Jak w załączonym foto
na jednym z pinów po gwałtownym dodaniu gazu powinno się pojawić napięcie około 0,5V
http://img192.imageshack.us/img192/8114/... pozycja 44
Moze juz znalazłes ale jeżeli nie to daję - Moment dokręcenia to 20Nm, powierzchnia pod czujnikiem musi być czysta . salute
zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
A co to spalanie stykowe?. A może stukowe? Jak najbardziej przyczyną może być źle poskładany rozrząd.
Sprawdź pod kolektorem dolotowym, mniej więcej na środku silnika, przykręcony do bloku silnika przy samej głowicy, tak jest umieszcony w dwulitrówkach, może w 1,5 też tam przykręcili.
Odpowiedzi na twoje pytanie bez problemu znajdziesz w internecie. Idą święta więc Ci pomogę: http://pl.lmgtfy.com/?q=spalanie+stukowe
Nad rozrusznikiem
A które to będą piny w sterowniku? (siemens sirius 32N) Pin 20 i 79.
Od tyłu silnika, dostęp od dołu bo z góry zasłania go kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2648605000_1...
Korekcja ( opóżnienie zapłonu) występuje wtedy, kiedy zostanie stwierdzone spalanie detonacyjnie. Tytaj nalezy się małe wyjaśnienie-nowsze systemy potrafią ocenić w którym cylindrze doszło do spalania stukowego i indywidualnie opóźnić zapłon dla tego właśnie cylindra. Taka sytuacja może wynikać np z za dużej warstwy nagaru na denku tłoka i ściankach...
Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
http://obrazki.elektroda.pl/4137674100_1... Wedle tego gdzieś tu ? Czujnik przykręciłeś z siłą 13 Nm ?
A czujnik na podmianę masz może?
tak sie nie robi!! odpowiedź w poprzednim poście
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
Sprawdzasz ciągłość przewodów za pomocą żarówki,np 21W.
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
Powinno Ci pomóc
Tolerance Data i Autodata podaje 0 Volt. Oscyloskopem można podglądnąć jego prace! Dlaczego robisz wymiany , co się dzieje , tylko zapala się kontrolka , czy też silnik ma inne objawy? słabnie ? strzela w dolot? jaka to pojemność silnika? rocznik.
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
W większości przypadków winę ponosi wiązka czujnika spalania stukowego. Sam czujnik - raczej rzadko. Do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU i przydał by sie kod błędu.
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Witam Sądzę ,że czujnik jest uszkodzony. W jakimś Audi po przegrzaniu czujnik SS tez był uszkodzony. Pozdrawiam
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
Rozgrzej auto, zrób zdjęcie wartości sondy na biegu jałowym - to chyba bloki 30 - 33. Pokaż też co pokazuje przepływomierz czyli wartość MAF (powinno to być widoczne w pierwszych blokach pomiarowych) będzie w gramach na sekundę lub w kilogramach na godzinę. Nic jeszcze nie jest do wymiany. Sonda nie pokazuje wartości w %. Te 20% co podałeś to może by...
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
Witam. Potrzebny będzie pomiar ciśnienia sprężania.
Domyślam się że pytasz o czujnik spalania stukowego
czujnik spalania stukowego przykrecony do bloku (2-pinowy) w razie wykrycia spalania stukowego przesyła tę informację do ECU i następuje korekta wyprzedzenia zapłonu sprawdż czy się nie odkręcił-ważny jest momęt dokręcenia nie pamiętam dokładnie,chyba 25Nm
Piszesz o dwóch różnych zjawiskach jak o jednym, wypadanie zapłonu to nie spalanie stukowe i odwrotnie
Kabel ekranowany, prawdopodobnie od czujnika spalania stukowego
Czujnik spalania stukowego i przepływomierz.
Czujnik ciśnienia klimy,czujnik spalania stukowego i pierwsza sonda sygnał i grzałka.
zapewne czujnik spalania stukowego
Czujnik spalania stukowego jest od czegoś innego. Kolega "mario 77" rozwinął wystarczająco moją wypowiedź.
Jest to czujnik spalania stukowego.
