Jeżeli kopci na biało to znaczy że wybrali Papieża,jak na czarno to znaczy że jeszcze nie :) A tak poważnie-biały dym to skraplająca się para wodna w tłumikach,więc raczej normalne. Może raczej sprawdzić na oscyloskpie jak tam z układem zapłonowym? Cewkę,palec rozdzielacza podmienialeś?
Trzeba sprawdzić diagnoskopem jaką temperaturę widzi sterownik silnika.
W częściach zamiennych widnieje to cudo jako czujnik ssania, wspomaga rozruch zimnego silnika
Silnik krokowy to urządzenie wykonawcze sterujące ilością dodatkowego powietrza na wolnych obrotach taki czrny walec z tworzywa obok przepustnicy. Natomiast "czujnik ssania" to czujnik temperatury silnika jest wkręcony w glowicę.Informuje jaka jest tęperatura silnika.
dokładnie.... bodajże niebieski taki jak przy VW wąż chłodniczy.... zaraz przy termostacie.... widać pięknie bo jest na wierzchu
Radze nie odłączać wtyczki od ECU na podłączonym akumulatorze bo może spowodować to jego uszkodzenie. Nie ma w tym silniku czujnika ssania. Niebieski czujnik podaje informację do ECU o temperaturze silnika. W tym aucie jest możliwość diagnostyki poprzez kody błyskowe - do tego służą kostki pod mieszkiem lewarka zmiany biegów lub żółta wtyczka obok cewki...
Czujnik temperatury płynu chłodzącego,znajduje się w okolicy termostatu-wkręcany,wtyczka 2 pinowa,jeden przewód czarny a drugi zielono-biały. Wartość 20°=2000 do 3000Ω 40°=1000 do 1500Ω 80°=250 do 400Ω
Dodam jeszcze że obroty zimnego silnika są w granicach 700obr/min. Wszystko wskazuje na brak ssania. Ale mogę się mylić.
Czujnik odpowiedzialny za włączenie i wyłączenie ssania w samochodzie.
:arrow: krypel2 - mowisz o silniku krokowym z golfa gti czyli z wielopunktowym wtryskiem. Tam rzeczywiscie jest w ksztalcie rurki przymocowany opaskami wo wezy. Co do czujnika to wymienie go dopiero za tydzien (mam zamowiony) poniewaz jutro wyjezdzam nad morze na tydzien. EDIT Dzis wrocilem znad morza. trasa w jedna strone 260 km. Przez całą droge temp...
Problem polega na tym że podejrzewam że czujnik nie wyłącza prawidłowo ssania i silnik po nagrzaniu "dusi się" i gaśnie. Gdybym wiedział jakie on powinien posiadać parametry to wtedy mógłbym go sprawdzić.
eskort 1.3 silnik J6A jedno punktowy wtrysk zimny nie chce zapalić,jak w garażu jest ciepło odpala bez problemu wygląda tak jakby nie miał ssania.Może ktoś wie jaka może być przyczyna? Przeczytałem że to prawdopodobnie wina jakiegoś czujnika tylko nie wiem którego.:cry:
Na przykładzie Airpola : 3000rbh lub raz w roku = olej, filtr ssania, filtr oleju, co drugi serwis (6/9/12 itd. ) lub 2 lata komplet i dodatkowo separator. Jeżeli pracuje w dużym zapyleniu lub kurzu a nie ma czujnika na filtrze ssania, wymiana co pół roku.
Spróbuj odłączyć klemę z akumulatora w ten sposób zrestetujesz komputer i bedziesz miał fabryczne ustawienia.Na benzynie powinno chodzić ok.
Jestem posiadaczem fiesty 1.1i 91r (od niedawna) i mam kilka pytan Więc tak: - Gdzie jest czujnik który reguluje odciecie ssania automatycznego w aucie (jak go sprwdzic czy jest sprwny) - Ile jest sond lambda (jak sprawdzic sonde lambda w domowy sposob) - Jak mozna wyregolowac obroty silnika (mam za wysokie obroty i nie wiem gdzie sa jakies srubki od...
