Zmień pętlę główną na: Dodano po 6 Jeszcze kilka drobnych poprawek. Tak powinno już działać: [syntax=c]void setup() { pinMode(8, OUTPUT); //pompka jako wyjście pinMode(7, INPUT_PULLUP);//Czujnik pomiaru jako włacznik digitalWrite(8, LOW); //Wyłączenie pompki } #define MAX_CZAS_DEBOUNCINGU (20UL) int odczytCzujnika() { static int dlugoterminowyStanCzujnika...
ja już napisałem, ale mogę powtórzyć za zapalenie tej kontrolki odpowiadają dwa czujniki czujnik temp silnika (nie ważne ilo pinowy 2 czy 4) jeden pin zawsze do wskaźnika a drugi pin działa jak przełącznik i zwiera do masy zapalając kontrolkę, drugi czujnik jest w zbiorniczku wyrównawczym i on zapali nam kontrolkę w przypadku niskiego stanu płynu chłodzącego.
Może jeszcze raz - w stelli regulacja NIE SŁUŻY do ustawienia obrotów przełączania! Wprowadziłbym cię w błąd, bo pomyliłem nazwy. Stella to bezpośredni wtrysk, więc same obroty musiałbyś ustawić na komputerze. Jednak sądzę, że masz problem z CZUJNIKIEM TEMPERATURY na reduktorze. Ten czujnik musi być DOBRZE przymocowany do reduktora, bo inaczej nie podaje...
napęd pompy od kół przydatny jest przy podnoszeniu rozsiewacza z nawozem. Niewygoda z takim napędem jest taka, że nie powinno się go używać na 5 i wstecznym biegu, oraz nie można za ostro skręcać (informacje z instrukcji obsługi). Jeżdżę C360 i jeśli nie przekracza się 2 tys. obr./min to zużycie paliwa jest akceptowalne. 2 i 3 biegu bez reduktora używa...
O ile dobrze pamiętam, to Zafira, w silniku 1.8, posiada czujnik poziomu oleju. Jeśli fizycznie go tam nie ma to najprawdopodobniej ktoś go zdemontował a przewody od niego zwarł, Komunikat ten nie zapisywał się trwale w sterowniku a zanikał po uzupełnieniu stanu oleju. Czujnik poziomu płynu chłodzącego jest w zbiorniczku wyrównawczym pod spodem.
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Dzień dobry, Czujnik/wskaźnik biegu oczekuje na części, dokończenie malowania silnika i montaż, a w międzyczasie chciałbym przedstawić rozwiązanie czujnika temperatury płynu chłodzącego i poradzić się (jednak) w temacie czujnika/ wskaźnika poziomu paliwa. Przesłałem także wniosek o zmianę tytułu posta. W moto jest zamontowany termostat (termistor) z...
W citroenie berlingo 2009 1,6 benzyna nie mam połączenia między czujnikiem hamulca a ESP. Witaj na forum elektroda.pl! Rozumiem, że napotkałeś problem z brakiem połączenia między czujnikiem hamulca a systemem ESP (Elektroniczny Program Stabilizacji) w Twoim Citroenie Berlingo z 2009 roku, wyposażonym w silnik 1.6 benzynowy. Postaram się pomóc Ci krok...
https://obrazki.elektroda.pl/6671459600_... Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował...
Moja teoria na ten temat jest taka: Kiedy odpinasz wtyczkę temperatury silnika, to symulujesz mu temp. -40°C, sterownik uruchamia fizyczne grzanie świec i zwiększa dawkę rozruchową, przez co silnik odpala od strzała. W tym silniku, z tego co pamiętam, fizyczne grzanie świec przy rozruchu jest uruchamiane dopiero poniżej 5°C, najciekawsze jest to, że...
Witam wszystkich mam pytanie to prawda, że czujnik płynu do spryskiwaczy jest nie wymienny i, że pozostaje kupić tylko nowy zbiornik w BMW f30 2012 2.0 diesel 184 km ? Problem jest taki, że ciągle wyświetla się komunikat mało płynu, ale po uzupełnieniu dalej się świeci
Koledzy także mam problem z tym czujnikiem poziomu płynu. problem pojawił się po wymianie zbiornika wyrównawczego. Kupiłem zamiennik w opoltransie i na żółto pojawia się kontrolka niskiego stanu płynu i gaśnie po przejechaniu dosłownie kilku metrów. Zareklamowałem zbiornik, założyłem nowy i jest dokładnie to samo. następnie kupiłem nowy czujnik w serwisie...
