...
Witam Wariator dobra rzecz. Mam go 1 rok. Ale należy sie firmie. SC STAG Sprzedaliśmy , wzięliśmy premie a co tam klient. my spółka z certyfikatem ISO .Lider rynku instalacji autogazowych z… 2010-12-03 AC S.A. znowu docenione.A w programie wariatora TAP-01 same byki. Re: Wariator TAP01 przez MarekGryko w Śro Lip 15, 2009 1:57 pm Błąd z wprowadzaniem...
Witam odpowiadam kolejno :) - 1,25 MPa na każdym z cylindrów - Rozrząd był przesunięty o dwa w prawo zęby względem cechu na kole napędzanym - pompa po zapłonie pompuje przez jakieś 2-3 sekundy a co do wtrysków to jeszcze ich nie ruszałem bo najpierw chce wykluczyć inne usterki - co do czujnika wału ( to zgoda jest w aparacie ) a z opisu miejsca zamontowania...
Mam Peugeota 206 1.6 16v tu5jp4... Odświeżę trochę powyższy wątek - otóż mam z nim problem już od paru ładnych lat. Nie zwracałem na to zbytnio uwagi jako, że ostatnio zaczął mi się dusić i gasnąć. Za pomocą Peugeot Planet dokonałem adaptacji czujnika położenia pedału gazu, samej przepustnicy - wszystko jest ok, odzyskał moc i przyspiesza jak trzeba....
Wyrzucało by kontrolkę silnika. Ktoś tam już palę wsadzał. Odepnij przepływkę i sprawdź. Check świeci się po włączeniu zapłonu. Gaśnie po uruchomieniu silnika. Błędów brak. Przepływomierz? W tym silniku nie ma przepływomierza Edit: Zapomniałem napisać,że jak na postoju da się w palnik to obr.dochodzą max.3tyś rpm. i jest jak by odcinka.Jak przytrzyma...
U mnie jest dokładnie to samo, silnik Z16XE 16V rozebrany, popychacze nowe, pomierzone wszystko, pierścienie nowe. Rozrząd nowy. Ciśnienie fest trzyma, olej od nowości 5W30, zawory ok, krzywki ok, wałki w normie, nie pogięte. Wtryski podmieniane, nie pomogło. Na 1. garze pokazało spalanie detonacyjne, silnik najpierw stukał na luzie, po remoncie, po...
Wracam do tematu w sumie nadal nie rozwiązanego, ponieważ po naprawie mechanicy nie chcieli mi powiedzieć co tak naprawdę siadło i co naprawili, więc nadal nic nie wiem a po czterech miesiącach, po pierwszej naprawie padła mi znowu pompa (samochód zaczął nierówno pracować i ciężko przyspieszał), dałem ją więc do regeneracji. Wszystko fajnie cena mnie...
Świece dobre, doskonale wypalone, ciśnienie paliwa prawidłowe Oczywiście każde wypięcie jakiegoś czujnika powoduje świecenie kontrolki i pojawia się błąd wiec autodiagnoza w porządku Przebieg 117tyś.????? olej sam wymieniłem bo ciśnienie było za małe - ktoś nie wymienił filtra i aż "piszczał" myślałem, że pomoże
W Tym cudzie techniki problem był z jednym z wtryskiwaczy, umarła cewka trzeciego wtryskiwacza. Reszta z korektami w granicach 1,2 - 1,4. Wszystkie sprawdzane na stole probierczym i według firmy sprawdzającej powinny jeszcze sporo normalnie pracować. A że autko przewidziane do sprzedaży to inwestycje po minimum. DPF wyprany, bo też był zatkany, katalizator...
o widzę ze dobrze trafiłem mam zamiar zaaplikować jakąś wydumkę water injection w moim projekcie. z tego co wyczytałem tu i ówdzie można lać wody do 10% całego paliwa. nie będę tu opisywał całego mojego projektu ale jako że mam seryjne tłoki bmw w całej koncepcji chodzi mi tylko o zabezpieczenie przed spalaniem detonacyjnym i obniżeniem egt, a nie mam...
Witam. Ja również drążę ten temat od dłuższego czasu a zainspirował mnie samochód ciężarowy z taką instalacją, najtańszą instalację do osobówki znalazłem za 2100 + 400 za zbiornik z montażem w : Auto Serwis Partner Instalacje LPG Diesel. Najważniejsza jest 20% dawka , powyżej tego zaczyna pracować detonacyjnie a to obniża moc i podnosi spalanie. Jestem...
Problem jak w temacie. Pompa była uszczelniana w warsztacie i nie mogę dojść końca z zapłonem. Silnik pracuje detonacyjnie i jest słaby. Przed naprawą było OK, tylko pompa lała. Mam pytanie do znających temat co jest odnośnikiem dla punktu na sprzęgięłku pompy. Nie piszą o tym nic w książce, a jest wszędzie tylko początek tłoczenia 0.93 mm. Mechanik...