Dwa czujniki to są, ale tzw. "stukowe" (dwa czujniki spalania stukowego)
Bez vanosa i czujników spalania stukowego motronic 3.1
Niestety oryginalne są już niedostępne Nie wiem, jaki tam masz motor dokładnie, bo M120 jest kilka rodzajów: na USA, Japonię, Europę, do 89 roku, po 89 roku. Przykładowy czujnik o numerze 003 153 86 28 jest jak najbardziej dostępny. Do motora M120 idą cztery sztuki. Podaj VIN auta, to ci sprawdzę numer i dostępność.
może zła benzyna ( za niska LO) może czujnik spalania stukowego, może za dużo nagaru.....
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
Sprawdź ustawienie zapłonu, bo jeżeli jest za wczesny to odgłos spalania stukowego można pomylić z klepiącymi zaworami.
Po katalogu wychodzi na to że będzie pasował, a czujnik spalania stukowego występuje w tych modelach.
PS: Co do czujnika spalania stukowego to najlepiej przenosi on częstotliwości coś tak w okolicach megaherca, więc do badania zwyczajnych hałasów się zupełnie nie nadaje. Nie rozpędzaj się, spalanie stukowe to częstotliwości akustyczne. Czyli grubo poniżej MHz. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
Jak wyżej napisano mikrofon ma pewne wady, lepszy jest mikrofon kontaktowy który może dotykać silnika i wykrywać drgania tej konkretnej jednostki. Amatorskie mikrofony kontaktowe robi się z głośników piezo. Czujnik spalania stukowego to akcelerometr piezoelektryczny czyli prawie to samo co mikrofon kontaktowy. Taki czujnik nie musi być mocowany na stałe...
Nic nie napisałeś jakim systemem jest zasilany silnik. Nie wiem co było stosowane w Golfach , ale np. w moim Pasku 94 jest coś takiego "czujnik spalania stukowego" ;-)
Przepraszam za błędną informację ,czujnik spalania stukowego przykręcony jest momentem 20Nm , co do czujnika prędkości to sobie odpuść.
Jeśli silnik o oznaczeniu SE, to czujnik spalania stukowego oznaczony jako B5. Zacznij od podmiany sterownika, bo wygląda na jego uszkodzenie.
czujnik spalania stukowego powoduje opuznienie zaplonu gdy paliwo spala sie stukowo,lecz napewno nie jest to problem ze wskazaniem paliwa który przedstawileś w twoim przypadku proponuje sprawdzic styki połączenie z centrala i połaczenie pod licznikim sprawdzic czy z cetrali sterujacej wychodzi sygnał i czy dociera do licznika,
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
Witam, czy ktoś ma dostęp do danych, jakim momentem powinien być przykręcony czujnik spalania stukowego w Hondzie, jak w temacie?
Nagar to zostaw na razie w spokoju. Lepiej zmierz ciśnienie sprężania na początek. Sam nagar to pewnie spalanie oleju.
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
Czujnika spalania stukowego nie można sobie ot-tak wkręcić, dokręca się go określonym momentem, jeśli będzie nie właściwy moment, czujnik będzie generował błąd.
Witam Muszę wymienić czujnik spalania stukowego Citroen C4 grand Picasso 1.2 benzyna 96KW Gdzie go zlokalizować?
jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
Jesli ma zly odczyt temperatury cieczy to automatycznie zmienia kat wprzedzenia zaplonu co za tym idzie dochodzi do spalania stukowego i zapala sie check. Nie ma tam czasem dwoch czujnikow jeden od komputera a drugi dla deski rozdzielczej ? Jak nie to moze wiazka czujnik=komputer
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
Był już tutaj identyczny temat. Nie tak dawno. O ile się nie mylę, dałem ci tam kilka porad. Zastosuj się do nich. Generalnie to diagnostyka. Ponadto świece, cewki, czujnik spalania stukowego, czujnik wałka, czujnik wału, wtryski. Jest gaz?
Nie odpinaj wtyczki bo będzie błąd na pewno. Jak jest 1 przewód to na czujnik podaj na gwint masę z silnika. Spróbować można.