Skoro w korpusie przepustnicy jest wtryskiwacz to jest to wtrysk jednopunktowy, a nie żaden gaźnik. Nie ma też mechanicznego ssania. Sprawdź czujnik temperatury.
Czasy ssania już dawno mineły i były w silnikach gaźnikowych, a w silnikach diesla nigdy nie było ssania. We współczesnych samochodach nie występuje takie coś jak ssanie. Jak to nie ma ssania? Ssanie, pokrótce, to podanie dla silnika bogatszej mieszanki paliwowo-powietrznej, czyli większej ilości benzyny w stosunku do powietrza. Silnik na ssaniu chodzi...
problem w sofcie ECU ,pomaga tylko flasch ( tak jak w AKK 1.4)
ma fieste i od pewnego czasu zaczeła szarpać zawory spawdziłem, podobno to czujnik ssania bo zalewa mi autko. świece były czarne, wymieniłem i drugie też były taki jak samochód pochodził chwile. ciężko pali trzeba dodać gazu. podczas jazdy samochód szarpie ale jak jest na biegu i puszczam gaz to nic sie nie dzieje. jak stopniowo ale równocześnie przyśpieszam...
Od ssania jest niebieski czujnik. Sprawdź silnik krokowy.
Czujnik temp. powietrza nie ma raczej nic wspólnego z "ssaniem". Jeśli już to ... czujnik temperatury silnika albo ... "zacięty" stabilizator "wolnych obrotów" ;)
Kolego-za zwiększenie dawki rozruchowej i pożadnia jałowego bezapelacyjnie odpowiada czujnik tem. cieczy chłodzącej i jest on ulokowany w plastikowej rurze przyśrubowanej do głowicy silnika.
Czujnik czyta z koła zamachowego i masz go w bloku silnika po stronie rozrusznika. Ssanie idzie z pompy wtryskowej , na zaworek w głowicy i do Vacuum pompy. Wiązkę najwygodniej przełożyć w całości. Piny pasują zamiennie do jednej i drugiej wtyczki. Ja po prostu rozpinam wtyczki i składam od nowa do właściwego sterownika. Gdyby był bez turbo, wystarczyła...
Czujnik ssania to nie wszystko, mieszanka paliwowo powietrzna jest niewyregulowana. W gaźniku masz pokrętło - wkręć je kilka obrotów powinno pomóc.
To nie ten czujnik wymienił, ssanie odpowiada za temp silnika, a ten czujnik jest tam gdzie opisałem.
Wymień czujnik,bo chodzi na ssaniu,ale przecież przed chwilą pisałeś,że niema iskry.
Powodzenia. https://www.ekaktus.pl/czujnik-automatyc...
Mógłby mi ktoś powiedzieć jak podłączyć miernik pod czujnik ssania żeby sprawdzić jakie ma napięcie??
ja chciałbym się dowiedzieć gdzie jest czujnik ssania w vectrze B 1,8 16V kombi?
Falownik nie ma znaczenia, zależy od budżetu inwestora albo zastanej instalacji, ważne aby miał wbudowany regulator PID. Pytania z czujnikami nie rozumiem, w takiej instalacji wystarczy jeden czujnik mierzący podciśnienie na ssaniu wentylatora.
Witam Trochę czasu minęło, mam ten sam problem więc zapytam czy udało Ci się go rozwiązać ? Jeżeli chodzi o moje spostrzeżenia to mam silnik m52 model 528i jak jest zimny to objawy takie jak u Ciebie natomiast z tego co widzę to z rana nie włącza się ssanie, mam wrażenie że auto nie dostaje tyle paliwa ile potrzebuje. Gdzie znajduje się czujnik ssania...
czujnik ssania
A i jeszcze czujnik ssania, obok czujnika temperatury cieczy chłodzącej- przy kolanku przy termostacie.
Nie ma tam żadnego czujnika ssania. Ile razy można to pisać?
Co to jest czujnik ssania? Gdzie on się znajduje , dlaczego wymieniałeś takie coś?