Witam na forum CANDY i problemy . Chciałbym pociągnąć a właściwie wyjaśnić temat problemów ze zmywarkami CANDY CDS 120 lub CDI 1012 lub podobnymi. Podobny problem spotkał i moją zmywarkę. A ponieważ mam ją od kilku lat i generalnie jestem z niej zadowolony nie zamierzałem się poddać. Jako inżynier elektronik i konstruktor od 30 lat nie ma dla mnie tematów...
a czujnik sprawdzony ?
Witam! Mam problem z kontrolką czujnika niskiego stanu płynu chłodniczego Fiat Ducato 2011 120 multijet. W zbiorniku nie widać czujnika. Poziom płynu ok, układ prawidłowo odpowietrzony. Ten silnik w Ducato pochodzi z Iveco i wiem, że tam taka kontrolka i czujnik jest. Instrukcja Fiata nie przewiduje takiej kontrolki i czujnika. Nawet w instrukcji nie...
Czujnik temperatury płynu - wpięty w B3 ECU Prędkościomierz - wpięty w pin 7 ABS Obrotościomierz - wpięty w 88 pin ECU (nie tylku tu) Stan paliwa - bezpośrednio z czujnika w zbiorniku. A na marginesie - czemu nie ma odczytu stanu paliwa. Przecież jest to układ poza elektroniką. Czyżby brak masy, zasilania czy przerwa w obwodzie? No ew. uwalony wskaznik...
Czujnik padł, warto skoczyć do elektryka samochodowego i sprawdzić dokładnie co trzeba wymienić ale zacznij od sprawdzenia stanu płynu w chłodnicy, stary czarny płyn który stracił właściwości i jest jak woda też powinien być wymieniony ale problem tkwi w czujniku
Mam passata b3, 93r. 1.9td. Po rozgrzaniu silnika czujnik temperatury płynu w chłodnicy pokazuje mi około 85 stopni a w momencie zapalenia świateł temperatura na czujniku podskakuje do 110 stopni w momencie kiedy gaszę światła temperatura spada znowu do 85 stopni. I jak są zapalone krótkie światła to na liczniku czsami pokazuje że są długie a tak naprawdę...
Witam Pacjent Seat Leon 1m 1.9 TDI 110 KM Mrozy jeszcze się nie zaczęły a problem się zaczyna. Samochód po postoju całą zimną noc ,tak jak to było zeszłej nocy +2* ,przy próbie rannego odpalenia, samochód żeby odpalił, muszę kręcić rozrusznikiem parę sekund żeby załapał. A jak zalapie to silnik przez 2-3 sekundy dość mocno telepie, a z wydechu pojawia...
to może inaczej - czy awaria nastąpiła nagle, czy też jest efektem dłuższego procesu, czy przejrzałeś filtry, czy działa pompa. Nagłe odcięcie może być spowodowane: - czujnik ciągu kominowego (cofka) - termostat kotłowy (przegrzew) - czujnik stanu płynu w kotle. Zależnie od typu zabezpieczeń paleniska przed wypływem gazu może być odcinany gaz gdy układ...
Pojawia sie komunikat o niewłaściwym poziomie płynu wspomagania :* - dokładnie, usterka czujnika też jest zapisana w sterowniku wspomagania, czujnik jest na 100% - pytam ponownie czy to kontaktron czy coś innego bo po zmostkowaniu komunikat z wyświetlacza znika ale usterka czujnika się nie kasuje.
Przepraszam że post pod postem, pewien gość powiedział mi że przyczyną żarzenia może być "świrujący" czujnik poziomu płynu chłodniczego, czy to prawda? Dziś co ciekawe przez dłuższą chwilę świeciła mi kontrolka od niskiego stanu płynu (do osiągnięcia ok. 80 C), co ciekawe w sobote uzupełniałem płyn do prawidłowego stanu (było na minimum). Może być to...
Jeśli chodzi o cenę części zależy też gdzie kupisz. Mnie kupuje mechanik w hurcie więc nie drogo. Dam przykład z moich napraw, biorąc też pod uwagę częste usterki opisywane na forach: 1. Pompa wody ok 300 zł - jak nie wymieniona niedawno to pewnie wymienisz. Tylko z metalowym wirnikiem jak to ma pochodzić. 2. Cewka zapłonowa - ja mam używkę, oryginał,...
Możesz podłączyć pod komputer i sprawdzić parametry aktualne? Mam na myśli temperaturę płynu i temperaturę powietrza zasysanego. Ewentualnie pomiar rezystancji czujników i skontrolowanie wg. danych serwisowych. Czujnik temp. płynu może mieć 3 piny, a osobne czujniki na ecu i wskaźnik temp. Musiałbym zajrzeć do serwisówki. Może problem tkwi w zbyt słabej...
