No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
po podmianie pokazał blad obydwu czujników a oba czujniki sprawne co steruje jeszcze wtryskami A co ma niby sterować wtryskami czujnik wałka? 🤣 Jak jest błąd czujników wałka to go napraw. A co może być to nikt nie wie bo nie podałeś kodu i nic nie sprawdziłeś. Więc wiązka ,sterownik , sygnał nie w tym czasie co trzeba.
czy dobrze rozumie ale komp ten syglał musi pobierać Źle rozumiesz, komputer sygnały sterujące wtryskami sam generuje na podstawie parametrów z innych czujników, jeśli steruje trzema wtryskami a jednym nie, kabel sterujący i zasilający są sprawne na całej długości to pozostaje uszkodzenie drivera sterującego sygnałem kluczującym wtrysk czyli usterka...
Jeżeli wtrysk mechaniczny to jakie tam jest ECU?
W tym układzie napięcie brane jest z obrodu wzbudania rozrusznika. Wyłącznik termiczno czsowy jest po stronie masy. Napięcie + na wtryskiwaczu masz tylko wtedy gdy kręcisz rozrusznikiem.
Co to znaczy prąd jest na wtryskach? Jest sterowanie masą czy nie? Jak i iskrą jest? Brak iskry i sterowania wtrysku , może być czujnik wału. Jest tam jesczce czujnik indetyfikacji pierwszego cylindra , założony no przewód WN pierwszego cylindra.
Sterownik żeby działał musi dostać odpowiednie parametry z czujników
Wlasnie tak to wyglada, ale jest sens w takim razie stosowania 4 wtryskiwaczy skoro i tak sa otwierane wszystkie naraz w jednym czasie?? Chyba tylko "prostota" sterowania - wiecej tutaj nic nie widzę. To rozwiazanie jest stosowany także przez innych producentów pojazdów. Jednak jakbyś chciał sterować każdy wtrysk oddzielnie to musiałbyś rozbudować...
Który czujnik steruje otwarciem wtrysku ? Żaden czujnik niczym nie steruje, czujnik odczytuje informację. Na tak postawione pytanie jednak odpowiem - oprócz cams i cranks. wszyskie czujniki "sterują" czasem otwarcia wtrysku. Jeszcze coś ciekawego?
A sterowanie na wtryskach jest? Jak tak to albo zła dawka (błąd czujnika) zapchany wydech ,padł ECM.
Sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na wtyczkę kompa? Jeśli tak, to na jakie piny? Zakładam nieciągłość przewodu. Może ktoś podrzuci schemat. Gdyby sterownik silnika nie widział sygnału z czujnika to nie sterowałby wtryskami. On ma tylko informacje z czujnika wału więc bez tego nie będzie iskry ani wtrysku. Piny sterownika silnika: 20, 79 a jak się...
Witam, sprawdź najpierw wskazania sondy, potem czujnika temperatury. One dają sygnał na sterownik a ten steruje wtryskiem.
Czujnik "wysokości geograficznej" jest wmontowany w układ sterowania wtryskiem w nowym Passacie, popytaj w warsztatach robiacych coś przy Volkswagenach, może Ci coś doradzą.
Opis błędu nie wskazuje na czujnik wałka tylko wału, prędkość obrotowa silnika czytana jest z czujnika wału, czujnik wałka służy przede wszystkim do sekwencyjnego sterowania wtryskami
17660- Przerwa lub zwarcie na zaworze sterowania kątem wtrysku. 17654- Nieprawidłowy sygnał z wtrysku sterującego (informacja o uniesieniu się iglicy wtrysku czyli kiedy wtrysk nastepuje) 17655- Przerwa lub zwarcie ww czujnika na iglicy wtryskiwacza. Wszystko sprowadza się do albo słabego zasilania (12V,masa) albo uszkodzone kable do pompy i wtrysku...
Czujnik na wale daje impulsy do komputera sterującego w jakim położeniu znajduje się wał, drugi czujnik z wałka analogicznie. Jak są problemy z czujnikami to komputer nie wie jak sterować wtryskami i zapłonem i korygować wyprzedzenie czy opóźnić, wtedy dochodzi do tego spalanie stukowe i może być przy tym dźwięk jakby od zaworów, popychaczy. Musisz...