Witam. Mam dwa pytania jak na zdjęciu widać czarny czujnik jest od wskaźnika temperatury a niebieski od ssania tak? A drugie jaką czujniki powinny mieć rezystancję na zimnym silniku a jaką na rozgrzanym. Z góry dziękuję za pomoc.
W moim katalizator się wysypał i spalanie wzrosło ale nie aż tak. Nie rozumiem o co chodzi z czujnikiem ssania. Możesz to jakoś rozwinąć?
Może byc uszkodzony czujnik temperatury ale nie ten od wskaźnika tylko ten do komputera nazywany potocznie czujnikiem ssania
a czujnik ssania wymieniony na zimnym jak tak się dzieje to ssania nie ma
nie wiem czy tam jest czujnik ssania, dodatkowo auto po nocnym postoju bardzo ciezko mi pali, cisnienie pb w porządku, nie wiem co jest Ssanie... dobre sobie :) Przemierz czujnik temp. ten zielony albo najlepiej podmień i sprawdź czy problem ustąpił.
Zgodzę się z Tobą może to być ssanie, tylko teraz jakie czujniki składają się na prawidłowa prace ssania :?: Na pewno czujnik temp. cieczy/silnika. Wymieniłem na nowy niestety nie pomogło. Może ktoś podpowie jakie czujniki jeszcze należało by sprawdzić :?:
To pierwszy czujnik ssania, wiekszośc cienkich ma ukikłane kable do niego i zapala.
No właśnie, że nie :) Wymieniłem tydzień temu cewki, bo mi kulał na 1 i 4 cylinder. Poza tym popryskałem płynem do szyb po cewkach i właśnie na tej od 1 i 4 cylindra skakała iskra. Po wymianie silnik zaczął równiutko pracować, ale wciąż nie palił na ciepłym i wtedy mnie oświeciło. Tak jak napisałem wyżej wymieniałem rok temu czujnik temperatury, ALE...
Dzięki spróbuje z filtrami choć były wymieniane, tylko zastanawia mnie fakt iż zapalając ona gazie jest ten sam efekt. Dodatkowo wymieniłem czujnik ssania i też nie pomogło
Hejka mam mozna powiedziec ze podobny problem tylko że moj golfik odpala bez problemu ale gdy silnik popracuje jakas minute zaczynaja spadac obroty silnik zaczyna "kuleć" i po chwili gasnie. Zauwazylem ze jak on zaczyna "kuleć" a ja odepne czujnik ssania to obroty sie wyrownoja i auto pracuje poprawnie .Prosze o POMOC Jaki czujnik ssania ? nie ma czegoś...
A no tak. To w takim razie sprawa jeszcze prościej wygląda. Podmienić cewki. Ja tak metodą prób doszedłem w końcu do tego czujnika ssania :) A moja lala dzisiaj będzie do odbioru po kompletnym remoncie silnika, uszczelka głowicy i wszystkie pierdoły :)) 300tyś. km już ma najechane :)
Witam, nie działa Ci ssanie. Pierwe posprawdzaj czujniki temperatury płynu i powietrza, one dają sygnał do sterownika a ten uruchamia ssanie czyli silniczek krokowy i dodatkową dawkę paliwa. Jak czujniki są w normie to krokowiec. Powodzenia
Widzę że jednak zdecydowałeś się szukać na ślepo - może to? Może tamto? Jak nic nie działa to masz na 100% nieszczelność i to sporą. Czujnik ssania na to nie wpływa - musiałby mieć ułamaną końcówkę.