CZUJNIK POZIOMU CIECZY CHŁODZĄCEJ Podpięty jest do licznika. Jego budowa jest dosyć ciekawa: z zewnątrz dostępny jest czujnik w postaci słupka z zamontowanym wewnątrz kontaktronem wrażliwym na zmiany pola magnetycznego, natomiast elementem sprawdzającym poziom płynu jest styropianowy pływak który umieszczony jest wewnątrz zbiorniczka. Pływak ma kształt...
Witam w samochodzie jak w temacie świeci się kontrolka od stanu płynu hamulcowego i hamulca ręcznego. Przy tym także świeci się kontrolka STOP. Jak sprawdzić, co jest tego przyczyną? Czujnik od ręcznego sprawdziłem. Stan płynu także jest w normie. Klocki są jak nowe. A kontrolki się świecą. Wiem, że ten czujnik od płynu jest ponoć na zasadzie oporu....
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
odpowietrzać tak na rozgrznym i pracującym najlepiej bo najszypciej bo wtedy jest ciśnienie w układzie , sprawdz czy trzyma wogóle ciśnienie.ale czujnika stanu to nie ma jest czujnik temperatury tylko. Dodano po 2 a jeśli chodzi o wyrzucenie płynu jak za duzo to wyrzuci ale przy okazji coś może się popsuć np.odpowietrznik albo korek(najprawdopodobniej)...
Ciąg dalszy przemyśleń - ten układ 12V wprowadza do systemu dodatkowe elementy nie zrozumiałe dla zwykłych elektryków, korzyść - wyświetlanie przekroczenia stanu zbiornika nawet jak nie ma prądu na obiekcie ( jak dłużej to może w zbiorniku narosnąć płynu - ale to są dni a tak długo nie może brakować energii w fabryce) Zastosowanie sterowania stycznika...
Według mnie za usterke będzie odpowiedzialny silnik regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, zwany potocznie silnikiem krokowym, który utrzymuje stałą prędkość obrotową na biegu jałowym oraz podczas wysprzęglania. Jego rolą jest takie sterowanie dopływem powietrza na przepustnicy, aby obroty silnika nie spadały w żadnym momencie jego pracy poniżej...
Witam Kilka rzeczy do sprawdzenia: - Wszystkie wężyki podciśnienia w plecionce. Z biegiem czasu, guma parcieje i nawet na wolnych obrotach jak nic nie syczy, to podczas jazdy może zaciągać powietrze. Jest to bolączka w grupie VAG. Koszt zakupu wężyków jest relatywnie tani i warto je wymienić raz na kilka lat. - Odczyt z czujników: Przepływomierza MAF,...
Rozumiem wszystko ale znowu ten czujnik klocków nie kosztuje majątku czujnik do zbiorniczka też mozna dokupić . Doproadzić to do prawidłowego stanu i niech spełnia swoja funkcjie. Chyba że auto na giełde i chesz ożenić kogoś że świeżo po serwisie w DE Ja tez mam to wylaczone w 3bg, a dlatego, że wkurza mnie to ciągłe piszczenie o stanie płynu (przy...
Witam czy ktoś może mi odpowiedzieć czy w tym modelu są dwa czujniki temp płynu chłodzącego (oddzielne do ECU i na zegary). Jeśli tak to gdzie znajduje się ten odpowiadający za wskazania na tablicy rozdzielczej. Problem jest taki, że wskazówka wskaźnika temp. ani drgnie a wydaje się że na trasie 100km coś powinna wskazywać :-) tak ogólnie to wiem że...
Mam problem z takim MB E220 CDI 99r. Po pierwsze świeci ciągle kontrolka od niskiego stanu płynu chłodzoncego na liczniku. Diagnostyka nie wykazuje zadnych błędów, wypięcie czujnika widziane jest przez system (czyli połaczenie ok, sprawdzałem też miernikiem). Z licznika wychodzi 5V na ten czujnik, i masa na czujnik ilości płynu w spryskiwaczu (te dwa...
Zacznę od początku ( przeglądałem forum w sprawie tematu ) Auto chodziło prawidłowo do dnia 30.12.14, parę dni temu. Był wieczór około -12C. Miałem trasę z domu do miasta jakieś 10 km. Po przejechani może około 7,8 km zauważyłem że temperatura płynu przekroczyła 100 C. Zjechałem na na pobocze i wyłączyłem silnik. Od razu podniosłem maskę i spr płyn...
najprawdopodobniej padniety czujnik w zbiorniczku, wyjmij i spróbuj przeczyścić, jeśli nie pomorze to wymiana. sprawdź kodowanie licznika +04 - informacja o braku płynu do spryskiwaczy Pozdrawiam
Też mam taki objaw w Octavii ale przy minusowych temperaturach, nawet ASO nie wiedziało co to jest.Ciśnienie oleju dobre, czujnik też,rozłożyli ręce. Najadłem się strachu a w moim przypadku ten komunikat powodują zabrudzone lub uszkodzone sondy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. U mnie pomaga dolanie dolanie Borygo do stanu max .