Sprawdź masę na wtyczce czujnika.
jest to czujnik temperatury sterowania wtrysku. Krótko mówiąc od zmiany dawki paliwowej ( ssanie )
Czujnik halla to jest czujnik obrotów i położenia silnika, na jego podstawie sterownik steruje wtryskiem i zapłonem. Przepustnica w tych autach ma w sobie mały układ scalony i czasem sie rozprogramuje nie wiadomo czemu i wtedy trzeba ją ustawić od nowa to znaczy zrobić adaptacje
Witam. W tym modelu wentylator chłodnicy sterowany jest przez kalkulator wtrysku a w starszych auta przez czujnik temperatury. Dlatego jego praca jest prawidłowa. Pozdrawiam.
Czujnik wygląda więc na sprawny. Masz tam takie pudełko koło wiatraka ? tam powinny byćprzekaźniki załączania wiatraka (zakładam że jest dwubiegowy). Jeżeli tam OK to niestety tylko ktoś "z kompem" i test elementów wykonawczych. Bo wiatrakiem sterownik silnika ("kalkulator wtrysku" po peżotowemu) steruje.
I wszystkie trzy idą do Halla, i chyba srodkowy to przewod sygnalowy. Prędzej bym powiedział ze wtrysku są Sterowane na podstawie czujnika obrotów wału. ale to są tylko moje sugestie, mogę się mylić(ucze się:))
Ale to czujnik położenia wałka steruje wtryskami ?? Nie ma napięcia na wtryskach także raczej wtryski zatarte nie są. Może innaczej jak sprawdzić czujnik położenia wałka ?? Acha dodam tylko że obroty silnika komputer widzi.
Sygnał sterujący przekaźnikiem pompy wychodzi bezpośrednio z sterownika wtrysku . Nie ma osobnego czujnika do sterowania przekaźnikiem . Teraz pytanie co potrzebuje wtrysk aby tym sterować. Na pewno musi mieć info z czujnika GMP . Nie jestem do końca przekonany że to wina pompy w zbiorniku . Z autopsji wiem że sterownie tą pompą jest pokrętne. Zrób...
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
we wszystkich 206 po 2001r wentylatorami steruje komputer wtrysku a nie czujnik wchłodnicy. w conajmniej 70% przypadków winny jest rezystor.
To zamień wtyczki miejscami. Pin 7 i 3 czerwony i niebieski , ekranowany przewód. Czujnik 110 om. Tyle sprawdź.
3 Jak kręcę to dawka skacze z zera do jakiejś tam wartości, znaczy sterownik myśli że steruje wtryskami. Wcale tak nie myśli... Sygnały z czujników na oscyloskop i będzie Pan zadowooloony! :)
witam podlacz oscyloskop na przewody sterujace wtryski sprawdz cz jest sterowanie . 1 z wpienta kostka czujnika cisnienia 2 i bez wpientej kostki3spr czujnikpolozenia walu czy sa impulsy
ja bym powiedział że jak 4-ty cylinder,i poza tym jak ten czujnik nawali to ford jedzie dali,ale nie ma jedynie wtrysku sekwencyjnego,a przechodzi na sterowanie grupowe.
W tym modelu jest tylko jeden jedyny czujnik który steruje komputerem wtrysku wskaźnikiem temperatury a nawet wentylatorem chłodnicy. I był już wymieniony na nowy ale nie dało efektu więc z powrotem go wkręciłem.
Google zablokowali? Wtrysk synchroniczny to wtrysk grupowy/mono - jedno otwarcie wtryskiwacza/grupy wtryskiwaczy wypada na każdy impuls zapłonu, nieważne którego cylindra i nie ważne jakiego suwu. Wtrysk asynchroniczny - każdy wtryskiwacz sterowany oddzielnie, wtryskujący różną ilośc paliwa. Wtrysk sekwencyjny zaś, to pojedynczy wtrysk w fazie suwu...
Hejka Problem może być spowodowany uszkodzoną sondą lambda lub problemem z układem sterowania wtryskiem paliwa. Sonda lambda jest elementem, który monitoruje ilość tlenu w spalinach i przesyła te informacje do sterownika silnika, który na podstawie tych danych reguluje ilość wtryskiwanego paliwa. Jeśli sonda jest uszkodzona lub przewody prowadzące do...