Witam jak w temacie gdy silnik jest zimny nie odpala gdy jest ciepły pali bez problemu. Wymieniane były już następujące rzeczy pompka filtr paliwa czujnik ssania cewka zapłonowa. Co może być jeszcze listwa wtryskowa czujnik wału? Gdzie jak już on się znajduje. Gdy silnik zimny nawet się nie odezwie.
gabrik - przed wizytą u mechanika sprawdz czy masz sprawny czujnik ssania i grzania świec. to taki mały przy krućcu wody ten na dwa piny. Jak go odłączysz swiece zagrzeja ci fure , ze odpali na jeden strzał !! Jesli wymiana nic nie da - koszt 25zł to to bedzie jednak pompa - jak u mnie... !!
kolego czytając twój problem polecam zaglądniecie do kilku czujników najlepiej czujnik ssania lub czujnik dawkowania paliwa bo w przypadku kiedy one są zepsute lub uszkodzone samochód ma podobne objawy a najlepiej jest dla pewności podjechać na komputer z autem wtedy okaże się co jest przyczyna jeśli to jest czujnik jak miałem podobne objawy wystarczyło...
Może i bym to sprawdził ale co to znaczy "jeża ssania"?
co to znzczy "zapgrejduj instalkę gazową" i czemu mam czyścić silnik krokowy skoro po odłączeniu wtyku spadaja obroty czyli trzyma go napięcie a nie przycina się. DZIŚ ODPIOŁEM CZUJNIK SSANIA I TROCH LEPIEJ CHODZI A JAK ODEPNE PRZEPŁYWOMIERZ TO JEST OK NA GAZIE A NA PB GAŚNIE NA WOLNYCH, CZYLI COŚ DAJE SYGNAŁ SILNICZKOWI KROKOWEMU DLACZEGO JAK ZAŁORZW...
Miałem podobne obiawy w Megance 1,6/16V uszkodzony był czujnik automatycznego ssania,
Witam > jak rozwiązałeś problem? - czy był to czujnik tem. na ssaniu ?
A czujnik temperatury silnika ? Może on cały czas na "ssaniu" chodzi... Pozdr.J.
Proponuję sprawdzić silnik krokowy, który odpowiada za poziom wolnych obrotów oraz podciśnieniowy czujnik ssania, miałem podobne kłopoty w Peugot pozdrawiam Grzegorz SOK
Czujniki temperatury są dwa, Ty musisz wymienić ten, który jest w bloku silnika. Super szczegółów szukaj na forum www.bmw-klub.pl - po prostu nie chce mi się powtarzać.
U mnie problem z odpalaniem znknął, ale kontrolka diagnostyki silnika daje o sobie znać, wskazując na czujnik kolektora ssania. Czujnik wzmieniony, a błąd nie znika. W środę zostawiam autko mechanikowi i będzie szukał przyczyny...
Witam! Pierwszym moim problemem był czujnik ssania, wymieniłem czujnik i działa, ale teraz powstał 2 problem, bo nie pokazuje mi temperatury wody na zegarach. Chłodnica normalnie sie włącza jak sie woda zagrzeje. Może mi ktoś powiedzieć czy kolejność czujników ma znaczenie?? i jaki(kolor) czujnik jest do pokazywania temperatury wody. Z góry dziękuje.
Mało szczegółów, napisz czy ma paliwo, iskrę gdy nie odpala a jeśli ma iskrę i paliwo to może być czujnik ssania ewentualnie temperatury musisz sprawdzić wiele elementów i wtedy pisać.
sonda ok czujnik wymieniony na nowy po podłonczeniu kompa dalej nie prawidłowy odczyt czujnika ssania brak bo to wtrysk wielo punktowy ale pomogło odłonczyłem kleme na noc po opdłonczeniu i chwili pracy na wolnych obrotach wszystko powróciło do normy
W omedze B nie występuje coś takiego jak ssanie. A jak nazwiesz prace silnika zaraz po odpaleniu i kiedy jest zimny??? Fakt że era linek do ssania powoli się kończy W tej chwili parametry pracy zimnego silnika ustalane są elektronicznie a odpowiadają za nią elementy takie jak napisał sigi
Witam,na głowicy silnika na króćcu wodnym jest czujnik ''ssania''Czesto wystepuje jako dwupinowy ale może tez byc i 4- pinowy.Kupp na szrocie (koszt 10-20 zł)i załóż,powinno być oki jeżeli będzie oczywiście sprawny.