Panowie sytuacja dziś rano wyglądała tak. Wsiadam do auta, odpalam i wskazówka od temperatury ani drgnie, ruszam i w ciągu dwóch minut wskazówka doszła do 90 stopni, po przejechaniu około 8km temperatura wzrosła do 95 stopni, włączyłem nawiew i dałem gorąco na maksa, po około 4 km temperatura spadła do około 91-92 stopni. Wyłączyłem nawiew i po przejechaniu...
Obieg wężykiem cieńkim do zbiorniczka wyrównawczego masz? Wychodziłoby na to, że jest bo widać górą normalnie jak płyn wlatuje do zbiorniczka - na wolnych obrotach pomału, na wyższych aż przez cały zbiorniczek przelatuje strumień. Przeczytałem, mam takie teorie: Naciąg paska klinowego napędzającego pompę wody, może na wolnych się ślizga? Odpowietrzenie...
Wymieniłem dziś czujnik temperatury, który znajduje się nad alternatorem - w jest kolektorze ssącym (niebieska wtyka na dwa piny). Mam wrażenie jakby usterka zniknęła. Nie jestem pewien, bo przejechałem dopiero kilka kilometrów. Odezwę się za kilka dni. Czujnik kosztował 56zł http://www.motoneo.pl/t/z1/EPS1.830.262 A, i pewnie nie bez znaczenia jest...
Rozumiem, chodzi o czujnik temperatury (a nie o zawór termostatyczny - ten jest w chłodnicy!). Czujnik może być albo "proporcjonalny", albo 2-stanowy. Ten pierwszy zmienia swoją oporność ze zmianą temperatury (do sprawdzenia omomierzem), a ten drugi działa na zasadzie "załącz - wyłącz" (tak jak w żelazku). Też do sprawdzenia omomierzem, ma albo zwarcie,...
Robiłem podobny manewr z poziomowskazem - wskaźnikiem stanu minimalnego. Do jego budowy wybrałem korek z pływakiem od zbiorniczka poziomu płynu hamulcowego. Otwór od góry, przedłużony pręt do pływaka umieszczony w rurce aby się nie wyginał o odpowiednio dobranej długości. Pomysłów jest wiele. Pozdrawiam
Wczoraj na noc zostawiłem odkręcony korek od zbiorniczka gdzie poziom płynu był na wysokości gwintu (tak że płyn mógł wejść przez wężyk górny od chłodnicy - powrotny). Dzisiaj podłączyłem pod komputer i tak: Przy 77-78'C pojawia się druga kreska na wyświetlaczu. Przy 82-83'C otwiera się termostat i widać jak pompowany jest płyn przez cienki wężyk od...
Sprawa wygląda następująco: Powód grzebania w układzie chłodzenia ? Przeciek przy czujniku płynu chłodzącego. Wymienione zostały: -Termostat -Czujnik płyny chłodzącego Oba elementy kupione po 103 zł w ASO VW. Termostat zamontowany prawidłowo, czujnik również. Układ zalany g12, pora odpowietrzać. Odpaliłem motor, po 20 min żadnej reakcji układu, stan...
Witam, opiszę w skrócie problem: CEL: próba zbicia stanu podgorączkowego u pacjenta: OPEL astra f 1.6 8v lpg X16SZR 96r. WYWIAD: Pacjent skarży się na podwyższoną temperaturę - ok. 96st. podczas jazdy. Czasami, gdy na zewnątrz cieplej, przy szybszej jeździe, przy prędkości powyżej 100km/h temperatura rośnie do ok. 98, 99 i włącza się wentylator, który...
Sterowanie na logo Funkcje wyprowadzeń: I1 – czujnik otwartych drzwi I2 – czujnik nie zamknięcia okien I3 – czujnik nie otwarcia okien I4 – ręczne zamykanie okien I5 – ręczne otwieranie okien I6 – stałe ogrzewanie szklarni I7 – czujnik zasłonięcie żaluzji I8 – czujnik odsłonięcia żaluzji I9 –ręczne...