Czujnik położenia wału? On steruje wtryskiem paliwa i jeżeli jest przy kole pasowym to najpewniej on zostaje zalany i unieruchamia auto.
Ewidentnie jest problem z rozrządem lub czujnikiem położenia wałka rozrządu. To -30st to nie opóźnienie ale wyprzedzenie zapłonu i trzyma się kupy. Natomiast korekta wtrysku sterowana czujnikiem położenia wałka rozrządu jest co najmniej dziwna i może powodować strzelanie w wydech. Czujnik spalania stukowego służy do kontroli pracy silnika ale na samą...
w zeteku czujnik walka jest potrzebny tylko do ustalenia sekwencji wtrysku,w przypadku braku sygnału przechodzi na grupowy.Bez czujnika wałka odpala normalnie
Dzięki goldwinger, ten czujnik juz sprawdzilem wczesniej i jest dobry (to jest od sterowania wtryskiem) jednak chodzi mi o czujnik temperatury ktory steruje wentylatorem chlodnicy i wskaznikiem na desce rozdzielczej
Jaki czujnik / skąd brany jest sygnał/ rozpoznaje kiepskie spalanie? Knock sensor?
Witam użytkowników, kolegów i koleżanki. Chciałbym was poprosić o pomoc w skonstruowaniu osobnego i niezależnego ukladu sterujacego wtryskiwacz paliwa oraz cewkę zapłonową. Czy jesli w aucie zamontuje dodatkowy czujnik położenia wału, bedzie on w stanie sterować wtryskiem oraz cewką naprzemiennie lub w tym samym momencie? Dziękuję za zainteresowanie...
Mam te schematy, ale widzę że tylko czujnik położenia wału jest podłączony do modułu zapłonowego i teraz chodzi o to aby go pominąć, reszta czujników podłączona jest do kompa. Mam impulsy z czujnika halla (2 na obrót) i kto mi powie jak tym wysterować komputer poloneza. Czujnik położenia wału jest potrzebny do określenia kolejności zapłonu, a do wtrysku...
Witam, sterownik wentylatorów jest z przodu silnika na obudowie chłodnic sterowany jest przez kalkulator wtrysku a ten ma namiary z czujnka, czujnik temperatury nad obudową sprzęgła przy głowicy, filtr zapchany powoduje że kalkulator wtrysku próbuje go wypalić i w tym trybie podnosi temp spalin poprzez wtrysk dodatkowej dawki paliwa w końcowej fazie...
Witam Silnik AFT posiada dwa czujniki halla. Jeden w aparacie zapłonowym steruje sekwencyjnym wtryskiem. Drugi to czujnik położenia wału, który jak pada to nie ma wtrysku, iskry i obrotomierz pokazuje zero obrotów. Zapalają się też lampki. Ten z aparatu możesz odpiąć, a silnik będzie chodził dalej. Chyba, że odłączysz na chwilę akumulator.
Tak, 6st przed gmp bez czujnika, oczywiscie silnik rozgrzany. Naucho to sobie mozna co innego, ale nie w tym silniku. kolego nie wprowadzaj innych w błąd! Zapłon: 6* Z czujnikiem, to nie Digifant :idea: Sprawdzić jeszcze natężenie prądu w regulatorze ciśnienia i ew. skorygować położeniem klapy co to tych 3 kabelków: KE-Motronic ma coś takiego jak czujnik...
Ja bym nie szukał już w czujniku położenia wału czy innych które sterują też zapłonem skoro na lpg jest dobrze. Problem masz w układzie zasilania paliwem czyli albo wtryskiem albo pompą paliwa. Osobiście bym sprawdził wtyczki i połączenia przy wtryskach.
odpowiada za to czujnik wkręcany w okolicy pompy wody Odpowiada za to tylko i wyłącznie ECM poprzez sterowanie czasem wtrysku i nastawnikiem przepustnicy. Czujnik nie jest elementem wykonawczym. Nie ma żadnego ssania. Koniec i kropka.
Imo jest.A jak jest z tym wtryskiem sterującym?Nie zauważyłem aby wtryskiwacz miał jakiś czujnik(brak jakiegokolwiek przewodu przy wtryskach).