Temat można zamknąć.Zgodnie z sugestiami kolegów założyłem ,że silnik musi się grzać ( a nowy rzeczywiście kosztuje 200 PLN) i odkurzacz skręciłem. Przyczynę złej pracy znalazłem w wężu. Był całkowicie zatkany. Ponieważ czujnik ssania na odkurzaczu był przedtem na stałe ( poprzez zablokowanie kurzem) przesunięty na czerwono -trudno było zapchanie węża...
sprawdż regulator ciśnienia paliwa ten przy wtryskiwaczu i czujnik przepływu powietrza,czarne świece świadczą o zbyt bogatej dawce paliwa,wskazania sondy masz dobre bo jest to jednokablowa i pracuje od 0v do 1volta,sprawdz czujnik ssania,to podstawa-powodzenia
Fajnie to całkiem pocieszająca informacja,jeśli odpuszczę to przez zimę zarżnę prawdopodobnie silnik ale --,ale mam nadzieję że znalazłem mechanika który ogarnie ten temat.Sam doszedłem do tego że odłączając czujnik ssania mam objawy jak z przed czyszczenia przepustnicy .A propo gdyby kiedyś komuś przekręciła się wskazówka prędkościomierza pod ogranicznik...
Witam mam problem z GMC 5.7 salonka wymienilem swiece kable kopolke palec rozdzielacza wtryski i czujnik ssania regulowalem zaplon i nic nie wchodzi na obroty i strzela pomocy czekam na jakiekolwiek sugestje i podpowiedzi z gory dzieki
Następuje tak zwany przysiad napięcia podawanego z agregatu, spowodowane jest to prądami rozruchowymi silników, piszesz ze są to wentylatory, a więc podczas rozruchu wentylatory zaczynają tłoczyć powietrze, co przyczynia się do zwiększonego poboru prądu. Jeżeli jest to możliwe uruchamiać silniki pojedynczo /moc agregatu 40 kW powinna być wystarczająca...
Witam! Mam ten sam problem w swojej vectrze 1.6 z 90 roku. Swój problem zgłosiłem dzisiaj, tj.26 marca. Podobno może to być wina czujnika ssania bezwzględnego (Mag Sensor), lub przepustnicy. Tylko, że ja nie mam nigdy problemu z ponownym odpaleniem. Kiedyś miałem ten sam problem. Elektronik podłączył komputer i stwierdził, że to wina tego czujnika ssania...
Czujnika ssania nie sprawdzałem jednak objaw pojawia się za równo na gazie jaki benzynie, zastanawiam się czy umieszczenie jednego z przewodów podciśnienia w mikserze gazu nie ma na to wpływu. Normalnie jest on wpięty w układ dolotowy tuż za puszką filtra a teraz jest tuż przed przepustnica.
Tak, jeżeli jest uszkodzony czujnik i sterownik widzi wyższą temp. to tak się będzie działo że nie będzie ,,ssania" a i instalacja lpg będzię głupiała do podjrzenia parametry rzeczywiste lub ewentualnie pomiar czujnika.
Witaj kol. alarmy od 11 do 28 to są sygnały niebezpiecznych trybów pracy krytyczne, w dokumentacji wektora którą przeglądam w formie papierowej brak kodu 21, dobra znalazłem. zapisany ołówkem. i tak 11. niskie ciśnienie oleju ... na razie mało ważny bo silnik nie pracuje. 21. Wysoke ciśnienie ssania. i tu kropka. to jest pewnie to które go trzyma przed...
Witam. Szwankować może jeszcze przepływomierz(sprawdź wtyczkę) lub czujnik temp. ssania(chyba niebieska wtyczka) umieszczony obok czujnika wskazówki.
Witam mam problem z odpaleniem silnika w Corsie gdy jest zimny. W silniku wymieniłem następujące części : świece przewody cały aparat[palec kopułke] czujnik ssania filtr paliwa. Wystarczy popchnąć pół metra a Corsa odpali. Czekam na pomocną rade.