Nie nie ma żadnych błędów, jedyne jakie były to po zakupie zatankowany był 95 i wyskakiwały błędy spalania stukowego, po wykasowaniu i odpaleniu wyskakiwały ponownie, oczywiście błędy były tylko zapisywane w pamięci sterownika - nie zapalała się kontrolka check na desce, paliwo wyjeździłem leje PB98 i od tego czasu odpukać żaden błąd się nie pojawił...
i w związku z tym moje pytanie - pozostała niewpięta kostka. Dodam, że na pewno nie jest to kostka od czujnika ciśnienia doładowania ani od czujnika spalania stukowego (różnica w liczbie pinów). :?: :?: :?: No to przecież odpisałem że może być od czujnika wałka bo nie widzę na zdjęciach żeby był podpięty :D
Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
z tego co wiem matiz ma zmodyfikowana głowice na bazie głowicy tico,zmienione zawory i wałek rozrzadu,bodajze inny materiał tych elementów, pewnie wałek ma inne krzywki.dół silnika jest ten sam zarazem w tico i matizie,w matizie na bloku jest zamontowany dodatkowo czujnik spalania stukowego do ECM.
Pytanie: gdzie znajdę czujnik spalania stukowego w tym silniku?
świece na innych cylindrach są czyste, tylko 1 i 3 I tam szukaj problemu. Zdejmij chociaż pokrywę zaworów i zobacz w jakim stanie są krzywki wałka rozrządu. Czujnik spalania stukowego. Zresztą nie wiadomo czy świece które pokazałeś są właściwie dobrane ciepłotą do silnika. Jak widzę trzyelektrodowe to mam mieszane odczucia co do kompetencji tego co...
To lecisz po wykresie wskazania temperatury i sond oraz spalanie stukowe lub wypadania zapłonu
prościej będzie zamontować sam czujnik niż zasymluować jego działanie.No i zdrowsze da silnika.
Witam Mam pytanie bo z tego co wiem mechanik założył mi jakiś używany czujnik spalania stukowego nawet nie patrzył jaki ma z tego co kojarzę i się różni od oryginalnego to może mieć wpływ ze pokazuje mi błąd spalania stukowego i ze silnik czasem dziwnie chodzi
Leje ci wtryskiwacz do komory spalania. Stad stuki i czarny dym. Przestan jezdzic bo wypalisz dziure w tłoku. Sprawdz wtryski na powrocie. To paradoks, ale ten który z powrotów nic nie leje, jest uszkodzony. Bo leje do srodka komory.
Spradz stan oleju gdy jest za niski to podpory stukaja i wywala błąd od stukowego. |Sprawdz stan czujnika stukowego pod kontem uszkodzeń i sposobie montażu do bloku odkręć go wyczyść powierzchnie zmyj zmywaczem i dokręć siłą 25 Nm miałem takie przypadki i pomagało
Witam, mam problem z sharanem 2.0 ady. Mianowicie silnik pracuje w trybie awaryjnym, komputer pokazuje błąd czujnika halla g40. Mam pytanie który to czujnik i gdzie dokładnie się znajduje, czytałem ze podobno na wałku rozrządu ale nigdzie w okolicy wałka nie zauważyłem takowego. Z góry dziękuje za podpowiedź.
Na znaki - nie swoje mazakiem malowane (nie jestem artystą). Rozrząd jest ustawiony wg książki serwisowej, nie ma możliwości żeby było źle. Zawory ustawione. Zapłon opóźniony wg możliwej odchyłki. Georges jak sprawdzić pod obciążeniem? Rozumiem, że powinien wtedy się zmieniać ale o jakie wartości? Wloz kolki, bedziesz pewny. U PSA w zasadzie nie ma...
Przecież to całkiem inne paliwo - dużo wyżej granica spalania stukowego, mniejsza wartość opałowa. Żeby sterownik nie latał w kosmos z czasami wtrysku, trzeba by zwiększyć ciśnienie. I od razu mówię - wybij sobie z głowy, że szkłem tyłek podetrzesz - nie da się tanio gazu do auta włożyć. Masz ryzyko albo zniszczenia silnika, albo spalenia auta.
Witam. Mam taki sam problem powiedz Kolego jak sobie poradziłeś z tym.
w baku paliwo z bp 98. Dziwne ze na odpietym czujniku tez pokazuje bzdury wiec to raczej nie paliwo.
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Panowie powyżej, zweryfikujcie swoje informacje odnośnie zjawiska spalania stukowego. Bo mijacie się z prawdą. Podobnie z "oktanami".
