jest to czujnik temperatury sterowania wtrysku. Krótko mówiąc od zmiany dawki paliwowej ( ssanie )
Może czujnik temperatury chłodziwa nie widzi że ciecz jest zimna i nie "włącza ssania". Sprawdź również ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej oczywiście po nocy z tym że przyrząd załóż dzień wcześniej odpowietrz go i zostaw na noc aby rano był gotowy do użycia.
Wygląda na to, że nie załącza się ssanie. Sprawdź czujnik temperatury.
Sprawdź czujnik temperaturu może być padnięty i nie wyłączać "ssania"
A gdyby wpiąć potencjometr (Szeregowo czy równolegle z czujnikiem?) i obserwować skład mieszanki paliwowo powietrznej przez program czy jednak taka regulacja byłaby, że tak powiem, ssanie i brak ssania?[/syntax]
ja bym jeszcze zmienił czujnik temperatury (od komputera) ponieważ gdy masz zagrzany silnik to chodzi na ssaniu a nie powinien
A no tak. To w takim razie sprawa jeszcze prościej wygląda. Podmienić cewki. Ja tak metodą prób doszedłem w końcu do tego czujnika ssania :) A moja lala dzisiaj będzie do odbioru po kompletnym remoncie silnika, uszczelka głowicy i wszystkie pierdoły :)) 300tyś. km już ma najechane :)
Po tym jak zrobiłem test zegarów wyskoczyło mi : E__h na wyświetlaczu...przeczytałem w necie na temat tych symboli i wyszło mi, że to te czujniki....ale dzięki, podjadę jeszcze na diagnostykę zanim zabiorę się za wymianę....poza tym silnik bardzo długo chodzi na ssaniu, aż do pełnego nagrzania, to chyba jednak trochę za długo...
Cześć mam problem z czujnikiem temperatury silnika gdy jest zimny to samochód nie chce odpalić ale po kilku próbach odpala i ma 1200-1400 obrotów po chwili schodzą na 800 i już pięknie pracuje . Przełożyłem czujnik od starego silnika i odpala od pierwszego razu tylko że obroty nie spadają tak jakby cały czas chodził na ssaniu . Pytanie więc brzmi czy...
sprawdź czujnik temperatury pisałem o tym w temacie o Renault 21 z równoczesnym pomiarem pemperatury wtedy bedzie wszystko jasne :) a kontrolka od ssania istnieje w twojej furce?? :/
Powodów może być sporo - filtr powietrza , automatyczne ssanie może się nie wyłącza . Komputer może sam podnosi dawkę paliwa dostając błędne informacje z czujników , zapchany katalizator ,opory toczenia - mało powietrza w oponach , tłoczki czasami nie odbijają do końca na zaciskach hamulcowych ,tarcze się nie grzeją? Sprawdż jaki nalot mają świece ...Wtrysk...
w termostacie masz 2 czujniki-biały i zielony. Zielony jest od wskazań temp. na desce,biały natomiast jest od ssania,czyli prostymi słowami działa Ci jak silnik jest zimny. Nie od tego
A czy kolega próbował ustalić stan czujnika ciśnienia i temperatury powietrza na ssaniu? Warto by się upewnić co do pierwszej sondy oraz czystości przepustnicy. Dodatkowo ów słynny silnik krokowy, czyli zawór powietrza i ogólnie szczelność układu ssania powietrza..
W tej chwili strzelam, ale moze czujnik temperatury ci wysiadl i komp mysli ze silnik jest zimny wlacza ssanie.
czyściłes ssanie ? Jaki to silnik -pewnie wtrysk wielopunktowy ? Za dawke paliwa na rozruch odpowiada ECM-na podstawie wskazań z czujnika temperatury-jego sprawdź. Zakładam że silnik chodzi na benzynie.
czujnik temperatury cieczy chlodzacej dajacy sygnal do komputera. Widzi ze silnik jest cieply i nie zmienia parametrow wtrysku, powietrza i wyprzedzenia zapłonu dla zimnego silnika- czyli nie ma tzw ssania. Zmierz rezystancje miedzy stykami w temp okolo 0st cels. i porownaj z wartosciami z autodaty. Jesli nie bedzie sie mieścila w zakresie wymien czujnik...