Temat stary ciekawe jak się potoczył dalej ale co do odpalania to podejrzany jest czujnik ssania po zapalaniu sprawdzić by wypadało czy po ok 1 minucie jest ciepły , mnie bardziej interesuje jakie znaczenie mają te elektrozaworki powietrza w tych gaźnikach czy one dopuszczają powietrze na wysokich obrotach czy je zamykają bo prawdopodobnie one są przyczyną...
Jak pokręcisz trochę na rozruszniku to odkręć świecę i zobacz jaka jest jak będzie sucha to dostaje mało paliwa lub czujnik ssania jest uszkodzony, jeżeli będzie mokra to prawdopodobnie nie ma odpowiedniej iskry, problem może być w module zapłonowym który to dostaje za mało prądu aby wytworzyć iskrę zdolną do zapalenia mieszanki paliwowo-powietrznej.
Niebieski- czujnik temperatury płynu chłodzącego, steruje ssaniem, z niego sygnał idzie do ECU Czarny- również czujnik temperatury płynu chłodzącego lecz on tylko odpowiada za wskazania temperatury w zegarach, steruje wskazówką tak na chłopski rozum Odpowiednie wartości dla niebieskiego czujnika masz podane wyżej, dla czarnego się nie spotkałem z taką...
Zacznij od podstaw, czyli jak źle odpala to czujnik ssania niebieski do sprawdzenia rezystancji, od wskazań temperatury w liczniku i pewnie i od kontrolki płynu chłodzącego jest czujnik czarny. Odpowiednie rezystancje znajdziesz tutaj na forum. Silnik Ci się nie przegrzewa czasem? whitewater "pełen wtrysk" czyli potocznie MPI- multi point injection.
Nieodpowiedni czujnik temperatury kupiłeś.
Spróbuj pomierzyć rezystancję dowolnym multimetrem czujnik czerwony (czujnik ssania) na wyjściu płynu z silnika do chłodnicy. Zmierz na zimnym i na gorącym silniku powinieneś mieć przejście na zimnym i brak przejścia na gorącym silniku. Jeżeli jeździsz na gazie to możliwe jest, że sonda lambda łapie błąd i stąd cały problem najprościej rozpiąć sondę...
Witam -mam problem z polo bo na biegu jałowym ma falujaące obroty i to sa za wysokie obroty , myslałem że to sanie ale wyjąłem czujnik(wtyk niebieski) i obroty spadły, ale to nie tak jak powinny bo to tylko sanie sie wyłączyło a a obroty i tak jak na bieg jałowy były za duże i dodatku falowały . to jest silnik 1.3 na wtrysku jednopunktowym . Nie wiem...
Witam. Mianowicie mój problem polega na tym że auto odpala normalnie po lekkim rozgrzaniu zaczyna spadać z obrotów,szarpać i przerywać. Przestaje gdy auto rozgrzeje się do 90* . Nie wiem co mam zrobić wymieniłem już filt paliwa, świece, kable, czyściłem styki na pompie i nic. Moje przypuszczenia kierują się do czujnika ssania. Proszę o pomoc
ten czujnik temp cieczy to wymieniłem jako pierwszy i nie było zadnej zmiany. boję się naprostowywać ten platynowy drucik z czujnika temp powietrza zasysanego bo może się ułamać a cięzko dostac taki nowy z odpiętym czujnikiem temp powietrza zasysanego już jeździłem i powiem ze na niższych obrotach lepiej się zbiera i rzadziej poszarpuje ale warczy nadal...
Czytałem niektóre posty, ale nie umiem sobie dać rady. Więc tak: jest to polonez caro 1996 rok, na jednopunktowym wtrysku, z instalacją gazową LEV… Nie odpalał na benzynie. Przyczyną był dziurawy wąż przy pompie paliwa, benzyna wracała do baku, oraz druga usterka – walnięty czujnik ssania. Wąż zrobiony, czujnik wymieniony na bosha i teraz...
Tak, za ssanie odpowiedzialny jest czujnik temperatury. A jak tam akumulator, teraz zimno wiec też może być przyczyną. Powinieneś mierzyć rezystancję tego czujnika.