Pisze w pierwszym poście ,że brak napięcia na wtryskach ,czyli wogule nie steruje
wytlumaczy ktos, jak jest sterowany benzynowy bezpośredni wtrysk paliwa??
Moze chodzi o czujnik ruchu iglicy? Czy o sterowanie poczatkiem wtrysku?
W pierwszej kolejności sprawdź czy jest iskra na świecy jeśli będzie to potem czy dochodzi napięcie do pompy paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem jeśli dochodzi to sprawdź ciśnienie jeśli będzie ok to została kompresja czujnik położenia wału i sterowanie wtrysku.
Witam mam pytanie jak jest sterowany zapłon w takim mercedesie(wtrysk mech.). czy z czujnika położenia wału czy jak.Za podpowiedzi z góry dziękuje.Pozdro.
ustaw punkty na zero to z łaski zerknę, jak masz silnik c16nz to masz na lince czujnik drogi VDO który daje 10imp/1m drogi, potrzebuje tej informacji komp do sterowania wtryskiem
a czym się różni DW8B od DW8? ... DW8 to stary, dobry diesel bez zadnej elektroniki (poza immobilizerem). DW8B to (prawie) to samo, plus czujnik wzniosu igly na 1 wtrysku, przeplywomierz i elektroniczne sterowanie wyprzedzeniem wtrysku i recyrkulacja spalin.
Ale przy rozruchu 1 bar to chyba tyle ma być minimum. Potem jakieś 3bary na wolnych i 7 przy wysokich obrotach. Dlatego jak zacisnąłeś przelew a było 7 i dalej nie odpala to wydaje mi się że to nie problem z paliwem. Mogę się mylić bo ja wszystkiego nie wiem, w sumie to dalej ciekaw jestem tego sterowania wtrysków.
Omomierzem nie zmierzysz tych czujników . Tu potrzebny jest oscyloskop. Czujnik wału jest nadrzędny i bez niego zazwyczaj nie odpalisz. Bez czyjnika wałka ecu wchodzi w tryb awaryjny i steruje parami wtrysków bo nie wie w ktorym cylindrze jest suw ssania a w ktorym praca. Czujnik wału prosto wstępnie zdiagnozować obserwując obrotomierz przy kreceniu...
moje pytanie to gdzie wysyłane i dlaczego są informacje z czujnika wzniosu iglicy we wtrysku sterującym. Wysyłane jest to do ECU aby określić moment kiedy faktycznie otwiera się wtrysk. ECU za pomocą tych danych jaki i danych z czujnika położenia wału może precyzyjnie regulować kąt wtrysku.
sprawdz czujnik inercyjny i przekaznik ktory nim steruje
Taki błąd jest generowany kiedy usterka jest pochodna od przepływomierza,błędu wskazania czujnika temperatury ,zanieczyszczoną lub uszkodzona sondą,uwalonym TPS,nieszczelnością kolektora dolotowego,wtryskami lub ciśnieniem paliwa.Uszkodzeniem PCV (nie pamietam czy w tym silniku jest) Część masz zrobioną. Wtryski są sterowane minusem,sprawdź zatem czy...
czy podczas rozruchu zimnego silnika regulator kąta wtrysku powinien działać???????? nie , N108 działa dopiero po odpaleniu silnika i jest sterowany przez ECU za pośrednictwem czujnika z wtrysku sterującego 3-ciego cylindra, sprawdź kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej i ustaw na wartość 51
Tak to może być wina rury powietrza i silnik bierze lewe powietrze poza czujnikiem przepływu. Ma to wpływ na tworzenie mieszanki i sterowanie wtryskiem. Dodano po 4 Albo uszkodzony czujnik przepływu powietrza.
Przekaźnikiem steruje komputer wtrysku na podstawie czujnika temperatury silnika. Pozdrawiam.
Problem NISSANA jak narazie został rozwiązany- odpala, jeździ, nie dymi, nie szarpie :) Okazało sie że czujnik położenia wału robił zamieszanie w układzie sterowania silnika. Czujnik był uszkodzony przez co sterownik źle sterował pompą - był zły wtrysk paliwa,przez to pojawiały sie też błedy innych podzesołow sterujacych silnika. Czujnik jako tańszy(85zł)...