Ja mówię o najprostszym silniku - np. 126p tam niezależnie ile oktanów zatankujesz - masz takie same "osiągi" jasne że są to różne paliwa i mają różny potencjał mój komputer "uczy się" zalanego paliwa.. czujnik stuku plus soft który stara się dawać zapłon jak najwcześniej (z rozsądkiem) LPG ma mniejszą wartość opałową, więc daje mniej energii (energia...
NE/JV poj 1781 66KW/90KM stopień sprężania 10.0. Jest to wersja austryjacko-szwajcarska, według manuala tam powinno się lać tylko i wyłącznie PB98 podejżewam, że nie ma on czyjnika spalania detonacyjnego. Jeżeli tak i ty wlałeś paliwo o niższej liczbie oktanów to może być katastrofalne dla silnika!!! Oprócz tego masz walnięty albo czyjnik temperatury...
Ludzie, ale czytajcie co jest napisane wcześniej. Liczba oktanowa świadczy o odporności paliwa na detonację. Spalanie detonacyjne ma miejsce wtedy kiedy mieszanka zapala się jedynie pod wpływem 'zgniatania' przez tłok, bez udziału iskry. Spalanie detonacyjne potrafi połamać korbowody i inne rzeczy w silniku. A więc benzyna 98 'pali się mniej' niż benzyna...
tak jeśli mówimy o czterotakcie, ale żaden dwusów tego nie zniesie. spalanie stukowe to inna bajka, jest wtedy kiedy warunki spalania powodują, że płomień w silniku nie pali się równomiernie, tylko jest obszar w głowicy gdzie mieszanka zostaje sprężona i jej zapłon powoduje spalanie detonacyjne(szybkość około kilku kmh). Dlatego w starszych konstrukcjach...
Dlatego silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny (do cylindra) mają większą moc, niż z wtryskiem pośrednim. Ponieważ paliwo odparowuje w cylindrze schładzając go. Jeżeli w komorze spalania, czy cylindrze, temp. jest niższa, tym niższa skłonność do spalania detonacyjnego. A co za tym idzie, można podnieść stopień sprężania. Jeśli stopień sprężania rośnie,...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
To może tak pokrótce wytłumaczę Koledze żeby wyprowadzić z błędnego myślenia tym bardziej, że w specjalizacji kolega ma napisane mechanika samochodowa. Wstyd takich rzeczy nie wiedzieć. Otóż w silnikach ZI mieszanka paliwowo powietrzna zasysana jest do cylindra (oprócz nowoczesnych układów np. TSI., FSI) a następnie sprężana, w chwili wyładowania elektrycznego...
Przebieg 160tyś - serwisowane w VW (oryginalny) - początek problemów - bujanie silnikiem na wolnych obrotach,wymiana rozrządu-kompletnego, następnie po około 200km niemożność równej jazdy powiedzmy przy 2tyś obrotów - szarpał. Na biegu jałowy przy próbie utrzymania np na 2tyś auto zaczynało strasznie falować. Oczywiście żadnych błędów w silniku pod...
Chyba większość śledzących kanały motoryzacyjne w serwisie YouTube widziała test strumieniowych świec zapłonowych a raczej "wyrok" na tym "wynalazku". Zdaję sobie sprawę, że forum jest bardziej poświęcone elektronice ale z racji, że chodzi o świece zapłonowe zasilane prądem elektrycznym to chyba mi to wybaczycie. :D Rozwój mechaniki pamięta różne dziwne...
Nie tworze nowych teorii - przedstawiam swój tok myślenia a jeśli się mylę to dobrze, że ma mnie ktoś poprawić ;) Nie czytasz ze zrozumieniem : mam na myśli, że do spełnienia normy emisji spalin jak i dymienia w silniku wolnossącym diesla optymalnym stosunkiem nadmiaru tlenu do paliwa jest 150 % stosunku stechiometrycznego. Poniżej tej wartości paliwo...
Witam , w czasie jazdy przy V~90 przy podawaniu gazu zaczął wydawać dziwny dźwięk jakby spalania stukowego ( silnik 1,6 ) i zapaliła się kontrolka silnika , po zatrzymaniu się silnik chodził nierówno . Zgasiłem i po ponownym odpaleniu kontrolka nie świeciła się , ale nadal chodził nierówno ( jak się okazało nie palił na 1 i 2 cylinder , ale przy dodawaniu...
czujnik spalać detonacyjny spalać detonacyjny czujnik parkować czujnik
dozownik płynu zmywarki peugeot boxer kluczyk ustawienia czcionki
mikrokomputer cobra1 czarna lista zasilaczy
Skuter 2T, bezpiecznik spalony – czy odpali ze stacyjki? DC-CDI, AC-CDI, rozrusznik Schemat serwisowy stacji klimatyzacji Robinair AC500PR – opis obwodów, dostępność dokumentacji