To akurat pisałem o słuchaniu spalania stukowego, z czujnika normalnie przymocowanego do silnika. Ale to lekko idiotyczne. Bo żeby słuchać czujnika, to trzeba od łączyć go od instalacji - bo żadna wcinka nie wchodzi w rachubę. Więc co to za ustawianie, skoro górną granicę KWZ powinien wyznaczać właśnie ten czujnik? I jest duża możliwość, że w radiu...
ja tez tak myslalem ale niestety maja kolego
Oczywiście tak.
Masz tu wzorcowe z innego forum: Wartości bloków silnik X20XEV i X18XE - dla celów porównawczych. Wolne obroty Wybrany model>,1996,Vectra-B,Silnik,X 18 XE Sterownik Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V żądanie migania,Nieaktywne 12V Urządzenie unieruchamiające,Aktywny Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane Prędkość silnika,896...
Dziękuję kolegom za zainteresowanie, niestety nie czytacie :cry: Mam wiązkę z 3 pinami w aucie, mam czujnik z wtykiem 2 pinowym = jak połączyć. nie da się wpiąć wtyczki dwupinowej w trzypinowe złącze. Co mam kasować jak kabelki są niepołączone, chyba że sygnał się jakoś teleportuje do ECU.
jw. czujnik spalania stukowego
Katalizatora brak !!! :| Wstawiona rura, po czujniku za katalizatorem nie ma śladu. Katalizatora może i brak ale sonda lambda jest wkręcona w portki daleko przed katalizatorem. Pozdro RUBIK A czy kolega kontrolował słynny w matizach EGR?? To układ recyrkulacji spalin który jeżeli zawiedzie to auto szarpie na luzie, powoli się wkręca (ale się w końcu...
W książkach podane jest .że o splaniu stukowym świadczą przebiegi o częstotliwości powyżej 2kHz i amplitudzie porównywalnej z normalnym przebiegiem bez spalania stukowego. Po ludzku ujmując stosujesz wzmacniacz o Rwej>1MOhm i wzmocnieniu ok 10V/V i potem filtr górnoprzepustowy diode i kondenstor i sygnał spalania stukowego powinien załączać ci tranzystor.
Fabryczne czujniki spalania stukowego są budowane jako piezoelektryczne. Taki czujnik nie potrzebuje zasilania (sam generuje napięcie) w przeciwieństwie do mikrofonu elektretowego a taki przedwzmacniacz użyłeś. Jak dla mnie to po prostu przesterowujesz wejście przedwzmacniacza gdyż piezoelektryki generują stosunkowo wysokie napięcia (mikrofon elektretowy...
co to za instalacja Dodano po 3 Może być zła emulacja sądy albo złe ustawienie
Cześć, czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi gdzie, a dokładnie w którym miejscu znajdę czujnik spalania stukowego? Z góry dziękuję Pozdrawiam!!
Witam, mam problem z odnalezieniem czujnika stukowego w Seacie Ibiza 1.4 2 fl 8v akk
silnik to 1.4 po prostu gdy podpinam go pod vag'a to wyskakuje bład 524 czyli czujnik spalania stukowego. np po przejechaniu paru km jest sygnał dźwiekowy i miga sie kontrolka od oleju a samochód automatycznie traci moc
Czujnik trafia na pin 4M Dodano po 3 Najszersza kostka. Po kolorach popatrz. Chociaż tam piny są dziwnie ale ładnie opisane.
Filtr powierza, i ciśnienie paliwa to podstawa... spalanie stukowe jest spowodowane zbyt małą ilością paliwa... prawdopodobnie masz przytkany filterek powietrza i źle sobie przelicza ile potrzeba paliwa. Podaje mu za mało i występuje spalanie stukowa. Inna sprawa to zapchany filtr paliwa. I zajechana pompa paliwa. Tego trzeba pilnować.
Nic nie wykombinujesz. Musi być z połowie długości bloku silnika, w jego podgłowicowej strefie.
regulacja spalania stukowego czujnik stukowego spalania czujnika spalania stukowego
sonel pomiar uziemienia komunikat mercedes klasa denon mikrofon
termostat czajnika termostat czajnika
Usterka przekaźnika +ACC w Peugeot 508 - diagnostyka Automatyczna skrzynia biegów - wykrzyknik i dźwięk ostrzegawczy