Witam! Mam problem z Golfem III z 1996 roku. 1.6 Benzyna- gaz. Posiadam go od października 2016 roku. Miesiąc po zakupie wylądował u mechanika (jakas drobnostka, nie pamiętam jaka). Mechanik wymienił rozrząd i przepustnice (była używana bo nie mam kasy a to stare auto i nie będę dużo w nie inwestowała). Miesiąc później zaczęły się problemy. Auto gasnie...
Witam nie wiele danych podajesz do sprawdzenia po rozgrzaniu silnika czujnik Temperatury płynu chłodzącego, paliwa , temperatury zasysanego powietrza.Prze-pływka jaka masa na wolnych obrotach a jaka powiedzmy przy 3000 próba na zimno i na ciepłym silniku(porównanie). Te dane sprawdzić w wartościach rzeczywistych odczytanych ze sterownika. Do sprawdzenia...
Nie szalej :D to tylko Romet a nie Formuła 1 :P No ja wiem że to inne siły działają ale tak czy siak lepiej uzyskać optymalna temperaturę. około 30 min przy rozpalaniu pieca czasem dłużej To dziwne bo ja jak sprawdzałem czy w pionie ten siłownik podniesie przywiązaną butelkę z około 4 litrami płynu do spryskiwaczy to on się całkiem mocno nagrzał. W...
Aby nieco przybliżyć temat, chciałbym na wstępie opisać "logikę" odczytywania płyt przez napęd z laserem. W znamienitej większości przypadków wygląda to następująco: Po załadowaniu na tackę (zamknięciu klapki czy wsunięcie w szczelinę "zasysarki") płyta jest układana na talerzyku napędu płyty, głowica laserowa dojeżdża do środka płyty, a soczewka próbuje...
Witam, Panowie mam problem, otóż kupiłem auto w maju, wszystko miało być z FAP-em ok, ale jak to kupując auto na rynku wtórnym jest inaczej.... okazuje się że mój FAP był modyfikowany: - jedna zespawane dziura od czujnika ciśnienia spalin - jedna zespawana nakrętka z rurką od czujnika spalin - udrożniony fitr FAP - najprawdopodobniej wiertarką dziury...
W tym modelu wskaźniki są podobne jak we wszystkich wózkach , takie ciut inne to : kontrolki zużycia klocków ham. - to takie kółeczko z kreskami po bokach tak jak polożone są szczęki hamulcowe coś takiego - (O) tylko nawiasy są liniami przerywanymi... i kontrolka niskiego stanu płynu w chłodnicy - kapelusik z dwiema falami pod spodem kapelusik z dwiema...
Witam wracam do tematu otóż tak ciężko odpala na zimnym to raz wiec wymieniłem czujnik temperatury silnika i mi tam trochę ociekło płynu dolałem do stanu ale nic się nie poprawiło świece cewki powymieniane itp. tez bez efektu ale tak poczytałem nadal mi obroty faluje i tez zauważyłem jak by mi dymił na biało bo akurat po tym dolaniu patrze dzisiaj w...
Witam. Pojawił się u mnie problem z poziomem płynu chłodniczego. W zeszłą sobotę wymieniłem licznik w aucie - stary licznik zastąpiłem nowym z Seata Cordoby (oba z benzynowego, poj 1,4). W sumie miałem w aucie już 3 liczniki, a mianowicie: - nr 1 -pierwszy licznik montowany fabrycznie padł 2 lata temu - nr 2 -zakupiłem używany licznik z wersji 1,8 korzystałem...
Witam. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Co do ostatniej wypowiedzi: 1. W instrukcji do wersji Superb 2 czytałem, że nie wolno dolewać żadnych dodatków... I ponoć zimowy olej napędowy różni się od letniego, heh. 2. A czy można sprawdzić, jaki olej jest wlany? Wiem, że to mało możliwe, ale cholera wie, czy np. nie jest wlany mineralny jakiś... 3. No...
Wszystko powinno być ok. Czemu przypuszczasz, że coś może być nie tak? Czekam obecnie na inną używaną przepustnicę i będą swoją na tamtą wymieniał. A u mnie gdy silnik się rozgrzeje, osiągnie 80 stopni to potrafią dosyć często obroty zafalować zarówno na PB jak i na LPG(spaść z 750 do 450 wahnąć się dwa lub trzy razy i wrócić do stanu normalnego) przy...
Jak w temacie AUDI A4 grzeje się do 110°. Termostat wymieniony, pompa ma jeszcze zdrowe łopatki czujnik dobry tylko wiskoza na ciepłym troszkę słabo kręci . Wąż od termostatu na chłodnice jest zimnu nawet przy110° i chłodnica też. W silniku 110° a wszędzie indziej ani śladu gotowania nie ma. Wymieniłem kolejny raz termostat z myślą że ten walnięty...