8 bar na wysokim to nie rewelka, a ile na ssaniu ? Zobacz ile masz czynnika (przez odessanie) i w razie czego uzupełnij. Podaj LP z manometru, oraz ciśnienia przy 2000 rpm. A po cholerę, skoro sterownik nie widzi żadnego czujnika temperatury i przyjmuje wartości skrajne, przy których na pewno sprężarki nie włączy?
Obmacywałem ten kolektor przy pracującym silniku, nie widać i nie czuć żeby gdzieś ssało lewe powietrze. Czy mógłby ktoś z Was zrobić zdjęcie, gdzie ten MAP siedzi?Dodaję zdjęcia z czujnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4652380300_... https://obrazki.elektroda.pl/1030595100_... https://obrazki.elektroda.pl/6074121400_...
Witam.czujnika płynu jeszcze nie wymienialem.czyli jest mozliwosc ze czujnik ma złe wskazania i auto poprostu "nie wie"ze ma zapalic na ssaniu? Dodano po 3 Dzis podłączony pod kompa-zero błędów. Dodano po 9 Dziś rano wypiąłem wtyczkę od czujnika temp.silnika wiec teoretycznie auto powinno zapalic na max ssaniu ,tak przynajmniej twierdzil mechanik..niestety...
Sprawdzenie zaworów, to trzeba ściągnąć pokrywę zaworów i dokonać pomiarów luzów (0,4 wydech, 0,2 ssanie) Reguluje się albo całymi kielichami, albo podkładkami zależy od silnika. Jeżeli luzy są prawidłowe, to sprawdzić sprężanie na każdym cylindrze i wtedy wnioski albo wypalone już gniazda albo pierścienie do bani. Przy wypalonych gniazdach zaworów...
"]jak jest taki problem to możliwe że automatyczne ssanie nie działa a przyczyn niedziałania może być sporo dlaczego napisałeś że komp (w tym miejscu powinno być słowo "już") niewidzi błędów a jaki były wcześniej ?? Wcześniej komputer wykrył, że niesprawny jest czujnik temperatury cieczy po wymianie tegóż czujnika nie było już żadnych alarmów
Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach. Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku...
próbuje sam rozwiązac problem. problem wystepuje na bęzynie i gazie. szarpie jak lekko dadam gazu , mocniej - tez szarpie ale bardziej, jeszcze mocniej wcisne- jedzie :-). silnik ostatnio chodzil na luzie równiusienko, dzis znowu chodzi jak czołg ale problem z szarpaniem w czasie jazdy wystepuje caly czas , nasila sie jak tylko silnik zlapie leciusieńką...
Sprawdzę to dzisiaj, nie mam termometru co prawda ale, ale zwinę na chwilę z piekarnika:). Sprawdzę też czy rośnie ciśnienie na wężu podczas zwiększania o obrotów, bo szperam po różnych forach i to też gdzieś wyczytałem że jak wąż robi się twardy to pompa pracuje ( co prawda też wyczytałem że to objaw uszkodzonej głowicy...) Dziękuję za zainteresowanie...
Witaj ponownie :cry: Była nie była pompa paliwowa, temat przerabiany wielokrotnie. Na odległość porady :D Znalazłeś winowajce i nie mów, że nie usunąłeś usterki. :D Żartuje, przepraszam. Nie sprawdziłeś zasilania na kostce a szkoda, bo widzisz jest taki problem :D że to nie tedy ma wracać paliwo i nie jest dziwne, że nie mogłeś wdmuchnąć powietrza,...
chodzi o spadanie obrotów gdy silnik jest zimny az do zera auto gasnie i zalewa silnik. podejrzewam czujnik temp. dla kompa, a mysle wten sposób - jesli sie myle poprawcie mnie. ... odpalam auto i włącza sie ssanie jest ok, ruszam dojezdzam do skrzyzowania, wysprzeglam auto gasnie. wiec moze czujnik w tym momencie pokazuje zanizoną temp. i komputer...
czujnik ssania laguna czujnik renault laguna renault laguna czujnik
sterowanie hydrauliczne koparki skanowanie dwustronne switch audio
karta graficzna karta graficzna
Wgrywanie firmware do routera przez PuTTY - krok po kroku Schemat radia Delphi Dorian BT - dostępność i alternatywy