To piezoelectryczne wtryski? Zapomniałem dodać, że projekt dotyczy wtryskiwaczy benzynowych z auta z 2005 roku, bo rozumiem że piezoelektryczne to raczej w Common Rail :?: A jak myślisz rozwiązać przepompowywanie paliwa, utrzymanie ciśnienia, potrzeba by było pompy CR ,listwy, czujnika cisnienia , zaworu sterujacego, napędu pompy, no i arduino które...
Wentylator sterowany jest czujnikiem temperatury. Tak bylo 30 lat temu. Dzisiaj wentylator jest sterowany przez kalkulator wtrysku.
[quote="Mustang GT"] nie ma znaczenia co zastosujesz czy klej czy lut, ważne by obwód był zamknięty - ot cała filozofia bo póki co to nie jest skoro wywala taki błąd.
Tu raczej wiązka czy wtyczka kompa do przejrzenia . Błędy od zaworów sterującego EGR , sterowania turbo N75, wtrysku sterującego oraz czujnika temperatury. Ja bym zaczął od prześwietlenia wiązki od tych elementów do ECU plus ewentualne masy jak i główna masa silnika.
Według mnie ten "czujnik pomiarowy wtrysku" powinien zdać egzamin. Jeśli wtryskiwacz będzie miał zasilanie +12V i sygnał sterowany masą (czy jak to się tam nazywa) to wtryskiwacz na pewno wtedy działa ,a procek otrzyma o tym informacje. Czy wyjście z transoptora podawać jeszcze na tę bramkę 40106 i dopiero na procek? A przerwanie inicjujące licznik...
Auto zarzuciło odpalanie. Brak iskry. Sterowanie cewkami jest? Zasilanie cewek wtrysków jest?Sterowanie wtryskami jest? Poprawne zasilanie sterownika jest? Kształt i jakość sygnału z czujników to ne wszystko ,maja sie zgadzać w czasie. Po sprawdzeniu tego dopiero możesz mówić o uszkodzonym ECU jak nie wystawia sterowania. Silnik GDI wymaga specjalisty...
Witam . Przyłączam się do tematu, mam ten sam problem, na rozgrzanym nie pali a jak jest zimny to za 5-7 razem odpali (odpala na 2 sek i gaśnie ). Z tego co widziałem w necie to czujnik 2 pinowy który jest wyżej odpowiada za uruchomienie wtrysku rozruchowego w kolektorze dolotowym. U siebie wymieniłem go na nowy - nie pomogło dalej tak samo odpala....
Rzeczywiście czujnik położenia wału może być za to odpowiedzialny. Przecież komputer po odczytaniu informacji z czujnika steruje zapłonem i wtryskiem. Jak nie odczyta sygnału zapłon nie da iskry. A jak czasami da to możliwe spalanie detonacyjne-strzelanie w kolektor. Stąd bezskuteczne kręcenie rozrusznikiem. Być może w czasie wymiany rozrządu jakiś...
Witam! Mam problemy z zapalaniem silnika jak jest zimny. Silnik na wtrysku 2l z mechanicznym wtryskiem 5 cylindrów (audi100). Sprawdziłem wtrysk, który powinien działać w momencie zapalania i podać dawkę paliwa rozruchowego. Po wykręceniu tego wtrysku podałem mu napięcie 12V - prawidłowo rozpylił paliwo. Nie mogę znaleźć czujnika, który steruje tym...
Witam. Gdzie w poldku (GLi 97 r. ABIMEX) znajduje sie złącze diagnostyczne? W książce jest napisane,że za schowkiem obok komputera. Kilka razy zapaliła mi się ostatnio lampka CHECK ENGINE i chciałem sprawdzic co jest grane Szukałem dziś i nie znalazłem tego złącza.Obok komputera są tylko 2 przekażniki i kilka bezpieczników. Czy musze zdemontowac schowek?...