Są przecież portale internetowe zajmujące się takimi sprawami. Co do obrotomierza możesz poszukać na www.pwn.com.pl w encyklopedii pod hasłem Tachometr po za tym znajdziesz tam wszystko ( www.pwn.pl - przynajmniej bedziesz wiedział gdzie szukać) ASR, ang. Acceleration Slip Regulation, system regulacji poślizgu kół napędowych pojazdu przy przyspieszaniu,...
Witam! Już kilka razy poruszałem ten temat. Auto o którym napiszę jest używane tylko w okresie od kwietnia do listopada ze względu na sól. Jest kwiecień więc odgrzewam kotlet na nowo. Nadziejam się na rozwiązanie mojego problemu przez Szanownych Kolegów. Oto co następuje: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości....
Witam! Na wstępie dane auta: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości. Przy przebiegu 30tys. założona instalacja LPG II gen Landirenzo LC-01. Samochód jak to zwykle bywa przed montażem LPG był niemal jak nowy. LPG założone w celu wiadomym. Serwisowany u Fiata i w "gazowni" którą naprawdę z czystym sercem mogę...
Czujnik powinien być w zbiorniczku wyrównawczym płynu hamulcowego, sprawdź stan tego czujnika czy jest na górze czy na dnie może coś zwiera.
poziom płynu to może jemu trzeba zmierzyć a tak naprawde to mocno zajmij się czujnikami i ich stanem ew. zasilaniem. :o
Siłownik sprzęgła w opticruise z pedałem sprzęgła niema żadnego czujnika (siłownik jest taki sam jak w manualu ), więc siłownika nie kalibruje się, jest tylko czujnik d60 pod pedałem sprzęgła który komunikuje się z koordynatorem ( czy czujnik można skalibrować ,nie wiem ). Komunikat niski stan płynu chłodniczego , możliwe przyczyny usterki -problem...
Sprawdź czujnik przegrzania i czujnik temperatury płynu warto też zajrzeć od środka w jaki stanie jest rura płomieniowa. Bez odczytu błędów ciężko zdiagnozować.
Witam, głównie zależy mi na sterowaniu wentylatorem chłodnicy i obwód sterowania pompą dodatku do oleju napędowego ewentualnie obwód czujnika poziomu oleju. Wszystkie te trzy rzeczy uległy uszkodzeniu w tym samym czasie, więc może to coś z przewodami. Peugeot Partner Tepee 1.6 HDI 92 KM 2011 rok. Problem rozwiązany- "fachowcy" regenerowali rozrusznik,...
witam ja mam cos takiego w mercedesie 124 ale tam jest tylko czujnik ze mam niski stan płynu i swieci mi kontrolka
Też się dziwie jak to zadziałało bo w starym jest pomiar rezystancji dwuetapowy na samo wykrywanie czujnika oraz niski stan płynu co za tym idzie wypięcie wtyczki bądź zworka dalej generuje usterkę - musi być rezystancją odpowiednia. W nowym jest podobny ale inny czujnik i nie są zamienne.
To jest bardziej inteligentne niż myślisz. Taka „prymitywna” inteligencja 🤭 Wewnątrz czujnika jest dodatkowy opornik 220 omów. I teraz są trzy stany: - styki zwarte (0 omów) - brak płynu - styki kontaktronu rozwarte (220 omów) - jest płyn w odp. poziomie, układ elektr. sprawny - wtyczka spadła, kabel przegnił (nieskończoność omów) - układ uszkodzony,...
czy możliwe, że stan minimum płynu powodował mylne działanie czujnika temperatury i miganie Engine? Nie. Z wypadającymi zapłonami powinien być chyba słabszy, o brak mocy z któregoś cylindra, i jakieś szarpanie powinno być Wypadanie zapłonów, nie oznacza, że cylinder nie działa; on może działać ale nie za każdym razem. Nawet szarpanie nie musi być wyczuwalne,...
A sprawdziłeś stan płynu hamulcowego może czujnik nie działa prawidłowo . W niektórych autach trzeba kasować wymianę klocków
Potrzebuje schemat lub informacje w celu zasymulowania czujnika ciśnienia (poziomu?) oleju - ponoć pokazuje cały czas niski stan oraz czujnika poziomu płynu chłodniczego - też pokazuje stan minimalny, niby pływak był podmieniany i dalej to samo. Chciał bym sprawdzić na stole. Dziękuję.
Aveo/kalos T200 szukam schematu instalacji elektrycznej. Głównym problemem jest kontrolka niskiego stanu płynu hamulcowego/ zaciągniętego ręcznego. Jest jedną wspólna. Wyłącznik przy ręcznym sprawny, odłączenie czujnika na zbiorniku płynu też nie gasi kontrolki.
