zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Jak w załączonym foto
Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
http://img192.imageshack.us/img192/8114/... pozycja 44
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
W większości przypadków winę ponosi wiązka czujnika spalania stukowego. Sam czujnik - raczej rzadko. Do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU i przydał by sie kod błędu.
Tak, dzieje się tak. Optymalnym kątem wyprzedzenia zapłonu jest taki kąt, przy którym jeszcze nie dochodzi do spalania stukowego. Wtedy ciśnienie w cylindrze ma nawiekszą wartośc.
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
Wymień mechanika.
http://obrazki.elektroda.pl/4137674100_1... Wedle tego gdzieś tu ? Czujnik przykręciłeś z siłą 13 Nm ?
Domyślam się że pytasz o czujnik spalania stukowego
Czujnik ciśnienia klimy,czujnik spalania stukowego i pierwsza sonda sygnał i grzałka.
Podobną sytuację miałem w Polo , czujnik stukowego spalania - tam jest taki dziwaczny z ekranem.
Jak wyżej napisano mikrofon ma pewne wady, lepszy jest mikrofon kontaktowy który może dotykać silnika i wykrywać drgania tej konkretnej jednostki. Amatorskie mikrofony kontaktowe robi się z głośników piezo. Czujnik spalania stukowego to akcelerometr piezoelektryczny czyli prawie to samo co mikrofon kontaktowy. Taki czujnik nie musi być mocowany na stałe...
nad kolektorem ssacym jest zlacze czujnika sprawdz jakie bledy sa w pamieci sterownika i czy czujnik ma prawidlowy sygnal na wolnych obrotach okolo 1v
Witam, 7 dni temu auto nie chciało odpalić tak jakby brakowało benzyny i zostały wymienione w nim kable zapłonowe, świece oraz dwa czujniki od spalania stukowego i czujnik wału korbowego auto nadal nie odpala. Teraz przypomniało mi się że może to być jeden z przekaźników zawsze po przekręceniu kluczykiem było słychać taki dźwięk jakby coś się załączyło...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Czujnik spalania stukowego jest od czegoś innego. Kolega "mario 77" rozwinął wystarczająco moją wypowiedź.
Czujnik spalania stukowego i przepływomierz.
Jest przykręcony gdzieś na bloku silnika. zobacz w internecie jak wygląda i szukaj na bloku silnika. Skoro wyskakuje błąd czujnika spalania stukowego to czujnik działa. Problemu szukałbym raczej w jakości paliwa lub ew. ustawieniu zapłonu.
po pierwsze trzeba sprawdzic wtryski (najprawdopodobniej pada wtrysk 4 gara ) jesli wtryski ok. to sprawdzić ciśnienie sprężania ( na zimnym motorze !!! ) nominał to 33 bar jeśli to nie wyłoni padalca to wgrać najnowszy soft do ecu zaprogramować na nowo korekty wtryskiwaczy i jeździć aż do następnego zapalenia kontrolki świec żarowych (niestety potrzebny...
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
zapewne czujnik spalania stukowego
czujnik spalania stukowego przykrecony do bloku (2-pinowy) w razie wykrycia spalania stukowego przesyła tę informację do ECU i następuje korekta wyprzedzenia zapłonu sprawdż czy się nie odkręcił-ważny jest momęt dokręcenia nie pamiętam dokładnie,chyba 25Nm
Po katalogu wychodzi na to że będzie pasował, a czujnik spalania stukowego występuje w tych modelach.
jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
Jeśli silnik o oznaczeniu SE, to czujnik spalania stukowego oznaczony jako B5. Zacznij od podmiany sterownika, bo wygląda na jego uszkodzenie.
Czujnik spalania stukowego 25 Nm ,jak radio nie fabryczne to normalne ,że zapisuje się błąd czujnika prędkości i nie ma wpływu na pracę silnika.
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
Nie odpinaj wtyczki bo będzie błąd na pewno. Jak jest 1 przewód to na czujnik podaj na gwint masę z silnika. Spróbować można.
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Spradz stan oleju gdy jest za niski to podpory stukaja i wywala błąd od stukowego. |Sprawdz stan czujnika stukowego pod kontem uszkodzeń i sposobie montażu do bloku odkręć go wyczyść powierzchnie zmyj zmywaczem i dokręć siłą 25 Nm miałem takie przypadki i pomagało
czujnik spalania stukowego powoduje opuznienie zaplonu gdy paliwo spala sie stukowo,lecz napewno nie jest to problem ze wskazaniem paliwa który przedstawileś w twoim przypadku proponuje sprawdzic styki połączenie z centrala i połaczenie pod licznikim sprawdzic czy z cetrali sterujacej wychodzi sygnał i czy dociera do licznika,
z tego co wiem matiz ma zmodyfikowana głowice na bazie głowicy tico,zmienione zawory i wałek rozrzadu,bodajze inny materiał tych elementów, pewnie wałek ma inne krzywki.dół silnika jest ten sam zarazem w tico i matizie,w matizie na bloku jest zamontowany dodatkowo czujnik spalania stukowego do ECM.
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Stetoskopem czasem słucham np łożysk w kołach. Pytanie z innnej beczki skoro knock sensor - czujnik spalania stukowego jest czujnikiem piezo a więc trochę mikrofonem , jak by go posłuchać np przez słuchawki lub wieżę ? Próbował ktoś ? coś można wyczaić Co niektórzy podłączają do radia w samochodzie i stosują do strojenia zapłonu. Podobno dobrze słychać...