Zacznij od testu przelewowego wtrysków. Prawdopodobnie któryś przepuszcza,m-prop ma mieć ok 5 % na wolnych i masz gdzieś nieszczelność, lub czujnik ciśnienia podaje zła wartość i źle steruje zaworem m-prop powyżej 8% jest już jakaś usterka, powyżej 10 % to już totalnie źle
Bo to pompa sterowana mechanicznie. Był do niej prosty sterownik oparty o czujnik temperatury silnika który sterował tym zaworem.
do sprawdzenia również czujnik niebieski jest on odpowiedzialny za sterowanie ACU i działanie wtrysku rozruchowego czesta przyczyna w audi są przełamane kable przy czujnikach
A jak ma niby być zbudowany. Nikt tam Ameryki nie odkrywał od nowa :D . Komputer wtrysku steruję pracą wtryskiwaczy i cewek zapłonowych według informacji otrzymywanych z czujnika położenia wału ( GMP) , czujnika cisnienia kolektora dolotowego, pozycji przepustnicy , temperatury wody, temperatury powietrza zassanego, czujnika sspalaania stukowego oraz...
nie czepiał bym się immo skoro kontrolka gaśnie rozumiem że napięcie na cewce zapłonowej w chwili rozruchu, sygnał sterowania cewką i sygnał czujnika położenia wału korbowego sprawdzone...
Są teraz silniki z wieloma czujnikami, z wtryskami sterowanymi komputerowo, z analizą spalin i z bieżącą diagnostyką. A kiedyś był gaźnik i też działało, a wszelkie problemy się diagnozowało na węch, czy słuch... Nad wtryskiem sterowanym komputerowo (do swojego gaźnikowego motocykla) to akurat w tej chwili pracuję i diagnostyka z podglądem parametrów...
Oczywiście że może, tak lejący jak i zatkany wtrysk całkowicie zmieni sterowanie silnikiem. Dawki mają być jednakowe i właściwe. Turbiny też nie sprawdzaj na słuch a na ciśnienie, sterowanie turbiną, czujnik doładowania, szczelność dolotów... Króćce paliwowe przed filtrem paliwa, jeden paproch może zmienić pracę silnika. Te wspomniane wcześniej czujniki...
Wszystko zintegrowane w ECU. W ECU, w paramatrach wtrysku masz kilka stron (nie pamietam dokladnie jakie) i na ktorejs z nich sa dane o sterowaniu wentylatorem. Czujnik temperatury jest tylko jeden, zielony, do wszystkiego, jako, ze wszystko zintegrowane.
czyli wtrysk jest sterowany od czujnika z wałka rozrządu ? a z wału tylko iskra .
I znowu dzień zmarnowany. Wszystkie kable, czujniki sprawdzone. Napięcia, rezystencje sprawdzone zgodnie z dokładnym planem. Ciśnienie na szynie ok. Tester widzi obroty silnika. W dalszym ciągu jest jednak błąd DF 013 – za niskie ciśnienie czujnika nr 3, którego nie da się skasować. Tylko komputer nie otwiera wtrysków, nie steruje nimi. Obawiam się,...
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
Witam prosze jeszcze sprawdzis czujnik wzniosu iglicy na trzecim wtryskiwaczu, jest tam widoczny przewod ktorym idzie sygnal. przyrzadzie diagnostycznym powinien wyskoczyc bład, jesli regulator wydatku zostal juz wymieniony tak ajak pan wczesniej wspomnial to prosze jeszcze sprawczi 3 wtysk czyli czujnik wzniosy iglicy pozdrawiam
witam, uszkodzenie tego czujnika lub niemożliwość odczytu (uszkodzenie ciągłości połączenia) przez kalkulator wtrysku, powoduje brak sygnału do elektrozaworu sterowania łopatkami kierownicy turbiny, co powoduje albo niedoładowanie lub przeładowanie (cisnienie pow na wejściu do kolektora) i dobranie odpowiedniej dawki paliwa, czujnik temp chłodziwa (info...
Oscyloskop pod wtryski i zobaczysz, czy sterownik chce nimi sterować. Jeśli steruje nimi, to może wtrysk nie jest w fazie? Patrzyles oscyloskopem czy czujnik położenia wałka pokazuje prawidłowy sygnał?