Witam trzeba sprawdzić stan płynu hamulcowego to pierwsza rzecz a druga przyczyną palenia się kontrolki hamulców może być uszkodzony czujnik ABS mógł uledz uszkodzeniu w trakcie wjechania w dziurę
W czasie jazdy? Sprawdzałeś płyn chłodniczy , jego stan?
Takie cuda potrafią sie dziać z 2 powodów. 1. Jest jeszcze jeden czujnik temperatury krytycznej silnika i on wysyła fałszywy sygnał 2. uszkodzony czujnik lub zbyt niski stan płynu chłodniczego.
Płyn ma być w układzie (normalny stan), silnik najlepiej zimny (stała temperatura) i silnik oczywiście wyłączony. Schemat el. posłałem na PW.
A stan płynu do wspomagania sprawdziłeś?
Jeżeli pokazuje za mało to wszystko wskazuje, ze utopił się pływak w chłodnicy. Chłodnica do wymiany. Mozesz wyjąc czujnik i na próbę przyłożyć do niego magnes. Jak pokaże dobry stan płynu to czujnik i kable są OK.
kolego w klockach są czujniki i najprawdopodobniej któreś masz zużyte sprawdz też same kabelki od klocków do wtyczek może kturyś jest urwany, no i jeszcze stan płynu bo za mała ilość też powoduje tę sygnalizację.
Witam. EBS 4616-09; czujnik koła , koło 3: uszkodzony przewód połączeniowy lub uszkodzony czujnik.Okablowanie czujnika obrotów koła uszkodzony, czujnik lub jego okablowanie - zwarcie do masy. EBS 07 91 04; czujnik koła koło 3; za duża szczelina między czujnikiem a kołem polaryzacyjnym, uszkodzony czujnik lub jego okablowanie, opór czujników powinien...
Niby głupie pytanie, ale poprawnej odpowiedzi nie widać. Nie ma układu czujnik-przekaźnik. Czujnik to jakiś tam termistor (PTC, NTC - zależy od projektanta układu). Procesor wystawia napięcie przykładowo 5 V, którym jest zasilany czujnik. Przez czujnik płynie prąd zależny od jego temperatury. Ten prąd (jego wartość) jest w procesorze próbkowana i kwantowana....
Tak podałem do kostki dostanę się jeszcze raz do vigu i prosto do niego dam masę tak jak mówisz a jeśli to nie pomoże to zostaje pewnie wymiana czujników i naprawa wiązki. Mam jeszcze jedne pytanie czy można oszukać czujnik poziomu płynu, stan jest, czujnik nowy i dalej świeci że niski poziom. Gdy zmostkowałem przewody przy kostce komunikat gaśnie ale...
Dziękuję za odpowiedzi, Zgadzam się że czujnik NAMUR podłączony bezpośrednio do zaprezentowanego modułu DI odpada. Więc zmieniam czujniki na: [url=https://www.ifm.com/pl/pl/product/I... Pytanie to samo: mogę podłączyć 2-przewodowo bezpośrednio do modułu DI? Przy stanie zadziałanym czujnika nie ma chyba problemu. Przy stanie nie-zadziałanym...
raczej przewód do któregoś czujnika ugnity... lub sam czujnik już szwankuje. stan płynu nie ma nic tu do tego.
Jeśli czujnik działa zerojedynkowo, czyli albo jest sygnał albo go nie ma, bez stanów pośrednich to wystarczy ci inwerter cmos, np CD4007 plus mały kawałek płytki drukowanej aby miało to czego się trzymać a obok przylutujesz twój buzzer. Dla pewności narysuj jak obecnie to połączyłeś.
Próbowałem z zasilaniem przez rezystor i jakie efekty? Mierzyłeś napięcie woltomierzem na wejściu w stanie aktywnym i nieaktywnym czujnika? Patrzyłeś w jakimś debugu co tam wtedy sterownik widzi? Mierzyłeś jaki prąd płynie w czujnik w stanie aktywnym / nie aktywnym (czyli gdy magnes jest blisko / daleko) ?
Witam.Z pewnością masz zbyt niski pozim płynu hamulcowego,więc go uzupełnij.Niski stan płynu powoduje zwieranie czujnika pozimu płynu w zbiorniczku na pompie hamulcowej.Pozdrawiam.
Kolektor tranzystora w opto wisi w powietrzu. Czy emiter będzie zwarty do masy czy nie, na kolektorze będziesz miał nic (stan nieustalony). Prąd płynie (w uproszczeniu) z kolektora do emitera. Skąd ma tam się wziąć jakikolwiek poziom jeśli nie jest on do niczego podłączony?