Dziekuje czujnik znaleziony.
Hej Psooya. Tak na szybko: - Pod siedzeniem kierowcy,po lewej, jest szare gniazdo serwisowe. Należy zmostkować w nim styk TE1 i E1, wrzucić N( w automacie) lub luz,włączyć stacyjkę i liczyć mrugnięcia kontrolki check. Mrugnięcia powtarzają się od najmniejszej liczby mrugnięć do największej. Pomiędzy nimi następują przerwy.Ta najdłuższa zaczyna cały...
Nie, no coś tam odsłuchasz. Przynajmniej jesteś w stanie zlokalizować źródło dźwięku. Mnie stary mechanik nauczył osłuchiwać auto na listewkę - przykładasz kawałek listewki do silnika i do ucha. Dźwięk też się niesie, ale jest dość mocno stłumiony. A to nawet zaleta. Mikrofony piezo, to się na pudła gitar akustycznych przyklejało, żeby je do wzmacniacza...
Witam speców i nie tylko... Bardzo lubię "zabawy" z wyprzedzaniem zapłonu, niestety nie posiadam czujnika spalania stukowego.... Czy jest szansa zbudować jakiś wskażnik do umieszczenia w kabinie który mógłby to wkazywać... Problem jest z tym że w/w czujnik jest rodzajem mikrofonu i trudność polega na wyfiltrowaniu charakterystycznego dzwięku i zasterowaniu...
w baku paliwo z bp 98. Dziwne ze na odpietym czujniku tez pokazuje bzdury wiec to raczej nie paliwo.
czy wentylator się załącza? czy palisz go na gaz/benzyna? przy jakiej temperaturze ci gaśnie? czy jak zgaśnie możesz go od razu zapalić? jeśli nie sprawdź paliwo i iskrę. Sprawdź też czujnik położenia wału i jeśli masz silnik w wersji 100 16V to jest tzw czujnik spalania stukowego silnik w wersji 1.6 16V to jest czujnik położenia wałka rozrządu. podaj...
podziele sie z wami wiedza,;0 omega 2.0 szarpanie brak mocy krecenie sie na wyższych biegach diadnostyczny lecz gdy to zrobiłem po kasacji błędów pojawił sie jeszcze jeden, czujnik spalania stukowego/ mechanik go przejrzał przeczyscił kostke i cud samochód nie szarpie pieknie sie wkreca na czerwone :D mocy ma 2 razy wiecej jak przed naprawa i spokojnie...
Tez nie wydaje mi się to realne, bo obejrzałem cały silnik i nie widzę czujnika, ale pytam bo to ostatnia opcja przed zdjęciem głowicy. Kto mi powiedział? Na forum citroena był podobny wątek. Ja tylko weryfikuje internetowe śmieci.
Witam, czy ktos moze polecic dostepne w polsce rozwiazania pomiaru cisnienia panujacego w cylindrze podczas spalania mieszanki? Widzialem w necie zintegrowane sensory z iskra zaplonowa http://www.tfxengine.com/SensorsOverall.... <- spark plug with ICP sensor lub optrand CALplug chcialbym to podlaczyc pod arduino :)
Czujnik spalania stukowego wpływa na ustawienie zapłonu tym samym jego uszkodzenie na pewno spowoduje przejście układu w tryb awaryjny a w konsekwencji wzrost zużycia paliwa. Twój opis może sugerować że czujnik raz działa a raz nie dlatego auto raz jest mocne a raz słabe.
są http://www.analog.com/en/parametricsearc... warto przeczytać http://www.analog.com/en/analog-dialogue... Dodano po 4 Z czysto mechanicznych powodów pomiar drgań o wyższych częstotliwościach będzie problematyczny. Myślę, że elementy piezoelektryczne lepiej nadają się do tego celu. Fakt moze...
czujnik jest piezoelektryczny (mały prąd, spore napięcie).Dlatego duże znaczenie ma jakość izolacji przewodu czujnika, jego ewentualne zabrudzenie i zaolejenie. Należy go dokładnie oczyścić albo wymienić na nowy.
Dziękuję kolegom za zainteresowanie, niestety nie czytacie :cry: Mam wiązkę z 3 pinami w aucie, mam czujnik z wtykiem 2 pinowym = jak połączyć. nie da się wpiąć wtyczki dwupinowej w trzypinowe złącze. Co mam kasować jak kabelki są niepołączone, chyba że sygnał się jakoś teleportuje do ECU.
Napisz czy stało się to samoistnie czy po jakiejś naprawie -regulacji.
Witam A ja się bym skupił nad tym grzejącym się do czerwoności kolektorem wydechowym . 1. Wyeliminować katalizator i ogólnie cały wydech - przytkanie nie musi być ciągłe . 2. Jeśli kat ok to : dlaczego rozgrzewa się kolektor, jeśli spaliny mają swobodny ruch? a może to nie spaliny tylko dawkowanie powietrza lub coś co na to ma wpływ !!! Co ma wpływ...
Nic nie wykombinujesz. Musi być z połowie długości bloku silnika, w jego podgłowicowej strefie.
czujnik spalania stukowego spalania stukowego czujnik spalania stukowego objawy
komputer telwis kalkulator kondensatorów buderus awaria kotła
Niedokręcona żyła miedziana a sygnał DVB-T2 Oznaczenia palladu na rosyjskich kondensatorach