12V tam nie ma być. 0 omów to dziwne, one z reguły leciały na przerwę.
autko to audi a6 2,5 tdi v6 rok 1998 z ta usterka przyjechalo z niemiec objawy sa takie: odpalamy zimne autko i autko idzie tylko do okolo 2200-2500 obrotow dopiero jak sie zagrzeje idzie wyzej.poprzedni wlasciciel mowil jeszcze ze jak jest zimniej ma tez problemy z odpalaniem ale to moga byc swiece. bylo podpietek pod komputer wykazalo błąd zły kąt...
Ma wpływ, jeśli rozrusznik kręci, a silnik nie odpala. Nie. Kalkulator zajmuje sie tylko wyprzedzeniem wtrysku i sterowaniem EGR. Nie ma nic wspolnego z zaworem stopu.
... Napisalbym potem program do podawania ilosci paliwa ze zmieniajaca sie predkoscia walu... Pozdrawiam hm... trochę na odwrót. prędkość wału zwiększa się ponieważ sterownik podaje więcej paliwa. jeżeli chcesz samodzielnie wykonać instalację wtrysku to musisz pomyśleć nad tym skąd sterownik ma np.wiedzieć kiedy zwiększyć dawkę paliwa,kiedy odciąć...
Czujnik niskiej temperatury to ten koloru niebieskiego, steruje on ssaniem po zapaleniu silnika.Pozdrawaim
A co steruje czasem i momentem wtrysku? Żadnego czujnika położenia tłoka? Bo lepiej, to znaczy jak, lepiej się "zbiera", czy mniej pali?
Witam odnawiam temat . Niestety nadal zero poprawy wymieniony sterownik, wtryski sprawdzone, kable niby tez. Wymieniony czujnik ciśnienia na listwie. Dpf wyczyszczony. Czujnik doładowania wymieniony. Wszystkie filtry wymienione. Samochód nadal ma problemy wyskakuje pojedynczo sterowanie wtryskiem 3 4 2 1 i wtedy wyskakuje najpierw klucz na wyświetlaczu...
Wybacz, ale takiego steku bzdur i nieznajomości działania silnika to ja dawno nie spotkałem. Bzdura nr 1. i tak np dla typowiego wtryskiwacza 240cc przy 14v wtryskiwacz ma czas bezwładnosci w okolicach 0.7ms , ale dla napiecia 9v podczas rozruchu może mieć już 3ms , biorąc pod uwagę czas wtrysku potrzebnego do rozruchu ciepłego silnika w tym przykładzie...
BSI nie steruje tym zaworem. Sprawdź napięcia i masy na czujnikach. Wtryski sprawdzone?
WITAM Problem polega natym ze wentylatory od chlodzenia niezalanczaja sie, pomimo gotujacej sie wody. Niemoge znaleśc zadnego czujnika odpowiedzialnego za to. Sterowanie przekaznikami wychodzi z kompa od wtrysków. Moze ktoś wie gzie jest odpowiedni czujnik w tym aucie????????????
Ciekawe czy ktoś obserwuje mój problem, który muszę rozwiązać, nie jestem pewny ,ale być może czujnik położenia wału korbowego ma na to wpływ, a może położenie wału korbowego nie jest zsynchronizowane z wałkami rozrządu mimo zgodności znaków na rozrządzie. Wał korbowy w trakcie jednego cyklu 2 razy osiąga GMP, a wtrysk sterowany czujnikiem ma się otworzyć...
Założmy ze z rozrządem ok,to do sprawdzenia sterowanie wtryskami i ciśnienie na tandem. Przy kreceniu min 1 bar.
Wtrysk sterowany jest impulsem / bez oscyloskopu nie zmierzysz/ masy ze sterownika , pin 59 , a przez opornik z pinu 58. Sterownik natomiast otzrymuje sygna z czujnika wału. Z tego co opisałeś / iskra jest , pompa paliwa pracuje / czujnik jest w porządku. Oporność cewki wtryskiwacza to około 2 omy , należy sprawdzić , czy masz impulsy na pinie nr. 1...
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
sterować wtrysk peugeot nissan sterować wtrysk peugeot sterować wtrysk
prostownik schottkiego unifi przekierowanie mitsumi m35sp
Pioneer X-HM71 - Problemy z radiem internetowym Lorch H180t - Spawarka inwertorowa TIG/MMA, parametry i zastosowania