Zasadą jest, że (delikatne) styki kontaktronu nie powinny bezpośrednio, bez rezystora ograniczającego ładować kondensator, lub włączać/wyłączać indukcyjność (cewkę). Kondensator w pierwszej chwili włączenia "stanowi zwarcie", w teorii płynie nie skończenie duży prąd, i nastąpi wypalenie/sklejenie styków. Trzeba w szereg z kondensatorem dodać rezystor...
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
Po raz nie wiem już który zwracam uwagę odnośnie Mercedesa 202 oraz 210: AUTA "PRZEDLIFTOWE" (kluczyk "scyzoryk") i POLIFTOWE (kluczyk "rybka") TO AUTA O CAŁKOWICIE INNYM UKŁADZIE ELEKTRYCZNYM!!! Przedliftowe są podobne do poliftowych, ale elektrycznie SĄ CAŁKOWICIE NIEPORÓWNYWALNE! TO ZUPEŁNIE INNE AUTA! Wracając do tematu: Masz auto przedliftowe,...
Długość rurki ciepłowodu nie ma krytycznego znaczenia - w ciepłowodzie to nie rurka przewodzi ciepło, a jej zawartość - płyn, jaki ma odparować, przenieść ciepło do radiatora, skroplić się, ściec do bloku na procesorze...i tak w kółko. Przynajmniej dopóki ciepłowód się nie rozszczelni, bo wtedy cały układ chłodzenia do wymiany. Problem z diagnostyką...
Jak na moje oko diagnozę każdej tego typu usterki powinno się zacząć od sprawdzenia podstaw, ale to tylko moje subiektywne odczucie. Podłączyć pod komputer i odczytać kody błędów, sprawdzić czujniki, stan klocków i jeśli są to czujniki zużycia klocków, stan płynu itp..... Po co od razu podmieniać pompę i wpychać się w koszta? Poza tym jeśli już okaże...
Wyciągnij wtryskiwacze i zobacz w jakim stanie są ich uszczelnienia (uszczelki zmień na nowe) oraz w jakim stanie są obsady wtrysków. Zwróć uwagę, jaką temperaturę płynu podaje czujnik do sterownika silnika (tym samym czy silnik nie pracuje cały czas na bogatej mieszance).
Zakładamy że płyn w układzie masz i stan prawidłowy , jeśli tak to czujnik temperatury silnika do wymiany.
pojawiał by się komunikat niski stan płynu chlodzacego a nie usterka komputera pokładowego No tak - nie doczytałem. To dlaczego jest usterka komputera, a pomaga wymiana czujnika? Tu już nie mam koncepcji.
Kolego jeżeli chodzi o czujnik płynu to najpierw połącz te dwa przewody od niego i zobacz czy kontrolka zgaśnie ( oczywiście jeżeli jest NC). Jeżeli jest NO to wypnij jeden przewodów i sprawdź stan tej kontrolki. Podobnie z hamulcem.
Sprawdziłem. To czujnik zero-jedynkowy. Nie zmierzy mi poziomu a jedynie da sygnał, czy ciecz na danym poziomie jest lub nie. Tak, dajesz wiec tyle tych czujników ile poziomów płynu chcesz rozpoznawać. Najczęściej wystarczą dwa - stan minimalny i maksymalny.
Zaglądnij do węża dolotowego, czy jest tam olej. Czy dymieniu nie towarzyszy wzrost obrotów biegu jałowego? Praca wentylatora po zgaszeniu silnika? Może dopala DPF-a. Jaki jest stan zapełnienia? Jakie wartości czujnika różnicy ciśnień? Nie ubywa płynu chłodniczego? Powąchaj spaliny. Olej kopci na niebiesko, DPF na biało. A jak płyn, to wyczujesz słodki...
Witam Podczas jazdy miga kontrolka ręcznego oraz licznik wydaje sygnał dzwiękowy. Lampka ABS i EPC gaśnie. Sprawdziłem czujniki zużcia klocków z przodu są ok. Stan płynu hamulcowego ok, czujnik ilości płynu sprawny. Z tyłu chyba nie ma czujnika zużycia okładzin. Co jeszcze może być przyczyną migania tej lampki.
stanu płynu czujnik stanu paliwa czujnik stanu pierwotnego
mocowanie bębna pralki testowy audio zasilacza serwerowego
miele pralka opinie miele pralka opinie
VPMS3SM Samsung - Przetwornica DC-DC, Dokumentacja Opór cewki przekaźnika GM/Opel 13 245 094 – ile Ω powinien mieć sprawny przekaźnik?