Witam, nie napisałeś czy samochód zużywa więcej benzyny a to bardzo ważne, może czujnik temperaturowy ssania jest uszkodzony?
Witam jeżeli dobrze pamiętam to tam był osobny czujnik do ssania; tzw. zegarowy przełącznik termiczny temperatury chłodziwa.
Poczekaj jak złapie temperaturę silnik,bo może być zepsuty czujnik od ssania,czyli temperatury jak w VW.
Nie ma tam żadnego ssania, to silnik ze sterowanym elektronicznie wtryskiem wielopunktowym. Ponadto nie liczy się rezystancja czujnika przepustnicy, tylko wartość napięcia w położeniu spoczynkowym.
Mój kolega miał podobny problem w polówce a okazało się że walnięty jest czujnik temperatury wody który jak jest silnik zimny powoduje jakby dodawanie ssania a jak masz walnięty czujnik to tego ssania jakby nie ma i ciężko jest zapalić sprawdź czujnik może to jest przyczyną pozdrawiam.
Witam wszystkich czytających mój problem. Nie wiem co mam już robić jeżdżę od mechanika do mechanika i nic nom stop faluje auto jest w gazie auto gdy stoi po całej nocy rano chcę zapalić to strasznie strzela obroty falują na ciepłym silniku tez obroty falują ale jest lepiej niż na zimnym jednym słowem na benzynie nie da się jeździć na gazie też falują...
Witam w samochodzie ojca jest taki problem,gdy wyciągnie mu ssanie samochód odpali i niby jest ok,ale jak cofnie ssanie (samochód jest juz rozgrzany) do momentu w którym zgaśnie kontrolka od ssania samochód odrazu gaśnie, temperatura skacze poza skale na maks zamek centralny waruje,to samo sie dzieje jak ruszam ssaniem na postoju z przy włączonym zapłonie,...
Witam. Mam problem z moim Renault Clio 1.2Energy 1992r. Silnik nie posiada instalacji LPG.Spala mi 9l/100km. Podpiąłem pod komputer i brak błędów, silnik chodzi nierówno? Niekiedy obroty schodzą do takiego momentu,że auto już prawie gaśnie, ale jak do tej pory nie zgasło. Sonda pracuje dobrze, świece dobre, filtry wymienione, czujnik ssania i temp....
Jak sprawdzałeś? Mi to wygląda na uszkodzony czujnik temperatury
Tam jest gaźnik Pierburg 2E, ma automatyczne ssanie podgrzewane grzałką elektryczną i cieczą. Jeden czujnik temperatury wyłączał grzałkę ssania (i "jeża" w kolektorze ssącym) powyżej 50°C. Drugi czujnik jest do wskaźnika
Może czujnik temperatury chłodziwa nie widzi że ciecz jest zimna i nie "włącza ssania". Sprawdź również ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej oczywiście po nocy z tym że przyrząd załóż dzień wcześniej odpowietrz go i zostaw na noc aby rano był gotowy do użycia.
co znaczy feler ssania jakis czujnik uszkodzony?
Czujnik (presostat, inaczej sygnalizator ciśnienia, inaczej pressure switch) na ssaniu zabezpiecza hydrofor przed sucho biegiem. W schemacie może być błąd. Powtarzam odpisz dane z tabliczki znamionowej czujnika. Przypuszczam, że czujniki dają sygnały typu styk. Omomierzem łatwo to sprawdzić. Czujnik na ssaniu daje sygnał na przyzwolenie uruchomienia...
Może na ssaniu cały czas chodzi?
czujnik ssania seicento skoda ssania czujnik znajduje czujnik ssania
wyświetlacz president techniki mikrofalowe system error cycle power
marka piekarnika elektron wybuch
MF 6160 – sprzęgło nie działa na zimnym oleju, po rozgrzaniu OK, DynaShift, ciśnienie, UTTO 10W-30 Kod błędu 14900 w ciągnikach New Holland - przyczyny i rozwiązania